در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا
در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا
در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا
در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا
در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا
در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا

در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت

مهدی نقدی
۲۲:۳۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا

سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) در دهه‌ی اخیر با ساختن بازی‌های نقش آفرینی‌،  نه تنها با قرار دادن انتخاب‌های سخت پیش روی بازی‌بازان ، بلکه به دلیل در نظر گرفتن عواقب برای این انتخاب‌ها که به آنها ارزش می‌دهد، شهرتی برای خود کسب کرده است.

این چیزی است که بسیاری از بازی‌ها و سازندگان ادعای آن را می‌کنند اما متاسفانه در اکثر مواقع این اتفاق رخ نمی‌دهد.

همانطور که حدس می‌زنید، Cyberpunk 2077 نیز از همین فلسفه پیروی خواهد کرد. مایک پوندسمیت (Mike Pondsmith)، خالق عنوان Cyberpunk 2020 که یک بازی رومیزی نقش آفرینی بود و بازی جدید سی‌دی پراجکت رد بر پایه‌ی آن است، در مصاحبه‌ای با کانال یوتوب LastKnownMeal اعلام کرد که بازی دارای سیستم انتخاب و عواقب مناسبی خواهد بود و این سیستم بسیار شبیه همان چیزی است که در بازی رومیزی Cyberpunk 2020 نیز وجود دارد؛ در این بازی سیستم کارمای “خوب و بد” وجود نخواهد داشت بلکه انتخاب‌هایی پیش روی شما قرار می‌گیرد که تأثیر مستقیمی بر روند بازی و اتفاقاتی که برای شخصیت‌ها می افتد، خواهد داشت.

پوندسمیت گفت:

یکی از فلسفه‌های اساسی بازی این است که اعمال شما عواقبی خواهند داشت. و این درواقع به ریشه‌های Cyberpunk 2077 که یک بازی رومیزی به نام Cyberpunk 2020 است، بازمی‌گردد. در بازی رومیزی، سیستمی برای کارما، پاداش دادن به اعمال خوب و غیره وجود ندارد اما می‌توانید به خوبی حدس بزنید که اگر فردی از یک باند خلافکار را بکشید، این باند کار شما را به خاطر سپرده و شما را پیدا خواهد کرد. این واقع گرایی است، در دنیای واقعی نیز کارها همینطور پیش می‌رود.

گاهی اوقات کارما خودش را در قالب “جبهه‌ی سیاه و جبهه‌ی روشن” نشان نمی‌دهد. گاهی اوقات به شیوه‌هایی تأثیرش را روی شما می‌گذارد که توقع آن را ندارید. یک روز در دفتر کارمان با یکدیگر به شوخی می‌گفتیم که ممکن است وقتی در حال رانندگی در بزرگراهی هستید، کسی جلوی شما بپیچد و شما به او توهین کنید، بعداً به بانک بروید و همان شخص را پشت پیشخوان بانک ببینید! این قبیل اتفاق‌ها ممکن است در بازی رخ دهد!

کارما یک چیز سیاه یا سفید نیست. اما اعمال شما عواقبی خواهند داشت. در تریلر اصلی نکته‌ای که به آن علاقه‌مند شدم این بود که قطعه‌ی موسیقی‌ای که برای آن انتخاب کرده بودند Personal Responsibility (مسئولیت شخصی) نام داشت زیرا به نوعی تمام حرف‌های ناگفته را زد.

حقیقتاً من از سی‌دی پراجکت رد کمتر از این انتظار ندارم. سیستم کارمای سیاه‌ یا سفید هیچ‌وقت چیز جالبی به نظر نمی‌رسید و زمان آن گذشته است. بازی The Witcher 3 بدون این‌که مشخص کند چه چیزی خوب است و چه چیزی بد، با در نظر گرفتن عواقبی منطقی برای تمام انتخاب‌های بازی‌باز، همه را شگفت‌زده کرد. واقعاً نمی‌توانم صبر کنم تا ببینم که چگونه همین اتفاق برای Cyberpunk 2077 رخ می‌دهد.

پس قبل از این‌که با اسلحه‌ی خود شروع به تیراندازی و کشتن دشمنان کنید باید فکر کنید.

هنوز تاریخ عرضه‌ی Cyberpunk 2077 مشخص نیست. این بازی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا
در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا
در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا
در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا
در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا
در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا
در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

در Cyberpunk 2077 کارهایتان عواقب خواهد داشت - گیمفا