غول آخر های غـــول! | ۱۰ باس عظیم الجثه برتر در بازی ها - گیمفا
غول آخر های غـــول! | ۱۰ باس عظیم الجثه برتر در بازی ها - گیمفا
غول آخر های غـــول! | ۱۰ باس عظیم الجثه برتر در بازی ها - گیمفا
غول آخر های غـــول! | ۱۰ باس عظیم الجثه برتر در بازی ها - گیمفا

غول آخر های غـــول! | ۱۰ باس عظیم الجثه برتر در بازی ها

امیرمهدی نامجو
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
غول آخر های غـــول! | ۱۰ باس عظیم الجثه برتر در بازی ها - گیمفا

باس‌ها یکی از اساسی‌ترین ارکان طراحی مرحله در بسیاری از بازی‌های اکشن و نقش آفرینی هستند. این دشمنان که سخت‌تر و قوی‌تر از دشمنان معمول بازی بوده و معمولاً نقش اساسی در داستان بازی دارند، مهارت بازیکن را در سطح بالاتری می‌سنجند و وجود باس‌های باکیفیت در بسیاری از بازی‌ها باعث شده تا سطح کیفی بازی در سطح بسیار بالایی قرار بگیرد. در ادامه می‌خواهیم تعدادی از برترین باس‌های بزرگ جثه در بازی‌ها را بررسی کنیم.

عموماً بسیاری از سازندگان باس‌هایی که در بازی قرار می‌دهند، نهایتاً تا ۳-۴ برابر شخصیت اصلی اندازه دارند و جرئت نمی‌کنند که باس‌های خیلی غول‌پیکر و بزرگ را وارد بازی کنند چون شاید بیم این را دارند که نتوان گیم پلی جالبی برای آن باس به دست آورد. در عوض اندکی نیز می‌توانند باس‌های خیلی عظیم را در بازی خود جای داده و گیم پلی خاص و منحصر به فردی برای آن بخش بازی ایجاد کنند که نه‌تنها منحصر به فرد، جالب و استاندارد است بلکه تبدیل به یکی از بخش‌های به یاد ماندنی بازی نیز می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا این گونه باس‌ها را بررسی کنیم.

توجه: معیار رتبه‌بندی باس‌های این لیست، اول نظر شخصی، دوم اندازه خود باس و سوم جالب بودن طراحی کلی آنان و گیم پلیشان بوده است؛ بنابراین این لیست صرفاً نشان دهنده بهترین باس‌ها بر اساس نظر شخصی است و طبیعتاً نظرات با هم متفاوت است. کیفیت خود بازی هر چند به هر حال در ذهنیت و نظر شخصی تأثیرگذار است ولی اولویت اصلی برای رده‌بندی نبوده است و بالاتر بودن یک باس از عنوانی خاص به هیچ وجه به معنی بهتر بودن خود آن عنوان نسبت به سایر عناوین لیست نیست. در ضمن شخصیت‌هایی نظیر Rift Worm عنوان Gears of War 2 که به طور مستقیم با او رو به رو نشده و مراحل کشتنش درون بدن این جانور پیگیری می‌شود، در این رده‌بندی جای ندارند و باید حتماً نوعی مبارزه با خود باس از بیرون در بازی وجود داشته باشد. در متن ممکن است بخش‌هایی از داستان بازی‌ها لو برود ولی این بخش‌ها، یا مربوط به بازی‌های قدیمی است و یا جزئیات داستانی معروف این عناوین است که تقریباً همه کسانی که با سری مربوط آشنا باشند، از آن اطلاع دارند.

Iustitia – Bayonetta

huge video game bosses

Iustita یکی از عجیب ترین باس های در میان باس های عجیب و غریب Bayonetta

در بین باس‌های عجیب و غریب بازی Bayonetta، احتمال Iustitia یکی از عجیب و غریب‌ترین آن‌هاست و حتی با وجود این که این موجود برخلاف هیولاهای بعضی بازی‌ها بدنی لزج و لجن مانند و چندش‌آور ندارد و ظاهرش در ابتدا خیلی زشت نیست ولی با این وجود می‌توان او را یکی از باس‌های زننده بازی‌ها به حساب آورد. این موجود که ارتفاعی حدود بیست متر دارد و نه تنها از هفت سر تشکیل شده، زبان‌هایی بسیار دراز و شاید با طولی تقریباً نامحدود دارد که به شکل وحشتناکی در سر هر کدام از این زبان‌ها، چهره‌ای مانند صورت یک بچه قرار گرفته که در حال ناله است. همین موضوع باعث می‌شود که علیرغم این که این موجود در ابتدا چندش‌آور به نظر نمی‌رسد، ولی بسیار زننده و وحشتناک باشد. در این میان یکسری گیاه شبیه ونوس‌های حشره‌خوار –البته در ابعادی بسیار بزرگ‌تر- در اطراف او وجود دارند که این باس را بیش از پیش عجیب می‌کند.

مراحلی که برای کشتن این باس طی می‌کنید نیز باعث می‌شود این باس که در ابتدا تنها ظاهری اعصاب خردکن داشت، تبدیل به موجودی چندش‌آور نیز بشود. برای کشتن او باید زبان‌های درازش را قطع کنید و در همین حین برای ضربه زدن به بخش‌های آسیب پذیر او روی زبانش حرکت کنید. در نهایت تف‌های بسیار چندش‌آور و زشت او به روی شما می‌ریزد و ضربه زدن به او نیز سر و صورت بایونتا را پر از خون و ماده‌ای لزج و نارنجی رنگ می‌کند. همه این‌ها باعث می‌شود این موجود به راحتی یکی از بزرگ‌ترین، چندش‌آورترین و زننده‌ترین باس‌های بازی‌های ویدیویی باشد.

Red Eye – Lost Planet 2

huge video game bosses

بخش کوچکی از Red Eye

سری Lost Planet نیز هیولاهای عجیب و غریب و غول‌پیکر زیادی داشته است ولی Red Eye به مراتب بزرگ‌تر از هیولاهای Lost Planet و بسیاری از بازی‌های دیگر است. این موجود که حدود ۲۰ متر ارتفاع و چندین کیلومتر (بله! چندین کیلومتر) طول دارد و شبیه یک سفینه فضایی غول‌پیکر ولی زنده است، احتمالاً در لحظه اول و مشاهده بزرگی او شما را شوکه خواهد کرد. این موجود نمونه کاملی از یک هیولای زشت و عجیب و غریب است. دندان‌های زیاد، زائده‌های بسیار بلند و بزرگ در اطراف دهان و شاخ‌های بسیار بزرگی که از پشت او بیرون زده به همراه ظاهر بسیار بزرگ و غیرقابل تصورش یکی از بزرگ‌ترین و عجیب‌ترین هیولاهای این لیست است.

طبیعتاً موجودی به این بزرگی، به سلاح‌های بزرگی هم برای کشتن نیاز دارد. برای از بین بردن پوسته محافظ بدن او، شما باید از یک سلاح بسیار بزرگ که توسط یک قطار حمل می‌شود و یک واگن را به طور کامل اشغال کرده است، استفاده کنید. تازه بعد از شلیک به او با این سلاح قدرتمند نیز این موجود از پا در نمی‌آید و در نهایت باید با شلیک یک بمب هسته‌ای کوچک او را نابود کنید.

سری Lost Planet هیولاهای بزرگ بسیاری دارد که از آن‌ها با نام Akrid یاد می‌شود و بسیاری از آن‌ها می‌توانند در لیست ما جای بگیرند. با این وجود در بین همه آن‌ها Red Eye قطعاً بزرگ‌ترینشان است. این هیولا با طول چندین کیلومتری خود از بسیاری از باس‌های دیگری که در این لیست قرار دارند به مراتب بزرگ‌تر است و قطعاً شایستگی حضور در این لیست را دارد.

Ten Tails – Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4

huge video game bosses

هر چند این عکس رسمی و مربوط به بازی نیست و توسط طرفداران ناروتو رسم شده ولی معیار خوبی برای اندازه Ten Tails است. اندازه ناروتو در سمت چپ و پایین تصویر مشخص شده

شاید سری ناروتو عناوین خیلی عالی در دنیای بازی‌ها محسوب نشود ولی به هر حال هیولاهای بسیار بزرگی دارد که شایستگی حضور در لیست ما را دارند. همه ده هیولای دم‌دار (Tailed-Beast) جزو موجودات بسیار بزرگی هستند ولی ده دم که یکی از مهم‌ترین شخصیت منفی‌های این سری نیز هست، به مراتب بزرگ‌تر است. طبق بعضی تخمین‌ها این موجود در حالتی که به طور کامل بایستد بیش از ۲۰۰ متر طول دارد و بعضی نیز رقم بیش‌تری تا حدود ۸۰۰ متر را برای او ذکر کرده‌اند. به جز این مورد، ده دم او که در انتها به شکل دست هستند، دندان‌های بزرگ و تک چشم بزرگ و وحشتناک این موجود در کنار اندازه بسیار بزرگ او، باعث می‌شوند که این موجود ظاهری بسیار ترسناک داشته باشد.

مراحل مبارزه با این موجود نیز به چندین بخش تقسیم می‌شود و در اصل در چند مرحله مختلف دنبال می‌شود. در بخشی باید با او مستقیماً رو به رو شوید و در بخش دیگر باید از دست او که با نیرویی عظیم در تعقیب شماست فرار کنید. با وجود این شاید مبارزه با این باس، به کیفیت بعضی دیگر از عناوینی که در لیست ما هستند نباشد ولی در کل بازی و همین طور مبارزه با این باس در چند مرحله، در سطح قابل قبولی قرار دارد.

به هر حال در سری Naruto چندین موجود عظیم‌الجثه و البته مهم در داستان وجود دارد. از هیولاهای دم‌دار تا Susano’o، همگی موجوداتی غول‌پیکر در داستان بازی بوده‌اند ولی بی هیچ شک و تردیدی، Ten Tails یکی از بزرگ‌ترین هیولاها در میان تمام بازی‌ها و انیمه‌هاست.

Adamantoise – Final Fantasy XV

huge video game bosses

Adamantoise – هیولای لاکپشتی غول پیکری که یک کوه را در پشت خود دارد

سری Final Fantasy پر از موجودات عجیب و غریب و بزرگ است که بسیاری از آن‌ها را می‌توان در این لیست قرار داد اما ما با توجه به جدید بودن نسخه XV و عجیب بودن Adamantoise، او را در این لیست قرار دادیم. این موجود در ابتدا از دور یک کوه است که در طی مأموریتی، بعد از رفتن به سراغ این کوه می‌فهمید که این کوه در واقع یک هیولای بسیار بزرگ بوده است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به لاک‌پشت دارد.

کشتن این موجود بسیار بسیار سخت و طاقت فرساست و با توجه به این که دفاع این شخصیت در برابر تقریباً تمامی ضربات موجود بسیار بالاست، ضربات شما اثر کمی روی او دارد و کشتن او به طور استاندارد چیزی بین ۲ تا ۶ ساعت زمان می‌برد (البته به شرط این که در این زمان شکست نخورید). البته انگشتری در بازی هست که با هر بار استفاده از آن شانس بسیار کمی برای از بین بردن دشمن با یک ضربه وجود دارد ولی از آن جایی که این شانس بسیار پایین است، ممکن است بیش از یکی دو ساعت مشغول استفاده از قدرت این سلاح باشید و این اتفاق اصلاً روی ندهد و از طرفی هم ممکن است در همان ضربه اول او را نابود کنید.

به جز Adamantoise موجودات غول‌پیکر زیادی در بازی Final Fantasy XV وجود دارند که شاید بعضی حتی از Adamantoise بزرگ‌تر باشند. به عنوان مثال شخصیتی به نام Titan در بازی وجود دارد که از نظر ظاهری شباهت زیادی به کرونوس در God of War III دارد. با این حال از آن جایی که Adamantoise ظاهر خاص‌تری دارد، مبارزه با او سخت‌تر است و اندازه‌اش هم آن‌قدری بزرگ است که واقعاً او را یک موجود فوق‌العاده غول‌پیکر بدانیم، او را به جای Titan در این لیست قرار دادیم.

Zorah Magdaros – Monster Hunter: World

huge video game bosses

این تصویر هنری عنوان Monster Hunter: World به خوبی اندازه بزرگ Zorah Magdaros را نشان می دهد

Zorah Magdaros بزرگ‌ترین هیولای بازی Monster Hunter: World و یکی از شخصیت‌های کلیدی در داستان بازی است. در عناوین سری Monster Hunter تقریباً هر چیزی که با آن رو به رو می‌شوید، موجود غول‌پیکری است که اندازه‌ای بسیار بزرگ دارد. با این وجود Zorah Magdaros بسیار بزرگ‌تر از سایر موجودات بازی است و به احتمال زیاد، او بزرگ‌ترین هیولایی است که تا به حال در سری Monster Hunter بوده است و با توجه به ظاهر آتشینش، می‌توان او را یک آتش‌فشان زنده توصیف کرد.

در اولین برخورد شما در داستان بازی با این موجود، او به راحتی کشتی شما را نابود می‌کند از این رو تبدیل به هدف اصلی شما برای نابودی می‌شود. مبارزه نهایی با او به سلاح‌های قوی و مقدار زیادی معجون بازیابی سلامتی نیاز دارد تا بتوانید بر این موجود قوی غلبه کنید.

به جز Zorah Magdaros، هیولاهای بزرگ بسیار زیادی در سری Monster Hunter وجود دارند که می‌توانستند در لیست ما قرار بگیرند. به عنوان مثال هیولایی به نام Lao-Shan Lung در نسخه XX این سری وجود دارد که حتی جمجمه‌اش به راحتی چندین برابر بازیکن طول دارد و این موجود با داشتن گردنی دراز و توانایی ایستادن روی دو پا، تبدیل به یک هیولای فوق‌العاده بزرگ می‌شود. با این وجود به نظر می‌رسد که Zorah Magdaros حتی از او هم بزرگ‌تر است و با توجه به این موضوع و جدیدتر بودن نسخه World، این شخصیت در لیست ما جای گرفت.

Storm King – Demon’s Souls

huge video game bosses

Storm King شبیه یک سفره ماهی پرنده و البته خیلی غول پیکر است

سری Souls نیز از عناوینی است که باس‌های عظیم و بزرگ با طراحی‌های عجیب و غریب بسیار دارد اما Storm King در عنوان Demon’s Souls، از نظر ابعاد چندین مرتبه از بزرگ‌ترین هیولاهای این سری بزرگ‌تر است. این موجود که از نظر ظاهری شبیه یک سفره ماهی عظیم‌الجثه پرنده است، در صورتی که بال‌هایش را به طور کامل باز کند، تقریباً ۲۰۰ متر طول دارد و بخش عظیمی از آسمان بالای سر شما را می‌پوشاند. طراحی چنین موجودی به خوبی نشان دهنده الهام گیری خوب سازندگان این بازی در استودیو From Software از جانوران واقعی و طراحی موجوداتی با ظاهری مشابه ولی با ویژگی‌های رفتاری کاملاً متفاوت از روی آن‌هاست.

مبارزه با این موجود نیز بسیار منحصر به فرد و خاص بود و تنها با سلاح خاصی که مخصوص کشتن این موجود ساخته شده بود، امکان کشتن او وجود داشت. با استفاده از این سلاح می‌توان ضربات کاری به او و سایر موجودات کوچک‌تر مشابهی که در حین مبارزه با Storm King با آن‌ها رو به رو می‌شوید، وارد کرد. با وجود همه این‌ها، باز هم نبرد با این موجود کار آسانی نیست و نیاز به تمرکز و سرعت عمل بالایی دارد.

به جز این موجود، در سری Souls، باس‌های غول‌پیکر بسیار زیادی وجود دارد. از Moonlight Butterfly گرفته تا Great Grey Wolf Sif و چندین اژدها و غول که هر کدام مبارزه‌ای کاملاً متفاوت را برای شما به ارمغان می‌آورند. با این وجود از نظر اندازه، هیچ کدام از این موجودات حتی نزدیک Storm King نیز نمی‌شوند و بدون شک Storm King بزرگ‌ترین باس سری Souls از نظر ابعاد است.

در این جا بد نیست به عنوان Bloodborne نیز اشاره بکنیم که این عنوان نیز باس‌های بزرگ کم ندارد ولی هیچ کدام از نظر ابعاد در حد و اندازه سایر عناوین لیست ما نیستند که در این میان قرار بگیرند. با توجه به ظاهر معمول موجودات، بزرگ‌ترین باس این عنوان The One Reborn است که البته شاید باس خیلی خاطره انگیزی نباشد؛ اما در میان سایر باس‌های بزرگ این عنوان، Amygdala و Ebrietas با ظاهر عجیب و غریب، بزرگ و وحشتناکشان و البته نبرد سختی که با آنان دارید، احتمالاً به خوبی در ذهن همه کسانی که Bloodborne را بازی کرده‌اند باقی‌مانده‌اند.

Deathwing – World of Warcraft: Cataclysm

huge video game bosses

چندین بازیکن در پشت Deathwing در World of Warcraft: Cataclysm؛ تصویر به خوبی گویای اندازه عظیم Deathwing است

Deathwing یا مرگبال که نام اصلی‌اش نلثاریون (Neltharion) است، شخصیت منفی اصلی و یکی از بزرگ‌ترین باس‌های World of Warcraft محسوب می‌شود. باس‌های دیگری در بازی بوده‌اند که احتمال می‌رود اندازه واقعی آن‌ها بسیار بزرگ‌تر از بخشی باشد که بازیکنان با آن مبارزه می‌کنند اما بین باس‌هایی که تمامی اندازه آن‌ها برای بازیکنان مشخص است، تا به حال مرگبال بزرگ‌ترین باس این سری بوده است. از لحاظ اندازه، طول دقیق او مشخص نیست ولی به هر حال بیش از ۲۰ بازیکنان می‌توانند هم‌زمان در پشت او حضور داشته و به مبارزه پرداخته و همچنان فضای خالی زیادی در پشت او وجود دارد. او در میان اژدهاهای اصلی دنیای وارکرفت که به سیمایان (Aspects) معروف‌اند، بزرگ‌ترینشان بوده و در مبارزه با او نیز این موضوع به خوبی مشخص می‌شود.

مبارزه با این شخصیت، اصلی‌ترین مبارزه در بازی Cataclysm محسوب شده و از چند فاز مختلف تشکیل می‌شود. بخش اول این فاز در پشت او که در حال پرواز است دنبال می‌شود تا سه قطعه زره بزرگ او را از بین ببرید. سپس بعد از به زمین زدن او، باید با دم، بال‌ها و پنجه‌های قدرتمند او رو به رو شوید. در نهایت باید با شکل نهایی و بسیار قدرتمند او مبارزه کنید که در این زمان اژدهایان دیگر نیز به کمک شما می‌آیند تا این موجود پلید را از بین ببرند.

به جز Deathwing، شخصیت‌های غول‌پیکر زیادی در دنیای وارکرفت وجود دارند. شاید بزرگ‌ترین شخصیتی که به طور مستقیم در بازی با او رو به رو می‌شوید، لاک‌پشتی به نام Shen-zin Su باشد که جزیره بزرگی بر پشت او قرار دارد. با این وجود از آن جایی که بازیکنان تقریباً تعامل مستقیمی با این لاک‌پشت ندارند و او نیز دشمنی با شما ندارد، این موجود در لیست ما قرار نگرفته است.

Phalanx – Shadow of the Colossus

huge video game bosses

بخشی از بدن بسیار طولانی و بزرگ Phanalx

تمامی کلوسوس‌های عنوان Shadow of the Colossus می‌توانند در این لیست جای بگیرند. همه آن‌ها به طرز باورنکردنی عظیم هستند و این بزرگی و عظمت باس‌های این عنوان قطعاً در ماندگار شدن نام این بازی نقش اساسی داشته است. در میان این شخصیت‌های عظیم و بزرگ، Phalanx که سیزدهمین کلوسوس است، از همه بزرگ‌تر است. این موجود بنا به تخمین‌ها بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر طول دارد و آن‌قدر بزرگ است که در بازی تقریباً متوجه حضور شما هم نمی‌شود. در عین حال، این موجود بسیار بزرگ و عظیم روی زمین راه نمی‌رود و پرنده است لحظه خروج او از زیر شن‌ها و به پرواز در آمدنش قطعاً یکی از چشمگیرترین صحنه‌های این بازی است که اگر از قبل ندانید قرار است با چه چیزی رو به رو شوید، با دیدن او برای اولین بار، نفس در سینه شما حبس خواهد شد.

برای شکست دادن او با شلیک به کیسه‌هایی که زیر بدن او قرار دارند، باعث می‌شوید که او به زمین نزدیک شود و بعد از بدن او بالا رفته و به نقاط حساسی که در بالای پوست جانور قرار دارند، ضربه می‌زنید.

به هر حال عنوان Shadow of Colossus شایستگی این را دارد که هر جا صحبت از بزرگ‌ترین و یا بهترین باس‌ها در دنیای بازی‌های می‌شود، نمایندگان زیادی در لیست داشته باشد و ما در این جا فقط به بزرگ‌ترینشان اشاره کردیم. تمامی باس‌های این بازی چه از نظر کیفیت گیم پلی و چه اندازه می‌توانند در لیست ما قرار بگیرند.

Cronos – God of War 3

huge video game bosses

کریتوس در میان انگشتان پدربزرگش!

کریتوس در سری God of War تقریباً همه خدایان و تایتآن‌های معروف یونان باستان را از دم تیغ می‌گذراند. طبیعتاً کرونوس که پدر زئوس و پدربزرگ کریتوس محسوب می‌شود نیز از خشم او در امان نیست. در نسخه سوم God of War، کریتوس در اعماق تارتاروس کرونوس را ملاقات می‌کند و بین آن دو مبارزه‌ای درمی‌گیرد که البته نتیجه‌اش معلوم است و کریتوس به شکل فجیعی کرونوس را از میان بر می‌دارد.

اما از نظر اندازه کرونوس بدون شک یکی از بزرگ‌ترین باس‌ها در دنیای بازی‌هاست. این شخصیت که بر پشت خود یک کوه کوچک حمل می‌کند، طبق بعضی تخمین‌ها، احتمالاً قد او چیزی در حدود ۵۰۰ متر است. بعضی تخمین‌ها نیز اعداد بسیار بیش‌تری در حدود ۵۰۰۰ متر را عنوان می‌کنند. چیزی که در بازی کاملاً مشخص است، اندازه بسیار کوچک کریتوس نسبت به او است طوری که حتی از ناخن انگشت کرونوس نیز قد کوتاه‌تری دارد و در طول مبارزه کرونوس چند بار سعی می‌کند کریتوس را بین دو انگشت خود له کند. شخصیت‌های بسیار کمی در دنیای بازی‌ها هستند که از نظر اندازه حتی نزدیک به کرونوس باشند.

البته لازم به ذکر است که شخصیت‌های بسیار بزرگ در سری God of War به‌وفور یافت می‌شوند و حتی اگر تایتآن‌ها نظیر پرومتئوس و گایا را هم کنار بگذاریم حتی بعضی از خدایان یونانی نظیر پوسیدون و هیولایی که بر روی آن سوار است یعنی لویاتان نیز اندازه‌ای بسیار بزرگ‌تر از کریتوس دارند.

Gongen Wyzen – Asura’s Wrath

huge video game bosses

Gongen Wyzen با اختلاف خیلی زیاد بزرگترین باس این لیست بوده و اندازه ای بزرگتر از زمین دارد

اگر در مورد ترتیب اندازه باس‌ها در یک مورد مطمئن باشیم، آن هم این مورد است. Gongen Wyzen به راحتی بزرگ‌ترین باس در تاریخ بازی‌هاست. اندازه دقیق او را نمی‌دانیم ولی به راحتی درون بازی معلوم می‌شود که او از زمین بزرگ‌تر است! همین مورد کافی است تا به راحتی او را در رتبه اول لیست ما جای بدهد. این موجود به قدری بزرگ است که در بازی سعی می‌کند به راحتی شخصیت اصلی یعنی Asura و البته بخش نسبتاً بزرگی از زمین را زیر انگشت اشاره خود له کند. چنین اندازه‌ای در هیچ بازی سابقه نداشته است.

از اندازه‌ این باس عظیم‌تر، خشم وحشتناک Asura است که با استفاده از همین خشم چنین موجودی را از پا در می‌آورد. با خشمگین شدن شدید Asura او ابتدا با مشت زدن به همان انگشت اشاره Gongen Wyzen، یکی از شش دست او را منفجر کرده و سپس با مشت بعدی به او که با خشمی غیرقابل تصور وارد می‌کند، یک واکنش زنجیره‌ای در بدن Gongen Wyzen به وجود آورده و باعث منفجر شدن او می‌شود. از همین جا می‌فهمیم که سازندگان به درستی بازی را خشم آسورا نام‌گذاری کرده‌اند.

بازی Asura’s Wrath چندین باس بزرگ دیگر هم دارد و بقیه باس‌های بازی حتی اگر خیلی بزرگ هم نباشند، عموماً مانند خود شخصیت اصلی قدرت‌های اغراق شده و عجیب و غریب زیادی دارند. به هر حال بازی Asura’s Wrath از جمله بازی‌هایی بود که تا حدودی مورد کم توجهی قرار گرفته و به خاطر QTE های فراوان انتقاداتی به آن وارد شد و از آن بدتر این که Capcom پایان اصلی بازی را در DLC آن قرار داده بود و نه در بازی اصلی. با این حال به خاطر همین اغراق‌های عجیب و غریبش هم که شده، می‌توانست بیش‌تر از این‌ها مورد توجه قرار بگیرد و همین الآن هم با گذشت ۷ سال از عرضه بازی، می‌شود با Remaster کردن بازی برای کنسول‌های نسل هشتم و همین طور عرضه آن برای PC، امکان تجربه این بازی خاص را برای بسیاری از کسانی که آن را تجربه نکرده‌اند فراهم کرد.

قبل از به اتمام رساندن مقاله، در مورد عدم حضور Galactus از بازی Marvel Vs. Capcom 3 هم باید این توضیح داده شود که هر چند اگر در مقابل او شکست بخورید، می‌بینید که او زمین را له می‌کند ولی در اصل اندازه واقعی او چیزی در حدود ۱۰ متر است و در مبارزه با او هم، آن‌قدر با موجود خیلی بزرگی طرف نیستیم. این اندازه‌های بیش از اندازه بزرگ او به خاطر وجود چندبعدی او است و این که هر موجودی او را در اندازه خاصی ادراک می‌کند. با این وجود از آن جایی که این شخصیت در طول مبارزه در مقابل سایر موارد حاضر در این لیست خیلی عظیم نیست و اندازه واقعی او در کمیک‌های مارول هم خیلی بزرگ نیست در لیست ما جای نگرفت.

جمع‌بندی:

هر چند پیاده‌سازی باس‌های بزرگ امری دشوار در بازی‌هاست اما با پیاده‌سازی درست آن‌ها مانند بسیاری از عناوین این لیست می‌بینیم که حتی اگر در نهایت کیفیت کلی عنوان متوسط باشد ولی به واسطه همین باس‌های بزرگ و عظیم‌الجثه هم از یادها نخواهد رفت. همین طور اگر کیفیت بازی خوب باشد و سازندگان هم توانسته باشند به خوبی شخصیت‌های عظیم‌الجثه را در بازی پیاده‌سازی کنند، آن‌وقت جایگاه خود را به عنوان یک بازی منحصر به فرد به خوبی تثبیت کرده و همواره از بازی آن‌ها به عنوان اثری که در عین کیفیت خوب، توانسته‌اند کارهای دشواری در زمینه پیاده‌سازی باس انجام دهند یاد خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

غول آخر های غـــول! | ۱۰ باس عظیم الجثه برتر در بازی ها - گیمفا
غول آخر های غـــول! | ۱۰ باس عظیم الجثه برتر در بازی ها - گیمفا
غول آخر های غـــول! | ۱۰ باس عظیم الجثه برتر در بازی ها - گیمفا
غول آخر های غـــول! | ۱۰ باس عظیم الجثه برتر در بازی ها - گیمفا
غول آخر های غـــول! | ۱۰ باس عظیم الجثه برتر در بازی ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • pc and ps4 گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود ولی ای کاش از گیف هم استفاده میکردید :yes: ممنون بابت مقاله ی باحالتون :rose:

  • M.C گفت:

    باس فایت فقط باس فایتای Cuphead دهن آدمو سرویس می کنن طراحی باحالی هم دارن

  • Max گفت:

    اون باس کرونوس عجب چیز خفنی بود واقعا. خیلیم چندش بود قشنگ یادم وقتی از داخل شکمش رو پاره کردیم شروع به التماس کرد ولی مگه کریتوس به کسی رحم میکنه؟!
    بنظرم بیرون ریختن دل و روده کرونوس بعد از کندن کله خدای خورشید(فکر کنم اسمش اپولو بود)خشن ترین صحنه کل سری بود

  • mūnchild گفت:

    چه مقاله فانی بود
    ما که مینی باس هم نشدیم تو زندگی :silly:

  • Alireza_yoo گفت:

    باس فایت adamantoise توی ffxv خیلی باس فایت الکی بود چهار ساعت فقط باید دکمه میزدی طراحی عالیشو با جون زیادش الکی ب فنا دادن یچیز عجیب این وسط رفرنس های دارک سولز سه به دیمون سولز هست که باس فایت یورم رو با سلاح کینگ استورم میشه از پا در بیاری و کله پیازی هم میاد کمکمون با این سلاح برای من بهترین کرونوس بود لامصب اهنگ و تمو حسو مبارزه. عالی بود یچیز خیلی عجیبتر ک اصلا. نمیدونسم پدر زعوسو و، پدربزرگ کریتوس بوده. ک تو متن گفتید لابد خیلی از قسمت های بازی رو چون قبلا انگلیسیم خوب نبوده از دست دادم ممنون میشم اگه تحلیلی بر داستان سه گانه بزارید

  • جالب بود، اما خب طبق اشاره ای که کردید معیار اندازه باس فایتها بوده نه جذابیتشون، اگه وقت کردید بیشتر از اینجور مقاله ها بنویسید، هم خاطره بازی میشه هم برا بعضیا کسب اطلاعات، هم اینکه تنوع بیشتر در فضای وبسایت ایجاد میشه، این روزا همه چی شده غم، خبرها یا شایعه س، یا اگه واقعیت باشه با روان و روح ما توی این گرونی ها بازی میکنه، برای آدمی مثل من که درآمد مناسبی دارم و راحت میتونم برم یه گیم مثلاً فیفا ۱۹ بخرم واقعیتش زورم میاد، میگم الان خیلیا توی کف خریدن یه اکانت هکی ۳۰ تومنی هستن شاید، دنیای این روزای ما خیلی خیلی غمگین شده، بخش تاسف بار قصه اونجاست که خود ما هموطنها هم به هم رحم نداریم چه برسه به اون بالا بالاها، این چندروزه همش فکر پسرم و بچه های هم سن و سال ش ام، واقعاً چطوره بیست سال آینده قراره توی این کشور زندگی کنن؟

  • Godofwar0385 گفت:

    به به مقاله ی بسیار زیبایی بود قطعا باسهای گاداف وار مخصوصا گاد سه بهترین باسهای تاریخ رو دارند و الحق که چه طراحیشون و چه طرز مبارزه باهاشون و چه طرز فینیشر زدنشون جز بهترینها و صد البته زیباترین هاست همین بالدر هیکل کوچیکی داره ولی واقعا خیلی زیبا طراحی شده مبارزشون یا همون اژدها گزینه ی دوم هم تعلق میکیره به اویل چهار که اونم واقعا از هر نظر زیباست و با حس ترسی که داره مخلوط شده از بهترینها

  • s.a.m گفت:

    تشکر بابت مقاله
    بهترین بازی سری God Of War همین بازی شماره ۳ هست . یعنی از تمام گاد های قبل و بعدش بهتر بود به نظرم …
    در ضمن یه چیزی که من بهش دقت کردم و برام سوال پیش اومد اینه که مگه کریتوس از ناخن های کرونوس هم کوچیکتر نیست ؟ خب پس چرا وقتی که رفت توی بدن کرونوس و شمشیر المپیوس رو فرو کرد توی شکمش ، تمام دل و روده ی کرونوس ریخت بیرون ؟؟ خودتون بهش دقت کنید یه لحظه اگه بازیش کردین متوجه میشین …
    یه چیزی هم دیروز توی اینترنت دیدم باحال بود : یه عکس از کریتوس گذاشته بودن و روی عکسه نوشته بود کسی که تمام خدایان رو میکشه ولی نمیتونه یه در چوبی رو بشکنه !!!
    خداییش حق کریتوس نبود که بارلوگ اینطوری تبدیلش کنه به یه پیرمردی که حتی نمیتونه بپره ، به نظرم بارلوگ خیلی چیزای مهمی رو از کریتوس گرفت که باید بهش برگردونه وگرنه دیگه هر چقدر هم که بازیش عالی و درجه یک باشه بازم مزه ی اون گاد های قبلی (مخصوصا سه گانه ی اول) رو نمیده بهمون . (نه تنها من بلکه تمامی کسانی که عاشق این سری هستن همینو میگن) …
    ________________________________
    تم لست رو گرفتم و تمام آواتار ها رو … تمِ واقعا خوبی داشت

    • pc and ps4 گفت:

      گاد سه فوق العاده بود تکرار نمی شه :inlove: ایکاش کریتوس یه سر بیاد ایران دل و روده چند نفر رو در بیاره راحت شیم :reallypissed:

    • Godofwar0385 گفت:

      اگه قرار باشه سازنده ی یه بازی بخواد کاملا عین واقعیت پیش بره که هیچ وقت هیچ بازی یا فیلمی با صحنه های به یاد ماندنی ساخته نمیشد الان در کل گاد یه افسانس یا زامبی یه موجود تخیلیه این تخیلاته که بازی یا فیلم و زیبا میکنه البته اونم همه جا نباید باشه همین ریسینگ شبیه ساز عین واقعیته چون شبیه سازه ولی فورزا هورایزون هیچ وقت نمیگه ما شبیه سازیم و میزنه تو جنگل و کوه و کمر

    • iM.SinneR گفت:

      دقیقا
      ولی مشکل بزرگ فن بوی های نوب هستن که تحت هایپ باعث میشن یوزر اسکور بازی ۹۰ بشه و با دیدن ۲ تا عکس جو گیر میشن و توسعه دهنده ها هم وقتی میبینن بازیشون مورد پسند اکثریت به همین راه ادامه میدن (چون تمام کمپانی ها
      خیلی وقته فقط دنبال سودن متاسفانه …)
      امیدوارم گاد بعدی به ریشه هاش برگرده نسخه ۴ دیدنش هم منو عذاب میده

      • Mikasa گفت:

        هرکی رفته رای داده فنبوی نوبه
        ۱۱۸ تا منتقدم فنبوی نوبن
        فقط تو خوبی 🙂

        • Hasan.n گفت:

          بعله فقط شما خوبید این همه منتقد این همه ادم تو دنیا همه نوب احمقن فقط شما همه چی میفهمید و استادین . عزیزم چه بخوای چه نخوای گاد اف وار بعد نسخه ۳ تموم شده بوددلیل ضعف اسنشن چی بود.؟ داستانش.؟ گیم پلیش مثل ۳ نبود.؟ باساش.؟ دیالوگا .؟ همه این به نظرم شاهکار بودن اما چرا مورد توجه قرار نگرفت فقط یه چیز بود اون تکرار تموم شد رفت . گاد اف وار اگه میخواست زنده بمونه به این چیزایط که الان هست نیاز داشت . متای عنوای گاد اف وار رو ببینید. گاد اف وار ۱ متا ۹۴، گاد اف وار ۲ متا ۹۳، گاد اف وار ۳ مت ۹۲ و اسنشن متاش ۸۰ چرا به مرور گاد اف وار متاش داشت کم میشد چرا سونی توی سال ۲۰۱۳ که تحقیق کرد درباره محبوبیت گاد اف وار دید محبوبیتش تقریبا نصف شده دلیل همین گیم پلی تکرار ۶ نسخه داد شیش نسخه فقط محیط عوض میشد . الان گاد اف وار رو ببینید محبوبیتش فرای تصوره فقط به خاطر کاری که بارلوگ کرد

          • iM.SinneR گفت:

            منتقد؟ من میخوام بازی کنم چیکار به نظره منتقد دارم؟
            هرچی باشه از ۶ سالگی تو گیم بودم نزدیکه ۲۸ سال …
            بازم میگم که پسر کریتوس افتضاح ترین کرکتر کل دنیای گیم بود و اگه میشد ۶۰ بار نصفش میکردم
            راجع به گیم پلی اصلا حرف نمیزنم …
            همه فنای گاد هر بازی از سری رو حداقل ۴ بار تموم کردن ولی هیچکس رغبتی واسه تموم کردن دوباره گاد ۴ نداشت …
            منظورم گیمرای واقعیه نه بچه ۱۷-۱۸ ساله ها که با دیدن یه تریلر هوش از سرشون میپره

            • Hasan.n گفت:

              پس چی شما وقتی ن منتقد رو قبول دارید ن گیمر دیگه ادم چی بگه این همه گاد فروش کرد لابد همه که خریدن بچه کوچیک بودن . شما نظر شخصیت رو تحمیل نکن الکی نگو همه ، بگو من . همین godofwar 0385 یکی از فنای قدیمی گاد اف وار هستن همیشه هم از گاد وار های قدیمی دفاع کرده اما ایشونم گفتن که واسه پنجمین بار داره تمومش میکنه گاد اف وار رو هر بار هم واس بهتر میشه منم همین نظر رو دارم داداشم که فن قدیمی گاد اف واره همین نظر رو داره و خیلی از رفیقام . گاد اف وار چند درصد از هواداراش رو از دست داد.؟ خیلی بخواییم بد در نظر بگیریم ۵۰ درصدشون ولی در عوضش چقد بازیکن به دست اورد.؟ باز تو بدترین حالت ۳ برابر بازیکن جذب کرد . از نظر شما هر کسی با سلیقه شما مخالفه بچس اما شما بزرگی و میفهمی بقیه فقط از رو تریلر الکی بازی رو بزرگ کردن من نمیدونم متا ۹۵ کمه اگه همین شما که میگی من چیکار منتقد دارم اگه همین گاد اف وار نمره بد میگرفت میگفتی ابروی فرنچایز رو برده .کدوم نسخه از گاد اف وار های قدیمی جز تاپ لیست بهترین بازیا تاریخ بودن.؟ الان گاد اف وار جدید همیشه جزو ۵ بازی برتر تاریخ ازش یاد میشه سایت imdb معروف اونو با اختلاف از لست اونو بهترین بازی تاریخ اعلام کرد البته اسکور ۹.۲ هم الکی گرفته گاد اف وار چون یه عده بچه الکی لابد بش نمره دادن :sweat: چه بخوای چه نخوایی فدات شم متای منتقد وحشتناک روی فروش بازی و محبوبیت بازی شما یه بازی واسم بیارید که متاش بد باشه ولی به شدت محبوبه همین گاد اف وار اسنشن که متا ۸۰ رو گرفت واس بقیه بازیا این متا شاهکاره اما واس گاد اف وار فاجعه بود و سانتامونیکا رو خواست برشکست کنه باعث شد یکی از ای پی جدید سانتامونیکا لغو بشه

    • Max گفت:

      بابا خداوکیلی خیلی مسخره میشد که کریتوس مثلا ۱۰ـ۱۲ سال پیر تر شده و یبارم خودکشی کرده بیاد دوباره دهن همه رو سرویس کنه در ضمن اینطوری داستان بازیم مشکل دار میشد قشنگ یادم داشتم یه ویدئو از گاد تو یوتیوب در مورد همین قضیه ضعیف شدن کریتوس میدیم طرف برگشت اشاره کرد که قبلا تو گاد ۲ گفتن که چه خدایان چه تایتان ها در گذر زمان نمیمیرن ولی وقتی به یه سن خاصی برسن ضعیف تر میشن و هی ضعیف تمر،میشن و این ماجرا ادامه داره.وگرنه زئوس قبلا با یه بلیدز او المپیوس میزد کل تایتان ها رو منقرض میکرد ولی کریتوس که پسرش باشه ۳ بار شکستش داد.واسه همین وقتی خدایان پیر میشن توسط فرزندانشون کشته میشن و این چرخه هی ادامه داره. وگرنه اگر زئوس قدرت جوونیش رو داشت ۱۰۰ سال سیاه کریتوس نمیتونست شکستش بده.

    • cv گفت:

      این tlou بود که همه چیز از کریتوس گرفت نه کوری بارلاگ
      وقتی tlou به فروش فوق العاده رسید و از نظر بسیاری از سایت ها و گیمر ها به عنوان بهترین بازی ps3 معرفی شد این پیام به سونی داد راه رفتن و دیالوگ گفتن و لحظات احساسی پر فروش تر از گیم پلی سرعتی غول اخر های شگفت انگیز همانطور که انچارتد ۴ هم با همین فرمول به موفقیت رسید
      کوری که God of war 2 با اون داستان و گیم پلی و اکشن بی نظیر خلق کرده هم مجبور شد از جبر زمانه پیروی کنه

    • به نظرم ۲ از همه قشنگ تر بود ولی خب ۳ هم عالی بود

  • ممنون بابت مقاله باس های هیچ بازی برام انداز شادو کلوسوس خوب نبودن

  • Hala madrid گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود آقای نامجو :rose: تیتر رو که خوندم فهمیدم کرونوس هم قراره باشه ولی متونستین بجای باس ۱۳اُم shadow of the colossus،باس آخر رو بزارید چون فکر نمیکنم جمع اندازه ۱۵تا باس shadow of the colossus به اندازه باس آخر باشه

  • shadowwarior گفت:

    جالب بود ! ولی من بازی Final Fantasy XV رو تموم کردم اما اصلا Adamantoise – رو ندیدم ! اما خدایی باید بجای این اون یارو هیولاعه که توی آب بود و اواخر بازی احضار میشه رو میذاشتید ( اسمش یادم نیست ولی خیلی خیلی عظیمه ) و شهرو کلا زیر آب میبره لامصب من که واقعا از دیدنش وحشت کردم چقققققدر بزرگ بود لامصب :-X

  • تشکر از آقای نامجو
    خیلی خوش‌حال شدم که باس Phalanx از بازی Shadow of the Colossus هم توی لیست قرار گرفته
    این باس، یکی از باس‌های مورد علاقه‌ی من توی تمام عناوینی که بازی کردم هست.
    زمانی که برای اولین بار روی کنسول PS2 با Phalanx مواجه شدم، واقعاً میخکوب شده بودم، یک باس به اون بزرگی، روی هوا معلق بود و در صفحه نمی‌گنجید و در عین حال داشت روی PS2 پردازش می‌شد!
    جالبه یکی از بی‌آزارترین باس‌های بازی هم هست و مستقیماً هیچ آسیبی به شما نمی‌زنه!
    نحوه‌ی شکست دادنش هم بسیار مهیج هست، واقعاً تیم ایکو و فامیتو اوئدا در اون زمان سنگ تمام گذاشتند
    البته باس آخر بازی حتی از Phalanx هم بزرگتر بود، ولی خب هیچوقت به عنوان یه باس بزرگ بهش نگاه نکردم!!

    کرونوس از God of War III هم که بی‌نظیر بود، بار اول واقعاً شوکه شده بودم که چجوری میشه تایتانی که قبلاً ۸۰% یه بازی کامل رو روش گذروندیم، الان به عنوان باس داره توسط یه انسان فانی به زانو میوفته!!!

    • Max گفت:

      اقا یه سوال اخر سر کریتوس خداست یا فانی؟!
      تو گاد ۳ همه بهش میگفتن مرتال ولی تو گاد ۴ خیلی صاف و روراست برگشت به اترئوس گفت من خدام.
      یه جا شنیدم کریتوس بعد از خودکشیش قدرت تمام خدایانی که کشته رو جذب کرده و دوباره مثل اوایل گاد ۲ تبدیل به یه خدا کامل شده یا یه چیزی تو همین مایه ها.در ضمن اگه کریتوس فانی چطور تو گاد ۴ بعد از جنگ با بالدر خود درمانی میکنه؟مگه خود درمانی ویژگی مخصوص خدایان نیست؟من میگم بعد ماجراهای گاد ۳ کریتوس دوباره یه جوری خدا شده حالا تو گاد بعدی طی ی فلش بک میگن چجوری

      • سلام
        کریتوس اوایل GoW II توسط زئوس فریب می‌خوره و طی جریاناتی، قدرت خداگونه‌ی خودش رو از دست میده
        اگه دقت کنید توی گاد ۲ همواره اونو Fallen God (خدای سقوط کرده) خطاب می‌کنن
        گاد ۳ هم ادامه‌ی گاد ۲ هست، اما اونجا متوجه میشیم کریتوس هنوز قدرت امید رو توی خودش حفظ کرده
        اینکه کریتوس توی God of War 2018 همیشه خودش رو خدا خطاب می‌کنه و خود درمانی می‌کنه، می‌تونه دلایلی داشته باشه که فعلاً ازش بی خبریم، چون هنوز به طور دقیق نمی‌دونیم چجوری از الیمپوس به نورس منتقل شد و تئوری های زیادی در این رابطه وجود داره
        اما چیزی که مشخصه، اینه که کریتوس فرزند زئوس، خدای خدایان هست و انسانی نیمه خدا/ نیمه فانی محسوب میشه

        • سلام امیر حسین جان …
          من نمیدونم که ایا کامنت قبلی من رو راجع به فنا ناپذیری کریتوس خوندید یا نه …
          این که چرا کریتوس میگه من یه خدام و …
          یه دلیل واضح و روشن و چیزی که خیلیا از جمله خودم بهش توجه نکرده بودیم …
          رودخونه ی استیکس و داستان اونه …
          این که چرا کریتوس جون سالم به در میبره و…
          داستان این رودخونه توی تمام داستان های یونان ثابته …
          اگر ازش زنده اومدی بیرون اوکیه فناناپذیر میشی… و کریتوس داخل این رودخانه شنا میکنه … و زنده هم بیرون میاد … اکر شما دقت کنید کریتوس بعد از ضربه ی زئوس میفته توی جهنم … و رودخونه …
          و دقیقا همونجاست که قدرتی بدست میاره که زئوس هم نمیتونه در برابرش کاری کنه چون عملا فناناپذیر میشه مثل آشیل … ولی یه نقطه ضعف داره که مرز فانی و غیر فانی بودنشو بهم ربط میده …
          این مشخص میکنه چجوری کریتوس زنده موند و اتفاقا یکی از دلایل ۹۰% هست که کاملا هم قابل اثباته … حالا این که سانتا میخواد از این موضوع استفاده کنه یا نه رو من نمیدونم اما چیزی که منطق میگه اینه …
          کریتوس تا به نقطه ضعفش ضربه نزنی نمیمیره … نه الان نه هیچ وقت دیگه … مثل مبارزه با بالدر که گفت تو چرا نمیمیری. …یا خودکشی که انجام داد … کریتوس عملا فناناپذیر شده …
          و خوب شدن کریتوس بعد ضربات سخت بالدر ….
          مسئله ایی هست اینه که کریتوس در حین نبرد خسته نمیشه اونم باز علت داره …بعد اینکه تو از همین قابلیتت استفاده کنی و بعد نبرد تمام خستگی طی نبرد در یک جا بهت منتقل میشه (افتادن کریتوس روی زانوش در اخر مبارزه با بالدر ) … البته بگم که اینا حرف من نیست داستانایی هست که میتونید بخونید تو نت … منم بعد از اینکه خوندم این نتیجه گیری رو کردم …
          در مورد قدرت خدایان در هنگام پیر شدن هم بگم این اشتباهه …علت ضعیف شدن زئوس ترس بود که داخل پاندورا بود … علت ضعیف شدن کرونوس و شکستش توسط زئوس هم باز ترس بود…

          • Max گفت:

            دمت گرم داداش اطلاعتتعالی بود 😯
            حالا من فقط یه سوال دارم،ایا شنا تو این رودخونه با اون انگلای لعنتیش از کریتوس یه خدا ساخته؟خدایی من خیلی دوست دارم کریتوس عین اولای گاد ۲ یهو غول بشه بپر وسط ازگارد و به این نورثی های بی سر و پا قدرت واقعی یه خدای یونانی نشون بده :inlove: :inlove: :inlove: من که تقریبا مطمئنم کریتوس دوباره اون قدرت هایی که زئوس ازش گرفته بود ر پیدا کرده چجوریش رو نمیدونم

            • دوست عزیز کریتوس از لحاظ فنی همیشه یه نیمه خدا هست …منتها هیچوقت شکست ناپذیر نبوده یعنی قابل کشتن بوده بعد از شنا در رودخونه استیکس که کلا فکر کنم اشیل فقط ازش زنده بیرون اومد این کریتوس ما فناناپذیری رو بدست میاره از لحاظ تئوری منتها اینکه واقعا همچین چیزی هست یا نه رو منم نمیدونم …
              اشیل هم فناناپذیر بود ولی یه نقطه ضعف همیشه توی کسایی که برن توی رودخونه استیکس وجود داره … اشیل دقیقا اشیل پاش نقطه ضعفش بود و کریتوس رو من نمیدونم هنوز …همونطور که اشیل یه خدا نشد کریتوس هم با شنا یه خدا نمیشه …
              بعد دوست عزیز یه نکترو بگم که خدایان نورس توی همه ی منابع از خدایان یونان و مصر قوی ترن … یعنی از هر لحاظ شما بگی یه برتری خفنی دارن …
              مثلا توی یکی از منابع خدای دریا ها اجیر و پوسایدن دریا رو بین خودشون تقسیم میکنن … اینطوری میشه که مرز حکمرانی اجیر و پوسایدن معلوم میشه …
              و در اخر اینکه کریتوس هیچوقت قدرت هاشو از دست نداده بود … توی این نسخه کریتوس هدفی برای از بین بردن بالدر نداشت اصلا …
              کریتوس چرا خواست زئوس رو بکشه ؟ یا خدایان یونان ؟ به خاطر عقبه ی ذهنی و اتفاقات قبلی… توی این نسخه هم وقتی پسرش اترئوس میفته درست الف ها شما میتونید خشمشو ببینید که هنوز همونه …
              :heart:

      • taxi driver گفت:

        نیمه انسانها ونیمه خدایان تو افسانه های یونان جاودانه نیستن مثلا هرکول یا تسیوس که فانی بودن

  • Arshia d گفت:

    مقاله قشنگی بود ممنون آقای نامجو

  • Heydar M-A گفت:

    اون تیکه که کریتوس ناخن کرونوس رو از ریشه در میاره خیلی خوبه 😀 😀 😀

  • Senatorbigy گفت:

    همه باس فایت ها سخت بودن به خصوص zorah magdaros ماله monster hunter world و صد البته شاهکار هک اند اسلش قرن از نظر من بهترین هک اند اسلش تاریخ یعنی god of war 3 اونم با باس فایت عالیه cronos عزیز و جثه :inlove: :rotfl: :inlove: tnx gamefa

  • farhad357 گفت:

    باس عنکبوتی که یه زن سوارش شده تو دارک سولز رو اسمش یادم نیست اما بیچاره شدم تا کشتمش . هم سرعتش بالا بود و سریع میومد دنبال ادم و هم سه تا اتک داشت . هم از دهن عنکبوت اتیش میومد بیرون خودش هم با شمشیر از بالا میزد و یه اتک شبیه انفجار هم گهگاهی ول میداد . تازه باید حواست به مذابهای روی زمین هم میبود . نمیدونم شاید بقیه راحت زدنش ولی واسه من خیلی سخت بود .

    • Demon Killer گفت:

      Queelag 😀
      اونجا میتوتی یه spirit رو قبل ورود به محوطه باس فایت summ کنی اون برات نقش تانک رو ایفا نیکنه 😀

      • farhad357 گفت:

        ممنون . اره اسمش همین بود . اتفاقا سومون هم کردم یه ادم لخت با یه ساطور از کلاس محروم . هیچی واستاده بود فقط تماشا میکرد باس هم اول از همه تو مذاب غرق کردش بعد اومد سراغ من . من تو داج کردن به موقع اصلا خوب نیستم واسه همین فقط فرار کردم و هی تغییر جهت دادم بدون اینکه اصلا بدونم باس کجا هست فقط صدای پاش میومد که داره دنبالم میاد . گوشم بهش بود که کی وامیسته و صدای دویدن قطع میشه بلافاصله بر میگشتم به طرفش و از پهلو خودمو بهش میرسوندم و اتک رو میزدم و دوباره الفرار . اخراش قلبم داشت دیگه داشت وامیستاد .

  • خوب و عالی ……
    تبریک میگم . بزودی بازی مورد علاقه من Hitman 2 داره میاد…
    اگه سایت علاقه داشته باشه یک به یک مراحل این بازی را با ریز جزییات و داستان مقاله می کنم و در سایت قرار میدم….
    اگه موافق هستید لایک کنید….

  • Pejman hasani گفت:

    وای گفتی کرونوس
    فایده نداره باید برم دوباره بازیش کنم :inlove: :inlove: :inlove:

  • PewDiePie گفت:

    از اینجور مقاله ها بیشتر بنویسید :rose:
    فک کنم سعید آقابابایی یه مقاله درباره باس فایت نوشته بود 😛

  • Demon Killer گفت:

    Deathwing یکی ازون باس هایی بود ک وحشتناک سخت بود. یادش بخیر. :inlove:

  • باس فقط دراک میدر در دارک سولز۳ یک دفعه از بس نتونستم بزنمش گریه میکردم

  • PS4@PS4 گفت:

    من سر آون کریتوس لای انگشتان پدر بزرگش نفسم از خنده بند اومد الانم دارم میخندم :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • باس های بزرگ زیاد داریم کلا ….مخصوصا توی سه گانه دارک سولز و بلادبورن …
    ممنون بابت مقاله

  • X1 no PS4 yes گفت:

    مقاله دلچسبی بود. بازیه lost planet من خیلی دوست داشتم مخصوصن شماره یکشو

  • باس فایت چه از نظر طراحى چه از نظر گیمپلى ، فقط و فقط سرى God of War و SoulsBorne و بازى Shadow of the Colossus :inlove: :inlove: :inlove: سونى در هر زمینه اى بهترین هست 😎

  • michaelbn گفت:

    یکی از باس علی WoW فقط شمشیرش اندازه کل سیاره آزراث بود، خودش که اصلا ده برابر بود، نمی‌دونم اون چرا نیست.

  • GraYsoN گفت:

    بین این باس ها،Yhorm تو بازی Dark Souls 3 هم عظمت خاصی داشت .

  • RAZIEL گفت:

    ممنون مقاله جالبی بود,باس گاردیین تو بازی دارکسایدرز ۲ هم بزرگ بود

  • مقاله خیلی عالی بود باس کرونوس برای من تو god of war 3 بعد باس هیدس جذاب ترین باس بود

    برای من فعلا قیمت دلار بزرگترین باس فایت هست

  • Hoower گفت:

    سخت ترین و بزرگترین باس ها باسی هست که ما گیمرای ایران داریم باهاش دست و پنجه نرم میکنیم

  • DGD گفت:

    تشکر بابت پست خوبتون
    ولی احساس میکنم کامل نیستش و خیلی از باس هارو جا انداختین!!!

غول آخر های غـــول! | ۱۰ باس عظیم الجثه برتر در بازی ها - گیمفا
غول آخر های غـــول! | ۱۰ باس عظیم الجثه برتر در بازی ها - گیمفا