کپکام: Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است - گیمفا
کپکام: Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است - گیمفا
کپکام: Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است - گیمفا
کپکام: Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است - گیمفا

کپکام: Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است

حسن شکیبایی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
کپکام: Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است - گیمفا

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار شاهد رونمایی از Devil May Cry 5 در رویداد E3 2018 بودیم. عنوانی که به گفته سازندگان تنها دلیل ساخت آن درخواست‌ طرفداران برای عرضه‌‌ی یک عنوان کلاسیک بوده است.

به تازگی استوارت ترنر (Stuart Turner) مدیر عامل بخش اروپا کپکام (Capcom) و آنتوان مولنت (Antoine Molant) مدیر بازار‍‌یابی این استودیو در طی مصاحبه‌ای با GamesIndustry به صحبت در مورد Devil May Cry 5 پرداختند.

بنابر گفته آنتوان مولنت اگرچه DMC: Devil May Cry استودیو نینجا تئوری (Ninja Theory) عنوان خوبی بود، اما برخی از طرفداران از آن ناامید شدند. بنابراین تیم توسعه‌دهنده تصمیم گرفت که به ریشه‌های این سری بازگردد.

آخرین نسخه عرضه شده عنوان بسیار خوبی بود، اما عده‌ای از طرفداران به دلیل اینکه این نسخه دنباله‌ای مستقیم بر سری نبود و البته بخاطر برخی موارد دیگر، از عرضه آن ناراضی بودند. به همین خاطر، تیم توسعه‌دهنده از خود پرسید که باید این سری را به کدام مسیر هدایت کند؟ این تیم متوجه شد که جامعه‌ بازیبازان خواهان ارتباط Devil May Cry 5 با نسخه‌های اول، دوم و سوم هستند. و اینگونه بود که این پروژه متولد شد.

در حالی که در نسل حاضر شاهد تجدید نظر‌ در برخی از عناوین سبک هک اند اسلش هستیم، اما بنابر درخواست طرفداران، Devil May Cry 5 به همان شیوه کلاسیک در حال توسعه است.

ما می‌توانیم در مورد این موضوع که آیا طرفداران هنوز هم خواهان عرضه این سبک به همان شیوه هستند، بحث کنیم… موضوعی که  تصمیم‌گیری در مورد آن سخت خواهد بود. این پروژه به دلیل خواست طرفداران متولد شده است.

بنابر گفته ترنر در حالی که تیم سازنده به بازخورد‌های طرفداران گوش می‌دهد، اما قصد ندارد تا تمام آن درخواست‌ها را به بازی نهایی اضافه کند.

منصفانه است که بگوییم ما به مخاطبان و بازخورد‌های که از آن‌ها دریافت می‌کنیم بسیار اهمیت می‌دهیم. ما اخیرا داستان‌هایی ناگوار از تسلیم استودیو‌ها به درخواست افراد مختلف در سطح اینترنت را دیده‌ایم. ما نمی‌توانیم تا آن حد از این بخش دفاع کنیم. اما قطعا اصلی مبنی بر احترام به نظر مخاطبان در سر تا سر شرکت وجود دارد.

DMC یک مثال بارز از این موضوع است. طرفداران از آن راضی نبودند، پس ما مسیر متفاوتی را در پیش گرفتیم. این بخشی از کسب و کار ما است، ما هنوز هم باید آن را به فروش برسانیم. ما می‌خواهیم که حق انتخاب را به طرفداران بدهیم و از آن‌ حمایت کنیم، اما این موضوع باید منطقی باشد. بنابراین ما با منطق آن را انجام می‌دهیم. می‌توان گفت ما خیلی به درخواست‌های افراطی برخی از طرفداران گوش نمی‌کنیم.

در واقع ترنر اعلام کرد که در صورت هم‌خوانی نداشتن پروژه با شرایط کاری، روند توسعه آن هیچگاه شروع نمی‌شد. اما با این حال Devil May Cry 5 در تلاش است تا بسیاری از طرفداران سری را راضی نگه دارد.

این پروژه اگر با شرایط معقول و منطقی کسب و کار همخوانی نداشت، هیچگاه متولد نمی‌شد. ما به ندرت پیش‌بینی‌های دیوانه‌وار در مورد بازی‌های خود انجام می‌دهیم، اما DMC 5 طرفداران بازی، که تعداد آن‌ها کم هم نیست را راضی نگه خواهد داشت.

به نظر می‌رسد که کپکام قصد دارد تا با ارائه یک عنوان کلاسیک به درخواست طرفداران احترام بگذارد. اما در عین حال سعی دارد تا بدون توجه به درخواست‌های نامعقول برخی از طرفداران، به ساخت بازی مد نظر خود ادامه دهد. با توجه به اینکه افراد مختلف با سلیقه‌های متفاوت طرفدار بازی هستند، این موضوع قابل درک است.

هر روز شاهد انتشار جزئیاتی بیشتری از Devil May Cry 5 هستیم، جزییاتی که خبر از عنوانی فوق‌العاده می‌دهند. چندی پیش در خبری هیدیکی ایتسونو (Hideaki Itsuno)، کارگردان بازی از داستان عاطفی این نسخه سخن گفت، داستانی که به گفته او باعث گریه بسیاری از طرفداران خواهد شد. همچنین بنابر گفته او، در طول داستان، بازیکنان عاشق شخصیت جدید بازی با نام Nico خواهند شد.

از سوی دیگر، مدتی پیش، جزئیاتی از نرخ فریم، موسیقی متن و… این بازی منتشر شد که از این نشانی می‌توانید به اطلاعات بیشتری در این باره دست پیدا کنید.

بازی Devil May Cry 5 تا قبل از پایان ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کپکام: Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است - گیمفا
کپکام: Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است - گیمفا
کپکام: Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است - گیمفا
کپکام: Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است - گیمفا
کپکام: Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 13eauty گفت:

    قطعا صبر سخته واسه این بازی

  • مازیار گفت:

    بهترین عنوانHack and slash همینه 😎 نسخه دوم و سوم DMC بهترین و با ارزش ترین بازی تاریخ نسل بشره :inlove: :inlove: :inlove: از طلا هم طلاتره :inlove: :inlove: :inlove:

    • :sun:درود مازی جان:laugh::yes:
      نمیترسی بعضیا از حرص بترکن ببعضیا تحمل ندارن مواظب باش؟
      راستی از پستایی که میذاری خوشم میاد:rotfl:لازم نیست بگم کجا و کجا خودت میدونی کجارو میگم داش
      .
      :cool:نسخه دوم و سوم DMC بهترین و با ارزش ترین بازی تاریخ نسل بشره :inlove: :inlove: :inlove: از طلا هم طلاتره : بر منکرش لعنت دادا الماسه :heart: ولی DMC 1:sun: خیلی عالیه دیونه واره.

        • مازیار گفت:

          اونا باید از من بترسن بعد میگی من از اونا میترسم؟راحت باش داداش هیچ غلطی نمیتونن بکنن 😉 امیدوارم همیشه از پست های من راضی باشی :-* سعی میکنم پست هامو بهتر کنم 😀 دیگه حداقل نوبجیDMCرو بهترین بازی نسل بشر نکرد که اونن میاد میگه فلان بازی بهترین بازی نسل بشره :laugh: فکر کنم میدونی کدوم فرد رو میگم :-))

          • اره دادا درست گفتی:party:دقیق میدانم* کجا و چیرو میگی.
            Devil May Cry ارباب کبیر کلاسیک هک اند اسلش دارم میگم ارباب! یعنی رَب و خدای Hack and slash هستش و درسی برای همه ی بازی های هک اند اسلش Lord of the hack and siash :yes:
            از خودم نمیگم خود سازندها دارن میگن ما برای بازیای هک اند اسلش خودمون از DMC استفاده میکنیم.
            یارو میاد اسکی میره از فنون با شکوه DMC حتا اعترافم نمیکنه:rotfl:ما هم میخندیم! بعدش میگه من از تمام بازیا یه بازی ساختم خوب اگه بخام حساب کنم تمام بازیای هک اند اسلش از DMC درس میگیرن نام نمیبرم:heart:حتا برای انیمها و بازیهای انمیه ای هم استفاده میکنن از فنون DMC. قطعاً DMC بهترین هک ان اسلشه! و قطعاً فن هک اند اسلش از بهترین سبکها برای گیمری هستش که با DMC بهترین شده:heart::rose::yes:

        • والله به نظرم ایپی جدیدشون پشم فرنچایز قدیمیشون نمیشه کلی هم اشکال دارن تو داستانشون! لازم نیست بگم چیو چی مهم نیست. اخه این ایپیشون پشم ویچر گرالت کبیر نمیشه چرا فیکی میرن اینا میگن بهترین بازی جهانو نسل بشر!؟ تا امروز بهترین بازی نسل۸ به نظرم ویچر۳ گرالت کبیر
          اویل ۴ با متای ۹۶ چرا کسی نمیگه بهترین بازی جهانه!؟
          دادا به نظرم مشکل فقط اسم و شانصه که شانص سواره فرنچایزشونه مردم هم روانین علکی میتارو میبینن میرن خرید بازیشم بد نیس میزنن عاشقش میشن میان زجه میزنن دیگه فکر دیگه ای ندارن! نمیگن چرا این بازی رفته زیر این بازی! نمیره بازی کنه ببینه اختلافو! نمیگه اسمو ولش ببینم چی به چیه! نمیگه این فرنچایز بدبخت حقش این نیست باید بهترین باشه !دست یک مشت بچه ۱۳ ۱۶ ۱۸ ساله متاهارو جم میکنن!.

  • srhz گفت:

    یه رویارویی توپ بین دانته و ورجیل بزارن و ابوهت ورجیلو بهش برگردونن و یه موسیقی در حد shall never surrender تو بازی بزارن منی که ۱۰ ساله منتظرشم دیگه انتظاری ندارم☺

  • vafadar گفت:

    خداییش قسمت سومش خیلی شاهکار بود تصمیم بسیار خوشکلی گرفتن

  • Cell گفت:

    سلام ما رو به بانو Nico حتما برسون Capcom :inlove:
    شما اگر به طرفدارا اهمیت می‌دادی سری
    Dino Crisis کنسول Ps1 رو ریمیک میکردی :yes:
    یا عناوین دیگه Clock Tower ،
    Haunting Ground
    البته خاطر نشان کنم منظور از سری Dino Crisis نسخه سوم برای Xbox نبود با متا ۵۰ :yes:
    امیدوار قابلیت BC این بازی روی Xbox one به زودی فراهم شود :shy:

  • Nero گفت:

    امیدوارم این عنوان که هم قدمت داره هم اصالت داره تو دنیای گیم بتونه ضمن اینکه همون فرمول قدیمیش رو حفظ کرده باشه، کلی ایده ناب به گیم پلی اضاف کرده باشه به هر حال انتظارات از این عنوان بالاست مخصوصا واس ما طرفدارای قدیمیش که با قسمت های قبلش زندگی کردیم

  • ما گیمرا هم به خاطر devil may cry متولد شده ایم

  • Warrior Of Darkness گفت:

    باور کنید اگه به خاطر طرفدار ها نبود، ادامه همون ریبوت مزخرفو می ساختن. DMC4 Special Edition هم با استقبال بیشتری مواجه شد تا DMC.

    • gow dmc ps4 گفت:

      درسته که dmc واسه اکثر طرفدارای اصیل این سری اصلا خوب نبود اما یسری برتری هاییم داشت نسبت به نسخ های قبل ولی ورجیل dmc واقعا داغون بود 😕 😕 😕

      • Senatorbigy گفت:

        من با همون dmc با این سری آشنا شدم و با اون خیلی هم زیاد حال کردم ولی بعد از تجربه نسخه های دیگر دیدم اون قدر ها هم بد نبود از خیلی از لحاظ هم بهترین و بزرگتین بود مثل گیم پلی :blush: :inlove: :inlove: tnx

        • asasin گفت:

          با این که نصخه ی جدیدی بودش بایستی به خوبی روش کار میکردن.
          و یک نصخی ریبوتی بودش یعنی نصخه ای هست ۱۰۰/۱۰۰ میدونستن منتقد خاهد داشت وباید کاری میکردن که منتقدین ساکت بمونن! دادا این DMC هستش نه بازی دیگه 😐
          ______________________________________________________________________
          هخ یعنی dmc2013 در قبال DMC اصلی یک جوک هم نبود! مثل یک غولی به قد بآس اخری DMC4 که Savior نام داش و یک پشه. اگه اینو دارم میگم میخام بفهمی که dmc2013 خیلی چیز کمی هستش که بخاد در حق فرچایز کبیر DMC باشه. dmc2013 همه چیزش زود زود تموم شد خیلی سریع و بدون پیشرفت! زیاد اشکال داشت در برابر با DMC. خدایی برو بازیای دیگرو ببین ریبوتاشون رو ببین چقد خوب از اب در اومدن دمشون گرم نمیخام نام ببرم ولی ایپی جدیدشون جوری متا اورد که مقابل با متای بازی صابقشون هست. حق DMC هم اینشکلی باید باشه.
          ______________________________________________________________________
          قبولت میکنم دادا dmc 2013 قشنگ بود اما در حد DMC اصلی چیزی نبودش.
          :heart: انشالله جبران میشه دادا و سفر خوبی با DMC بریم به امید موفقیت.

  • Tanesh گفت:

    گفته بودن شخصیت سوم که اسمش رو گذاشتن v هیچ سلاحی نداره . ولی به نظرم اگ یکم زوم کنید رو سمت راست این شخصیت یه چیزی مشخص هست . به نظرتون چی میتونه باشه ? ?:-)

    • asasin گفت:

      اره منو داداشم توی پست قبلی Devil May Cry 5 با قلم اقای حسن شکیبایی به این سوالات روب به رو شدیم و یکی از داداشیای خوبمون که از فن DMC بود King aiHan@ جواب نسبتان خوبی داد و این جوابش بود :
      اره اره فکر کنم سلاح دو جهتی هستش چیزی که دارم فکرشو میکنم همینه
      مطمئنم ایتمی که به دستشه دو جهتس انگاری دوتا نخ هم داره جلو و عقب
      .
      بنظرم درسته انگاری سلاح دو جهتی هستش یعنی همون سلاحی که با یک دسته از بالا و پایین تیزی داره مثل سلاح جک توی بازی اونیموشا ۳ یادش بخیر چنین سلاحی داشتyes:

    • aiHan گفت:

      فکر کنم سلاح دوجهتی هستش. شخصیتV به احتمال زیاد ویتالی نام دارد خود کاپکام احتمال زد ولی زیاد مطمئن نیستم کاپکام فقط احتمال زده. نمیخان از بازی چیزی فاش کنن حتا گفتن V یک ویچره و سلاحی نداره اما دارم میبینم یچیزی دستشه شبیه به سلاح دوجهتی و شایدم ویچر نباشه و اسمشم ویتالی نباشه حتا شایعه شده پسر دانتست اینا فقط نظریه هستن هنوز کسی اینارو نمیدونه.

  • Oracle گفت:

    بسیار هم عالی.
    چه بهتر که به ریشه هاش و سبک اصلیش برگشته.
    خدایی اصلا سبک غربی که تو DmC بود به بازی نمیخورد.
    به هیچ وجه.

  • Anekhmaho گفت:

    کاش valve هم در این زمینه از کپکام یاد بگیره و یکم به حرف طرفداراش گوش بده
    (No Offence)

  • Senatorbigy گفت:

    آیا قراره برای بار دوم یک بازی بینظیر hack and slash رو ببینیم تو نسل هشتم؟بعد از god of war 4 حالا نوبت devil may cry 5 خواهد بود؟ :inlove: tnx

  • ۱- ارتباط Devil May Cry 5 با نسخه‌های اول، دوم و سوم هستند.
    ۱: خیلی خوبه بدونیم مشاکل گذشته رو و سوالاتی که هیچ وقت حل نشدن مثل خروج ورجیل از جهنم و خروج دانته از جهنم بعد از خاتمه دادن به موندس و نرو چرا بیشتر شبیه ورجیله و چرا شمشیر وراثتی سپاردا که یوماتو نام دارد به نرو مربوط شد!
    ۲- اما DMC 5 طرفدران بازی، که تعداد آن‌ها کم هم نیست را راضی نگه خواهد داشت.
    ۲: کم نیستیم حاجی:heart:جون! حالا میبینی پشمات متلاشی میشه وقتی که جمعیت دوست داران و هوادارانو ببینی!
    ممنون از خبر اقای حسن شکیبایی:heart::yes:خوش خبر باشی انشالله.

  • asasin گفت:

    :heart:خیلی خوبه از این نقطه به نقطه ی دیگری منتقل میشیم: یعنی به این معناست که سوالاتمون در باره داستان حل میشوند و یک سری سوالات دیگری متولد میشوند و همچنین ادامه به داستان Devil May Cry میدهیم.

  • aiHan گفت:

    بَه بَه وقت بخیر :moon: بلخره تبریک میگویم: برای هواداران عزیز DMC و خالقین DMC بزرگ و کمپانی CAPCOM بزرگ برای دوباره متولد شدن این فرنچایز بسیار عزیز و بزرگ و تاریخی خداییشم تاریخی برای بازیهای نسل دیگری هستش صمیمانه از تَه قلب :heart: تبریک میگیم.
    اقای شکیبایی گل :rose: ممنونم از خبر خسته نباشید.

کپکام: Devil May Cry 5 به دلیل درخواست طرفداران متولد شده است - گیمفا