استیون ویلیمس لزومی به پشتیبانی ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌بیند - گیمفا
استیون ویلیمس لزومی به پشتیبانی ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌بیند - گیمفا
استیون ویلیمس لزومی به پشتیبانی ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌بیند - گیمفا
استیون ویلیمس لزومی به پشتیبانی ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌بیند - گیمفا

استیون ویلیمس لزومی به پشتیبانی ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌بیند

امیرحسین نصرتی
۱۳:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
استیون ویلیمس لزومی به پشتیبانی ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌بیند - گیمفا

مطابق تحلیل‌ها، مدت زیادی تا عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی شرکت‌های سونی و مایکروسافت باقی نمانده است و احتمالاً تمامی بازی‌بازان منتظر معرفی این کنسول‌ها و مشاهده‌ی قابلیت‌های ویژه‌ی آنان هستند. حداقل خواسته‌ی جامعه‌ی بازی‌بازان، سخت‌افزاری قوی است که تا چندین سال بدون مشکل به اجرای بازی‌ها بپردازد و نیازی به کنسول میان نسلی نداشته باشد.

تمامی افراد، انتظار دارند که کنسول‌های نسل بعد، رزولوشن ۴K  و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را پشتیبانی کنند و این موارد را استاندارد کیفیت اجرایی بازی‌های خود قرار دهند. به تازگی نیز استیون ویلیمس (Stian Willums)، مدیر نوآوری عنوان Through the Woods، در گفتگو با وب‌سایت GamingBolt درباره‌ی این انتظارات، صحبت‌هایی به میان آورده است:

ما انتظارات خیلی زیادی نداریم، اما بعضی از افراد فکر می‌کنند کنسول‌های نسل بعدی به طور واضح قدرتمند‌تر ظاهر خواهند شد و از پردازش‌های گرافیکی بالاتری پشتیبانی خواهند کرد. آن‌ها همچنین تعاملی‌تر خواهند بود و اشتراک‌گذاری آسان‌تری از کارها و بازی‌ها را به بازی‌بازان ارائه خواهند داد و قابلیت‌های اجتماعی بیشتری خواهند داشت.

هنگامی که خبرنگار GamingBolt از او درباره‌ی تلاش کنسول‌های نسل بعدی برای رسیدن به استاندارد رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه سوال پرسید، ویلیمس نظر دیگری داشت و معتقد بود لزومی برای اجبارِ رسیدن به چنین استانداردی وجود ندارد:

ممکن است این‌طور باشد؛ هر فردی به دنبال داشتن بهترین تجربه‌ی بصری است. اما لزوماً این مورد، استانداردی نیست که باید پذیرفته شود. من خیلی از افراد را می‌شناسم که با هر امکاناتی که بتوانند از دارایی‌های خود دریافت کنند، راضی می‌شوند.

سخنان ویلیمس چندان هم بی‌راه نیست؛ به هر صورت همیشه افرادی هستند که با کمترین قابلیت‌ها نیز سرگرم می‌شوند و لزومی برای دریافت امکانات بصری بیشتر نمی‌بینند. نظر شما درباره‌ی صحبت‌های ویلیمس چیست؟ آیا با او موافقید یا این‌که فکر می‌کنید کنسول‌های نسل نهم باید حتماً رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را استاندارد قدرت پردازشی خود قرار دهند؟ دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استیون ویلیمس لزومی به پشتیبانی ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌بیند - گیمفا
استیون ویلیمس لزومی به پشتیبانی ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌بیند - گیمفا
استیون ویلیمس لزومی به پشتیبانی ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌بیند - گیمفا
استیون ویلیمس لزومی به پشتیبانی ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌بیند - گیمفا
استیون ویلیمس لزومی به پشتیبانی ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌بیند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Y PS گفت:

    نکنه بازم‌ میخوان با تکنیک های کامپیوتری و شعارهای پیکسلی سر گیمرا کلاه بزارن!
    حداقل خواسته گیمرا برای نسل بعد استاندارد ۶۰ فریم هستش

  • JJSTYLE36 گفت:

    واقعا هم “لازم” نیست ولی بودنش مزیتیه

  • بحث ساده هست باید برای بازی ها تنظیمات گرافیکی در نظر بگیرن
    رزولوشن ۴K وقتی ارزش داره که طرف TV 4K داشته باشه من ONE X میخرم چون این TV رو دارم ولی اگر نداشتی هیچ دلیلی نداره بخری
    نسل بعدم هم همینه رزولوشن ۴K ممکنه برای خیلی ها کاربرد نداشته باشه پس باید حق انتخاب بدن
    عناوین SHADOW OF WAR و توم ریدر توی همین نسل ۳ نوع تنظیم گرافیکی دارن
    به نظر من برای نسل بعد باید این ۳ گزینه زیر رو در نظر بگیرن
    رزولوشن بالا
    کیفیت گرافیکی بالا
    نرخ فریم بالا
    اونی که TV 4K داره رزولوشن بالا انتخاب میکنه
    اونی که TV 1080 داره حالت گرافیکی رو انتخاب میکنه
    نرخ فریم هم که قطعا هر دو گروه امتحان خواهند کرد

    • ASSADullah گفت:

      داش حرفت درست
      همین چیزی که داری میگی رو باید مثلا رو یک کنسول بزارن که ۴k فقط یه مزیت باشه مثل این میمونه که کنسولت ۱۰۸۰ ساپورت کنه ولی تو رو tv hd بازی کنی.(با احتساب اینکه خبری از کنسول میان نسلی نباشه)
      یا اینکه
      نسل ۹ رو مثلا با ۴k 30 فریم شروع کنن بعد یه کنسول میان نسلی بدن برای ۶۰ فریم و…

    • Cell گفت:

      Microsoft Xbox one @
      کاری به این تحلیل گر ها ندارم فقط مایکل پکتر خودمون خوب تحلیل می‌کنه :rotfl:
      راستش من نظرم من در این مورد اینه که سونی چون در صنعت سینما و موزیک و TV فعالیت زیادی داری حتما کنسول بعدی رو ۴k درست می‌کنه چون با عرضه Ps5 با خروجی۴k دارایو ۴k تاثیر زیادی روی فروش بخش tv و بخش فروش سینما میزاره و مخصوصا فیلم های فیزیکی یا دیسک ۴k :yes:
      این تحلیل گرا نظرشون همون ۱۰۸۰ هست :laugh: ?:-)
      از زمان PS3 گیر دادن به ۱۰۸۰ تا PS4 و کنسول PS4pro هم میشه گفت بدلیل نداشتن درایو ۴k کنسول ۴k ,کاملی نبود :yes:
      تا اون زمان و با حضور amd قیمت قطعات پایین میاد و رسیدن به خروجی ۴k هزینه پایینی داره :yes:
      :yes: :yes: :yes: البته البته شایعاتی شنیدم که میگن کنسول ps5 دارای هارد ssd هست
      و گویا Cache or buffer هارد های معمولی جواب گوی اونا نبود پس ممکنه با کیفیت ۴k یا شاید ۸kطرف باشیم :yes:
      یک سری شایعه دیگه هم میگن سونی دست به دامن Nvidia شده برای پردازنده گرافیکی و قرار شده از Cell 2 رونمایی که البته دیگه اون مشکلات گذشته رو نداره و با یک سخت افزار کنسولی طرف هستیم :yes:

      • هرچی سخت افزار قوی تر بهتر
        یه کنسول ۴۹۹ دلاری توی ۲۰۲۰ با یک سخت افزار قوی خیال همه رو راحت میکنه
        انشاالله هر دو کنسول قوی وارد گود بشن
        میدونی رزولوشن ۱۰۸۰ خوبه از این جهت که میتونن توی بحث گرافیک سنگ تموم بذارن و قدرت GPU رو صرف گرافیک کنن ولی ۴K الان داره همه گیر میشه و بازی ها توی ۴K بسیار با جزئیات و شفاف هستن و یک تصویر بسیار شارپ تحویل میده من با هر دو موافقم

  • Uncle Broom گفت:

    ۴k 60fpsرو واس همه بازیا نمیتونه داشته باشه تازه اونجوری قمیتش فضاییه میشه قیمت کنسول از ۵۰۰-۶۰۰دلار بالاتر بره دیگه کمتر کسی میتونه بخره

    • goldberg68 گفت:

      چی میگی سه سال دیگه کارت گرافیکا ارزونتر میشود نه یذره خیلی همچین میگی انگار الان میخواد بیاد بله الان بخواب بیاد ۶۰۰ دلار خواهد بود

      • Uncle Broom گفت:

        اینم حرفیه ولی ۴k 60fps واسه همه بازیها امکان پذیر نیست باید ۶۰fps تو اولویت باشه.

        • Last Of Us گفت:

          ولش کن این بنده خدارو
          این میگه کارت گرافیک پایین تر میاد
          این نیمگه نسل بعد گرافیک بازی ها باید بالاتر از الان باشه هوش مصنوی هاپیچیده تر باشه
          جزئیات بازی بیشتر باشه
          و همه اینا باعث میشه کارت گرافیک های جدید تر و قوی تر نیاز بشه که هزینه میره بالا
          ویدئو دیجیتال فاندری رو اگر سایت میزاشت اینا یکمی اطلاعاتشون میرفت بالا

  • شده نسل بعد سال ۲۰۲۲ بیاد ولی حداقل ۶۰ فریم استاندارد باشه.

  • پس من هم لزومی نمیبینم نمایشگر ۴K بخرم، والا…

  • mbox گفت:

    ۴k 60 فریم باید استاندارد باشه حداقل تو هشتاد درصد بازیا
    وگرنه که خاک برسرشون

  • LordMercy گفت:

    هر کاری میکنن باید نرخ فریم ۶۰ باشه….

    ۳۰ فریم واقعا جوک ه … آخر ا گرافیک بازی رو رو لپتاپ م پایین میاوردم که فقط ۶۰ فریم بگیرم… تفاوت بالا ست

    • ASSADullah گفت:

      خو خوشکله من
      اگه سازنده ببینه ۶۰ فریم برای بازیش نیاز هست خودش گرافیک جوری برات میسازنه که ۶۰ فریم بکشه رو کنسولت.
      ببین داش ۶۰ فریم رو کنسولا اگه با همچین سیاستی کنسولی باشه امکان پذیر نیست مگر سازنده بخواد یا اینکه کنسولی بسازن عین PC با قابلیت های تظیمن گرافیک
      و اگر همچین چیزی بشه که واقعا یه رویاست

  • Parham.ps گفت:

    انتظارات من از نسل بعد به ویژه Ps5 :

    ۱: رزولوشن ۴k با ۳۰Fps ثابت
    ۲: رزولوشن ۱۰۸۰ با ۶۰Fps یا حتی بالاتر
    ۳: عملکردی بدون کمترین صدا و تولید گرما (که واقعا تو پرو و اسلیم این قضیه به خوبی رعایت شده )
    ۴: طراحی مینیمال و کامپکت

    به نظرم خود سونی هم رو همین چیزا برنامه ریزی کرده ،۶۰Fps-4k
    واقعا توقع زیادیه واسه نسل بعد

    اگه با این مشخصات ps5 رو بده بیرون ۹۰% طرفدرارو راضی میکنه

    make.believe

  • navid313714 گفت:

    به نظرم نسل بعد فقط همون جهش همیشگی گرافیکی و ۴k nativeرو داشته باشه کاملا در حد انتظار بوده که خب این نیازمند قدرتی حدود ۲۰ ترافلاپس هست
    به شخصه تا ۳ ماهه اول ۲۰۲۰ منتظر معرفی هیچ کنسول نسل بعدی ای نیستم 😉

  • mehrdadPS گفت:

    گرافیک بالاتر خیلی هم خوبه ولی ساخت همچین بازی های زمان و نیرو ساعت زیادی می خواد و پروسه تولید بازی ها رو خیلی افزایش می ده . از طرفی سخت افزار به شدت قوی هم می خواد

    • Babak22 گفت:

      درود
      دوست عزیز برای همین هست که شرکت های بزرگ دنبال استریم و فضای ابری هستند

      بزار توضیح بدم

      شما یک کنسول که قابلیت سخت افزاری فقط برای ارتباط اینترنتی و نمایش رو داشته باشه
      می خرید

      با کنسول به شبکه ی گیم اتصال بر قرار می کنید
      بازی مورد نظرتون رو خریداری می کنید
      بدون این که دیتای بازی رو دانلود کنید
      شروع می کنید به بازی کردن

      چطوری ،در ضمن کنسول هم تقویت کننده ی گرافیکی داره ، یعنی چی
      هر تصویری مثل فیلم ، عکس و بازی رو رزولیشن رو افزایش میده
      تلوزیون هایی با این قابلیت همین امروز هم در بازار موجود هست

      دیگه اصلا نیاز به سخت افزار بالا نیست

      حدس می زنم که نسل بعد اغازش با پشتیبانی مانیتور و صفحه نمایش هست
      اما میان نسلش صفحه نمایش جاش رو به vr میده

      یعنی چی
      یعنی این که به جای این که یک مانیتور گنده بخریم ، یک عینک واقعیت مجازی می گیریم و همه ی گیم ها رو با اون انجام میدیم
      از vr به عنوان صفحه نمایش استفاده می کنیم

  • Unknown9 گفت:

    در این صورت ما هم نیازی به خریدن کنسول های نسل بعدی نمیبینیم. :loser:

  • Last Of Us گفت:

    اگر ویدئو دیجیتال فاندری رو بزارید که نمیزارید امیر خان
    اونجا میگه اگر بازی های نسل بعد بخوان ۴کی و ۶۰ فریم باشن ( البته بازی در حد گرافیک انحصاری های سونی ) باید نسل بعد گرافیک بازی ها همین گرافیک بمونه به اینکه نمیشه
    ما هم نیاز به ۴کی نداریم. یک سونی داریم برامون پشت سر هم بازی میده شاهکار حال میکنیم
    به اینکه ساخت بازی با گرافیک نسل ۶ و ۴کی کاری نداره
    امیر جان اون ویدئو رو بزارید :pain: :hypnotized: :sweat:

  • خب درسته چرا فکر میکنید بحث سر رزولوشن و فریم هست!! نسل بعد موتور بازی سازی ها پیشرفته تر خواهد شد و سرعت رندر بالاتر میره سایه ها و نورپردازی و خیلی چیز هایی دیگه این تفاوت یک نسل رقم میرنه و گرنه نیازی به نسل بعد نیست هر نسل جدید که میاد معمولا گرافیکش چندین برابر بیشتر از نسل قبل خواهد بود و این لزوما به معنای رزولوشن نیست بلکه خود گرافیک پیشرفته تر خواهد شد و نیاز به سی پی یو و گرافیک قوی تر خواهد بود و این حرف که نسل بعد کنسول ها در جا فور کی و شصت فریم اجرا کنن یک فرض محاله مگر اینکه با کنسول میان نسلی تا حدی به این هدف نزدیک بشن

  • Crash گفت:

    حتی اگر حرفش درست باشه رد دد بازی هستش که در طول تمام مدت میفروشه و فروشش متوقف نمیشه مخصوصا با پشتیبانی خوب راکستار که در نهایت میبینیم مثل جی تی ای بعد ۴ سال بازهم فروشش مناسبه

  • Pazikon گفت:

    چقد شماها پولدارین همش از ۴k و رزولیشن فلان حرف میزنید من واسه ps4 یه مدت از تبدیلhdmi واسه تلویزیون صنام استفاده میکردم تا یکی دو سال بعدش تونستم یه تلویزیون HD گیر بیارم
    نسل قبل که کلا HDMi تعطیل بود فقط کابل سه فیش که همش هم خراب میشد هی عوضش میکردم

  • GGknight گفت:

    راس میگه دیگه
    یعنی همتون نفری یه TV 4K آماده کردین منتظر ps 5 هستین ?
    به نظر من فریم از مهم تره
    مگه بازی warcraft frozen thorn رزولوشن ۴k داشت که بعد ۱۴ سال هنوز همه از بازیش لذت
    میبرن
    مگه داشت ?
    فقط فریمش ارتقا یافت

استیون ویلیمس لزومی به پشتیبانی ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌بیند - گیمفا
استیون ویلیمس لزومی به پشتیبانی ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در نسل بعدی کنسول‌ها نمی‌بیند - گیمفا