سازندگان Octopath Traveler به دنبال ساختن یک بازی غربی نیستند
Octopath Traveler امروز منتشر میشود. هر طور حساب کنیم این عنوان یک بازی بسیار جذاب، زیبا و بازگشتی شکوهمند به بازیهای نقش آفرینی ژاپنی ۱۶ و ۳۲ بیتی خواهد بود.
برخی ممکن است به خاطر داشته باشند که این سبک را همین عنوان به صنعت بازی معرفی کرد؛ اما ایدهی ساخت این بازی از کجا آمد؟ چگونه اسکوئر اینکس (Square Enix)، شرکتی که در سالهای اخیر طی تلاشی نابجا برای ساختن بازیهای غربی گمراه شده است، چنین بازیای ساخت؟
تهیه کنندهی این عنوان ماساشی تاکاهاشی (Masashi Takahashi) در مصاحبهای با وبسایت یوروگیمر گفت که این بازی بعد از اینکه اسکوئر اینکس، به دنبال موفقیت جهانی عنوان انحصاری نینتندو ۳DS یعنی Bravely Default، به این نتیجه رسید که لازم نیست برای موفقیت یک بازی در غرب حتماً بازی غربی بسازد، عنوان Octopath Traveler متولد شد. آنها میتوانستند به عنوان خالقان ژاپنی بازی، هر بازیای که دوست دارند بسازند و باز هم شاهد موفقیت جهانی بازی باشند. تاکاهاشی گفت:
ممکن است دقت کرده باشید که در یک دورهی زمانی، اسکوئر اینکس سعی داشت بازیهایی بسازد که مطابق سلیقهی همگان باشد و صرفاً مخصوص بازار ژاپن نباشد. ما سعی کردیم بازیهایی جهانی برای همه بسازیم. اگرچه از طرف دیگر با عرضهی Bravely Default واقعاً فکر میکردیم این بازی مخصوص مردم ژاپن باشد اما بعد از انتشار آن نینتندو با ما تماس گرفت و گفت که بسیاری از بازیبازان خارج از ژاپن نیز میخواهد این عنوان را تجربه کنند. پس چه کاری میتوانستیم بکنیم؟ ما با هم یک بازی عرضه کردیم که در ابتدا نمیخواستیم خارج از ژاپن فروشی داشته باشد اما در نهایت فروش خوبی کرد! فروش این بازی در خارج از ژاپن نیز چشمگیر بود.
در اینجا متوجه شدم که لازم نیست که خود را با سلایق و علایق کاربران غربی مطابق کنیم. من فهمیدم که یک ژاپنی هستم و با ساختن Octopath Traveler میخواستم بازیای بسازم که ما ژاپنیها دوست داریم و اگر ما از بازی خوشمان بیاید شاید مردم غرب نیز آن را بازی کنند. وقتی ساختن بازی Octopath Traveler را شروع کردیم تصمیم گرفتیم که به صورت جهانی عرضه شود ولی ما هیچیک از ویژگیهای بازیهای غربی را در این عنوان قرار ندادیم. ما فقط یک بازی ساختیم که خودمان به عنوان سازندگان ژاپنی از آن لذت ببریم.
به نظر میرسد ریسکی که آنها کردند نتیجه داد و Octopath Traveler ظاهراً قرار است امروز (۱۳ ژوئیه مصادف با ۲۲ تیر) موفقیت فراوانی با انتشار انحصاریاش برروی نینتندو سوییچ کسب کند. تنها سؤالی که دارم این است که چگونه اسکوئر اینکس این درس مهمی که گرفته بود را فراموش کرد. اینکه آنها باید بازیهایی که خودشان میخواهند بسازند، نه عناوینی که فکر میکنند بیشترین موفقیت تجاری را برای آنها به ارمغان میآورد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
نه که ژاپنیا خیلی به فرهنگشون پایبند موندن و کشورشون استقلال داره، یه جور میگن غربی!!.. خودشون کشته مرده غربیان. حتی بمب اتمی زدن بهشون رو میگن حتما حقمون بوده.