تیم سازنده‌ی Dead Space ایده‌های جالبی برای نسخه‌ی چهارم سری داشته‌اند - گیمفا
تیم سازنده‌ی Dead Space ایده‌های جالبی برای نسخه‌ی چهارم سری داشته‌اند - گیمفا
تیم سازنده‌ی Dead Space ایده‌های جالبی برای نسخه‌ی چهارم سری داشته‌اند - گیمفا
تیم سازنده‌ی Dead Space ایده‌های جالبی برای نسخه‌ی چهارم سری داشته‌اند - گیمفا

تیم سازنده‌ی Dead Space ایده‌های جالبی برای نسخه‌ی چهارم سری داشته‌اند

truth seeker
۱۹:۳۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
تیم سازنده‌ی Dead Space ایده‌های جالبی برای نسخه‌ی چهارم سری داشته‌اند - گیمفا

بازی Dead Space 3 آخرین نسخه‌ی عرضه شده از این سری محبوب در سبک وحشت و بقا بود، اما دلیل پایان دادن به این سری قطعا عدم علاقه‌ی استودیوی Visceral به ساخت نسخه‌ی بعدی نبوده است. در حقیقت این استودیو ایده‌های بسیار جالبی برای استفاده در نسخه‌ی بعدی داشته است. آقای بن وانات (Ben Wanat) که در آن زمان جزئی از تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی بوده است (ایشان هم‌اکنون در استودیوی Crystal Dynamics مشغول به کار هستند)، در مصاحبه‌ای برخی از ایده‌هایی که این تیم برای ادامه‌ی این سری محبوب داشته‌اند را به اشتراک گذاشته است.

به نظر می‌رسد آن‌ها برنامه داشته‌اند مکانیک‌های جدیدی به بخش بقای بازی اضافه کنند که متناسب با شرایط انسان‌های باقی‌مانده در دنیای بازی در پایان نسخه‌ی سوم بوده است. آقای وانات در این باره گفتند که ” هدف این بود که شما هر روز تلاش کنید در برابر کشتی‌های آلوده شده که بدنبال موجود زنده می‌گشتند، مبارزه کنید و زنده بمانید. سپس با بدست آوردن وسایل لازم کشتی کوچک خود را تعمیر کرده و تلاش کنید دیگر انسان‌ها را پیدا کنید.”

آن‌ها همچنین بدنبال اضافه کردن یک گیم‌پلی غیر خطی به بازی بوده‌اند و تا حدودی این موضوع را در نسخه‎ی سوم تست کرده بودند. آقای وانات گفته‌اند که: ” ما می‌خواستیم مکانیک‌های موجود در نسخه‌ی پیشین را اصلاح کرده و بهبود ببخشیم. بخش Flotille در بازی Dead Space 3 نمونه‌ی یک بخش غیر خطی در بازی بود و من واقعا دوست داشتم که بیشتر برروی این مفهوم در نسخه‎ی بعدی کار کنم.”.

همچنین در زمینه‌ی روایت داستان، به نظر می‌رسد تیم سازنده برنامه داشته است که یک بازی قسمتی بسازد و گیم‌پلی غیر خطی و روایت قسمتی داستان را با هم ترکیب کند.

ما می‌خواستیم شما در نقطه‌ای از فضا در حالی که رد یک کشتی فضایی را دنبال می‌کردید، کار خود را شروع کنید. سپس وارد یک پایگاه فضایی می‌شدید که ممکن بود بتواند قطعات و سوخت مورد نیاز شما را تامین کند. شما در آن پایگاه برای اولین بار کشتی خود را ارتقا می‌دادید. شما همانطور که با گروه‌های مختلف دشمنان و کشتی‌های مختلف مبارزه می‌کردید، تصویری کلی از داستان بازی و اتفاقات هر منطقه را در ذهن خود شکل می‌دادید و سپس به منطقه‌ی بعد می‌رفتید.

آقای وانات همچنین کمی درباره‌ی آینده بازی صحبت کردند و اشاره کردند که استودیوی Visceral پایان بازی را تعیین کرده بود. به گفته‎ی ایشان بازی قرار بوده است در اوج به پایان برسد ولی از آنجا که ممکن است شرکت الکترونیک آرتس روزی تصمیم به احیای دوباره‌ی سری بگیرد، ایشان جزییات پایان بازی را اعلام نکردند.

اگرچه همه‌ی ما به ساخت سری Dead Space علاقه داشتیم، هزینه‌های ساخت در مقایسه با میزان فروش و درآمد بسیار بالا بود. هیچ کس رسما اعلام نکرد که سری به پایان کار خود رسیده است ولی برای اولین بار، در طول چندین ماه نام بازی برروی برنامه‌های SKU شرکت ظاهر نشده است.

ادامه‌ی سری وابسته به کاهش هزینه‌های ساخت است. به نظر من ما باید ما باید برروی تجربه‌های اصلی و فوق‌العاده‌ی بازی تمرکز کنیم. بخش‌های مانند تجربه‌ی وحشت، استرس و مبارزات بازی. در عین حال باید بخش‌هایی از بازی که بسیار گران تمام می‌شوند کنار گذاشته شوند.

من نمی‌خواهم روند داستان را فاش کنم، ولی این را می‌گویم که ما زمانی را صرف یافتن نقطه‌ی شروع Necromorphها و نقشی که انسان‌ها در این جهان تاریک داشته‌اند، کرده‌ایم. آیا بازی‌بازان راهی برای خروج از این جهنم نکرومورفی پیدا خواهند کرد؟ بله، ولی آن‌ها قطعا از این موضوع پشیمان خواهند شد. گاهی شما بهتر از پیش همان شیطانی که می‌شناسید بمانید.

واقعا جای تاسف دارد که استودیوی ویسرال موفق نشد داستانی را که شروع کرده بود، تمام کند. مخصوصا که این سری محبوبیت بالایی در نزد هواداران بدست آورده بود. با این وجود، این بازی موفق به فروشی متناسب با توقع ناشر نشد و نمی‌توان آن‌ها را برای پایان دادن به سری مقصر دانست. اگرچه ما امیدواریم که روزی برسد که این سری احیا شده و موفق به تجربه‌ی داستانی که این استودیو ناتمام گذاشته است، بشویم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تیم سازنده‌ی Dead Space ایده‌های جالبی برای نسخه‌ی چهارم سری داشته‌اند - گیمفا
تیم سازنده‌ی Dead Space ایده‌های جالبی برای نسخه‌ی چهارم سری داشته‌اند - گیمفا
تیم سازنده‌ی Dead Space ایده‌های جالبی برای نسخه‌ی چهارم سری داشته‌اند - گیمفا
تیم سازنده‌ی Dead Space ایده‌های جالبی برای نسخه‌ی چهارم سری داشته‌اند - گیمفا
تیم سازنده‌ی Dead Space ایده‌های جالبی برای نسخه‌ی چهارم سری داشته‌اند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • aet گفت:

    لعنت به مدیران ابله EA.
    تف …..
    یعنی به عنوان یه کشته مرده سبک horror دارم اینو میگم: dead space تعریف ترس بود. مخصوصا نسخه اول و دوم. سومی با اینکه رفته بود به سمت اکشن ولی بازم خوب بود. اگه تا الان بازیش نکردین آب دستتونه بذارین زمین نسبت بهش اقدام کنید. همین 🙂
    بعد تموم کردنشون هم مثل من به حماقت مدیران نادان EA ایمان بیارین. یعنی قشنگ معنی کلمه retard رو درک میکنید.

    • morfin گفت:

      قسمت اول عالی قسمت دوم خیلی خوب ولی چجوری می گید قسمت سوم بازم خوب بود و بد نبود بعد ۲۰ دقیقه بازی رفت تو سطل تنها نسخه ای هم بود که حلال خریدم و پول واقعی دادم براش.بازی ترس و بقایی که co op داشته باشه npc های یا تفنگ دار داشته باشه و اکثرا هم تو روز باشه بازی کاملا اشغالیه مثل re6 به جز بخش لیون که بد نبود حالا طرف با جه رویی بازم می گه من از این افکار داشتم که با سفینه با با دشمن ها بجنگیم بریم مناطق مختلف و غیره .نمی گم بازی ترسناک open world نداریم نمونه evil within 2 ولی جدا سفینه اخه . این بازی خیلی بد شد که دست ea افتاد طرفدار بازی های ترسناک خیلی کم ترن نسبت به بازی های اکشن از خیلی ها پرسیدم doom رو بازی کردید گفتن نه چون یجوریه با دیمن اینا می جنگی حال نمی کنیم خیلی ها به بازی هایی مثل last of us bloodborn و soulsها و…(تو سبک خودشون شاهکارن) می گن ترسناک و همین ادم ها باعث می شن اسم های بزرگ سبک ترسناک بقا به سبک اکشن بقا و بعدش کلا اکشن پدر مادر تبدیل شن

  • Hossein E 47 گفت:

    مجموعه فوق العاده ای بود ایزاک بدبخت چه زجری کشید به جانه خودم همون سه که انقد بهش توپ رفتن الان میومدبا گرافیک بیشتر شااهکار بود بین بازیا الان حیفه به خدا چه گوهرایی ازشون خبری نیست دد اسپیس پرنس اسپلینتر سل ریمن resistance journey نسل پیش چه مانوری میدادن الان هیچ خبری ازشون نیست

  • legendboy گفت:

    واقعا حیف و صد حیف که دیگه ادامه ای برای این سری فوق العاده و بی نظیر وجود نداره
    ea که به دلیل فروش کمتر از انتظارش این آی پی رو گذاشت کنار که از ea غیر از این انتظار نمیره !!
    ولی گیمرا هم عجیبن ، یه بازی هایی که اصلا ارزش و لیاقت حضور در top 10 فروش رو هم ندارن انقدر میخرن ولی برخی بازیا مثل همین dead spce باید به خاطره فروش پایین کنار گذاشته بشه !

  • mory_num1 گفت:

    واقعا خیلی حرفه بازی رو طوری بسازی که نسخه سومش که خیلی ها نقد منفی بهش کردن با اکثر بازیهای الان مقایسه بشه ۱۰ بر ۰ جلو باشه. هر جای گیم پلی بازی رو نگاه میکردی نوآوری داشت، از سیستم مسیریابی ماموریتها و HUD بسیار جالب بازی تا سیستم ارتقای لباس و اسحله های عجیب با عملکرد جالب.

  • Cuphead گفت:

    الان میفهمم بهتر شد که EA این استودیو رو تعطیل کرد هر بازی رو نمیشه اوپن وورد کرد همین مونده از این سفینه به اون سفینه از این سیاره به اون سیاره دنبال منابع و نجات مردم باشیم ! نسخه اول و دوم بازی از بهترین های ژانر ترسناک بودن که نسخه سوم همه رو خراب کرد

  • به جرائت میتونم بگم دد اسپیس بازی فوق العاده ترسناک و خارق العاده ای با این که الهامات زیادی از رزیدنت اویل ۴ گرفته اما به شدت شاهکاره هرچه سریع تر بتسدا باید این فرانچایز خارق العاده رو از الکترونیک ارتس خریداری کنه….

  • postman گفت:

    من نمیدونم ea چه کوفتی داره وقتی دیگه نمیخواد بازی رو ادامه بده ip رو نمیفروشه . انقدر هم عقده ای هست که نمیفروشه چون همون فروش اندکش هم به یه شرکت دیگه سود نرسونه . واقعا دلم میخواد بگیرم…

  • LordMercy گفت:

    من یادم هست Dead Space 1 رو بازی میکردم، و برای همون بازی و فقط همون بازی همیشه میگفتم «پشمام ریخت.»

    یعنی بعد از Silent Hill و RE 4 این بازی بود که یه تکون ی به سبک وحشت داد

  • :| گفت:

    توی هر زمینه ای فوق العاده است! از طراحی دشمنان ، صدا گزاری و شخصیت پردازی گرفته تا بحث شوتر بازی و ترس حاکم بر فضا…
    به امید روزی که جای c &c مبایلی ، شاهد ادامه شاهکار هایی مثل dead space در E3 باشیم (البته نه به سبک mass effect Andromeda )

  • فرشاد گفت:

    دد اسپیس ترس واقعی و وحشت به تمام معنا زمانی که نسخه ۱ رو شروع کردم اوایل دبیرستان بود لعنتی خوف انگیز ترین بازی که در طول عمرم بازی کردم بعد اویل ۴ بود دروغ چرا من رو پی سی بازی میکردم واسه همین بعضی جاها از سر ترس از چیت استفاده میکردم ولی با اینحال به نظرم قشنگ ترین نسخه اش قسمت دوم بود بعد سوم قسمت اول به دلیل ترس بیش از حدی که داشت و اینکه واقعا بعضی مراحل رو آروم آروم حرکت میکردم در جایگاه سوم واسه من قرار میگیره امید وارم یه روز EA این عنوان رو احیا کنیم شاهد عمو آیزاک تو نسل نهم باشیم با گرافیک نسل نهم صد در صد این عنوان بی رقیب میشه

  • بازی که یک و دوش از لحاظ ترسناک بودن با رزیدنت های اولیه برابری میکرد :yes: :yes:

  • DeadSpace گفت:

    حیف واقعا حیف 😐 کاش ادامه اش میدادن چه شبهای ترسناکی رو با این بازی گذروندم :heart:

تیم سازنده‌ی Dead Space ایده‌های جالبی برای نسخه‌ی چهارم سری داشته‌اند - گیمفا