ناشر Red Dead Redemption 2: هدف ما درگیر کردن مشتریان با بهترین نوع سرگرمی است - گیمفا
ناشر Red Dead Redemption 2: هدف ما درگیر کردن مشتریان با بهترین نوع سرگرمی است - گیمفا
ناشر Red Dead Redemption 2: هدف ما درگیر کردن مشتریان با بهترین نوع سرگرمی است - گیمفا
ناشر Red Dead Redemption 2: هدف ما درگیر کردن مشتریان با بهترین نوع سرگرمی است - گیمفا

ناشر Red Dead Redemption 2: هدف ما درگیر کردن مشتریان با بهترین نوع سرگرمی است

امیرحسین نصرتی
۰۹:۳۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
ناشر Red Dead Redemption 2: هدف ما درگیر کردن مشتریان با بهترین نوع سرگرمی است - گیمفا

در مقطعی قرار داریم که بازی‌های سرویس محور به بخش بزرگی از صنعت بازی‌ها تبدیل شده‌اند و توسعه‌دهندگان و ناشران از کوچک تا بزرگ به‌دنبال این هستند تا به هر روشی بازی‌های خود را به عناوین سرویس محور تبدیل کنند. مزایای این امر نیز بسیار واضح است چراکه میزان سرگرم کنندگی پایدار به معنای میزان سود دهی پایدار است که هر توسعه‌دهنده‌ای از آن نمی‌گذرد.

Red Dead Redemption 2 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال جاری است و می‌تواند مزایای زیادی از تبدیل شدن به عنوانی سرویس محور ببرد اما به‌نظر می‌رسد که “فعلاً” از این جریان مصون مانده باشد. به‌تازگی استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) مدیرعامل شرکت تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) در مصاحبه با Game Daily درباره‌ی عناوین سرویس محور صحبت‌هایی به میان آورده و بیان کرده است که ذهنیت تیک تو اینتراکتیو، اضافه کردن این بخش به تمامی عناوینش نیست:

ما به بازی‌های سرویس محور یا تک‌نفره یا چندنفره یا قسمتی علاقه‌ای نداریم بلکه علاقه‌ی ما جمع‌آوری و درگیر کردن مشتریان با بهترین نوع سرگرمی است که ساخته می‌شود؛ حال می‌خواهد در هر نوعی باشد و اگر این کار را انجام دهیم و پس از آن برای سرگرم کردن مشتریانمان محصولات عالی بیشتری به آن‌ها دهیم، به موفقیت خواهیم رسید که این اتفاق طبیعتاً سود و منافع نیز به دنبال خواهد داشت.

نگرانی من این است که نگاه وارونه به جمله‌ی “ما می‌خواهیم بازی‌های سرویس محور بسازیم” به درستی تفهیم نشده است. ما در تجارت سرگرمی هستیم و دلیلی وجود ندارد زمانی که بازی‌های تک‌نفره خوب هستند اعتقاد داشته باشیم که مشتریان علاقه‌ی خود به این نوع بازی‌ها را از دست داده‌اند. هنگامی که سرویسی عالی نیست دلیلی وجود ندارد که باور داشته باشید می‌توانید آن را بسازید.

ما گفته‌ایم که می‌خواهیم مشتریانمان را بعد از انتشار اولیه‌ی بازی درگیر و سرگرم کنیم. آن همچنان هدف ما باقی می‌ماند اما شما تنها زمانی قادر به انجام چنین کاری هستید که در انتشار اولیه‌ی بازی، تجربه‌‌ای عالی برای مشتریان رقم بزنید. اگر این‌طور نباشد، مردم چیز بیشتری [از بازی] نمی‌خواهند.

سپس زلنیک دررابطه با Red Dead Redemption 2 و محتویاتی که تیک تو اینتراکتیو برای پشتیبانی از آن در نظر گرفته است صحبت کرد:

ما Red Dead Online را داریم و راک‌استار (Rockstar) نیز آن را معرفی کرده است؛ بنابراین مشخصاً انتظار می‌رود که پس از انتشار اولیه‌ی بازی بتواند نمونه‌ای عالی از درگیری و سرگرم‌کنندگی مداوم باشد. مسیرهای کسب درآمد چیزی است که دررابطه با آن صحبت نکرده‌ایم چراکه این دغدغه‌ی اصلی ما نیست. دغدغه‌ی اصلی ما سرگرم نگه‌داشتن مشتریان است.

اگر بخواهیم منصفانه به سخنان زلنیک نگاه کنیم، دیدگاه او نیز فرق چندانی با دیگر ناشران ندارد و اگر مشکلی وجود نداشته باشد او دلیلی برای نرفتن به سمت عناوین سرویس محور نمی‌بیند اما خوش‌بختانه خاطر ما را از این بابت مطمئن می‌کند که تیک تو و راک‌استار به‌دنبال ساخت محتویاتی عالی و بهترین در زمان عرضه هستند. عنوان Red Dead Redemption 2 در تاریخ جمعه ۴ آبان ماه ۱۳۹۷ (۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. البته شواهدی دال بر توسعه‌ی این بازی برای رایانه‌های شخصی نیز وجود دارد اما همچنان چیزی به صورت رسمی تائید نشده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ناشر Red Dead Redemption 2: هدف ما درگیر کردن مشتریان با بهترین نوع سرگرمی است - گیمفا
ناشر Red Dead Redemption 2: هدف ما درگیر کردن مشتریان با بهترین نوع سرگرمی است - گیمفا
ناشر Red Dead Redemption 2: هدف ما درگیر کردن مشتریان با بهترین نوع سرگرمی است - گیمفا
ناشر Red Dead Redemption 2: هدف ما درگیر کردن مشتریان با بهترین نوع سرگرمی است - گیمفا
ناشر Red Dead Redemption 2: هدف ما درگیر کردن مشتریان با بهترین نوع سرگرمی است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ناشر Red Dead Redemption 2: هدف ما درگیر کردن مشتریان با بهترین نوع سرگرمی است - گیمفا