مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا
مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا
مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا
مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا

مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018

مرصاد قدیری
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا

در مراسم TGA 2017 بود که برای اولین بار از جدیدترین ساخته استودیو محبوب فرام‌ سافتور (FromSoftware)، با خبر شدیم. تیزر معرفی کوتاه و مرموز این بازی با نمایش استخوانی خونین آغاز و با عنوان “سایه‌ها دو بار می‌میرند” به پایان رسید و بلافاصله طرفداران را به تئوری پردازی وادار کرد. عده‌ای می‌گفتند بازی فرام‌ سافتور، Bloodborne 2 است و گروهی دیگر منتظر یک Tenchu جدید بودند. پس از انتشار شایعات متعدد و انتظاری نسبتاً طولانی، بالاخره در طی کنفرانس مایکروسافت در E3 2018، شاهد رونمایی رسمی از بازی Sekiro: Shadows Die Twice بودیم. البته باید بگویم که نتیجه نهایی با انتظارات طرفداران متفاوت بود. پس از آن‌ جایی که این بازی چیزی به نام نوار استقامت، بون فایر یا چک‌پوینت، بخش ساخت شخصیت و حالت چند نفره ندارد، از شما می‌خواهم که هرچه از عناوین سولز/بورن می‌دانید را فراموش کنید. اگر شما هم برای تجربه‌ی جدیدترین ساخته ذهن مریض (از نوع خوب!) هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miazaki)، لحظه شماری می‌کنید، در ادامه با من همراه باشید.

مهمان ناخوانده؟

قبل از هرچیز باید در مورد ناشر بازی صحبت کنیم. من متوجه شدم که واکنش‌ مردم نسبت به حضور اکتیویژن (Activision)، در کنار فرام سافتور، کمی منفی بود. شاید تعجب کنید اما من با این موضوع مشکلی ندارم؛ به نظرم اکتیویژن هنوز راه زیادی دارد تا به محبوبیت شرکت الکترونیک آرتس برسد. اگر به گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که IP‌های جدید فرام سافتور همیشه موفق بوده‌اند. قطعاً اکتیویژن این موضوع را می‌داند و بعید می‌دانم آن‌ها بخواهند موفقیت این بازی را با قرار دادن لوت باکس و موارد دیگری که به تازگی مد شده‌اند، خراب کنند. البته شاید جالب باشد بدانید که در گذشته، اکتیویژن مسئولیت نشر یکی از عناوین سری Tenchu، را به عهده داشته است. پس این دو قبلاً هم با یکدیگر همکاری کرده‌اند. حتماً با خود می‌گوئید که اکتیویژن الان با شرکتی که چند سال پیش بود، خیلی متفاوت است و من هم به شما حق می‌دهم. اما نباید خالق این بازی که میازاکی است را فراموش کنیم. وی قطعاً اجازه نمی‌دهد تا اکتیویژن، عنوانی که خلق کرده است را خراب کند. البته از نظر من یک دلیل دیگر هم وجود دارد؛ آن هم این است که کسی جرئت عصبانی کردن طرفداران سری سواز/بورن را ندارد! فکر می‌کنم پس از تجربه عناوین میازاکی، دیگر اعصابی برا‌یمان باقی نمانده است! همین‌ که اکتیویژن پول‌های خود را جای دیگری به جز مجموعه Call of Duty، خرج می‌کند، خودش نکته مثبتی است.

یکی بود یکی نبود…

تریلر بازی با نمایش معبدی بودایی که در حال سوختن است آغاز می‌شود. سپس مجسمه‌ای را می‌بینیم که مانند شخصیت اصلی، دست چپ ندارد. در ادامه با دو تن از شخصیت‌های مهم بازی آشنا می‌شویم؛ شخصی مجسمه ساز که با نام  Busshi شناخته می‌شود و شاهزاده‌ای ده ساله که وظیفه محافظت از وی را بر عهده داریم. عنوان Sekiro در دوران سنگوکو (Senguko) جریان دارد؛ دوره‌ای که در آن، کشور ژاپن با درگیری‌های سیاسی و نظامی زیادی مواجه بود. داستان بازی به این صورت است که شاهزاده قصه‌ی ما، یکی از نوادگان قبیله‌ای کهن و قدیمی در سرزمین آشینا (Ashina) است. حال به دلایلی که فعلاً مشخص نیست، فرمانده‌ی آشینا، همان مردی که دست شخصیت اصلی را قطع می‌کند، به شاهزاده جوان نیاز دارد و به همین دلیل، دستور می‌دهد تا وی را بدزدند. همان‌طور که در تریلر دیدید، شینوبی نمی‌تواند از شاهزاده محافظت کند و در طی مبارزه با فرمانده، دست چپش را از دست می‌دهد؛ اما ظاهراً هنوز زمان مرگ وی فرا نرسیده است. در ادامه می‌بینیم که پیرمرد مجسمه ساز، نه تنها شینوبی را نجات داده، بلکه یک دست مصنوعی خفن هم به وی هدیه می‌دهد. پیرمرد به شینوبی می‌گوید که شاهزاده هنوز زنده است و فرمانده و قبیله‌اش به زودی از ارتباط خونی وی استفاده خواهند کرد؛ آیا می‌خواهند شاهزاده را برای هدف خاصی قربانی کنند؟ حالا شینوبی تنها یک هدف دارد و آن‌ هم نجات شاهزاده است. از این‌ جا به بعد شاهد گیم‌پلی بازی هستیم و من قصد دارم تا به مکانیک‌های جدید این عنوان اشاره کرده و توضیحاتی را در مورد هر کدام ارائه دهم. در بخشی از تریلر شاهد چسبیدن شخصیت اصلی به دیوار هستیم؛ این ویژگی که از سری Tenchu، به بازی اضافه شده است، به بازی‌باز اجازه می‌دهد  تا مانند یک شینوبی واقعی، از مخفی‌کاری استفاده کنند. همچنین در ادامه می‌بینیم که شخصیت اصلی به صورت نیم‌خیز حرکت می‌کند. آقای میازاکی در این مورد توضیح داد که وی قصد دارد انتخاب‌های زیادی را در برابر بازی‌بازان قرار دهد. در این بازی شما می‌توانید از مخفی‌کاری استفاده کنید، مستقیماً با دشمنان درگیر شوید و یا با استفاده از دست مصنوعی شینوبی، دشمنان را غافلگیر کنید. نکته جالب دیگری که وجود دارد، امکان گوش دادن به صحبت‌های دشمنان و NPC‌هاست. ظاهراً با این کار می‌توان برخی اطلاعات مهم را بدست آورد و همچنین از اتفاقات بازی هم با خبر شد.

گرگ یک دست

حالا وقت آن رسیده است که در مورد دست مصنوعی شینوبی یا نینگیشو (Ningishu) صحبت کنم. همین جا باید به این موضوع اشاره کرد که شمشیر کاتانا، تنها سلاح شخصیت اصلی خواهد بود. فرام سافتور با علم به این موضوع و برای جلوگیری از تکراری شدن مبارزات، تصمیم گرفته است از نینگیشو استفاده کند. این دست پر کاربرد در طول بازی ارتقا‌های مختلفی را دریافت خواهد کرد و ما در این تریلر شاهد چهار ارتقای جذاب هستیم. اولین سلاحی که با استفاده از نینگیشو بدست می‌آید، تبر سنگینی است که می‌تواند سپر دشمنان را در هم شکسته و آن‌ها را بی‌دفاع کند. در ادامه شینوبی می‌تواند با یک حرکت زیبا، کار آن‌‌ها را تمام کند.

مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا

با استفاده از سلاح‌های نینگیشو می‌توان دشمنان را غافلگیر کرد

ابزار بعدی نینگیشو، یک گرپلینگ هوک (Grapling Hook) است؛ این وسیله به تنهایی قادر است تا تجربه جابه‌جایی در عناوین سولز/بورن را متحول کند. شما می‌توانید با استفاده از گرپلینگ هوک از ساختمان‌ها بالا روید و دشمنان خود را دور بزنید. البته این وسیله در مبارزات هم کاربرد دارد؛ جلو‌تر به این موضوع اشاره می‌کنم.

مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا

جابه‌جایی‌های سریع این بازی، حس کنترل یک شینوبی واقعی را به ما القا می‌کند

قبل از بررسی مبارزه یک به یک شینوبی با یکی از سامورائی‌ها، لازم است تا در مورد یکی از مکانیک‌های جدید بخش مبارزات، توضیحاتی را ارائه دهم.

این مکانیک، نوار حالت (Posture) نام دارد. ظاهراً این نوار قرار است تا جایگزینی برای نوار استقامت که در عناوین سولز/بورن وجود داشت، باشد. مبارزات در این بازی بسیار مرگ‌بارتر هستند و این موضوع با تم کلی بازی که در مورد یک شینوبی است، کاملاً هماهنگی دارد. همان‌طور که می‌دانید، برخلاف شوالیه‌ها، شخصیت اصلی بازی که یک شینوبی بوده، از سپر و زره سنگین استفاده نمی‌کند و تنها سلاح وی، یک شمشیر کاتانا است؛ به همین دلیل، مبارزات بازی برروی دفع ضربات دشمن و وارد کردن ضربه نهایی تمرکز دارند؛ این جاست که نوار حالت وارد معادلات می‌شود؛ شخصیت اصلی و دشمنان، هر دو دارای این نوار هستند. در طول مبارزات، شما باید با فشردن کلید دفاع در لحظه برخورد سلاح دشمن، ضربه وی را دفع کنید. اگر به موقع ضربه را دفع کنید، نوار حالت دشمن کاهش می‌یابد. اما اگر ضربه به شما برخورد کند و یا این‌که پیش از موعد دفاع کنید، این نوار حالت شماست که کم می‌شود. زمانی‌ که نوار حالت دشمن تمام شود، می‌توانید با یک تمام کننده خشن و جذاب، وی را از بین ببرید؛ البته یادتان نرود که دشمنان هم می‌توانند همین بلا را بر سر شما بیاورند.

مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا

نمونه‌ای از تمام کننده‌‌های جذاب بازی

اگر به مبارزه این دو بیشتر دقت کنید، می‌بینید که اگر در زمان مناسب دفاع انجام شود، شمشیر‌ها به یکدیگر برخورد کرده و جرقه‌هایی زیبا را تولید می‌کنند. اما در این نبرد، یک اتفاق جالب دیگر هم می‌افتد؛ پس از این که شینوبی دو ضربه دشمن را دفع می‌کند، هنگام وارد کردن ضربه سوم، یک نماد قرمز رنگ که نشان دهنده الفبای کانجی (Kanji) است، نمایش داده می‌شود. آیا این نماد نشان دهنده استفاده از یک توانایی یا اسکیل خاص است؟ نمی‌توان با قطعیت اظهار نظر کرد اما این نماد در بخش‌های دیگر تریلر هم دیده می‌شود. شاید تمام ضربات را نمی‌توان دفع کرد.

مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا

دشمنان به راحتی ضربات شما را دفع خواهند کرد. هدف اصلی این است که نوار حالت آن‌ها را تمام کرده و سپس با یک ضربه کشنده کار را تمام کنید

به ادامه نبرد بپردازیم؛ در این‌ جا شینوبی برای دفاع در برابر ضربه دشمن، از سومین ابزار نینگیشو یعنی یک سپر که مانند کلاه بامبو است، استفاده می‌کند. قطعاً تا به حال متوجه شده‌اید که استفاده از نینگیشو چقدر به مبارزات تنوع می‌دهد. ترکیب ضربات کاتانا با نینگیشو، حس یک شینوبی واقعی را به بازی‌باز منتقل کرده و از تکراری شدن مبارزات جلوگیری می‌کند.

پیش‌تر در مورد مخفی‌کاری در بازی توضیح دادم. حالا شما می‌توانید نحوه کشتن از طریق مخفی‌کاری مشاهده کنید؛ این اتفاق به شکلی بسیار سریع و جذاب رخ می‌دهد.

مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا

ترکیب گرپلینگ هوک و مخفی کاری، نتیجه‌ای لذت بخش را رقم زده

در ادامه شاهد مبارزه با یک غول بی‌شاخ و دم هستیم؛ البته منظورم از مبارزه، له شدن شینوبی به دست این غول است! در این بخش، دوباره نماد‌ قرمز دید‌ه می‌شود. اما این‌بار ظاهراً مقصودش هشدار دادن به بازی‌باز است. همه ما می‌دانیم که عناوین میازاکی با کسی شوخی ندارند. اگر این بازی‌ها را با دقت و حوصله کافی انجام دهید، می‌بینید که اصلاً سخت نیستند. اما اگر عجله کنید یا اشتباهی از شما سر بزند، باید منتظر مجازات‌های بی‌رحمانه بازی باشید؛ این موضوع برای Sekiro هم صدق می‌کند. به نظر می‌رسد که با نمایش نماد قرمز رنگ، بازی سعی دارد تا به بازی‌باز هشدار دهد. اما می‌بینیم که اگر نتوانید به‌ موقع عکس‌العمل نشان دهید، به شدت مجازات خواهید شد.

مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا

تنها یک اشتباه کافی است تا به این شکل تنبیه شوید. ظاهراً این غول از طرفداران کشتی کج است!

در بخش بعدی تریلر، یک سامورایی چاق و بد ریخت را مشاهده می‌‌کنیم که برای کشتن شینوبی، شمشیر خود را با روشی نه چندان بهداشتی به سم آغشته می‌کند. مکانیک دفع ضربات و تأثیر نوار حالت در این مبارزه به زیبایی به نمایش گذاشته شده‌ است. پس از دفع چندین ضربه توسط شینوبی، وی به وسیله یک ضربه  مهلک کشته می‌شود؛ این موضوع نشان می‌‌دهد که مبارزات در بازی پر از تنش و استرس خواهند بود. ممکن است بتوانید چندین ضربه را دفع کنید، اما شاید دریافت تنها یک ضربه باعث مرگ شما شود.

سایه‌ها دو بار می‌میرند اما بازی‌بازان خیلی بیشتر! 

ما به طور عادی در عناوین میازاکی به دفعات زیادی می‌میریم، اما این‌ بار شرایط کمی متفاوت است؛ برای این که در Sekiro شاهد مکانیکی به نام “بازگشت از مرگ” هستیم. همان‌طور که در تریلر مشاهده کردید، پس از مرگ شینوبی، صدای پیرمرد مجسمه ساز به گوش می‌رسد که می‌گوید: “تو به این راحتی‌ نمی‌میری” این که چطور شینوبی می‌تواند زنده شود، هنوز مشخص نیست. اما قطعاً پیرمرد دلیل این موضوع را می‌داند؛ شاید به همین خاطر شینوبی را نجات داده و دست مصنوعی وی را ساخته است. این قسمت ممکن است دیدنش سخت باشد اما در زمان زنده شدن شینوبی، شاهد نماد قرمز رنگ دیگری هم هستیم. به هر حال، مکانیک بازگشت از مرگ می‌تواند انتخاب‌های جالبی را در اختیار بازی‌باز قرار دهد؛ برای مثال، شما می‌توانید پس از کشته‌ شدن به بازی برگشته و برای انتقام‌گیری، دوباره با دشمنان درگیر شوید یا این که پس از زنده شدن، از میدان مبارزه فرار کنید. البته در تریلر، شاهد پیاده‌سازی استراتژی دیگری بودیم؛ پس از این که سامورایی پشت خود را به شینوبی می‌کند، وی از مرگ بازگشته و با یک تمام کننده جذاب، سامورایی را می‌کشد. می‌بینید که این مکانیک چگونه می‌تواند دید شما را نسبت به مبارزات تغییر دهد؟ این ویژگی به قدری مهم بوده که درون عنوان بازی هم به آن اشاره شده است. البته طبق اطلاعات منتشر شده،برای استفاده از آن محدودیت‌های خاصی وجود دارد و قرار نیست که بازی‌باز بتواند خیلی راحت از مرگ فرار کند. آقای میازاکی اعلام کرده که این مکانیک هنوز درحال تغییر است و تأکید کرد که باعث آسان شدن بازی نمی‌شود؛ بنابراین فعلاً نمی‌توان در این مورد صحبت کرد.

مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا

رقص هر دو مبارز و جرقه‌های حاصل از شمشیر‌ها، بشدت زیباست. نبردهای این بازی برروی دقت به انیمشین‌های دشمن و دفع ضربات تأکید دارند

آخرین مبارزه تریلر، جنگ با یک اسب سوار (احتمالاً یکی از باس‌ها یا مینی باس‌های بازی) را نشان می‌دهد. در همان ثانیه‌های اول نبرد، شاهد پریدن شینوبی هستیم. یکی دیگر از مکانیک‌های جالب Sekiro، پریدن است. بله، می‌دانم که عناوین سولز/بورن هم چنین مکانیکی دارند، اما پریدن در آن بازی‌ها صرفاً برای عبور کردن از موانع خیلی ساده بود. در Sekiro، یک دکمه جداگانه به پریدن اختصاص داده شده است. زمانی‌که اسب سوار می‌خواهد حمله کند، یک نماد قرمز رنگ دیگر در سمت چپ شینوبی ظاهر می‌شود و وی با پریدن در آن جهت، از ضربه اسب سوار جا خالی می‌دهد. حالا نوبت به خودنمایی نینگیشو می‌رسد. همان‌طور که توضیح داده بودم، گرپلینگ هوک در مبارزات هم به کار گرفته می‌شود. نمونه استفاده از آن را در نبرد با اسب سوار مشاهده می‌کنید. ظاهراً می‌توانیم هدف خود را برروی دشمن قفل کرده و سپس از طریق گرپلینگ هوک، به وی حمله کرده و فاصله خود را کاهش دهیم.

مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا

پریدن و جاخالی دادن، ریتم سریع مبارزات را حفظ می‌کنند

در پایان این مبارزه، از ترقه، چهارمین ابزار نینگیشو رونمایی می‌شود؛ شاید مثل دیگر ابزار، دارای اسم خفنی نباشد اما بدون شک، این وسیله بسیار به کارتان خواهد آمد؛ برای مثال، شینوبی با استفاده از ترقه‌ها، اسب دشمن را می‌ترساند. البته با توجه به تصویر منتشر شده از بازی، شما می‌توانید با استفاده از ترقه‌ها، دشمنان را هم گیج کنید.

مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا

یک شینوبی برای از بین بردن دشمنانش از هر چیزی استفاده می‌کند

از پشت در‌های بسته چه خبر

هر چیزی که گفتیم در تریلر معرفی این بازی حضور داشت. اما چیز‌های دیگری در مورد گیم‌پلی وجود دارد که طبق معمول پشت در‌های بسته نشان داده شدند؛ برای مثال، ظاهراً می‌توان برخی از ضربات کاتانا و نینگیشو را با هم ترکیب کرد؛ مثلاً اگر شعله افکن را به سمت کاتانا بگیرید، شمشیر شما آتش خواهد گرفت. همچنین با این‌که در تریلر، تنها شاهد چهار ارتقا‌ از نینگیشو بودیم اما در حال حاضر شش ارتقا برای این وسیله جذاب وجود دارد. یکی از این ابزار، شوریکن (Shuriken) است که آقای میازاکی در یکی از مصاحبه‌های خود به آن اشاره کرده بود. برای پیدا کردن سلاح ششم هم باید به تصاویر منتشر شده از بازی مراجعه کنیم؛ در تصویر روی جلد این عنوان، سلاحی مانند شعله افکن در دست چپ شینوبی دیده می‌شود. در مورد مخفی کاری بازی توضیح دادم اما وب‌سایت‌هایی که دموی بازی را تجربه کرده، ویژگی‌های بیشتری را مشاهده کردند؛ برای مثال شما می‌توانید در میان چمن مخفی شده و یا از لبه ساختمان‌ها آویزان شوید. همچنین اعلام شد که تمام‌ کننده‌های مخفیانه شینوبی، درجا باعث مرگ دشمن می‌شوند. البته نکته‌ای که خیلی توجه‌ام را جلب کرد، برخی از صحنه‌های موش و گربه بازی با هیولا‌های غول پیکر است؛ مانند همان ماری که در تریلر مشاهده کردیم. در نهایت باید بگویم که به گفته پی‌سی گیمر، علامت‌‌های کانجی نمایش داده شده، کاربرد‌های مختلفی را خواهند داشت.

مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا

در پایان نسخه دمویی که در اختیار خبرنگاران و منتقدین قرار گرفت، باسی به نام Corrupted Monk، میزبان تجربه‌ کنندگان این نسخه بود.

سوالات مطرح شده

باید اضافه کنم که وب‌سایت ژاپنی این بازی، جزئیات بسیار زیادی از داستان آن را به اشتراک گذاشته است. پس اگر هنوز حوصله‌اش را دارید، می‌خواهم کمی در مورد سوالاتی که برایم مطرح شده، صحبت کنم.

بخشی از اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت ژاپنی:

در گذشته، پدر بزرگ فرمانده یعنی Ashina Isshin که یک Sword Saint (کسی که مهارت فوق‌العاده‌ای در شمشیر زنی دارد) بود، سرزمین‌های شمالی را تسخیر کرده و قبیله آشینا را پای‌ گذاری کرد. اما حالا سرنوشت این قبیله در شرایط وخیمی قرار دارد.

نوه‌ Isshin، فرمانده آشینا، به طور مخفیانه این پیام را به سربازانش می‌رساند: “دیگر هیچ راه طبیعی و معمولی‌ای برای دفاع از آشینا در برابر مهاجمین وجود ندارد. حالا زمانش فرا رسیده است. ما به شاهزاده نیاز داریم.”

و سپس شاهزاده دستگیر شد. این پسر تنها نامش شاهزاده است ولی در دنیای واقعی به جز یک شینوبی، کسی را ندارد.

پس داستان دوری و وفاداری ارباب و محافظ آغاز می‌شود.

ظاهراً این شاهزاده نقش بسیار مهمی را در داستان ایفا خواهد کرد؛ اما او چه کسی است؟ چرا این‌ قدر مهم است؟ به نظر می‌رسد که فرمانده واقعاً ناچار است تا از پسرک استفاده کند. سوالی که پیش می‌آید این است که چه چیزی قبیله را تهدید می‌کند. حتماً آن هزارپا و مار بزرگ در تریلر را دیده‌اید. آیا این موجودات به آشینا حمله کرده‌اند؟ همان‌طور که می‌بینید، سوالات بسیار زیادی وجود دارند. اما شاید یکی از مواردی که زیاد در اوایل تریلر نمایش داده شد، تاکید برروی نداشتن دست چپ بود. شخصیت اصلی، پیرمرد مجسمه ساز و بسیاری از مجسمه‌هایی که در معبد وجود دارند، فاقد دست چپ هستند. آیا شینوبی برای هدف خاصی انتخاب شده و به همین دلیل شانس دومی را دریافت کرده است؟ لازم به ذکر است که طبق توضیحات برخی از افراد، مجسمه بزرگی که در آغاز تریلر نمایش داده شد، “خدای بخشش” است. شاید این خدا دلیل بازگشت شینوبی از مرگ است؟

با این‌که با عنوانی کاملاً جدید طرف هستیم، اما خوشبختانه میازاکی هنوز هم به روش خود برای روایت داستان پایبند است. البته تفاوت مهم Sekiro با دیگر بازی‌های فرام سافتور، این است که این عنوان یک بازی شخصیت محور (نه داستان محور) خواهد بود؛ به عبارت دیگر، شینوبی بی‌نام و شاهزاده دزدیده شده، نقش بسیار مهمی در داستان دارند. باید دید که استودیو فرام‌ سافتور چگونه از ظرفیت‌‌های این سبک از داستان‌گویی استفاده می‌کند.

از زمان انتشار اولین بازی سولز/بورن یعنی Demon Souls، تقریباً ۱۰ سال می‌گذرد. راستش را بخواهید، به نظر من وقت آن رسیده بود که این استودیو برروی تجربه‌ای متفاوت کار کند و Sekiro: Shadows Die Twice، همان بازی است؛ عنوانی که از ساختار طراحی و روایت فرام سافتور استفاده کرده اما با این‌حال تجربه‌ای متفاوت را ارائه دهد؛ اضافه شدن گرپلینگ هوک و امکان جا‌به‌جایی عمودی باعث جذابیت و لذت بخش شدن گشت و گذار می‌شود، مکانیک‌های بازگشت از مرگ و مخفی‌کاری، انتخاب‌های بیشتری را پیش‌روی بازی‌باز قرار می‌دهند، نوار حالت بازی‌باز را به دقت بیشتر سوق می‌دهد و در نهایت ابزار نینگیشو، سبک جدیدی از مبارزات را به ارمغان می‌آورند. من بی‌صبرانه منتظر عرضه بازی هستیم. لازم به ذکر است که برای انتشار اطلاعات بیشتر در مورد این عنوان، باید تا رویداد گیمز‌کام (Gamescom) منتظر بمانیم.

عنوان Sekiro: Shadows Die Twice، در  اوایل سال ۲۰۱۹ برروی کنسول‌های پلی استیشن ۴، اکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. اگر نکته‌ی خاصی در مورد این بازی می‌دانید و یا این‌که سوالی ذهن شما را مشغول کرده است، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا
مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا
مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا
مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا
مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا
مرگ را در آغوش بگیر | تحلیل نمایش Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 - گیمفا