احتمالاً نسخه‌ی بعدی سری God of War در واناهایم جریان خواهد داشت - گیمفا
احتمالاً نسخه‌ی بعدی سری God of War در واناهایم جریان خواهد داشت - گیمفا
احتمالاً نسخه‌ی بعدی سری God of War در واناهایم جریان خواهد داشت - گیمفا
احتمالاً نسخه‌ی بعدی سری God of War در واناهایم جریان خواهد داشت - گیمفا

احتمالاً نسخه‌ی بعدی سری God of War در واناهایم جریان خواهد داشت

سعید حلاجیان
۱۵:۲۸ ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
احتمالاً نسخه‌ی بعدی سری God of War در واناهایم جریان خواهد داشت - گیمفا

استودیوی سانتامونیکا به تازگی مجموعه تصاویر هنری عنوان God of War را منتشر کرده است. این تصاویر بر روی طراحی هنری بازی تمرکز داشته و بسیاری از آن‌ها را طی هفته های گذشته نیز مشاهد کردیم. اما در میان این تصاویر برای نخستین بار نگاهی خواهیم داشت به سرزمین اسرار آمیز واناهایم (Vanaheim) که به نظر می‌رسد نسخه بعدی این سری بر روی این سرزمین و خدایان آن تمرکز خواهد داشت.

خطر اسپویل: این خبر قسمت‌هایی  از داستان عنوان God of War را فاش می‌سازد و اگر هنوز این عنوان را تجربه نکرده‌اید، می‌توانید از مطالعه این خبر خودداری کنید.

Vanaheim سرزمین خدایان ونیر ( Vanir)

در اساطیر نورس واناهایم (Vanaheim) سرزمین خدایان ونیر ( Vanir) است؛ یکی از دو گروه خدایان اسکاندیناوی. در داستان God of War دو خدای Vanir و Aesir (خدایان آزگارد) با یکدیگر در نبردی خونین درگیر شده  که در این نبرد خدای ونیر شکست خورده، به سرزمین خود گریخت و برای در امان ماندن برای همیشه راه ورود به این سرزمین را مسدود کرد. از این روی ما در عنوان God of War قادر به سفر به این سرزمین و مشاهده‌ی آن نبودیم. به تازگی مارک کاستونون، یکی از طراحان هنری بازی God of War، یکی از طرح های هنری این سرزمین اسرار آمیز و زیبا را به اشتراک گذاشته است که در قسمت پایین قابل مشاهده است:

احتمالاً نسخه‌ی بعدی سری God of War در واناهایم جریان خواهد داشت - گیمفا

بر اساس اتفاقات و داستان God of War به نظر می‌رسد در نسخه‌های بعدی این سری و ادامه داستان آن سرزمین واناهایم ( Vanaheim) نیز قابل بازی باشد. کوری بارلوگ، کارگردان عنوان God of War در گذشته اشاره کرد که هیچ علاقه‌ای به عرضه محتویات اضافه پس از انتشار برای این عنوان ندارد اما بارها از علاقه‌ی خود به ساخت ادامه‌ی این سری صحبت و بارها به این نکته اشاره کرده است که در رابطه با ادامه این سری ایده‌های بسیاری در ذهن خود دارد. با توجه به این موضوع به نظر می رسد شاید برای نسخه‌ی بعدی این سری نباید مدت طولانی صبر کنیم . با توجه به دشمنی‌های به وجود آمده میان کریتوس و دیگر خدایان آزگارد از قبیل ثور و اودین شاید ونیر ( Vanir) تنها کسی است که کریتوس می‌تواند روی کمک وی حساب کند؛ خصوصاً این‌که به نظر می‌رسد فریا نیز با توجه به قتل پسرش توسط کریتوس ممکن است به کمک دیگر خدایان ازگارد بشتابد تا با نابودی کریتوس از وی انتقام بگیرد.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ برای اطلاعات بیشتر در رابطه با عنوان God of War می‌توانید مصاحبه کوری بارلوگ، کارگردان این عنوان را در وب‌سایت گیمفا مطالعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

احتمالاً نسخه‌ی بعدی سری God of War در واناهایم جریان خواهد داشت - گیمفا
احتمالاً نسخه‌ی بعدی سری God of War در واناهایم جریان خواهد داشت - گیمفا
احتمالاً نسخه‌ی بعدی سری God of War در واناهایم جریان خواهد داشت - گیمفا
احتمالاً نسخه‌ی بعدی سری God of War در واناهایم جریان خواهد داشت - گیمفا
احتمالاً نسخه‌ی بعدی سری God of War در واناهایم جریان خواهد داشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • scar گفت:

    راسته که میگن گاد جدید توضیح نمیده کریتوس چطور زنده مونده؟؟؟؟من خودم از طرفدارن کشته مرده و عاشق و شیفته بازیم ولی اگه اینطور باشه واقعا و بدون شک خیلی ناراحت میشم…این کار ایجاد سوتی و گاف در داستان،بیمنطق شدن وقایع و توهین بسیار بزرگی به مخاطبه که جز یه ادم متعصب بیمنطق کسی منکرش نمیشه….در ضمن تیم سازنده در روز معرفی بازی گفته بود بازی توضیح منطقی و قابل قبولی برای زنده موندن کریتوس داره…..من به عنوان یه منتقد که همه کنسولها رو داره بابت این گاف عظیم و بی احترامی به مخاطب نیم یا شایدم یه نمره از بازی کم میکنم،البته اگه اینطور باشه…..نظر شما چیه؟؟؟

  • باعقل جور در میاد یاتوجه به اینکه یوتنهایم خالیه بود و احتمال درگیری با فریا یا پیداکردن هم پیمان های جدید
    یا کلا سمت و سوی دیگ ازاین مخا هرچی برمیاد

  • scar گفت:

    نسخه بعدی احتمالا در e3 2020 معرفی و در اواسط ۲۰۲۱ عرضه میشه…و پلتفرم اصلیشم قطعا ps5 خواهد بود….منکه در روز اول و به هر قیمتی باشه تهیش میکنم،هرطور که شد

  • خوب دیگه نمیخوام از ابر شاهکاری بازی تعریف کنم که نیازی نیست
    اسپویل
    .
    .ِ.
    .
    .ِ.
    .ِ.ِ.

    .
    .
    .
    .
    .
    اگر در روند داستانی بازی دقت کرده باشید در خانه فریا پنجره ایی وجود داره که نمایی به واناهایم در اون دیده میشه……..حالا اگر بعد از شفا دادن آترئوس در خانه فریا بمانید دیالوگ هایی بین آترئوس و فریا رد و بدل میشه :
    فریا میگه که این تنها یک ویو به واناهایم که خانه اصلی خدایان ونیر هست( فریا هم ونیر هست) محسوب میشه و امکان سفر به اون وجود نداره. چون فریا توسط اودین محدود شده و قادر به ترک میدگارد نیست. برای همین بود وقتی به الف هایم رفتیم دریچه ایی باز شد و فریا به میدگارد برگشت…..
    در اون تصویر در پنجره خانه فریا واناهایم دقیقا به همین شکل که اینجا هست دیده میشه
    طراحی این تصویر هم که بی نظیره مثل بقیه جهان های درون بازی

  • Pejman hasani گفت:

    هر جایی که میخواد باشه ولی زودتر بیاد :inlove: :inlove: :inlove:

  • postman گفت:

    احتمالا نسخه ی بعد ۳ سال بعد از این نسخه جریان داره و بعد از پایان فیمبول وینتر خدایان ازگارد واقعا شروع میکنن به انتقام گیری از کریتوس و کریتوس مجبور میشه به ونهایم بره و با خدایان اونجا متحد بشه

  • xbox fan boy گفت:

    ایکاش مایکروسافت هم برای ما ایکس باکس فن ها همچین بازی های شاهکاری درست میکرد 🙁 اخه من چرا ایکس باکس فن شدم :-((

  • *خطر اسپویل *
    *
    *
    *
    *
    *
    در God of War مناطقی از جهان ۹ گانه وجود داشتن که کریتوس و آترئوس به اونها سفر نکردن‌ و به خاطر طلسم اودین امکان سفر به اونها وجود نداشت.
    مناطقی مثل آسگارد ، نیداولیر ، واناهایم ، سوارتالفهایم.
    با توجه به نحوه روایت داستان در این نسخه ، میشه پیش بینی کرد که در نسخه بعدی این مناطق هم به داستان بازی مرتبط میشن.
    در اواخر بازی بعد از کشته شدن بالدر ، فریا از میمیر سراغ بالهای خودشو گرفت و به دنبال اونها رفت تا دوباره قدرت خودشو بدست بیاره و از کریتوس انتقام بگیره. ( نفرینی که اودین برای فریا به وجود آورده بود )
    کریتوس با کشتن بالدر ، ماگنی و مودی خشم خدایان نورس رو بیشتر کرد و این احتمال رو به وجود آورد که فریا و اودین برای گرفتن انتقام فرزندانشون دوباره صلح کنند.
    در کنار اودین و فریا ، ثور هم مطمئنا به خاطر مرگ فرزندانش سکوت نمیکنه و برای انتقام برمیگرده. ( مثل خوابی که آترئوس دید )
    فریا هم ممکنه با بدست آوردن بالهای خودش به واناهایم ( سرزمین اصلی خودش ) برگرده و با اهالی واناهایم صلح کنه و حتی ارتشی جدید از والکری ها بسازه.
    در این صورت همه ی نورس به دنبال کشتن کریتوس و آترئوس هستن و خطر بزرگی اونها رو تهدید میکنه. از فریا و ارتش واناهایم گرفته تا اودین و ثور و باقی آسگاردیها.
    تنها متحدین کریتوس در حال حاضر یورمونگاند ، میمیر ، براک و سیندری هستن. قطعا کریتوس به تنهایی نمیتونه با این متحدین در برابر خدایان نورس مقابله کنه. پس باید از شخصیت هایی مثل فنریر و پسرانش ، سورت ، نیدهاگ ، هل ، دورف های نیداولیر و الف ها کمک بگیره. ( این شخصیت ها در این نسخه حضور نداشتن )
    و ممکنه برای دست و پا کردن ارتش به طریقی جاینت های یوتن هایم ( یا حتی افرادی مثل تیر که‌ خدای جنگ نورس بود ) رو به زندگی برگردونه. قطعا فی کریتوسو آترئوس رو بی دلیل به یوتن هایم نفرستاده. اگه فی اتفاقاتی که برای کریتوس و آترئوس افتاد رو پیش بینی کرده پس حتما راگناروک رو هم از قبل پیش بینی کرده و باید یه راه حلی در نظر گرفته باشه.
    با کشته شدن بالدر زمستان آغاز شد که شروعی برای راگناروکه. با اتفاقاتی که افتاد و کارهایی که کریتوس انجام داد بدون شک راگناروک رخ میده.

    • PSFAN@COD گفت:

      WoW!
      پس نسخه های بعد حتی از جنگ بزرگ خدایان و تایتان ها هم حماسی تر و بزرگ تر خواهد بود.
      چند تا سوال برام پیش اومد.
      بال های فریا کجاست؟
      چطور ممکنه نفرین اودین برای سرزمین هایی که نمیشه بهش ورود کرد از بین بره؟
      اصلا به این موارد توی اساطیر نورث اشاره شده؟
      و همچنین سوال اخرم این که همسر لوکی،چه کسی یا چه موجودی هست؟میخوام بدونم فرزندان اترئوس به جز نیمه خدا،جاینت،مورتال بودن دیگه چی می تونن باشن.

      • postman گفت:

        یکی از همسراش یه جاینت بوده که اسمش رو یادم نیست ولی یورمونگاند و فنریر از اون جاینت و برادر هم هستن

      • Last Of Us گفت:

        بال هاش حتما دست اودین هستش به همین خاطر باهاش صلح میکنه و همدست میشه
        نفرین هم همون ۲تا دورف میشکنند یا میگن برو فلان جا فلان کوفت رو بیار میشکنند
        من برام سوال همسر آترئوس یا همون لوکی چی هستش که بچش میشه مار؟ ما اینو نفهمیدیم

      • @PSFAN
        قطعا! نسخه های قبلی محور انتقام کریتوس از خدایان بود به علت کشته شدن زن و فرزندش.
        نسخه های پیش رو کاملا برعکس هستن.‌ ( انتقام خدایان از کریتوس به علت کشته شدن فرزندانشون‌ )
        فریا قبل از ازدواج با اودین لیدر اهالی واناهایم بود. وقتی با اودین ازدواج کرد و در مقابلش ایستاد اودین از همون جادوهایی که از فریا یاد گرفته بود علیه خودش استفاده کرد و بال های فریا رو ازش گرفت ( در اصل فریا باید شبیه به همون والکری هایی که در بازی دیدیم باشه ) و فریا رو از سفر به جهان های دیگه منع کرد.
        راجع به محل بالهای فریا اشاره ای نشد ولی فریا برای پرسیدن جای اونها از میمیر پرس و جو کرده بود.
        روش شکستن طلسم اودین هم فعلا مشخص نیست،
        یوتن هایم هم در ابتدا که راه اصلیش توسط بالدر از بین رفت کریتوس فکر نمیکرد که راه دیگه ای برای رفتن بهش باشه تا اینکه یورمونگاند یه راه دیگه برای ورود به یوتن هایم معرفی کرد.
        ولی حتما یه راهی پیدا میکنن یا یه اتفاق باعث میشه که ناخواسته به اون مناطق برن.
        این مواردی که در بازی میبینید هم کاملا مطابق اساطیر نورث نیستن. بعضی موارد توسط سانتامونیکا تغییر داده شده تا با داستان gow هماهنگی داشته باشه.
        مثلا لوکی در برخی منابع پسر Laufey و Farbauti هست و با ازدواج با یک جاینت یوتن هایم به نام angrboda صاحب فرزندانی به نام یورمونگاند‌ ، فنریر‌ و هل میشه. همچنین لوکی پدر اسلیپنیر (‌اسب اودین ) و Nari هم به حساب میاد.
        اگه با داستان اصلی مقایسه کنید میبینید پدر و مادر آترئوس ( لوکی ) کریتوس و فی بودن.
        هل و یورمونگاند هم اونطور که به نظر میومد فرزندان آترئوس نبودن.(البته تئوری هایی هست که ساید یورمونگاند از آینده اومده باشه. ولی هنوز چیزی کاملا قطعی نیست )

        یا اینکه در اساطیر نورث بالدر در اصل پسر اودین و فریگ هست و محبوب ترین و مهربان ترین خدای نورث به شمار میومده.
        یکبار طی یک رویا فریگ و بالدر مرگ بالدر رو دیدن.
        به همین علت برای اینکه فریگ پسر خودش رو از هر آسیبی حفظ کنه از تمام موجودات زنده قسم میگیره که به بالدر آسیب نرسونن و به همین دلیل بالدر نامیرا میشه. همه موجودات قسم میخورن غیر از گیاهی به اسم mistletoe.
        بعد از نامیرا شدن بالدر همه از او به عنوان هدف تیراندازی استفاده میکردن.
        لوکی که این موضوع رو میفهمه تیری از جنس همون گیاه (که برای آسیب نرسوندن به بالدر قسم نخورده بود) میسازه و اون تیر رو به Hodr برادر بالدر میده. او هم با تیراندازی باعث مرگ بالدر میشه و بعد از مرگ بالدر زمستان های قبل از راگناروک آغاز میشن.
        حالا اگه با داستان بازی مقایسه کنین میبینین تفاوت هایی وجود داره.
        همسر لوکی هم در برخی منابع angrboda هست که ساکن یوتن هایمه. ( در برخی منابع هم گفته شده لوکی خودش به تنهایی فرزندانشو به دنیا آورده‌. چون لوکی میتونست به شکل زن در بیاد )
        تا بازی جدید رو تجربه نکنیم یا تریلر واضحی از بازی نبینیم نمیتونیم به صورت قطعی به این سوالات پاسخ بدیم.

        • Winter1868 گفت:

          Arkham Knight 1
          در واقع در اساطیر لوکی مادر اسب اودین هست 🙂
          و این که یورمونگاندر از آینده اومده رو خود میمیر توضیح داد و تئوری نیست
          بالدر هم در اساطیر خدای نور بود
          فریگ در واقع یکی از تلفظ های فریا هست چون این اساطیر بین قبایل آلمانی و اسکاندیناوی مشترک بودن همینطور در بین گال ها و قسمت هایی از سلت ها
          البته باید اشاره کرد که هودر برادر بالدر کور بود و لوکی هدایتش کرد برای تیراندازی

          • Godofwar0385 گفت:

            چیزی که احتمالش هست فریا انجام بده اگه دقت کنید فریا کله ی ممیرو زنده کرد و اون جیانت همون غولی که مرده بود و در اخر زنده کرد یا همون گراز اول بازی داشت میمرد ولی خوبش کرد احتمالش هست بالدرم بتونه زنده کنه

            • Winter1868 گفت:

              بعد از پایان بازی به غار فریا برگرد
              آترئوس از میمیر میپرسه امکانش هست بالدر رو زنده کنه؟
              میمیر میگه: پروسه خیلی پر درد ایه و شخص ممکنه روحش رو از دست بده
              فریا هیچ وقت همچین چیزی رو برای پسرش نمیخواد
              و اون جاینت رو هم کنترل میکرد زنده اش نکرد

          • @Winter1868
            ۱. فریا خواهر فریر، فرزند نیورد و ایزد عشق ، حاصلخیزی و باروری هست. همچنین فریر مادر هنوس و گرسیمی بود.
            فریگ یا فریگا ایزد ازدواج ، عشق ، خرد ، ریسندگی و بافندگی هست. همسر اودین ، مادر بالدر و ملکه ی آسگارد.
            فریا رو گاهی اوقات با فریگ اشتباه میگرفتن چون معنای اسم هردوی اونها “بانو” بود و بعضی خصوصیات و ویژگی های شبیه به هم داشتن. در صورتی که این دو شخصیت هایی مجزا هستن.

            ۲. بالدر ایزد نور ، پاکی و دوستی بود و در نزد خدایان و انسان ها محبوب ترین و بهترین خدا به شمار میرفت‌. ( همون چیزی که در کامنت بالا نوشتم )
            در رابطه با تیراندازی هودر به بالدر نمیشه با قاطعیت گفت که هدف تیراندازی بوده به دلیل اینکه در بعضی منابع به جای تیر و کمان ، از نیزه ای آغشته به گیاه دارواش برای مرگ بالدر اسم برده شده.

            ۳. “هل و یورمونگاند هم اونطور که به نظر میومد فرزندان آترئوس نبودن.(البته تئوری هایی هست که شاید یورمونگاند از آینده اومده باشه. ولی هنوز چیزی کاملا قطعی نیست ) ”
            میمیر گفت که یورمونگاندر از آینده اومده ولی هنوز هیچ قطعیتی در رابطه با اینکه یورمونگاند فرزند آترئوس هست وجود نداره و صرفا تئوری هست.

      • Winter1868 گفت:

        تمامی قدرت های فریا توسط ادین ازش گرفته شده؛ حتی اراده اش برای دفاع از خودش به همین دلیل وقتی بالدر میخواست بکشتش از خودش دفاع نکرد
        خودت میگی نفرین اودین؛ و ادین هم خدای روون ها بوده. پس یا یه راه طولانی جادویی رو باید رفت یا یکراست کریتوس باید بره سراغ اودین
        بله کاملا اشاره شده برو مطالعه کن فقط به مارول اکتفا نکن که همش دروغه، به عنوان مثال ثور موهاش قرمزه نه طلایی و خیلی هم NUTS عه
        همسر اول لوکی جاینت بود که یورمونگاندر، فنریر و هلا رو از اون داره و همسر دومش سیگین ایزد بانوی وفاداری و شفقت بود؛ یکی از آزگاردی ها

        • Last Of Us گفت:

          یکجا رو داری اشتباه میزنی
          اگر دقت کنی فریا بود که اون جیانت رو هدایت میکرد و داشت کمک پسرش بالدور میکرد
          چون اون جیانت مرده بود
          علت اینکه از خودش دفاع نکرد این بود که پسرش رو دوست داشت و دوست نداشت بهش آسیب بزنه
          بعد اگر دقت کنی تازه یک اسپل هایی میزد که شما و بالدور رو زندانی میکرد با اون گیاها
          پس قدرت های جادوییش رو داشت
          و به کریتوس هم گفت من به کمک تو برای دفاع از خودم نیازی ندارم

          • Winter1868 گفت:

            اگه دقت کنی که کریتوس به پسرش گفت: She can’t defend herself
            بله من دقت کردم اون فریا بود
            فریا جادوی حمله ای نداشت؛ فقط کنترل.
            حتی اون گیاه ها رو برای جدا نگه داشتن کریتوس و بالدر کنترل میکرد
            قدرت جادویی فقط شفادهی و کنترل داشت
            نه دفاع و نه حمله رو نمیتونست انجام بده

    • Mr_X گفت:

      به شخصه انتظارم از اسکادی بالایه و حتمن فریر هم وارد داستان میشه ولی اینکه کدوم سمت باشن رو نمیدونم
      اگه قرار باشه سورت توی نسخه بعدی میادمعلوم نیست سمت کریتوس رو بگیره و تازه خودش برای زدن ازگارد کافیه البته قبل از سورت حتمن گارم میاد
      راجب فنریر اینو بگم که بازی نسبت به داستان اصلی تحریف های زیادی داره ولی فکر نکنم به فنریر گند بزنن فنریر و هل و یورمونگارد همشون بچه های آترئوس و هستن
      راجب پیشبینی رگناروک چندین بار اینده و رگناروک. دیدیم ولی اون پیش بینی که کریتوس مرده بود توی دست های آترئوس زیادی رو مخه

      • Last Of Us گفت:

        فنریر کیه از خداهای اون یکی سرزمینه؟
        گاد رو تو ۳گانه جدید میکشن
        و بعد اگر گادی خواستن بسازن پسرش میره جلو و یک ۳گانه تو مصر میسازن مثلا یا کلا تمومش میکنند که به نظرم پایان خوبیه
        احتمال خیییییییلی قوی آترئوس کریتوس رو میکشه حالا به چه دلیلی مشخص نیست ولی با توجه به دیالوگ هاشون تو این نسخه و اینکه کریتوس پدرش رو کشت اونم این رو میکشه

          • Last Of Us گفت:

            میگم گاد ۴ ۵ ۶ میاد
            بعد تو گاد ۶ کریتوس کشته میشه
            بعد اگر ۷ ۸ ۹ رو خواستن بسازن با پسرش هستش که میره مصر
            و نظریم اینه که با توجه به داستان پدر کشی. یک جوری میشه که خلاصه آترئوس چه خواسته چه ناخواسته کریتوس رو میکشه

            • Godofwar0385 گفت:

              علی جان خدای جنگ اسم شخصیت کریتوسه یعنی به کریتوس میگند خدای جنگ اگه بخواد دیگه کریتوس نباشه باید اسم بازیم تغییر بدند و چون شخصیت کریتوس واسه طرفدارای گاد خیلی مهمه و خاطره انگیزه سانتا هیچ وقت شخصیت محبوبشون و ازشون نمیگیره چون کریتوس کسی بود که خدایان و تایتانها از اسمش به لرزه در میومدند مسخره میشه اگه اتروس بخواددکریتوس و بکشه حالا هر چقدرم کریتوس پیرتر و اتروس قویتر بشه البته این نظر منه

        • Mr_X گفت:

          فنریر پسر لوکیه( آتروس) که قراره اودین رو بکشه
          منم حدس میزنم احتمال زیاد با اون اینده ای که اخر بازی دیدیم کریتوس به دست اترئوس کشته میشه
          اینم بگم توی افسانه های شمال از هیچ آینده ای نمیشه فرار کرد حتی اودین نتونست از فنریر فرار کنه
          احتمال زیاد بعد از سه گانه اول حداقل ۱۰۰۰ سال به نسخه چهارم فاصله زمانی وجود داره توی این نسخه شرایط برای نسخه بعدی فراهم کرد غیر از مصر، ژاپن و احتمالن سلتیک هم ممکنه وارد داستان بشن

      • PSFAN@COD گفت:

        نگران کریتوس نباشید،نمی میره،پدر و پسر راهی سفر شدن و با دیدن تصویر روی دیوار می دونن اینده چی میشه و کریتوس حواسش رو جمع می کنه تا اون پیش بینی شکل نگیره.

    • da.gamer گفت:

      توضیح خوبی بود داداش مرسی :yes:

  • قطعا این نسخه خیلی حماسی تر و خفن تر خواهد بود البته من پیش بینی میکنم اترئوس در اخرین نسخه به دست اودین کشته بشه و کریتوس به همراه Blade of Olympus انتقام خودش رو از اودین بگیره و قطعا مبارزه با اودین یکی از حماسی ترین اتفاقات صنعت گیم خواهد بود حتی حماسی تر از مبارزه با زئوس……

  • Hala madrid گفت:

    عه چه خوب.احتمالا میره برای نسل بعد.دارن نسخه جدید رو میسازن ولی من هنوز god of war 4 رو بازی نکردم :-(( 🙁 😐

  • maziyar.tds گفت:

    ای خدا میشه تو این قسمت جدید بازی تو اسگارد بره :yes:

  • Senatorbigy گفت:

    امیدوارم هرچه زودتر این عنوان رو ببینیم :inlove: gg

  • da.gamer گفت:

    دقیقا همون چیزی که حدس میزدم شد این دو سرزمین هرکاری کردم باز نشد وقتی که داستانش هم به طرز مشکوکی با دیدن تور تمام شد مطمعن بودم که ادامش تو این دوتا سرمین هست واقعا سورپرایز نشدم با دیدن این خبر فقط امیدوارم توی نسخه بعد با یه داستان خیلی قوی این عنوانو تمام کنن چون دوست ندارم اخر عاقبتش مثل ac بشه :inlove: :yes:

  • HsH گفت:

    اقا دوماه بعد از انتشار بازی کوری بارلوگ اجازه داده طرح های هنری بازی رو طراحا ارایه بدن این طرح توی متن هم طرح هنری هست
    اسپویل………

    از داخل خونه فریا که به ونهایم.خونه اصلیش دریچه ای هست که این طرح وقتی اتریوس مریض میشه و به هوش میاد میبینیم.
    احتمالا نسخه بعد فکر کنم تمرکز بیشتری روی درگیری با تور بشه.اما مطمینن خدایان دیگه ای هم هستن.تو نسخه بعد حتما میریم به ونهایم.شک نکنید و نسخه سوم ازگارد …عجب داستانی داشت.خدا کنه نسخه های بعد هم مثل همین باشه و با یک سکانس اجرا بشه.مثل همین نسخه هم از داستانگویی محیطی برای بیان گذشته استفاده بشه…فکر کنم تا سه نسخه کریتوس هست و بعد ادامه اتریوس…..کی میاد ادامش……اوووووف معرفی بشه بعد سه سال بعد بیاد….اوه اوه چطور صبر کنم……
    شاید دو نسخه برا ps5. بیاد.ولی با این وضع دلار خدا به دادمون برسه….۲۸ میلیون گیمر….بدشانس

  • Last Of Us گفت:

    کاش یک خطر اسپویل مینوشتید دوستانی که بازی نکردن بازی براشون لو نره :pain:
    :no: :no: :no: :no:
    ابرشاهکار نسل ۸ تا به اینجاس برای خودش
    متای ۹۴ که البته تو سایت اوپن کریتیک ۹۵ هستش با بالای ۱۱۰ نقد کار هرکسی نیست
    حالا هی پیکسل و سخت افزار رو شعار بده 😎

  • fbjg گفت:

    نمیشه که کریتوس کبیر بیاد به نورس و از خیر اودین و لوکی و تور بگذره 😀 این همه راه تا نورس بیاد و سلاخی نکنه؟ ؟

  • mo1234 گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت حضار محترم کارشناسان و منتقدین عزیز خدمت تون عارضم که من حدودا یک ماهی هست که بررسی های مهمی رو در دست اقدام دارم که مرتبط با گیم میباشد و خبر خوب اینه که این بررسی ها تقریبا مراحل پایانی خودش رو سپری میکنه حالا پیشنهاد من چیه پیشنهاد من اینه که صبور باشین ایشالا تا چند روز دیگه خدمت تون اعلام میکنم با تشکر از زحمات بی دریغ شما عزیزان

  • kavehdead گفت:

    کلی پست‌درباره این بازی خوندم ، لطفا شایعه درست نکنید که کریتوس میمیره و …. توی افسانه های یونان هیچ جا ننوشته بود شخصی به نام کریتوس میاد هرکول و زئوس و ….. نابود می کنه اما سانتا مونیکا این افسانه رو شدنی کرد .خطر اسپویل.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    توی افسانه های اسکاندیناوی روایت شده بالدر پسر اودین یه شخصیت فوق العاده قابل ستایش و دوست داشتنی داشته که توسط برادر دوقلو و نابینا توی یه مهمونی‌کشته میشه اما اینجا یه ولگرد آس و پاس و منفوره که کریتوس دکور صورتشو‌میاره پایین . پس هر‌چیزی رو سانتامونیکا تغییرش میده

    • Mr_X گفت:

      توی داستان کامل گفته شد که نمیشه از اینده فرار کرد و چندین بار اینده رو دیدیم (رگناروگ مثلن)
      اخر بازی توی سرزمین جاینت ها که استاد پیشبینی اینده هستن کریتوس رو توی دستای لوکی میبینیم که احتمالن زیاد صحنه مرگشه

  • grg گفت:

    اسپویل

    دوستان عزیز میشه داستان این قسمت بازی رو تعریف کنید

  • Shadow1989 گفت:

    سلام به همه
    میخوام به یکی از سوالایی که در همه ی سایت ها و انجمن های گفتگو خیلیا پرسیدن جواب بدم اونم از رو کتاب داستان بازی گاد اف وار ۲۰۱۸ کنون(اصلیش) که نوشته شده توسط پدر کارگردان بازی کوری بارلوگ هستش که خریدم و دست و پا شکسته با کمک برنامه های ترجمه کم و بیش معنیش کردم ولی شانسی که اووردم دیروز کسرا جان از بازی سنتر یه پادکست ارائه کرده بود که واقعااا عالی بودش و پیش نهاد میکنم اون رو هم حتما ببینید چون بهتر از من توضیح دادن فقط خواستم بگم که منبع خودمم و واقعا خیلی تلاش کردم با سواد کمم ولی بخاطر انگلیسی ضعیفم خیلی چیزارو از توضیحات کسرا جان و دوستش کمک گرفتم،همینجا اخطار اسپویل رو هم میدم

    و اون سوال این است که کریتوس چطور بعد از گاد۳ زنده موند و چطور اومد به دنیای نورس
    خب یک اینکه چرا کریتوس نمرد با اینکه خودشو انداخت تو دریا اخر گاد۳ به این خاطره که اونایی که داستان بازی رو کامل دنبال کردن میدونن که خدایان کریتوس رو نفرینی کردن که نمیتونه خودشو به دستان خودش بکشه به همین خاطر حتی اخر گاد۱ هم خودشو از سخره پرت میکنه پایین ولی نمیمیره
    پدر کوری بارلوگ در کتاب نوشته کریتوس چندین بار کمر به کشتن خودش بسته ولی هر بار نتونسته و از دریا زنده بیرون اومده،بعدها کریتوس تلاش میکنه blade of chaos رو از بین ببره چون اون روی تاریک خودشو و کشتن زن و بچش و میبینه توش و چندین بار تلاش میکنه ولی یبار برمیگرده به پاش زنجیر میشه باز یبار دیگه طوفان میشه و شمشیره برمیگردن بعد که میبینه نمیتونه از شرشون راحت بشه ۵۰ سال پیش اونارو زیر خونش چال میکنه
    دوم اینکه چطور کریتوس وارد دنیای نورس شده
    تو کتاب در ۲ جا به این موضوع اشاره میکنه یکیش که همون اول کتاب بهش اشاره میکنه که وقتی تو خود بازی بعد شکار برمیگردین به خونه کریتوس و آترئوس میخوابن و کریتوس کابوسی از گذشتش میبینه جایی گسر افتاده پشت به یه سخرس و هیچ راه فراری نداره و مقابلش ۳ تا گرگ عظیم الجثه که حداقل ۲ برابر خودشن که یکی از گرگا بهش حمله میکنه و با بقیه میکشنشو با خودشون میبرنش گفته میشه که با اونا یه زن مرموز و ناشناس همراهشون بوده بعد به این رویا در یجای دیگه از بازی تو کتاب اشاره میکنه که کریتوس و کشیدن و با خودشون اووردن به میدگارد،تو یجایی میمیر میگه که دوتا از گرگا اسکول و هاتی هستن،اون دو گرگی که به دنبال ارابه های خورشید و ماه میرن و وقتی برسن بهشون میخورنشون و باعث شروع شدن رگناروک میشن بودن و اون گرگ دیگه پدر اسکول و هاتی،فنریر بوده که میگه گرگی بوده با موهایی سیاه و چشمانی سبز که تو خوده کتاب اشاره کرده که فنریر به عنوان گرگ آلفا شناخته میشه،حال این فرضیه قوت میگیره که اون زنه مرموز حتما فی مادر آترئوس بوده و اطلاعاتی که از تیر(tyr) بدست اوورده در صفرهایش به یونان که نشانه هایش تصاویر پارچه اییی که در پایین رفتن به معبد تیر و Jotnar shrine اتاق مخفی اودین میبینید هستش و کوزه ای که در آنجا کریتوس پیدا میکنه،و پیشگویی های خوده جاینتا که خودش هم جز اون ها هستش،و اینکه سرعت ببخشه به شروع رگناروک اونم با اووردن یه کله خری به نام کریتوس که حتی اودین و دنیای نورس پیشبینی همچین غول تشنی رو نکرده بودن و توقعشو نداشتن جز فی که توسط اسکول و هاتی و فنریر میره میگیرتش و میکشش به نورس و با یه ترفندی باهاش ازدواج میکنه و آرتئوس به دنیا میاد در این هین تو کتاب میگه که فی خیلی تلاش کرده که زبان و اطلاعاتی که کریتوس نیازش میشه برای اون فرایندی که پیشبینی شده و در اخر بازی بر روی دیوار در یوتنهایم میبینیدش مقداریشو بهش یاد بده ولی همیشه مقاومت میکرده و دلیلش این بوده که از خدایان و هرچی که مربوط بهشون میشه متنفره و به همین خاطر به آترئوس آموزش میده که بتونه به پدرش کمک کنه تو این مسیر حالا متوجه شدید این دو موضوعه چطور زنده موندن و به نورس اومدن کریتوسو
    میخوام چندتا پیش بینیی که بنظرم میاد و بگم و یسری چیزایه مهم تو کتاب رو
    یکی اینکه منم مثل خیلیا بنظرم میرسه تمام این داستانا و اووردن کریتوسو و وصیت فی به این دلیل بوده که یک،بجز کریتوس کسی دیگه ای نمیتونسته اون خاکستر و به جایی که فی مد نظرشه برسونه بخاطره اون پروسه ی سختی که تو این مسیر وجود داره و موضوع اصلی اینه که از قصد خاسته که خاکسترشو بر روی اون منطقه خالی کنه چون باعث میشه که جاینت هایی که بدن بیجانشون در تمام اونجا پخش شده رو زنده کنه یا یه طئوری دیگه ای که بوجود میاد اینه که فی میدونشته تو این پروسه رسوندن خاکستر به یوتنهایم کریتوس بالدور رو میکشه و رگناروک رو که قرار بوده ۱۰۰ سال بعد(اگه درست یادم باشه)پیش بیاد و به جلو بندازه
    یه چیز دیگه که تو کتاب عنوان شده اینه که برخلاف خیلیا اون تصویر روی دیواره اخر بازی که میگفتن اترئوسه و اون یکی هم جسد کریتوسه که داره زندش میکنه اترئوس و یا یسری گفتن کریتوسه و بغل اترئوس مرده و اون چیزی که از دهنش در اومده یورمونگایند اون مار عظیم الجثه هستش که تو کتاب اینجوری گفته که این دو شخص ناشناسن و اون پسر در بالاس جنازه اون مرد در حال نفرین کردن هستش و این یه راز بسیار بزرگی است و در مورد اون چیزی که از دهن اون مرد بیرون اومده هیچ چیزی نگفته و من احتمال میدم که اون به احتمال زیاد یا روحشه یا عنصر زندگیشه یا یچیزی تو این مایه اخه اون مار به اون بزرگی حتی بچگیشم بعید میدونم اینقدر کوچیک باشه اونم ماری که اینقدر بزرگ بوده که رو زمین جا نمیشده و به این خاطره دور زمین پیچیده و از طرف دم خودش بلعیده تا جا بشه
    یچیز مهم دیگه اینه که چه مدت طول کشیده این فاصله ی گاد ۳ تا این سری
    اگه یادتون باشه تو داستان بازی فریا میگه که معبد تیر ۱۵۰ ساله که بسته شده و استفاده نشده هزش که این نشون میده حداقل ۱۵۰ سال فاصله زمانی که گذشته برای کریتوس از گاد ۱ تا زمان حال بازی دلیلشم اینه که کوزه ای که تو معبد تیر پیدا میشه و تصویر کریتوس روشه رو تیر از سفری که یونان کرده اوورده که نشون میده حدااقل ۱۵۰ سال فاصلس تو این مابینه قصد خودکشی کریتوس و زمان حالش تو دنیای نورس شاید بیشترم باشه نمیدونم ولی ۱۵۰ سالش حتمیه،حالا اگه یادتون باشه اول پست گفتم که پنجاه سال پیش شمشیراشو کریتوس چال میکنه تو خونش که این معلوم میکنه فی و کریتوس پنجاه سال حداقل اونجا زندگی کردن شایدم بیشتر بوده ولی پنجاه سالش معلوم شده
    یه سوال مهمی که برام پیش میاد اون موقع که کریتوس و اون ۳ تا گرگ میخواستن ببرن که لوکیی وجود نداشته اصلا کریتوس هنوز تنها بوده و ارتئوسی نبوده پس چطور بدون وجود پدر بچه و نوه ها بدنیا اومدن و اونقدر بزرگ بودت که تونستن کریتوس و بگیرن ببرن میدگارد؟!!!!!!
    ۳ تا احتمال پیش میاد
    ۱:اینکه اون گرگا فنریر و اسکول و هاتی نبودن
    ۲:یا اصلا آرتئوس لوکی نیست که احتمالش زیر۳۰ درصده چون چندجا چیزهایی پیش میاد و گفته میشه که فرضیه لوکی بودن آرتئوس قوت میگیره
    ۳:یا هنگامی که تور چکششو
    میزنه به یورمونگایند(مار بزرگ)باهاش فنریر و اسکول و هاتی هم به گذشته برمیگردن اگه زمانی که این ۴ تا ریسپاون میشن هم زمان باشه با زمانی که کریتوس در دوره ی زمانی گاد۳ بوده که میشه گفت اون موقع فریا از پسرای لوکی که به گذشته اومدن استفاده کرده برای پیشبرد پیشگویی و تسریع رگناروک
    واقعا باید احسنت گفت به کوری بارلوگ با این ابتکاراش و ذهن خلاقش بازیی ساخته که به شخصه خودم بعد این حدودا ۲ سال از گذشت بازی هنوز فکرم درگیر بازی و داستانشه و اینکه چیشده در گذشته،
    در حال این اتفاقات چه معنا مفهومی داره و زیر پوستشون چیرو میخوان برسون،یا در آینده چی میخواد پیش بیاد و چی بشه
    یه ادم خلاق و باهوش فقط میتونه با ساختن یه اثر این چنین ذهن و فکر و قلب و درگیرش کنه
    یه خواهشی دارم از گیمفا که اگه امکانش هست یه صفحه درست کنید و در کنار توضیحات و نظریه ها و تحقیقات خودتون در مورد چیزهایی که منم گفتم بگید تا بقیه دوستان طرفدار
    گاد اف وار بیان ونظریه هاشون،احتمالاتی که بنظرشون میاد،و چیزهای دیگه رو بگن
    اگه اینکارو بکنین خیلیییی ممنون میشم
    چون به احتمال خیلی زیاد با گذشتن زیاد از تاریخ این صفحه دیگه کسی بازدید نکنه
    لطف میکنید،چون واقعا بنظرم هنوز گاد۲۰۱۸ هنوز پتانسیل اینکه دربارش صحبت بشه رو داره

احتمالاً نسخه‌ی بعدی سری God of War در واناهایم جریان خواهد داشت - گیمفا