الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا
الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا
الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا
الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا
الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا
الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا

الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند

حسن شکیبایی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا

مدتی است که بازیکنان انتقادات فراوانی به سیستم پرداخت درون برنامه‌ای شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) دارند، انتقاداتی که با انتشار Star Wars Battlefront 2 به اوج خود رسید و این شرکت را مجبور به اصلاح برخی از سیاست‌های اشتباه خود کرد. همه فکر می‌کردند که الکترونیک آرتس از اشتباه خود درس گرفته اما به نظر می‌رسد که هنوز هم آن‌ها به سیستم پرداخت درون برنامه‌ای باور دارند.

در جریان کنفرانس E3 2018 شرکت الکترونیک آرتس، بسیاری از مردم با شنیدن معرفی Command and Conquer برای تلفن‌های هوشمند از این شرکت ناامید شدند و رویای بسیاری از طرفدارن مبنی بر انتشار نسخه جدید این بازی برای رایانه‌های شخصی از بین رفت.

پاتریک سادرلند (Patrick Soderlund) مدیر اجرایی الکترونیک آرتس در طی مصاحبه‌ای به دفاع از معرفی Command and Conquer برای تلفن‌های هوشمند پرداخت و اعلام کرد که با توجه به پیشرفت روز افزون بازار تلفن‌های هوشمند، این شرکت به دنبال پشتیبانی از آن است.

در ادامه‌ی مصاحبه از پاتریک سادرلند در مورد لوت باکس‌ها پرسیده شد، او بیان کرد زمانی که شما محصولی را از ما خریداری می‌کنید، باید از منظر عادلانه به آن نگاه کنید. وقتی که چیزی از الکترونیک آرتس خریداری می‌کنید، باید به بازی کاملی دست یابید که در آن اقتصاد منصفانه‌ای وجود داشته باشد، جایی که برای به دست آوردن هر چیزی مجبور به پرداخت پول نباشید.

همه چیز در متن بالا خوب به نظر می‌رسد و می‌توان گفت که الکترونیک آرتس به دنبال ارائه‌ی یک تجربه‌ی برابر به بازیکنان مختلف است. اما صحبت‌های بعدی پاتریک سادرلند به کلی حرف‌های قبلی او را نقض می‌کند. در ادامه او به صحبت‌ در مورد پرداخت‌های درون برنامه‌ای بخش FIFA Ultimate پرداخت و در موضعی غیر منطقی اعلام کرد که اجباری در تجربه‌ی این بخش وجود ندارد. از دیدگاه او چون اجباری وجود ندارد پس می‌توان با قرار دادن پرداخت‌های درون برنامه‌ای حساب نشده، به پیروزی بازیکنانی که حاضر به خرید این بسته‌ها هستند کمک کرد.

این یک قسمت انتخابی است و اجباری در آن وجود ندارد. شما مجبور به تجربه‌ی این بخش نیستید. این موضوع در مورد حق انتخاب است و این شما هستید که می‌توانید با در نظر گرفتن تجربه‌ی غنی بازی در بخش‌های مختلفی نظیر تورنومنت‌ها، بخش‌‌های آنلاین و Journey تصمیم به تجربه‌ی بخش FIFA Ultimate بگیرید یا خیر.

این سخنان به خوبی نشانگر برنامه‌های آینده‌ی الکترونیک آرتس است. بدون شک در آینده باز هم شاهد پرداخت‌های درون برنامه‌ای در عناوین این شرکت خواهیم بود. پرداخت‌های که ممکن است با نامی دیگر اما با همان ماهیت قبلی به خورد جامعه بازیبازان داده شود.

موضوعی که بسیار عجیب به نظر می‌رسد این است که چرا جامعه بازیبازان به پرداخت‌های درون برنامه‌ای Star Wars Battlefront 2 انتقادات شدیدی داشتند، در صورتی که دقیقا شاهد همان نوع پرداخت در بخش FIFA Ultimate هستیم اما کسی به آن واکنشی نشان نمی‌دهد. جایی که می‌توان با پرداخت صدها دلار و خرید ستارگان فوتبال جهان به آسانی به پیروزی دست یافت.

به نظر می‌رسد که الکترونیک آرتس از اشتباهات خود درس نگرفته و هنوز هم به دنبال فروش چند باره یک بازی به طرفداران است. باید منتظر ماند و دید که این مسیر به کجا منتهی خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا
الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا
الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا
الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا
الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا
الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا
الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

الکترونیک آرتس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای دفاع می‌کند - گیمفا