مدیر اجرایی سونی دربارهی نمایش عجیب این شرکت در E3 توضیح میدهد
امسال شرکت سونی (Sony) در کنفرانس E3 خود بازیهای فوقالعادهای را به نمایش گذاشت. به غیر از عناوین Death Stranding، The Last of Us Part 2، Ghost of Tsushima و Spider-Man این شرکت همچنین از عنوان بازسازی شدهی Resident Evil 2 که طرفداران مدت زیادی انتظار آن را میکشیدند، پرده برداری کرد.
کمتر کسی انتظار داشت سونی نمایشی به این خوبی برگزار کند اما قالببندی نمایش کمی عجیب به نظر میرسید. این قالببندی شامل نمایش ۴ عنوان فرست پارتی که در بالا به آنها اشاره شد، بود. این نمایشها در دو سالن نشان داده شدند و حضار مجبور بودند در حین نمایش از یکی از سالنها به سالن دیگر بروند. این امر باعث ایجاد میانپردهای کوتاه اما آزاردهنده برای کسانی که از خانه نمایش را تماشا میکردند، شد. این عمل در واقع چیز خاصی به نمایش اضافه نمیکرد، مخصوصاً اگر شما نمایش را از خانهی خود تماشا میکردید (و اکثر طرفداران پلیاستیشن این نمایش را از خانهی خود تماشا میکردند)
سایمون راتر (Simon Rutter)، مدیر اجرایی سونی اروپا، در مصاحبهای با The Guardian اعلام کرد که هدف از این کار ایجاد کردن حس درام در حین نمایش بود. آنها سعی کرده بودند تا از طریق مکانهایی که استادانه ساخته شده بود، روح بازیهای را برای حضار به نمایش بگذارند. او گفت:
فکر میکنم نظر مردم در این باره متفاوت بود. مردم واقعاً از بازیهایی که نشان دادیم لذت بردند و کیفیت کارمان را تحسین کردند. عدهای کاری را که ما میخواستیم با ساختار این نمایش بکنیم، متوجه شدند و آن را تحسین کردند. انتقادهایی هم ؛از جمله کند کردن نمایش و منطقی نبودن آن، به این شیوه وارد شد. سه سال است که ما میخواهیم به این رویداد کمی حس درام و تئاتر گونه تزریق کنیم تا آن را از نمایشی ساده فراتر ببریم. ما تلاش کردیم تا روح بازیها را احضار کنیم!
او همچنین دربارهی انتقادهای وارده به سونی برای نداشتن چیزی جدید در کنفرانس، صحبت کرد. او اشاره کرد که توسعهی بازیها زمان زیادی میخواهد و اینکه هر سال برای طرفداران یک یا چند سورپرایز داشته باشیم امری غیرممکن است.
برخی امسال از کمبود چیزهای جدید انتقاد کردند. این امر احتمالاً نتیجهی معرفی عناوینی است که در مراحل اولیهی توسعه به سر میبرند. علت دیگر آن ترس از لیک شدن است؛ ترس از اینکه شاید خالق یک عنوان نتواند بازیاش را آن طور که میخواهد، ارائه کند. اما این خواسته (معرفی کردن بازیهای جدید) همیشه توسط حقیقتی به نام دورهی زمانیِ توسعه محدود میشود یعنی مدت زمانی که طول میکشد تا یک بازی ویدیویی عرضه شود.
حداقل قسمت آخر صحبتهای او منصفانه است. همه موافقیم که ساختن بازیهای ویدیویی زمان زیادی میخواهد و این حقیقتی است که سونی ناچاراً باید با آن دستوپنجه نرم کند. به همین علت است که سورپرایز کردن حضار با عناوین جدید همیشه ممکن نیست. اما بسیاری با قالببندی جدید نمایش E3 سونی هنوز هم مخالفاند. آنها امیدوارند که سونی برای سال آینده به شیوهی قدیمی خود که به آن عادت کردهایم و سونی در آن مهارت دارد، بازگردد. امیدواریم این شرکت از انتقادهایی که به آن در رابطه با شیوهی نمایش دادن بازیهایشان در نمایشگاه وارد شده است، توجه کند.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
واقعا نمایش Last of us Part 2 برای من نمایشی دل چسب و هالیوودی بود حتی اوایل نمایش با اون Kiss و اون کارگردانی زیبا باعث شد با عنوانی ناب و غیر تکراری روبرو باشیم :yes:
ناتی داگ با این داستان و کارگردانی زیبا واقعا عنوانی فراموش نشدنی در نسل ۸ خواهد ساخت و عنوانی که مثل نسخه اول در قلب طرفداران سونی و Ps جا دارد :yes:
کنفرانس سونی رو دانلود کردم و گذاشتم روی tv خانواده تا کل اعضا خانواده کنفراس سونی رو ببینن ولی اول نمایش Last of us Part 2 من و اعضای خانواده همه Shock شدیم :rotfl: آخه داداشم دراکمن یه ۱۳+ چیزی هشداری :laugh: خبری یا چیزی :yes: 😎
زندگی یعنی همین لحظه های که فکرشم نمیکنی سوپرایز بشی :yes:
“نمایش با اون Kiss و کارگردانیه زیبا باعث شد تا با عنوانی ناب و غیر تکراری رو برو شیم” من حرفی ندارم.
تو همون حرف نزنی ما راحت تریم
کاش مایکروی ما هم مثل سونی مشتری مدار بود :-((
یعنی اصلا معلوم نیست فن سونی هستی 😐
من اهل Fanboy بازی نیستم ولی اصلاً از TLoU2 خوشم نمیاد دلیلشم خودتون می دونید.
ولی تو گفتی نظراتم از روی سوزش و حسادته … آیا اینا در تضاد نیستن؟
والا حتی ما که فن tlou هستیم هم با اون مسخره بازی های توی تریلر الی ، هم حالت تهوع پیدا کردیم هم مضطرب شدیم نسبت به آینده tlou p 2 !
شما که دیگه جای خود دارید…
آفرین به تو.
البته کاملاً تقصیر Sony و Naughty Dog نیست دستور از بالا امده.
Ali-H
“حالت تحوع پیدا کردیم و مضطرب شدیم نسبت به آینده TLOU P2”
فقط شما نیستی. خیلی از بازیبازها تو خارج هم از اون صحنه خوششون نیومد.
الکترو پاپ یک سوال خیلی منطقی
اگه طرفدار تلو۲ نیستی پس چرا زیر پستاش بیشترین نظرو میدی لطفا جواب قانع کننده ای بده
“من اهل Fanboy بازی نیستم”
سخن بزرگان
همون بهتر چون برازندگیش رو نداری
اشکال نداره گلم شماها ثابت شده این
Make.believe
باز کامنتم ثبت نشد. متاسفانه نویسنده های سایت خیلی Fanboy هستن.
یک دقیقه از نمایش لست ۲ یا ghost of tsushima و اسپایدرمن بالاتر از همه چند روز رویداد E3 بود 😎
گرافیک بازی های انحصاریه PS4 واقعاً فوق العادس.
انحصاریه دیگه چیه؟
اون ه آخر واسه چیه اصن؟
خیلی دیدم این اشتباهو میکنن
نمدونم چرا واقعا؟؟؟؟؟
دلاره شده ۱۰ هزارتومن بعد تو به این چیزا گیر میدی؟؟؟
از معلم ادبیات کودکستانت بپرسی راهنمایی میکنه
خداییش کنفرانس سونی خیلی خوب بود دیگه.درسته که انحصاری جدیدی رو نشون نداد ولی همون نمایش هایی که داشت خودش شاهکار بودن دیگه خود بازی بماند.نمایش tlou part 2 فوق العاده بینظیر و تکرار نشدنی بود :inlove:
بازی های کنفرانس خوب بودن ولی نوع نمایش و اینکه بین بازی ها سوئیچ میکردن پیش مجری ها و یه ربع حرف میزدن واقعا افتضاح بود
ما که انتظار بیشتر از این از سونی نداشتیم .
ما گیمپلی می خواستیم که اون رو هم به ما نشون دادن .
به شخصه گیمپلی لست ۲ برای من کافی بود .
مراسم هم درسته معطلی داشت ولی جذاب شده بود …
سونی کارت درسته … :yes:
سونی دل ما رو تو کنفرانس e3 2016 با اون ارکستر سمفونی به یادموندنی استاد بِر مکرِری به دست آورد اونجایی که کریتوس از تو تاریکی اومد بیرون و گفت:Im hungry همونجا حجت رو بر تمام عاشقان عرصه گیم تمام کرد
نحوه پرزنت نمایش واسم مهم نیست ، بگید چرا هیچ سوپرایزی نداشت نمایشتون؟!
واقعا لست بدون جوئل سخته انگار یه تیکه از بازی نیست.
جناب مهدی نقدی شما چند سالتونه؟
با نمایشش منو که عشق گیم پلی با کیفیتم و اونایی که عشق صحنه هستن رو منقلب کرد
حالا میخاد یه ماچ باشه یا ویچر سه کلا در هر حالت منقلب هستن مثه وقتی که مردای مجرد از خواب بیدار میشن و منقلب هستن 😛
من که صبح نمایش بعد دیدن TLOU2 انقدر حال کردم که اصلا با این که کلی گیم پلی عالی بعدش نمایش دادن بازم حواسم تو گیم پلی TLOU بود