بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا
بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا
بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا
بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018

مهرداد میرشاهی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

تقریباً سه سال از عرضه بازی Halo 5: Guardians زمان می‌گذرد و معرفی و نمایش تریلر بازی Halo: Infinite به عنوان افتتاحیه کنفرانس مایکروسافت در رویداد E3 2018، بسیار شگفت‌انگیز و حماسی بود. گرچه بعدها فهمیدیم که این تریلر بیشتر یک «دموی نمایشی از موتور» این بازی بود تا توانایی‌های موتور بازیسازی اسلیپ‌اسپیس (Slipspace) استودیوی ۳۴۳ ایندستریز (۳۴۳ Industries) را به رخ بکشد و لزوماً محتوای درون این عنوان را به نمایش نمی‌گذاشت. با این وجود، تصمیم گرفتیم تا تحلیلی داشته باشیم بر نمایش بازی Halo: Infinite در نمایشگاه E3 2018 و اطلاعاتی که از آن در اختیار داریم را با هم مرور کنیم.

پس از اینکه قرارداد مایکروسافت با استودیوی بانجی (Bungie) به پایان رسید و این استودیو مشغول توسعه بازی Destiny شد، ردموندی‌ها وظیفه ساخت و توسعه این سری را به استودیوی نوپای ۳۴۳ ایندستریز دادند. این استودیو که در سیاتل واشنگتن واقع شده، یکی از تیم‌های توسعه بازی‌های ویدئوییِ پرچمدار مایکروسافت محسوب می‌شود که تاکنون ساخت عناوینی نظیر بازی Halo 4، بازی Halo 5: Guardians و بازی Halo Wars 2 و چندتایی دیگر را در کارنامه کاری خود می‌بیند. حضور صدها توسعه دهنده از جمله کسانی که سابقاً برروی سری Halo کار می‌کرده‌اند، تیم قدرتمندی را برای به عهده گرفتن مسئولیت توسعه این سری تیراندازی اول شخصِ فضایی شکل داده است.

Halo: Infinite نسخه جدید سری بازی‌های محبوب Halo محسوب می‌شود که دنباله مستقیم بازی قبلی این مجموعه یعنی عنوان Halo 5: Guardians است. تریلر معرفی این بازی به عنوان افتتاحیه کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 پخش شد و نخستین نگاه به ماجراجویی‌های جدید مستر چیف (Master Chief) را ارائه داد.

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

تریلر بازی Halo: Infinite که در جریان کنفرانس ایکس‌باکس پخش شد، بیشتر یک دموی تکنیکی بود تا توانایی‌ها و قابلیت‌های موتور بازیسازی اسلیپ‌اسپیس استودیوی ۳۴۴ ایندستریز را که قادر به اجرای آن‌هاست، به تصویر بکشد. پس از معرفی این بازی، کریس لی (Chris Lee)، رئیس استودیوی ۳۴۳، با انتشار مطلبی که همه هواداران سری Halo حتماً از آن خبر دارند، بیان کرد که آن‌ها ایده‌های بسیار جاه‌طلبانه‌ای برای Halo: Infinite در ذهن دارند که باید به تکنولوژی جدیدی برای تحقق آن‌ها دست پیدا کنند. هرچه که در این تریلر به تصویر کشیده شد، در موتور این بازی اجرا شده بود و لزوماً به این معنا نیست که بازی نهایی نیز به همین شکل خواهد بود. لی تاکید داشت که «راه زیادی» تا عرضه این بازی باقیست و وی اطمینان دارد که Halo: Infinite نسبت به الان تا زمان انتشارش، به «تکامل» خواهد رسید. در حقیقت باید بگوئیم که که تریلر معرفی این عنوان، در حقیقت بازی Halo: Infinite نبود و مایکروسافت بیشتر می‌خواست تا چیزی که احتمالاً این بازی قرار است باشد را به تصویر بکشد. هرچند با همین حال هم این تریلر بسیار چشمگیر بود و بیش از هر چیزی دنیای پر زرق و برق آن که مملوء از موجودات جدیدی بود به چشم می‌آمد. حالت Warzone بازی Halo 5: Guardians، نشان‌دهنده Haloای در مقیاسی عظیم بود و طبیعی‌ست که فکر کنیم ۳۴۳ قصد دارد تا Halo: Infinite نهایی، به صورت کلی چنین مقیاس بزرگی داشته باشد.

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

پایان داستان بازی Halo 5، نشان می‌داد که احتمالاً شخصیت محبوب کورتانا (Cortana) شخصیت شرور نسخه بعدی این سری باشد. چند سال پیش و زمانی که ۳۴۳ ایندستریز مسئول توسعه این مجموعه شد، اعلام کرد که Halo 4 آغازگر یک سه گانه جدید در سری Halo خواهد بود که احتمالاً Halo: Infinite سومین و آخرین نسخه این سه‌ گانه است. داستان بازی Halo Wars 2 نیز برروی داستان این بازی تاثیر دارد اما هنوز مشخص نیست که آیا شخصیتی از آن بازی در جدیدترین دنباله اصلی این سری نیز حضور خواهد داشت یا خیر؟ پایان افسانه‌ای Halo 5 نیز ما را به این نتیجه رساند که حلقه جدیدی از Halo برای بازی کردن از راه خواهد رسید.

هرچند با توجه به چیزهایی که تاکنون گفته شده، نباید Halo: Infinite را یک بازی بدانیم (منظور این است که توسعه این بازی هنوز در اوایل راه خود به سر می‌برد)، اما مشخص است که این بازی از نظر داستانی دنباله عنوان Halo 5: Guardians خواهد بود و قرار است ادامه داستان آن را روایت کند و بیشتر برروی شخصیت محبوب مستر چیف تمرکز داشته باشد. تقریباً همه هواداران این سری بر این نکته متفق‌القول هستند که Halo 5 فاصله زیادی با چیف گرفته بود و بازی‌بازان مدت زمان زیادی را در قالب شخصیت Agent Locke بازی می‌کردند. هواداران اصیل سری Halo، بیشتر خواهان تمرکز برروی شخصیت محبوبشان، مستر چیف هستند و اینطور که پیداست، ۳۴۳ تصمیم گرفته تا این بار تمام تمرکز خود را برروی این شخصیت بگذارد و خلاء نسخه قبل را پر کند. فرانک اُکانر (Frank O’Connor) در این باره گفته که Halo Infinite قرار است بار دیگر برروی تیم آبی (Blue Team) و Fireteam Osiris تمرکز داشته باشد و به همین جهت مستر چیف کلیدی‌ترین نقش این داستان را بر عهده خواهد داشت. جهان Halo فرصت‌های زیادی برای داستان‌سرایی دارد بنابراین Halo: Infinite از این نظر و با در نظر گرفتن این اوصاف، هیجان‌انگیز خواهد بود.

نکته‌ای که در این تریلر خودنمایی می‌کرد و یکی از کاربران وب‌سایت ردیت نیز به آن پی برده بود این است که در ثانیه‌های ابتدایی این ویدئو شاهد کدی مورسی بودیم که با رونویسی آن عبارت «SOS ZETA HALO GRD» بدست می‌آید. با وجود اینکه هنوز مشخص نیست منظور از GRD (شاید Guardian) چیست، اما «SOS ZETA HALO» منظوری کاملاً واضح دارد. در افسانه‌ها و روایت‌های قدیمی Halo آمده است که Zeta Halo در اصل Installation 07، یکی از هفت حلقه باقی مانده هیلو است. همانطور که در کتاب Halo: Hunters After Dark نیز آمده، این مکان خانه‌ای از موجوداتی کرگردن مانند است که در تریلر این بازی نیز به تصویر کشیده شدند.

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

کد مورسی این صحنه که پس از رونویسی آن، عبارت «SOS ZETA HALO GRD» بدست می‌آید، نشان از جریان داشتن این بازی در Zeta Halo دارد.

یکی دیگر از نکاتی که نشان از جریان داشتن این بازی در Zeta Halo دارد، وجود نشانه‌های باستانی است. ممکن است در بازه‌ای شاهد نمایش انسان‌های باستانی هم باشیم و این علائم نشانه‌ی خوبی برای باورپذیری این مسئله دارند. Zeta Halo مملو از انسان‌هایی‌ست که آینده را پیش‌بینی کرده‌اند، بنابراین همه چیز دست در دست هم داده‌اند تا این گمانه‌زنی قوت زیادی داشته باشد.

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

صحنه‌ای که نشان از حضور انسان‌های باستانی در این بازی دارد.

نشانه دیگری که اطلاعات بیشتری از مکان Halo: Infinite به ما می‌دهد، توسط یکی از کاربران توییتر بدست آمده است. Masterz1337 موفق شده با نمایشگر ۴K تصویری از دراگ‌شیپ‌های Pelican بدست آورده که تاریخ ۵/۲۷/۲۵۶۰ را نشان می‌دهد. این اطلاعات به این معناست که Halo: Infinite حدود یک سال و نیم پس از وقایع بازی Halo 5: Guardians جریان دارد.

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

از آنجایی که به احتمال زیاد این بازی در Zeta Halo جریان دارد و داستان Halo 5 را دنبال می‌کند، می‌توانیم سرنخ‌ها را کنار هم آوریم. در جریان وقایع Halo: Primordium، پیشگامان Zeta Halo انسان‌ها را در در جایی به اسم Palace of Pain در تله انداختند. در آنجا، آن‌ها را تحت تاثیر آزمایش‌هایی دلهره‌آور با Flood قرار دادند تا به هسته جدیدی دست پیدا کنند. پس از آن، پیشگامان Halo Arrays را اخراج کردند، اما این احتمال وجود دارد که Flood زنده باقی مانده باشد چراکه در یک مرکز تحقیق محافظت شده نگه داری می‌شده است. بنابراین شاید ما مجبوریم با آن‌ها مبارزه کنیم.

با این حال، زمانی که مبارزه چیف و متحدانش با کورتانا را در نظر بگیریم، اطلاعات بسیار کمی بدست می‌آید. یکی از کاربران ردیت توانسته تا شماره سریال تراشه‌ای که مستر چیف در سر خود قرار می‌دهد را بدست آورد. تا بدین لحظه هیچ کدام از این اعداد که ۰۴۴۳-۰ را نشان می‌دهد، قطعی نیستند اما به احتمال زیاد، عدد آخر ۰ نباشد و کلمه D برروی آن حک شده است.

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

آیا اینبار هوش مصنوعی جدیدی همراه مستر چیف خواهد بود؟

از آنجایی که شماره سریال تراشه کورتانا با D به پایان نمی‌رسد، پس همراه هوش مصنوعی مستر چیف کورتانا نیست. به علاوه بر اساس اطلاعات موجود از جهان Halo، هیچکدام از هوش‌های مصنوعی چنین شماره سریالی ندارند بنابراین احتمالاً یک شخصیت جدید را شاهد هستیم. هرچند پیش‌بینی می‌شود که نام این هوش مصنوعی دوراندال (Durandal) است. دلیل چنین قضیه‌ای را می‌توان در The Song of Roland جستجو کرد.

در کمیک حماسی Halo: Library Edition به این نکته اشاره شده که Song of Roland نقش مهمی در Halo بعدی خواهد داشت. در این داستان، گانِلون (Ganelon)، به فرانکیش رونالد (Frankish Roland) خیانت می‌کند و رونالد در مبارزه‌ای شجاعانه کشته می‌شود. با این حال، گانلون پس از این مبارزه بسیار ضعیف شده و مجبور می‌شود که در را برای ورود Frankish king Charlemagne باز کند تا جنایتکاران را شکست دهد. دوراندال نام شمشیر رونالد است و از همان فلزی ساخته شده که Joyeous و کورتانا نیز با آن ساخته شده‌اند.

بنابراین پیداست که دوراندال کمک بزرگی برای رونالد بوده و به احتمال زیاد، هوش مصنوعی UNSC در بازی Halo: Infinite که مقابل کورتانا قرار می‌گیرد، همان باشد. گرچه رونالد احتمالاً مرده است، اما این امر به طور بالقوه‌ای مستر چیف را که بیشتر به Charlemagne شباهت دارد را کمک می‌کند تا نهایت استفاده را از وضعیت وخیم کورتانای ضعیف شده ببرد. از آنجایی که در جایی از داستان Halo: Tales، کورتانا خود را به عنوان « joyous» توصیف می‌کند، می‌توان مطمئن بود که دوراندال جزوی از این بازی خواهد بود.

در رابطه با حضور احتمالی کورتانا در این بازی صحبت کردیم، مدتی پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد مارتی اُدانل (Marty O’Donnell)، آهنگساز چهار نسخه قبلی این سری برای ساخت موسیقی متن این بازی بازخواهد گشت. او عکسی از خود و جین تیلور (Jen Taylor) و جوزف استاتن (Joseph Staten) در شبکه اجتماعی توییتر به اشتراک گذاشته که گمانه‌زنی‌های زیادی را شکل داده است. آیا این احتمال وجود دارد که استاتن نگارش داستان بازی Halo Infinite را بر عهده داشته باشد؟ بنابراین بی‌شک کورتانا نقشی مهم در این بازی خواهد داشت اما جبهه او موضوع اصلی ما خواهد بود که برای مشخص شدنش باید صبر کنیم.

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

کورتانای دوست‌داشتنی، مستر چیف را تنها گذاشته است.

بازی Halo: Infinite از سبک هنری جدیدی بهره می‌برد که نسبت به نسخه‌های اصلی این سری، از جذابیت بیشتری برخوردار است. نیکولاس بوویر (Nicolas Bouvier)، که از زمان توسعه بازی Halo 4 جزوی از تیم توسعه این سری بوده و در حال حاضر به عنوان کارگردان هنری پروژه Halo: Infinite نقش دارد، در این باره اظهار داشت که سبک جدید این بازی «الهام گرفته از قسمت‌های نمادین و تاریخی سری بازی‌های Halo» است. هرچند که استودیوی ۳۴۳ ایندستریز تلاش دارد تا این سری را مدرن‌تر از گذشته کند و از بیشتر قدرت کنسول‌های ایکس‌باکس بهره ببرد. کلاه ایمنی مستر چیف به عنوان یکی از نشانه‌های سبک هنری جدید این بازی محسوب می‌شود که می‌توانید تصویر آن را از زیر مشاهده کنید:

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

کلاه‌خود مستر چیف، نشان‌دهنده سبک هنری جدید این بازی است.

جهان پویا و زنده بازی Halo: Infinite شامل محیط‌های متنوعی نظیر جنگل‌های سرسبز، بیابان‌های بزرگ، قله‌های برفی کوه‌ها و دریاچه‌هایی آرام است که با موجودات و حیوانات متنوعی پر شده است. مواردی که در این تریلر به وضوح نشان داده شد. هرچند همانطور که پیشتر اشاره کردیم، تریلر معرفی Halo: Infinite بیشتر یک دموی تکنیکی از موتور توسعه آن بود و صحنه‌های به تصویر کشیده شده لزوماً در بازی نهایی وجود نخواهند داشت. اما با توجه به صحبت‌های سازندگان، به نظر می‌رسد که Halo جدید همانند نسخه قبلی این سری از نظر گرافیکی پیشرفت زیادی داشته باشد. هرچند با توجه به اول شخص بودن این سری نباید انتظار جلوه‌های بصری پرجزئیات و بافت‌های باکیفیت را داشت، اما اگر کیفیت نهایی این بازی همانند تریلر معرفی آن باشد، Halo از این نظر نیز پیشرفت زیادی به خود دیده است. آب و هوایی که پویا به نظر می‌رسد و از تنوع بالایی هم برخوردار است، مناظر دلنشین و زیبا، موجودات جدید و کرگدن‌مانند، انیمیشن‌های روان باعث شده تا امید زیادی به گرافیک نهایی این محصول داشته باشیم.

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

محیط‌های بزرگ، پهناور و پویا اشتیاقمان برای تجربه Halo بعدی را زیاد کرده است

با در نظر گرفتن گزارش دیگری که قبلاً منتشر شده و در آن آمده بود که استودیوی ۳۴۳ ایندستریز قصد استخدام یک مهندس ارشد گرافیک بوده است، می‌توان به جزئیات بیشتری از این بازی دست پیدا کرد. در آن آگهی استخدام آمده که اگر گرافیک خیره‌کننده با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه متقاضی مدنظر را خوشحال می‌سازد، این بهترین موقعیت شغلی برای او خواهد بود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که Halo: Infinite از گرافیکی ۴K پشتیبانی کند و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه نیز تجربه لذت‌بخشی را ارائه دهد. با توجه به توان سخت‌افزاری بالای ایکس‌باکس وان ایکس، رسیدن به چنین کیفیتی خیلی هم دور از ذهن نیست.

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

طراحی هنری این بازی نیز عالی به نظر می‌رسد.

همانطور که در بازی‌های قبلی این مجموعه مشاهده می‌شد، انتظار می‌رود که Halo: Infinite نیز از همان فرمول تیراندازی اول شخصی استفاده کند که این مجموعه را به موفقیت رسانده و منحصر به فرد کرده است. آهسته کردن گیم‌پلی برای تیراندازی بهتر یکی از ویژگی‌های جذاب Halo است ک به احتمال زیاد در Halo: Infinite نیز وجود خواهد داشت و یحتمل با ایده‌های جدید به تکامل برسد.

تریلر این بازی بیش از هر چیزی برروی محیط بزرگ این عنوان تمرکز داشت. شاید این توجه ویژه، نشان از این نکته داشته باشد که احتمالاً Halo: Infinite یک عنوان جهان باز (Open World) خواهد بود و یا محیط‌های بزرگی دارد که بازی‌بازان می‌توانند به کاوش در آن بپردازند. این روزهای بازی‌های زیادی به سمت جهان باز شدن پیش می‌روند و اکثر سازندگان چنین سبکی را می‌پسندند، شاید مایکروسافت و ۳۴۳ ایندستریز نیز چنین تصمیمی را برای این سری گرفته‌اند. بنابراین اگر این مورد تائید شود، نباید خیلی تعجب کنیم.

گرچه ویژگی تقسیم صفحه نمایش (Split Screen) در بخش چند نفره محلی بازی Halo 5 وجود نداشت، اما واکنش علاقه‌مندان استودیوی ۳۴۳ ایندستریز را وادار به تغییر تصمیمش کرد؛ آن‌ها در گذشته اعلام کرده بودند که این ویژگی به این سری بازخواهد گشت و احتمالاً Halo: Infinite نقطه بازگشت این ویژگی جذاب باشد تا بازی‌بازان برای مدت‌های طولانی و در کنار دوستان خود به تجربه این بازی بپردازند.

در نقطه‌ای از این تریلر، شاهد وسیله نقلیه چهار چرخ بزرگی بودیم که برروی جاده‌های خاکی راه می‌رفت. Warthog یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های سری بازی‌های Haloست بنابراین وجود این وسلیه نقلیه در این بازی قطعی است. از آنجا گفته شده شاید Halo: Infinite یک بازی جهان باز و یا حتی یک عنوان آنلاین باشد، حضور چنین وسیله نقلیه‌ای می‌تواند کمک بیشتری به گیم‌پلی آن کند.

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

متاسفانه این تریلر اصلاً نشان نداد که Halo: Infinite حاوی چه بخش‌هایی خواهد بود و آیا شاهد حالت Warzone خواهیم بود یا خیر؟ از توانایی‌های حرکتی جدید اسپارتان‌ها هم چیز زیادی دستگیرمان نشد. دید مثبت فیل اسپنسر به رایانه‌های شخصی و قابلیت مادسازی نشان از این دارد که احتمالاً Halo: Infinite نیز چنین قابلیتی را در خود داشته باید هرچند هنوز چیزی در این باره تائید نشده است.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، مارتی اُدانل برای ساخت موسیقی متن این بازی باز خواهد گشت. وی ساخت موسیقی چهار نسخه نخست این مجموعه را در کارنامه کاری خود دارد و اگر سابقه کاری او را معیار قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که Halo: Infinite نیز موسیقی متن زیبایی خواهد داشت. موردی که در تریلر معرفی این بازی نیز پیدا بود. موسیقی حماسی و در عین حال دلنشین و متناسب با صحنه‌های به نمایش در آمده.

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت در کنفرانس خبری این شرکت در رویداد E3 2018 اطلاعاتی از نسل بعدی کنسول‌های ایکس‌باکس ارائه داد که با اسم رمز «اسکارلت» شناخته می‌شود. البته وی به این نکته اشاره کرد که این کنسول زودتر از سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه نخواهد شد؛ به همین جهت، گزارش‌های مکرر در این باره و توجه به صحبت‌های کریس لی که بیان کرده بود که Halo: Infinite راه طولانی‌ای تا انتشار دارد، می‌توان گفت که نسخه جدید سری بازی‌های Halo احتمالاً یک عنوان نسل بعدی خواهد بود و برروی نسل جدید کنسول‌های ایکس‌باکس منتشر خواهد شد. هرچند که هنوز قطعیتی در این باره وجود ندارد و بیشتر یک حدس و گمان است.

از سوی دیگر، کریس لی در نوشته خود به این نکته اشاره کرده بود که Halo: Infinite نشان‌دهنده «تغییر رویکرد و رویه این شرکت با کارهایی که تاکنون انجام می‌داده‌اند» خواهد بود. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که Halo: Infinite در قالب دو نسخه عرضه خواهد شد. شایعه شده که به احتمال زیاد، بازی Halo: Infinite به دو قسمت تک نفره و چند نفره تقسیم شده است. برد سمز، یکی از منابع آگاه مایکروسافت، اعلام کرده که شنیده مایکروسافت احتمالاً بخش تک نفره Halo: Infinite را در اواخر ۲۰۱۹ میلادی عرضه سازد و بخش چند نفره آن نیز در سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار خواهد گرفت. لی در همان مطلبش گفته که Halo: Infinite تصمیم دارد تا بازی‌بازان را به «سمت و سویی غیرمنتظره و جدید» سوق دهد؛ که می‌توان اینطور برداشت کرد که منظور وی، تحول سیستم عرضه، داستان و یا هر چیز دیگری است.

این در حالی است که گفته شده استودیوی ۳۴۳ ایندستریز تصمیم دارد تا بازی Halo: Infinite را بر اساس بازخورد طرفداران و با دریافت نظرات و پیشنهادات آن‌ها بسازد. به این معنا که بازی‌بازان در طول مراحل توسعه این بازی قادر به تجربه آن خواهند بود و می‌توان بخش‌هایی از آن را تجربه کنند. مایکروسافت پیشتر چنین رویه‌ای را برای عرضه برخی محصولاتش دنبال کرده بود اما اتخاذ چنین روشی برای عرضه نسخه جدید سری Halo که محبوبیت و عظیمت زیادی نزد طرفداران ایکس‌باکس دارد، نشان از تحول اندیشه‌های ردموندی‌ها دارد.

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

با تمامی این گفته‌ها، بازی Halo: Infinite به این زودی‌ها منتشر نخواهد شد. استودیوی ۳۴۳ تاکید داشته که زمان زیادی برای ساخت این بازی می‌خواهد تا «بازی مناسبی» برای طرفداران به ارمغان آورد. تجربه عرضه Halo 5 آن‌ها را مصمم کرده تا در عرضه نسخه جدیدی از این سری هیچگاه عجله نکنند. Halo یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین سری بازی‌های صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود که هواداران زیادی دارد و قطعاً دانستن این نکته که زمان زیادی تا عرضه این بازی باقی مانده، طرفداران را ناامید می‌سازد.

در پایان باید بگوئیم که تریلر معرفی Halo: Infinite بیش از آنچه که نشان از تکامل و ایده‌های جدیدی برای این سری داشت، بیشتر نشانه‌ای از تحول اندیشه‌ها و برنامه‌های مایکروسافت برای نسل فعلی و آینده بوده است. معرفی این بازی در ابتدای کنفرانس مایکروسافت به همه نشان داد که آن‌ها وارد مسیر تازه‌ای شده‌اند و می‌خواهند از اشتباهات گذشته خود درس بگیرند. ۳۴۳ ایندستریز می‌خواهد پرچمدار اصلی سبک اکشن اول شخص در بازار باشد و ابزار این کار سری محبوب Halo و موتور اسلیپ‌اسپیس هستند؛ شاید مدت‌ها زمان ببرد که یک IP جدید به سطح محبوبیت این مجموعه برسد اما آن‌ها آنقدر خوش‌شانس بودند که خیلی زود کنترل مجموعه‌ای را بدست گرفتند که از تاریخ غنی برخوردار بوده است و علاقه‌مندان زیادی در سراسر جهان دارد. «توجه به بازی‌های انحصاری» و «کمبود آن‌ها» باعث شده تا اینجای کار، مایکروسافت در نسل هشتم از سونی عقب بیفتد.

پس بهتر است اینطور بگویم، مایکروسافت با انتخاب تریلر معرفی این بازی برای افتتاحیه کنفرانسش در E3 2018، خواست تا ضمن معرفی نسخه جدید سری محبوب Halo، از برنامه‌هایش نیز پرده‌برداری کند. درس گرفتن از اشتباهات کارهای قبلی و تلاش برای پر کردن خلاء آن‌ها هم برای نسخه جدید Halo صدق می‌کند هم برای برنامه‌های مایکروسافت در نسل هشتم و فراتر از آن؛ ردموندی‌ها این مورد را در ادامه کنفرانس خود به وضوح نشان دادند: معرفی استودیوهای فرست پارتی جدید و بازی‌های تازه. مورد دوم، توجه به بازی‌های انحصاری و فرصت‌هایی که دارند. ۳۴۳ ایندستریز تلاش دارد تا از ریشه‌ها و فرصت‌های داستان‌سرایی جهان Halo بهترین استفاده را ببرد و به همین جهت مجاب شده تا بار دیگر مستر چیف را به صحنه برگرداند و در عین حال آن را به تکامل برساند. قطعاً این مورد را هم در ادامه کنفرانس مایکروسافت دیدید، معرفی نسخه جدید IPهای معروف این شرکت با ویژگی‌های تکامل‌یافته و بازگرداندن بازی‌های قدیمی نظیر Batteloads. عنوان Halo: Infinite هم برای ۳۴۳ ایندستریز و هم برای مایکروسافت یک شروع مجدد محسوب می‌شود که امید زیادی به آن دارند و معرفی کوتاه و پر از ابهام این بازی نیز نتوانسته جلوی عطش طرفداران چندین ساله آن را بگیرد.

بازی Halo: Infinite در تاریخ نامشخصی برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ عرضه و منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا
بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا
بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا
بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا
بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا
بازگشت به ریشه‌ها در عین تکامل | تحلیل نمایش Halo: Infinite در E3 2018 - گیمفا