Rage 2 تمامی آنچه که در نسخهی اول وعده داده شده بود را عملی خواهد کرد
یکی از اعضای تیم سازندهی عنوان Rage 2 در جریان یک مصاحبه، از مشکلات نسخهی اول و اینکه این تیم چه برنامههایی برای عدم تکرار این اشتباهات در نسخهی جدید دارند صحبت کرده است.
سطح انتظارات از نسخهی اولیهی بازی Rage بسیار بالا بود. این عنوان، اولین بازی John Carmack و Id Software پس از سالها بود. این شرکت همان شرکتی بود که از سال ۱۹۹۰ با انتشار عناوین مختلف در سبک تیراندازی اول شخص باعث پیشرفت صنعت بازیهای کامپیوتری شده بود و همه انتظار داشتند که آنها مجددا عنوانی انقلابی را به همگان عرضه کنند.
با این وجود بازی Rage همه را ناامید کرد. بازی بسیار تهی و گسسته احساس میشد و به نظر میرسید توقعات و آرزوهای بازی و تیم سازنده از خود بازی بسیار بزرگتر و جاهطلبانهتر بود. پس از این اتفاق هیچکس فکر نمیکرد استودیوی Id Software که امروز بخشی از شرکت بتسدا میباشد، مجددا به سراغ این سری برود. اما این همان کاری است که این استودیو در کنار استودیوی اولانچ سافتور (Avalanche Software) تصمیم به انجام آن گرفته است.
تیم ویلیتس (Tim Wilits) که از اعضای تیم سازندهی نسخهی بعدی این عنوان میباشد، تایید کرد که آنها شکست نسخهی اولیه را قبول دارند. آنها باور دارند که بازی در برآورده کردن آنچه که در زمینهی گیمپلی وعده داده بود شکست خورد که دلیل اصلی آن عدم تعادل و هماهنگی بین بخش اکشن بازی و جهانباز بودن این عنوان بوده که باعث شده است شاهد دو بخش کاملا جدا و ناپیوسته باشیم.
اما در Rage 2 به لطف پیشرفت تکنولوژی و قدرت بالای کنسولهای جدید شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود. آقای ویلیتس در این باره گفته است:
در آن زمان ما تکنولوژی Megatexture را در اختیار داشتیم و همچنین با یک بازی با جهانی بزرگ روبهرو بودیم، ولی این دو کاملا جدا و متفاوت بودند. شما در ابتدا در محیط بیرونی زمینهای بایر بازی بودید، سپس بازی بارگذاری میشد و شما وارد محیط یک مرحله و سریعا وارد مبارزه میشدید. خب همهی این مشکلات از بین رفته است. شما صرفا در محیط بازی هستید. همه چیز بینقص و پیوسته میباشد و شما میتوانید هر زمان به دلخواه خود وارد درگیری و مبارزات بازی شوید. آنچه که در Rage وعده داده شده بود در بازی Rage 2 در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
اضافه شدن مبارزات به محیط بزرگ بازی احتمالا آن احساس یکنواختی، خودجوشی و اظطراری که در بازیهایی همچون Farcry و یا Just Cause شاهد آن هستیم را به مخاطب القا خواهد کرد. اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این موضوع به تنهایی برای موفقیت این عنوان کافی خواهد بود یا خیر. با این وجود به نظر میرسد تیم سازنده در حال حاضر مسیر درستی را برای توسعهی این عنوان انتخاب کرده است.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
دیوونه گیمپلی فست و وحشیش شدم خدا کنه داستانشم مث گیم پلی و گان پلیش عالی باشه :inlove:
فکر نکنم بازی خوبی در بیاد مثل نسخه اولش