فنی بودن بیش‌ از حد Super Smash Bros. Melee بازی‌بازان را ترساند - گیمفا
فنی بودن بیش‌ از حد Super Smash Bros. Melee بازی‌بازان را ترساند - گیمفا
فنی بودن بیش‌ از حد Super Smash Bros. Melee بازی‌بازان را ترساند - گیمفا
فنی بودن بیش‌ از حد Super Smash Bros. Melee بازی‌بازان را ترساند - گیمفا

فنی بودن بیش‌ از حد Super Smash Bros. Melee بازی‌بازان را ترساند

مهدی نقدی
۰۸:۳۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
فنی بودن بیش‌ از حد Super Smash Bros. Melee بازی‌بازان را ترساند - گیمفا

قرار است Super Smash Bros. Ultimate اواخر امسال منتشر شود. بسیاری از بازی‌بازان و طرفداران این مجموعه امیدوارند که این بازی برازنده‌ی نامش باشد و نسبت به Super Smash Bros. Melee بیشتر مورد توجه جامعه‌ی بازی‌بازان این مجموعه قرار گیرد.

Melee در سال ۲۰۰۱ میلادی برای کنسول گیم کیوب منتشر شد. این بازی افسانه‌ای به عنوان بهترین عنوان در این مجموعه شناخته شده است.

این پایان ماجرا نیست. جامعه‌ی بازی‌بازان این عنوان آن‌قدر متعصب هستند که در مسابقاتی مانند EVO هم عنوان Melee و همزمان عنوان Smash 4 حضور دارد و این باعث ایجاد تقرقه در میان آن‌ها شده است (احتمال دارد که عنوان Ultimate جای آن‌ها را بگیرد). درحالی که طرفداران Street Fighter به جدیدترین عنوان این سری کوچ می‌کنند، طرفداران Melee از این کار خودداری می‌کنند چراکه بازی‌ای مشابه آن در این مجموعه وجود ندارد.

آن‌ها حق دارند. Melee یک بازی عمیق و ظریف است. ماساهیرو ساکورایی (Masahiro Sakurai)، تهیه‌کننده و کارگردان این سری، تاکنون نخواسته بازی‌ای که به اندازه‌ی آن فنی باشد بسازد زیرا او فکر می‌کند عمق فنی Melee بسیاری از بازی‌بازان معمولی را ترساند و آن‌ها را فراری داد. او در مصاحبه‌ای با Washington Post گفت:

فکر می‌کنم بسیاری از بازی‌بازان Melee آن را دوست دارند. از طرفی معتقدم بسیاری از بازی بازان به علت فنی بودن بیش‌ از حد این عنوان از آن دست کشیدند؛ چون‌که آن‌ها نمی‌توانند با بازی پیش بروند و می‌دانم بسیاری از بازی‌بازان به دلیل درگیری بیش‌ از اندازه با دسته‌ی کنسول و بازی کردن زیاد، دست‌هایشان ورم‌کرده است. این شرایط برای بازی‌باز دشوار است و من به‌شخصه فکر می‌کنم که یک بازی باید برروی این موضوع که مخاطب مورد نظرش کیست، دقت کند.

به همین دلیل است که تمرکز سازندگان هیچ‌وقت برروی بازی‌بازان حرفه‌ای نخواهد بود زیرا آن‌ها خودشان را با شرایط سازگار می‌کنند.

ساکورایی افزود:

وقتی درباره‌ی مخاطب صحبت می‌کنید من خود مخاطب در ذهنم نمی‌آید و احساس می‌کنم درنهایت هدف یک بازی، بازی کردن آن است اما اگر ما بیش‌ از حد روی بازی‌بازان سطح بالا تمرکز کنیم، بازی از نظر فنی دچار انحرافاتی خواهد شد.

برداشتی که می‌شود از حرف‌های او کرد این است که در حالی که Smash Ultimate نسبت به عنوان Brawl یا Smash 4 تغییرات بیشتری خواهد داشت اما دنباله‌ای برای Melee (که هیچ‌وقت ساخته نشد) نخواهد بود. این‌که آیا بازی به گونه‌ای خواهد بود که بازی‌بازان معمولی از آن فراری نشوند و بازی‌بازان Melee نیز از آن استقبال کنند، سؤالی است که باید برای فهمیدن پاسخ آن صبر کنیم.

Super Smash Bros. Ultimate در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۹۷ (۷ دسامبر ۲۰۱۸) به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فنی بودن بیش‌ از حد Super Smash Bros. Melee بازی‌بازان را ترساند - گیمفا
فنی بودن بیش‌ از حد Super Smash Bros. Melee بازی‌بازان را ترساند - گیمفا
فنی بودن بیش‌ از حد Super Smash Bros. Melee بازی‌بازان را ترساند - گیمفا
فنی بودن بیش‌ از حد Super Smash Bros. Melee بازی‌بازان را ترساند - گیمفا
فنی بودن بیش‌ از حد Super Smash Bros. Melee بازی‌بازان را ترساند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فنی بودن بیش‌ از حد Super Smash Bros. Melee بازی‌بازان را ترساند - گیمفا