بزرگترین تغییرات ایجاد شده در عنوان NBA 2K19 نسبت به نسخههای قبلی
NBA 2K18 بدون شک یکی از جنجالیترین عناوین در سری بازیهای شبیهسازی بسکتبال ۲K بود؛ نه فقط به خاطر پرداختهای درونبرنامهای ناخوشایند و منفور آن، بلکه به دلیل مشکلات فراوانی که در نصب و راهاندازی آن وجود داشت. با این وجود NBA 2K19 به دنبال تغییر مسیر و بهبود مشکلاتی است که ناشی از انتشار سالانه بازی میباشد.
در ادامه مروری خواهیم داشت بر بزرگترین تغییراتی که در NBA 2K19 اعمال شده است:
سیستم تصاحب جدید
شاید بزرگترین تغییر، سیستم تصاحب جدید بازی باشد که طبق توصیف GameInformer این سیستم “شبیه به سیستم ‘On Fire’ در عنوان آرکید کلاسیک NBA Jam است”. نحوه کار آن به این صورت است که با توسعه ریتم بازی توسط بازیکن، میزان تصاحب او افزایش خواهد یافت و همزمان با نمایش علامت آتش در زیر نام بازیکن این قابلیت فعال میشود و به این شیوه بازیباز میداند که انیمیشنهای و حرکات ویژهای برای بازیکن فوق آزاد شده است. مثلا اگر این بازیکن کریس پاول (Chris Paul) باشد، ممکن است نشان Dimer در زیر اسم او ظاهر شود و یا اگر کایل اروینگ (Kyle Irving) ممکن است ویژگی Ankle Breaker آزاد شود. شما میتوانید شرایط تصاحب بازیکن را بررسی کرده و حتی چندین نوع حرکت را به صورت همزمان فعال کنید. از طرفی اگر بازیکن در کنترل توپ ضعیف عمل کند، برروی میزان تصاحب او اثر منفی خواهد گذاشت.
برخوردها بهبود یافته است و قطعیها کاهش یافته است
مشکل لگ زدن در NBA 2K18 بسیار بزرگ بود و تبدیل به دردسر بزرگی شده بود. طبق گفته GameInformer که موفق به تجربه بازی شدهاند این مشکل حتی هنگام برخورد دو بازیکن با هم کاهش یافته است.
سیستم ربایش توپ بهبودیافته
ربایش توپ در سری NBA 2K هیچوقت ایدهآل نبوده است. این سیستم در عناوین قبلی غیرواقعی و اغلب قابل پیشبینی بود و این موضوعی است که ۲K به آن پی برده و خوشبختانه در حال بهبود آن است. طبق GameInformer موقعیتهای موفقیتآمیز ربایش توپ، حال توسط یک سیستم منطقهای اداره میشود که آسیبپذیری بازیکن را مورد ارزیابی قرار میدهد. علاوه بر این مدافعین باید زمانبندی مناسبی داشته باشند و دریبلرها نیز باید حواس خود را بیشتر جمع کنند و لحظه به لحظه گیمپلی را ارزیابی کنند. مدافعین باید در نظر داشته باشند که چه زمانی برای ربایش توپ مناسب و چه زمانی مناسب نیست.
بهبود موقعیتهای یک در مقابل یک
سیستم حرکتی جدید در عنوان قبلی اعمال شده بود که به موجب آن افتادن بازیکنان توسط مدافعین، حتی بازیکنان قدرتمند نیز بسیار آسان شده بود. این موضوع بهبود یافته و حال داشتن مهارت تاثیرات بیشتری در این مورد دارد. علاوه بر این سیستم درگیری خودکار حذف شده است. طبق گفته ۲K، NBA 2K19 احساس بهتری به بازیبازانی میدهد که علاقه به کنترل زیاد توپ دارند.
دفاع داخلی بهتر
با سیستم ربایش جدید بازی، رفتن به محوطه چندان آسان نیست چرا که بازیکنان بزرگتر به توپ ضربه میزنند. علاوه بر این رد شدن قدرتی از میان بازیکنان نیز آسان نخواهد بود. مشکل آسان بودن این موارد همیشه در این سری وجود داشته است. ظاهرا این موضوع بیشتر شبیه به یک رفع مشکل سریع برای عنوان قبلی است که در آن رسیدن به محوطه بسیار آسان بود. حال شناسایی پرتابها بهبود یافته و پرتاب سه گام نیز که در عنوان قبلی بدون دلیل خاصی حذف شده بود به بازی برگشته است.
سنجش پرتاب بهتر
سنجش پرتاب به شوتهای سه گام اضافه شده است. این بدان معنا است که پرتابهای سه گام احتیاج به زمانبندی دارد و اینطور نیست که آن را یک پرتاب شانسی بدانیم. هر دو سیستم سنجش پرتاب از NBA 2K17 و NBA 2K18 در این بازی حضور خواهند داشت و شما میتوانید از میان این دو یکی را انتخاب کنید.
هوش مصنوعی بهبودیافته
به این مورد هر سال اشاره میشود؛ با این وجود طبق گفته ۲K هوش مصنوعی در NBA 2K19 از نظر موقعیت هجومی (پخش شدن بهتر و دویدن در خطوط مناسب)، دانستن این که چه وقت باید سرعت بیشتر شده و چه وقت کاهش یابد و واکنش هوش مصنوعی به بازیکنانی که بیش از حد از یک استراتژی تکراری برای حمله و دفاع استفاده میکنند، بهبود یافته است.
اخیرا سیستم موردنیاز برای اجرای بازی نیز اعلام شد که برخلاف گیمپلی بازی، نسبت به دو نسخه قبل تغییرات چندانی به خود ندیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر از بازی میتوانید به این آدرس مراجعه کنید.
بازی NBA 2K19 در تاریخ ۲۰ شهریور ماه مصادف با ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی برروی پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، نینتندو سوییچ، رایانههای شخصی و اکس باکس وان عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
به نظر من جزو برترین بازیای اسپرته.اگه روی سیستم برخوردها بیشتر کار بکنن عالی میشه.توی تمام قسمت هایی که تا حالا اومده این برخوردها و فرو رفتن بازیکنا تو همدیگه خیلی ازاردهنده بوده.
کایل اورینگ نه کایری اروینگ:|
این تغییرات سال به سالانه بازی هم به خاطر این هست که یک رقیب به اسم NBA Live داره وگرنه اگه لایو نبود این هم چیزی مثل wwe 2k میشد