مدیرعامل مایکروسافت: درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در بخش بازی‌ها هستیم - گیمفا
مدیرعامل مایکروسافت: درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در بخش بازی‌ها هستیم - گیمفا
مدیرعامل مایکروسافت: درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در بخش بازی‌ها هستیم - گیمفا
مدیرعامل مایکروسافت: درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در بخش بازی‌ها هستیم - گیمفا

مدیرعامل مایکروسافت: درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در بخش بازی‌ها هستیم

امیرحسین نصرتی
۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
مدیرعامل مایکروسافت: درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در بخش بازی‌ها هستیم - گیمفا

طی یک سال گذشته بخش بازی‌ها و ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت با رشد قابل توجهی در سوددهی مواجه شده به طوری که درآمد سالانه‌ی او از این بخش از ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است. این اتفاق دیدگاه مایکروسافت به بخش ایکس‌باکس را دچار تغییر کرده است و حال این شرکت دلیل خوبی برای سرمایه‌گذاری بیشتر برروی این بخش دارد.

به‌ تازگی ساتیا نادلا (Satya Nadella) مدیرعامل شرکت مایکروسافت طی تماس مالی که اوایل امروز برقرار شده بود اعلام کرد که این شرکت به سرمایه‌گذاری در بخش بازی‌ها از هرجنبه‌ی محتوایی و سرویس رسانی ادامه خواهد داد:

در بخش بازی‌ها، ما در حال پیگیری فرصت‌های گسترده‌ی خود از این بخش و راه‌های چگونگی ساختن و توزیع آن‌ها هستیم تا بدانیم آن‌ها چگونه بازی و دیده می‌شوند. ما در حال پیگیری عبور درآمد سالانه‌ از ۱۰ میلیارد دلار برای اولین بار هستیم. ما درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای برروی محتوا، جامعه و سرویس‌های ابری در تمام نقاط برای گسترش استفاده و تعمیق تعامل با بازی‌بازان هستیم.

صحبت‌های نادلا کاملاً قابل لمس هستند؛ به عنوان مثال، ما امسال مشاهده کردیم که چگونه پیشرفت‌های سرویس Game Pass آن را متقاعد کننده‌تر از پیش کرد و یا این‌که شاهد سرمایه‌گذاری بیشتر این شرکت برروی بازی‌های فرست پارتی و خرید استودیوهای جدید بودیم. به هر صورت مایکروسافت تمام تلاش خود برای بازگشت به عرصه‌ی رقابت با سونی را به کار گرفته است و این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای چشم بادامی‌ها در نسل بعدی باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مدیرعامل مایکروسافت: درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در بخش بازی‌ها هستیم - گیمفا
مدیرعامل مایکروسافت: درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در بخش بازی‌ها هستیم - گیمفا
مدیرعامل مایکروسافت: درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در بخش بازی‌ها هستیم - گیمفا
مدیرعامل مایکروسافت: درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در بخش بازی‌ها هستیم - گیمفا
مدیرعامل مایکروسافت: درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در بخش بازی‌ها هستیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • goldberg68 گفت:

      رییس مایکروسافت گفت یعنی تمام کل پولای مایکروسافت دستشه
      Mandi r@هر وعده ای داده بود این e3 مایکروسافت عمل کرد و بهتر از سونی ظاهر شد وعده سخت افزار قدرتمند e3 قبل ، وعده انحصاری این e3 که دقیقا ۱۸ انحصاری نشون داد که ۱۲ تاش جدید بود… نزار دروغای سونی بگم
      مجبورم کردی
      https://www.yahoo.com/news/sony-shamed-lying-playstation-4-owners-164047780.html
      ….
      https://www.wired.com/2013/02/sony-ps3-promises/
      ….
      https://forum.psnprofiles.com/topic/42317-mark-cerny-says-ps4-pro-has-82-teraflops/
      ….
      http://gamecentralnetwork.net/?id=1292
      ….
      https://www.vg247.com/2014/05/11/watch-dogs-ps4-runs-at-1080p-60fps-says-sony/

      • Cuphead گفت:

        یادش بخیر :laugh:
        نمایش کیلزون ۲ توی سال ۲۰۰۵ هم باید اضافه کرد

        • mahdi.r گفت:

          همون کیلزون ۲ الا ن به هیلو ۵ شما شرف داره
          حالا نمرات هیلو جدید هم بیاد معلوم میشه
          وقتی بانجی رفت هیلو مرد الان هم فقط دارن برای پول در آوردن کشش میدن واقعا اتفاقی که بزای هیلو افتاد عین اتفاقی بود که برای اساسین افتاد که سازنده اصلیش ازش جدا شد اگر روزی آنچرتد رو استودیویی به جز ناتی داگ بسازه آنچارتد هم این مسیرو طی خواهد کرد بهتر بود به جای ادامه ی هیلو یه آیپی جدید میدادن عین کاری که گوریلا گیمز انجام داد

            • goldberg68 گفت:

              بودجه عمرانی ایران ۷ هزار میلیارد تومنه بعد مایکرو میخواد ۱۰ میلیارد دلار تو بازی سرمایه گذاری کنه

              • Cell گفت:

                goldberg68@
                این بحث شما برای چی هست

                ما از اول که به سایت اومدیم نظری که به اخبار یا خبر ربط نداشت اسپم اولش اضاف میکردیم :yes:
                بودجه به قول شما عمران ۷ میلیارد فقط ۶٫۵ میلیاردش تتو جیب مسئولین او بقیه هم صرف کاغذ بازی میشه و در آخر سر فقط یه چاله کندن مونده :yes:
                بودجه مایکروسافت تمام و کمال خرج همون پروژه میشه :yes:
                چنتا از دروغ های سونی هم بگین بد نیست ما همه متوجه بشیم و سران سونی بشناسیم :yes:

          • :| گفت:

            چند تا نسخه از هیلو رو بازی کردی؟
            آخر هیلو ۳ جوری تموم شد (مخصوصا با توجه به لجندری اندینگ) که کاملا معلوم نسخه چهار ساخته میش و یه جورایی نشون داد که کار مستر چیف هنوز تموم نشده ، هیچ ربطی هم به پول در آودن و … نداره
            در ضمن ، سری کیلزون ، سری فوق العاده ای بود (مخصوصا نسخه دو اش) اما مقایسه اش با هیلو؟ بیخیال!

          • joule گفت:

            بیخیال یعنی یه halo 5 انقدر باعث شده تمام زحمت های ۳۴۳i رو یادمون بره؟ از نظر خیلی ها داستان قسمت ۴ بهترین و شخصی ترین توی کل سری بوده، از اون وقت بوده که شخصیت پردازی چیف عمیق تر و شخصی تر شده
            از ign نمره ۹٫۸ رو گرفته
            میتونی صفحه ویکی پدیا بازی رو ببینی که چه جوایزی هم برده.
            اگه نقدای halo 5 رو بخونی همه از این گفتن که گیم پلی و شوتینگ چقدر خوب شده و سردمداره، به داستان و لول دیزاین مشکل گرفتن که ایشالله تو قسمت بعدی جبران میکنن( اره رایان مک کارفی همون کسی که halo 4 رو نقد کرده و سردبیر بخش ایکس باکس ign توی پادکست هاش مدام از کمپین halo 5 گلایه میکنه، ولی همونقدر halo 4 رو تحسین میکنه)( مایکروسافت داره به شدت روش سرمایه گذاری میکنه، توی این وضع بد انحصاری های مایکروسافت به جای اینکه مجبورشون کنه نسخه بعد رو سریع تر بدن بهشون راحت فرصت داده تا موتور جدید بسازن، همینطور در مورد گرز هم همون اول تریلر داستانی دادن که نشون بدن دارن دوباره رو داستان تمرکز میکنن و تمرکز رو میبرن رو کسی که بهترین شخصیت پردازی رو بین اون سه تا داشت، کیت)
            به لطف همین ۳۴۳i بوده که دنیای halo هر روز داره بزرگ و بزرگ تر و عمیق تر و زیبا تر میشه
            نکنید اینکار رو، به خاطر یه اشتباه کل زحمتای یه تیم رو زیر سوال نبرید

          • mbox گفت:

            مقایسه هیلو و کیلزون جک هست
            کیلزون ۲ زیر چکمه های مسترچیف در هیلو ۳ له شد
            کل سری کیلزون هم که از کل سری هیلو خیلی خیلی پایین تره
            اخرین نسخه کیلزون هم با متا ۷۶ زیر هیلو ۵ هست و به غیر از این هیلو پنج الان دو میلیون پلیر فعال داره و کیلزون بعیده اصلا دو هزارتا پلیر داشته باشه
            در نهایت نه تنها کیلزون بلکه تمام تلاش های سونی برای ورود به سبک اول شخص به شکل حقارت امیزی شکست خورده و حتی خود سونی هم این موضوع رو قهمیده و بساطش رو از این سبک بازی های رایانه ای به طور کامل جمع کرده

            • Cuphead گفت:

              مثل resistance که اونم شکست خورد کلن اول شخص رو بیخیال شد الانم ریسینگ رو بیخیال شده تمام استودیو هاش دارن بازیای اکشن ادونچر سوم شخص میسازن

              • Cell گفت:

                CupHead@
                Resistance: Fall of Man متا ۸۶
                Resistance 2 متا ۸۷
                Resistance 3 متا ۸۳
                Kill zone 2 متا ۹۱
                Kill zone 3 متا ۸۴

                Halo 3: ODST متا ۸۳
                Halo 4 متا ۸۷
                Halo 5: Guardians متا ۸۴

                خدارو شکر این امتیاز ها هستن تا ثابت کنه کی شکست خورده کی پیروز شده

                • mbox گفت:

                  کلا یک متای halo ce با رقم اعجاب اور ۹۷ برای کل تاریخچه متاپرستان و شرکت سونی کافیه بقیه اش بماند.
                  کل بازیای شرکت سونی چه در این سبک و چه در هرسبکی از نظر متا زیر halo ce قرار میگیرن
                  پس انقدر متا متا نکنین
                  سونی خودش میدونه که اوضاعش تو شوتر چه قدر خرابه و سال هاست بازی نمیسازه در این سبک اخرینش هم کیل زون بود با متا ۷۶

                • 2B گفت:

                  mbox
                  جک کامنت شماس
                  سری Resistance متای خیلی خوبی داره ۸۳ ۸۶ ۸۷ حالا ادامه میده یا نمیده دلایل متعددی میتونه داشته باشه،شاید یه دلیل اشبا شدن این سبک از بازی بوده باشه سری کالاف بتلفیلد استاروارز تایتان فال ،اورواچ،دووم و…. یا شاید دلیل دیگری داشته باشه به هر حال اینکه دو تا ترول مثل شما و کاپهد میان و حداقل در مورد سری Resistance که سه گانه اش متای بالای ۸۰ گرفته رو شکست خورده خطاب میکنین خیلی مضحک و مسخرس ،.. هیلو ۵ متا ۸۴ گیرز هم در همین حدود بنابراین اینها هم شکست خوردن باید قبول کنید، از طرفی کیلزون ۲ با متای ۹۲ زیر پای چیف له شده loool، متای بالای ۹۰ یعنی یه عنوان عالی و خوب چطور میتونید اینطور پرت و پلا ببافید متای نسخه سومش هم ۷۳ که اون رو هم شکست خورده تلقی کردید با این حساب نسل ۸ عملا ماکرو زیر پای سونی له شد رفت چون اکثر عناوینش زیر ۸۰ بودن اون دو سه مورد هم متاشون برابر با متای Resistance شکست خوردس 😀

                • Last Of Us گفت:

                  منظورت همون هیلویی که ۶۰ سال پیش اومده و برای مک هم اومده و انحصاری ایکس باکس نیستش دیگه؟؟؟؟؟
                  هرموقع تو نسل ۸ متای بالای ۹۰ مخصوصا ۹۵ گرفتید بعد صحبت کنید
                  اگر کیلزون زیر چکمه های هیلو له شده
                  ۴ نسل هستش که کل بازی های ایکس باکس و کنسولش زیر سونی له شده
                  پس هیچی نگید اینقدر خودتون رو کوچیک و غیر منطقی نشون ندید

              • 2B گفت:

                cuphead
                متای ۸۶ ۸۷ ۸۳ resistance شکسته؟ با این حساب هیلو ۴ و ۵ ، فورزا ۷ گیرز ۴ شکست هستن دیگه درسته؟ انشالله پروژه بعدی ناتی داگ یه عنوان اول شخص خواهد بود طبق گفته خود دراکمن،. استدیو های سونی در انتخاب ایده دستشون باز هست ، انشالله پولی فونی دیجیتال برای عنوان شماره دار اینده اش مشکل کمبود محتوا رو حل کنه ، تنها مشکل گرن اسپورت که اکثرا ایراد گرفتن همین کمبود محتوا بود..

              • Hossein E 47 گفت:

                Cuphead
                عزیز resistance رو خیلی مجموعه دست پایینی گرفتی همون نسخه اخر استارتی داشت که اگر این مجموعه رو بازی کرده باشی میخکوبت میکنه اصلا شکست محسوب نمیشه ایپیه مرده هم نباید محسوب بشه چون قدرته مانور داره

          • چقدر مرتبط بود الان! ضمنا یادمون باشه بخاطر اینکه دوتا نسخه از دوتا سری رو مقایسه میکنیم کل فرانچایزها رو نبریم زیر سوال که یهو یکی پیدا میشه اون وسط خودمونو ببره زیر سوال :laugh:

        • goldberg68 گفت:

          اره اره

          https://gamingbolt.com/in-theory-what-kind-of-specs-will-ps5-require-to-run-the-killzone-2-e3-2005-trailer-in-real-time
          خخخخ سایت گیمینگ برات = پلی ۵ چقدر باید قوی باشه که بنونه killzone 2 رو انچه تو ای تری ۲۰۰۵ نشان داد اجرا کند :rotfl: :rotfl: :rotfl: وایییی این بود عمل ؟؟؟ mahdi r @

        • Cell گفت:

          Cuphead@
          نمایش kill zone 2 در E3 واقعا قرار بود همون کیفیت روی PS3 باشه مقالات زیادی هست در این باره …
          والا هر شرکتی قبل از تموم شدن ساخت کنسولش Devkit های سخت افزار رو برای استودیوهای سازنده می‌فرسته و میگه این قدرت کنسول در این حد هست
          مشکلات زیادی برای ساخت PS3 بوجود آمد از قیمت بگیر تا مشکلات پردازنده و ….
          :yes: کنسول PS3 دانگرید زیادی شد برای قیمت و مشکلات دیگه …
          کنسول اولیه که سونی نشان داد دوتا خروجی HDMI داشت تعداد Usb حتی برای پشت دستگاه هم قرار داده بود
          مشکل خنک کننده پردازنده …با طرح اولیه دستگاه …
          پردازنده PS3 پهنای باند اون محدود شد
          یکی از هسته ها خاموش بود همیشه
          سرعت ۴,۲ گیگاهرتز پردازنده به ۳,۲ گیگاهرتز کاهش یافت …و غیره…

          تو کامنت های اینقدر راجب PS3 گفتم خودش مقاله میشه هر چی بگیم بازم فایده نداره
          در آخر بازی Kill Zone 2 درسته مثل اون Demo نشد ولی استودیو سازنده تمام سعی خودش رو کرد تا نزدیک به اون Demo باشه هنوز که هنوز هم هم Kill zone 2 گرافیک خوبی داره و هنوز ارزش بازی کردن رو داره
          کنسل هم نشد

        • Mm گفت:

          اقای نصرتی با حذف نکردن نظرات هم به خودتون احترام بزارید هم به کاربرا! شما دیگه خیلی هم غوغا نکردید که نویسنده شدید بنده هم قبل از شما نویسنده بودم ولی همه ی نظرات مربوط به پست رو تایید میکردم… حالا شما چرا باید نظر سونی فن متعصب رو تایید کنید که تیکه میندازه ولی منی که جوابشو میدم باید نظرم حذف بشه؟؟؟؟ کسری نراقی باید ببینی سایت چجور شده… اینجوری نمیشه نه! تایید بکنی یا نکنی مهم نیست چون خودم از همه ی اینا اسکرین شات دارم و فن بوی بودن شما رو اثبات میکنه!

          • دوست عزیز شما از پشت پرده ی نظرات خبری ندارید. نظر خودتون رو دقت کنید ببینید که آیا توهینی توش بوده یا نه!
            به هر حال ما همیشه چه از سوی هواداران پلی استیشن و چه هواداران ایکس‌باکس مورد اتهام ‌های تندی قرار می‌گیریم و دلیلشم اینه که خیلی ها از پشت پرده‌ی نظرات خبر ندارن.
            بنده تو این پست نظر یه کاربر که حتی کلمه‌ی توهین برانگیزی هم درونش نبود رو به دلیل طعنه‌ای که به مایکروسافت زدن حذف کردم، ولی شما طبیعیتاً این موارد رو نمی‌بینید چون تائید نشدن که ببینید.
            همین پست یه نگاه بندازید ببینید اگه قرار بود فن بوی بازی توسط من به جانب داری از پلتفرمی (پلی استیشن) صورت بگیره، اکثر نظراتی که تائید شدن در تخریب چه پلتفرمی بودن.
            به هر صورت این طبیعت شغل ما هست و مجبور به تحمل این اتهامات هستیم.

            • Fight Club گفت:

              جناب امیر حسین نصرتی عزیز…. شما عزیز مایی و تو قلب حداقل بنده جا داری…
              خودم چند سال گذشته… تو یکی از سایت های سینمایی که به تاریخ پیوسنه فعالیت داشتم…
              نظراتی که در راستای تخریب شخصیت .. مثل نظر بالا که جنبه تخریب داره نه انتقاد رو هرگز تایید نمیکردم… حالا شما لطف کردی تایید کردی
              به هر حال… کار بسیاز درستی میکنید که اینگونه نظرات رو تایید نمیکنید :yes:
              تا جو سایت اروم بمونه…
              هر چند در چند روزه گذشته دارم میبینم … کاربرای قدیمی و محترم سایت تحت جو سایت قرار گرفتن… و حرف های دور از انتظار میزنن!
              به هر حال انتظار من از شما فقط اینه که این روند رو تا جایی که میتونید ادامه بدید :yes:

              • HARLY QUEEN گفت:

                سلام Fight club عزیز :laugh:
                عزیزی :yes:
                من همیشه از صحبتات لذت میبرم. هیچ وقت تحت تاثیر هیچی قرار نگرفتی و صحبتات همیشه منطقیه :yes:
                ولی خب باید یه آزادی هم باشه دیگه نمیشه خشک باشه بخش نظرات که. البته این نظر منه :yes:
                مرسی بابت نظرت :-*

              • فرزام جان بنده هربار کامنتی از شما میبینم اتوماتیک وار خوش‌حال میشم! :rose:
                من تا جایی که بتونم تائید نمی کنم ولی گاهی اوقات موضوع کم کم از یه گفتگوی ساده تا جایی پیش میره که اگه تائید نکنیم برای خودش داستانی به جود میاد!
                به هر حال من سعی خودم رو می‌کنم و امیدوارم افرادی که بیشتر از این‌که به خودشون اهمیت بدن، به میزان سود و فروش پلتفرم مورد علاقه‌شون اهمیت میدن و نظراتشون در عوض این‌که خاص خودشون باشه، در راستای سیاست های پلتفرمشون هست یکم کم‌تر ما رو مورد لطف خودشون قرار بدن و بتونیم در کنار هم باشیم، نه در مقابل هم :yes:

            • Last Of Us گفت:

              امیر جون سایت همیشه ایکس باکس فن بودن و هستند نویسنده هاش
              هر موقع هم کم میارن میان از این اتهام ها میزنند
              به آقای فامیلیشم یادم رفته نیستش به اونم از این حرفها میزدن
              جالبه همه سایت هم شاهد بودن ۲تا فن بوی عالی خانی و نصرتی ماشالا چقدر نظرات ضد منو تائید میکردن ولی من دفاع میکردم رو ۱۴ ساعت یا بیشتر طول میکشید و تائید نمیکردن
              اینا دارن جو سازی میکنند علیهت همونجوری که علیه من کردن
              بهشون اهمیت نده بزار خوش باشن سنشون پایینه به هر حال تقصیر ندارن

          • hala bayad sme oon kasio ke too gamefa nevisande shode ke khodam dasteye game dadam dastesho lov beda…daghighan manm harchi nazare bedoone bi ehterami mizaram hazf mishe…ah ah ah azin site…site motehajera

        • Dad of War گفت:

          خودت داری میگی سال ۲۰۰۵!
          الان که نمیتوننین از سونی ایراد یرید باید برید ببینید سونی ۱۰ سال پیش چ اشتباهی کرده بیاید اینجا بگید 😐

      • mahdi.r گفت:

        ببخشید به جز هیلو و گیرز و فورزا که همه مطمن بودن معرفی میشه چه چیز جدیدی نشون داد
        بعدشم مگه هرکی انحصاری بیشتری داشته باشه بهتره
        امسال سونی کلا ۴ انحصاری داد که آخرریش ۲ ماه دیگه میاد ولی متا هاشون ۸۰ و ۹۲ و ۹۴ شده
        مایکرو هم ۴ تا داده که یکیش ۸۴ شده بقیش هم زیره ۷۰ شده بحث اینه که سونی هم انحصاریاش بیشتره ولی از اون مهمتر اینه که انحصاریاش واقعا تو سبک خودشون بی رقیب و پرچمدار اون سبکن مث گاد و آنچارتدو هورایزونو لست و گوست و دثاسترندینگو اسپایدرمنو دیزگان ولی مایکرو sod 2 رو ضعیفتر از نسخه قبلی عرضه کرد sea of thives با کمبود محتوا super lucky tale هم که چیزی نگم بهتره

        • goldberg68 گفت:

          چیی میگی تو بابا
          Sea of thieves , state of decay مال ای تری قبل بود
          این ای تری چی ؟؟؟ سونی کلا یک بازی جدید معرفی کرد nioh 2
          مایکرو = session kunic, batlletoads, halo infinite , gears 5 , Forza horizon 4,

          • mahdi.r گفت:

            اولا بابا نه و آقا جون
            اصن نفهمیدی من چی گفتم
            میگم ای تری بهترین ای تری دنیا هم بشه ولی بازی ها موقع انتشار نمرشون به ۸۰ هم نمیرسه

            • goldberg68 گفت:

              هم فورزا هم اوری هم گیرز هم هیلو … بالای ۸۵ اند
              فورزا بالای ۹۱
              بعدشم تو چیکار به متا داری الان کاپ هد شد ۸۵ هیلو ۵ ام شد ۸۵ پس مساویند دیگه
              هیلو ce با متای ۹۷ از تمامی بازیای شما و متا پرستان بیشتر گرفت بکنارررررررر
              اینم خودت خواستی
              https://uploads.disquscdn.com/images/02490bea8100f2068f287edb9a817cfb1dbd5e2a371b3e78758d3281d8c72bf0.jpg

        • ETERNAL_MAN گفت:

          باید خدمتتون عرض کنم که همه چیز رو نمیشه با متا سنجید ، مثلا متای دیترویت رو داده ۸۰ ، به خاطر یه سری ایرادهای من درآوردی ، یا موارد دیگه ای مثل Mario tennis که با بی انصافی نمرات پایینی بهشون تعلق گرفته ، پس متا همیشه هم نمی تونه ملاک درستی واسه قضاوت درباره یک یا چندتا عنوان باشه ، دوما همین گیز یا هیلو و فورزا که اسمشون رو بردی از بهترین ها در سبک خودشون هستن و تمرکز روی چندتا مجموعه بهتر از ساخت ip جدید ولی ضعیف هست(در جواب mahdi.r)

      • allfreegamer گفت:

        عرضه ی the last guardian برای ps3 و پشتیبانی از استودیوهای مستقل برای همیشه و نشون دادن بازی یی که یک نفر با یک اژدها مبارزه میکرد و قرار بود کپکام برای ps4 بسازه در سال ۲۰۱۳ به نمایش اومد ولی هیچوقت ساخته نشد رو هم بهش اضافه کن

      • Pazikon گفت:

        حالا شماها هی دعوا کنید بزنید تو سر و کله هم که کدوم بهتره
        ولی اسباب بازی من از همه تون بهتره

      • فرشاد گفت:

        goldberg68 واقعا منابع دورغ های سونی که ذکر کردی چقدر دقیق و درست بود انگار داری خود سایت IGN – گیم اسپات رو میبینی صحت اطلاعات تو حلقم اصن جمع کن باو این مسخره بازی هارو یه عده عین تو نشستن از اینور اونور دری وری جمع میکنن اکثرا هم از سایت ها و فروم هایی که توش عبد الحمید از دوقوز اباد میاد بعد با دستکاری های فتوشاپی میان عکس های سونی رو ور میرن میزارن اونجا تا امثال تویی که ۲ زار از گیم حالیت نمیشه بیان اون لینک هارو بزارید اینجا که بگید سونی فلان و بمان ماهم که از پشت کمد اومدیم و حالیمون نیست والا کی به کیه به قول یه دوستی تریلر Tlo 2 رو به سنگ نشون میدادی اول پشم در می آورد بعد می ریخت من منکر خوب بودن هیلو و فورزا و گیرز آف وار نیستم اینا واقعا بازی های نابی و خفنی هستن حتا خودم به عشق گیرز ایکس باکس وان رفیقمو گرفتم نسخه ۴ رو تموم کردم ولی بعدش چی خوب بازی های مولتی رو که پی سی دارم میزنم انحصاری میخوام که نداره میگی کنفرانس امسال خفن بود داری میگی ۱۰ میلیارد دلار میخواد هزینه کنه به فعل جمله ای که توجه کن میخواد هزینه کنه یعنی آینده حقیقتا مایکروسافت نه فقط در زمینه بازی بلکه در زمینه گوشی موبایل و نرم افزار هم خیلی هم حرف میزنه من به عنوان یه ویندوز موبایل دوست سالها منتظر تغییر روش و عملکرد مایکروسافت برنامه هاشون برای فری کردن سیستم عامل مثل اندروید نشستم آخر هم هیچ کاری نکردن که نکردن تموم شد و رفت قرار بود ویندوز ۱۰ سبک ترین و بهترین نسخه ویندوز بشه چیزی که با مکینتاش رقابت کنه از نظر سرعت که بازم نشد حتا با این که لینوکس رو اضافه کردن کلا مایکروسافت شرکت منفوری هستش در بسیاری از زمینه این ۳۰ میلیون فروش کنسول هم فقط فقط به پشتوانه نسل قبل هستش که خوب عمل کرد این نسل به معنای کلمه افتضاح بود الان ۷ ماه از سال ۲۰۱۸ گذشته تا ۹ روز دیگه وارد ماه ۸ام میشیم یعنی ۴ ماه تا پایان سال و این نسل هم باور کن حداکثر تا ۲۰۲۰ دووم میاره اون وقت مایکرو وقتی تقریبا ۲ سال مونده تا نسل تموم بشه اومده استدیو خریده چندتا عنوان انحصاری پر رنگ و شلوغ پلوغ معرفی میکنه صرفا جهت جذابیت کنفرانس بهش کلی هم بازی مولتی تزریق میکنه بعد تو میگی خوبه بخدا این توهین به شعور مخاطبه این یعنی مایکروسافت مارو گوسفند فرض کرده تازه این هزینه ای هم که ساتیا نادلا گفت فرضا روی بخش گیمینگ مایکروسافت خرج بهش شما دوست گلم تو نسل بعد ثمره اش رو میبینی نه این نسل چون ساخت بازی های AAA بیشتر از ۳ سال زمان بر هستش ساخت آنچارتد ۴ بعد نسخه ۳ یعنی از ۲۰۱۰ شروع سال ۲۰۱۶ منتشر شد همینطور گاد آف وار و هوریزون و Tlo 2 بازی AAA مثل کالاف دیوتی نیست که مپ و سلاح و درواقع بیس ساخت آماده برای یه گیم داشته باشه وقتی تغییرش بدی و یه داستان جدید اضافه کنی بازی بسازی بزار واضح تر بگم بازی های مولتی مثل فیلم های بلک باستر هستن که جنبه در آمدزایی دارن ولی بازی های AAA نه اینا ریسک هستن برای شرکت های سازنده امکان داره موفق بشه امکان داره نشه پس باید تا به اینجا به سونی ایول گفت و به مایکرو حالا یه چی دیگه اینجا جاش نیست امسال بعد معرفی گیرز ۵ واقعا افسرده شدم اون از تاکتیک و پاپ آخه چرا باید مایکرو برای افزایش تعداد انحصاری یه عنوان نابی رو با این ۲ عنوان به گند بکشه از اون طرف بیاد بگه آره ما این استدیو هارو خریدم هورا تو نسل بعد میترکونیم و اینم بگم ذرتی میگید ما بهترین شبکه آنلاین رو داریم خوب آقایی که این حرف رو میزنی مجبوری رو شبکه آنلاینت بیشتر کار کنی وقتی فقط ۳۰ میلیون کنسول فروختی پس مجبوری کمبود پلیر رو کنسول رو با کراس پلتفرم و شبکه بهتر برای آنلاین جبران کنی ببین من نمیگم سونی کامله مسلما ایراداتی بهش وارده مثل همین سرویس ps Now که به نظرم بعضی بازی هاش واقعا گرونه نسبت به الان و اینکه استریم هستش نه اینکه بازی رو نصب کنی رو کنسول ولی با اینحال تو بقیه بخش ها ببین تو انحصاری کم نذاشته واسه طرفدار ها و خریدار ها خلاصه اینو بگم هروقت سایت های مرجعی مثل IGN – Game Spot اومد از ps4 بد گفت اعلام کردن سونی درواغ میگه مثل همون سایت های دوزاری من دربست درخدمتم قبلا هم فکر کنم عکس از اوردر گذاشته بودی که افت کیفیت داره بعد انتشار شخصا یه بار دیگه اون عکسی رو که گذاشته بودی سیو کردم و بازی رو از اول شروع کردم به اون صحنه ای که عکس رو گذاشتی اسکرین شات گرفتم دیدم عکسی که گذاشتی فیک تازه من اسلیم دارم نه پرو نکن اخوی مردم هالو فرض نکن تو دلت ایکس باکس میخواد دلیل نمیشه اونایی که این اطلاعات مثل من ندارن و با این خزعبلات ایستگاهشون رو بگیری

    • والا مفهوم حرف پوچ رو تو کارای اسپنسر زیاد دیدیم!!!چه عملی آخه باز این یوشیدا هرچی گفته بود تا حد زیادی عمل کرد مایکروسافت برای درست شدن اوضاع گیمینگ اول از همه باید اینو بندازه بیرون….

    • sarfaraz گفت:

      در هر صورت باعث میشه هر دو کنسول بیشتر بفروشن و فن هاشون هم خاطره های بیشتر و ماندگار تری را تجربه کنن که باعث رقابت بیشتر هر دو طرف و در نهایت به نفع گیمرا میشه باهم بخندیم نه به هم :-))

  • هرچی رئیس بگه :heart: :heart:
    -ساخت XBOX ONE X به عنوان قوی ترین کنسول تاریخ
    -سرویس گیم پس به عنوان کاربردی ترین و ارزان ترین روش جهت اجرای بازی ها
    -تصاحب ۴ استودیو از جمله پلی گروند گیمز و نینجا تئوری و تاسیس ۱ استودیو جدید
    همین ۳ اقدام اخیر یعنی بودجه عجیبی به بخش XBOX تزریق شده
    پروژه جدید نینجا تئوری
    فیبل۴ از سوی پلی گروند گیمز
    عنوان اکشن ماجراجویی جدید از انشتیو
    هیلو اینفینیت
    گیرز۵
    فورتزا هورایزن۴
    تا ابد با XBOX
    :heart: :heart:

    • amir2hashmati گفت:

      داداش محمدرضا از گیم پس گفتی میخوام بدونم بازیهای جدیدی که میاد منظورم مولتی پلتفرم هاست مثل رد دد۲ یا هیتمن دو و خیلی بازیهای جدید دیگه اینها چند وقت بعد از عرضشون رو گیم پس قرار میگیرن؟؟

    • joule گفت:

      واقعا پیشرفت قابل تحسینی داشتن
      به شدت منتظر اسکارلت و توانایی سخت افزاری اونم
      برای پروژه جدید ninja theory خیلی مشتاقم ولی با اینکه تعداد کارمنداشم خوبه (۱۲۹) ولی فکر نکنم اونا هم AAA بسازن؛ فکر کنم خودشون بخوان رو تجربه هایی مثل هل بلید رو بدن ، البته خوبیش اینه که میتونن خلاق تر و ریسک پذیر تر باشن و خب چرخه ساخت کوتاه تری هم داشته باشه( ولی فکر نمیکنم این نسل دیگه چیزی ازشون ببینیم)
      ولی در کنار اینا خیلی امیدوارم به استودیو هایی مثل کوالیشن و ۳۴۳i اجازه بده روی پروژه های دیگه هم کار کنن، با اینکه عاشق halo و gears ام ولی وقتی استودیو ها به ساخت یک مجموعه خودشون رو محدود میکنن باعث میشه کم کم استعداداش برای تجربه های جدید استودیو ها رو ترک کنن.

      • اصلا اسم بازی جدید از ۳۴۳ رو نبر داداش ۳۴۳ باید هیلو بسازه اصلا دلیل خرید ما هیلو بوده مایکرو این رو خوب میدونه
        انشتیو -پلی گروند و نینجا تئوری اره روی تجربه های متفاوت کار کنن ولی ۳۴۳ باید تمام تمرکزش روی هیلو باشه
        Hallblade دقیقا یک عنوان AA هست نه بزرگ و نه متوسط ولی چقدر عالی در امد اگر همین نینجا تئوری با افزایش کارکنان و بودجه بتونه امثال این چنین داستان پردازی ها خلق کنه نیازی نیست حتما AAA باشه

    • والا همون x رو برای کم نیاوردن اسکی کردن خودتونم خوب میدونین همین اسپنسر گفته بود کنسول میان نسلی نداریم تا حرف پرو اومد به چ کنم چ کنم افتاد.

      • ETERNAL_MAN گفت:

        Ps4 pro یه ابزار بازاریابی و بهتر بگم ، یه کلاه برداری بزرگ از هواداران این شرکت بود که هیچ تفاوت آشکاری از لحاظ گرافیکی با ps4 معمولی نداشت ، پس مایکرو اصلا نیازی نمیدید که واسه رقابت با اون ، وان اکس رو توسعه بده ، هدف از توسعه وان اکس این بود که به جامعه گیمرها بفهمونه میان نسلی واقعی یعنی چی و این کار رو خیلی خوب انجام داد(در جواب “هفت تیر کش تنها”)

        • goldberg68 گفت:

          حرف هر جفتتون اشتباست بله مایکرو گفت وان ایکس فراتر از میانسلیه
          یعنی به کنسول ۲۰۲۰ اش بیشتر نزدیگه

        • Last Of Us گفت:

          آره شعار ۴کی واقعی برای همه بازی ها هم که نتونست همه بازی ها رو ۴کی واقعی بیاره
          و به جای ساخت انحصاری اومد سومین کنسول نسل رو بیرون داد که با ۲تای قبلی فرق میکرد
          و اون همه دروغ و وعده هم کلاهبرداری نیست
          چقدر با نکمید خدایی

        • فرشاد گفت:

          پدرام زارعی دقیقا میان نسلی واقعی منظورت درخت نارگیل و ماینکرفت که نیست چون هنوز انحصاری خفنی نداره ایکس باکس که بخواد به رخ بکشه باهاش وان ایکس رو و از طرفی شما کلیپ بازی های انحصاری های سونی رو تو یوتیوب دنبال کنی تفاوت اسلیم و پرو قشنگ متوجه میشی نمونش هم هوریزون تفاوت اسلیم و پرو به شدت زیاد بود جزئیات تو پرو بیداد میکرد در هر حال بحث اصلی الان دنیای کنسول های بازی کیفیت هستش نه کمیت شما یه نگاه به سوئیچ بنداز حتا انحصاری های اونم از ایکس باکس بیشتره نینتندو قول داده تا قبل از اینکه آخر نسل ۸ برسه تو فروش یا از سونی میزنه جلو یا خودش رو میرسونه به نزدیکای سونی خیلی حرف این حرکت برای یه کنسول جدیدی که بعد از عرضه پلی استیشن و ایکس باکس به بازار اومده در کل چه قبول کنید چه نکنید این نسل با برتری سونی داره تموم میشه در جریان هستی ۷۵ میلیون به ۳۰ میلیون ۴۵ میلیون کنسول فروخته بیشتر و این یعنی مردم بیشتر طرفدار سونی هستن تا ایکس باکس و اینم بگم متوجه شدی که بیشتر این فروش مربوط به آمریکای شمالی بود یعنی تو کشوری که مردمش بیشتر ایکس باکس رو دوست داشتن در صورت ایکس باکس پراکنده بوده تو هیچ کشوری نتونسته به اندازه پلی استیشن قوی ظاهر بشه تا نسل بعد ببینیم چی میشه

          • goldberg68 گفت:

            تومار نویس
            کلا با این کامنت به اندازه کتاب نوشتی :rotfl: :rotfl: :rotfl:

          • ETERNAL_MAN گفت:

            متاسفانه کامنت شما اونقدر زیاده که من وقت نکردم همه رو بخونم ، ولی همین حد بگم که شما نباید به صورت گزینشی عمل کنی ، گیز و Forza horizon و Forza Motorsport کشکه؟ این ها هم انحصاری مایکرو محسوب میشه ، بگذریم ، میان نسلی واقعی یعنی اینکه بتونی تفاوت رو نه تنها در رزولوشن بلکه در جزئیات هم ببینی ، و در مورد تفاوت جزئیات هوریزون توی اسلیم و پرو باید از شما پرسید جزئیات رو به چی میبینی؟ طبق بررسی دیجیتال فاندری ، از لحاظ جلوه های بصری ، تنها تفاوتی که توی ps4 pro مشاهده میشه تکستچر فیلترینگ بهتر هست و ارتقای دیگه هم در کار نیست(از لحاظ گرافیکی) ، دوما این میزان فروش نیست که موفقیت یه کنسول رو تضمین میکنه ، بلکه به معنای واقعی مشخصه های خود اون کنسول نسبت به رقیبش هست ، مثلا کنسول GameCube نینتندو که با وجود اینکه کنسول قوی تری نسبت به رقبای زمان خودش بود ، اصلا فروش خوبی نداشت(در جواب فرشاد)

  • Cuphead گفت:

    دمتون گرم نادلا و اسپنسر :yes:
    Feel True Power :inlove:

    • همون تصاحب نینجا تئوری و کارنامه بسیار ارزشمندی که این استودیو داره و بازی های بی نظیری نظیر hellblade رو توسعه داده یعنی
      Feel True Power
      :yes: :yes:

      • Cuphead گفت:

        هل بلید واقعن شاهکار بود :inlove:
        فقط همینا نیست محمدرضا چند وقت پیش خبرش اومد دنبال خرید استودیوهای بیشتریه شاید توی گیمزکام بگن

      • 2B گفت:

        بی نظیر! درسته خیلی قبل تر ها گفتیم ولی با سلیقه شما جور نبود!

        http://s9.picofile.com/file/8332256592/20180720_131419.png
        لینک https://gamefa.com/411336/نمرات-عنوان-hellblade-senuas-sacrifice-منتشر-شد/comment-page-1/#comments
        اونم در حالی که همه بازی رو مورد تمجید قرار میدادن شما خیلی بی میل و با اکراه نظر دادی، چون برای ps4 انحصارا منتشر شده بود با سلیقه شما جور در نمیومد !منتها الان فرست پارتی شده!اوضاع عوض شده همون بازی شده عنوانی بی نظییر از این به بعد نمراتش خیلی مهم و با ارزش میشه!
        کاش روزی همه فن بازی بشن نه سخت افزار که در درجه اول هم خودشون رو بی جهت محروم میکنن

        • من هیچوقت به نمره سایت ها برای یک بازی اهمیت نمیدم میتونین به پست هایی نظیر نمرات فورتزا هورایزن۳ برید و دقیقا ببینید که نوشتم نمره هاش برام هیچ ارزشی نداره و دقیقا توی همین لینکی هم گذاشتید خیلی واضح گفتم نمرات ارزشی نداره و دوستان لذت ببرن
          میشه بفرمایین بنده کجا گفتم بازیش با سلیقه من جور نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          چون من خیلی واضح درباره عنوانی مثل nier یا پرسونا میگم جور نیست ولی درباره hallblade یادم نمیاد
          شما هم رضای عزیز به جای اینکه از خریدن این استودیو توسط مایکرو عصبانی و ناراحت بشی میتونی برای عنوان جدیدش ارزوی موفقیت کنی

          • 2B گفت:

            محمد رضا
            گلم من از بابت اینده این استدیو نگران هستم حق هم دارم بالاخره در گذشته چند کار خوب رو پلی تجربه کردم بخشی از خاطراتمون رو ساخته انشالله سرنوشتش مثل RARE نشه اونم از خوبهای نینتندو بود،اما از طرفی از اینکه شرایط طوری بشه که رقابتی شکل بگیره استقبال میکنم این استدیو بین استدیو هایی که با سونی همکاری میکردن جزو خوبها بود ببینیم در اینده چطور پیش میره..عصبانی نیستم به هیچ وجه حرف چیز دیگه ایی بود همونطور که قبلا هم گفتم خیلی ها از هر دو پلتفرم قبل از اینکه فن بازی باشن فن سخت افزار هستن فقط تظاهر میکنن ، اون روز هم اکثرا تحت تاثیر نقدهای مثبت بودن و تبریک میگفتن انشالله در اینده اگر خرابش نکردن و پروژشون نمرات مناسبی رو گرفت برخلاف من که حتما تبریک خواهم گفت شما خیلی بی تفاوت برخورد کنی چون بازخوردها و نمرات برات مهم نیست اصلا و یه همچین کامنتی بزاری تو پست مربوطه “چون فلان خبرنگار زحمت کشید و ترجمه کرد یه نگاه به نمرات بازی انداختم وگرنه نمرات چند تا وب سایت هیچ ارزشی برام نداره” …شب دراز هست و قلندر بیدار

            • چه الان و چه در اینده نمرات یک بازی به هیچ وجه تعیین کننده برای یک بازی نیست رایز و اردر از لذت بخش ترین تجربه های من در نسل هشت هستن مافیا۳ هم همین طور
              این ۳ بازی برای مثال نمره های به شدت افتضاح دارن اما برای من لذت بخش هستن هیچ وقت نمره ملاک و تعیین کننده در لذت شما نیست مگر نه این اینکه بسیاری از عنوان دیترویت با القاب شاهکار و بسیار عالی یاد میکنن ایا دیترویت نمرات شاهکاری داره؟؟؟؟؟ نه نداره اما هر کسی لذت خودش رو از بازی میبره
              فورتزا هورایزن۴ چه بشه ۹۹ چه بشه ۶۹ در تجربه من تفاوتی نداره
              نینجا تئوری هم با چوب نزدنش که بیا فرست پارتی شو خودش قبول کرده

              • 2B گفت:

                نمرات تعیین کننده هست منتها ما زبانمون خوب نیست یا شاید وقت نمیزاریم ببینیم به چه علت نمره کسر شده، آیا گیم پلی اصلی ترین رکن بازی مشکل داشته که ضربه جبران ناپذیری برای بازی هست و تشخیصش برای منه گیمر ملموسه ،ایا داستان سرایش مشکل داره؟! یا نه گیم پلی و داستان سرایی مشکلی ندارن شاید بی نقصن بلکه مشکلات فنی و باگهای ازاردهنده یا ptw بودن بازی و … باعث کسر نمره و واکنشها شده.طبیعی هست که مشکلات فنی و باگها با اپدیت حل میشه ….وقتی من و شما یه عنوان مثل ویچر۳ رو تجربه میکنیم در اخر با تعجب میپرسیم چطور تونستن از این شاهکار نمره کم کنن ولی وقتی میری تو نخش میبینی همچین بی دلیل هم نبوده ، ویچر ۳ در ابتدا باگهای آزار دهنده و متعددی رو داشت نمرات هم بدلیل باگها کسر شده…اتفاقا اکثر موارد متا در خور کیفیت همون بازی هست کم پیش میاد خلافش باشه..از معدود مواردی هم هست که نفع مصرف کننده رو تضمین میکنه مثلا در فورزا ۷ بدلیل قرار دادن ایتمهایی که در شماره قبلی در روند بازی و کسب امتیاز بدست میومد در لوت باکسها نمره کسر شد یا محتوای افلاین کم برای گرن اسپورت که باعث بازخورد منفی شد، در شرایط امروز خریدن بازی اورجینال بدون خوندن نقدها و دیدن نمرات اشتباه بزرگیس

                • بلاخره نظرات متفاوته و به نظرت احترام میذارم :yes: :yes:
                  اما شخصا سعی میکنم همه عناوین رو تجربه کنم

                • 2B گفت:

                  این صرفا نظر شخصیم نیست، حالا شاید یه عده ایی مثل شما قبول نداشته باشن ،بازیساز یا ناشر مطرحی پیدا نمیشه که بگه متا مهم نیست و اهمیتی نداره که چه نمرات به و بازخوردها به چه شکلی هست ،حتی خود اسپنسر هم برای عناوینی با نقدهای بسیار مثبت و متای بالا به رقیب تبریک میگه ،واکنش منفی منتقدین و در ادامه حمایت بازیبازها باعث شد EA مجبور به تغییر سیاست در مورد جنگهای ستاره ایی بشه، اصلا متا به تنهایی عامل مهمی برای bold شدن آثار بازیسازهای مستقل هست

      • Dad of War گفت:

        محمد رضا جان میگم شما هم مثل من منتظر کات سین های طوفانی از شخصیت اصلی گیرز هستی؟

      • hellblade هم چندان آش دهن سوزی نبود کارنامه درخشانش همون heavenly sword بود که اونم زیر نظر مستقیم سونی بود

      • ماکروسافت نینجا تئوری رو همم نابود میکنه مثل ریمدی و ریر گیمز

  • God of gears گفت:

    به زودی این حرفشونم مثل کینکت هلولنز اسکیل باند و انحصاریای تازه. عرضش به فراموشی سپرده میشه

  • DEFAULT گفت:

    مگه بازی AA هم سرمایه میخواد ?:-) ?:-)

  • «درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در بخش بازی‌ها هستیم»
    واسه همینه که به استدیوهای جدیدشون بودجه ی کافی برای توسعه ی بازی های AAA نمیدن؟‌!
    «…درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای برروی محتوا، جامعه و سرویس‌های ابری…»
    اگه منظورش از محتوا Sea of thieves و State of Decay هست،‌ منظورش از جامعه، ۳۰ میلیون اکس باکس فروخته شده هست و منظورش از سرویس های ابری، CrackDown3 هستش که فکر کنم فقط ۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کردن! واقعا هم راست گفت بنده خدا، خیلی بی رحمانه-ست.

    • goldberg68 گفت:

      مگه سونی aa نمیسازه ؟؟ پس بدرد بخور نیست
      بعدشم استادیو دومی پلی گروند داره aaa هیولا و ار پی جی در کنار فورزا هورایزن میسازه
      + ساتامونیکای مایکروسافت که درحال تاسیسه +
      ۳۴۳,turn10,playground,coalition,…..
      همه aaa میسازند چهارتا استودیو جدیدم aa چشم حسود بترکه 😉

  • HARLY QUEEN گفت:

    من که برام مثل روز روشنه نسل بعد برندش مایکروسافت هست….اونم با اختلاف فجیع….سونی فکر کنم نسل بعد ورشکسته بشه بخش گیمش…مثل بخش گوشیش و فیلم سازیش :laugh:
    این خط _______
    این نشون******
    FEEL TRUE POWER

  • Cell گفت:

    خیلی هم خوب نادلا :yes:
    Kinect کینکت به فراموشی سپرده شد :yes:
    انحصار زمانی جواب نداد :yes:
    بازیهای آنلاین محور جواب نداد :yes:
    عنوان های کنسل شده فراموش شدن :yes:
    Scalebound,Knoxville,
    قویترین کنسول تاریخ One x به حرف کاری نکرد :yes: حتی از لحاظ فروش :yes:

    آخرین امیدها خرید استودیو های جدید :yes:

  • انقدر حرف زدن و عمل نکردن و راه رو اشتباه رفتن که اصلا نمیشه به حرفشون اعتماد کرد امیدوارم اینبار درست عمل کنن و سرمایه گذاری رو روی بازی های داستانی بذارن

  • pardes گفت:

    فقطدرامد بخش بازی به اندازه درامد کل شرکت بقیه پلتفرم هاست. 😐 😐

  • ok age bi ehtaramiam krdam asabani boodam…nakhaste bood ozr mikham

  • NFS.gamer گفت:

    شما فقط در یک حالت بهتر میشید

    که اول نارگیلاتون رو بچینید بعد حرف مفت بزنید!!!

مدیرعامل مایکروسافت: درحال سرمایه‌گذاری بی‌رحمانه‌ای در بخش بازی‌ها هستیم - گیمفا