برای تجربه Sekiro: Shadows Die Twice لازم نیست مهارتی «دیوانه‌وار» داشته باشید - گیمفا
برای تجربه Sekiro: Shadows Die Twice لازم نیست مهارتی «دیوانه‌وار» داشته باشید - گیمفا
برای تجربه Sekiro: Shadows Die Twice لازم نیست مهارتی «دیوانه‌وار» داشته باشید - گیمفا
برای تجربه Sekiro: Shadows Die Twice لازم نیست مهارتی «دیوانه‌وار» داشته باشید - گیمفا

برای تجربه Sekiro: Shadows Die Twice لازم نیست مهارتی «دیوانه‌وار» داشته باشید

هادی اسماعیل‌زاده
۲۱:۴۵ ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
برای تجربه Sekiro: Shadows Die Twice لازم نیست مهارتی «دیوانه‌وار» داشته باشید - گیمفا

سری باز‌ی‌های Souls از فرام‌ سافت‌ور (FromSoftware) به خاطر سختی بی‌رحمانه خود شناخته می‌شوند و بسیاری از بازی‌بازان تازه‌کار در همان ابتدای بازی، از سختی آن شکایت خواهند کرد. اما ظاهرا Sekiro: Shadows Die Twice مانند سری Souls به مهارت‌های بسیار بالا نیاز نخواهد داشت.

هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) کارگردان بازی اخیرا مصاحبه‌ای با وبلاگ پلی‌استیشن داشته و اظهار داشته برای تجربه بازی نیازی نیست که به طرز “دیوانه‌واری” در بازی کردن خوب باشید. طبق اظهارات این کارگردان که بسیاری او را یکی از بی‌رحم‌ترین توسعه‌دهندگان صنعت بازی‌سازی می‌دانند، بازی این امکان را فراهم می‌آورد که به روش‌هایی مختلف به اهداف خود دست یابید و اگر هوشمندانه بازی کنید می‌توانید به خوبی از عهده موقعیت‌های دشواری که شاید با مهارت شما سازگار نباشد بربیایید. در ادامه صحبت‌های او را در این زمینه می‌خوانید:

دو نکته کلیدی در مبارزات Sekiro وجود دارد. یکی از جنبه‌های کلیدی که در این بازی وجود دارد خشونتی است که در جنگ با شمشیر شاهد آن هستیم. نکته دیگر امکان حرکت عمودی و پویا در بازی است. این پویایی در مبارزات نیز وجود دارد. راه‌های بسیار مختلفی برای روبرو شدن با مبارزات وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مخفی‌کاری یا استفاده از تجهیزات اشاره کرد. یا به عنوان مثال می‌توان به حمله از ارتفاع بالا اشاره کرد. برخی از تجهیزات نینجایی شما می‌تواند از نقاط ضعف دشمنان به نفع شما استفاده کنند و یا اگر مایل باشید می‌توانید با شمشیرتان به دل مبارزه بزنید. روش‌های مختلفی در بازی وجود دارد که به شما در مبارزات کمک می‌کند. بازی به نحوی طراحی شده است که اگر شما به طرز دیوانه‌واری نیز در بازی‌ها خوب نباشید، بتوانید از عهده آن بربیایید؛ البته اگر راجع به آن فکر کنید و هوشمندانه بازی را تجربه کنید.

میازاکی همچنین از مکانیزم رستاخیز در بازی صحبت کرد و توضیح داد که نینجا‌ها به دلیل اینکه بیشتر ریسک می‌کنند، آسیب‌پذیرتر از شوالیه‌ها هستند و یک اشتباه ممکن است منجر به مرگ شود و این که هر بار از صحنه جنگ فرار کنید به سرعت بازی ضربه می‌زند. قابلیت رستاخیز در همان لحظه (که البته هربار در دسترس نخواهد بود) باعث می‌شود سرعت بازی حفظ شود و این امکان را فراهم می‌کند که “گیم‌پلی بازی ریسک بیشتری به همراه داشته باشد”.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم بازی این ایده است که بازی‌بازان بتوانند مرگی هوشمندانه داشته باشند چرا که یک نینجا به اندازه‌ای زیرک است که می‌تواند از مرگ خود نیز به عنوان یک سلاح استفاده کند. خود داستان بازی نیز بر مفهوم رستاخیز استوار است.

با این وجود میازاکی به این نکته اشاره کرد که قابلیت رستاخیز باعث آسان‌تر شدن بازی نخواهد شد و در واقع باعث سخت‌تر شدن آن هم خواهد شد چرا که به سازندگان اجازه می‌دهد تا موقعیت‌هایی با ریسک بالا در مبارزات ایجاد کنند که در آن هر لحظه ممکن است بازی‌باز کشته شود. بازی در این مورد کاملا متعادل است و وجود قابلیت رستاخیز به این معنی نخواهد بود که بازی‌بازان از مرگ نترسند.

بنابراین به طور خلاصه می‌توان گفت که اگر هوشمندانه بازی کنید، نیازی به مهارتی “دیوانه‌وار” نخواهید داشت؛ با این وجود هنوز هم زیاد خواهید مرد (و دوباره زنده خواهید شد). به نظر می‌رسد که میازاکی راهی جدید و زیرکانه‌تر برای شکنجه دادن بازی‌بازان پیدا کرده است!

بازی Sekiro: Shadows Die Twice در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر خواهد شد. برای اطلاع بیشتر از سختی بازی و سیستم رستاخیز به این آدرس مراجعه کنید. همچنین میازاکی به تازگی از مزایای حضور اکتیویژن و شکل داستانی بازی توضیحاتی ارائه داده که در اینجا می‌توانید آن را دنبال کنید. همچنین در حال حاضر قابلیت پیش‌خرید بازی از طریق آمازون مهیا می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برای تجربه Sekiro: Shadows Die Twice لازم نیست مهارتی «دیوانه‌وار» داشته باشید - گیمفا
برای تجربه Sekiro: Shadows Die Twice لازم نیست مهارتی «دیوانه‌وار» داشته باشید - گیمفا
برای تجربه Sekiro: Shadows Die Twice لازم نیست مهارتی «دیوانه‌وار» داشته باشید - گیمفا
برای تجربه Sekiro: Shadows Die Twice لازم نیست مهارتی «دیوانه‌وار» داشته باشید - گیمفا
برای تجربه Sekiro: Shadows Die Twice لازم نیست مهارتی «دیوانه‌وار» داشته باشید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • aet گفت:

    برای dark souls هم مهارتی دیوانه بار لازم نبود. باید قلقش دستت میومد، دقت میکردی و البته از مغزت استفاده میکردی 🙂
    ولی برا demon’s souls چرا … برا اون مهارتی دیوانه بار لازم بود. پیر شدم همش رو رفتم.

  • scar گفت:

    سری سولز سخته….خیلی هم سخته….ولی سختیش یه سختی کش دار و ابکیه….یه سختی ناب و ملس مثل cuphead یا کرش نیست…سازنده ها بازی رو بیخودی با کش دادن عناصرش سخت کردن….و گرنه ذاتا سخت نیست…اینو منی دارم میگم که همه پلتفرم ها رو دارم و سالهای زیادیه که گیمرم و ضمنا معتقدم که اوج قدرت و عظمت بازیها روی درجی سختی بالا مشخص میشه…..اما سختی واقعی مثل سختی بازیهایی مثل انچارتد،ولفنشتاین و گاد در درجات سختی بالا

    • LordMercy گفت:

      Uncharted? سختی این سری … به سختی ش نبود… فقط تو حالت Crushing تیر میخوردی کارت ساخته بود
      Wolfenstein جدید ا رو نرفتم

      GoW در بالاترین درجه ش سخت ه، بله… GoW 2018 که سختی ش مثل سختی بازی ا یی مثل CoD بود

      ولی GoW 1 و Ascension سخت بودن… مخصوصاً ۱ (برای من)

    • Hossein E 47 گفت:

      سختیه سولز اتفاقا کاملا ناب و عالیه تمرکز داشته باشی دقت فوق بالا کمترین میزان مرگ رو خواهی داشت چند بار میمیری میبینی چه ایتم هایی و سلاح هایی بهتره سبک مبارزه حریف چجوریه مشکلاتی که مپ برات ایجاد میکنه چیه(باس iron king تو سولز دو رو کسی رفته باشی میفهمه چی میگم ) یا از محتویات مپ چه استفاده ای میشه کرد تمام اینا سولز رو سولز کرده

  • Y PS گفت:

    منتظر گیمپلی بازی هستیم…استاد میازاکی قطعا عالی کار کردن :yes:

  • Hala madrid گفت:

    راست میگه دیگه مهارتی دیوانه وار نیاز نیست فقط یه اعصاب درست و حسابی داشته باشین حله

  • بنظرمن این میارازاکی کمبود داره
    من از بازیاش فقط با بلادبورن خیلی حال کردم چون سختیش متعادل بود بر عکس دارک سولز که نامردی هست چون تنها سختی بازی بازی اینه که جون تو کمه جون دشمن ها زیاد و میارازاکی هنر نکرده که تونسته سختش کنه
    کلا وقتتون رو برای بازی های میارازاکی حروم نکنید چون دشمن اعصابن و هم گرافیکشون بزور به نسل قبل میرسه
    البته بلادبورن شاهکاره چون سونی پشت بازی بوده نزاشته این میارزاکی چشم بادومی بازی رو نابود کنه

    • من حدود ۱۵۰ ساعت زمان پای دارک سولز ۳ گذاشتم و وقت حروم کردنی حس نکردم…

    • والا خدمت شما دوست عزیزم عرض کنم که دیمن سولز رو سونی پشتش بود و همه میدونن خیلی خیلی سخت تر از هر بازی دیگه ی میازاکی هست که بازم دقت کن سونی پشتش بود که این ساخته شدن اصلا بعد جالبتر اینکه همون ژاپنیای چشم بادومی تو نسل هفت دیمن سولز رو به عنوان بازی برتر ps3 انتخاب کردن یعنی لست اف اس رو هم گذاشت تو جیبش با اون عظمت! دوم اینکه شما بازی رو با گرافیک فنی دشمنا و طراحیشون میسنجی و انتظار داری سر همین بیان همه بگن راست میگی چون گرافیکش خوب نبود پس بازی هم بده؟ سوم اصلا سری سولز، تنها سری بازی بین تمامی بازی هایی که میشناسیم هستش که جدا از گیم پلی و گرافیک و “موسیقی” شاهکار، داستانش رو تبدیل به ادبیات کنه یعنی ما شاهد همچین چیزی نبودیم هیچوقت تو هیچ عنوانی اما میازاکی یکیه مثل ویکتور هوگو برای بازی های ویدیویی. ارزش بازی از نظر ادبی شدیدا بالاتر از اینه که شما بیای بگی سازندش کمبود داره (خلاصه ی کلام اینکه اگه بخاطر سختی بازی نتونستیم تجربش کنیم یا سونی فن هستیم، به شاهکار نگیم حروم کردن وقت حداقل بگیم از بازی خوشم نیومد که چیزی لو نره 😉 )

    • Big Boss11 گفت:

      بگو نوب هستم نمیتونم بازی کنم دیگه چرا این حرفا میزنی!!! اتفاقا سختی بازی خیلی متعادل و اگه تمرکز داشته باشی و زود عصبی نشی میتونی خیلی راحت بازی تمام کنی

      • باشه بابا اصلا من نوبم من خودم دارک سولز ۲ رو تموم کردم ولی خیلی اعصابم رو خورد کرد وگرنه اینجوری نیست که نتونسته باشم ردش کنم
        راستی داداش یه سوال چرا اسمت رو گذاشتی big boss 11 ? فکر کنم چون متولد ۲۰۱۱ هستی این اسمو گذاشتی 😀
        از قدیم گفتن با بچه بحث نکنید همینم که نوشتم زیادی بود

  • با وجود اکتیویژن بازی از راحتم راحت تر میشه اصلا این موضوع خوب نیست اما اکتیویژن ناشر خوبیه…..به طور کلی استاد میازاکی نشون داد که به هر چیزی دست بزنه طلا میشه پس قطعا سایه ها دوبار میمیرند هم ابر شاهکاره…..

  • به عنوان کسی که دارک سولز ۳ و بلادبورنو تموم کردم هنوز درک نمیکنم چی این بازیا سخته جز اینکه توئی که پلیر هستی هنوز قلق بازی دستت نیومده. بازی سخت دیوانه وار میخواین؟ نیر آوتوماتا هست سیاه چاله های فاینال فانتزی ۱۵ هم هست خیلی بازیای سخت تر هم هستن ولی اونا قلقی نیستن. TLOU واقعا سختی جالبی داشت خصوصا اینکه دشمنا تا حد خیلی خوبی هوشمندانه رفتار میکردن فقط موندم چطوری الی وسطشون راه میرفت و نمیدیدنش ولی پات به قوطی میخورد هدشاتت میکردن. این نقطه ضعف بدی بود تو بازی و باور نمیکنم اگه کسی بگه این مشکلو ندیده چون تو بازی زیاد اتفاق افتاد. در کل: دارک سولز و بلادبورن فقط یه چیزو میخوان: تو بازی کردن خوب شی اونوقت بدون آپگرید و سلاح و لباس و شفابخش هم میتونی باس آخرو بکشی

  • سلام دوستان .باتظرخیلی ازدوستان موافقم سری سولزبورن یه قلق دارن بیاد دستت بازی تازه برات شیرین میشه
    سختی ناعادلانه فقط دی ال سی های nioh

برای تجربه Sekiro: Shadows Die Twice لازم نیست مهارتی «دیوانه‌وار» داشته باشید - گیمفا