تاد هاوارد از موتور بازیسازی Starfield و The Elder Scrolls VI میگوید
اکثر اهالی صنعت بازیسازی در توانایی بتسدا (Bethesda) در ساخت عناوین بینظیر هم نظر هستند، اما شاید یکی از جنبههای منفی این استودیو موتور بازیسازی به ظاهر قدیمی آن باشد. واقعیت این است که برخی از عناوین بتسدا از مشکلات فنی رنج میبرند، مشکلاتی که به واسطه درست عمل نکردن موتور بازیسازی شکل میگیرند. حال در طی مصاحبهای با GameStar، تاد هاوارد (Todd Howard) به صحبت دربارهی این موضوع پرداخته است.
در ابتدا تاد هاورد از پیشرفت روز به روز موتور بازیسازی این شرکت سخن گفت و بیان کرد که بتسدا برای ساخت هر بازی، تکنولوژیهای مختلفی را در کنار هم قرار داده و به این موتور اضافه میکند. در ادامه او از پیشرفتهای قابل توجه Fallout 76 در این بخش گفت و اعلام کرد که در بازیهای بعدی نظیر Starfield و The Elder Scrolls VI این موضوع به مراتب بهتر از قبل خواهد بود.
من فکر میکنم بسیاری از افرادی که به ساخت بازی مشغول نیستند، نمیدانند منظور از موتور بازیسازی چیست. آنها فکر میکنند که ما به چشم یک تکنولوژی به آن نگاه میکنیم. برای هر بازی قطعههای مختلفی وجود دارد که بخشهای از این قطعهها تغییر میکند. برای مثال بخشهای مانند رندر تصاویر، هوش مصنوعی، انیمیشنها، زبان برنامه نویسی و غیره، دائما در حال تغییر هستند. بعضی از مردم در مورد موتور بازیسازی Gamebryo صحبت میکنند اما ما بیش از یک دهه است که از این موتور استفاده نکردهایم. بخش اعظمی از موتور بازیسازی ما شامل میان افزارهای نظیر Havoc میشود.
این موارد در عنوانی مانند Fallout 76 بسیار دچار تغییر شدهاند. این بازی از یک رندر کننده جدید، یک سیستم نورپردازی جدید و همچنین سیستمی جدیدی برای تولید خودکار مناظر، بهره میبرد. در بازیهای بعدی مانند Starfield و The Elder Scrolls VI این موارد دچار پیشرفت بیشتری خواهند شد. این موضوع به ما اجازه میدهد تا دنیای بازیها را سریعتر بسازیم، دنیایی که سازندگان مودها به خوبی آن را میشناسند. ما روشهای ابتدایی برای ساخت بازی خود داریم و ما به ساخت بازی با استفاده از این روشها ادامه خواهیم داد، چرا که این موضوع به ما اجازه میدهد تا کارایی بیشتری داشته باشیم و فکر میکنیم که این بهترین روش است.
شنیدن این موضوع که بتسدا در حال بهبود عملکرد موتور بازیسازی خود میباشد واقعا دلگرم کننده است. چرا که برخی از عناوین نسل حاضر این شرکت، آنطور که باید از جلوههای بصری مناسبی برخوردار نبودند. حال از آنجایی که به احتمال فراوان دو عنوان Starfield و The Elder Scrolls VI در نسل بعدی کنسولها عرضه شوند، دیدن پیشرفتهای اعمال شده در این موتور بازیسازی جالب خواهد بود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
دوستان یه سوال تاحالا هیچ گیم پلی یا تریلر مفصلی از بازی starfield نشون داده شده؟
نه. ولی طبق شایعات و اطلاعاتی که ازش اومده باید منتظر انقلای تو زمینه RPG باشیم. میگن ۴ تا سیاره داره که خود سازنده ها طراحیشون کردن و هر کدوم هم از مپ کل بازی های بتسدا که منتشر شدن بزرگتره و یه بخشی هم داره که دقیقا مثل نومنز اسکای بی نهایته و میتونی به سیاره های اونجا هم بری و کاوش کنی. برعکس سایبرپانک سفینه پرنده هم داره و میتونی شخصی سازی کنی وسایل نقلیه رو. پایگاه و … هم داره که میتونی مدیریت کنی اونارو.
حالا به جز اینا میگن شوتینگ بازی نسبت به بازی های قبلی بتسدا خیلی پیشرفت کرده و قابلیت هایی مثل کاورگیری و مخفی کاری هم اضافه شده (البته مخفی کاری طبیعتا نه کثل اساسین و…)