نیل میلستون: ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه باید نقطه‌ی شروع پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس بعدی باشد - گیمفا
نیل میلستون: ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه باید نقطه‌ی شروع پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس بعدی باشد - گیمفا
نیل میلستون: ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه باید نقطه‌ی شروع پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس بعدی باشد - گیمفا
نیل میلستون: ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه باید نقطه‌ی شروع پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس بعدی باشد - گیمفا

نیل میلستون: ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه باید نقطه‌ی شروع پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس بعدی باشد

مهدی نقدی
۲۱:۰۷ ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
نیل میلستون: ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه باید نقطه‌ی شروع پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس بعدی باشد - گیمفا

قاعدتاً توسعه‌دهندگان یکی را بر دیگری ترجیح خواهند داد. یا رزولوشن ۴K یا نرخ فریم ۶۰. یکی از خواسته‌های رایج مردم از کنسول‌های نسل بعد این است که گرافیک باید به ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه برسد؛ درخواستی منطقی است اما احتمال وقوع آن کم است.

از زمان‌های گذشته، توسعه‌دهندگان تصمیم گرفته‌اند که افزایش زیبایی بصری را بر نرخ فریم ترجیح دهند. زیرا بازاریابی با گرافیک بالاتر، بهتر نرخ فریم بالاتر صورت می‌گیرد. به همین دلیل مشخص نیست که این اتفاق در نسل آینده نیز رخ می‌دهد یا خیر. بسیار محتمل‌تر است که توسعه‌دهندگان از قدرت بالای پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس اسکورپیو (یا هر نامی که اکس‌باکس جدید خواهد داشت) استفاده کنند تا گرافیک بهتری همراه با جلوه‌های درخشان‌تر ارائه دهند، تا این‌که از قدرت آن‌ها برای بالابردن نرخ فریم استفاده کنند. این نکته‌ای است که تنسرد دایک-ولز (Tancred Dyke-Wells) و نیل میلستون (Neil Millstone) ،از موسسان سولار سیل گیمز (Solar Sail Games) که Smoke and Sacrifice را ساخته است، به آن معتقدند. آن‌ها در مصاحبه‌ای با GamingBolt گفتند:

خب ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه هم اکنون نیز در پلی‌استیشن ۴ پرو و اکس‌باکس وان اکس وجود دارد، این باید حداقل باشد، اگرچه نه لزوماً با یکدیگر. عموماً توسعه‌دهندگان ترجیح می‌دهند برای بیشتر بازی‌های بزرگ از نرخ فریم ۳۰ استفاده کنند و کیفیت گرافیکی را نسبت به نرخ فریم در اولویت قرار می‌دهند و فکر نمی‌کنم این رویه تغییر کند مگر برای بازی‌های چند نفره یا اکشن‌های سریع. از آن‌جایی که با ارائه‌ی هر سخت‌افزار جدید، سود شرکت‌ها از سرمایه گذاری اولیه‌ آن‌ها کمتر خواهد بود؛ خوشبختانه نسل بعد چیزی بیش از دقت گرافیکی عرضه خواهد کرد. در حال حاضر بازی‌ها شگفت‌آور به نظر می‌رسند. من بیشتر به پلتفرم‌هایی علاقه مندم که بازی‌بازان را به سوی عناوین جذاب و منحصر به فرد تشویق می‌کنند که اگر تشویق آن‌ها نبود از این عناوین باخبر نمی‌شدند!

حرف آن‌ها درباره‌ی کاهش سود دقیقاً درست است. فکر می‌کنم با این وجود ‌که گرافیک بازی‌ها رفته‌رفته بهتر می‌شود؛ ما اکنون رسماً دورانی را که شرکت‌ها با ارائه‌ی سخت‌افزار قوی متحمل ضرر می‌شدند پشت سر گذاشته‌ایم. به همین علت است که به‌عنوان مثال کنسول نینتندو سوییچ برخلاف نینتندو وی در نسل هفتم از نظر گرافیکی در مقابل پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان قدرت پایین‌تری ندارد.

فکر می‌کنم بهتر است توسعه‌دهندگان تأکید بیشتری بر‌روی عملکرد بازی‌ها داشته باشند اما چنین اتفاقی دور از ذهن است. حداقل تاریخ ثابت کرده است که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نیل میلستون: ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه باید نقطه‌ی شروع پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس بعدی باشد - گیمفا
نیل میلستون: ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه باید نقطه‌ی شروع پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس بعدی باشد - گیمفا
نیل میلستون: ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه باید نقطه‌ی شروع پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس بعدی باشد - گیمفا
نیل میلستون: ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه باید نقطه‌ی شروع پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس بعدی باشد - گیمفا
نیل میلستون: ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه باید نقطه‌ی شروع پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس بعدی باشد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نیل میلستون: ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه باید نقطه‌ی شروع پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس بعدی باشد - گیمفا
نیل میلستون: ۴K و ۶۰ فریم‌برثانیه باید نقطه‌ی شروع پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس بعدی باشد - گیمفا