TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا
TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا
TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا
TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا
TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا
TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا

TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia

نیما رضایی
۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا

نمایشگاه TGC هر ساله میزبان بازی سازان و توسعه دهندگانی خلاق است که با منابع محدود خود دست به کارهای بزرگی می‌زنند. واقعیت مجازی امروزه حتی در سطح جهانی نیز یکی از سبک‌هایی است که به خاطر دشواری‌های خاص خود، شاید کم‌تر سازنده‌ای به سراغ آن برود؛ با این حال در میان ده‌ها استودیوی حاضر در TGC 2018 که هر یک بازی‌هایی جذاب در سبک‌های مختلف ارائه کردند، استودیویی ایرانی حضور داشت که به سراغ واقعیت مجازی رفته است. بازی Sincere Men عنوانی از استودیو اتوپیا است که برای هدست واقعیت مجازی HTC Vive در دست تولید است. شایان ذکر است که نسخه‌ی دمویی از بازی در غرفه‌ی اتوپیا قابل بازی بود که شرکت کنندگان نمایشگاه TGC 2018 می‌توانستند آن را خود امتحان کنند. در ادامه می‌توانید مصاحبه اختصاصی گیمفا با توسعه دهندگان این بازی را مشاهده کنید.

TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا

 

 

 


  • سلام، لطفاً توضیحی کلی درباره‌ی بازی بدهید تا با آن بیشتر آشنا بشویم.

این بازی برای رایانه‌های شخصی و، همان طور که مشاهده می‌کنید، برای واقعیت مجازی ساخته شده است. بازی همچنین دارای داستان بوده و داستان محور است. مرحله‌ی قابل بازی که مشاهده می‌کنید تنها قسمت کوچکی از بازی بوده و گیمپلی آن تنها به همین جا ختم نمی‌شود. ما بازی باز را در شرایطی مختلف چون تیراندازی از هلیکوپتر، روی زمین، و… قرار خواهیم داد و کنترل کامل دست بازی باز است. Sincere Men عنوانی اپیزودیک خواهد بود به طوری که داستان این قسمت تمام شده و به سراغ تولید قسمت بعد خواهیم رفت.

  • چرا تصمیم به اپیزودیک کردن بازی گرفتید؟

در واقعیت مجازی اگر بازی باز مدت زیادی را به بازی کردن بگذراند به تدریج حال او نامساعد خواهد شد و مشکلاتی به وجود می‌آید. از همین رو تصمیم به چند قسمتی کردن بازی گرفتیم.

  • بازی شامل صداگذاری هم خواهد بود یا دیالوگ به صورت زیرنویس و نوشتاری خواهند بود؟

بازی دارای سینماتیک خواهد بود و شخصیت‌ها صحبت خواهند کرد. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از دوبلور های مطرح استفاده کنیم و روابطی هم در صدا و سیما برای این کار داریم.

TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا

  • با توجه به این قالب روایت، قیمت گذاری برای بازی به چه صورت خواهد بود؟

احتمالاً هر قسمت به صورت جداگانه به فروش برسد اما تا به امروز درباره‌ی بحث‌های مالی آن توافق و فکر نکردیم.

  • در حال حاضر بازی تنها برای Vive در دسترس است؟

فعلاً بازی برای هدست HTC Vive توسعه یافته است اما امکان توسعه‌ی آن برای دیگر هدست ها نیز وجود دارد.

  • مراحل ساخت و پیش تولید بازی چطور؟ چقدر برای ساخت آن زمان صرف شده است؟

چیزی که الآن در نسخه دمو مشاهده می‌کنید نزدیک به سه ماه بر روی آن کار شده است. بخش پیش تولید بازی هم تا داستان آن سرهم شود و درباره‌ی اتفاقات بازی به نتیجه برسیم ۴ ماه به طول انجامید.

  • بحث واقعیت مجازی مقوله‌ای جدید است. چطور شد که بین تمامی بازی های موبایلی و … تصمیم گرفتید به سراغ VR برید؟

چون همان طور که اشاره کردید، مقوله‌ای جدید است. هنگامی که بحث ساختِ چیزی در قلمرویی جدید می‌شود، این امکان وجود دارد که استاندارد هایی نو در آن ایجاد کنید و وقتی که صاحب استاندارد باشید یعنی همه چیز را دارید. برای مثال شرکت بلیزارد صاحب استاندارد است؛ هیچ چیز جای وارکرفت را نخواهد گرفت. ما اگر وارد قلمرو موبایل می‌شدیم شرکت های بسیاری در آن حاضر بودند و ما ترجیح دادیم فعلا در این حوضه وارد نشویم.

  • برای ساخت بازی اول شخص خودتون قطعاً الهام هایی گرفتید. کدام بازی ها یا تفکرات الهام بخش شما در تولید این عنوان بودند؟

بازی هایی خوب و آنچان قدرتمندی برای وافعیت مجازی وجود نداشت که بخواهیم از آن ها الهام بگیریم. اما چیزی که در ساخت این بازی مد نظر ما بود تجربه های جالبی یود که افراد نمی‌توانند در دنیای واقعی آن را انجام دهند. مثلا در ابتدای Sincere Men شما از بالای هلیکوپتر تیراندازی خواهید کرد که فکر کنم کمتر کسی بتواند در زندگی این کار را در واقعیت انجام دهد.

TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا

  • از چه موتوری برای ساخت بای استفاده کردید؟

انجین آنریل.

  • چه پلتفرم ها و زمان انتشاری رو برای بازی در نظر دارید؟

فعلاً تنها روی رایانه های شخصی منتشر خواهد شد اما تصمیم به انتشار آن برای واقعیت مجازی پلی استیشن ۴ نیز داریم. درباره‌ی زمان انتشار هم باید گفت که قسمت اول بازی تا ۶ الی ۷ ماه آینده به اتمام می‌رسد اما چون نهایی شدن بازی با تعطیلات زمستانی و عرضه بازی های بزرگ و تخفیفات سال نوی میلادی همراه می‌شود هنوز تصمیم نگرفتیم که آن را بعد از تعطیلات منتشر کنیم یا قبل آن تا بازی در میان عناوین بزرگ‌تر گم نشده و دیده شود.

  • تشکر امیدواریم موفق باشید.

 

VR

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا
TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا
TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا
TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا
TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا
TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا
TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا
TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

TGC 2018 | تجربه‌ی VR ایرانی، مصاحبه اختصاصی با استودیو Utopia - گیمفا