Sumo Digital: مشتریان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند - گیمفا
Sumo Digital: مشتریان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند - گیمفا
Sumo Digital: مشتریان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند - گیمفا
Sumo Digital: مشتریان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند - گیمفا

Sumo Digital: مشتریان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند

عرفان رحیمی صادق
۱۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
Sumo Digital: مشتریان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند - گیمفا

تیم توسعه دهنده عنوان Crackdown 3 اخیرا اظهارات جالبی مطرح کرده است. به عقیده این استودیو بازی‌بازان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند و برایشان مهم نیست که یک بازی چه زمانی عرضه شود. این استودیو اظهار کرده که ما تصمیم نمی‌گیریم که کِی عنوانی را به نمایش بگذاریم.

آقای پائول پورتر (Paul Porter)، مدیر عامل استودیوی Sumo Digital، در مصاحبه‌ای با وبسایت GamesIndustry در مورد تعهد این شرکت برای ساخت عناوین بزرگ و AAA برای ناشران بزرگ که تصمیم می‌گیرند چه زمانی بازی خود را به نمایش بگذارند، صحبت کرد. وی همچنین در صحبت‌های خود اظهار کرد که تا زمانی که یک بازی موفق و خوب عمل کند و با بالاترین کیفیت ممکن عرضه شود، برای مشتریان مهم نیست که چه زمانی عرضه شود و اهمیتی به زمانی که توسعه این بازی به طول انجامیده، داده نمی‌شود. آقای پورتر در این زمینه گفت:

در پایان روز، ما روی بازی‌های AAA بزرگی کار می‌کنیم که هر وقت که ناشران آماده باشند و بخواهند به مردم نشان داده می‌شوند چرا که این به Sumo مربوط نیست که چه زمانی یک بازی را به نمایش بگذارد و یا بخشی از آن را که کامل شده است، معرفی کند.

مثل همیشه انجام مصاحبه بسیار سخت است چون من دوست دارم در مورد کاری که در Sumo انجام می‌دهیم، صحبت کنم اما در اغلب اوقات ما در واقع نمی‌توانیم در مورد کارهایی که انجام می‌دهیم صحبت کنیم و این کاملا آزار دهنده است. اما من به آن احترام می‌گذارم چرا که در حوزه مسئولیت‌های ما نیست که در مورد آن موارد صحبت کنیم چون که ما در حال کار و همکاری با ناشری هستیم که مالکیت آی‌پی و حقوق نشر آن را بر عهده دارد. در آن واحد ما بسیار هیجان زده هستیم چون می‌دانیم در پشت صحنه چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

به عنوان یک مشتری، شما به این که ساخت یک چیز چقدر به طول بیانجامد، یا چقدر این سفر طولانی باشد، اهمیت نمی‌دهید بلکه به این اهمیت می‌دهید که چقدر یک بازی خوب و سرگرم کننده است و مهم‌ترین چیز هم برای من این است که ما روی بازی‌های خوبی کار می‌کنیم و عناوینی عرضه می‌کنیم که به آن‌ها افتخار می‌کنیم و خودمان هم دوست داریم انجامشان دهیم.

بی شک مخاطب اصلی صحبت‌های پورتر این جا عنوان Crackdown 3 است که Sumo Digital در حال ساخت آن برای مایکروسافت است و بارها و بارها تا امروز تاخیر خورده و عرضه‌اش به عقب افتاده است. فعلا که این بازی قرار است در تاریخ سوم اسفند ماه سال جاری برابر با بیست و دوم فوریه ۲۰۱۹ میلادی به عنوان یک بازی انحصاری برای مایکروسافت به عرضه برسد و هنوز تاریخ عرضه دیگری برای آن اعلام نشده است اما انتظار می‌رود این تاریخ، تاریخ نهایی عرضه این بازی باشد چرا که طبق اظهارات مایکروسافت این آخرین تاخیر این بازی است و دیگر بی هیچ چون و چرا این بازی را در سوم اسفند عرضه خواهند کرد. لازم به ذکر است که یاد آوری کنم این بازی در رویداد E3 2018 هم حضور نداشت.

با این اوصاف این بازی تنها پروژه‌ای نیست که Sumo Digital در دست ساخت و توسعه دارد. این استودیو که در شهر شفیلد کشور انگلیس واقع شده، در حال حاضر عنوان Dead Island 2 را هم برای Deep Silver در دست ساخت دارد. اگرچه معرفی این بازی مدتی پیش انجام شد، اما ما هنوز به طور رسمی چیزی از آن ندیده‌ایم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Sumo Digital: مشتریان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند - گیمفا
Sumo Digital: مشتریان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند - گیمفا
Sumo Digital: مشتریان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند - گیمفا
Sumo Digital: مشتریان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند - گیمفا
Sumo Digital: مشتریان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • teimor گفت:

    مردم اگه بازی نمایش های خوبی داشته باشه و نظرشون رو جلب کنه هم اخبار مربوط به اون رو دنبال میکنن و هم به زمان انتشارش اهمیت میدن.مثلن من چندتا ری اکشن نسبت به تریلر e3 2017 گاد او وار دیدم که همشون میگفتن تاریخ انتشار.مـثن همین eay allies که نقدش تو متاکریتیک هم تاثیرگذار هست یکی از کسانی بوئن که بدجور دوست داشتنگاد او وار ۲۰۱۷ منتشر بشه و وقتی نوشت ۲۰۱۸ گفتن صبر میکنیم ارزشش هم داشت.اما به این بازی اصلا امیدی نیست اونم تو این نسل که منتقدا دنبال ایراد میگردن تا نمره کم کنن.

  • shadowwarior گفت:

    والا اهمیت میدهند ! مثلا یه بازی مثله فاینال فانتزی که توسعش ۱۰ سال طول کشیده انتظار ازش بالاتره تا مثلا اساسین اودیسه که کلا یکی دوسال وقت برده .
    آقا بگو ما نمیتونیم بازی بسازیم اینقدر بودجه رو هم خراب نکن بکش کنار ! والا

  • میشه گفت طی این چند سال بهترین نمایش از بازی رو در E3 دیدیم و از تریلرهای قبلی خیلی بهتر بود
    تنها عنوانی هست که نمیشه هیچ چیزی تا زمان انتشار دربارش گفت من احتمال میدم سره همون بحث پردازش ابری مدام بازی تاخیر میخوره و دارن روش کار میکنن به هر جهت اگر عملی بشه و واقعا اون تخریب پذیری ۱۰۰ درصدی رو به نمایش بذاره قطعا تا سال ها ازش یاد میشه

  • Y PS گفت:

    مدت زمان توسعه بازی هم حدی داره دیگه!
    درضمن قرار نیست که Elder Scrolls یا GTA بسازین…به جای دلداری دادن روی بازی کار کنید :yes:

  • Last Of Us گفت:

    فن بازی به کنار
    این بازی مسخره که دارید میسازی اسمش رو AAA میزاری؟ گرافیک نسل ۶ و اون گیم پلی و انیمیشن شده AAA?
    پس امسال انحصاری های سونی مثل گاد و لست ۲ و …. AAAAAAAAAAAAAAA حساب میشن والا
    خودشون هم دنبال یک بهونند اینو کنسل کنند آبروریزی کمتر بشه روشون نمیشه بگن
    هی کش میدن هی کش میدن آخرشم نمره ۶۰ نمیگیره

    • Avelone گفت:

      ای بابا کسی از تو خواست حرف بزنی؟ ول کن برو سر پستای سونی نظر بده. تو بگو اگه AAA نیس پس چیه؟اصلا معنی AAA رو می دونی؟الان مثلا بدون فن بازی حرف زدی؟

      • pc and ps4 گفت:

        emad908
        نکنه باید برای حرف زدن از توی اجازه بگیریم.فعلا برو دروغت رو جمع کن.بعد تو به این بازی میگی aaa 😐 هر چند کسی که میشینه توی فضای مجازی میگه gtx 1080 و core i9 دارم اما دو تا کامنت قبل گفته میخوام کامپیوتر گیمینگ بخرم چیزی از این انتظار نمیره که به همچین اشغالی بگه aaa

        • Avelone گفت:

          :rotfl: :rotfl: چرا خودت نمی تونستی فیکتو اوردی.من دروغ گفتم بچه من شرط می بندم پی سی خوب از نزدیک ندیدی احمق جان من گفتم کامپیوتری می خرم که بشه استار سیتیزن رو ۶۰ فریم اجرا کرد تازه من ضایع شدم؟یادمه اوندفعه خوب ضایت کردم .بله چطور یکی دونفر میان سر پستای سونی چیزی می گن اونا نباس حرف بزنن نه ولی شما ازادید هر غلطی دلتون بخواد بکنید؟جمع کن برو دفعه بعد تو پستای ایکس باکس چرتو پرت بگی بد جور حالتو می گیرم بچه برو با اسباب بازیات بازی کن تازه خودت یکیو هم جعل کردی خبر داری؟

          • pc and ps4 گفت:

            مگه نمیگی استار سیتیزن رو داری :rotfl: ایدیتو بده ببینم بزدل ایدی من arshiatlou1383 پیام بده ببینم بنویس gh ببینم راست میگی :laugh: بعدشم به تو ربطی نداره من توی چه پستی اظهار نظر میکنم فعمیدی یا نه :-* بعدشم میدونم مولتی اکانتی اما همه رو مثل خودت نبین.از نظر عقلی هم بعید میدونم مالی باشی :-/ اگر به این ایدی پیام بدی یا ایدیتو بدی من از سایت میرم

    • من با کسی که AAA بودن یه بازی رو در گرافیک میدونه هیچ حرفی ندارم

      • Last Of Us گفت:

        خدا همه رو شفا بده
        AAA یعنی بازی ای که ساختنش پرخرج هستش
        چه بازی ای پرخرج هستش؟
        یک گرافیک = هرچی شما هنرمندان گرافیکی بهتر استخدام کنی هزینه بیشتری برای مدل کردن مدل های پیشرفته و پیچیده میخوان . بنده خودم تریدی کار هستم. ساخت یک صندلی میشه ۳ دلار مثلا ولی ساخت یک کاراکتر مثل کریتوس میشه ۷۰۰ دلار و حالا بازی ای که گرافیکش بالاتره هزینش هم بالاتره و تکسچر باید بخرید که اونم باز کلی باید پول داد
        بعد نیاز به انیماتور های حرفه ای تر هستش که مدل های پیچیده رو بتونند ریگ کنند که باز نیاز به هزینه بالاتر هستش
        بعد نیاز به موسیقیدان های بهتر هستش که در خور بازی باشه مثل بازی لست و …. که باز نیاز به هزینه بیشتر داره
        بعد نیاز به برنامه نویسای حرفه ای تر هستش که این بازی پیچیده رو بتونند برنامه نویسی کنند مخصوصا هرچی صحنه سنگین تر بشه نیاز به برنامه نویسی سنگین تری هستش که بازی بهینه بشه و افت فریم نگیره که باز هزینه زیاد تری میطلبه
        میخوای گیر بدی برو به ۴نفر گیر بده که خودشون دستی تو این صنعت ندارن نه من به اینکه خودت ضایع میشی
        این بازی نه گرافیک خاصی داره. نه انیمیشن ها و موشن کپچر داره.برای نسل ۶ هستش همه چیز بازی
        به نظر شما AAA حساب میشه؟؟؟؟

  • بیخیال بابا انگار دارن چی میسازن! اگه Playdead یا ناتی داگ یا cdpr بودین اطمینان داشتیم با چه شاهکاری طرفیم و اتفاقا انتظارشم لذت بخش بود البته حرفش در مورد گیمرای این نسل درسته هیچ چیز مهم نیست براشون فقط سرگرم بشن

  • pc and ps4 گفت:

    حرفشون درسته :yes: برای بازی مثل tlou2 و سایبرپانک۲۰۷۷ همه هایپ میشن و به تاریخ انتشارشون دقت می کنن اما برای بازی این بزرگواران که فقط گلدبرگ براش هایپ هست کسی به تاریخ انتشارش دقت نمیکنه :yes:

  • یکی نبود به این بگه که مشتری ها دیگه به خود بازی هم اهمیت نمیدن چه برسه به زمان توسعه اش؟!‌ :silly:

  • آره مثلا اگه cyberpunk 2077 پنجاه سال دیگه عرضه بشه کسی اهمیت نمیده

  • navid313714 گفت:

    بدبختا نفهمیدن که مردم به زمان انتشار بازی اونا اهمیت نمیدن فکر کردن کلا به تاریخ انتشار همه بازیا اهمیت نمیدن 😐 😕

  • fbjg گفت:

    مدت زمان ساخت بازی مهم نیست . بازی میتونه ۱۰ سال در حال ساخت باشه . ولی از وقتی که معرفی میشه تا زمان عرضه , اونوقت مهم میشه

Sumo Digital: مشتریان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند - گیمفا
Sumo Digital: مشتریان به مدت زمان توسعه یک بازی اهمیت نمی‌دهند - گیمفا