اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا
اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا
اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا
اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا
اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا
اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا

اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است

مهدی نقدی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا

مدتی است که بحث درباره‌ی رزولوشن ۴K و این‌که چه زمان این کیفیت به صورت استاندارد درخواهد آمد، در صنعت بازی‌های رایانه‌ای بسیار داغ شده است.

با عرضه شدن پلی‌استیشن ۴ پرو و اکس‌باکس وان اکس که دارای سخت‌افزار قوی‌تری است، به نظر می‌رسد یافتن پاسخ این سؤالات خیلی نزدیک باشد؛ اما اینطور که پیداست  این دو سخت‌افزار بهبودیافته دارای مشخصات لازم برای پشتیبانی مناسب از رزولوشن ۴K نیستند.

تیموثی لوتس (Timothy Lottes) از AMD در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Edge (نسخه ۳۲۰ جولای ۲۰۱۸) اشاره کرد که برای دستیابی به رزولوشن ۴K برای یکی از عناوین معمولی پلی‌استیشن ۴ در نرخ فریم ۳۰، به ۷٫۴ ترافلاپ بر ثانیه نیاز است. این نکته‌ی جالبی است زیرا هر دو کنسول یعنی پلی‌استیشن ۴ پرو و اکس‎باکس وان اکس چنین مشخصه‌ای ندارند. پلی‌استیشن ۴ پرو ۴٫۲ ترافلاپ و اکس‎باکس وان اکس ۶ ترافلاپ قدرت دارد (احتمالاً به همین علت است که اکس‎باکس وان اکس توانسته است به‌سختی به رزولوشن ۴K دست یابد چرا که به مشخصات موردنیاز برای دستیابی به این رزولوشن نزدیک‌تر است)

گرچه لوتس اشاره کرد که این توصیف کوتاه درواقع ساده‌سازی فرایندی پیچیده و چندلایه است. این پیچیدگی خود را در شکل چیزهایی از قبیل سوپرسمپلینگ، صفحه شطرنجی و بازسازی موقت نشان می‌دهد. این‌ها ابزاری برای سازندگان بازی‌ است که در برخی موارد از آن‌ها استفاده می‌کنند تا تعداد پیکسل کمتری از ۴K را در صفحه نمایش قرار دهند و جاهای خالی را با تکنیک‌های ذکر شده پر کنند.

الی رایت (Oli Wright) از استودیوی کدمسترز (Codemasters)، برنامه نویس گرافیکی ارشد عنوان تازه منتشرشده‌ی Onrush که برروی اکس‎باکس وان اکس با رزولوشن ۴K اجرا می‌شد (اما روی پلی‌استیشن ۴ چنین نبود)، اطلاعات مفیدی درباره‌ی این موضوع داشت که آن‌ها را با مجله‌ی Edge در میان گذاشت. او گفت:

ما از تکنیک بازسازی موقت برای ارائه‌ی آنتی آنالیزی یکپارچه و روش بزرگ کردن برای دستیابی به رزولوشن ۴K استفاده می‌کنیم که در ساختن تمام پیکسل‌های اضافی بسیار مؤثر است.

رایت درباره‌ی موضوع پرش مستقیم از رزولوشن ۱۰۸۰P به ۴K بدون کمک گرفتن سازندگان از هیچ‌یک از این تکنیک‌ها گفت:

ما قبلاً با پرشی به ۴ برابر تعداد پیکسل بیشتر مواجه نشده بودیم. اگر تکنیک‌هایی مانند رندرینگ صفحه شطرنجی و بازسازی موقت وجود نداشتند کار بسیار مشکلی می‌شد. این تکنیک‌ها به ما کمک فراوانی می‌کنند و مانند این است که با پرشی به ۲ برابر تعداد پیکسل دست و پنجه نرم می‌کنیم.

البته موارد و متغیرهای بسیار زیاد دیگری را نیز باید به حساب بیاوریم برای مثال این‌که چگونه اجزای دیگر بازی ممکن است تقاضاهایی از کارت گرافیک سیستم داشته باشند و تمام توان کارت گرافیک برای ارائه‌ی رزولوشن ۴K مصرف نشود. در نهایت نتیجه‌ی همه‌ی این امور با تکنیک‌های بهینه‌سازی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، از لحاظ کیفیت بصری با native 4K برابری نمی‌کند اما جایگزین مناسبی است که قادر است به نتایج قابل قبولی در محدوده‌ی مشخصات فنی‌ای که کنسول‌های نسل فعلی در اختیار سازندگان قرار می‌دهند، دست یابد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا
اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا
اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا
اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا
اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا
اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا
اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا
اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Smoking Alien گفت:

    باو به خدا فور کی نون و اب نمیشه از بازی تو حالت۱۰۸۰هم میشه نهایت لذتو برد

  • بیا بعد ما می گفتیم ۴k چهار برابر بیشتر از ۱۰۸۰p پیکسل داره یه دوست عزیز که اسمش یادم نیست می گفت ربطی به تعداد پیکسل نداره عدد ۴

    • مارشال، خدای رپ گفت:

      داداش پیکسل میکسل مهم نیس
      من دارم رو پی سی لیمبو میزنم حالشو می برم

    • Nima.1371 گفت:

      دوست من ۴K چهار برابر فول اچ دی پیکسل داره (تقریبا ۸ میلیون پیکسل داره در مقابل ۲ میلیون پیکسل) اما ربطی به ۴ در عبارت ۴K نداره.مثلا ۸K تعداد ۳۲ میلیون پیکسل رو در خودش داره که ۱۶ برابر فول اچ دی هس نه ۸ برابر.

      • درسته ولی این عدد ۴ و ۸ در کنار علامت K نشون از تعداد پیکسل ها در حالت افقی داره به این صورت که ۴k رو با ۳۸۴۰x2160 و ۸k رو با ۷۶۸۰x4320 نشون میدن که ارقام سمت چپ همون پیکسل ها در حالت افقی هستن و ارقام سمت راست تعداد پیکسل ها در حالت عمودی هستن

    • Last Of Us گفت:

      این ۴ برابر پیکسل درسته
      ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰
      که ۱۰۸۰ دوبرابر میشه میشه ۲۱۶۰
      ۱۹۲۰ هم دوبرابر میشه میشه ۳۸۴۰
      تعداد پیکسل ها هم ضرب دو عدد رزولوشن هستش
      یعنی در رزولوشن ۱۰۸۰ یا همون فول اچ دی ما ۲٫۰۷۳٫۶۰۰ پیکسل داریم
      در رزولوشن ۴کی ما ۸٫۲۹۴٫۴۰۰ پیکسل داریم
      ولی اینجا یک نکته هستش
      ما در پلی استیشن ۴ با ۱۰۸۰ و ۳۰۰ دلار پول اون همه ابرشاهکار انحصاری با گرافیک نسل ۸ و ۹ داریم
      ولی در جعبه ایکس با ۵۰۰ دلار و رزولوشن گاهی ۴کی ما کلی بازی ۲بعدی یا ۳بعدی گرافیک نسل ۶ یا ۷ داریم
      تازه اونی که ۳۰۰ دلار جعبه معمولی خریده بیشتر بازی ها رزولوشن ۱۶۰۰ در ۹۰۰
      و بعضیاش ۱۲۸۰ در ۷۲۰ هستش
      اون که دیگه خیلی ضرر کرده

      این فرقشه

  • PSFAN@COD گفت:

    متوجه نمیشم،ایکس باکس با ۶ ترافلاپس میتونه ۴ کی رو اجرا کنه ولی پلی استیشن باید ۷ ترفلاپس میشد تا می تونست؟؟

  • در بحث کیفیت اجرایی علاوه بر سخت افزار همه چی مربوط به بهینه سازی و موتوری که یک سازنده برای ساخت بازی و وقت و زمانی که برای پورت بازی ها میذارن بر میگرده
    شما ببینید ما در همین سال ۲۰۱۸ عنوانی داشتیم که همین چند ماه پیش خبرش بر روی سایت امد که قراره ۷۲۰p روی ONE X اجرا بشه!!!!! خب مشکل کجاست؟؟؟
    کریستال داینامیکس میاد و نسخه ۲۰۱۵ عنوان توم ریدر رو برای ۳۶۰ با اون سخت افزار قدیمی پورت میکنه!!!! دلیل چی هست؟
    دووم میاد و روی کنسول های معمولی ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم اجرا میشه!!! دووم به لحاظ فنی یک عنوانه شگفت انگیز هست و رسیدن به چنین کیفیت و نرخ فریمی کاره هر استودیویی نیست
    استودیو رمدی استودیویی هست که موتوری که ازش استفاده میکنه به لحاظ اجرای بازی روی رزولوشن های بالا مشکل داره نسل قبل الن ویک رو هم نتونستن به استاندارد ۷۲۰p برسونن این نسل هم کوانتوم بریک رو که همون ۷۲۰p بود
    یک بحث سره سخت افزاره یک بحث سره منابعی که استودیو استفاده میکنه

  • Pazikon گفت:

    چشم بسته غیب گفت، عباسعلی از روستای علیمراد سفلی هم میدونه کنسول های فعلی در مقایسه با تکنولوژی روز عقب تر هستن

  • Cell گفت:

    خدمت تمام دوستان بگم که واقعا بحث ۴k در نسل ۸ دیگه فایده ندارد چون کنسولای ۴k عرضه شدن حالا آقای تیموثی لوتس از AMD میاد میگه ۷.۴ قدرت نیاز هست آخه بعد ۲ سال به این نتیجه رسیدی چرا همون موقع نگفتی سونی و ماکرو شما نیاز به ۷٫۴ ترا قدرت نیاز داری نه ۴٫۲ یا ۶ ترا …..خطاب به آقای لوتس کنسول بازیهاش خیلی بهینه میشه و فقط ۷.۴ ترا قدرت گرافیکی لازم نیست بلکه CPU و Ram هم خیلی تاثیر دارن :laugh: :yes:
    نکته جالب دیگه این هست الی رایت از Codemaster یکی نیست بهش بگه شما اصلا در مورد گرافیک صحبت نکن که بازی onrush با اون گرافیک اوایل نسل هفتمی اومده در مورد گرافیک صحبت می‌کنه شما اول بازی مشکل گرافیک خودتون رو حل کنید بعد صحبت در مورد مسائلی تکنیکی کنید که عنوان شما با اون گرافیک اوایل نسل هفت اینقدر ضعف گرافیک داره بعد در مورد مسائل تکنیکی صحبت می‌کنه که ای ما هم کاری کردیم :smug: …..

  • عبارت ترافلاپ در ثانیه عبارت صحیحی نیست، حرف P در انتهای TFLOP خودش به معنای “در/بر” هست و دیگه نیازی به تکرارش نیست، همون ترافلاپس بگیم درست تره.

    بطور کلی در مورد فلاپس هم بگم که این صرفا یک عدده و لزوما تعیین کننده ی عملکرد واقعی GPU در دنیای واقعی نیست، برای مقایسه ی دو تا پردازنده ی گرافیکی با مقیاس FLOPS باید اون GPUها معماری یکسانی داشته باشن، بعنوان مثال RX 580 رو میشه با RX 570 از این جهت مقایسه کرد.

    اما این مقایسه در مورد دو کارت گرافیک با ریزمعماری متفاوت جواب نمیده، برای مثال RX Vega 56 روی کاغذ ۱۰٫۵ ترافلاپس قدرت داره و بالاتر از GTX 1080 قرار میگیره اما در عمل GTX 1080 چیزی حدود ۲۰ درصد سریع تره.

    یا Vega 64 که یه کارت ۱۲٫۵ ترافلاپسی هست در مقابل ۱۰۸۰Ti با ۱۱٫۷ ترافلاپس اما در عمل ۲۵-۳۰ درصد ضعیف تر عمل میکنه.

    نکته ی آخر هم اینکه این ترافلاپس در کنسول ها یک واحد یکسانه و تغییری نمیکنه، اما یه پردازنده ی گرافیکی دسکتاپ بدون اینکه حتی شما اورکلاک کنید اتوماتیک وار بالاتر از اون حد فرکانس هسته ای که کارخونه اعلام کرده کار میکنه، برای مثال Boost Clock کارت ۱۰۸۰ روی کاغذ ۱۷۳۳ مگاهرتزه اما در عمل بالاتر از این عدد فعالیت میکنه و به همین دلیل ترافلاپس هم افزایش میکنه در عمل.

    • goldberg68 گفت:

      چرا داری دروغ میگی ۲۰ خطم ادامه میدی بازی هایی که dx12 پشتیبانی میکنند amd قویتره اینا بکنار حتی بدون اون با بهینه سازی های جدید ای ام دی rx580 قویتر از ۱۰۶۰ هست که تو داری
      ..بفرما منبع
      https://www.extremetech.com/gaming/272969-early-tests-show-amd-rocketing-past-nvidia-in-battlefield-v-alpha

      • به به استاد اعظم جناب Goldberg :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

        اولا این تستی که تو گذاشتی واسه ورژن Closed Alphaئه و عملکرد نهایی و واقعی بازی نیست ثانیا آخه مرد مومن کی از GTX 1060 حرف زد ؟

        http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_1050_3gb_review,1.html

        برو این Review رو بخون و چشماتو باز کن و قشنگ به بنچ مارک ها نگاه کن تو این تست ۴ بازی با DX12 تست شدن که تو تمام تست ها GTX 1080 Ti براحتی Vega 64 رو قورت داده، آخه من نمیدونم یه آدمی مثل تو که اطلاعات بسیار پایین و ضعیفی در خصوص سخت افزار داره این همه اعتماد به نفسو از کجا آورده :rotfl:

  • Cell گفت:

    خدایی زمان نسل ۵ و ۶ این خبرا نبود اصلا رزولوشن ملاک نبود گیمرای عزیز هم خیلی لذت بردن :yes:
    به جای اینکه تمرکز استودیو ها روی رزولوشن باشه روی گرافیک بود خیلی بهتر بود چه بسا با سخت افزار pro یا one X رزولوشن رو ۱۰۸۰ قرار بدیم‌ و تمرکز اصلی گرافیک باشه انقلابی در گرافیک دوباره رخ میده :yes:

  • Cuphead گفت:

    میشه دید مایکروسافت با مهندسی نرم افزارش چه معجزه ای کرده که با ۶ ترافلاپ قدرت ۴K اجرا میکنه :inlove:
    نسل بعد xbox دیدنیه 😎

    • دقیقا
      ما الان توی ۲۰۱۸ داریم با ۶ ترافلاپس عنوانه فارکرای۵ رو native 4k بازی میکنیم اونم با ۶ ترافلاپس
      حالا خداوکیلی ببین وقتی اسپنسر روی استیج میگه اسکارلت بنچمارک گیمینگ نسل اینده هست یعنی چی قراره بسازن برامون :inlove:

    • Cell گفت:

      Cuphead @
      سلام خوبی :yes:
      فقط اینو بگم مایکروسافت هر کاری می‌کنه غیر از معجزه ما که تابه الان ندیدیم :laugh: :yes:
      نسل بعدم هم سونی با Ps پرچمدار نسل هستن و سونی مشخص می‌کنه کی نسل عوض بشه یا نه :yes:
      مهندسی نرم افزار :no: کل این سخت افزار رو مدیون AMD هست :yes:

      • goldberg68 گفت:

        اشتباه گفتی مهندس سخت افزارت مدیون amd هست
        اون نرم افزار ها و کاستو مایز های مایکرو رو وان ایکس بوده که توسط تیم دایرکت ایکس تونست با سی پی یو ضعیف و ۶ ترافلاپس قدرتی بیش از حد خودش بده
        https://www.tweaktown.com/news/57039/project-scorpio-optimized-directx-12-games/index.html

      • Cuphead گفت:

        سلولی AMD فقط سخت افزار کنسول رو ساخته ولی مایکروسافت روح کنسول رو 😎
        نسل بعد هم مایکرو دیرتر کنسولش رو میده و قوی تر از PS5 خواهد بود :inlove: مهندسی نرم افزار به همون میگن که مثل PSN هر هفته قطع نمیشه :rotfl:

    • فکر نمی کنم این چیزی که تو میگی درست باشه (قطعا درست نیست) این قدرت سخت افزاری (وان ایکس) فقط یک چیز در بر داره اونم فشار به بازی ساز برای بهینه سازی زیاد(خیلی زیاد) باز نویسی دوباره موتور برای خلق تکنیک های عجیب و غریب که آخرش باعث میشه امثال اکتیویژن ها و Ea ها علاقه به هزینه بیشتر برای ساخت بخش داستانی نداشته باشن یا تمام آنلاین بشن تا کرک و کپی نشه و در آخر به قول دوستمون cell سخت افزار اصلشه که کار amd

  • farshadx گفت:

    ۷٫۴ ترافلاپ برای ۴k و ۳۰ فریم
    احتمالآ ۸٫۵ یا ۹ ترافلاپ برای ۶۰ فریم
    یعنی یه حس بدی بهم میگه نسل بعد اول کنسولا ۷٫۴ میان بعد
    کنسول میان نسلی میزنن ۸٫۵ یا ۹ ترافلاپ برای ۶۰ فریم
    خدا کنه فقط تا اون موقع نویدیا سری جدید گرافیکاشو بزنه بازار گرافیک درست بشه

  • Last Of Us گفت:

    “تیموثی لوتس (Timothy Lottes) از AMD در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Edge (نسخه ۳۲۰ جولای ۲۰۱۸) اشاره کرد که برای دستیابی به رزولوشن ۴K برای یکی از عناوین معمولی پلی‌استیشن ۴ در نرخ فریم ۳۰، به ۷٫۴ ترافلاپ بر ثانیه نیاز است”
    :rose: :rose: :rose:
    علت حرف ایشون این هستش که بازی های پلی استیشن ۴ مثل آنچارتد ۴ و هرایزن و گاد و ابرشاهکار نسل ۹ لست ۲ گرافیک فنی و جزئیات بازی مثل پارتیکل ها ( آتیش دود انفجاد ذرات و…. ) و انعکاس ها و جزئیات مثل علف و درخت و سنگ و کوفت زهر مار تو بازی خیلی زیاده و بازی رو سنگین و گرافیک بازی فوق العاده بالا میره
    به همین خاطر برای ۴کی واقعی و ۳۰ فریم اون قدرت نیاز هستش
    به اینکه اگر گرافیک کارتونی و سل شید مثل بعضیا بود نیازی به این قدرت نبود
    و این نکته رو هم در نظر بگیرید این آقایی که دارن حرف میزنند از یک شرکت سازنده گرافیک و سی پی یو و فلان هستش
    نه یک شرکت بازی سازی که نه به خاطر پول بلکه به خاطر چشم ابروی امثال اسپنسر میان تعریف و تمجید میکنند
    برای یک گیمر قدیمی و واقعی هیچ نیازی به ۴کی فلان نیست
    به خدا من یکی بازی شول نایت و استارده ولی و … که گرافیکشون پیکسلی بود بیشتر بهم حال داد تا مثلا کرایسیز ۳ با اون گرافیک بالاش و …
    فیل ترو پاور رو یادتون نره بگید ففط

  • ETERNAL_MAN گفت:

    غلط کرد … اکس باکس وان اکس که راحت به رزولوشن ۴K میرسه و ps4 pro هم در بعضی موارد Native 4K رو اجرا می کنه… چیزی که خیلی ها در نظر نمی گیرنش پرفورمنس کنسولی و سفارشی سازی شرکت هاست و کلا بهینه سازی هایی که چه روی سخت افزار و چه در نرم افزار کنسول ها انجام میشه ، منتها متأسفانه بعضی ها همچنان کنسول رو با کامپیوتر اشتباه می گیرن ، نه تنها کنسول های نسل هشتم سونی و مایکرو ، بلکه در نسل های قبل هم همینطور بوده ، مثلا ps3 و اکس باکس ۳۶۰ بازی هایی رو اجرا می کردن که در زمان خودشون کمتر کامپیوتری پیدا می شد که توان پردازشش رو داشته باشه

    • DanteofSparda گفت:

      تو باید ببینی بازی که ۴k native گرفته چی بوده.اگه بتونه بازی مثل ffxv یا assassin’screed originisیا بازیای گرافیکی مثل این رو ۴k native بیاره مهمه.وگرنه عمه ی منم بازیای گرافیک پایین رو ۴k میاره.(البته بحث انحصاریا جداس چون رو اونا خیییییلی کار میشه تا بهترین عملکرد رو داشته باشن)

  • فورکی واقعا چیزی نیست که نیاز باشه. ما گیمرا اچ در آر برامون مهم تره. اونه که تغییر اصلیو نشون میده.

  • mo1234 گفت:

    سلام خوب هستین ببخشید این مسایل رزولوشین تو مراسم گوتی هم تاثیر داره ؟؟ با تشکر من دیگه حرفی ندارم

  • یک سوال دوستان من TV سامسونگ ۴K گرفتم به نظرتون اگه ps4 pro بگیرم چقدر اختلاف با ps4 معمولی داره؟ به نظرتون xbox one x چطوره؟ ممنون میشم جواب بدید.

    • داداش حتی همون پرو هم بگیری بازم کلی فرق میکنه چرا چون اگر اپ اسکیل به ۴k هم میکنه از ۱۴۴۰p اپ اسکیل میکنه و همون بیش از ۲ برابر اختلاف رزولوشن با کنسول معمولی هست
      نه تنها اختلاف در رزولوشن داریم بلکه در ثبات نرخ فریم هم تفاوت داریم و بحث هایی مثل سایه زنی ها و …. و عناوینی هم مثل گاد میتونی متوسط تا ۴۵ فریم بگیری روی پرو کلا خرید به صرفه هست اما اگر واقعا میخوای کیفیت بچشی و مزه اش بیاد زیر زبونت باید ONE X بگیری

    • navid313714 گفت:

      شما تو این وضعیت اقتصادی چجوری میخواهی کنسول بخری pro شده ۴۲۰۰ :hypnotized:

    • Last Of Us گفت:

      جعبه ایکس که اصلا ارزش خرید نداره چون بازی درست حسابی نداره
      از اون طرف به خاطر کمی رزولوشن بالاتر بخوای کلی آپدیت دانلود کنی فکر میکنی چقدر تو تجربه بازیت اثر داره؟
      الان لیمبو به تو بیشتر حال مییده یا جاست کاز؟ گرافیکشون رو مقایسه کن
      بازی قشنگ باشه با معمولیش هم حال میده
      بیخودی این نسل پول بابت پرو یا جعبه ایکس نده
      بزار نسل بعد با این قیمت دلار کنسول های نسل بعد رو باید ۱۰ میلیون پول بدی بخری
      پولارو ذخیره کن به دلار از من میشونی
      تازه کلی انحصاری سونی رو میخوای ولی کنی به خاطر ۴تا پیکسل بیشتر بری سراغ جعبه ایکس؟

  • LordMercy گفت:

    داستان رزولوشن تو بازی ا ی ویدیویی درست مثل داستان فریم-ریت میمونه

    من یه عمر کنسول باز بودم و… خوب خیلی به نرخ فریم دقّت نمیکردم… تا وقتی که برگشتم سمت PC و Steam
    الآن دیگه نمیتونم از بعضی بازی ا به خاطر فریم ریت زیر ۶۰ لذّت ببرم… لامصب خیلی خیلی خوب ه

    فکر کنم قضیه ی رزولوشن م همینطور باشه… وقتی بری سمت ش، برگشتن سخت ه 😀

  • mbox گفت:

    هرکس ۴k بازی کنه یک هفته و حتی تخفیف هم میدم در این مورد
    هرکس حتی ۲k بازی کنه دو هفته دیگه حاضر نیست برگرده رو فول اچ دی ۴k که دیگه بماند
    تفاوت ۴k و فول اچ دی به راحتی تجربه یک بازی رو عوض میکنه

  • navid313714 گفت:

    این نسل هنوز گرافیکها اونقدرها نشده که ۴k مهم باشه
    نسل بعد ولی ۴k خیلی مهم تر میشه چون جزئیات گرافیک میره بالا
    کسی دیگه اون وقت نمیتونه بگه ما با همین۱۰۸۰p هم قانعیم

  • navid313714 گفت:

    من مطمانم یه عده هستند تو سایت که فقط کارشون اینه که به همه منفی بدند و فضا رو به هم بریزند

  • ali_kissme گفت:

    یه چیزی میدونم گرافیک و رزولیشن نرم افزاری سخت افزاری ……هر چی کیفیت بالاتر حس و حالش بیشتر اینو همه موافقیم . اما وقتی لذت نبری فایده اش چیه ؟ بعضی بازی ها خوبن گرافیک دارند اما بازیش چیز خاصی نداره . ولی بعضی بازی ها گرافیک متوسطی دارند اما واقعا جذاب هستن . ولی واقعا بازی کردن تو مانیتور های کمتر از ۴۰ اینچ دیگه فایده نداره خدایش خخخخخخ

اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ برروی پلی‌استیشن ۴ نیازمند کارت گرافیک ۷٫۴ ترا فلاپی است - گیمفا