و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا
و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا
و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا
و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا

و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم

مهدی رضایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا

از نظر شما یک کمپانی خوب برای آنکه در زمینه کاری‌اش موفق عمل کند باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ باید چه چیزهایی را اولویت خود قرار دهد؟ رضایت مشری یا سود سالیانه؟ چگونه باید با توجه به وضعیت اقتصادی نه چندان خوب حال حاظر اکثر نقاط جهان و گران شدن هزینه‌های ساخت یک بازی علاوه بر سود کردن مالی، همیشه و همه‌جا تا جای ممکن به نظرات و انتقادات طرفداران خود هم گوش دهد و به ان‌ها عمل کند؟

این پرسش‌ها قطعا جواب‌هایی متفاوت را برای شما  داشته است. هر کدام از ما به لطف کنسول‌های بچگی و اتفاقاتی که در آن زمان در بازی‌ها برایمان می‌افتاده یک کمپانی خاص را دوست داشته و به آن احترم می‌گذاریم. جای تعجب ندارد اگر بگویید تمامی پرسش‌های ابتدای مقاله را با کلمه سونی پاسخ داده‌اید. این کمپانی بزرگ همواره در اکثر موقعیت‌ها به دنبال رضایت مشتری بوده  این مورد اولویت اصلی آن‌هاست. آن‌چیز که بیش از هر چیزی در بین فعالیت‌های سونی به چشم می‌خورد، تعداد بالای عناوین انحصاری این شرکت است که گاها آنقدر زیاد می‌شوند که بعید است بتوانید همه را بازی کنید; در مقابل شرکت مایکروسافت با عملکرد متوسط در این زمینه همواره در نسل هشتم غافله را به رقیب باخته و بازی‌های با کیفیت انحصاری ساخته سونی همیشه توجه همگان را به خود جاب کرده است. از این رو می‌خواهیم نگاهی به عملکرد سونی ب توجه به بازی‎‌های انحصاری که تا به حال در نسل هشتم منتشر کرده بیندازیم و نتیجه‌‌گیری کلی از آن بگیریم. با ما همراه باشید.

نکته: مقاله در مورد بازی‌هایی است که تا این لحظه به بازار عرضه شده‌اند و بازی‌هایی که فقط معرفی شده‌اند در لیست نیستند.

۲۰۱۴

و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا

Infamous Second Son

۱-nfamous: Second Son

نمیدانیم Infamous را تا به حال بازی کرده‌ید یا خیر اما در هنگام تجربه این بازی آنقدر آدرنالین خونان بالا می‌رود که گاهی برایتان دیگر داستان و موسیقی بی‌اهمیت جلوه می‌کند و فقط و فقط به دنبال پیشروی در گیم‌پلی به دلیل جذابیت زیاد آن هستید. این بازی که سومین نسخه از این سری محبوب بود در سال ۲۰۱۴ به طور انحصاری برای کنسول PS4 عرضه شد و جزو اولین انحصاری‌های خوب سونی در نسل هشتم محسوب می‌شد که به دلیل نبود نمونه مشابه در کنسول مایکروسافت برگ برنده بزرگی هم برای سونی بود

۲-Final Fantasy Xiv

نسخه چهاردهم از سری فاینال فانتزی که کاملا هم آنلاین بود دیگر انحصاری سونی محسوب می‌شد که البته انحصاری کنسولی بود و برای PC هم عرضه شد. این بازی هر ۲ سال یکبار با ارائه یک DLC که البته پولی است به کل جهان بازی را عوض می‌کند تا در بازی در یک دنیای کاملا فانتزی و زیبا نهایت لذت را ببرید. این بازی هم اکنون شلوغ‌ترین MMO کنسولی محسوب می‌شود و یکی از بهترین انحصاری‌های کنسولی سونی است.

۳-Driveclub

باشگاه رانندگان قطعا مانند Forza Motorspot یا Forza Horizon نتوانست آنطور که باید در قامت یک انحصاری خوب برای سونی در سال ۲۰۱۴ ظاهر شود و بزرگترین مشکل آن هم قفل بودن بیشتر محتوای آن و پولی بودن آن‌ها بود به طوری که با پرداخت پول کامل بازی فقط چند جاده و ماشین به دست می‌اوردید و برای بقیه ملشین‌ها و تقریبا همه Event ها باید پول خرج می‌کردید!اما با این حال این بازی در نبود GT توانست تا حدی خلاء نبود یک ریسینگ خوب را برای PS4 بازان پر کند.

Last Of Us Remastered

اصلا مهم نیست این عنوان را در نسل هفتم بازی کرده‌اید یا حتی چندبار آن را بازی کرده‌اید، تهیه Tlou برای هر PS4 داری واجب است. داستان بازی شما را در خود غرق می‌کند و همان شروع فوق‌العاده بازی برای به پایان رساندن آن کافیست. گیم‌پلی بازی در درجه سختی Grounded یک چالش واقعیست که بعید است به این راحتی‌ها بتوانید آن را تمام کنید یا حتی اصلا بتوانید روی این درجه به مراحل پایانی نزدیک هم شوید. خد این درجه سختی به تنهایی می‌تواند عاملی باید برای تهیه نسخه نسل هشتم TLOU.

۲۰۱۶

و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا

Uncharted 4

۱-Uncharted 4

فقط و فقط کلمه‌ی شاهکار می‌تواند نسخه چهارم آنچارتد که به احتمال زیاد بهترین نسخه این سری نیز هست را توصیف کند. این بازی به قدری زیباست که هنگامی که برای دفعه اول آن را بازی می‌کنید بعید است دلتان نخواهد بازی به این زودی‌ها تمام شود! در دورانی که وجود یک داستان صرفا خوب در یک بازی غنیمت شده است، نسخه چهارم Uncharted: A Thief’s End داستانی بسیار قوی که در دو بازه زمانی مختلف روایت می‌شود را بیان می‌کند و بدون شک دل هر گیمری را با خود می‌برد.نسخه چهارم این سری فوق‌العاده را از دست ندهید.

۲-Rachet And Clanck Remastered

بعید است یکی از طرفداران کنسول‌های سونی بوده باشید و سری زیبای RAC را از دست داده باشید. این سری محبوب که با نسخه دوم خود روی کنسول پلی‌استیشن ۳ به اوج محبوبیت خود رسید به دلیل درخواست‌های زیاد در نسل هشتم و در سال ۲۰۱۶ باری PS4 ریمستر شد. سبک گیم‌پلی این بازی تا حد زیادی شبیه به Crash Bandicoot است و  اگر از طرفدارن کرش هستید قطعا این بازی هم دوست خواهید داشت.

۳-Gravity Rush 2

Gravity Rush به دلیل سبک بسیار ناب گیم‌پلی اش همواره مورد توجه عده زیادی از بازیبازان و منتقدین بوده است. نسخه اول بازی با وجود فروش نسبتا خوب نتوانست خود را در رده‌ی انصاری Top سونی در نسل هشتم قرار دهد اما نسخه دوم با یک گیم‌پلی فوق‌العاده سریع و یک گرافیک بسیار جشم‌نواز توانست تا حد زیادی کیفیت خود را ارتقا داده و خود را هم‌طراز بزرگان نسل کند.

۴-King Of Fighters Xiv

اگر از طرفدارن قدیمی بازی‌های Fighting باشید قطعا با سری KOF آشنایی دارید. این سری که به تعداد زیاد کاراکترهای آن شهرت دارد این باز هم با ۶۴ کاراکتر انتخابی طوفانی دیگر در سبک Fighting به پا کرد. تعداد کمبوهای قابل استفاده و ترکیبی آنقدر زیاد بود که هوش را از سر هر گیمری می‌برد. البته ابزی نیاز به تمرین زیادی داشت اما در صورت حرقه‌ای شدن در آن به یکی ز لذت‌بخش‌ترین بازی‌های زندگیتان تبدیل می‌شد.

۲۰۱۵

و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا

Bloodborne

۱-Bloodborne

هر چقدر علاقه به بازی‌های سخت که در آن به دفعات می‌میرید داشته باشید، به همان مقدار هم Bloodborne را دوست خواهید داشت! اگر سری دارک‌سولز ساخته From Software که سازنده Bloodborne می‌باشد را ذره‌ای هم دوست داشتید، بدون شک عاشق این بازی خواهید شد. داستان فلسفی، گیم‌پلی بسیار سخت  چالش برانگیز،گرافیک عالی و صداگذاری بی‌نقص تمام چیزی است که این بازی را به شاهکاری بی‌بدیل و البته بدون هیچگونه نمونه مشابه در کنسول رقیب بدل کرده است.

۲-Order:1884

متاسفانه وقتی قبل از انتشار یک بازی آن را زیاد از حد خود بزرگ می‌کنید نتیجه‌اش یک شکست تاریخی و بد می‌شود; جدای از این مسئله که بازی خیلی هم خوب باشد. در واقع Order قبل از انتشار شکست خورد. سیاست‌های سونی در قبال این بازی بسیار بد و اشتباه بود. بطن خود بازی بسیار خوب بود، داستان بازی بسیاز جذاب بود و حتی گیم‌پلی بازی هم آنقدرها بد نبود. اما بزرگ‌نمایی‌های سونی قبل از انتشار این بازی موجب شکست و یک متای بسیار بد برای این بازی شد.

۳-God Of 3 Remastered

نسخه سوم God Of War آنقدر خوب بود که اگر سونی بدون هیچ تغییری در گرافیک هم آن را منتشر می‌کرد، بدون شک با یک موفقیت روبه رو می‌شد. نسخه سوم بازی که با پیشرفت‌های گرافیکی بسیاری برای کنسول نسل هشتم سونی متشر شد، هنوز هم یکی از بهترین‌های Hack and Slash به ساب می‎اید. شاید سختی که باس‌فایت‌های نسخه سوم این بازی روی درجه Hard برای ما به ارمغان می‌اوردند را به ندرت بتوانیم در بازی‌های این سبک پیدا کنیم.

۴-Nathan’s Dreake Collection

اگر در نسل هفتم فرصت این را نداشتید که با ماجراجویی‌های Drake همراه شوید و با همراهانش به دور دنیا برای دزدیدن گنج سفر کنید، در نسل هشت و با PS4 تان می‌توانید! سه‌گانه Uncharted در قالب یک Collection در سال ۲۰۱۵ برای دارندگان کنسول نسل هشتمی سونی عرضه شد و بهترین موقع برای تجربه این سه‌گانه شاهکار و تکرار نشدنی بود. البته نسخه اول با وجود تغییرات زیاد گرافیکی باز هم توی ذوق می‌زند و آنطور که باید نمی‌تواند شما را برای بازی کردنش متقاعد کند، اما دو نسخه دوم و سوم گرافیکی فوق‌العاده زیبا دارند که به هیچ عنوان نباید آن‌ها را از دست بدهید

۵-Final Fantasy X/XI HD Remaster

قطعا با وجود دومین بازی فاینال فانتزی در لیست بلندبالای انحصاری‌های خوب سونی تا به حال متوجه شده‌اید ه اگر طرفدار سری فاینال فانتزی هستید، حتما باید برای خود یک PS4 تهیه کنید. این بازی یک فرق بزرگ با دیگر بازی‌های سری فاینال فانتزی دارد و آن هم شخصیت‌های آن است. در این بازی شخصیت‌ها طراحی جیبی دارند و همه کوچک‌سازی شده‌اند و حالتی بسیار بانمک و کودکانه به خود گرفته‌اند. البته اشتباه نکنید، بازی آنقدر سخت است مه اصلا هیچ کودکی سمت آن نمی‌رود! اما طراحی آن بسیار حالت کودکانه و قدیمی داد که قطعا باعث جذابیت آن شده است.

۲۰۱۷

و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا

Horizon: Zero Dawn

Horizon: Zero Dawn

قطعا سال‌های ۲۰۱۷و ۲۰۱۸ جزء بهترین سال‌ها برای انحصاری‌های سونی محسوب می‌شود. عنوان Hotizon که از همان اولین نمایش‌هایش انتقادهای زیادی را ب خود می‌دید، سرانجام در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و تواسنت به خوبی جواب تمام منتقدینش را بدهد. Guerilla Games که تا قبل از این بازی هیچ تحربه‌ای در ساخت عناوین RPG نداشت با ارائه Horizon انقلاب کرد و توانست حتی بیشتر از پیش نامش  را بر سر زبان‌ها بیندازد. سیستم پیشرفت بازی، Crafting عالی بازی و البته گرافیک انقلابی آن با آن سیستم آب و هوای داینامیک و عالی خود این بازی را تبدیل به یکی از بهترنی‌های نسل هشتم کرد.

Persona 5

اگر سری بازی‌‌های Persona را تا قبل از پرسونا ۵ بازی نکرده‌اید اصلا مهم نیست. طرفدار هر سبک و هر نوع گیمری که هستید باید هرچه زودتر این بازی را بخرید و بازی کنید چون Persona قطعا شما را عاشق خود خواهد کرد. نسخه پنجم این سری با ارائه گرافیکی انیمه مانند و داستانی عالی که قصه‌ی ۴ جوان که به Thiees Of Heart معروف هستند را روایت می‌کند . جدای از هرچیز یکی از اعتیاداورترین عناوین PS4 هم محسوب می‌شود. گیم‌پلی بازی آنقدر گسترده است که گاهی با خوذ فکر می‌کنید که چکار کنید و با چه فعالیتی روز خود را در بازی شب کنید.

Yakuza 0

یاکوزا به قدری که در شرق آسیا محبوب است در ایران و غرب جهان محبوب نیست که طبیعی هم هست; اما این سری با وجود DNA کاملا شرقی خود باز هم طرفداران زیادی در ایران و غرب دارد. گیم‌پلی این سری کاملا مبنی بر مبارزات تن به تن است و از سلاح گرم استفاده نمی‌شود. اگر تا به حال با این سری آشنایی ندارید، یا تهیه Yakuza 0 داستان یتکوزا را از اول شروع کنید و وارد دنیای خون‌آلود آن‌ها شوید.

Ni No Kunii 2

نسخه اول بازی که برای نسل قبل کنسول‌ سونی منشر شده بود جزو معدود بازی‌های انیمه مانند بود که موفق شده بود متایی نزدیک به ۹۰ بگیرد! این بازی با گیم‌پلی غنی خود این بار هم در قامت یک بازی نسل هشتمی برگشته است تا ما را غرق در خود کند. این بازی در نسخه دوم خود با کمی عقب‌گرد مواجه شد و سازندگان بیشتر از همان فرمول موفق قبلی استفاده کردند تا نواوری خاصی. اما با این وجود این بازی یک عنوان ارزشمند محسوب می‌شود که تهیه  آن بر هر RPG باز و JRPG بازی لازم است.

Nier Automata

Nier انحصاری کنسولی سونی محسوب می‌شد و برا کامپیوتر هم عرضه شد. از هر جهتی که فکر کنید، Nier شاهکاری تکرار نشدنی است که با وجود نمرات و فروش نسبتا خوب در حق آن کم لطفی شد. همه‌چیز در Nier Automata سرجایش است، حرکت به موقع دوربین بازی، داستان بسیار خوب و احساسی، سختی متعادل گیم‌پلی، گرافیک زیبا و چشم‌نواز و یک موسیقی که با روحتان بازی می‌کند، ترکیب این معجون فوق‌العاده Nier Automata را درست می‌کنند. برای بازی کردن این انحصاری کنسولی سونی لحظه‌ای درنگ نکنید و همه نظرات منفی را نادیده بگیذید.

Nioh

Dark Souls و Bloodborne را دوست داشتید؟ پس Nioh هم دوست خواهید داشت. سبک مبارزات بازی بسیار سبیه به دو عنوان گفته‌ شده است و حتی سازندگان هم از گفتن سختی بسیار زیاد و اعصاب خردکن بازی عبایی نداشتند. Nioh برای بازیبازانی است که عاشق درس گرفتن از شکست‌هایشان هستند و می‌خواهند مدام بمیرند و بمیرند و بمیرند! اگر کمی در بازی کردن بی‌حوصله هستید اصلا و ابدا سمت این بازی نروید که جیزی حز اعصاب خردی برای شما نخواهد داشت، اما اگر می‌خواهید کمی از اشتباهاتتان درس بگیرید حنما بازی را در لیست خرید خود بگذارید. البته این را مد نظر داشته باشید که بر خلاف DS و BB با داستان چندان دندان‌گیری مواجه نیستیم.

Grand Turismo Sport

سونی برخلاف دیگر سبک‌ها در ارئه یک بازی درخور در سبک ریسینگ ناتوان بود و تلاش کرد با ارائه یک نسخه فرعی از فرنچایز ریسینگ قدیمی و بسیار محبوب خود تا حدی طرفداران این سبک را هم به خود برگرداند که موفقیت نسبی هم کسب کرد. در حال حاظر این بازی عنوانی کامل و خوب است اما در زمان عرضه قص‌ها و کمبودهای محتوایی بسیاری داشت که باعث شد عده‌ی کثیری از خریدن آن منصرف شوند و آن را تهیه نکرده یا از تهیه آن پشیمان شدند. شما هم اگر از دارندگانی هستید که بازی را به دلیل ضعف‌هایش در روزهای اول کنار گذاشتید، حتما دوباره سری به آن بزنید.

۲۰۱۸

و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا

God Of War

God Of War

چند بازی تا به حال موفق به کسب متای بالای ۹۰ شده‌اند؟چندتای آن‌ها در نسل هشتم هستند؟ اگر بخواهید جواب تین سوالات را در متاکرایتیک پیدا کنید، قطعا اولین بازی که به چشمتان می‌خورد God Of War است. بازی که با کسب متای ۹۴ موفق شد بالاترین متا را دربین بازی‌های Hack And Slash نسل هشتم کسب کند و یکی از۳ بازی برتر نسل از این لحاظ باشد. با وجود تغییرات زیاد، کوی بارلوگ سازنده نابغه God Of War تواسنت یک خدای جنگ عالی را برای طرفداران بسازد که تا سال‌ها در مورد آن بحث خواهد شد. بازی کم و کاستی‌های جزئی دارد اما این هم در نظر بگیرید که این بازی اولین نسخه از یک سه‌گانه جدید برای خدای جنگ است و در نسخه‌های بعد قطعا شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هم خواهیم بود

Detroit Become Human

اگر تا به حال بازی‌های دیوید کیج را بازی نکرده‌اید هر چه زودتر Heavy Rain و سپس Detroit را تهیه کرده و بازی کنید. این که اول Detroit را نگفتم به ابن دلیل است که با Hevy Rain تا حدی با فضای گیم‌پلی و حال و هوای بازی‌های کیج آشنا شوید و سپس پا به دنیای ناآرام Androidها بگذارید. Detroit آنقدر انتخاب‌ها و Flowchartهای گسترده‌ای دارد که با هر بار اتمام هر Chapter و دیدن مسیر خود خواهد فهمید هنوز هم مسرهای متعدد دیگری هم بودند که شما می‌توانستید با انتخاب‌هایتان رقم بزنید که این کار را نکرد‌ه‌اید. از این لحاظ به احتمال بسیار بالا در صورت غرق شدن در جهان بی‌رحم Detroit آن را چندین و چند بار تمام خواهید کرد.

Shadow Of the Clossus

عشق چیست؟ سختی‌کشیدن برای کسی که دوستش داریم حتی اگر بدانیم و مطئن باشیم در نهایت در راه او خواهیم مرد. این تعریفی است که SOTC به ما از عشق می‌هد. پسری نوجوان که برای نجان جان خواهرش مجبور به کشتن ۸ کلوسو که غول‌های عظیم‌الجثه‌ای هستند می‌شود و از کم‌ترین تلاش برای نجات جان او دریغ نمی‌کند. در بازی هیچ دشمنی به جز این ۸ باس‌فایت وجود ندارد و شما می‌تانید با اسب خود در جهان بزرگ و زیبای بازی گشت و گذار کنید. تمام گیم‌پلی بازی مبارزات با کلوسوها نیست و باید مسیر مناسب برای رسیدن به آن‌ها هم با کمک شمشیر خود بیابید. بخش سکوبازی هم به دلیل کمبود Stamina شخصیت اصلی بازی سخت است و باید در انجام آن‌ها بسیار سریع باشید مگر نه به پایین سقوط می‌کنید.

و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا

The Last Of Us: Part 2

این بازی‌ها عناوینی بودند که تا به امروز برای کنسول نسل هشتم سونی به صورت انحصاری عرضه شده‌اند و شما در هیچ کجای دیگر قادر به تجربه آن‌ها نخواهید بود. عناوین بسیاری از جمله: The Last Of Us Part 2،Spiderman،Ghost Of Tsushima،Dreams و بسیاری از عناوین دیگر هنوز برای این کنسول فوق‌العاده در راه هستند و موجی دیگر از انحصاری‌های سونی به زودی فرا خواهد رسید. آن‌چیز که مسلم است این است که سونی در این نسل با ارائه‌ی عناوینی بسیار چه به صورت انحصاری کنسولی و چه به صورت انحصاری کامل توانست به طرز فوق‌العاده‌ای پیشرو نسل هستم باشد و اگر بتواند کبود خود در سبک ریسینگ را هم با ارئه GT 7 جبران کند، شاهد کامل‌ترین کنسول تاریخ سونی از لحاظ لاین آپ انحصاری‌ها خواهیم بود. امیدواریم تا اخرین لحظه نسل هشتم سونی با عناوین عالی خود طرفدارنش را به وجد بیاورد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا
و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا
و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا
و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا
و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mahdi.r گفت:

    the best place to play
    playstation for the players
    sony make believe
    یعنی خوشم میاد تو شعار هم رو دست نداره

    • General raam گفت:

      این شعار بهترین مکان براى بازى واس ماس 🙂 خواهشا تقلید نکنید :cute: بهترین مکان براى بازى بر روى قدرتمندترین کنسول :yes: :inlove:

    • allfreegamer گفت:

      هنوزم دو سال دیگه مونده تا نسل تموم بشه و عناوین رنگ وارنگ دیگه ای در راهه

    • Bloodborne: هر شخصی که علاقه مند به آثار میازاکی باشه حتما شیفته بلادبورن هم میشه
      داستانی با تم تاریک، گیم پلی سریع و خونین تر از سری سولز، موسیقی های جنون آمیز عناوین میازاکی، شیوه روایت داستان که به عهده بازی کن هست، باس فایت های چالش بر انگیز ، طراحی محیط های خارق العاده و کلی نکته مثبت دیگه که در یک شاهکار بنام بلادبورن گنجانده شده اند
      God of war…. با وجود سیر عظیمی از تغییرات در هر زمینه ایی چه داستانی و چه گیمپلی اما باز هم گاد تبدیل به یک بازی شاهکار شد.
      شخصیت پردازی عمیق و زیبا، داستانی که از حالت خطی خارج شده، موسیقی همگام با جو اساطیر نورس، صدا گذاری های معرکه و گیم پلی خارق العاده و….
      Horizon zero dawn ….. یک بازی نقش آفرینی اپن ورلد بسیار خوش ساخت و زیبا
      جهان بازی بسیار زیبا بوده و از طراحی های بی نظیری بهره میبرد.
      شادو او کلوسوس….. یک ریمیک بی نقص از برترین عناوین تاریخ گیم که نیازی به تعریف بیشتر ندارد
      و………………..
      سونی این نسل رو تا به همین لحظه هم فوق العاده عمل کرده و قراره با عناوینی همچون دث استرندینگ… گوست او سوشینا….. لست پارت ۲ ….دیزگان…… اسپایدی……….دریم طوفانی به پایان برساند

    • Freelancer گفت:

      فرقی واسم نداره این یا اون.
      اما این شعار قشنگ رو که میبینم حسرت میخورم به زندگی پر از مشغله خودم که اینهمه بازیو از من گرفته.
      ایکاش من بودم و یک اتاق بالای فست فود!
      یک کنسول بازی به LED 85 اینچ ۴K وصل بود!
      میزدیم بازی و میکردم نخ سیگار دود!
      یک نت ۸ مگابایت اصل هم در کار بود!
      لایسنس تک تک بازی ها در دسترس بود!
      نمیدونستم الان روز بودش یا شب بود!

  • arefmoob گفت:

    ممنون بابت مقاله با اینکه مشکلات نگارشی زیاد داشت ولی بازم خوب و خلاصه شده بود :rose: ولی تا دقایقی دیگر میتونیم شاهد جنگ و خونریزی مایکرو فن ها و پی اس فن ها باشیم 😀 :rotfl:

  • Sony_ps گفت:

    حالا همگی با هم ال حق و ولانصاف …

    تکرار کنید عمو ببینه :-* :inlove:

    کو اونی که به کریتوس کبیر میگفت : کچل تبر به دست . پاشو برو فیلترو روشن کن یه سر به متاکرایتیک بزن ببین چه کرده این بولدوزر

  • Y PS گفت:

    سونی نسل هشت عملکرد فوق العاده ای داشته…اوایل نسل یه مقدار زمان برد تا موتورش روشن بشه و اکثرا شاهد ریمستر شدن عناوین شاهکاری از نسل قبل بودیم ولی از اواسط نسل تا اینجا طوفان به پا کرده :yes:
    دوستان گیمر (سونی فن و مایکروفن و…) لطفا با نیش و کنایه روز همدیگرو خراب نکنیم…به اندازه کافی غم و غصه داریم اینروزا

  • PSFAN@COD گفت:

    از نویسنده عزیز ممنونم که موجبات تحریک و سوزش عده ای قلیل را فراهم نمود.

  • HsH گفت:

    تو بازی های سال ۲۰۱۵ until dawn رو ذکر نکردین.بازی خوبی بود سبک و راه جدیدی در بازیها ایجاد کرد.تم عالی و داستان پر پیچ وخم با پایان های مختلف.تو بازیای ۲۰۱۴ little big planet3 که پلترمینگ باحالی هست و یه امادگی برای دریمز که من سالهاست منتظرشم.مشکل سونی فقط فاصله زیاد بین معرفی تا انتشار هست.تو بازیای۲۰۱۶ last guardian بازی خاص از یه بازیساز خاص.بازیشو خیلی دوست داشتم.فقط سونی همچین بازیایی میسازه و بودجه AAA بهشون میده…killzone.tearaway unfold.crash bandicot . nsane triology.street fighterV.uncharted lost legacy

    • Last Of Us گفت:

      مرسی از نویسنده
      آره کلی بازی جا انداخت
      والا اردر قشنگ بود فقط محتواش کم بود
      آنتیل دان عالییییییییییییییییییییییییییی بود خداییش
      لیتل پلانت رو بازی نکردم ولی قبلی هاش قشنگ بود
      لست گاردین جایزه هم برده
      آنچارتد لاست لگاسی که یک دی ال سی بود با بازی های اصلی شرکت رقیب نمرش یکی شد
      و……

  • General raam گفت:

    Nier انحصارى حساب شده؟! 😕 در صورتى اگه کسى الان بخواد این عنوان رو تجربه کنه باید one x بهش پیشنهاد کرد دلیلشم مثل روز روشنه 🙂 بى طرفانه بخوام بگم در کل سونى در حد توانش خوب کار کرد در زمینه انحصارى عملکردش رو متوسط میبینم و در نرم افزار و پشتیبانى ضعیف امیدوارم در ادامه موفق باشه 🙂 :yes:

    • Hala madrid گفت:

      تحلیلگر کی بودی تو؟!!توی نوب لازم نکرده عملکرد سونی رو تحلیل کنی چون مشخصه از رو سوزش حرف‌میزنی بعدشم این همه شما”عملا انحصاری”دارین حالا تو این مقاله nier شد انحصاری بهت بر میخوره

    • fbjg گفت:

      ببینم در آخر شما سونی رو زمینگیر میکنی یا سونی شما رو . عملکرد متوسط اگه مال سونی باشه اونوقت مایکرو رو چی میخوای بگی

    • JJSTYLE36 گفت:

      هیسسس …کودکانه عقده ایی فریاد نمیزنند

    • ETERNAL_MAN گفت:

      نظر شخصی : عملکرد سونی متوسط نبود ، عالی بود و اگه بخوام بی طرف نظر بدم ، توی بازیای انحصاری عالی عمل کرد – در جواب کسایی که منو متعصب خطاب میکنن

    • Mr Hill93 گفت:

      پق :rotfl: :rotfl:
      عملکرد سونی متوسطه
      پس عملکرده جعبه چیه ؟
      اصلا عملکردی داشته ؟

      خدایی جعبه ایکس شوخی مایکروسافت با سازنده ها بود :rotfl: :rotfl:

    • اگر شما بحث منطقی بلدی به سوالات من پاسخ بده
      ۱٫٫٫٫٫ تا حالا انحصاری های شما چند تا متای بالای نود در نسل هشت کسب کردند؟ این تعداد رو با متا های بالای نود سونی مقایسه کن
      ۲٫٫٫٫٫٫ بالاترین متا در نسل هشت با حساب نکردن ریمستر ها برای انحصاری کدون شرکت بوده؟
      لاین آپ سونی گسترده تر هست یا مایکرو؟
      ۴٫٫٫٫کدوم یکی کارگردان های بهتری در اختیار داره؟
      ۵٫٫٫انحصاری های اخیر خودتون چه متا های کسب کردند؟
      .۶٫٫ کدوم کنسول از لحاظ فروش بهتر عمل کرد؟
      ign کدوم کنسول را برای نبود عناوین انحصاری تمسخر کرد؟

      .
      .
      فکر کنم برای همه واضح و مشخصه که این نسل رو کی برد….. نیازی هم به فن بازی نیست

      • ETERNAL_MAN گفت:

        الان از من داری میپرسی یا کس دیگه؟

        • ETERNAL_MAN گفت:

          اگه با من هستید و نظر من رو می پرسید باید بگم که :
          بازی هایی که سونی توسعه داد اکثرا متای بالای نود گرفتن ، در حالی که انحصاری های مایکرو اکثرشون به دلیل مشکلات فنی یا چیز های دیگه امتیاز متاشون کمتر یا بعضا خیلی کم شد ( چون رقم دقیق امتیازات رو نمی دونم الان نمی تونم مقایسه کنم) – در مورد بالاترین متا در نسل هشت باید بگم که زلدا با متای ۹۷ و گاد با متای ۹۵ بالاترین امتیازات رو گرفتن – در مورد لاین آپ هم متأسفانه اطلاع دقیقی ندارم ولی فکر می کنم سونی لاین آپ بیشتری داشته ، سونی کارگردان های خبره ای در اختیار داره اما مایکرو رو اطلاعی ندارم – انحصاری های اخیر اگه منظورتون State of Decay هست اصلا متای خوبی نگرفت ولی امتیاز دقیقش رو نمی دونم – صد البته پی اس ۴ از لحاظ فروش فوق العاده بهتر از اکس باکس عمل کرد و نزدیک به هشتاد میلیون واحد فروش داشت – جواب سوال آخر : نه تنها ign , بلکه خیلی از تحلیل‌گران ، این برند رو به خاطر نبود انحصاری تخریب یا تمسخر کردن – نمی تونم به طور قطع بگم ولی در بسیاری از زمینه ها ، سونی پیروز نسل هست – در ضمن این نظر شخصیه منه – پس مایکرو فن های عزیز لطفا دلخور نشن , این رو هم بگم که من فن برند خاصی نیستم

      • fbjg گفت:

        تبریک
        شما فن بوی بازی رو چند سطح ارتقاع دادید به امید موفقیت بیشتر برای شما

      • Hoower گفت:

        من خیلی دوست دارم مایکرو هم چون سونی پا به نبرد باهاش بزاره ولی به چند شوند(دلیل) از سونی خیلی عقبه:
        ۱-با بودن بودجه ی هنگفت مایکروسافت از روی کارکرد خیلی بد دست اندرکاران و سرپرست پیشین بخش Xbox هنوز مایکرو آهنگ(تصمیم) نگرفته که اونجور که باید به کنسولش بودجه و بها بده چون ریسکه.
        ۲-پادنگری(دقت) روی آمار و شمارها(ارقام) و نگاه نکردن به با ارزش ترین چیز توی بازار که خود بازی هست،گیمپلی و داستان و گرافیک بازی هایی که برایی کنسول ساخته میشن ارزش دارن،مایکروسافت به جای این که بازی خوب بسازه کنسول خوب میسازه‌.
        مانند یک خودرو با بهترین اپزار ها ولی بدون چرخ.
        ۳-آهنگ(تصمیم گیری) کژ(اشتباه) مایکروسافت در زمینه ی بازاریابی و این نکته که همه چیز دست و دلبازی نیست گرچه مایکروسافت خیلی دست و دلباز تر از سونی هست و Networkش هم از psn کمتر بریده(قطع) میشه ولی از روی ip ها و این که بیشتر مردم به ویژه در ایران ps دارن نه xbox خودم کنسول سونی رو خریدم.
        امیدوارم مایکرو هم راهی رو که خیلی دیر پیدا کرده خوب بره و توی بخش(نسل)۹ بتونه جبران کنه

      • واقعا از جواب منطقی شما سپاس گزارم پرو گیمر جان!!!!!!

      • JJSTYLE36 گفت:

        :rotfl: :rotfl: :rotfl:
        خنده دار تر از یه متعصبه سوزشی…یه متعصبه مورد سوزش واقع شدس ک فک میکنه حرفاش منطقیه :rotfl:

      • Nimavanmor گفت:

        نظرای این گلابیو میبینم مخم سوت میکشه ، تا کی میخواین تحمل کنین ،

    • Nimavanmor گفت:

      خدایا، ادمینا بزرگای سایت تا کی میخواین به نفهمایی امثال این اجازه فعالیت بدین ،فقط میان نظر چرتو پرت :-/ میدن

  • achilles گفت:

    بررسی خوبی بود
    سونی دقیقا میفهمه که یک گیمر در درجه اول چی میخاد بازی بازی بازی
    کاش مایکروسافت هم از اول نسل اینو میفهمید و اینطور عقب نمیموند و شاهد یه رقابت میشدیم که به پیشرفت صنعت گیم هم کمک میکرد
    انحصاریای سونی واقعا کامله و همینطور که نویسنده محترم گفتن تو بخش ریسینگ یکم ضعیفه و ما طرفدارای سونی منتظر یه ریسینگ عالی از طرف این شرکتیم

  • Proletarius گفت:

    ** Dark Souls و Bloodborne را دوست داشتید؟ پس Nioh هم دوست خواهید داشت.**
    به هیچ وجه قبول ندارم . هم دارک هم بلاد بی نظیر بودن ولی nioh رو اصلا دوست نداشتم

  • Hala madrid گفت:

    خسته نباشید مقاله خوبی بود آقای رضایی.فقط تیتر مقاله کافیه که همه بفهمن سونی تو این نسل چه شاهکارهایی رو عرضه کرد

  • Fight Club گفت:

    سونی این نسل ترکوند رفت…
    عناوینی که فوق العاده بودن :yes:
    البته یه سری از این عناوین… تو تاریخ ماندگار شدن…
    عناوینی مثل Bloodborne … Persona 5 …. God Of War .. که برای یه نسل یه کنسول کافیه!!
    سرویس psn که کلا از این رو به اون رو شده… واقعا psn عالی شده.. :yes:
    سیاست هایی که فوق العاده به جا و به موقع اجرا شدن :yes:
    اخریش هم قبول نکردن Cross-Play … که به نظرم تصمیم فوق العاده درستی بود :yes:
    The Last Of Us: Part 2 هم که حکم تیر خلاصی رو داره که نیازی به شلیک کردنش نیست…
    قطعا در صورت موفقیت چشمگیر این بازی تو اواخر نسل ۸ … شاهدحضور این بازی تو نسل ۹ خواهیم بود :yes:

  • areyanzare گفت:

    این سامورایی هنوز پیر نشده….۳> :laugh: :rotfl: :yes: :heart:

    حالا باید ببینیم برنامه سرباز سبز چیه….. سال بعد رقابت جذاب تر و صد البته سالم تر میشه

  • cv گفت:

    تشکر
    یه نکته در مورد TLOU و بهترین بازی تاریخ
    TLOU به هیچ عنوان لایق بهترین بازی تاریخ نیست
    شروع TLOU بیاد بیارین
    از هر ۱۰ نفر اگه نگیم همه حداقل ۸ نفر بشدت تحت تاثیر قرار گرفتن
    در حالی که ۲۰ دقیقه ابتدا TLOU اصلا گیم پلی نداره
    داستان گیم پلی موسیقی و گرافیک و کارگردانی لحظات احساسی همه برای برای تاثیر گذاری روی گیمر
    ماجرای Henry و برادرش مثال دقیق این موضوع
    جادوی نوابغ ناتی داگ بسیاری رو شیفته خود کرده
    هنوز هم که هنوز شاهکار جاودانه میکامی بزرگ RE4 بهترین بازی وحشت و بقا تاریخ
    شاهکاری که با گیم پلی و طراحی مرحله خارق‌العاده دنیای گیم تکان داد نه سو استفاده از احساسات ملت

    • واقعا یه بوسه اینقدر ارزش داره اینجوری از TLOU کینه به دل بگیری؟!

    • PSFAN@COD گفت:

      کلمات شما
      استعداد بی نظیر ناتی داگ در
      روایت داستان
      کارگردانی
      برانگیختن احساس مخاطب
      تحت تاثیر قرار دادن او بدون دردسر
      را اثبات می کنه و نشون میده تلو شایسته بهترین بازی تاریخ بودن هست.
      نمیدونم تحریک احساس مردم بده؟
      فسلم سینمایی ندیدی که احساس رو تحریک کنه و در ذهن حک بشه؟
      توی بحث گیمپلی هم تلو بی نظیر بود،طوری حرف نزنید انگار تلو گیمپلی نداشته فقط احساس مردم رو الکی هدف قرار دادن.

      • cv گفت:

        بازی لایق بهترین تاریخ بودن که اولین رکن یک بازی یعنی گیم پلی در اولویت خودش باشه
        tlou با چی بیاد میارن
        Joel و Ellie و داستان
        لحظات احساسی
        موسیقی
        گرافیک
        مولتی پلیر
        گیم پلی
        بازی لایق بهترین بازی تاریخ بودن که انقلابی و تحولی تو دنیای گیم به پا کرده باشه
        tlou خودش اسکی از ICO , RE4 ,uncharted , enslaved odyssey to the west
        کتاب وسریال walking dead
        ایده اصلی بازی هم از مستند planet earth
        طراحی دنیا کاراکتر ها خود شخصیت جول و حتی هفت تیرش اگه نگیم کپی یه الهام بزرگ از فیلم
        the road 2009
        حالا نکته مسخره این که بسیاری بازی دیگه رو متهم به کپی از tlou می کنن :rotfl: :rotfl:

        فک می کنی راکستار نمی تونست داستان gta v پر از اشک و آه کنه
        Trevor بعد سالها که بالاخره Michael پیدا می کنه به خاطر انتقام خانوادش به خاک وخون بکشه
        Michael هم در حالی بدن بی جان Amanda در اغوش گرفته و موسیقی غمگین هم پخش میشه وعده انتقام سخت بده
        در سینما های داخل بازی gta v فیلمی اکران میشه به نام
        the loneliest robot in great britain
        برو تو بازی یا youtube ببینش
        شکی نیست که tlou شاهکار بزرگیه اما نه در این حد

        • cv گفت:

          من نمی دونم چرا همه تو این کشور فک می کنند هر کسی نظر مخالف داشته باشه دشمن :rotfl:
          کجا گفتم گیم پلی tlou ضعیف ?:-)
          یعنی شما بر اساس نظر منتقد ign در مورد بازی ها قضاوت می کنی نه تجربه خودت ?:-)
          برو ICO بازی کن که سال ۲۰۰۱ عرضه شده می بینی شکل گیری روابط در داخل گیم پلی از کجا اومده
          برو Shadow of the Colossus بازی کن چه شکلی میشه بدون حتی یه خط دیالوگ از یه اسب یکی از ماندگار ترین همراهان تاریخ ساخت
          gta v تلخ ترین بازی تاریخ
          گذشته Michael رهاش نمی کنه از همه طرف روش فشار زنش یه هرزه است دخترش یه راه مادرش در پیش گرفته پسرش یه انگل دوست دیوانه اش رهاش نمی کنه
          Trevor با خیانت دوستش نابود شده سالها زندگی در صحرا عقلش گرفته
          Franklin یه عقده پول و شهرت که تا این سن حتی خونه مستقل نداره
          شهر پر از فساد و مرگ و نابودیه
          اما شخصیت ها گریه نمی کنن دیگران مقصر نمی دونن می خندن همه برای زندگی بهتر تلاش می کنن
          شما ۲ تا دلیل منطقی بیار که چرا TLOU بهتر از gta v iv اسکاریم RE4 zelda RDR و بایوشاک dark souls ICOمتال گیر و بی شمار شاهکار دیگه است و بهترین بازی تاریخ

          • PSFAN@COD گفت:

            اصلا همچین نظری ندارم که من و شما دشمن باشیم
            شما میگی رکن اصلی بازس گیمپلی هست و بعد با جملاتی تخریبی گیمپلی بازی را عیر مستقیم میبری زیر سوال و مقایسه با جی تی ای،اگر اشتباه برداشت کردم معذرت میخوام،بزارید به حساب بی دقتی در خوندن نظر شما.
            روی تجربه شخصی خودم دارم میگم که تلو بهترینه ولی ظاهرا شما تجربه شخصی ندارید پس پیشنهاد کردم برید به ign سر بزنید.
            تک تک عناوینی که اسمشون توی کامنت شما اومد رو تجربه کردم.
            اما دلایل منطقی من برای بهترین بودن تلو،فقط یک دلیل میارم برات.
            تجربه شخصی خودم،هیچ بازی به اندازه تلو برای من جذاب نبوده پس برای من بهترینه.
            نه شما هیچ کس دیگه حق نداره بگه تلو یک نمی تونه بهترین بازی باشه.
            منم الان میتونم خیلی راحت مثل فن های مایکرو که بالا می بینی دهنم رو باز کنم،هر چرتی اومد بیرون بگم بعدش همین جی تی ای رو ببرم زیر سوال.
            مطمئن باش برام سخت نیست.
            شما دلیل بیار که تلو نتونه بهترین بازی تاریخ باشه،در حالی که برای خیلی ها بهترینه.
            بحث بی فایده ای رو باهات شروع کردم.
            با کسی دارم بحث می کنم که از بازی نفرت داره.
            تا فردا صبحم نمی تونم قانعت کنم.
            انشالله بعدا نفرتتون از بازی فروکش کرد فرصت درست فکر کردن پیدا می کنید.

            • cv گفت:

              وقتی میگی
              نه شما هیچ کس دیگه حق نداره بگه تلو یک نمی تونه بهترین بازی باشه
              بعد میگی
              شما دلیل بیار که تلو نتونه بهترین بازی تاریخ باشه،در حالی که برای خیلی ها بهترینه.
              چیکار کنم :rotfl:
              شما ۲ تا دلیل منطقی بیار که چرا TLOU بهتر از gta v iv اسکاریم RE4 zelda RDR و بایوشاک dark souls ICOمتال گیر و بی شمار شاهکار دیگه است و بهترین بازی تاریخ

    • MR 47 گفت:

      @cv
      اقای به ظاهر روشنفکر زیر پتویی که هر وقت من کامنتاتو دیدم یجورایی در حال بالا رفتن از بروس استرالی و پایین کشیدن دراکمن بودی خدمتت عرض کنم که همین کار بازی با احساس ملت و کنترل کردنش کار هر کسی نیست و همون طور که گفتی نیازمند کارگردانی فوق العادست که همین عوامل تلو رو جزو برترین بازیها تاریخ قرار میده شاید هم بهترینش پس لازم نکرده شما زیر پتویی های هی بیایین اینجا و فکت صادر کنی و عقده هاتو خالی کنی

    • اصلا نمیدونم کی اولین بار گفت TLOU سبکش سوروایول هارره!
      هر سایت معتبری بری زده اکشن ادونچر

  • shadowwarior گفت:

    من pc بازم و کلا کاری به سونی و مایکرو ندارم دم مایکرو هم گرم داره بازیهای انحصاریشو برای pc هم میده (کاری ندارم که به نفع خودشه)
    ولی خداوکیلی این نسل سونی قهرمان بود
    من اگه بعضی جاها یه چیزایی در مورد سونی گفتم خیلیا خوششون نیومده بخاطر این فن بازیهاس که طرف یه نظری در مورد یه چیز کلا بی ربط میده بعد زیرش میزنه sony make…..
    یا یه همچین چیزایی به وقت خودش جذابه نه هر کامنتی میذارین اینو بگید
    یا مثلا طرف میاد میگه سونی سلطان صنعت گیمه !
    خب این یعنی شاهکارهای (چه قدیم چه جدید) یوبی سافت و راکستار برادران وارنر و نینجا تعوری همه پ*م؟؟؟
    همه بد سونی خوب؟ از این حرف خوشم نمیاد خیلی غیر منطقیه !
    چه سونی فن باشین چه نباشین همه میدونیم سونی حسابی این نسلو ترکوند و اگه رقابتی هم باشه میشه گفت پوزه ی مایکرو رو به خاک مالید !
    اما نمیشه طرف بیاد جوگیر بشه بگه سلطان صنعت گیم سونی !
    موفق باشین به امید کم شدن قیمت دلار و همچنین حواستون به مصرف آب باشه چون بعضی از هموطنامون آب خوردن هم ندارن روز خوبی داشته باشید یا علی :heart:

    • MILAD8TECH گفت:

      من سالی یک بار میام گیمفا و میبینم که همیشه نوشتی (من pc بازم…) فکر کنم دیگه همه بدونن لازم نیست همش بگی 😮

    • ۱-یوبی سافت سال هاست که یه بازی درست و حسابی بیرون نداده، باگ میده بیرون و سعی میکنه با آپدیت درستش کنه.
      ۲-راک استار هم که هنوز عنوان جدیدی تو این نسل منتشر نکرده، فقط جی تی ای ۵ رو پورت کردن.
      ۳-وارنر برادرز هم که میشه شعبه ی دوم EA اگه اینجوری به پول پرستی هاشون ادامه بدن.
      ۱- نینجا تئوری اصلا در حد یه ناشر بزرگ نیست و فقط اسمش رو آوردی چون توسط ماکروسافت خریداری شده. همه میدونن ماکروفن هستی، لازم نیست ادا روشن فکرا رو دربیاری. مرد باش.

      • ETERNAL_MAN گفت:

        خدا وکیلی کاری ندارم به اینکه مایکرو خریده این استودیو رو ولی نینجا تئوری توسعه دهندهٔ واقعا خبره ایه و بازی های خیلی خوبی میسازه ؛ مثلا Hellblade که واقعا گیم پلی تحسین برانگیزی داشت

      • shadowwarior گفت:

        داداش کسی اصلا هویت اصلی منو نمیدونه توی این سایت! نه میدونه خونمون کجاس نه اسمم کیه نه کجاییم ! خب؟
        خب مثلا از چی بترسم بیام دروغ بگم؟ از این بترسم بیان در خونمون دعوا راه بندازن یا چی؟ مثلا من از چی میترسم که مایکرو فن باشم ولی به دروغ بگم نیستم؟ بعدشم امثال شماها (با احترام) معنی فن بودنو هم زیر سوال بردین! اقا شما فن سونی هستی قرار نیست به مایکرو و فن هاش توهین کنی یا برعکس! من فن استقلالم میشینم تیم مورد علاقمو تشویق میکنم کاریم به کار بقیه تیما ندارم توهینیم به کسی نمیکنم!
        الان خودت مرد باش! و مثله مرد صحبت کن منطقی و بدور از فن بازی!
        این کمپانی ها و استودیو ها هم که اسمشون رو بردم مورد علاقه خودمن و اصلا کاری به اینکه کی خریده و اینا ندارم بازیای این کمپانیهارو دوس دارم + استودیو techland

    • PSFAN@COD گفت:

      سونی سلطان صنعت گیم.
      چطوری معنی این عبارت میشه همه استودیو های دیگه پشم؟
      بهترین ناشر این نسل قطعا سونی بود
      تعداد بازی ها و کیفیت بازی های سونی این نسل از هر ناشر دیگه ای بالاتر بود و معنیشم این نیست که همه پشم
      یعنی تو تا الان این طور نگرشی داشتی که وقتی از.سونی تعریف می کنیم یعنی همه پشم به جز سونی؟
      حالا خیلی خوبه
      ناشر تو این نسل سراغ داری این همه بازی با کیفیت بیرون داده باشه؟
      سلطان صنعت گیم سونی

  • DanTe 1368 گفت:

    سونی خیلی خوبه بدوون شک”ولی انحصاریاشو بعد از مدتی بده واس پلتفرم ها محبوبیتش بی شک بیشتر میشه”مثه کراش باندیکوت که تازه اومده واس پی سی و باقی کنسول ها”پی سی فن هستم ولی سونی رو تو صنعت گیم خیلی بالا و برتر میدونم “

  • samiya گفت:

    احتمالا الان کودکان ایکس باکس فن دارن حاظر میشن بیان بگن ایکس باکس بهتر از پی اس هست و فیلان…

  • نسل هشتم بسیار بد و نا امید کننده بود ولی با این حال سونی عملکردخیلی خوبی داشت مخصوصا هورایزونو بلاد بورن که فوق العاده بودن اما انچارتد اصلا در حد نسخه ۲ و ۳ نبود ولی بازم عالی بود گاداف وارم متاسفانه هنوز نتونستم بازی کنم تازه هنوز بازی اصلی موندن که خار نسل میان
    مقاله هم خوب بود خسته نباشید فقط اگه برای هر بازی عکس میداشتید بهتر بود

  • Godofwar0385 گفت:

    این نسل یه گاداف وار واسم بس بود دیگه بازیهایی مثل انچارتد چار و بلادبورن در کنارش باشه که دیگه فرا عالی البته این نسل یه رددد هم بزنیم در بدن شارژ شیم

  • سونی همچنان می تازد ولی یه سری به اصطلاح فناش دارن گند میزنن به جو سایت حاظرم شرط ببندم کاربری به نام …Lastکه حیف بگی کاربر هنوز دستش به دوال شاک ps4 هم نخورده خدایی یه سری کاربرا گند زدن به محیط طوری که از سایت های دیگه نظرات اینجا رومیخونن مسخره سایت میکنن یا کلا بخش تایید نظرات رو بردارید یا اگه تایید میکنید عادلانه تایید کنید متاسفانه کاربرای قدیمی و با شخصیت سایت دیگه آنچنان فعال نیستن و ما موندیم و یه سری بچه سن

  • ........ گفت:

    بسیار مقاله زیبایی بود. اما ای کاش این مقاله کمی بعد تر منتشر می‌شد که واقعاً اواخر نسل باشیم و اون موقع حسابی می‌چسبید.
    ایکاش نسل بعدی هم سونی عناوین لانچ فوق العاده ای داشته باشه!

  • fbjg گفت:

    اصلا این مقاله لازم نبود تا بگیم سونی تو این نسل برتر بوده تنوع بالای انحصاری و متای بالای اکثر این عناوین و تعداد بیش از ۲ برابر خریداران و دارندگان این کنسول نسبت به رقیب اونم وقتی رقیب در نسل قبل عالی بود ، خودش گویای همه چیز هست
    به امید موفقیت های بیشتر

  • JJSTYLE36 گفت:

    ممنون آقای رضایی برای مقاله خوب
    در قسمت horizon یه اشتباه کوچولو هست …نوشتین hoziton

  • N.S.A گفت:

    سونی بهترین کنسول نسل ۸ هست
    سونی بی رقیب ترین انحصاری را در نسل ۸ در اختیار داره و در واقع یک کنسول عالی هست . :yes:
    ولی خوب نمی‌دونم چرا از جعبه خیلی خوشم میاد خیلی با سیستم عامل و نرم افزار و سرعت سروراش حال میکنم حتی باهاش پیتزا هم میتونم سفارش بدم 😀

  • 30nabhl گفت:

    اصلا نمیتونم این ایکس باکس فنایی که چشم موفقیت سونی رو ندارن و همش از روی سوزش توهین میکنن رو درک کنم
    من خودم pc دارم اما یه زمانی واسه بازیای سونی حسرت میخوردم
    الان میتونم بدون خرید کنسول راحت برم تو گیمنت این بازیارو امتحان کنم
    از پول یه بازی ارجینال هم اکثر موارد ارزونتر در میاد

  • ShahinSky گفت:

    منکه پلی ۳ نداشتم ولی حال کردم با پلی ۴ هرچی بازیه توپ قدیمی و جدید بودو تجربه کردم گاد انچارد لست جی تی ای بهترین بودن
    کنسولم دیگه پیر شده سره بازیای سنگین مثل gtav اذیت میکنه وقتی ام میخام هر دیسکی رو دربیارم باید کنسولو بلند کنم انقدر تکونش بدم تا دیسک دربیاد بعضی وقتام دلم میخاد پرتش کنم هزار تا تیکه بشه اما یه گوشه مغزم لست ۲ رو یاداوری میکنه خودمو کنترل میکنم
    اگه وضع قیمتا درست درمون بود که با پرو عوض میکردم اما حالا یچیزه مسخره ای شده تو خارج طرف حقوق یه ماه یا دوماهشو نمیده برای کنسول بازی!!!!
    خطاب به مسئولین: جون هرکی دوست دارین برین فقط برین تغییر قیافه بدین پولم که زیاد جمع کردین برین جون مادراتون

  • Hoower گفت:

    نیازی به کامنت نیست
    آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است

  • با تشکر از همه دوستانی که با نظراتشون احترامشون رو به مطلب نشون دادند❤فقط یه نکته این که عناوین دیگه ای هم قطعا هست مثل Until Dawn و Last Guardian اما برای خلاصه تر شدن مقاله ازشون صرف نظر شده. با تشکر از همه عزیزان

  • ببینید در حالت کلی نباید جواب فن های بی منطق و تازه گیمر شده ایکس باکس که بخاطر بازیای ارزون ۳۶۰ اومدن طرف ایکس باکس جواب داد اصلا ۳۶۰ اشباهش زود هک شدنش بود که همچین بی منطقی هایی رفتن طرفش…آخه من هی میخوام هیچی نگم نمیشه…توصیه میکنم دوستان دیگه هم چیزی نگن تا حساب کار بیاد دست این بی منطقا…آخه فروش و لیست برترین بازیای تاریخ گویای همه چیز هست دیگه شما چرا گلوتون رو خشک میکنین برا چندتا ایکس فن بی منطق تازه گیمر شده…البته احترام خاصی به مایکرو و کنسول هاش قائلم و تونستم چندتا از انحصاری هاشو تجربه کنم که میتونم بگم واقعا خوب بودن…در کل از دوستان عزیز میخوام که حرف هاشونو برای کسایی که ارزش دارن و منطق دارن خرج کنن

  • Nightwolf گفت:

    بسیار مقاله ی جذاب و خوبی بود. واقعا از نویسنده محترم به خاطر این مقاله تشکر میکنم ولی احساس میکنم چند چیز جا افتاد و بعضی چیز ها هم در این مقاله ایراد های کوچکی دارند. مثلا تاریخ انتشار بازی ni no kuni 2 در سال ۲۰۱۸ هست و به اشتباه در ۲۰۱۷ نوشته شده. و البته gravity rush 2 هم در ۲۰۱۷ منتشر شد.
    و من خیلی ناراحت هستم که چند بازی معرکه از لیست جا موند. به طور مثال killzone shadow fall که واقعا عالی بود حتی با وجود اینکه نمره بالایی نگرفت. Heavy rain and beyond two souls که به صورت کالکشن و ریمستر برای ps4 منتشر شد و صد البته بازی فوق العاده until dawn. و فک کنم بد نباشه نک ۲ هم در این لیست باشه چون نسبت به نسخه اول پیشرفت چشمگیری داشت و یک co op معرکه رو ارائه داد. و البته little big planet 3 که با وجود اینکه نسبت به دو نسخه اول کمی افت کرده باز هم سرگرم کننده و جذاب بود . Tearaway unfolded هم در این مقاله فراموش شد. Star ocean هم با وجود نمره پایینی که گرفت باز هم به نظر من برای طرفداران jrpg خوب بود.
    البته من کاملا متوجه هستم که نوشتن یک مقاله در مورد انحصاری های سونی واقعا کار سختی هست چون سونی واقعا یک لاین آپ فوق العاده از انحصاری هارو داره.
    Greatness awaits

  • Hoower گفت:

    اسپم:دوستان سایت maxgamestore.com باورپذیر(قابل اعتماد) هست؟
    سپاس

  • Hoower گفت:

    بازیاش که از رو نت هم میشه گرفت با گوشی هم حتا میشه و فرستاد واسه ps3
    از من میپرسی صد در صد ارزششو داره بخش(نسل) ۷ بازی هایی داره که overrated هستن و باید بازیشون کرد :yes:

  • فرشاد گفت:

    خداروشکر این مقاله نوشته شد تا یه عده متعصب و بچه سال مخصوصا اون الکترو پاپ که افتخار هم میکنه کلا ۵ تا گیم تو زندگیش بازی کرده بند و بساطشون رو جمع کنن برن جزیره میو میو والا بخدا گیری کردیم از دست اینا نشد یه پست واسه سونی باشه اینا عین قبیله مغول نریزن توش تا خون نیارن با داستان های خزعبلشون ول نمیکنن که قشنگ زخم میکنن این کلمه Fell True Power اینقدر میگن که دیگه صدای خود ایکس باکس وان در میاد میگه بابا شل کنید حالا ما یه چی گفتیم ولی اینا همچنان بازم ادامه میدن چون میخوان اسکار نقش ول نکن ترین آدم رو بگیرن بدبختیش اینجاس یه سریشون اصن نه کنسول دارن نه پی سی یارو واسه سرگرمی میاد نظر میده بحث راه بندازه یه سری دیگه وقتی دستگاه رو ددی خریده براشون ذوق مرگ شدن بعد دیدن بازی نداره گفته زکی بعد دیگه ددی هم اونو نمیفروشه بره واسش پلی استیشن بخره که اینجا ایرانه همینه که هست اون ددی های خارج هستن که تو خوشت نیاد میرن عوضش میکنن خلاصه اینا تو کف بازی میمونن از بس نشستن بازی های مولتی زدن میان چرت و پرت میگن یکم آروم بشن و یه چی که اصن تو کتم نمیره یارو میاد باآپشن اجرای بازی های نسل قبل ایکس باکس مارو جر میده جالبیش اینجاست که این بزرگواران دنیای گیم حتا بازی های نسل قبل رو هم نمیتونن تجربه کنن چون هرچی دیسک خریدن کپی بوده از این ۵ تومنی ها خلاصه داستان این ایکس فن ها عجیب آبدوغ خیاری خودشونم نمیدونن با خودشون چند چندن خلاصه اینکه با این بزرگواران بحث نکنید بزار اینقدر شعار بدن اینقدر فیل ترو پاور بگن از اونورشون بزنه بیرون والا الان من خودم بعد چند روز دوباره اومدم سایت اصن وقت نمیکنم از هوریزون میام بیرون میرم گاد ۳ اونو یخورده بازی میکنم میرم گاد ۴ ریمستر تلو رو هم تازه دوباره برای ۴ ام تموم کردم الان میخوام شدو آف کلوسوس رو بگیرم خلاصه وقت نمیزاره این جیگر واسم

  • فرشاد گفت:

    اصن بازی هاشم بازی نکنی کار درست اینه یه ps3 یه psp یه ps1 بگیری یه کلکسیون خوب مثل من از تمام کنسول های سلطان سونی داشته باشی فقط جعبه هارو هم مثل کنسول خوب و درست نگه دار که یه ویترین بخری بزاریشون اونجا من که اینجوری اتفاقا از قضا الان یه چند روزیه psp ایم رو دوباره آوردم بازی ریختم روش دارم کرش بندیکوت و گاد آف وار هاش رو دوباره بازی میکنم خلاصه همرو بگیر اخوی هر ۳ این دستگاه رو تمیزشون رو بخوای با جعبه بیشتر از ۱ تومن نمیشه

و سونی که همچنان می تازد | بررسی عملکرد سونی در نسل هشتم - گیمفا