یوبی‌سافت از اضافه کردن المان‌های جدید به نحوه داستان‌گویی در عناوین خود می‌گوید - گیمفا
یوبی‌سافت از اضافه کردن المان‌های جدید به نحوه داستان‌گویی در عناوین خود می‌گوید - گیمفا
یوبی‌سافت از اضافه کردن المان‌های جدید به نحوه داستان‌گویی در عناوین خود می‌گوید - گیمفا
یوبی‌سافت از اضافه کردن المان‌های جدید به نحوه داستان‌گویی در عناوین خود می‌گوید - گیمفا

یوبی‌سافت از اضافه کردن المان‌های جدید به نحوه داستان‌گویی در عناوین خود می‌گوید

هادی اسماعیل‌زاده
۱۴:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
یوبی‌سافت از اضافه کردن المان‌های جدید به نحوه داستان‌گویی در عناوین خود می‌گوید - گیمفا

لیونل ریناود (Lionel Raynaud) سرپرست اجرایی استودیوهای کانادایی یوبی‌سافت (Ubisoft’s Canadian studios)، اخیرا و بعد از رویداد E3 در مصاحبه‌ای با وب‌سایت رسمی یوبی‌سافت شرکت کرده است. او در این مصاحبه به تغییراتی که در نحوه داستان‌گویی بازی‌های یوبی‌سافت ایجاد شده، اشاره می‌کند.

از جمله این تغییرات می‌توان به ایجاد پیچ و خم‌های متعدد در روایت داستان و اضافه کردن المان‌هایی همچون روابط عاطفی و دوستی با NPCها اشاره کرد. در ادامه صحبت‌های او را در این زمینه می‌خوانیم:

چیزی که باعث ایجاد این اراده در ما شده است، این است که یک تجربه محدود ارائه ندهیم. ایده این بود که شما این تضاد و وضوح لازم را در کنار هم داشته و سپس آن را به پایان رسانید و به عنوان مثال آدم بده را بکشید. ما یک حس انتقام‌جویی قوی را ایجاد می‌کنیم؛ سپس هدف بازی این است که او را بکشید و یا کشور را آزاد کنید؛ ما چنین کاری را چندین بار در بازی‌هایمان انجام داده‌ایم. اما وقتی که موفق شدید باید بازی را ترک کنید، چرا که دیگر کاری برای انجام دادن وجود ندارد. بنابراین هدف ما این بود که این را تغییر دهیم و بگوییم که شما قهرمان یک منطقه و یا یک جامعه خواهید شد؛ آن هم نه یک بار بلکه چندین بار. و اگر شما از شر دیکتاتور و یا ستمکار رهایی یافتید، اتفاق دیگری در جهان بازی رخ می‌دهد و هدف جدیدی را پیش روی شما می‌گذارد.

به همین دلیل است که من از وجود فانتزی‌های مختلف حرف می‌زنم؛ نه این که فقط به قهرمانی تبدیل شوید که آزادی یک ملت را برمی‌گرداند، بلکه حالا که از شر دیکتاتور داستان خلاص شده‌اید شاید فانتزی داشتن تاثیرات اقتصادی را داشته باشد، و یا اینکه تجارتی موفق در این سرزمین آزادشده داشته باشید، و یا حتی به نحوه حکومت‌داری آشنا شوید. من معتقدم که ما می‌توانیم تجربه‌های مختلفی را در سیستم‌های بازی‌های مختلف و در دنیایی مشابه پیاده کنیم؛ به شرطی که این دنیا به اندازه کافی غنی و این سیستم‌ها نیز به اندازه کافی بزرگ باشند.

اگر از نگاهی دیگر به قضیه نگاه کنیم به این نکته خواهیم رسید که جهانی را خلق کرده که ظرفیت داستان‌های مختلف را داشته باشید و سپس در این جهان، بسته به شخصیت‌هایی که داریم، داستان متفاوتی را نیز اعمال کنیم. اگر ما ۵۰۰ شخصیت متفاوت در بازی داشته باشیم، می‌توانیم تصمیم بگیریم که کدام طیف از این شخصیت‌ها را به دسته مشخصی از مخاطبان اختصاص دهیم. درخواست‌هایی برای اعمال روابط عاطفی (در رویدادهای اشتراکی) وجود داشت و کاملا مشخص است که مخاطبانی وجود دارند که انتظار چنین چیزی را می‌کشند؛ و برخی از عناوین ما به شدت ظرفیت این را دارند که فقط بخش اکشن و مبارزه را ارائه ندهند؛ بلکه مواردی همچون روابط عاطفی، روابط دوستی و بسیاری از موضوعات دیگر را در خود داشته باشند که بسیار جالب خواهند بود؛ در این حالت، شخصیت‌ها نیز بسیار جالب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر خواهند بود چرا که آن‌ها فقط در مورد مبارزه صحبت نمی‌کنند و از موضوعات دیگری حرف می‌زنند که بازی‌بازان در زندگی واقعی خودشان آن را تجربه می‌کنند.

یکی از بازی‌هایی که موضوعاتی همچون امکان ایجاد روابط عاطفی را ارائه می‌دهد، عنوان Assassin’s Creed Odyssey می‌باشد که قرار است در تاریخ جمعه ۱۳ مهر ماه (۵ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی) بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌ باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر شود. شما در این بازی خواهید توانست با شخصیت‌های بسیاری روابط عاطفی برقرار کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یوبی‌سافت از اضافه کردن المان‌های جدید به نحوه داستان‌گویی در عناوین خود می‌گوید - گیمفا
یوبی‌سافت از اضافه کردن المان‌های جدید به نحوه داستان‌گویی در عناوین خود می‌گوید - گیمفا
یوبی‌سافت از اضافه کردن المان‌های جدید به نحوه داستان‌گویی در عناوین خود می‌گوید - گیمفا
یوبی‌سافت از اضافه کردن المان‌های جدید به نحوه داستان‌گویی در عناوین خود می‌گوید - گیمفا
یوبی‌سافت از اضافه کردن المان‌های جدید به نحوه داستان‌گویی در عناوین خود می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یوبی‌سافت از اضافه کردن المان‌های جدید به نحوه داستان‌گویی در عناوین خود می‌گوید - گیمفا