کپکام علاقهای به سرمایهگذاری برروی عناوین جدید ندارد
به نظر میرسد شرکت کپکام، در طول سالهای اخیر در یک مسیر رو به رشد قرار گرفته است. عنوان Street Fighter 5 به موفقیتهای قابل قبولی رسیده است، Monster Hunter World تبدیل به پرفروشترین و موفقترین بازی تاریخ این شرکت شده و بازی Resident Evil 7 موفق شد مجددا این سری را به روزهای اوج خود بازگرداند. همچنین بازیهای آیندهی این شرکت یعنی Devil May Cry 5 و نسخهی بازسازی شدهی Resident Evil 2 فوقالعاده به نظر میرسند و بالاخره پس از مدتها انتظار اطلاعات جدیدی از سری Mega Man منتشر شده است.
با توجه به این شرایط میتوان گفت که این شرکت نسبت به چند سال قبل در شرایط مساعدتری قرار گرفته است. ولی سوال اینجاست که آیا شرکت کپکام برنامهای برای سرمایهگذاری برروی آیپیهای جدید و بزرگ دیگری را در سر دارد یا نه؟ در طول سالها، شرکت کپکام یکی از شرکتهای پیشرو در زمینهی معرفی و عرضهی بازیهای جدید و متفاوت بوده است ولی آیا شاهد چنین موضوعی در نسل فعلی نیز خواهیم بود؟
مدیر بخش عملیاتی شعبهی اروپایی شرکت کپکام، آقای استوارت ترنر (Stuart Turner) و مسئول بخش بازاریابی، آقای آنتونی مولانت (Antoine Molant) در مصاحبهای که با گیماینداستری داشتهاند توضیح دادند که اگرچه شرکت کپکام علاقهمند است برروی بازیهای کوچک و دیجیتالی جدید سرمایهگذاری کند، احتمال ساخت یک آیپی کاملا جدید در سطح AAA از سوی این شرکت بسیار کم است.
آقای مولانت در این مصاحیه گفتند که :
ما به دنبال عرضهی عناوین کمهزینه و دیجیتالی هستیم. تنها حالتی که ما احتمال میدهیم بتوانیم آیپیهای جدیدی را خلق کنیم این است که ابتدا شرایط را با عرضهی عناوین کوچکتر آزمایش کنیم. شاید ما بتوانیم چندین عنوان کوچک را عرضه کنیم و ببینیم کدام یک از آنها در بازار موفق عمل میکند، سپس آن عنوان را قدم به قدم گسترش دهیم. با این وجود احتمال عرضهی یک آیپی AAA با دهها میلیون دلار سرمایهگذاری وجود ندارد.
آقای ترنر در ادامه توضیح دادند که توسعهی آیپیهای جدید در بازار امروز یک تصمیم بسیار خطرناک میباشد و یکی از مواردی که این شرکت به دنبال آن است، توسعهی آیپیهای موفقی است که در اختیار دارد. ایشان همچنین اشاره کردند که احتمال ساخت یک آیپی جدید کاملا صفر نیست و ممکن است شاهد این موضوع باشیم.
ولی هوز احتمال ساخت یک عنوان جدید کاملا صفر نشده است. ما چندین عنوان مختلف را پیش رو داریم. اعضای تیم توسعهدهنده دوست ندارند دوباره و دوباره برروی یک پروژه کار کنند. آنها میخواهند چیزهای جدیدی را آزمایش کنند. بسیاری از جهانهای خلق شده توسط ما پتانسیل بالایی دارند و ما میتوانیم کارهای متفاوتی را برروی آنها انجام دهیم، بدون آنکه وارد یک دنیای کاملا جدید شویم.
با این وجود ایدهی ساخت یک آیپی جدید هنوز کاملا کنار گذاشته نشده است و تیم توسعهدهنده دربارهی این موضوع بحث میکنند. ولی عرضهی موفق چنین محصولی در بازار جهانی کمی مشکل به نظر میرسد.
با توجه به شرایط این شرکت پس از شکستهای متوالی در عرضهی برخی از عناوین، نمیتوان آنها را به این دلیل که تمایلی برای پذیرفتن ریسک و خطرات تازهای ندارند، سرزنش کرد. با این وجود امیدواریم شاهد بازگشت این شرکت به روزهای اوج و عرضهی عناوین کاملا جدید از سوی آنها باشیم.
پر بحثترینها
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- منبع داخلی: PS6 در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
- تحلیلگر: ناشران امیدوارند تا GTA 6 با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه شود
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
نظرات
اگه یه کم واقع بین باشیم این نسل حدود ۶۰ ۷۰ % بازی ها ip هایی بودن که نسل ۷ یا ۶ (حتی قبل تر) ایجاد شده بودند و کمتر شرکتی ریسک ip جدید رو کرد ولی نسل ۷ پر بود ار نوآوری و همین باعث پیشرفت شد ولی این نسل همون ایده های قبل با گرافیک بهتر داره استفاده میشه
البته سونی خوب اومد
بلادبورن
هرایزن زیرو دان
ناک ۱ ۲
days gone
last guardian
drive club
The Tomorrow Children
Shadow of the Beast
Everybody’s Golf
Wild
Let It Die
Draw to death
سلطان صنعت گیم و ریسک کن سونیه
تازه کلی بازی دیگه هم هست من بلد نیستم احتمالا
عامو همون رزیدنت را بساز بسه!نشون دادی تو خلق ip های جدید بدون میکامی هیچی نیستی! 😀
دار و ندارد مال کینگ میکامیه :rotfl:
واقعا دم یوبی سافت و سونی گرم تو این نسل اونا خود همیشگیشون بودن ?:-)
سه ساعت گذشته و هنوز نظر لعنتی من در دست بررسی :no:
یاد اولین تریلر Deep Down افتادم. همین الانم ساختش غیر ممکنه چه برسه به اون زمان