تریلر Shadow Of The Tomb Raider به استفاده از موسیقی Uncharted 2 متهم شد - گیمفا
تریلر Shadow Of The Tomb Raider به استفاده از موسیقی Uncharted 2 متهم شد - گیمفا
تریلر Shadow Of The Tomb Raider به استفاده از موسیقی Uncharted 2 متهم شد - گیمفا
تریلر Shadow Of The Tomb Raider به استفاده از موسیقی Uncharted 2 متهم شد - گیمفا

تریلر Shadow Of The Tomb Raider به استفاده از موسیقی Uncharted 2 متهم شد

حسن شکیبایی
۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
تریلر Shadow Of The Tomb Raider به استفاده از موسیقی Uncharted 2 متهم شد - گیمفا

اگر شما هم به تجربه‌ی Uncharted 2 پرداخته باشید، احتمالا بدون لحظه‌ای درنگ متوجه استفاده موسیقی این بازی در آخرین تریلر منتشر شده از Shadow Of The Tomb Raider شدید. پس اگر احساس مشابهی به شما دست داد، به خاطر این است که به نظر می‌رسد اسکوئر انیکس (Square Enix) از همان موسیقی در تریلر استفاده کرده است.

به نظر می‌رسد بسیاری از بازیکنان جامعه‌ بازیبازان Uncharted به محض دیدن تریلر جدید Shadow Of The Tomb Raider به این نکته پی بردند و در توییتر به صحبت در این باره پرداختند. این موسیقی که با نام Cornered در Uncharted 2 شناخته می‌شود، ریتمی دقیقا مشابه موسیقی استفاده شده در تریلر Shadow Of The Tomb Raider دارد. با این تفاوت که در نسخه اورجینال شاهد ترکیب چند ساز مختلف با هم هستیم.

از آنجایی که بار‌ها شاهد مقایسه این دو بازی با یکدیگر بوده‌ایم، شاید اسکوئر انیکس قصد دارد تا با استفاده از این مقایسه بازیکنان بیشتری را به تجربه بازی مجاب کند. از دیدگاه بسیاری از طرفداران، Uncharted 2 بهترین نسخه‌ی این سری است. پس مطمئنا مقایسه دیگر عناوین ماجراجویی با این بازی کار آسانی نخواهد بود. حال باید دید که آیا شخصیت محبوب لارا کرافت (Lara Croft) می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد به مانند Uncharted 2 برای طرفداران به ارمغان آورد یا خیر.

چندی پیش بود که سازندگان Shadow Of The Tomb Raider در پیام توییتری ناتی داگ (Naughty Dog) را با نمایش گیم‌پلی غیر واقعی از  The Last of Us Part 2 متهم کردند که این توییت با واکنش ناتی داگ رو به رو شد. حال با توجه به این اتفاقات، استفاده از موسیقی بازی استودیو ناتی داگ در Shadow Of The Tomb Raider تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد.

البته موضوع رعایت قانون کپی رایت بحثی کاملا جداست و باید دید که آیا اسکوئر انیکس مراحل قانونی برای استفاده از این موسیقی را طی کرده است یا خیر.

عنوان Shadow Of The Tomb Raider در تاریخ جمعه ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۷ (۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی) توسط شرکت اسکوئر انیکس برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تریلر Shadow Of The Tomb Raider به استفاده از موسیقی Uncharted 2 متهم شد - گیمفا
تریلر Shadow Of The Tomb Raider به استفاده از موسیقی Uncharted 2 متهم شد - گیمفا
تریلر Shadow Of The Tomb Raider به استفاده از موسیقی Uncharted 2 متهم شد - گیمفا
تریلر Shadow Of The Tomb Raider به استفاده از موسیقی Uncharted 2 متهم شد - گیمفا
تریلر Shadow Of The Tomb Raider به استفاده از موسیقی Uncharted 2 متهم شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Cell گفت:

    ۱۰۰% یه هفته لنگ اندازی ناتی داگ میکردن سران اسکوئر انیکس تا رازی شدن :rotfl:
    وگرنه همه میدونن تو این سبک چندین ساله که Uncharted امپراتور هست :yes:
    اگر بدون اجازه بوده باشه که ناتی داگ هیچ واکنشی نشون نمی‌ده و میگه نوش جونتون 😀 بازی که ما می‌سازیم برای همه الگو هست 😎

    • ببینید دوستان قصد طرفداری از بازی خاصی رو ندارم چون نه طرفدار انچارتدم و نه طرفدار توم ریدر اما با وجود ضعف های شدیدی که این سری داشته بازهم نمیشه گفت که اسکوئر انیکس اومده بازیش رو از روی ناتی داگ کپی کنه! درواقع خود ناتی داگ انچارتد رو رو ستون هایی که توم ریدر با درخشش هاش بین گیمرهای قدیمی مستحکم کرده بود ساخت و دیدیم که چقدر هم موفق بود. به هیچ وجه اینطور نیست که اسکوئرانیکس چون بلد نیست بازی بسازه میاد و ناتی داگ رو ترول میکنه. دوستانی هم که چنین نظری دارن فقط کافیه یه نگاه به تاریخچه ی هر دو سری بکنن میفهمن که نه اسکوئر داره سعی میکنه انچارتد بسازه و نه ناتی داگ سعی کرده توم ریدر رو کلون کنه بلکه فقط سری انچارتد بر پایه ی توم ریدر بوده و کاملا هم لیاقت موفقیت رو داشته. مثل ساخته شدن اسپلینتر سل از روی متال گیر یا ساخته شدن کلی بازی جهان باز از روی جی تی ای.

  • بله دیگه همه مجبورن از استدیو های سونی اسکی برن و در برابرشون سر تعظیم فرود بیارن

    • بحث سر این هم هست که تومب ریدر عمرا بتونه به گرد پای آنچارتد برسه. چه از لحاظ داستان و شخصیت پردازی چه گرافیک و طراحی هنری و چه گیمپلی

      • LoneWolf گفت:

        داستان انچارتد برگرفته از توم ریدر های گذشته هستش ! بد نیست نسخه ۲۰۰۴ یا ۱۹۹۶ این بازی رو با نسخه های انچارتد مقایسه کنی ! توم ریدر خدای سبک اکشن ماجراجویی (با اینکه طرفدار سونیم ولی این حقیقت محضه)

        • حتما شخصیت پردازی نیتین دریک هم کپی از توم ریدره؟ یا روایت های بی نظیر داستان در آنچارتد کپی از توم ریدره؟ نه عزیزم اینها دست آورد هایی هستند که توم ریدر تا صد سال دیگه هم تو خواب نمیتونه ببینه…
          تکامل شخصیتی نیتن دریک در نسخه ۴ و پایان بندی زیبای اون هن کپی از توم ریدره؟
          فکر نمیکنم نیازی به توضیح باشه که توم ریدر چقدر از آنچارتد عقب تره چون هرکسی که به دور از تعصب هر دو رو بازی کنه به سادگی متوجه میشه

          • LoneWolf گفت:

            مگه نیست ! دقیقا بند سلاح تن تیتن دریک کپی توم ریدره ! داستان انچارتد نسخه اخرش خیلی بی معنی و مزحک بود و تمام معما هاش کپی توم ریدر بودن مخصوصا underworld ! . کسی که متوهم و سنش کمه این چیزا عقلش قد نمیده ! پسرم شما زمانی انچارتد متولد شدی دلیل نمیشه به بنیان گذار سبک اکشن ماجراجویی توهین کنی ! زمانیکه توم ریدر بود انچارتد وجود خارجی نداشت ! دقیقا انچارتد کجاش تکامل شخصیت داشت ؟! نیتن دریک جز پیر و جوون شدن چیز دیگه ای نداشت درست مثل اسسینز کرید سری هایی که ازیو شخصیت پردازی کرد شده ! از جوونی تا پیری و مرگ ! اگه اینا واسه شما خاطرس واسه ماها ساعت ها حل ماجرا و نوشتن کد و حروف خاطرس پسرگل !

            • هیچکدوم از اینهایی که گفتی دلیل بر برتری توم ریدر نمیشه. کاری ندارم که نظر عجیبی دادی و گفتی نسخه آخرش مضحک بود. ولی خب اینو بدون که توم ریدر چه این نسخه و چه ۲ تا نسخه سه گانه هیچوقت به کاملی آنچارتد نبودند و نخواهند بود.
              نمایش های توم ریدر هم که از نظر من فاجعه بار بود!!!!!
              من اگر الان حال داشتم در تک تک بخش ها برتری آنچارتد رو توضیح میدادم هرچند که فایده ایی نداره

              • LoneWolf گفت:

                الان داستان کشتن افراد و برگشتن خونه چه داستانی داره ! ولی توم ریدر پایانش دستاوری به راز جزیره یماتای بود یا نسخه رایز او توم ریدر که اخرش با پیدا کردن منبع زندگی و نابود کردنش تموم شد درسته تخیلی بود ولی یخ و مسخره تموم نشد !
                ممکنه از نظر متعصب ها فاجعه باشه ولی چالش ها و گیم پلی بازی به مراتب بهتر از توم ریدر بودهه و هست نمونش طراحی شخصیت بازی توی riseoftr گرافیک بازی به قدری بالا بود که تمام منتقدین ایرادی از گرافیک نگرفتن ! . توضیح منم واسه تو و امثالت فایده نداره چون چسبیدین به حرف خودتون و از کاه کوه ساختین !

                • Hasan.n گفت:

                  خدایی جون هر کی که دوس داری جک نگو اصلا اسم توم ریدر پیش انچارتد هم خنده داره اخه انچارتد کجا توم ریدر کجا‌. انچارتد هزار برابر از توم ریدر برتره . شما پرش لارا رو دقت کنید انگار پر داره پرواز میکنه تو هوا. گرافیک این نسخه با توجه به تریلر و گیم پلیاش که روی ایکس باکس وان ایکس اجرا شده در حد ربعد انچارتد ۴ هم نمیشه

            • Reason گفت:

              جالبه،آنچارتد ۴ مضحکه،گاد غول کشیه،دیترویت روبات بازیه،دیزگان زامبی کشیه،لست همینطور و‌.‌‌..
              اونوقت تنها بازیایی که خوبن فورزا و گیرز و هیلو هستن اصلا هم غول کشی و اینا نیستن!! 😐
              خجالت بکشید مایکرو فنا یکم،همین

        • TAK گفت:

          توم ریدر خدابی سبک اکشن ماجراجویی بود
          مثل زمانی که NFS خدای ریسیتگ ارکید بود

          • LoneWolf گفت:

            و هست ! الان شناس توم ریدر از انچارتد بیشتره ! و تنها گیمر های کهنه کار توم ریدر رو میشناسن !

            • Reason گفت:

              عزیز من‌ اینهمه دم از سن میزنی،سر رگ گردنم باهات شرط میبندم هنوز به سن قانونی‌ نرسیدی!!
              انقد سن و سال رو وسط نکش چون میدونی که با اینحرفا حرف دروغ راست نمیشه،هر آدم کوری میفهمه توم ریدر از زمانی که آنچارتد اومد بیرون کاملا روند تقلید به خودش گرفت
              ضمنا یه‌ نکته داستانی که آنچارتد از توم ریدر کپی‌ کرده بگو ما هم در جریان باشیم

            • Godofwar0385 گفت:

              دادا من ۲۸سالمه همشو بازی کردم حتی تانرایدرهای قدیم و و واقعا هم بازی خوبیه خدایی بدون تعصب میگم جذابیت و هیجان انچارتد یه چیز دیگس شما میگید توم رایدر قدیمی تره اره هست ولی دلیل نمیشه دیگه مثلش نیاد یه روزی دیویل مای کرای پادشاه هک اند اسلش بود الان از هر گیمری بپرسی از هر منتقدی بپرسی میگند گادو کریتوس خیلی وقته شدند خدای این سبک یه روزی ماریو ریسینگ خدایی میکرد وبی کرش تیم ریسینگ رو دستشو زد ولی بازم‌میگم تامرایدرم عالیه خودمم منتظرشم ولی در مقابل انچارتد مخصوصا انچ دو حالا حالا داره برسه

              • LoneWolf گفت:

                Godofwar0385@
                پادشاه با سازنده یک سبک فرق میکنه بینان گذار سبک اکشن ماجراجویی توم ریدر بود من خودم ۲۶ سالمه ماه دیگه میشم ۲۷ کل سری های توم ریدر رو بازی کردم علاوه بر اون تک تک محیط ها و مراحل شو یادمه ! وقتی میگم چند تا بچه ریختن توی سایت و سنشون قد نمیده یک شیرین عقلی میاد هزیونات میپرونه واسه خوش مزه شدن و ماجرا بحث رو دور میکنه ! کافیه lost legacy رو بازی کنی دقیقا یاد توم ریدر ۳ میوفتی ! این کپی نیست ؟!

                • Godofwar0385 گفت:

                  به هر حال داداش جفتش بازیای خوبیند و عالی امیدوارم تومرایدر جدیدم‌موفق بشه واسه منی که بعد از هک اند اسلش عاشق این سبکم و از اونجا که فعلا انچارتدی ساخته نمیشه توم رایدر عالیه و خوراک خوبیه شما هم امیدوارم لذت ببرید :yes:

                • شما که انقدر میگی آنچ کپی از توم ریدر هست..
                  یک سوال…. چرا دو تا نسخه اخیر توم ریدر و نسخه در حال انتشار از هر لحاظ نسبت به آنچارتد ضعیف تر بنظر میرسند؟
                  مثال میزنم
                  نمایش های عنوان جدید توم ریدر رو که همه مشاهده کردیم….. فیزیک شخصیت لارا خیلی خیلی مصنوعی و غیر واقعی جلوه میکنه… گرافیک اصلا در حد آنچارتد ۴ نیست….. چهره شخصیت ها مصنوعی طراحی شدند و اصلا احساسات رو در حد آنچارتد منتقل نمیکنند….
                  آنچارتد چه از لحاظ متا و چه یوزر اسکور و چه فروش بهتر عمل کرده و این به معنای موفق تر بودن نسبت به توم ریدر هست. اینکه توم ریدر قدیمی تر باشه و بنیان گذار این سبک هیجگاه دلیل بر برتری نمیشه. همین توم ریدر که بنیان گذار این سبک هست تا به حال نتونسته به اندازه آنچارتد قوی و بی نقص عمل کنه……..
                  در ضمن جنابعالی که میگی پایان آنچارتد یخ بود…. خیلی این حرفت مزخرفه.. اکثر مراجع و سایت های نقد و بررسی به تمجید از این اثر پرداختند…. نمونش همین گیمفا که خیلی از پایان بازی تعریف کرد
                  حرف آخر اینکه متا و یوزر اسکور و استقبال بیشتر مردم دلیل بر برتری نیست؟ جوایزی که آنچارتد ۲ گرفت دلیل به شاهکار بودن نیست؟ ولی توم ریدری که بنیان گذار این سبکه و اصلا اوقات خوشی رو در این روز ها سپری نمیکنه از آنچارتد بهرته؟
                  کدام یکی از نسخه های اخیر توم ریدر به اندازه آنچارتد تمجید شده؟ هیچکدام

                • LoneWolf گفت:

                  شما هم همچنین امیدوارم لذت کافی رو از هر بازی میخوای ببری :yes:

                • LoneWolf گفت:

                  PARSARAD777@
                  اصلا خودت فهمیدی چی گفتی ؟!
                  اینم جواب حرف های مزحکت!
                  http://www.metacritic.com/game/playstation-4/rise-of-the-tomb-raider-20-year-celebration
                  برو حالا با انچارتد مقایسه کن که شد ۹۲ !
                  نمایش جدید تنها نسخه روی انجین بازیه و نسخه اخر گرافیک بهتر و تغییرات کاملی بهمراه داره مثل نسخه ۲۰۱۳ که یک ماه قبل عرضه با نسخه نهایی کاملا متفاوت بود از نظر گرافیک و داستانی !
                  حالا میرسیم سر جک ها و دزدی های جعل کننده های انچارتد ! .
                  اولا نسخه ۲۰۱۳ توم ریدر تنها ۸۰ جایزه گرفت + جز گوتی های سال ۲۰۱۳ ! برعکس انچارتد و تلو !
                  داستان انچارتد فوق العاده بی سرو ته بود به طوری که اگر گذر زمان درش به وجود نمیومد بی سرو ته ترین بازی چند سال اخیر میشد ! . یک سوال ایا انچارتد تونسته به اندازه توم ریدر جایزه تمام نمایشگاه ها و کنفرانس هارو جذب کنه !؟ منتظر دلیل و مدرکش هستم البته اگه داشته باشی !!! چون اکثر شما ها فقط در حد ادعا بی مدرک حرف میزنین و اخرش هیچی به هیچی میشه !

                • برادر عزیز چرا متوجه نمیشی؟ شما کل توم ریدر رو جمع کنی اندازه آنچارتد ۲
                  افتخار کسب نکرده….
                  توم ریدر ۲۰۱۳ که در مراسم گیم آواردز گوتی نشد…. اونوقت شما میگی گوتی ؟
                  برعکس تلو و آنچارتد؟ محض اطلاع شما تلو دومین بازی تحسین شده هست که بعد از ویچر بیشترین جوایز رو در مراسم های مختلف دریافت کرده…

                • LoneWolf گفت:

                  پسر گل همینو گوگل بزن ببین
                  tomb raider 2013 awards
                  افتخارات تنها نسخه ۲۰۱۳ توم ریدر خواستی بقیه پارت هاشم گوگل کن ببین هر کدوم چیا کسب کردن و چیا کسب نکردن ! انچارتد ۲ موفقیتش رو مدیون کپی برداری از سبک کلاسیک توم ریدر و داستان نسخه اول این بازیه ! درضمن بعد از اورواچ ویچر بهترین بازی شدن و انچارتد در حد نامزد باقی موند ! بد نیست کنفرانس game award رو دوباره ببینی !

                • شما گویا مقاومت شدیدی در برابر فهمیدن داری…….
                  مشکلی نیست هر طور راحتی……

                • LoneWolf گفت:

                  اتفاقا کاملا حساب شده حرف میزنم این شما هستی نمیگیری دوست عزیز ! حتی با مدرک هم چشمت رو بستی روی تعصبت !

        • RAZIEL گفت:

          موافقم دوست عزیز,اون زمان توم ریدر جزو سخت ترین بازیها بود شاید الان دارک سولز سخت ترین باشه بخاطر باس های لعنتیش ولی توم ریدر های قبلی یجاهایی مثلا باید از یجایی میپریدی ب یجا دیگ دهن ادم سرویس میشد,گیمپلی عالی بود همینطور داستان,کلا سونی هم پول پرسته هم استودیوهاش اسکی رو هستن,نمونش همین سانتا مونیکا سری گاد بلیدهاشو از کستل اسکی رفت خیلی چیزاشم از همین بازی ک عکس و اسم پروفایم هستش برین بازی کنید بعد میفهمید چی میگم,با فن جماعت هم نباید بحث کرد چون موهای سرت مثل من سفید میشن,انچارتد بازی خوبیه طرفدارشم ولی حرفی جلوی توم ریدر واس گفتن نداره هرچی داره از توم ریدر الهام گرفته

          • Godofwar0385 گفت:

            بگیر بخواب فعلا گادو بلیدهاشو اسکی رفت مردونه متولد هشتادو چندی اینو بدون تا هزار سال دیکه هیچ شرکتی نمیتونه سلاحی خلق کنه که یک درصد جذابیت زنجیرهای کریتوس و داشته باشه واسه خودت جوک نساز عکس پروفایلتم در مقابل کریتوس یه جوکه کو هیجان سه گانه ی گادو کجا پیدا میکنی هیجانش ادم و میبره پیش خدا در ضمن وقتی میگی انچارتد کپی توم رایدره اره تو راست میگی ببین انجارتد چیه که با اینکه کپی توم رایدره از اصلش جلوتر زد :laugh:

      • Hoower گفت:

        چند نسخه از هرکدوم رو داشتی که اینو میگی؟

  • وقتی بخوان به سطح آنچارتد برسن مجبورن از این بازی استفاده کنن

  • Pazikon گفت:

    لارایی که خیلی قدیمی تره متوسل شده به آهنگ های آنچارتد به نظر من هیچ بازی نمیتونه اون چیزی که تو سری آنچارتد با نیتن دریک و بذله گویی های خاصش رو تجربه میکنیم ارائه بده شباهت های زیادی بین این دو بازی هست اما اگه بحث انتخاب بین این دو بازی باشه قطعا آنچارتد رو انتخاب میکنم

  • Y PS گفت:

    اینا ناتی داگ رو به دروغ گویی متهم میکردن حالا خودشون از بازی ناتی داگ دزدی میکنن :rotfl:
    خدا اینجوری رسوا میکنه :rotfl: :yes:

  • mahdi.r گفت:

    استودیویی که حتی نمیتونه یه آهنگ درست و حسابی برا بازیش بسازه و مجبور میشه از شاهکار نسل قبل سونی اسکی بره ناتی دتگو متهم میکنه که گیمپلی لست واقعی نبود یکی نیست بهشون بگه وقتی شما توانایی ساختن همچین چیزی نداربن دلیل نمیشه دیگران هم تنوایی ساختنشو نداشته باشن

    • LoneWolf گفت:

      mahdi.r@
      ایشونی که میگی توانایی اینو داشتن مجبور کنن انچارتد مولتی پلیرشو کپی توم ریدر بسازه یا توانایی اینو داشت که lost legacy بشه کپی توم ریدر ۳ . بازم هست ولی همینقدرش کافیه تا شفاف سازی شه واست !

  • :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    بعد اینا دقیقا به چه رویی به ناتی داگ تیکه انداختن؟! :laugh:

  • Godofwar0385 گفت:

    ببینید انچارتد چیه خدایی که تامرایدر خودش که پدر این سبک بود واسه بالابردن هیجان حاظر میشه اهنگ انچارتد دو رو اسکی کنه انچارتد دو سومین بازی محبوب منه و سراسر هیجان

  • Fenrir گفت:

    اینا همونایین که کاور نسخه ps4 رایز آف توم ریدرشون اسکی از کاور آنچارتد کالکشن بود.
    چند وقت پیش هم که گفته بودن انیمیشن و گیم پلی tlou 2 واقعی نیس!
    بماند که گرافیک آنچارتد ۴ی که دو سال پیش منتشر شده خیلی بهتر از اینه.
    طفلیا میخوان یواشکی اسکی برن‌ ولی سوتی میدن.

    • LoneWolf گفت:

      اوخی حالا گریه نکن ! با اینکه سونی فن هستم ولی بذار بهت بگم پسرکم
      زمانی که انچارتد وجود نداشت توم ریدر صنعت گیم رو میگردوند ! دوما اولین نسخه انچارتد تا نسخه ۳ کپی سری های قدیمی توم ریدره ! سوما انچارتد تکنلوژی خاصی نداشت حتی مو های کرکتر های بازی همشون تکسچر پیش ساخته انجین هستش ! ولی توم ریدر با تکنلوژی tressfxو pure hair ام دی و انویدیا انقلابی توی صنعت گیم به وجود اورد ! تنها نسخه riseofTR رو با انچارتد ۴ مقایسه کن ببین گرافیک توم ریدر کجاس انچارتد کجاس ! کمتر عقده گشایی کنین واسه ملت !

      • Fenrir گفت:

        تو سونی فنی درخت سیب گوجه میده اکس باکستم انحصاری داره.
        همون موقعی که به قول خودت توم ریدر صنعت گیم رو میگردوند تو توی موز بودی ترولی!!!
        اون آنچارتدی‌ که ” تا نسخه ۳ کپی سری های قدیمی توم ریدره و تکنولوژی خاصی نداشت ” الان همه نسخه هاش از کل سری توم ریدر سرترن!
        آنچارتد ۴ متای ۹۳ گرفت ، نامزد بهترین بازی سال شد ، کلی جوایز دریافت کرد و بسیاری از سایت ها لقب بهترین گرافیک کنسولی و نسل رو بهش دادن. تو و توم ریدرت کجای کارین؟!
        یه زمانی rottr انحصاری زمانی شد اینا با انحصاری همیشگی اشتباه گرفتن الان از اینم دارن میرن بالا!!!
        همینکه کامنتو ریپلای کردی توضیح کاملی برای عقده گشاییه!
        برو که نارگیلای بالا درخت منتظرتن که بچینیشون

        • LoneWolf گفت:

          Fenrir
          پسر گلم زمانی که من به دنیا اومدم تو توی ذهن بابات هوس گذرا بودی ! کمتر هم یخچالتو به رخ بکش عمویی چون بدون کنسول باید بری بازی poop in my soup بازی کنی ! هه
          متا انچارتد رو با متا توم ریدر مقایسه کن ببین مخصوصا نسخه های قبلی رو .
          درضمن انقدر بی سواد و کم عقلی که نفهمیدی توم ریدر گوتی شد ولی انچارتد ع. هم بهش نرسید ! بازم بگم از جوایز توم ریدر که ۶۷ نوع جایزه رو گرفت و سال ۲۰۱۳ رو به نفع خودش تموم کرد ! . بیا بریم واست نارگیل بچینم که جبران کمبود های جسمیت بشه پسرم کمتر هم برو بالا از ما سنت با بچه مش ممد یکیه واسه ما منتقد شدی ! پفف

          • Fenrir گفت:

            یه کامنت گذاشتم عجیبه که چرا تایید نشد.
            سیب زمینی جون سال ۲۰۱۳ با وجود جی تی ای وی و لست آف آس کی نگاش به توم ریدر افتاد؟!
            (این واقعا نفهمه یا خودشو زده به نفهمی؟؟)
            انگار ایندفعه عمو فیل یه جنس سنگین ریخته تو نارگیلا باز از جزیرشون اومدن و از توم ریدر میرن بالا!
            وقت گرانبهاتونو صرف کل کل کردن با همچین پدیده هایی نکنید. کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده هرگز!

            • LoneWolf گفت:

              کامنتت چون شعور و شخصیت خاندان محترمه بود تایید نشد . گلابی اعظم جی تی ای که هیچکس محلش نداد ! تلو هم که جز بدترین پورت ها قرار گرفت ! که تا مدتی فقط اپدیت باگ رفع کنی عرضه میکرد ! . نفهم تر از تو و دورو بریات نیستم پسرم که نمیدونی بازی چیه شرط میبندم به فرنچایز میگی نسخه :rotfl: :rotfl: ناموسی شرط میبندم اینو نه ؟ . پسر گلم خودم پلی ۴ دارم نیازی نیست از عمو فیل بالا بری بخوری زمین ! تو کمتر توهمات رو قاتی چرندیات کن بزن اینطوری شی همین کفاف میکنه ! . امثال تو وقت گران بها داشتن علاف اینور اون ور نبودن ! شما برو ری من بازی کن با اهنگاش ذوق کن افرین عمویی فدات :-* :rotfl:

      • Godofwar0385 گفت:

        دادا بحث گرافیک شد بگم رایس اف توم رایدر در مقابل گرافیک انچارتد چهار یه جوکه خدایی حاظرم با مدرک واست بفرستم شما چهره ی کاراکترهای انجارتدو ببینید لارا رو هم ببینید

  • این یک حرکت اشتباه بود خیلی نباید اسکی میرفت

  • اینا تماما شایعه های انچارتد فن هایی هستش که چشم دیدن درخشش لارا کرافت رو ندارن….بدون حتی ذره ای شک تمام هزینه ها برای ملکه زندگیم لارا کرافت خواهد شد…

    • موزیک Uncharted 2 – Cornered:
      https://youtu.be/IlPuxPItpmo?t=1m17s
      کپی خالص هستش. تک تک نت ها یکی هستن.
      اینم مقایسه ی کاور آنچارتد کالکشن و رایز آف توم ریدر ps4:
      http://uupload.ir/files/7kkf_uncharted.jpg
      کاملا معلومه ایدوس میخواد خودش رو به ناتی داگ و آنچارتد بچسبونه.

      • LoneWolf گفت:

        اولا هیچ نت موزیک شباهت صد درصدی نداره ! دوما سبک بازی انچارتد ۲ هیچ وقت به مایا ها ربط نداده شده که بشه گفت داستان بازی برای چنین قبیله ای بوده و توم ریدر کپی کرده ! ناتی داگ قبل عرضه انچارتد اسکی رفته بود از تابلو اسسین کرید بلک فلگ ! اینو چی میگی !؟ . کاوررا رو هم بگم بهت این کجا و اون کجا ! الان کاور بازی کجاش شبیه همن ! اگه شباهت باشه بازی evolve و left4dead کپی همن الان ! یا انچارتد ۳ کپی رفته از رد دد یکی از باکس ارت هاشو !اینا رو چی میگی !؟ هه

        • بعد میاین میپرسین چرا ملت به ما میخندن. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
          خب میان کامنت های فن هایی مثل LoneWolf رو میخونن خو.
          http://uupload.ir/files/hok9_xbot.jpg

        • saeed_nl70 گفت:

          باو بکش بیرون دیگه هی یه ریز چرت و پرت میگی
          به ما چه که خدای یه سبکی یه زمانی چی بود
          مدال هم شاهکار بود زمانه خودش تو اول شخص الان جایگاهش کجاست؟
          مهم اینه که بتونی خودتو بالا نگه داری که آنچارتد دو نسله قوی بالاست
          بعدم موسیقی اونقدری شباهت داشته که همه فهمیدن دیگه چی چی بیخود طرفداری میکنی
          سبک آنچارتد به مایا ربط نداره؟ عاقلی تو؟ سبک رو با موضوع داستانی یکی میدونی؟ حالت خوبه؟

          • LoneWolf گفت:

            saeed_nl70
            چاه رو وا نکن بوش بلند شدپسرم !
            به تو ربطی نداره برو به جایی برس که سنت بهش قد میده ! مثلا کیل زون یا کرش چیزی . گرچه توم ریدر هنوزم خدای این سبکه ! برعکس انچارتد که انحصاری و فروشش واسه سونیه نه تمام پلتفروم ها ! انچارتد همین نسل بالا مونده نسل قبل توم ریدر ۲۰۱۳ متاش رو ببین یا گوتی شدنش رو ببین بیا اینجا تز بازی رو بده که دشی ارزش نداره و فیزیک بازیش داغونه ! . نت موزیک رو برو از هر کی میخوای بپرس هیچ شباهت صد در صدی نداره بهش ! با هر نرم افزاری میخوای موزیک رو برسی و تحلیل کن تا بفهمی تفاوت دارن یا نه ! وقتی عقل نباشه اینطوری جون در عذابه .
            سبک یا همون داستان منظورم یکی بودن حالا جناب عالی تحصیلاتت زیر دیپلمه مشکل من نیست ! https://kotaku.com/ubisoft-devs-call-out-uncharted-4-trailer-for-taking-as-1761033812
            اینم روزی هزار بار ببین چشات وا بشه پسرم

        • گلکم بعدش اون تریلرحذف شد و ناتی داگ از طراح اون عکس عذرخواهی کرد، کریستال داینامیک همین کارشم نکرده

          • LoneWolf گفت:

            پسرم کجاش عذر خواهی کرد جز همون عکسو با کلی برگ و سبزه پوشوند کار دیگه ای نکرد :rotfl: :rotfl:

          • saeed_nl70 گفت:

            ولش کن طرف گیجه..با مسخره کردن و آوردن پای سن و سال و این حرفا حرفه بی معنی میزنه
            خبرا هم دنبال نمیکنه فقط همونا که بدردش میخوره واسه ضربه زدن
            بعدشم ما که میدونیم کدوم بهتره نیاز نیست ناراحت کنیم خودمونو
            بذا طرف صد تا کامنت بذاره عصبانیته خودشو خالی کنه
            ببخشید دستم خورد به گزارش تخلف برا کامنتت

            • LoneWolf گفت:

              حالا تو اخر هفته ای چت کردی دلیل نمیشه ماهم مثل تو باشیم پسرم !
              https://www.polygon.com/2016/2/24/11105554/uncharted-4-trailer-stolen-assassins-creed-black-flag-concept-art
              روزی هزار بار ببین تا متوجه تفاوتش بشی یک سبزه اضافه کرده به حساب سرو تهش هم اومده :laugh:
              شما میدونستی انکار نمیکردی گند کاری ناتی داگ رو !
              منم عصبی نیستم جواب هر بی شخصیتی رو با بی شخصیتی میدم ! 😉

    • NFS.gamer گفت:

      این شمائید که اینقد بدبخت شدید میاید از موسیقی استفاده میکنید که اونموقع سونی ساخته . بعد شما دارید تو سال ۲۰۱۸ ازش استفاده میکنید!!! برید خجالت بکشید یا اصن نارگیلاتونو بچینید…

      • نمیدونم چرا هر بحثی تو سایت شروع میشه آخرش با نکات آموزشی پرورش و برداشت نارگیل خاطمه پیدا میکنه :rotfl: :rotfl:

        • LoneWolf گفت:

          چون اعضا سایت بچه های زیر نظر اموزش پرورش (درحال تحصیل) و پدرانشون نارگیل چین هستن ! :rotfl:

          • pc and ps4 گفت:

            lonewolf
            افرین که میدونی عقل به سن هست :laugh: تربیت و شعور والدین عزیزت رو نمایان کردی حالا بگو جایزه برات اکشن فیگور گلدبرگ رو بگیرم :-* :-/

            • LoneWolf گفت:

              اره عقل به سنه که تو رو با گوشی یا کامپیوتر ۵۰۰ تومنی ول کردن توی فضا مجازی :rotfl: . شعور و شخصیت والدینتو واسه من شرح نده خانواده من مثل تو نیستن بچشونو که سنش دو رقمی نیست رو ول کنن توی اینترنت و از تربیتش سر باز بزنن ! . تو که خوش مزه ای بپا موش نخورتت فقط امیدوارم موشه کور باشه نفهمه چی رو خورده !

              • pc and ps4 گفت:

                حالا فعلن شما با گوشی ایفون ایکس و سن دو رقمی و با خانواده با شعور اینجوری کامنت میدی وای به حال من که ۱۴ سالم هست.کسی که میگه من بزرگ شدم پس عقلم بیشتره باید فقط سکوت کرد دیگه تربیت پدر و مادرت رو نشون دادی ولی نگفتی اکشن فیگور گلدبرگ رو برات بگیرم یا نه

              • LoneWolf گفت:

                @pc and ps4
                پسرم من ایفون داشتم الان تو رو جای کاور دورش مینداختم که خط نیوفته :laugh: میگم دیگه میانگین سن گیمفا ۱۵ ساله ! ما تقریبا دهه هفتادی ها فهم و درک و تجربه داریم سن مون قد میده نه مثل شما که خانواده ولتون کرده توی اینترنت علاف میگردین و تربیتتونم روز به روز کمتر میشه ! اگه به کوچیکی و عقل بود ریس جمهور هر کشور رو ده سالگی انتخاب میکردن پسرگل :laugh: یا وزارت هر کشور رو میدادن دست بچه مچه ها ! . تربیتی که من شدم تو نشدی که اینجا بدون اجازه والدینت میچرخی و بذر خوش مزگی پخش میکنی بانمک . فیگور چیزبرگر رو واسه خودت بگیر لیاقتشو به دست اوردی :laugh: :rotfl:

                • pc and ps4 گفت:

                  فعلا که از روی کامنت دادنت نشون میدی شعور خودت و خانوادت رو جیگر :-* یعنی کسی که فکر میکنه سنش بالاست شعورش بیشتره باید فقط سکوت کرد و گذاشت تا بچره :yes: اکشن فیگور هم میگم گلدبرگ برات بخره بعدشم به شما ربطی نداره توی فضای مجازی افرداد میانگین سنشون چقدر هست اگر خیلی فکر میکنی بزرگی و سنت بیشتره پس عقلتم بیشتره بهت پیشنهاد میکنم بری نظرات گوهر بارت به خانوادت تحویل بدی

                • LoneWolf گفت:

                  pc and ps4@
                  شعورم از خاندان pc جماعت بیشترع گلم :laugh: از جایی که میای پس همه میچرن ! حدس میزدم این کاره باشی :rotfl: :rotfl: شما واسه خودت اکشن فینگور بخر فیگور پیشکشت :rotfl: . درضمن هم برو اول گوشی باباتو پس بده نبینه چی چرندیاتی توی کیبورد گوشیش نوشتی بعد بیا اسکی برو ازم :-* :rotfl:

        • NFS.gamer گفت:

          noooooob
          .
          چونکه آشغال ترین بازی تاریخ با متای ۶۷ هست!!!

  • shadowwarior گفت:

    باو عنچارتد اصلا وجود نداشت وقتی توم ریدر بود سیک کنه یکی طرفو

    • شاون لیدن ( رییس بخش آمریکا ) گفت:

      ایدوس مونترال یکی‌از‌بهترین استدیوهای بازی سازیه عمرا همچین کاری‌کنه اهنگساز‌بازی های این سبک معمولا اهنگ هاشون مشابه هم هست

    • mahdi.r گفت:

      دقیقا
      آنچارتد بعد از ده سال در اوج خدافظی کرد در حالی که نیتن مو هاش سفید شده بود یه دختره ۱۱ ساله داشت ولی لارای ۲۰ ساله هنوز شبیه دخترای ۱۹ سالست که هر بازی داره بیشتر افت میکنه مخصوصا بعد از نسخه ۲۰۱۳ این روند نزولی شروع شد در ضمن درسته که توم ریدر قدیمی تره ولی تام رایدر از موقعی که آنچارتد اومد خودشو کرد شبیه آنچارتد چون داشت به دست نیتن به چاک اعظم میرفت الانم دیگه آنچارتد نیست بدون رقیب شده ولی بازم داره از روش اسکی میره چون نه الان و نه تا ده سال دیگه هم نمیتونه حتی به ضعیفترین نسخه آنچارتد یعنی نسخه ۱ برسه

      • LoneWolf گفت:

        mahdi.r@
        اولا پسر گل اشتباه میزنی دوما زمانی که اولین نسخه انچارتد اومد توم ریدر (نه تام ریدر!) سبک ماجراجویی و اکشن معمایی رو پیش گرفت ! ممکنه نسخه های اخر یکم شبیه باشن ولی اصلا شباهتی با انچارتد ندارن ! گرچه خوده انچارتد هم معما هاو سبک بازی شو از توم ریدر کپی برداری کرده !

        • Fight Club گفت:

          LoneWolf
          بزرگوار… شما خیلی دوست داری تو نظراتت اینو به مخاطبت القا کنی که آنچارتد از توم ریدر کپی برداری کرده…اونم تو همه زمینه ها…
          که البته این به نظرم یه جور تخریبه… بنده اسمشو میزارم.. الگو برداریه درست :yes:
          اگه به سخن شما باشه.. همه بازی های اول شخص و سوم شخص کپی برداری میشن!
          بنده خودم نسخه های ۴ و ۵ anniversary و Legend و Underworld … و تجربه کردم
          و باید بگم… تو این نسخه ها با یه توم ریدر با سبک و سیاق خاص خودش طرفیم..
          سال ۲۰۰۷ وقتی که نسخه اول آنچارتد اومد .. هیج مطبوعاتی یا سایتی .. اصلا این دوتا عنوان رو به هم ربط نمیدادن… چون اصلا ربطی به هم نداتشتن!
          گذشت و گذشت… امتیاز بازی افتاد دست…Square Enix
          بعد از انتشار نسخه ۲۰۱۳ … همه و همه از شباهت نسخه جدید توم ریدر با انچارتد میگفتن… کار به جایی رسید که خود سازتدگان بازی Crystal Dynamics گفتن که ما از انچارتد الگو برداری کردیم!
          خیلی هم عالی… الگو برداریشون هم جواب داد و موفق هم بودم..
          زمانی که به تاریخچه یه فرایچر نگاه میکنیم.. و با عنوان انقلابی ای مثل آنچارتد ۲ میرسیم…حرف از کپی برداری زدن.. درست مثل نخریب کردن میمونه..
          به هر حال امیدوارم… توضیحات بنده . نگاه شما رو به قضیه روشن تر کنه :yes:

          • LoneWolf گفت:

            الان من تمام نسخه های انچارتد رو کالشنی خریدم و بازی کردم معما هاش کپی توم ریدر شخصیت پردازیا مثل توم ریدر های قدیمین ! اینا رو چی میگین شما ؟ eidos نسخه های توم ریدر رو تا الانم همراهی میکنه بجز این نسخه اخر که دست crystal / fnreal افتاده . الگو برداری میشه گفت انچارتد هم الگو برداری کرده از توم ریدر و اندنیا جونز ! . اگرم خاطر ذهن داشته باشید توم ریدر نسخه ۲۰۱۳ ش جز گوتی ها شد و به همین خاطر نسخه گوتی این بازی عرضه شد ولی انچارتد هیچوقت جز گوتی ها قرار نگرفت و در لیست نامزد ها باقی موند ! خودم طرفدار سونیم ولی توی این دو سبک توم ریدر سالیان ساله محبوب تر و پر مخاطب تره

            • Fight Club گفت:

              کدوم معماش کپی بوده؟
              بنده هم همشو تجربه کردم…. هبچ کپی برداری ای انجام نشده… اگه شده شما لطف کن به ما بگو..
              من گه گفتم الگو برداری کرده ار توم ریدر های قدیمی!
              منظور شما چبه که میگین نسخه ۲۰۱۳ جزء گوتی ها شد؟
              جوایز رو میگی؟
              نسخه دوم انچارتد با متای ۹۶ یه عنوان انقلابی تو سبک خوش… که حقیقتا این سبک رو چند پله برد بالاتر …تو سال خودش با اون همه بازیه درشت که تو اون سال منتشر شدن…. با اختلاف گوتی شد و بهترین بازیه سال شد..
              کی نسخه ۲۰۱۳ توم ریدر گوتی شد ما نمیدونستیم؟
              بعدشم… همه نسخه های انتشار پیدا کرده از انچارتد نامزد گوتی شدن … اونوقت شما رو چه حساب صحبت میکنی؟
              اخرشم کامل باهات مخالفم… بله ۱۰ ساله پیش توم ریدر محبوب تر وو پر مخاطب تر بود… ولی الان صد درصد خیر..
              کافیه امار فروش رو یه نگاه بندازی.. مخصوصا نسخه اخر که یه شکست کامل تجاری بود

              • LoneWolf گفت:

                uncharted lost legacy
                رو شما بازی کردی ؟ اگه بازی کردی کپی برداری شو از توم ریدر ۳ به مراتب میتونید ببینید !!!! واقعا نمیشه انکارش کرد همون داستان توم ریدر و محیط نسخه ۳ این بازی روی uncharted lost legacy اجرا شده فقط با گرافیک بیشتر ! . شما یک گوگل کن واسه گوتی های سال ۲۰۱۳ لیست شو ببین توم ریدر کجا قرار گرفته ! من نمیتونم مسئول ندونستن یک عده باشم که ! نامزد با قرار گرفتن توی لیست گوتی ها و بهترین بازی ها زمین تا اسمون فرق داره الان کنسول امپراطور هم میتونه نامزد بشه ! . فروش ۷۰۰ هزار نسخه استیم طی ۴ ماه شکست محسوب میشه ایا !!! یا فروش ۲۵۰ هزار نسخه با تخفیفات (به صورت گیف و وب های سوم شخص) شکست حساب میشه یا نقد منفی انچارتد و متا پایینش نسبت به نسخه قبلیش ؟

                • Reason گفت:

                  حالا کار ندارم سرو کردی تو برف ولی دیگه گوتی ۲۰۱۳ رو از کجا آوردی برادر من :rotfl:
                  اندکی تامل بد نیست
                  آنچارتد ۲ چنان انقلابی در این سبک کرد که توم ریدر و سازنده هاش خودشونو بکشنم نمیتونن رو دستش بلند شن

                • Fight Club گفت:

                  من نمیتونم مسئول ندونستن یک عده باشم که…
                  عزیز… ما که با هم خدایی نکرده دعوا نداریم که..داریم با هم صحبت میکنیم در کمال ارامش…پس لطف کن از کلماتی استفاده کن…که بتونیم حرف هم دیگه رو بفهمیم
                  بنده uncharted lost legacy رو بازی کردم.. ولی نسخه سوم توم ریدر رو نه!
                  باشه … ما به حرف شما عمل میکنیم… و قبول میکنیم که uncharted lost legacy کپی برداری کرده.. یعنی حرف شما برای ما سند
                  حالا من از شما یه سوال دارم… میای یه dlc از یه فرایچر بزرگ رو با یه نسخه مقایسه میکنی … و بعد کل اون فرایچر رو زیر سوال میبری؟
                  یه کلام بگو از انچارتد خوشم نمیاد خودتو خلاص کن دیگه عزیز من!
                  اما درباره گوتی…در طول سال مراسم های مختلفی برگزار میشه… البته اون معتبر ها رو عرض میکنم… که به بهترین عنوان سال یا همون Game of the Year میگن گوتیه سال
                  نسخه ۲۰۱۶ توم ریدر که هیچی … نسخه ۲۰۱۳ تو مهمترین مراسم ها فقط نامزد شده… نامزد شدن برای جوایز شد افتخار؟
                  تو یه مراسم گوتی شد .. اونم اولین بار هست اسمشو میشنوم NAVGTR Award !!
                  بله فروش ۷۰۰ هزار نسخه استیم .. اونم برای یه عنوان AAA شکست حساب میشه!
                  نقد منفیه انچارتد؟
                  کدوم نقد؟
                  نکنه انتظار داشتی نسخه چهارم … اونم تو این نسل بشه۹۷ ؟

                • LoneWolf گفت:

                  Reason@
                  game of year 2013
                  همینو گوگل کل پسرم ببینی چشات کوره و سبقت گرفتی از کبک دلیل نمیشه بیای جار بزنی از اواتارتم مشخصه چیکاره ای :rotfl: :rotfl: . همینقدر بدون که انچارتد کپی کامل توم ریدر بوده و هست ! انچارتد دو که کاملا بر گرفته از توم ریدر نسخه اوله ! :rotfl:

                • LoneWolf گفت:

                  @Fight Club
                  ماهم دعوا نداریم که ولی میگم اگه شما نمیدونی من کاری نمیتونم انجام بدم دوست عزیز
                  شما همینکه بازی نکردید نسخه ۳ توم ریدر رو به این دلالت داره که اشنایی با اون بازی ندارید که بخواید مقایسه کنید و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید !
                  دی ال سی گیم منظور شماست دیگه چون دی ال سی رو واسه دانلود عرضه میکنن نه روی دیسک ! من خودم پلی ۴ دارم انچارتد هم بازی کردم ولی واقعیت اینکه توم ریدر خیلی بهتر از انچارتد مخصوصا فیزیک و گیم پلی بازی . توم ریدر نامزد نشد جز گوتی های E3 سال ۲۰۱۳ شد و جایزه شو توی game award هم گرفت و واسه همین اتفاق نسخه کامل goty شو عرضه کرد که دارای تمام دی ال سی و محتویات اضافی بود !
                  سال ۲۰۱۶ رو کاری ندارم (گرچه عرضه بازی ۲۰۱۵ بود). همونطوری که گفتی اون ماجراش جداس این جدا .
                  اگه ۷۰۰ هزار طی ۴ ماه شکسته ! چرا انچارتد طی ۱ سال ۱ میلیون فروخت ! فقط ۳۰۰ هزار تا طی ۸ ماه بیشتر !؟ . نقد منفی از قبیل باگ ها و صدا گذاری ها از این قبیل اینا چی

                • Fight Club گفت:

                  LoneWolf
                  یعنی الان شما میخوای بگی..uncharted lost legacy جزئ DLC نسخه چهارم نیست؟
                  پس بنده چجوری بازی رو دانلود کردم!
                  بنده نسخه چهارم رو به اضاقه تمام DLC ها با قیمت ۸۰ دلار پیش خرید کردم… موقع انتشار بازی هم به صورت کاملا مجانی بازی رو دانلود کردم.. این از این
                  بعدشم عزیز.. واقعیت رو نه شما میگی نه بنده… من شما میتونیم نظرمونو بگیم… این اینکه بخوایم نظرمونو هر طور شده تحمیل کنیم بر دیگران… کار فن بوی جماعته :yes:
                  منم نظرم با شما زمین تا اسمون فرق میکنه… و باید به شما بگم
                  تو این سبک در حال حاضر.. انچارتد حرف اول و اخر رو میزنه
                  چه جوایز.. چه متا .. چه فروش…
                  بعدشم گویا شما دچار اشتباه شدی در باره کلمه goty
                  goty هیچ ربطی به game award ندارهووو هر عنوانی که دارای محتویات اضافه باشه … میتونه نسخه goty داشته باشه…مثل FALLOUT
                  بعدشم در جریان باش… نسخه ۲۰۱۳ تو game award همون سال هیچی نبرد.. فقط کاندید شد
                  اما درباره… فروش بازی هم همینقدر به شما بگم که..Square Enix حتی حاضر به مذاکره با ماکرو سر انحصاری شدن بازی نشده… اونم به دلیل شکست تجاریه نسخه ۲۰۱۶!
                  والا ما که انچارتد ۴ رو تجربه کردیم.. هیچی واکنشی جز تحسین نداشتیم..

                • LoneWolf گفت:

                  زمانی میشه گفت DLC که دیسک واسش عرضه نشه ! وگرنه الان رینبو و کال او دیوتی باید هزار تا دیسک بدن بیرون واسه دی ال سی هاشون ! شما بازی رو دیجیتالی دانلود کردی نه دی ال سی شو ! و هیچ دی ال سی ای قیمت این چنینی نداره !!!! ( یک نگاه کافیه توی استور پلی استیشن بندازین ! )کی گفته میتونه هر بازی عنوان goty رو داشته باشه !؟ چرا رینبو نداره ؟ یا مثلا کال او دیوتی گوست ؟ اینا مگه محتوای اضافه ندارن ؟ گوتی شدن به کسب جوایز و انتخاب شدن توی نمایشگاهای مختلفه ! نمونش توم ریدر ۲۰۱۳ در e3 2013 ! کافیه شما کنفرانس این سالو نگاه کنید و پشت سرش نقد های بعد کنفرانس رو ببینید متوجه میشید اخر سر چرا عنوان گوتی رو گرفته ! اگه برنده نشده چرا صفحه رسمی توم ریدر و استیم . پلی استیشن استور و ایکس باکس استور ۲۴ جایزه از gameaward واسش ثبت کردن ؟! توضیح داری واسش ایا ؟کریستال داینامیک به این دلیل قبول نکرد چونکه میخواد فروشش از همون ابتدا بره بالا نه کم کم ولی اینم شما بدون واسه اینکه انحصاری زمانی شد این بازی مردم له له میزدن واسش و به محض انتشارش کلی نسخه فروخت که دو برابر نسخه ایکس باکس شد !

                • Fight Club گفت:

                  دوست عزیز… گویا شما دوهزاریت کجه..
                  اگه uncharted lost legacy DLC داستانی نسخه چهارم نیست… پس ما ۸۰ دلار برای چی پول دادیم؟؟؟
                  بعدشم به دلیل تقاضای زیاد… خود توئیتر سونی اعلام کرد
                  ما بازی رو جداگانه با قیمت ۴۰ دلار عرضه میکنیم
                  بعدشم… اینکه بازی های دیگه نسخه GOTY ندارن.. به خود سازنده برمیگرده
                  بازم باید تکرار کنم… نسخه ۲۰۱۳ توم ریدر هیچ جا تو هیچ مراسم معتبری بهترین بازیه سال نشده
                  E3 !!!!!
                  یا خدا..
                  استاد بزرگوار…E3 به نمایش بازی ها قبل از عرصه جوایز میده!!!!!!
                  نه به خود بازی!!
                  یعنی شما هنوز اینو نمیدونی؟؟؟؟؟؟؟؟
                  التماس کمی تفکر

                • LoneWolf گفت:

                  دوست عزیز شما خیلی بی کارین که اینطوری پول خرج میکنی واسه نسخه اصلی و این بخش جداگانه استوری ! (به قول خودت دی ال سی !)بعد ادعا کننده فهمیدن هم هستی ! گرچه من از کاربرا قدیمی این سایتم هر وقت با جناب عالی بحث کردم اخرش سرو ته نداشته چون هیچ وقت حرفت با مستندات سراسر اینترنت همخونی نداره ! . من e3 2013 رو میگم نه e3 2012 !!!!! توم ریدر کی عرضه شد ؟ کی e3 2013 برگزار شد دوست دانشمند و گرامی !کافیه یک گوگل کنی حسابش دستت بیاد کجا و کی توم ریدر جوایز رو درو کرده ! خودت برو ببین من لینکشو نمیذارم واسه خاطر اینکه از بچه های قدیمی هستی حرمت قدیمی بودنتو حفظ میکنم چون بچه های قدیم مخصوصا زمان مدیر اون زمان نوروزی و زاهدی خیلی محیط جالب تر از الان بود ! الان گیمفا شده مهدکودک ! . و در نهایت موفق باشی در طول زندگیت :yes:

                • LoneWolf گفت:

                  نظر منو چرا پاک کردین !؟ جالبه خوبه فحشم ندادم و گفتم که دی ال سی نیست و گیمه و توم ریدر چیا برده اخرم پاک کردین ! هه کامنت هر بی شخصیتی رو بالا تر تایید کردین به اینجا که رسیده داریم مثل ادم بحث میکنیم میزنین پاک میکنین !

                • خب احتمالا من کامنت رو اشتباه پاک کردم! بین سیل عظیمی از کامنت های دیگت که اصلا وقتی می خوندمشون خجالت می کشیدم! فقط می خوام بهت بگم که یخورده باید روی خودت کار کنی دوست عزیز! فقط یخورده یاد بگیری چطور صحبت کنی و چطور کامنت بنویسی در فضاهای اینچنینی! در رفتارها تناقضات عجیب و اعصاب خرد کنی دیده میشه! امیدوارم کامنت های بعدیت رو درست کنی چون واقعا ممکنه هیچ کدومشون دیگه اصلا وارد سایت نشن. خودت رو درست کن و شیوه صحبتت رو یا حداقل وانمود کن که بلد هستی مودبانه صحبت کنی.
                  اگرم از وضعیت الان ناراحتی، به جای اینکه مدام فریاد بکشی آروم پیشنهاد بده قول میدم خودم می شنوم و گوش میدم بهشون. چون وقتی اونطوری داد می زنی، حاضرم بمیرم ولی گوش ندم.

                • Fight Club گفت:

                  LoneWolf
                  والا من چیز بدی نگفتم … که بخوای حرمت منو حفط بکنی یا نکنی…
                  بعدشم… اگه بخوای به خاطر دوتا حرف و بحث …. حرمت افراد رو زیر پا بزاری…که باعث تاسفه
                  یا سنت کمه… یا شعور کافی برای صحبت کردن نداری تو اینچنین فضایی…!!!
                  من یادم نمیاد با شما بحث کرده باشم .. مگر اینکه اسم کاربریت رو تغییر داده باشی..
                  درباره جوایز e3 هم جایی نگو.. بهت میخندن
                  هزارتا عنوان میتونم برات نام ببرن… جوایز e3 رو درو کردن ولی شکست خوردن… نمونش rage و بتل فرانت ۱
                  وقتی میخوای جلوی فهمیدن مقاومت .. به من ربطی نداره
                  ختم کلام…

          • LoneWolf گفت:

            حسین غزالی@
            من مشکلی نداشتم با کسی تا اینکه یک عده شعورشون گل کرده و اومدن اینجا عقده گشایی ! نمونش :
            /(SONY make. believe(ps4 fan ۱۳۹۷/۰۵/۱۰ در ۲۰:۲۹
            بله دیگه همه مجبورن از استدیو های سونی اسکی برن و در برابرشون سر تعظیم فرود بیارن/
            این اوج عقده گشایی وترول بودنه ! من خودم پلی ۴ دارم ولی دلیلی نمیبینم انچارتد که خیلی ایراد داره رو وسط سر ببرم ! و شما هم کامنت های بچه سالانی امثال pc and ps4 رو تایید میکنید چرا این موضوع ایراد نداره از نظر شما !؟

    • MS GAMER گفت:

      دقیقا و فورزایی هم وجود نداشت وقتی گرندتوریسمو بود

  • joel گفت:

    یه چیزی تو ذهنم اومده میخوام بگم (نظر ?:-)) به درست و غلط بودنشم کاری ندارم.نکته اول؛ یه کم برگردیم به عقب ( E3 ) موقعی که تریلر گیم پلی the last of us part 2 نمایش داده شد، بدترین واکنش رو کریستال داینامیکز داشت که یجورایی گفتن جعلی و موقع منتشر شدن بازی با یه همچین گیم پلی و هوش مصنوعی فک براندازی رو به رو نخواهیم شد :-|. و حالا هم که چیزی تا عرضه بازی tomb raider نمونده یه تریلر که دقیقا ادم یاد سری قابل احترام ناتی داگ میندازه و حالا هم موسیقی متنی که باز اشاره به بهترین این سبک یعنی انچارتد ۲ داره ?:-). که خوب مقایسه هر بازی با انچارتد ۲ میتونه باعث افتخار هر شرکتی بشه. به نظرم این دقیقا همون چیزی که کریستال داینامیکز دنبالشه ( یعنی مقایسه شدن با ناتی داگ و علل خصوص فرانچایز پر افتخار و بی نهایت محبوب انچارتد ?:-) ) . و نکته دوم اینکه این یک سیاست ?:-) بلاخره داریم در مورد صنعت عظیم و ابر پول ساز گیمینگ داریم صحبت میکنیم،دقیقا راک استار هم قبل از عرضه بازی GTA V یجورایی یه همچین سیاستی به کار برد و به رسانه ها پول داد که که علیه بازیشون حاشیه سازی کنن که بازی gta شامل خشونت بسیار زیاد و علل خصوص محتویات ۱۸+ هست و این تبلیغ نه تنها تو فروش بازی تاثیر منفی نداشت بلکه باعث انفجار فروش بازی شد و کار کریستال نمونه کوچک همین کاره. 😀

  • areyanzare گفت:

    محسن نامجو هم از کرت کوبین و دیوید بویی اسکی رفته آهنگ مرغ شیدادقیقا همون ریتمی رو داره که آهنگ a man who sold the world داره 😐 😐 😐 😐

  • Hossein E 47 گفت:

    از قدیم گفتن چاه نکن بهر کسی متلک مینداختن چند هفته پیش :laugh:

  • تو نمیخواد نظر بدی پی سی فنی که حسرت کلی انحصاری رو میخوری shadow warior

    • BlackWolf1997 گفت:

      عزیزم یه پی سی فن حسرت چیو بخوره دقیقا؟ یه دوتادو free to play کل زندگیتو کنسولتو تمام بازی های انحصاری و غیر انحصاریت می ارزه :yes:

      • LoneWolf گفت:

        :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: یخچال پرست سوزش میگیرد ! پسرکم دوتا اگه بازی بود پلیر هاش همه زیر ۱۵ نبودن ! :rotfl: :rotfl: گرافیکشم که واسه نسل ۵ و طراحیشم چاپول جیب مردمه ! حداقل از سیتیزن بالا میرفتی باز گرافیکش واسه نسل ۶ نه دوتا بی سرو ته

        • BlackWolf1997 گفت:

          یخچال پرست؟ من لپتاپمو بفروشم میتونم یه گیمنت پی اس فور بزنم :-* دوتا زیر ۱۵؟ شرط میبندم تو حتی نمیتونی تو بازی راه بری بشین پای کنسولت با هوش مصنوعی سرو کله بزن گیمر حرفه ای :rotfl:
          من نیازی به قانع کردن خودم ندارم کنسولم بهتره یا نه تویی که کل گیمای انحصاریت رو هم یه هفته گیمپلی نمیشه از چی بسوزم مثلا ؟ :rotfl: :laugh: :laugh:

          • LoneWolf گفت:

            پسرم لبتاب msi سال ۲۰۱۲ تو نهایت قیمتش ۵۰۰ هزار تومنه توی این گرونی :rotfl: :rotfl:
            باهاش دسته پلی ۴ بهت میدن بشینی جلو دیوار بازی کنی ! . کافیه یکم توی دوتا چرخ بزنی (میدونم پلی ندادی) میفهمی همشون بچن ! مثل csgo که همه بچه سالن :rotfl: :rotfl: . محض اطلاعت انحصاری سونی گیم پلیش از بازی دوتا خیلی بهتره که فقط از این ور به اون ور میرن :rotfl: :rotfl: یا از بازی csgo بهتره که مثل نوب ها کمپ میکنن امثال تو :-* :-* اره عزیزم شما برو با بازی های عروسکی نسل ۵ ت خوش بگذرون :rotfl: :rotfl: ما هم توی نسل ۸ میمونیم

  • preity گفت:

    تقلید از بزرگان دیگه
    .
    .
    راستی اینا فازشون چی بود از ناتی داگ ایراد گرفته بودن با این بازی مزخرف و آشغالشون اگه هر استدیوی دیگه از ناتی داگ ایراد میگرفت ما هیچی نمیگفتیم ولی واقعا اسکوئر انیکس که باید دیگه خفه شه
    .
    .
    راستی دوستان این جعبه فن ها اونقدر بهشون فشار اومده و بدبختن چسبیدن به عناوین مولتی پلتفرم

  • postman گفت:

    یه دونه ترک از یه بازی که شاید خیلی ها یادشون هم نبود اون ترک رو یه جا کپی کردن و ممکنه مشکل ایجاد بشه براشون . اینجا ایده میدی میان عینشو کپی میکنن میزنن بعد بری شکایت کنی سرتم میکنن زیر آب . چقدر دوست دارم این آب و خاکو :inlove:

  • من کامنتای بعضی هارو درک نمیکنم واقعا تو احتمال داره یا درک من پایینه و درک دوستان بالا هست یا من منطقی ام دوستان منطق درست حسابی ندارن ما همه قبول داریم انچارتد یه بازی اکشن فوق العاده سوم شخص با گرافیک بالا داستان قوی و موزیک و گیم پلی فوق العاده و رتبه یک این سبکه اما آیا شماره دوم این سبک که همون tomb raider هست چون نفر دومه نباید ازش تقدیر شه؟!!! یعنی همیشه تو همه چیز باید محشر و شاهکار بود و نفر دوم رو ول کرد منظور من اینه که انچارتد اومد بازیش کردید کیف کردید و تموم آیا نباید tomb raider هم وجود داشته باشه ما بازی کنیم چون فقط به خاطر این که انچارتد بهتره؟ سری tomb raider درسته که از نسخه یک و دو و احتمالا همین نسخه شادو شاهکار نشو ولی عناوینی فراتر از خوب هستن یعنی خوده من هم به شخصه بعد از اتمام uncharted lost legacy حوس یه بازی تو این سبک کردم و مطمئنم انتخاب همه tomb raider هست واسه رفع عطش حالا دوتا انتخاب میمونه بین دو بازی و طبیعتا همه

    • و طبیعتا همه باید با این وضع گرونی(ps4دارا)یا spider man انتخاب کنن یا tomb raider البته اگه کسی بتونه همون یه بازی هم بخره باید کلاهش بندازه هوا ولی با دوتا بازی فوق العاده طرفیم و به نظرم خیلی ها میرن سراغ اسپایدر من چون انحصاریه و دو نسخه از tomb raider هم تو این نسل تجربه شده ولی اسپایدی درست حسابی نداشتیم و در آخر بازی shadow of tomb raider یکی از بازی های مهم سال ۲۰۱۸ هست که اینم نباید فراموش کرد انچارتد نیست ولی جای خالی انچارتد رو میتونه پر کنه واسه هر دو طرف کنسول دارا 😉

  • Senatorbigy گفت:

    و این است قدرت ناتی داگ :yes: یکی از سه استودیو افسانه ای برای من :inlove: tnx sony :inlove: tnx

  • LoneWolf گفت:

    ممنون میشم این بار هم تمام نظراتم رو بدون کاستی تایید کنید . با تشکر فراوان

  • NFS.gamer گفت:

    گیمفا لطفا نظر رو تائید کن
    .
    ببینید مایکروفن های محترم و عزیز

    .
    .
    .
    .
    تا کی میخواید از مایکرو و اسکی رفتن هاش حمایت کنید؟؟
    قابل توجه اون دوستانی که میگن PS4 نسبت به XONE کم قدرته!!

    ما با همون کم قدرتیمون انحصاری هایی رو تجربه میکنیم که مایکرو انشالله یه ۶ یا ۷ سال دیگه تولید کنه!! شایدم اصلا نتونه!! ما با همون کم قدرتیمون :

    .

    .
    توی اکشن : گاد رو داریم ، سری آنچارتد رو داریم ، اسپایدرمن رو داریم و…

    .
    .
    توی ریسینگ : GT SPORT رو داریم + برترین ریسینگ تاریخ یعنی DRIVECLUB . این درایوکلاب اینقد قوی بوده و هست که با اینکه نال سال ۲۰۱۴ هست ، با فورزا های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مقایسش میکنن !!! این یعنی این که ما پتانسیل اینو داریم که بزنیم تو پوز مایکروسافت !!
    .
    .
    ما توی ماجراجویی ها : هورایزن رو داریم!!! بله هورایزن !! هورایزنی که فقط اون مپش کل مایکرو رو میارزه !!! ما Last guardien رو داریم!! ما Last of us رو داریم!!! ما سری Infamous رو داریم که هرچند دو نسخه ست ولی بازم نسبت به اون انحصاری های مایکرو بهتره .ما Killzone رو داریم!!

    آها !!!

    .
    .
    .
    ما VR رو داریم!! ما با VR ؛ RE7 میزنیم و کیف دنیا رو میبریم!!
    ما با VR ؛ DRVIECLUB VR میزنیم و با پول VR ماشین هایی رو سوار میشیم که تا ۱۰۰ سال دیگه توان خریدشون رو نداریم!!

    .

    .

    .
    و این است قدرت کم سونی!!!
    .
    مایکروفن ها دیسلایک ندید!!

تریلر Shadow Of The Tomb Raider به استفاده از موسیقی Uncharted 2 متهم شد - گیمفا