بازی Bee Simulator معرفی شد - گیمفا
بازی Bee Simulator معرفی شد - گیمفا
بازی Bee Simulator معرفی شد - گیمفا
بازی Bee Simulator معرفی شد - گیمفا

بازی Bee Simulator معرفی شد

مهیار امیدی
۱۳:۱۵ ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
بازی Bee Simulator معرفی شد - گیمفا

به تازگی یکی از استودیوهای خوش ذوق صنعت بازی، عنوانی جدید با نام Bee Simulator را معرفی کرده است که شبیهساز زندگی یک زنبور عسل خواهد بود.

بازی جدید شبیهساز زنبور عسل، ساخته استودیو Varsav Games خواهد بود که قصد دارد در سال جاری، Bee Simulator را عرضه کند. تا الان شبیهساز های مختلفی در دستهها و موضوعات مختلف ساخته و عرضه شدهاند که هر یک تجربه متفاوتی را در دسترس کاربران قرار میدهند. مثل شبیهساز کشاورزی، شبیهساز کامیونرانی و حتی شبیهساز بز که شاید بیش‌ترین حاشیه در بین شبیه‌سازها، به همین بازی مربوط باشد. حال در میان این همه بازی، بد نیست تا شاهد ساخت یک شبیه‌ساز زنبور عسل باشیم که اتفاقا موضوعی بسیار جالب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. تجربه جدیدی که قرار است بازی Bee Simulator در اختیار بازیکنان قرار دهد.

داستان بازی و اتفاقات جذاب آن، در پارک مرکزی شهر نیویورک جریان دارد و شما در نقش یک زنبور عسل قرار می‌گیرید که وظایف مختلفی را در پیش دارد و کار وی از صبح زود آغاز می‌شود. حتما باید بدانید که در زمان آغاز صبح، زنبورها از خواب بلنده شده و کار روزانه خود را مانند یک کارمند در یک شرکت، آغاز می‌کنند. مراحل ابتدایی روز در کندو اتفاق می‌افتد، جایی که شما در کنار زنبورهای دیگر بازی اهداف مختلف خود را در طول روز مشخص کنید. برای مثال اول باید به بررسی بال‌های خود بپردازید که هیچ مشکلی نداشته باشند تا در طول انجام ماموریت‌ها، دردسر ساز نشوند. حال نوبت به بررسی شاخک‌ها می‌رسد و در نهایت باید وظایف مختلف را از ملکه کندو دریافت کرده و به سمت پارک مرکزی بروید. به غیر از شما، زنبورهای مختلف دیگری هم وجود خواهند داشت که دقیقا با شما همکار هستند. پس به نوعی یک رقیب هم محسوب می‌شوند و از آن جایی که تمامی زنبورها در حالت عادی سخت‌کوش به حساب می‌آیند، پس شما نیاز به تلاش و دقت بیشتری دارید. باید به دنبال جمع‌آوری گرده بروید که البته توانایی شما را به چالش می‌کشد. در مسیر روزانه خود و در حین انجام ماموریت، دشمنان و دیگر موجودات هم حضور خواهند داشت که ممکن است کار شما را مختل کنند. از سویی دیگر یک نوع زبان مخصوص در بازی طراحی شده که در واقع همان زبان ارتباطی مربوط به زنبورها است که به زبان رقص مشهور شده، در بازی می‌توانید با کمک این زبان با سایر زنبورها ارتباط برقرار کنید و راه‌های مختلف را به آن‌ها نشان دهید.

عناصر محیطی در بازی Bee Simulator، نقش بسیار تاثیرگذاری دارند و می‌توانند در طول بازی بسیار مفید و یا حتی دردسر ساز واقع شوند. برای مثال همان طور که گفته شد، موجودات دیگری در بازی وجود دارند که باید آن‌ها را شناسایی کنید و آن‌ها را از دوست و دشمن تشخیص دهید. در پارک مرکزی، انسان‌هایی حضور خواهند داشت که ممکن است برای شما مزاحمت ایجاد کنند و یا بخواهند درختی که کندو شما در آن نصب شده است را قطع کنند. در این زمان باید به دنبال راهی باشید، می‌توانید به سرعت این خبر را به دیگر زنبورها برسانید یا خودتان از این عمل جلوگیری کنید.

ایده ساخت این بازی بر عهده کارگردان اصلی استودیو سازنده بازی یعنی لوکاش روسینسکی (Łukasz Rosiński) بوده که مورد ساخت این بازی توضیحاتی را ارائه داده است:

هنوز به خاطر دارید، غروب یک روز آفتابی که درحال خواندن یک کتاب داستان برای دخترم بودم، کتابی با موضوع زندگی زنبورهای عسل که بسیار برای من جالب بود. در آن زمان فهمیدم که نوع زندگی زنبورها، مثل یک نمایش‌نامه است که موضوع مناسبی برای ساخت یک بازی خانوداگی خواهد بود. من یک پدر هستم و دوست دارم تا وقت خود را برای خانواده و دخترم بگذارم تا فعالیت‌های سرگرم کننده و جذابی را با یکدیگر داشته باشیم. به همین علت تصمیم گرفتم تا عنوانی با موضوع زندگی زنبورهای عسل بسازم.

شما با تجربه بازی Bee Simulator، اطلاعات بسیار زیادی را از زندگی زنبورهای عسل دریافت می‌کنید و به طور کلی با آن‌ها آشنا خواهید شد. همچنین می‌توانید به کمک یکی از دوستان خود و به لطف وجود حالت Split-Screen، به صورت دونفره ماموریت‌ها را انجام دهید تا به صورت کامل‌تر، زندگی اجتماعی زنبورها را تجربه کنید. در نهایت نحوه کنترل زنبور مد نظر در بازی به نوعی ساخته شده است تا کنترل آن بسیار راحت و مشخص باشد. به همین علت کودکان هم می‌توانند به خوبی این بازی را تجربه کنند.

همان طور که گفته شد، وظیفه اصلی شما در بازی جمع‌آوری گرده گیاهان است که البته به نظر می‌رسد انجام این ماموریت کار راحتی نخواهد بود. برای مثال گل و گیاه‌های مختلفی در بازی طراحی شده است که هریک در دسته‌های متفاوتی قرار می‌گیرند، بعضی از آن‌ها به تعداد زیاد در بازی یافت می‌شوند و بعضی دیگر که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، فقط در بعضی از نقاط نقشه بازی وجود دارند و اگر زودتر به سراغ آن‌ها نروید، دیگر زنبورها آن‌ها را پیدا خواهند کرد. ممکن است فکر کنید که با گذشت چند روز، گیم پلی Bee Simulator تکراری خواهد شد، برای جلوگیری از این امر، تیم سازنده بازی مسابقات جدیدی را در بازی طراحی کرده که میان زنبورها برگزار خواهد شد. شما باید مثل اوتومبیل‌های پرسرعت، پشت خط تعیین شده صبر کنید تا مسابقه هیجان‌انگیز آغاز شود، سپس باید به سرعت مسیر مسابقه تعیین شده را پشت سربگذارید و به خط پایان برسید، در این مسابقه زنبورهای سرعتی دیگری هم حضور خواهند داشت که قادر خواهند بود تا جایزه پایانی شما را تهدید کنند. همین نوع مسابقه از نوع رکوردی در بازی ساخته شده تا در زمان تعیین شده توسط سازندگان، یک مسیر را به پایان برسانید.

در نهایت سازندگان بازی، مشخصات و ویژگی‌های اولیه بازی را لیست کرده‌اند:

  • وجود موسیقی‌های آرامش بخش ساخته شده توسط میکلای استروینسکی (Mikołaj Stroiński)، سازنده موسیقی عناوین The Witcher 3 و The Vanishing of Ethan Carter.
  • یک بازی مناسب برای کودکان و پدر و مادرها که قصد دارند یک تجربه کاملا آرام، مفید و آموزنده را در دسترس فرزند خود قرار دهند، زیرا هیچ نوع خشونتی در بازی طراحی نشده است.
  • اجازه ایجاد ارتباط بین سایر زنبورها، انسان‌ها، موجودات حاضر در پارک و گیاهان مختلف
  • طراحی نقشه مخصوص برای حالت دو نفره بازی که می‌تواند تجربه هیجان‌انگیزی را در اختیار کاربر قرار دهد، برای مثال تجربه یک بازی دونفره یک فرزند با پدر خود
  • طراحی حالتی خاص مختص جستجو و کاوش در محیط بازی که منجر به کشف آیتم‌ها و عناصر جالب دیگری خواهد شد
  • طراحی یک بخش داستانی جذاب که در نقش یک زنبور عسل‌تازه کار قرار می‌گیرید، در این بین باید مراحل مختلفی را به اتمام برسانید و در نهایت کندو خود را از دست خطر انسان‌ها نجات دهید
  • وجود سه حالت مختلف آموزشی برای آشنایی بیشتر با محیط بازی
  • طراحی و ساخت پارک نیویورک با جزئیات بالا
  • تجربه هیجان‌انگیز و اول شخص از نگاه یک زنبور عسل کوچک

سازندگان بازی هنوز تاریخ انتشار دقیق Bee Simulator را مشخص نکرده‌اند، اما طبق گفته آن‌ها، بازی در سال جاری برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد و مدتی بعد به دست کاربران کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ ، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ خواهد رسید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Bee Simulator معرفی شد - گیمفا
بازی Bee Simulator معرفی شد - گیمفا
بازی Bee Simulator معرفی شد - گیمفا
بازی Bee Simulator معرفی شد - گیمفا
بازی Bee Simulator معرفی شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی Bee Simulator معرفی شد - گیمفا
بازی Bee Simulator معرفی شد - گیمفا