اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم

سعید آقابابایی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا

بازی های هیدتا میازاکی هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز و یا حتی گذشتن از کنار یک صدا یا یک چاه بدون توجه به آن بعدا منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر. در واقع باید گفت یکی دو بار اولی که خودتان این بازی های را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر دفعاتی است که باید به راهنماهای بازی و … مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا

برخیز و آتش بیافروز مبارز خاکستر…

 افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و حتی خود بنده مثلا در بار چهارم که سراغ دارک سولز ۳ رفتم و راهنماها را چک کردم تازه فهمیدم کلی از موارد بازی بوده که من نمی دانسته ام و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و درخواست های شما عزیزان، تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls III دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls III برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III

 قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل درخواست های مکرر شما نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا بسیار حجم و مطلب بیشتری نسبت به بلادبورن خواهد داشت زیرا بسیار طولانی تر است و دی ال سی های بازی را هم در بر خواهد گرفت. در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در انتها به دی ال سی های بازی نیز خواهیم پرداخت. Dark Souls III در ابتدا نسبت به بازی های قبلی کمی آسان تر شروع می شود ولی درجه سختی ناگهان با صورت تصاعدی در بازی بالا می رود و دنیای در ابتدا خطی بازی، چندین و چند شاخه می شود. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو میکشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با بیست و ششمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III  با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا

یک نقشه خلاصه ولی بسیار گویا و مفید از مسیر پیشروی در بازی و مناطق مهم

  • مسیر Distant Manor به Pontiff Sulyvahn

از بونفایر Distant Manor برگردید به دریاچه و حالا آن تونلی که قبلا ردش کردیم تا به بونفایر برسیم را بایستی جستجو کنیم. اینجا پر از دشمنان خزنده Crawler است. پس حواستان باشد که یک به یک آن ها را از دور بزنید و به سمت خود بکشید و از پای در آورید تا همگی با هم بر سرتان نریزند. یکی در مقداری جلوتر از ورودی و کمی سمت راست است. دوتای دیگر وقتی به سمت آیتمی که برق می زند حرکت کنید به شما حمله می کنند (ایتم Dung Pies است). تقریبا ۵ تای دیگر هم در بخش سمت چپ وزودی تونل هستند که راهی است که باید به آن برویم. وقتی همه را کشتید دنبال یک بخش روشن بگردید که می بینید چند پله دارد و باید از آن برویم. اما قبل از رفتن به پله ها دقیقا در سمت مخالف پله ها یک بخش دیگر است که Excrement-covered Ashes را از آنجا بردارید و بعدا باید این را به  Shrine Handmaid بدهید. در این بخش اگر بر اساس راهنما نیامده باشید و به شخصیت Greirat of the Undead Settlement توجهی نکرده باشید، در سمت کنار پله ها، جسد و خاکستر وی را مشاهده خواهید کرد. در اینجا قسمتی از این روند را برایتان یادآوری می کنم که فقط بخش مربوط به همین سفر وی است تا بدانید چطور باید او را زنده نگه دارید، زیرا در یکی دو قسمت قبل روند کامل وی را برایتان قرار داده ام.

  • Greirat of the Undead Settlement در  سفر دوم

مراحلی که باید برای اطمینان از این که Greirat of the Undead Settlement در دومین سفر خود (به منطقه Irithyll of the Boreal Valley)) زنده می ماند رعایت کنید:

در بازی دو شخصیت وجود دارند که می توانند Greirat of the Undead Settlement را در ماجراجویی دومش نجات دهند، یکی Siegward of Catarina و دیگری Unbreakable Patches. البته هر دوی اینها برای نجات وی به یک چیز نیاز دارند،  Catarina Armor Set.

dark soul 3 wiki greirat loretta bone

استخوان های Loretta روی یک جسد هستند که از یک بالکن در اولین خانه ای که بعد از بونفایر Undead Settlement وارد آن می شوید آویزان است.

  • Unbreakable Patches: شخصیت Unbreakable Patches مردی است که در ابتدا این ست لباس را می دزدد و می توانید او را در Cathedral of the Deep پیدا کنید. او به شما حقه می زند. اگر با او صحبت کنید و گولش را بخورید و در تله او در Belltower منطقه Firelink Shrine گرفتار شوید، سپس دوباره از آنجا بیرون بیایید و مجددا با او در Firelink Shrine صحبت کنید و او را ببخشید، وی تیدیل به یک فروشنده می شود. همچنین او بعد از سفر دوم Greirat of the Undead Settlement به Irithyll از شما می پرسد که وی کجا رفته است زیرا گویا به او لطفی را بدهکار است. اگر جای او را به Unbreakable Patches بگویید، Greirat of the Undead Settlement توسط یک “peculiar Onion Knight” که در واقع همان Unbreakable Patches است نجات می یابد. شما باید Greirat of the Undead Settlement را به ماجراجویی دوم خود بفرستید و سپس Unbreakable Patches را از جای او آگاه کنید اما باید حتما قبل از شکست Pontiff Sulyvahn این کار را بکنید وگرنه او از شما اصلا نمی پرسد که Greirat of the Undead Settlement کجاست. این نکته را نیز بدانید که اگر ست زره Catarina Armor Set را از Unbreakable Patches بخرید او دیگر ظاهری جعلی برای این که برود و Greirat of the Undead Settlement را نجات دهد ندارد و Greirat of the Undead Settlement کشته خواهد شد.
  • Siegward of Catarina: وی دیگر شخصیتی است که می تواند Greirat of the Undead Settlement را نجات دهد و در واقع او صاحب اصلی زره Catarina Armor Set است و برای نجات Greirat of the Undead Settlement نیز به ست زره نیاز دارد. وقتی که شما با Patches در Cathedral of the Deep صحبت کردید می توانید Siegward of Catarina را بدون زره در چاهی بیرون از منطقه بونفایر Cleansing Chapel پیدا کنید. اگر ست لباس او را از Patches خریده باشید باید آن را برای Siegward در چاه بیاندازید تا او بتواند خارج شود. شما در این بخش اصلا نباید به منطقه  Irithyll Dungeon بروید زیرا اگر بروید Siegward of Catarina منطقه  Irithyll of the Boreal Valley را ترک خواهد کرد و برای نجات جان Greirat of the Undead Settlement حاضر نخواهد بود و در این صورت بعد از کشتن باس بعدی جنازه Greirat of the Undead Settlement را پیدا خواهید کرد.
dark souls 3 greirat 06

Greirat of the Undead Settlement در Firelink Shrine در پایین پله های سمت راست آهنگر قرار دارد و به عنوان فروشنده عمل می کند.

  • قبل از این که یک باس را بکشید، به هیچ وجه در  Irithyll Dungeon گشت و گذار نکنید (البته می توانید اولین بونفایر را روشن کنید ولی اصلا جلوتر نروید و با Siegward of Catarina در Boreal Valley صحبت نکنید) و همین طور در Profaned Capital. این کارها باعث می شوند تا Greirat of the Undead Settlement بمیرد.
  • اگر از بار قبلی بازی خود ست زره Catarina Set را دارید، Patches دیگر خود به خود Greirat of the Undead Settlement را نجات نمی دهد و در این حالت باید زره را به Siegward of Catarina بدهید و هرگز آن را از Patches خریداری نکنید تا زمانی که Greirat of the Undead Settlement نجان داده شود.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا

از بونفایر Distant Manor برگردید به دریاچه و حالا آن تونلی که قبلا ردش کردیم تا به بونفایر برسیم را بایستی جستجو کنیم. اینجا پر از دشمنان خزنده Crawler است. پس حواستان باشد که یک به یک آن ها را از دور بزنید و به سمت خود بکشید و از پای در آورید تا همگی با هم بر سرتان نریزند. یکی مقداری جلوتر از ورودی و کمی سمت راست است. دوتای دیگر وقتی به سمت آیتمی که برق می زند حرکت کنید به شما حمله می کنند (آیتم Dung Pies است). تقریبا ۵ تای دیگر هم در بخش سمت چپ وزودی تونل هستند که راهی است که باید به آن برویم.

ادامه راهنما

از پله هایی که اینجا می بینید بالا بروید و در بالای پله ها اگر مسیر راهنما را آمده باشید شخصیت Siegward of Catarina را خواهید دید. چندین بار با او صحبت کنید تا Siegbrau و ایموت Emit Light miracle را بگیرید. حتی وقتی او می خوابد هم باز با او حرف بزنید تا ایموت Sleep emote را دریافت نمایید. جا دارد تا بخش هایی از روند داستانی شخصیت Siegward of Catarina را نیز مانتد دیگر شخصیت هایی که به آنها می رسیم برایتان یادآوری کنم زیرا وی یکی از مهم ترین شخصیت های بازی است و همچنین برای این که داستان وی را مجبور نباشید جدا از راهنما بخوانید و به سراغ مطلب جداگانه وی بروید و در واقع روند هر شخصیت را در دل راهنما دنبال کنید.

قسمت هایی که مربوط به Siegward of Catarina و کارهایی که قبلا در راهنما انجام داده ایم با رنگ سبز مشخص شده اند. قسمت هایی که مربوط به کاری که در همین اتاق باید انجام دهید با رنگ قرمز و قسمت هایی که بعدا در راهنما برایتان خواهیم گفت و به آنها خواهیم رسید با رنگ ابی مشخص شده اند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا

وقتی همه خزنده ها را کشتید، قبل از رفتن به پله ها دقیقا در سمت مخالف پله ها یک بخش دیگر است که Excrement-covered Ashes را از آنجا بردارید و بعدا باید این را به  Shrine Handmaid بدهید

  • Siegward of Catarina

Siegward of Catarina یکی از مهمترین شخصیت ها در نسخه سوم دارک سولز ۳ است که انجام کامل روند ماموریت و خط داستانی وی پیچ و تاب زیادی دارد و نیازمند اطلاعات و آگاهی بالایی است. وی اهل یکی از قدیمی ترین سرزمین های معرفی شده در این سری یعنی کاتارینا است که قبلا نیز در شماره های قبلی کسانی که که شاید اجداد وی بوده اند دیده ایم که حتی از لحاظ اسم نیز به هم شبیه هستند و سیگوارد و سیگمیر نام دارند. به عنوان اولین بخش این راهنما، شخصیت Siegward of Catarina و توضیح خط داستانی وی را برای شما عزیزان در نظر گرفتم که توجه شما را به آن جلب میکنم.

Siegward of Catarina یکی از NPC های بازی  Dark Souls 3 است که زره Catarina Set را به تن کرده و سلاح وی نیز Zweihander است و همچنین سپر Pierce shield را در دست دارد. ابتدا اطلاعاتی کلی از این شخصیت را برای شما بازگو می کنم:

  • این شخصیت قابل کشتن است.
  • وی می تواند در باس فایت Yhorm the Giant به کمک شما بیاید.
  • Gesture (حالت) “Toast” را به شما می دهد.
  • Gesture (حالت) “Sleep” را به شما می دهد.
  • Gesture (حالت) “Rejoice” را به شما می دهد.
  • اگر وی را از rithyll dungeons آزاد کنید به شما Titanite slab که یکی از مهمترین آینم ها در بازی است را پاداش خواهد داد.
  • به شما  “Siegbrau” را می دهد.
dark soul 3 wiki siegward of catarina cover

نخستین محل ملاقات با Siegward of Catarina در کنار آسانسور

خط داستانی:

مرجله اول: شما اولین بار می توانید Siegward of Catarina را در منطقه Undead Settlement ملاقات کنید. وی دقیقا بعد از قسمتی که شخصیت  Eygon of Carim نشسته است در کنار آسانسور قرار دارد. البته وقتی شما به آسانسور می رسید وی را می بینید که با آن بالا می آید و کنار آسانسور می ایستد. بعد از این که با او صحبت کردید و تمام دیالوگ های وی را شنیدید، وی به لبه بالایی همان ساختمان نقل مکان می کند که در یالای آسانسور قرار دارد. وقتی که اسانسور دارد بالا می رود باید به موقع از روی آن به روی یک لبه چوبی که می بینید بپرید و وقتی از پنجره به روی بالکن برسید وی را می بینید که بر روی لبه بالکن نشسته است. دوباره کامل با وی صحبت کنید. وی از یک Fire Demon صحبت می کند که اگر از روی همان لبه به پایین بپرید و جلو بروید به منطقه وی می رسید. وقتی با آن هیولا وارد مبارزه شوید Siegward نیز به مبارزه می آید. به وی کمک کنید تا هیولا را یکشد تا چند Gesture مختلف و Siegbrau پاداش بگیرید.

توجه: اگر بار اولی که وی را کنار آسانسور دیدی با وی حرف نزده باشید وی ناپدید می شود و دیگر به این قسمت هایی که گفتم نمی رسید. اگر هم در هنگام مبارزه با Fire Demon کشته شوید وی دوباره در همان منطقه ظاهر خواهد شد و میتوانید محددا ادامه دهید. اما اگر وی در هنگام مبارزه کشته شود دیگر ناپدید خواهد شد.

dark souls iii siegward undead settlement

دومین ملاقات با Siegward of Catarina در لبه بالکن همان ساختمان بالای آسانسور

مرحله دوم: بعد از انجام مرحله اول، شما می توانید وی را در چاهی دقیقا در بیرون از محل بونفایر  Cathedral of the Deep پیدا کنید. البته وی را نمی بینید زیرا در ته چاه است و فقط می توانید با وی صحبت کنید. اما اگر کارهای زیر را انجام نداده باشید قادر نخواهید بود تا با وی صحبت کنید:

۱- شما باید در دو دهنه آبی رنگ و بزرگی را از بونفایر Rosaria’s Bedchamber به آن می رسید را باز کرده باشید که میانبری به قبرستان را باز میکند.

۲- بعد از انجام این کار باید یک بار بازی را ریلود کنید تا بتوانید با Siegward حرف بزنید.

۳- باید زره Siegward یعنی Catarina Set را از شخصیت Unbreakable Patches گرفته یا خریده باشید و هنگام صحبت با Siegward آن را به وی که در چاه است بدهید. (اگر هم این زره را از بار قبلی که بازی را تمام کرده اید در اختیار دارید می تواندی همان جا از آن استفاده کنید).

dark souls iii siegward cathedral

ملاقات سوم البته به صورت صوتی از ته چاه با Siegward of Catarina !

مرحله سوم: بعد از این که وی را از چاه نجات دادید، وی در Irithyll of the Boreal Valley ظاهر خواهد شد. از طریق دریاچه نزدیک بونفایر Distant Manor به یک تونل آب گرفته پر از زنان عنکبوتی شکل که در آب هستند می رسید و از آنجا به اتاقی که Siegward در آن نشسته است می رسید. وی در جلوی شومینه نشسته و مشغول استراحت است. وی مقداری  Estus Soup درست کرده است که از آن به شما نیز می دهد و همچنین اگر در قسمت قبلی Gesture ها را از وی یاد نگرفته باشید می تواند در اینجا آن ها را از Siegward بگیرید.

توجه: اگر شما به  Irithyll Dungeon وارد شده باشید وی دیگر در مرحله سوم ظاهر نخواهد شد وخط داستانی وی در مرحله بعد ادامه می یابد. همچنین اگر در مرحله سوم وی را ملاقات نکرده باشید او دیگر به کمک شما در مبارزه با Yhorm the Giant نخواهد آمد.

توجه: اگر شما با Siegward در مرحله ای که درون چاه بود صحبت نکرده باشید و به Irithyll Dungeon رفته باشید باز هم میتوانید ماموریت وی را انجام دهید. بایستی به قسمت چاه بازگردید و با وی صجبت کنید و زره را به وی بدهید تا وی بلافاصله در جلوی شومینه طاهر شود.

مرحله چهارم: در Irithyll Dungeon میتوانید  Siegward را که در یک سلول زندانی شده است پیدا کنید. برای آزاد کردن وی جتما لازم نیست تا ابتدا با وی حرف بزنید تا او از کلید سولول با شما صحبت کند و میتوانید یک راست وقتی کلید را داشتید برای آزاد کردن وی بروید اما اگر می خواهید با وی صحبت کنید باید به قسمتی که یک غول در آنجا خواببده است و در کف آن پر از است موشهای بزرگ بروید. در اینجا پنجره سلول Siegward را می بینید و می توانید با وی صحبت کنید تا از شما بخواهد او را آزاد کنید. بسیار مراقب موش ها باشید زمانی که با وی صحبت میکنید زیرا که انها چندین بار پشت سر هم ظاهر می شوند و از لانه بیرون می آیند.

در ادامه این قسمت شما باید به یک منطقه فاضلاب مانند بروید که در آنجا دو صندوق وجود دارند. یکی از این صندوق ها حاوی Old Cell Key است که برای مرحله پنجم و آزاد کردن Siegward آن را نیاز دارید. مراقب Basilisk ها که پشت سر هم ظاهر می شوند باشید.

maxresdefault

چهارمین ملاقات با Siegward of Catarina که جلوی شومینه لم داده است!

مرحله پنجم: برای رسیدن به سلول  Siegward (از سمتی که بتوانید وی را آزاد کنید) به بونفایر  Profaned Capital بروید. از بونفایر با نردبانی که وجود دارد به پایین بروید و از روی یک سری خرابه ها که حفره ای در دیوار ایجاد کرده اند به بیرون بروید. در اینجا درست قبل از این که وارد یک منطقه با چندین راهرو مختلف بشوید یک Gargoyle بدون سر ظاهر می شود و می توایند با وی مبارزه کنید یا سریعا به داخل منطقه راهروها بروید. در اینجا بسیار مراقب باشید زیرا دو حفره وجود دارد که اگر آنها را نبینید به پایین می افتید و چندین دشمن بر سر شما می ریزند.  در منطقه راهروها با دقت حفره ها را رد کنید تا به یک مسیر چوبی برسید که در پایین آن، منطقه فاضلابی را با چندین Sewer Centipedes که در آن قرار دارند می بینید و همچنین یک ساختمان کلیسا را نیز مشاهده خواهید کرد. از نردبان پایین بروید و مراقب این دشمنان باشید و همچنین بدانید که آب این منطقه شما را مسموم خواهد کرد و در صورت زیاد ماندن در آن سمی خواهید شد. سریعا به سمت دیوار کنار کلیسا که یک نردبان قرار دارد بروید و از نردبان بالا بروید. مسیر را ادامه دهید تا به روی سقف کلیسا برسید. در روی سقف یک دشمن NPC قدرتمند می بینید که باید با وی مبارزه کنید و بعد از کشتن وی آیتم Logan’s Scroll را به دست می آورید.  از روی سقف به سمت پله هایی که از آن بالا آمدید تا به آنجا برسید نگاه کنید و یک دریچه را بر روی دیوار روبروی خود می بینید که می توانید با دورخیز و دویدن به داخل آن بپرید. پس از پریدن به داحل ان و ادامه مسیر به سلول Siegward خواهید رسید. از Old Cell Key استفاده کنید تا درب سلول را باز کنید تا وی را آزاد نماید و او به شما آیتم ارزشمند Titanite slab که برای آخرین مرحله ارتقای سلاح ها و .. نیاز است می دهد. همچنین در این سلول حلقه Covetous Gold Serpent Ring زا پسدا میکنید که از نظر من مهمترین حلقه بازی است و حتی یک بار نیز آن را از دست خود خارج نکردم زیرا یاعث می شود تا دشمنان روح بیشتری پس از مردن به شما بدهند و در این بازی که روح همه چیز است و باید شخصیت خود را با آن ازتقا دهید، دریافت روح بیشتر از دشمنان مزیتی بزرگ است. همچنین اگر دیگر نمیخواهید ماموریت وی را ادامه دهید در اینجا می توانید Siegward را یکشید و زره وی را به دست اورید البته اول Titanite slab را از او بگیرید. البته کشتن وی توصیه نمی شود.

maxresdefault 1

Siegward of Catarina در زندان و در سلولی که در آن گیز افتاده است و شما باید وی را ازاد کنید، البته در این تصویر آزاد کرده اید زیرا که پیش وی در سلول هستید.

مرحله ششم: بعد از آزاد کردن Siegward از سلول، زمامی که به قسمت مه گرفته مبارزه با  Yhorm the Giant می رسید، یک کات سین نمایش داده می شود که در آن Siegward را می بینید که در کنار شما به قسمت مبارزه با باس می روند. اگر خط داستانی وی را کاملا دنبال نکرده باشید وی به کمک شما نخواهد آمد و اصلا این کات سین پخش نخواهد شد. اگر Yhorm the Giant را قبل از ازاد کردن Siegward از سلول کشته باشید زمانی که دوباره به منطقه باس فابت برگردید یک شمشیر  Storm Ruler دیگر را نیز بر روی زمین پیدا می کنیداما دیگر زره را در این حالت به دست نخواهید آورد.

مرجله ۷: (اگرYhorm the Giant سومین Lord of Cinder شماست این مرحله را هر چقدر سریعتر می توانید انجام دهید) بعد از کشتن Yhorm the Giant (همراه Siegward) به سراغ وی که نزدیک همان بونفایر نشسته است بروید و برای آخرین بار با وی صحبت کنید و سپس وی به خواب می رود. اگر در این قسمت شما بدون این که در بونفایر همان منطقه باس فایت استراحت کنید به سمت منطقه اتاق پادشاهی بروید، در بازگشت می بینید که Siegward در همان جایی که به خواب رفته بود مرده و زره و تجهیزاتش را برای شما گذاشته است تا بردارید.

دیگر حالت ها:

اگر شما Yhorm the Giant را در حالی که هنوز Siegward  در چاه Cathedral of the Deep گیر افتاده است، بکشید، باز هم وقتی وی را از چاه آزاد کنید تمام مراحل را می توانید به ترتیب گفته شده انجام دهید و وی در تمام آنها ظاهر می شود و وقتی که وی را در آشپزخانه جلوی شومینه می بینید از شما تشکر خواهد کرد به خاطر انجام ماموریتش یعنی کشتن Yhorm the Giant در غیاب او و به شما  Emit Force و Siegbrau پاداش خواهد داد. سپس وی را در سلول خواهید یافت (حتی اگر قبلا در آن را باز کرده باشید) و به مانند خالت های قبل یه شما Titanite slab خواهد داد. سپس وی را در اتاق باس Yhorm the Giant که قبلا کشته اید می بینید و به شما یک Siegbrau دیگر خواهد داد و سپس یه خواب می رود. وقتی که Storm Ruler را از کنار بونفایر بردارید و به انجا بازگردید وی رفته است و برای شما  Storm Ruler خودش و Pierce Shield را باقی گذاشته است. اگر دوباره منطقه را ریلود کنید و به همین مکان بیایید روی زمین Catarina Set یعنی ست زره وی را نیز خواهید یافت.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا

بهتر است که عد از کشتن شوالبه “عشق تابلو” به روشی که گفتم، این شوالیه تیرانداز را نیز از همان پایین و با تیر بکشید زیرا در طبقه دوم یک شوالیه دیگر هم هست و اگر تیرانداز را نکشته باشید هم وقتی طبقه پایین هستید و هم وقتی طبقه بالا هستید می تواند شما را اذیت کند.

ادامه راهنما

در این اتاق یک ظرف Estus Soup هم برای پر کردن خط سلامتی شما وجود دارد. در این جا چند پله دیگر می بینید که تنها راه خروج از اتاق غیر از مسیری که از آن آمدیم هستند. آهسته آنها را بالا بروید و به طبقه همکف گالری می رسیم. در اینجا مراقب غلت زدن و شکستن کوزه ها باشید زیرا اکثر آنها به شما آسیب یخی می زنند. جلوتر حتما یک Silver Knight را همان وقتی که وارد اینجا شدیم دیده اید. همچنین در این گالری با دو سه Black Knight نیز مبارزه خواهیم کرد. خیلی با عجله و بدون فکر به سمت شوالیه ندوید تا با او مبارزه کنید زیرا از بالا نیز تیر می خورید. یک راه هوشمندانه به شما می گویم. در این اتاق ستون ها را می بینید؟ به پشت اولین ستونی که می بینید بروید و یک تیر به سر شوالیه بزنید و خود را پشت ستون مخفی کنید. در واقع از زاویه ای تیر بزنید که پشت ستون باشید. شوالیه مقداری حرکت می کند و به سمت شما می اید ولی چون شما را نمی بیند، در ۹۹ درصد موارد وی بعد از چند قدم بر می گردد سرجایش و دوباره همین کار را می توانید تکرار کنید تا بمیرد. احتمالا این شوالیه بدجوری عاشق آن تابلویی است که روی دیوار نصب شده!! حالا از همان جا برگردید به پشت سر و طبقه بالا را نگاه کنید تا یک شوالیه تیرانداز ببینید. بهترین کار این است که او را نیز با تیر از همین پایین از پای در آورید زیرا اگر تیرهایش به شما بخورد خیلی مرگبار و قدرتمند است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا

بعد از کشتن شوالیه های طبقه دوم، دور این طبقه را بزنید و در سمت دیگر این طبقه ۳ صندوق خواهید یافت. نگران نباشید هیچ کدام میمیک نیستند!! از این صندوق ها  Leo’s Ring, Smough’s Great Hammer و یک Divine Blessing را بردارید.

بعد از کشتن او به جلو و سمت تابلویی که شوالیه به آن نگاه می کرد بروید و سمت چپ این اتاق پله هایی را خواهید یافت که بالا می روند به سمت جایی که تیرانداز بود. یک شوالیه نقره ای دیگر هم بالای پله ها منتظرتان است و باید او را بکشید. بعد از کشتن او، دور این طبقه را بزنید و در سمت دیگر این طبقه ۳ صندوق خواهید یافت. نگران نباشید هیچ کدام میمیک نیستند!! از این صندوق ها  Leo’s Ring, Smough’s Great Hammer و یک Divine Blessing را بردارید. برگردید پایین و از دربی که در انتهای گالری وجود دارد خارج شوید تا دوباره به حیابان برسید.  خیلی آرام به جلو بروید تا یک سگ به شما حمله کند. آن را بکشید و کمی جلوتر یک سگ دیگر را نیز از پای در آورید. به جلو بروید ولی نه به سمت ایتمی که برق می زند. ابتدا در سمت چپ دنبال یک ابر سیاه بگردید که یک جادوگر نامرئی یا invisible slave mage است. اگر با ضربه نزدیک او را بزنید یک جادوگر دیگر هم به شما حمله می کند. این دو را با تیر یا مبارزه نزدیک از پای در آورید ولی مراقب باشید که خیلی نزدیک بخش بالای پله ها نشوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا

سلاح مرگبار Smough فقید!!

آیتم را بردارید و آرام به جلو و سمت بالای پله های خیابان بروید. در بالای پله ها دو سگ به شما حمله می کنند که آن ها را بکشید. بهتر است اینها را به سمت پایین پله ها بکشانید و آنجا بکشیدشان زیرا جلوتر دو invisible slave mage و یک سگ دیگر در پشت ستون وسط خیابان قرار دارند که می توانند کارتان را سخت کنند. بعد از کشتن اینها از چند پله که می بینید بالا بروید و Large Titanite Shard را بردارید. کمی برگردید عقب (از پله های طولانی و بزرگتر بالا نروید) و اینجا باید یک آسانسور ببینید. سوار آن شده و می بینید که به تقاطع بخش هلالی شکل، نزدیک کلیسایی که anri و اساسین را در آن دیدیم، (نزدیک همان ۳ راهی که قبلا به هر ۳ طرفش رفتیم) برگشته اید. اگر می خواهید می توانید به بونفایر کلیسا رفته و استراحت کنید. حالا با آسانسور برگردید بالا و این بار از پله های طولانی تری که آن سمت خیابان است بالا بروید تا به یک ورودی برسید و اینجا یک invisible slave به شما حمله می کند. همچنین یک invisible slave mage نیز داخل اتاق قرار دارد که می توانید از بیرون درب آن را ببینید ولی هنوز وارد نشوید. درون اتاق مقداری کار سخت می شود. دو عدد invisible slave mage روی بالکن بالای اتاق وجود دارند که وقتی وارد شوید به شما ضربه می زنند و بین شما و این دو جادوگر هم ۴ عدد invisible slave قرار دارند که دوتایشان روی پله ها هستند. می توانید خیلی سریع و با سرعت هر چه بیشتر بدوید داخل اتاق و بالای پله ها بروید و اول از شر دو جادوگر خلاص شوید و سپس با آرامش بیشتر برده ها را بکشید. همچنین بالای پله ها یک برده بدون پا نیز هست که آن را نیز بکشید و یک نردبان اینجاست که آن را دنبال کنید و Large Titanite Shard را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا

باس فایت Pontiff Sulyvahn که در قسمت بعدی به آن می رسیم

حالا از دربی که در بالای پله هاست خارج شوید و به یک پله های پیچ خورده می رسید که از سمت چپ آن Soul of a Weary Warrior را بردارید. بعد از برداشتن این آیتم، یک Pontiff Knight شروع به پایین آمدن از پله ها می کند که هر چه زودتر می توانید آن را بکشید. همچنین بالاتر ممکن است یکی دیگر نیز اضافه شود که آن را نیز از پای در آورید. در بالای پله های پیچ خورده حتما “مه باس فایت” را می بینید. فعلا وارد نشوید. در سمت دیگر این منطقه چند پله دیگر می بینید که پایین بروید و ۲ برده نامرئی را بکشید و Ember را بردارید. همچنین دروازه ای که اینجاست را باز کنید که می بینید خوشبختانه به کلیسای Church of Yorshka و بونفایر می رسد. برگردید بالا و از پلتفرمی که روبروی مه باس است بپرید پایین و حلقه Ring of the Sun’s First Born را بردارید. حالا وقت باس فایت است. میانبر هم که اینجا باز کردیم پس مشکلی نداریم. حالا وارد مه شوید و باس فایت Pontiff Sulyvahn آغاز می شود که در قسمت بعدی آن را شرح خواهیم داد.

در قسمت بعدی باس فایت Pontiff Sulyvahn و ادامه مسیر را شرح خواهیم داد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • paydin گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقابابایی عزیز. کارتون بسیار عالی هستش و واقعا هیچ جای اینترنت راهنمایی به این جامعی و مفیدی در مورد یک بازی ندیدم . بازم تشکر میکنم. فقط چندتا سوال داشتم که با توجه به شناخت شما از این بازی خوشحال میشم راهنماییم کنین. اول اینکه بهترین موقع برای رفتن به dlc های بازی کی هستش و با چه لولی؟ مثلا بعد از پایان بازی و قبل از NG+ ؟ دوم اینکه اگه امبر های ما تموم بشه و توی شراین هم دیگه برای فروش وجود نداشته باشه باید چه جوری امبر تهیه کنیم؟ ممنونم .

    • سلام عرض میکنم خدمت شما. سلامت باشید انشالله. خیلی خوشحالم که این راهنماها به دردتون میخوره و گیمرای کشورمون میتونن به زبون خودمون این بازی های پیچیده رو قدم به قدم با همه ایتم ها و رازها پیش برن. باعث افتخارم هست که یه کمک ناچیزی به گیمرهامون کرده باشم و ممنون که استفاده می کنید از راهنما. لطف دارید به بنده واقعا.
      عرض کنم حضورتون که من خودم وقتی رفتم به دی ال سی های سولز ۳ بعد از بار دوم تموم کردن بازی بود و مشکل خاصی هم نداشتم و فکر میکنم که وقتی هم بازی رو یک بار تموم کنید و برید به دی ال سی ها اوکی باشه از نظر لول. ولی خب یه باس لعنتی هست که جای سخت ترین باس تاریخ بازی های میازاکی که در اختیار ارنستین و رفیقش بود رو گرفته و در دی ال سی سولز ۳ هست و دارک ایتر نام داره و یه اژدهای واقعا وحشتناکه که فکر میکنم چیزی در حدود ۶۰ تا ۷۰ بار من رو کشت تا شکستش دادم و فکر میکنم شکستش هم تا حدی شانسی بود. البته انتخابیه این باس و اتفاقا چون انتخابی هست میازاکی دیگه اخرین حد توانش رو برای سختی یه باس گذاشته توی این تا هر کس دیگه میخواد اخر چالش رو تجربه کنه بره سراغ این دارک ایتر که یکی از سخت ترین باس های کل تاریخ بازی ها هم واقعا محسوب میشه. در مجموع فکر میکنم که بعد از یک بار تموم کردن بازی بتونید به راحتی دی ال سی ها رو بازی کنید، البته به غیر از دارک ایتر که بیچاره تون میکنه تا بخواید بکشیدش با هر لولی که باشید.

      در مورد امبر بذارید بهتون یه توضیح جامع بدم که کلا امبرها چنددتا هستن و کجا جمع کنید:

      ۹ تا امیر رو در طول بازی با پیشروی، Shrine Handmaid میفروشه بهتون.
      ۲ تا امبر رو شراین هند مید توی Untended Graves میفروشه بهتون
      ۷ تا رو در طول پیشروی در بازی، Greirat of the Undead Settlement میفروشه بهتون
      Black Knight ها با احتمال خیلی پایین امبر میندازن بعد از کشتنشون
      Lothric Knight ها توی High Wall of Lothric و Lothric Castle با احتمال بالاتر امبر میندازن بعد از کشته شدن
      Carthus Swordsman امبر میندازه بعد از کشته شدن
      Ringed Knight ها توی دی ال سی رینگد سیتی خیلی وقت ها و با احتمال خیلی بالا امبر میندازن بعد از کشته شدن.
      دشمنای چشم قرمز خیلی وقتا امبر میندازن.
      توی دنیای بازی هم چیزی حدود ۵۰ تا امبر هست برای پیدا کردن.
      امیدوارم به دردتون خورده باشه این پاسخ
      https://t.me/Gametal

  • سلام سعید اقا خاهش دارم ازتون بگین به هر فرقهای که عضو بشیم در داک سولز چند تا از اون ایتم ها رو باید داد برای بار اول ودوم واینکه خاهشا به هر انگشری که میرسید بگید برای چه کار بدرد میخوره خاهش دارم ازتون

  • MahdiLGMMP گفت:

    ممنون اقا سعید
    من یه سوال داشتم چه طور به منطقه ی kill of the first flame بریم؟؟

  • سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقابابایی واقعا کاراتون عالیه خیلی خوشحالم میبینم دیوونه سولزبورن تو ایران کم نیستن

  • sneaky گفت:

    سلام اقای اقابابایی خیلی ممنون بابت اموزش هاتون.میشه یه توضیحی درباره infuse کردن سلاح بدید.من الان black night great sword رو دارم نمیدونم چه infusion براش خوبه.توی سایتای خارجی میخوندم میگفتن که باید بعضی از توانایی ها رو به یه اندازه مشخص بالا برد تا این infuse جواب بده.بعد برای این سلاح من خیلیا fire gem و خیلیا raw gem پیشنهاد دادن.میشه شما یه راهنمایی بکنید؟

    • با اجازه جناب اقابابایی
      دوست عزیز Infuseتقربا میشه گفت بیشتر به توانایی کارکتر ربط داره تا به سلاح
      مثلا اگه شما بیاین یه کارکتر نزدیک زن سبک بسازین و dexرو لول بدین وقتی رو سلاحهای trustوstraghtاگه دومی رو درست نوشته باشم sharp gem بذارین فوقالعاده قدرت سلاح رو میبره بالا یا مثلا نزدیک زن سنگین زو یه greatswordبیاین heavy gem fbhvdk حالا کلاسای دور زن سارسری باید دوتاجم کلاس خودش رو بذارین مریکال لایننینگ جم کلاس پایرومنسر fire gem وchaos gem کلاس dark یا به رسم قدیم دارک سولز hexهم باید dark gem وdeep gem

    • سلام خدمت شما. خیلی متشکرم ازتون. خوشحالم که رضایت دارید از اموزش ها.
      در موردی که فرمودید باید عرض کنم خدمتتون که برای من بدون شک در کل بازی های سری سولز، همیشه آتش بهترین بوده و هست و هیچ چیزی کارایی اتش رو نداره در دامنه اثرش روی تعداد خیلی زیادی از دشمنان بازی یعنی روی خیلی ها موثر هست اتش. بهترین سلاح از نظر من یک ultra great sword اتشی شده هست. البته این نظر من هست ولی خب با توجه به این که همه چیز رو امنحان کردم و کلی سلاح رو با موارد مختلف ارتقا دادم و به سطح بالا رسوندم و همشونو امتحان کردم، در نهایت هیچ المانی مثل اتش نبوده برام.
      https://t.me/Gametal

  • سلام و خسته نباشید خدمت اقای اقابابایی
    به نظر من نوشتن راهنما برای بازی های سخت و ترسناک لازم هست که همه ی راهنما ها تا الان از این دو سبک بوده خوشبختانه پس به امید راهنمای دی ال سی های دارک سولز evil within2 و nioh که بدون راهنما رفتنشون واقعا بده باز هم خدا قوت

  • OfflineGamer گفت:

    سلام آقای بابایی . حال شما چطوره خوبی هستید الحمداله
    من حقیقت الان اومد تو سایت که فقط به شما از سمت خودم بگم در دنیای سولز واقعا لایق لقب Bonfire هستید!!! واقعا گرمای و دل گرمی دنیای سولزی ….
    مدتی درگیر dark souls remasted شدم
    بخدا الحق بازیه و ضمنا بنظر من از نسخه ۳ خیلی کامل تره و بهتره
    چون گیم پلیش واقعا درگیر کننده و پرجزئیات هست . نسخه ۳ انگار خلاصه نسخه یک
    در هر حال جای ی راهنمایی مفصل از سمت شما داره . موفق باشید

  • Hoower گفت:

    درود بر شما سعید
    به نگر شما چقدر به درازا مینجامه که بلادبورن رو بجویم و dominate کنیم؟(چم این که زیر و رو کنیم و ۱۰۰ درسد)
    +dlc

  • Nero گفت:

    سلام اقا سعید خسته نباشید واقعا دمتون گرم که اینقدر واس مخاطبتون ارزش قائلید ک حتی ریز ترین نکات رو هم تو راهنماتون ذکر کردید و حتی تو کامنتاهم تا حد توانتون پاسخ میدید به دوستان ، من که به شخصه به راهنمای شما اعتیاد پیدا کردم و مسیر مسقیم رو تا شما تو راهنماتون ذکر نکنید نمیرم در واقع هم بازی به شدت اعتیاد اور و هم راهنمای بینظیر شما ، لیکن اگه میشد یذره حجم و سرعت انتشار این مقاله کمی بیشتر میشد واقعا فوقعلاده که هست فوقعلاده تر میشد چون الان همگام هستم با شما و راهنمتون و انگار تا شما تو راهنماتون ذکر نکید دستم به ادامه مسیر نمیره البته که کاملا قابل درک که بشدت سرتون شلوغه و مشغله زیاد دارید و همین هم که هست از لطف شماست فقط یه درخواست هست خدمت شما عزیز که اگه امکان بود محقق میشد بسیار عالی بود
    سپاس از شما :heart:

  • Mahdiar12 گفت:

    ببخشید’چرا نسخه جدید نمیدید.

  • Atimo1370 گفت:

    سلام اقای بابایی . با عرض تشکر فراوان از زحماتتون . چرا راهنما ففط تا بخش بیست و شش داره ؟ بقیه راهنما رو از کجا باید بخونم ؟

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و ششم - گیمفا