۲k گیمز قصد دارد روی پروژههای خود پول بیشتری سرمایهگذاری کند
۲k Games که بخشی از تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) است، در نمایشگاه E3 امسال حضور کمرنگی داشت. به جز عناوین NBA 2K و WWE 2K که به صورت سالانه منتشر میشوند و عنوان Borderlands 3، بازیبازان انتظار ندارند این شرکت در آیندهی نزدیک بازی دیگری منتشر کند.
البته عنوان تیراندازی ساختهی گیرباکس (Gearbox)، در نمایشگاه E3 امسال نمایشی نداشت که نشان میدهد دستان ۲K Games خالی است.
این ناشر نمیخواهد این رویه در آینده ادامه پیدا کند به همین دلیل قصد دارد از این پس استراتژی جدیدی را به کار بندد. رئیس ۲K، دیوید ایسمیلر (David Ismailer) در مصاحبهای با Games Industry دربارهی برنامههای آیندهی شرکت صحبت کرد. این برنامهها شامل ۳ مرحله است.
مرحلهی اول مربوط به بازیها است. ۲K به دنبال خلق بازیهای بیشتری است تا سرمایهاش را افزایش دهد. این بازیها هم شامل عناوینی میشود که توسط استودیوهای داخلی توسعه مییابند و هم عناوینی که توسط استودیوهای خارجی و از طریق “مشارکت درازمدت” ساخته میشوند. اما این اتفاق مستلزم خرج کردن پول بیشتری است و ۲K نیز همین قصد را دارد.
این اتفاق از طرق مختلفی نمایان میشود که مهمترین آن شامل گسترش استودیوهای موجود و گذاشتن وقت و سرمایهی بیشتر بر روی پروژههای حال حاضر است. فرنچایزهایی مانند WWE 2K با هزینه و توجه ای که صرف آنها میشود به عناوینی قابل مقایسه با بازی NBA 2K، از لحاظ کیفیت و موفقیت، تبدیل خواهند شد.
مرحلهی دیگر این برنامه این است که ما پروژههای عظیمتری را از استودیوهایی مانند فیراکسیس (Firaxis) که با عناوین Civilization و XCOM شناخته شده است، خواهیم دید. این استودیو علاوه بر ساختن عناوین Civilization و XCOM برروی آیپیهای جدیدتر نیز کار خواهد کرد.
دربارهی استودیوهای خارجی نیز ایسمیلر گفت که ۲K به دنبال تیمهای کوچک است و میخواهد آنها را گسترش دهد و وارد فضای AAA کند. او میخواهد این تیمها در کنار استودیوهای بزرگ و مستقل مانند گیرباکس کار کنند. ایسمیلر گفت:
برخی از توسعه دهندگان مستقل موفقیتهایی کسب کردهاند و آماده هستند تا در این راه قدم بعدی خود را بردارند. ما کسی را مجبور نخواهیم کرد که کاری انجام دهد. آنها باید خودشان بخواهند تا این کار را انجام دهند.
بخش سوم برنامههای ۲K شامل تکیهی بیشتر بر بازیهای زنده و بازیهای خدماتی است. ایسمیلر توضیح داد:
من گاهی اوقات این موضوع را به شهر بازی تشبیه میکنم. وقتی شما به شهر بازی میروید، هر چقدر در آنجا وسایل بازی بیشتری باشد شما هم زمان بیشتری در آن مکان خواهید ماند. گاهی اوقات قرار است یک رویداد شبانه در پارک اتفاق بیفتد و شما با خودتان میگویید: تا زمان برگزاری رویداد در پارک خواهم ماند. در واقع این رویداد شما را در پارک نگه میدارد. گاهی اوقات هم ممکن است آنها یک وسیلهی بازی جدید به پارکشان اضافه کنند و شما برای تجربهی آن به پارک بروید. ما هم بازیهای خود را به همین طریق میسازیم. ما نیازمند رویدادهای زنده و محتواهای بعد از انتشار هستیم. ما باید وقتی مشتری وارد بازی شد او را در بازی درگیر کنیم و نگه داریم.
با وجود این سخنان ایسمیلر میداند که افزایش سرمایهگذاری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سرمایهگذاری برروی بازیهای بیشتر و ایدههای نو برای رشد تعداد مخاطبان این شرکت ضروری است. او افزود:
فکر میکنم خلق محصولات جدید و تجربههای متفاوت برای جلب نظر مشتریان جدید بخشی ضروری است. نمیتوانیم برای ساختن بازیهای موفق فقط برروی چیزهایی که در اختیار داریم تمرکز کنیم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
بجا اینکارا برین کن لوین بدبخت رو برگردونین نسل تموم شد ما بایوشاک نگرفتیم
کن لوین اینقدر سر داستان فوق العاده بایوشاک از مغزش استفاده کرد که آیسی سوزوند
میدونم…برن دستبوسی کنن ازش تقدیر کنن راضیش کنن برش گردونن حیفه همچین کسایی
متاسفانه این شرکت تو این نسل داره از مسیر همیشگیش خارج میشه دقیقا بر عکس bethesda. بیاین بررسی کنیم بازی battleborn و evolve چه عملکردی داشتن عملا هیچ، من نمیدونم این چه مرضیه که بعضی شرکت ها میگیرن در مورد اینکه بازی هاشون رو انلاین کنن. همیشه گفتم که بازی های انلاین یک تاریخ انقضا دارن البته اگه بازی خلاق و با پشتیبانی عالی باشه میتونه دارمد زایی بالایی داشته باشه. حالا به جز اون دو بازی عملکرد متوسط mafia 3 که حداقل یک عمل مثبت بود و بعد با ریمستر bioshock که خیلی خوب بود. حالا هم Borderlands 3 که اصلا معلوم نیست کی می خواد منتشر بشه.
میدونن حرفم مسخرست ولی این حقیقته ۲kخیلی ثروتمندو و بیشعوره چون به گیمر خیانت میکنه با این که این همه پول داده یه شاهکار ندیدم بده بیرون ولی راکستار ناتی داگ عالی عمل کردن