توضیحات دیپ سیلور در مورد تغییرات Metro Exodus نسبت به عناوین قبلی مجموعه
Metro Exudos، جدیدترین ساختهی استودیو لهستانی ۴A Games، نسبت به بازیهای قبلی این مجموعهی محبوب، بسیار جاه طلبانهتر است. در این عنوان برای اولین بار قرار است از فضاهای بسته و کلاسترفوبیک (claustrophobic)، متروهای مسکو فاصله گرفته و وارد دنیای بسیار بزرگتری شویم؛ شرکت دیپ سیلور (Deep Silver) توضیحات جالبی را در این مورد ارائه داده است.
وبسایت گیمینگ بولت (Gamingbolt) به تازگی موفق شده است تا با آقای هیو بینون (Huw Beynon)، مدیریت برند جهانی در شرکت دیپ سیلور، مصاحبهای داشته باشد. گیمینگ بولت از آقای بینون در مورد تغییرات بزرگ صورت گرفته در این بازی نسبت به عناوین قبلی مجموعه سوال کرد؛ پاسخ وی به این سوال بسیار جالب بود. بینون اعلام کرد در حالی که دو بازی اول مجموعه، بسیار خطی، داستان محور و با الهام از عنوان Half-Life 2، ساخته شده بودند، Exodus، یک پروژه بسیار جاه طلبانهتر است.
Metro Exodus، تجربهای تازه و جدید برای استودیو محسوب میشود. دو بازی اول تقریباً در بسیاری از موارد مشابه هم بودند: بسیار خطی، داستان محور و با الهام زیاد از Half-Life 2. شما میتوانید آنها را به عنوان دو بخش از یک داستان بزرگ در نظر بگیرید. این تیم واقعاً قصد داشتند تا چیزی متفاوت و جاه طلبانه را امتحان کنند. از منظر داستان، ما مسکو را ترک کردهایم؛ شما در سفری که یک سال به طول میانجامد، همراه شده و به بخشهای مختلفی از روسیهی پسا آخر زمانی سفر میکنید. این بدین معنی است که دیگر به تونلها و ویستلند (Wasteland) پوشیده از برف مسکو محدود نخواهید بود.
اما دقیقاً شرایط چگونه قرار است تغییر کنند؟ این تغییرات شامل موارد زیادی میشوند: چرخهی شب و روز، آب و هوای پویا، مراحل باز و بزرگتر، مکانهای جدید و حتی تغییرات فصلی. به نظر میرسد که Metro Exodus، بزرگترین بازی این مجموعه است. آقای بینون توضیحات جامعی را در این ضمینه ارائه داد:
ما قصد داریم تا شما چهار فصل را تجربه کرده و به برخی محیط فوقالعاده که ممکن است برای طرفداران Metro، غافلگیر کننده باشد، سفر کنید؛ به طور هم زمان و از نظر طراحی، خلاقیت آنها (بازیبازان)، بیشتر بکار گرفته میشود. این موضوع تعدادی المان جدید را معرفی میکند: آزادی بازیباز؛ چیزی که طرفداران، خواهان حضور آن بودند. بازی هنوز هم با روندی خطی پیش میرود: بازی کردن یک مرحله، اتمام آن و ادامه مسیر. ما تعدادی مرحله بسیار بزرگ را معرفی کردهایم؛ آنها را مراحل سند باکس بقا مینامیم. هر کدام از این مراحل میتواند ساعتهای زیادی از گیمپلی را به خود اختصاص دهد؛ اگر بخواهید به سراغ مراحل فرعی هم بروید، این زمان بیشتر میشود.
ما در بازی چرخهی کامل شب/روز و آب و هوای پویا داریم. شما میتوانید چندین روز (منظور زمان درون بازی است) در این محیطها به شکار و جمع آوری منابع مشغول شوید. شما واقعاً آزاد هستید تا با سرعت مد نظر خود به اکتشاف پرداخته و از شهر لذت ببرید؛ این دو بزرگترین تغییرات هستند. البته ما تغییرات بسیاری را در ابزار فنی خود و ویژگیهای granular نیز اعمال کردهایم.
عنوان Metro Exodus در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۳۹۷ (۲۲ فوریه ۲۰۱۹) برروی پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
قطعاً همهی ما Metro را با فضاهای بسته و اتمسفر سنگین متروهای مسکو میشناسیم. توضیحات آقای بینون بسیار جالب به نظر میرسند ولی آیا ترکیب روند خطی بازی با محیطهای بزرگتر، الزاماً به تجربه بهتری منجر خواهد شد؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
Metro exodus دقیقاً عین the last of us part 2 واقع گرایانه شده(منظورم انیمیشن های شاخصیت اصلی هست) ، این ویژگی خیلی خیلی جذابه،من عاشق این سری ام. تنها بازی که اخرش گریم گرفت Metro last light بود. فوقالعاده بود.
دقیقا! دو تا مترو ی اولی به شدت شبیه به هم هستن
اومدم اول Last Light رو بازی کردم، بعد ۲۰۳۳٫٫٫ چیزی که اذیت م کرد شباهت بسیار زیاد این دو بازی، و فکر اینکه Last Light در واقع کوتاه تر و ضعیف تر از ۲۰۳۳ بود.. بود. البته این به هیچ وجه از لذت ی که از بازی دوم بردم و خاطراتم رو کم نمیکنه.
منتظرم ببینم داستان چطور میشه؛ از شانس م دارم کتابExodus انجیل رو میخونم 😀
من تا اونجا ک میدونمTHQ شرکت مادر deep silverرو خریده و دگ این ای پی به نام deep silverنیست حتی تو نمایش هاشم اسمی ازش نبود تصحیح کنید!
ممنون بابت اطلاع رسانی. من چک کردم و در تمام منابع دیپ سیلور به عنوان ناشر معرفی شده
این ینی بازی جهان بازه؟
نه. بازی هنوز هم خطیه اما یسری مراحل خیلی بزرگ و بازتر شدن
یه چیزی مثل مراحل دیسانرد
تنها بازی اول شخصی هست ک واقعا ارزش خرید داره