توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا

توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم

truth seeker
۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا

یکی از نکات قابل توجه و هیجان‌انگیز در مورد نسخه‌ی جدید سری Metro، افزایش ابعاد نقشه‌ی بازی نسبت به نسخه‌های پیشین سری می‌باشد. با این وجود این موضوع باعث ایجاد نگرانی در بین هواداران سری شده است. طرفداران سری Metro نگران هستند که افزایش ابعاد نقشه‌ی بازی ممکن است برروی روایت داستان که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سری می‌باشد، اثری منفی داشته باشد.

با این حال آقای هیو بینون (Hue Baynon) یکی از مدیران شرکت دیپ سیلور، به هوادارن اطمینان داده است که چیزی برای نگرانی وجود ندارد. آقای بینون در جریان یک مصاحبه بیان کرده است که توسعه‎دهندگان بازی بدنبال رسیدن به یک تعادل میان آزادی بازی‌بازان در گشت و گذار و همان نحوه‌ی روایت داستان همیشگی سری هستند.

من قبل از هر چیز و بیشتر از همه به این فکر می‌کنم که ما مشغول ساخت یک بازی از سری Metro هستیم، و ما مدت زیادی را صرف یافتن فرمول درست کرده‌ایم. این بازی همچنان همان حس سری Metro را خواهد داشت. طرفداران سری خواستار همان داستان قدرتمند همیشگی هستند. به نظر من بازی‌های جهان‌باز در برخی موارد بدلیل سرگرم شدن با ماموریت‌های جانبی، توان انتقال آن حس اظطرار و روایت مناسب داستان را ندارند. به همین دلیل ما سعی کردیم به یک ترکیب مناسب برای بازی Metro دست پیدا کنیم. در این بازی همچنان یک مسیر طلایی، کلیدی و حیاتی داستانی برای به جلو راندن شما وجود دارد.

تمام آن چیزهایی که بازی‌بازان در بازی‌های جهان‌باز دوست دارند، از آزادی گشت و گذار در نقشه تا پرداختن به ماموریت‌های خارج از خط داستانی، ما همه‌ی این موارد را به طور طبیعی در دل بازی جای داده‌ایم. با این وجود شاهد ماموریت‌های جمع‌آوری و کارهای جانبی کم اهمیت نخواهیم بود. شما بیشتر با هدف اکتشاف به گشت و گذار در نقشه خواهید پرداخت. زمانی که هدفی را دنبال می‌کنید، گشت و گذار در نقشه کاملا به شما بستگی دارد و هیچ اجباری برای این کار وجود ندارد. با این وجود شما می‌توانید جزییاتی از داستان و یا آیتم‌ها و وسایل جدیدی را با جست و جو در نقشه پیدا کنید. پس این بیشتر به یافتن یک تعادل مناسب بین بازی‌های جهان‌باز و بازی‌های معمولی بستگی دارد. ما باور داریم یک تجربه‌ی ترکیبی خاص را در این بازی ایجاد کرده‌ایم.

البته این تمامی صحبت‌های آقای بینون درباره‌ی این بازی نبوده است. در جریان این مصاحبه آقای بینون جزییات بیشتری از مدت زمان و ساختار مراحل بازی در اختیار هواداران گذاشته است که این جزییات را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید. بازی Metro Exodus در ۲۲ فوریه برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا
توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ALIREZA.PC گفت:

    من دلم اون تونل ها و مترو های تاریک سرد و غم زده رو میخواد !
    امیدوارم که بازیشون عالی بشه وگر نه به خاطرات سری های قبلی هم گند میزنن

  • legendboy گفت:

    کاملا منطقی و درسته
    اصلا نیازی به جهان باز بودن نداره همینطور که خیلی دیگه از بازیها نیاز نداشتن و این کارو کردن که به شکست منجر شد!
    جهان باز بودن فقط یه توهمه از اینکه بازی محتوای زیادی داره در حالیکه فقط بعضی بازیا هستن که به معنای واقعی یه جهان باز غنی به شمار میرن !
    متاسفانه این نسل شاهد موج جهان باز شدن و بتل و رویال و آنلاین محوری و … بودیم که اصلا امیدوار کننده نیست !!

  • HunTeR007IrN گفت:

    یعنی بهترین بازی شوتر عمرم بوده دو نسخه قبلش خیلی منتظرشم و بهشون حق میدم بابت هان باز نکردنش چون این جوری دیه اون محیط اصلی و اون حس ناب رو نمیتونه بهمون القا کنه

  • اینم میترکونه،نسخه لست لایت که عالی بود اینم عالی میشه 😎
    اسپم:کسی نسخه۲۰۳۳رو بازی کرده؟ گیمپلیش چطوره برای منی که داستان و گیمپلی مهمه میتونه خوب باشه ?:-)

  • Hala madrid گفت:

    عشقه این بازی عشق.من تاحالا هیچ کدوم از نسخه های مترو رو بازی نکردم ولی با توجه به چیزی که دیدم خیلی خفنه و باحاله.یه گیم پلی ازش دیدم تو E3 2018 که داشت سیستم آپگرید اسلحه ها رو نشون میداد هفت تیر رو اینقدر بهش تجهیزات اضافه کرد به بزرگی یه اسنایپ شد 😐 .ولی درکل خیلی منتظرشم

    • mory_num1 گفت:

      حتما نسخه redux رو که شامل بازی اول و دوم به همراه همه بسته های الحاقی هست رو بازی کن تا متوجه بشی اتمسفر سنگین و داستان خفن چیه، حالا بقیه مکانیکهای عالی گیم پلی بماند، حواست هم به رفتارت تو بازی و بعضی کارهایی که باید بکنی یا نکنی باشه چون نسخه last light دو تا پایان کاملا متفاوت داره، نسخه ۲۰۳۳ رو دقیق یادم نیست ولی فکر کنم یه پایان داره.

  • به نظرم جهان باز بودن اصلا ضربه ای به بازی نمیزن اگه سازنده مهارت کافی داشته باشه که شرکت deep silver که دو نسخه عالی داده بیرون. بعضی بازی ها مثل horizon zero dawn شاهکار از اب در میان ولی بعضی بازی مثل watch dogs 2 با جهان باز بودنش توهین میکنه به مخاطب در این حد 😐 . یعنی من موندم چرا نقشه بازی watch dogs کامل جستوجو کردم؟!

توسعه‌دهنده‌ی Metro Exodus توضیح می‌دهد که چرا با یک بازی جهان‌باز طرف نیستیم - گیمفا