جیمز اولن پس از ۲۲ سال از بایوور جدا شد
![ohlen1 جیمز اولن پس از ۲۲ سال از بایوور جدا شد - گیمفا](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2018/07/Ohlen1.jpg)
در طول سالها چهرههای شناخته شدهی مختلفی به بایوور (BioWare) پیوسته و یا از آن جدا شدهاند. امروز هم یکی از همان روزهاست، جیمز اولن (James Ohlen) طراح کار کشته و مدیر خلاق بایوور پس از ۲۲ سال از این استودیو جدا شد و اعلام بازنشستگی کرد.
جیمز اولن با انتشار بیانیهای در صفحهی شخصی توییتر خود، به طور رسمی از بایوور جدا شد.
بعد از ۲۲ سال از بایوور جدا شدم. من کار کردن برروی Anthem ،Star Wars ،Dragon Age و Dungeons and Dragons را دوست داشتم.
در ادامه او گفت که به دلیل “کار برروی چیزی کوچکتر و شخصیتر” باید از صنعت بازیسازی فاصله بگیرد. علاوه بر عناوین بالا، جیمز اولن به طور مشخص در توسعهی بازیهای نظیر Dragon Age: Origins ،Star Wars: The Old Republic و Star Wars: Knights of the Old Republic دست داشته است. اولن همچنین طراحی ارشد سری Baldur’s Gate را بر عهده داشته، موضوعی که شاید بتوان آن را معروفترین جایگاه شغلی او در بایوور دانست.
همیشه بنابر دلایل مختلف امکان جدایی یک فرد از استودیوی وجود دارد و به نظر میرسد که جدایی جیمز اولن به دلیل منافع شخصی بوده است. در ادامه این بیانیه، اولن بیان کرده که پروژه بعدی او نوشتن کتابی به نام Odyssey of the Dragonlords در سبک نقش آفرینی خواهد بود.
از زمانی که ۱۰ سال داشتم، همیشه نسبت به سری Dungeons and Dragons متعصب بودهام و میخواهم دوباره بخشی از آن باشم.
شما همیشه میتوانید شغل خود را تغییر دهید. اما موضوع این است، تا زمانی که زنده هستید میتوانید به دنبال کردن رویاها و یافتن شغل مورد علاقه خود ادامه دهید. این موضوع که جیمز اولن بعد از سالها با تغییر شغل خود در حال دنبال کردن رویای کودکی خود میباشد، قابل تقدیر است و باید به او احترام گذاشت.
پر بحثترینها
- Elden Ring Shadow of the Erdtree نقدهای متوسطی در استیم دریافت کرده است
- به عقیده توسعهدهندگان پورت بازی برای Xbox بدون قرارداد گیم پس ارزشی ندارد
- دل نوشته های یک گیمر خسته؛ چرا خلاقیت و عشق در بازیهای ویدیویی کمرنگ شده است؟
- گزارش: مایکروسافت دلیل تاخیر نسخه Xbox بازی Black Myth: Wukong را اعلام کرد
- بلوپوینت گیمز: بازیهای AAA خود را با وسعت و مقیاس نابود میکنند
- شایعه: سونی قصد دارد بازیهای PS3 را روی PS5 قابل اجرا کند
- کارگردان Elden Ring: پایین آوردن سختی به بازی آسیب میرساند
- ۱۵ بازی داستانی با پایان احساسی و قابل تامل
- کارگردان Final Fantasy 16 به عرضه این بازی برای ایکس باکس اشاره میکند
- EA Sports FC 24 و GTA 5 در صدر پرفروشترین بازیهای ماه مه اروپا
نظرات
با اینکه همیشه به تیم اصلی بایور ایمان داشتم این جدا شدن ها نگران کنندست آنتم هم بجز گرافیک و طراحی محیط تفاوت خاصی با بازی های هم سبک خودش مثل دستینی نداره نداشتن بخش PvP هم یکی دیگه از ضعف های بازیه
واقعا حیف شد
تنها بودن ، یه کابوسه ، شومه ….کار دل ، نباشی ، تمومه ، عزیزم
امیدوارم این “کار کوچکتر و شخصی تر” تبدیل به یه بازی بزرگ نقش آفرینی با تم باستانی و اژدهایی بشه :yes:
از اینور میرن کیسی هادسون میارن از اونور تمام مهره های که داشته رو از خودشون جدا می کنن :smirk: واقعا نمی دونم دلیلش چیه ولی هر ۳.۴ ماه خبر جدایی یکی از اعضای کلیدی بایوور میاد اینطور که معلومه Anthem هم به سرگذشت اندرومدا دچار میشه با اینکه این اعضا دلیل های قانع کننده ی میارن برای جدایشون ولی میشه گفت بخاطر یسری سیاست های جدیدی که مدیران ارشد EA و بایوور در پیش گرفتن و به ذائقه اینا خوش نمیاد دارن جدا میشن… واگرنه دلیل دیگه ای نیست که هر چند ماه یه بار یکیشون بره به هر حال بایوور جای بود که اینا رشد کردن یجورای حس خونه بود رو بهشون میداد…
عه یکی از بزرگان توسعه دهندگا بازی باز شسته میشه
انشالله خوش باشه:heart:دستش:sun:گل