برندگان بزرگ E3 از نگاه GameStop - گیمفا
برندگان بزرگ E3 از نگاه GameStop - گیمفا
برندگان بزرگ E3 از نگاه GameStop - گیمفا
برندگان بزرگ E3 از نگاه GameStop - گیمفا

برندگان بزرگ E3 از نگاه GameStop

مرصاد قدیری
۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
برندگان بزرگ E3 از نگاه GameStop - گیمفا

خرده فروشی GameStop، به تازگی اطلاعات جالبی را منتشر کرده است که به عملکرد بازی‌های قابل پیش فروش اشاره می‌کند. به عقیده‌ این خرده فروشی، عناوین محبوب Red Dead Redemption 2، Pokemon Let’s Go Pikachu and Eevee، Super Smash Bros. Ultimate و کنسول نینتندو سوییچ، برندگان بزرگ رویداد E3 2018 بودند.

ما می‌توانیم برای مدت زیادی بر سر این‌که چه کسی برنده یا بازنده‌ی E3 بود، بحث کنیم. اما همیشه مهم‌ترین فاکتور موفقیت، میزان فروش محصول است؛ رویداد E3 برای نشان دادن محصولات ناشر‌های بازی و شرکت‌های تولید کننده‌ی کنسول و متقاعد کردن مردم برای خرید آن‌هاست. اگر پس از رویداد E3،  فروش محصولات این شرکت‌ها با رشد مناسبی همراه شد، بدین معنی است که ناشرین توانسته‌‌ با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و کار خود را به خوبی انجام داده‌اند.

پس با در نظر گرفتن این موضوع، چه کسی واقعاً عملکرد بهتری در E3 داشت؟ خرده فروشی آمریکایی GameStop، محصولاتی که در ماه پس از E3، با رشد فروش، پیش فروش‌ و علاقه‌ی مردم مواجه‌ شدند را اعلام کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، جدید‌ترین نسخه‌ی مجموعه فوق‌العاده بزرگ Call of Duty، در لیست حضور دارد؛ که ممکن است به دلیل حضور بخش بتل رویال در این بازی باشد. البته نکته‌ی جالب این لیست، حضور عنوان مورد انتظار Red Dead Redemption 2 است؛ همان‌طور که می‌دانید، این بازی در E3 امسال غایب بود.

دیگر برنده‌ی این رویداد، بدون شک شرکت نینتندو است؛ علاوه بر این‌که در هفته‌ی پس از E3، فروش کنسول نینتندو سوییچ دو برابر شد، علاقه‌ی مردم نسبت به عناوین Pokemon و به خصوص Smash Bros، افزایش پیدا کرده است؛ طبق گفته‌های GameStop، میزان پیش فروش بازی‌های Pokemon و Smash Bros و همچنین میزان تقاضا برای کنترلر Pokeball نیز با رشد قابل توجه‌ای همراه بوده‌اند.

آقای اریک برایت (Eric Bright)، معاون بازاریابی GameStop، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت GamesIndustry، اعلام کرد:

هیچ چیز نمی‌تواند مجموع بازی‌های معرفی شده‌ی نینتندو را شکست دهد. بازی Super Smash Bros، در حال رسیدن به صدر لیست عناوین قابل پیش فروش است. همچنین ما شاهد واکنش عالی از Pokémon Let’s Go و هر دو مدل کنسول نینتندو سوییچ (نئون و خاکستری) بوده‌ایم. البته این‌‌که مردم سعی دارند تا صاحب یک کنترلر Pokeball، شوند را هم نباید فراموش کرد.

طرفداران نینتندو قطعاً در حال واکنش دادن هستند. اما ما همچنین شاهد واکنش‌هایی از مجموعه‌های ثابت شده مانند Call of Duty نیز هستیم. فکر می‌کنم زمانی که آن‌‌ها حالت بتل رویال خود را معرفی کردند، مشتری‌های زیادی نسبت به آن علاقه نشان دادند؛ ما نتایج این موضوع را می‌بینیم.

حتماً می‌دانید که انتقادات زیادی به نحوه عملکرد امسال نینتندو وارد شده است. حال ظاهراً این شرکت قصد دارد تا نیمه دوم سال را با قدرت به پایان برساند. البته باید یاد‌آور شد که در چند ماه آینده شاهد عناوین قدرتمندی مانند Red Dead Redemption 2، FIFA 19، Assassin’s Creed Odyssey، Call of Duty: Black Ops 4، Battlefield V، Spider-Man، Pokemon و Super Smash Bros. Ultimate خواهیم بود که از هر کدام عملکردی فوق‌العاده انتظار می‌رود.

به نظر شما برندگان واقعی E3، چه عناوینی بودند؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برندگان بزرگ E3 از نگاه GameStop - گیمفا
برندگان بزرگ E3 از نگاه GameStop - گیمفا
برندگان بزرگ E3 از نگاه GameStop - گیمفا
برندگان بزرگ E3 از نگاه GameStop - گیمفا
برندگان بزرگ E3 از نگاه GameStop - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مگه red dead redemption 2 درe3 حضور داشت که جز برندگان E3 باشه!!!!!!!!
    خرده فروشی GameStop، به تازگی اطلاعات جالبی را منتشر کرده است که به عملکرد بازی‌های قابل پیش فروش اشاره می‌کند. به عقیده‌ این خرده فروشی، عناوین محبوب Red Dead Redemption 2، Pokemon Let’s Go Pikachu and Eevee، Super Smash Bros. Ultimate و کنسول نینتندو سوییچ، برندگان بزرگ رویداد E3 2018 بودند.

  • Sir Sonic گفت:

    با این که تو جوامع گیم ایرانی سر و صداشون زیاد در نمیاد ولی فن های نینتندو به شدّت وفادار تر و غیرتی تر و البته بیشتر از فن ها بقیه کنسول ها هستند…به طبع اکثراً فروش بازی های انحصاری نینتندو هم بیشتره و چه سر بازی های بزرگ و چه سر اسپین آف ها و بازی های فرعی نینتندو خیلی تحت فشار نیست و میدونه اگه کیفیت بازی خوب باشه راحت فروشی که میخوان رو می کنن. نینتندو مشکلش همون فن های ترد پارتی به شدّت بزرگی اند که دور و بر بقیه کنسول ها هستند و طرف کنسول انحصاری طلب نینتندو نمیان…که البته اوضاعش سر سوییچ بهتر شده

    برای همین وقتی بحث سر واکنش دادن به یه معرّفی یه بازی باشه شما The Last of Us 2 رو بذاری جلوی یه فایتینگی مثل Super Smash Bros… اگه جنگ، جنگ رسانه ای باشه و میدون جنگ هم جایی مثل توییتر و یوتیوب به طرز واضحی می بینید طرفدارای نینتندو وحشیانه تر می جنگن و خیلی بیشتر هوای انحصاری هاشون رو دارن

    • حرف خیلی قشنگی زدی. داستان نینتندو و ترد پارتی ها مثل شمشیر دو لبه است. از طرفی نینتندو از N64 به بعد رابطش با ترد پارتی ها خراب شد و مجبور بود خودش به تنهایی کاری کنه که کنسولش فروش بره. چون نینتندو همیشه کار خودش رو می‌کنه. یعنی سخت افزار نینتندو برای بازی های نینتندو طراحی میشه نه ترد پارتی ها. حالا مشکل ترد پارتی ها اینه که هیچ وقت نمیتونن با فرست پارتی های درجه یک نینتندو رقابت کنن. اگر کال و ماریو روی یه کنسول نینتندو باشن. باز هم ماریو فروشش بیشتر میشه. برای همینه که فروش کنسولهای نینتندو کمتر از بقیه میشه(وی یه استثنا بود) چون ترد پارتی ها خیلی سمتش نمیان. هر سال با همین قول میان جلو اما طرفداران اصلی نینتندو میدونن که اول و آخر برای بازی های فرست پارتی کنسول رو خریدن. نینتندو بیشترین استودیو های فرست پارتی رو در اختیار داره چون مجبوره مشتری رو با بازی هاش متقاعد کنه. در صورتی که سونی و مایکروسافت اگه بازی هاشون رو نخری و فقط به خاطر ترد پارتی ها کنسول بگیری، مشکلی ندارن.
      پ.ن. شرمنده اگه نامفهوم بود. دارم با موبایل می‌نویسم

برندگان بزرگ E3 از نگاه GameStop - گیمفا
برندگان بزرگ E3 از نگاه GameStop - گیمفا