شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا
شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا
شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا
شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا
شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا
شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا

شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است

امیرحسین نصرتی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا

تعداد بالای عناوین باکیفیت انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل شرکت سونی یکی از موفق‌ترین ناشران نسل هشتم محسوب می‌شود. قطعاً ساخت عناوین متعدد و سرمایه‌گذاری برروی بازی‌های AAA با ریسک بالا نمی‌تواند اتفاقی باشد بلکه از سیاست‌ها و فلسفه‌ی باور این شرکت و دیدگاه آن نسبت به صنعت بازی‌ها حاصل شده است.

به‌تازگی آقای شاون لیدن (Shawn Layden) رئیس استودیوهای جهانی سونی در گفتگو با Venturebeat درباره‌ی فلسفه‌ی این شرکت نسبت به عناوین فرست پارتی صحبت‌هایی به میان آوردند و بیان داشتند که این مکتب فکری تنها در سه کلمه‌ی “اولین”، “بهترین” و “باید” خلاصه می‌شود:

بازی که شما برروی آن کار می‌کنید باید دست‌کم یکی از این معیارها را برآورده کند. “اولین” یعنی [بتواند] در نوع خود اولین بوده، خالق سبکی باشد که تاکنون وجود نداشته و بازاری دست نخورده داشته باشد. آیا بازی شما این کار را انجام می‌دهد؟ این برای ما یک تعهد در توسعه‌‌‌ی عناوین فرست پارتی است. ما اینجا نیستیم تا بازی‌هایی بسازیم که سهم ناشران دیگر از بازار را بدزدد؛ چراکه ما یک پلتفرم‌ را مدیریت می‌کنیم و این یعنی نباید تکه‌ای از کلوچه را بدزدیم بلکه باید باعث رشد تمام آن [بازار] شویم. اگر بازی شما سبکی جدید به‌وجود آورد؛ مانند کاری که بازی Parappa the Rapper با سبک اکشن ریتم‌دار انجام داد، چه کسی می‌داند که این یک نوع سبک خواهد بود؟ یا عنوان SingStar که میکروفون را به اتاق پذیرایی شما می‌آورد! و به‌زودی یکی از استودیوهای ما بازی به‌نام Concrete Genie را منتشر می‌کند که شکلی جدید از سرگرمی را به‌وجود خواهد آورد که تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم. اگر شما بتوانید این [مورد] را برآورده کنید، ما در بخش استودیوهای جهانی به پروژه‌ی شما علاقه‌مند هستیم.

“بهترین” احتمالاً آسان‌ترین مورد برای توضیح دادن است. اگر شما بهترین هستید، یعنی این‌که اگر یک بازی اکشن ماجراجویی بسازید؛ آن بازی Uncharted یا God of War است. اگر بازی مسابقه‌ای می‌سازید، شما درحال ساخت Gran Turismo هستید. یا اگر بازی گلف می‌سازید [یعنی] درحال ساخت Everybody’s Golf بازی مورد علاقه‌ی من هستید. شما باید در کلاس خودتان بهترین باشید. اگر کسی همراه با برنامه بیاید، تمام سندها را آماده کند و بگوید “شاون، این [پروژه] خیلی پول‌ساز خواهد بود و چهارمین بازی برتر مسابقه‌ای در تاریخ می‌شود” من به انجام هیچ “چهارمینِ برتری” علاقه‌مند نیستم. این چیزی نیست که از آن بگذریم.

“باید” احتمالاً سومین چیزی است که جایگاه ما را به عنوان تولید عناوین فرست پارتی که به یک پلتفرم متصل هستند بازتاب می‌دهد. بازی‌هایی هستند که باید آن‌ها را بسازیم، حتی اگر در ابتدا ممکن باشد سودآوری کمتری داشته باشند. به عنوان مثال یکی از ساده‌ترین آن‌ها بازی‌های پلی‌استیشن وی‌آر است. هنگامی که شما سعی می‌کنید میزان استفاده‌ی آن‌ها را رشد دهید؛ از آن‌جایی که معلوم نیست چه‌ تعداد واحد از آن‌ها در خانه‌ها وجود دارد؛ برای توسعه‌دهندگان ترد پارتی سخت است که دیدی از فرصت‌های درآمدی داشته باشند و به کار کردن و تجارت برروی آن بپردازند. اما ما برای جلو بردن پلتفرم به بازی‌هایی نیاز داریم. این یک چیز مرغ و تخم‌مرغی است. بنابراین ما در استودیوهای جهانی پروژه‌های پلی‌استیشن وی‌آر را در دستور کار قرار می‌دهیم تا عرضه‌ی اولیه‌ی آن را پشتیبانی کرده و آن را جا بیندازیم [به موفقیت برسانیم].

بنابراین “اولین”، “بهترین” و “باید”. ما از درون این لنز به تمام بازی‌هایمان نگاه می‌کنیم. این [کار] در اکثر مواقع به ما کمک می‌کند تا تصمیم درست را اتخاذ کنیم.

اگر نگاهی به سابقه‌ی عناوین فرست پارتی شرکت سونی مانند Demon Souls، ICO و God of War بیندازیم متوجه صحت و صداقت صحبت‌های لیدن می‌شویم چراکه این شرکت در چند سال گذشته همواره بازی‌های منحصر به فردی ارائه داده که در سبک خود بهترین بوده‌‌اند و در صورت لزوم ریسک پذیری بالایی در میان این عناوین وجود داشته است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا
شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا
شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا
شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا
شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا
شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا
شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • توی نسل ۸ سونی همه انحصاری ها رو در بالاترین سطح ممکن عرضه کرد.فقط و فقط تنها بازی که باهاش مشکل داشتم همین گاد اف وار جدید بود،با اینکه متای خوبی بدست اورده بود،ولی نسبت به گادهای قبلی خیلی افت کرده بود.تنها چیزی که من توی بازی دیدم(یه پیرمرد کچل تبر به دست بود)(شوخی)که همینجوری فقط میرفت جلو.همین!تنوع و تعداد دشمنان افتضاح.
    به خاطر همینه که میگم انچارتد۴ و لست اف اس آبروی نسل ۸ رو خریدن.خود این دو بازی تمام بازیهای تاریخ رو شکست خواهند داد
    انچارتد ۴ وقتی عرضه شد به قدری شاهکار بود که جرأت نداشتم حتی در مورد بازی نظر بدهم.چه برسه به اینکه بیایم ازش ایراد هم بگیریم
    ولی گاد جدید با وجود موفقیتش عیب و نقص های زیادی داشت

    • دوست عزیز نظر شما کاملا قابل احترامه
      بنده قبول دارم God of War جدید یه اندک مشکلاتی داشت
      ولی به نظرم بدون شک توی فاکتور سرگرم کنندگی جایگاه بالاتری نسبت به Uncharted 4 داشت و نکته ای که خیلی در مورد آنچارتد ۴ تو ذوق می‌زد این بود که مرحله های جذابش رو توی تریلرها نمایش داده بودند و توی بازی سورپرایز خاصی رو شاهد نبودیم. البته نظر کاملا شخصی من هست 😉

      • PSFAN@COD گفت:

        گاد پر از لحظات خفن بود که اصلا اشاره هم بهش نشده بود،از جهت سورپرایز کردن گاد یه سر و.گردن بالاتر بود

        • بله کاملا موافقم، اتفاقا جاهای مهم هم که توی تریلر ها بود با سورپرایزهای مختلف ترکیب شده بود که توی بازی همش داشتیم سورپرایز می شدیم. من به شخصه اونجایی که آترئوس به سوال کریتوس در اولین ملاقات با یورمونگاند پاسخ داد رو خیلی دوست داشتم 🙂

          • یسری نکته خاص داره بازی توی زیرنویس ها روایت میکنه که من توی یه پست به نام
            جدول فروش هفتگی بریتانیا | خدای جنگ بریتانیا را به زانو در آورد
            بهش اشاراتی کردم بیشتر توی دوتا نظر اخرم برای کسایی که با اسکاندیناوی آشنا نیستن نوشتم و براشون توضیح دادم داستان از چه قراره ولی توی همون دو تا کامنت که ۹۵ % رو از روی زیرنویس های بازی نوشتم(اگر مکانی که گفته میشه رو هم خواستید میگم کجا اینو میگه ) یسری نکته ی جالب توی بازی وجود داره پیشنهاد میکنم بخونید و نظرتون رو بگید ” مخصوصا شما داداش امیر عزیز “

            • بله امرجان بنده هم اون ویدئو رو با زیرنویس فارسی دیدم واقعا خیلی بیشتر واسم نکته روشن شد، قبلش بیشتر حدس و گمان و تئوری های دیگه بودن
              در مورد داستان بازی می تونم بگم برخلاف نسخه های قبلی که یه داستان خطی رو روایت می کردن، توی این نسخه داستان یه موقع هایی دو وجهی و خیلی از موارد چند شاخه ای میشه و این یه پیشرفت عالی توی مجموعه هست
              دیالوگ ها و لحظات پدر و پسری هم لحظات بی نظیری رو به تصویر کشیده شدن
              گاهی با دوستان در مورد داستانش بحث می کنم، واقعا خیلی از موارد رو فراموش می کنم انقدر که نکته توی جای جای بازی و دیالوگ هاش وجود داره
              فقط یه نکته‌ی جالب خارج از داستان بازی لازمه بگم واسه دوستانی که از قدیم با این مجموعه بودن:
              اون کاپیتان کشتی که توی گاد ۱ رفتیم تو دهن اژدها و کشتمیش رو یادتونه؟ بعدش توی دنیای مردگان هم دیدیمش و بازم کشتیمش
              توی گاد ۲ هم بازهم توسط اون بربره برگشت و بازم کشتیمش
              توی گاد ۳ هم یکی از نوشته های قسمت هیدیس مربوط به همون کاپیتانه
              و جالب تر این که توی گاد ۲۰۱۸ هم ایشنون به وسیله ی اشاراتی کاملا مستقیم وجود دارن!

            • امیرجان من الان دوتا کامنتی که گذاشته بودیو خوندم
              اول این که خسته نباشی
              دوم اینکه خطر اسپویل————————————————————————————
              در مورد نشانه های دروغ آترئوس گفتی که اون گفت زئوس رو ندیده و لی آخرش لو داد؛ به نظرم این نشونه ی مثبتی هست، مشخص می کنه آترئوس کم کم درکش بیشتر شده و به خاطر ناراحت نکردن پدرش بهش میگه که اون صحنه رو ندیده اما آخر بازی دیگه شریاط ایجاب می کنه که حقیقت رو بگه
              یه نکته ی دیگه که من فک کنم توی یکی از کانال های یوتیوب خوندم که اسمی روی دیوار آخر بازی نوشته شده بود و اونجا به زبان اسکاندیناوی اسم کریتوس برابر بود با اسم پدر لوکی توی اساطیر، حالا صحتش رو نمیدونم ولی گفتم شاید شما بدونی
              جای دست های فریا هم مطمئنم جریانش توی همین بازی ختم نمیشه، احتمالا تو نسخه های بعد یه نکته رو بکنن و ما بفهمیم این رد دست ها دلایل بیشتری دارند
              اون پرنده ی هل هایم هم ذهنم رو مشغول کرده و توی مصاحبه ی بارلوگم بهش اشاره شد ولی چیز خاصی دستگیرمون نشد
              اون صحنه ای که آترئوس رو درحال کشتن مودی میبینیم، من همین الان دوباره چک کردم، درسته یکم ناواضح هست ولی به نظرم اون شخص مودی هست و کریتوس نیست. دلیل اینکه آترئوس میگه “اون نمی تونه من باشه” اینه که از اینکه همچین کار وحشتناکی کرده و انقدر بی رحم بوده متعجب شده
              جریان اینکه کریتوس با اطمینان مگه من خدا هستم رو اتفاقا از اول باری که اینو میگه به عنوان سوال تو ذهنم بوده، فقط تا جایی که من یادمه آخر بازی به آترئوس میگه نیمه خدا و نیمه مورتال و نیمه جاینته
              بقیه ی موارد هم که تقریبا ۹۸% اتفاق نظر داریم و به هر صورت داستان بازیه
              ولی من نمی تونم بیخیال آتنا بشم، مطمئنم در آینده باز خواهد گشت
              اگه یه نگاه به تریلر اول بازی بندازید اون موجود سایه مانند که یهو از کادر خارج میشه (من همون زمان میگفتم که احتمالا آتنا هست) یا اون چکمه های هرمس توی خونه ی کریتوس یا اون فک کنم شیپور کوچیک(درست یادم نیست) که بهش آویزون بود، اینا توی نسخه نهایی حذف شدن و مطمئناً نشون میده سازنده ها برای این موارد یه سری برنامه ها دارن و من احتمال میدم نشانه های بیشتری از افسانه های یونان توی قسمت های بعد ببینیم
              ببخشید طولانی شد 😉

              • قربانت داداش امیر …
                خطر اسپویل
                ————————-
                منم هی چند بار رفتم چک کردم صحنه ی قتل مودی رو منتها درک نمیکنم چرا از قسمت کله اصلا شبیه به مودی نیست یجورایی انگار به کریتوس شبیه شاید من توهم زدم 😀
                قطعا آتنا حضورش فقط به این نسخه ختم نمیشه حتی من یسری ایده توی ذهنم دارم که اینا میخوان به یه طریقی زئوس رو هم توی نسخه ی بعدی جابدن و حضور زئوس هم فقط در هل هایم نباشه … البته فقط ایده و نظره و ممکنه اصلا نه آتنا نه زئوس هیچکدوم نباشن !
                منم وقتی دیدم هیچ خبری از چکمه های هرمس نیست شک کردم نکنه میخواستن فقط اون تریلر اولیرو خیلی خفن جلوه بدن بعد دیدم نه اینا قطعا یه کارایی میخان بکنن …
                آترئوس و کریتوس هم در اخر طوری که بازی نشون داد اصلا بعیده رابطشون حالا حالا ها شکر آب باشه با توجه به دیالوگ آترئوس که سر جسد مادرش میگفت اگر اون سعی کرد منم سعی میکنم میشه استدلال کرد بعد از دیدن تلاش های کریتوس برای آترئوس در نهایت آترئوس به این نتیجه رسیده که پدرش درسته ساکته .. درسته خشنه اما خانوادش براش از همه چیز مهم تره …
                فقط آترئوس هنوز نمیدونه کریتوس علاوه بر پدرش زن و بچش رو هم کشته این شاید یکم ترس رو توی آترئوس بندازه بعدا …
                در باره اینکه کریتوس میگه من یه خدام هم من فقط نمیدونم چرا آترئوس وقتی فهمید مادرش یه giant هست کریتوس بهش اینو گفت دقت کن به دیالوگ یه دقیقه :
                خب میدونم که مامان یه غول بوده که این منو یه نیمه غول و نیمه خدا میکنه …
                کریتوس : و یه نیمه میرا …
                نگاه چطور وقتی کریتوس به آترئوس گفت تو یه خدایی و آترئوس چند جا میگه من یه خدام کریتوس نمیگه و یه نیمه میرا ؟
                میدونی این چیزا یکم مشکوکه شاید بشه ساده ازش گذشت اما خب غول ها هم میرا بودن ! نمیدونم باز 😀
                شرمنده طولانی شد در باره اینکه کریتوس توی اسکاندیناوی پدر واقعی لوکی هست منم با توجه به دیالوگ هایی که رد و بدل میشه یه گمانه زنی هایی کردم که نکنه این کریتوس واقعا همون پدر لوکی باشه و مثل اینکه تا ۸۰ % این احتمال درسته …
                با توجه به اون تایم زمانی پیش گویی ها هم من فکر کنم کریتوس توی مبارزش با ثور شکست میخوره از اونجایی که یورمونگارد ثور رو میکشه این هم خیلی ممکنه اتفاق بیفته (با توجه به پیش گویی اخری که آترئوس ندید )
                مخلصتم شما …
                در پناه حق یا علی :rose:

                • دشمنت شرمنده امیر جان
                  خطر اسپویل ———————————————————————————
                  آره مودی رو منم وقتی گفتی نگاه کردم دیدم کله‌‌ای بی مو چون کریتوس خودمون داره، ولی بازم اون مودی هست چون مثل اینکه جای خون روی صورتش و بقیه ی لباس هاش درست بودن
                  این تیکه نیمه خدا هم واقعا جای شک داره، من همه جای بازی انتظار داشتم کریتوس به این نکته اشاره کنه ولی تا آخر بازی چیزی نگفت، تازه حتی نگفت که خودش نیمه میرا هست، بلکه این رو به آترئوس نسبت داد
                  جریان خانواده ی قبلی کریتوسم نکته ی خیلی مهمیه که فکر نمی کنم در آینده آترئوس ازش بگذره، مطمئناً نسخه های بعدی مانور بزرگی روی این قضیه خواهند داد و فکر می کنم دوستانی از یونان بیان این راز رو برملا کنن
                  به هر صورت خیلی لذت بردم باهاتون همفکری کردم، راستش منم در مورد اون قابلیت درمان شدن کریتوس تعجب کردم ولی اصلا در موردش فکر نکرده بودم که وقتی گفتی ذهنمو باز کردی
                  ممنونم ازت، خدا نگه‌دارت باشه :rose: :rose:

              • Last Of Us گفت:

                امیر جان اون ویدئو که میگی رو برام تلگرام بفرست منم ببینم
                همین زیرنویس داره
                madmaster3d

            • Max گفت:

              سلام دوست عزیز من این کامنت رو زبر همون پست هم نوشم اینجا کپی پیستش میکنم
              داری در مورد کریتوس اشتباه میکنی که خدای کامل نیست…
              اولا کریتوس پسر زئوس و از همون اول یه رگ خدا داشت ولی وقتی اول میخواست ارس رو بکشه نمیتونست و مجبور شد بره جعبه پاندورا رو باز کنه تا قدرت های یه خدای کامل بدست بیاره چرا؟چون چه تو افسانه های یونان چه تو خود نسخه های قبلی گاد بارها اشاره میشه که فقط یک خدا یا یه نژاد قدرتمند دیگه مثل جاینت ها میتون یه خدای دیگه رو بکشن پس با این حساب کریتوس وقتی تو نسخه ۲ قدرت هایی که از جعبه پاندورا گرفته بود رو از دست داد دیگه نباید میتونست خدایان رو حتی لمس کنه ولی اونارو کشت چرا؟ چون از قدرت های جعبه پاندورا که بگذریم کریتوس بعد کشتن ارس تو نسخه یک به خدای جنگ جدید تبدیل میشه (که اصلا هم خدای خوبی نبود و برای خالی کردن عقده هاش روی مردم جنگ های زیادی راه انداخت) پس وقتی زئوس اون قدرت هارو ازش گرفت همچنان خدای جنگ بود ولی بعضی از توانایی هاش مثل تغییر سایز و… ازدست داد برای تائید این موضوع میشه به حرف های هرکول تو گاد سه توجه کرد که میگه وقتی من تو رو بکشم به خدای جنگ جدید تبدیل میشم که این جمله باز یه تئوری دیگه رو بیان میکنه که تنها راه گرفتن قدرت های خدا کشتن اون بصورت کامل که باز توجیه میکنه چرا کریتوس تو نسخه جدید قابلیت ترمیم زخم هاش رو داشت چون احتمالا کریتوس بعد از کشتن همه خدایان موفق میشه بعضی از قدرت هاشون رو جذب کنه که شامل قدرت زود درمانی هم میشد و این رو میگفت که خدا
              البته همه اینا فقط تئوری احتمالا تو نسخه بعدی به جواب این سوال میرسیم

              • اگر از لحاظ خویشاوندی بخواهیم حساب کنیم که کریتوس نیمه خدا و نیمه مورتال هست. در نسخه سه هم مرحوم پوسایدن هی به تمسخر کریتوس رو مورتال خطاب میکرد.
                از لحاظ قدرت که کریتوس خدا که چه عرض کنم یه موجود عجیبی هست برای خودش

              • درود به جناب نصرتی و AmirDT2.
                دلیل نیمه خدا و نیمه میرا بودن کریتوس مشخص هست، کریتوس فرزند Callisto ( یک زن اسپارتانی ) و زئوس بود. در نتیجه آترئوس علاوه بر جاینت و خدا بودن فانی هم هست!
                اگه دیالوگ های نسخه های قبلی رو یادتون باشه خیلی جاها کریتوس رو mortal صدا میزدن.
                اما از وقتی که مسئله ی فرزند زئوس بودن کریتوس مشخص شد بیشتر همون لقب god مورد استفاده قرار گرفت.
                و اما اون نقاشی که در تالار جاینت ها بر روی دیوار نقش بسته بود در حال حاضر فقط میتونه به کریتوس ربط داشته باشه.
                اولا مودی از لحاظ ظاهری کاملا با نقاشی متفاوت بود و نکته ی دوم اینکه مرگ مودی در انتهای اتفاقات رقم نخورد!( نقاشی روی دیوار بعد از مبارزه کریتوس و بالدر رو نشون میداد )
                نکته ی قابل توجه بعدی اینه که کریتوس خالکوبی خودشو در نقاشی نداشت.

                • دوست عزیز خوشحالم که بازم نظر گذاشتی، قبل از بازی خیلی از اطلاعاتتون استفاده می کردیم ولی مدتی نیستید 😉
                  منو امیرخان مشکلی با مورتال بودن کریتوس نداریم، ولی احساس می کنیم کریتوس به دلیل خاصی توی این نسخه اشاره نکرد که یه فانیه، فقط آخر بازی به آترئوس گفت که نیمه خدا/ نیمه جاینت/ نیمه فانیه
                  همین واسمون سوال ایجاد کرده

    • AKBAROF گفت:

      اوه انگار کله کچل ها برات مشکل ایجاد کردن اگه با کله کچل ها مهربون باشی و خوب رفتار کنی حتما تاثیرشو خواهی دید

    • HsH گفت:

      نمیخوام فن بازی محسوب بشه ولی گاد او وار جدید بسیار عالی بود و تقریبا بی نقص.خارق العادست این بازی.چطور همچین نظری به این بازی دارید دوست عزیز؟؟؟؟؟؟جدا از متا (که خودم اصلا بهش اعتقادی ندارم و برام مهم نیست)شاید شما با این نگرش تو بازی رفتین که این یک گاد نیست و باید مثل قبلی ها میبود .ولی این مثل قبلی ها نیست خیلی از اونا بهتره.احساس در تک تک صحنه هاش موج میزنه.نمیدونم کوری بارلوگ چطور به این فرمول رسیده.مغز خیلی خلاقی میخواد

    • Souls_borne گفت:

      داداش گل brutal عزیز اولا که گاد آف وار جدید بهترین نسخه سری و بالاترین متا در سری است پس اصلا نگو گاد بد بوده بسیار بسیار بسیار هم شاهکار بوده و در مورد آنچ و لست که عرضم به خدمتت است هنوز منتشر نشده اما در سال ۲۰۱۵ با وجود عرضه شاهکار هایی مثل ارکام نایت بتمن و یا فالوت ۴ و ماریو که حتی تو نامزدین بهترین بازی سال قرار داشتن اینو بدون بزرگترین رقیب و چالشی که سر راه گوتی شدن ویچر قرار گرفت بلادبورن بود اگر بلاد انحصاری نبود یقین بدون احتمال گوتی شدنش خیلی خیلی بیشتر بود اما چون انحصاری هست و بالاخره دسته چک بعضی ها هم وجود داره بلاد نتونست حریف خودش که اتفاقا واقعا لایق جوایزش هم بود ینی ویچر رو شکست بده پس بدون این بلادبورن بود که بدون هایپ و بدون تریلر و بدون هیچ چیزی جلو اومد و خودش رو جزو بهترین بازیها کرد اما انچارتد خب کسی از ناتی داگ کمتر از این انتظار نداشت اما بلادبورن با توجه به سبک خاص و هایپ نکردن و منتشر کردن دو تریلر تونست این همه کار انجام بده پس آبروی نسل هشت بلادبورن هم هست 😉 😉 :heart: :heart:

    • Hala madrid گفت:

      به عنوان یک سونی فن میگم واقعا آبروی هرچی سونی فن هست رو بردی

    • شما فقط آبروی ما سونی فن ها رو زیر سوال میبری دوست عزیز
      گاد جدید در شخصیت پردازی از نسخه های قدیمی چندین مرتبه بهتر بود به گونه ایی که شخصیت پردازی گاد های قدیم در برابر این نسخه جدید کاملا ضعیف بنظر میرسه
      برای مثال شخصیت پردازی آنتا گونیست بازی یعنی بالدر رو با زئوس مقایسه میکنیم
      شخصیت پردازی بالدر بسیار عمیق بوده و ما ابعاد مختلفی از این آنتاگونیست رو میبینم که چنین چیزی در نسخه های قبل پیدا نمیشد و زئوس بیشتر یک شخصیت پردازی کاملا سطحی داشته( نه اینکه بگیم نسخه های قبل از این لحاظ ضعیف بودند بلکه نسخه جدید بسیار بهتر هست)
      المان های نقش آفرینی افزوده شده به بازی واقعا معرکه هستند و بازی با بهترین نحو ممکن همه اونا رو اجرا کرده و من خودم از این تغییر سبک به نقش آفرینی رضایت کامل دارم.
      داستان بازی که همه جوره پیشرفت داشته و هیچ ایرادی به اون وارد نیست. از شیوه روایت بدون کات دوربین بگیریم تا شخصیت پردازی ها و هماهنگی موسیقی با لحظات بازی تا اشاره هایی به گذشته کریتوس همگی به بهترین شکل در بازی گنجانده شده.
      صدا گذاری اشخاص و موجودات که دیگه نباید تعریف کرد. شما برو صدای فک بر انداز یورمانگاند رو بشنو بعد ببین چه صدا گذاری معرکه ایی داره این بازی . صدای کریتوس هم که حرفی برای گفتن نمیزاره
      طراحی محیط ها هم کاملا با جو اساطیر norse ( نورس) ( این نورس با north تفاوت داره ) منطبق هست و حال و هوای این اساطیر را همراه با موسیقی به زیباترین شکل روایت میکنه
      میشه گفت در همه موارد شاهد پیشرف در این نسخه گاد بودیم که نتیجه اون یک ابر شاهکار در صنعت گیم شده

    • Hasan.n گفت:

      حرفت مثل یه جوک بود شمایی که انچارتد رو با گاد مقایسه میکنی معلومه هیچی نمیفهمی . پدر سونی گاد اف واره کسی هم به گرد پاش نمیرسه . فعلا که بالاترین بازی شرکت سونی در نسل ۸ خود گاده :laugh:

      • اتفاقا حرف شما مثل یه جوک میمونه و هیچی نمیفهمی!.من خودم از فن های قدیم گاد بودم.حساب اینکه چند بار گادهای قدیم رو بازی کردم از دستم رفته!انچارتد هم متای ۹۳ فکر نکنم چندان با متای ۹۴ گاد فرقی داشته باشه!که میگی به گرد پاش نمیرسه!
        من گفتم گاد با وجود موفقیتش اصلا در حد و اندازه یه گاد اف وار اصیل نبود.اونجوری که همه رو برای. دو سال هایپ کردن چیز خاصی برای گفتن نداشت.ولی انچارتد توی نسل ۸ هم در حد و اندازه یه انچارتد اصیل بود.توی نسل قبل همین انچارتد ۲ با متای ۹۶ بود که آبروی سونی رو خرید نه گاد اف واری که بهش میگی پدر سونی!

  • خودم هم از فن های گاد بودم.گاد جدید رو ۳ روز قبل از انتشار جهانی خریدم.ولی وقتی بازیش کردم.اون چیزی نبود که من می خواستم.گاد هم فقط گادهای قدیم.

    • «ولی وقتی بازیش کردم.اون چیزی نبود که من می خواستم»
      قبل از اینکه بازی رو انجام بدی، توی ذهن خودت یه تصویری از گاد جدید ساختی که کاملا بعید بود بازی مثل اون از آب دربیاد. خود سازنده های بازی هم گفتن که یه مسیر جدیدی رو برای سری گاد آف وار انتخاب کردن و اگه تو نتونستی این موضوع رو درک کنی و انتظار داشتی مثل نسخه های قبل باشه، مشکل از خودته نه بازی.
      اتفاقا تو قسمت آخر T.U.G.S، آخرین بخشش هم درمورد گاد جدید و فن های قدیمی که انتظار فن سرویس داشتن هم صحبت کردن. #RIP_TUGS

  • Mm گفت:

    باو این چی میگه… بهترین چیه … اولین چیه… اینا میبینن مایکروسافت جلو زده هی میخوان اشتباهاتشونو بشورن برن… اولین و بهترین و متنوع ترین بازی های انحصاری دست مایکروسافته…
    Fps: Halo
    Tps: Gears
    Racing: Forza
    Ori
    State of decay
    Cuphead
    Sea of thieves
    Crackdown
    Ninja theory’s new game
    Quantom break
    Ryse
    Alan wake
    پروژه جدید سانتا مونیکا
    Dying light 2
    Recore
    و هزاران بازی دیگه…
    یعنی شما در نظر داشته باشید میتونید یه کنسول داشته باشید که تو هر سبک بازی داشته باشه … (هر سبک)
    حالا بعضی از دوستان روشنفکر هر جور میخوان فکر کنن ولی واقعیت همینه
    نویسنده عزیز این یه نظر شخصی در رابطه با پست هست
    #Truth cant be hided
    #True gaming on Xbox

    • که البته همه این انحصاری ها رو روی هم جمع کنی شاید به یه دونه از انحصاریهای متوسط سونی برسه :laugh:

    • JJSTYLE36 گفت:

      الان رایس “اولین” و از اون مهمتر “بهترین” بود؟ 😯 :rotfl:
      دایینگ لایت ۲ هم انحصاری شد؟ :rotfl:
      پروژه جدید سانتامونیکا و نینجا تعوری معرفی شده ک میگی اولین و بهترینه؟
      Sea of thieves هیچ نمونه دیگه ایی نداره؟چون کاملا مطمعنم فقط یوبی سافت قبل این بازی ۲ تا بازی با این محوریت ساخته و یکی هم در دست ساخته…تازه بهترینه؟ :rotfl:
      فورزا “اولینه”؟
      گیرز و هیلو ۸۴ بهترینن؟
      کاپ هد؟هرچند حرف زدن راجبش زیاد جالب نیس ولی صرفا میگم ک اگه به این سبک علاقه داری تو ps1 از این بازی ها زیاد بود و خیلی هم بهترش بود پس نه اولینه و ن بهترین
      حتما state of decay “اولین” و “بهترینه”
      فقط با یه تیکه از حرفت موافقم:
      #truth cant be hided
      #the first_the best
      #make believe
      بهترین یعنی مثه گاد یه “سری” تمام عالی
      بهترین یعنی بلادبورن،یعنی لست،یعنی آنچارتد،یعنی infamous،یعنی سایه کلوسوس،یعنی …
      بهترین یعنی دست رو هرچیزی بذاری خوب باشه نه اینکه از سر کمبود دست بذاری رو دوتا بازی و اونارو بدوشی یا از بازی های مولتی بالا بری…یعنی حاضر باشی این ریسک رو بکنی ک بازی رو از پایه و بنیان تغییر بدی و هنوزم عالی باشه

    • Blackwolf گفت:

      ناموسن دلم واست میسوزه تو مثل اونایی هستی ک با رفیقات سوار پراید میشی بعد بوق میزنی ک با بنز و بی ام و کورس بزاری اونا هم محلت نمیزارن

    • Y PS گفت:

      کلمات در پاسخ به شما ناتوان هستن!موفق باشی دوست عزیز…همین!

    • amin گفت:

      #Truth cant be hided ????????
      .
      .
      hided???????????????????

    • General raam گفت:

      بذار خوش باشن :laugh: :yes:
      FEEL TRUE GAMING
      FEEL TRUE EXCLUSIVES

      • JJSTYLE36 گفت:

        باز این :rotfl:
        آقا من در طی مشاهداتم به نتایجی رسیدم و میخوام مایکرو فن های “بی منطق” رو به ۴ دسته تقسیم کنم:
        ۱_قابل تحمل: اینا اصولا حرفاشون درسته بی منطقه ولی میشه دال بر نوب بودن یا بچه سال بودن یا عقده یا …گذاشت…نمونه:ایکس باکس لایف،گلدبرگ
        ۲_سوزشی:اینا به درجه ایی رسیدن که اصن براشون مهم نیس چی ب چیه فقط از پست ها استفاده میکنن تا تخریب کنن …نمونه:الکترو فن که “خودش” ۲ هفته پیش اعلام کرد نظراتش همه از روی حسادت و فن بوی بودنه
        ۳_فیک:این دسته عمر های میکرو هفته ایی دارن…هرچند وقت یبار یکی جدید ساخته میشه…نمونه:خیلی زیادن یکی جدید اومده به اسم کندریک لامار
        ۴_بی منطق ۱۰۰%(… هرچی خودتون میخواین اسم بذارین):این دسته اعصاب خوردکن ترین و بعضا بامزه هستن …اینا وقتی پیام میدن خودشون میرن محو میشن چون میدونن چقد بی منطقن…در فضای مجازی عملکرد ویروس گونه دارن و از پستی به پست دیگه فضا رو آلوده میکنن…نمونه:تنها نمونه موجود همین جنرال رم هست
        پ.ن:افراد محترم تایید کننده اینا به ما هرچی خواستن گفتن شما تایید کردین…این بار دومه دارم اینو مینویسم با اینکه دفه قبلی هم مشکل نداشت من بازم مهربون تر نوشتم…ببینم این تایید میشه یا نه
        ممنون :rose:

    • Nimavanmor گفت:

      :rotfl: بزرگترین جوک سال :laugh: :rotfl: :rotfl:
      اصن مایکرو همیشه بهترین و اولین بوده ، از بین اینا فقط فورزا رو میتونی سفت بچسبی، مولتی پلتفرمارم که همه رو نوشتی، داش نمایندگی ایکس باکس زدی احیانا ؟ :chic:

    • postman گفت:

      گیرز و هیلو و فورتزا جزء اولین ها نیستن ولی جزء بهترینا هستن . استیت او دیکی که دیگه معلوم الحاله . کاپهد و اوری واقعا شاهکارن بحثی نیست . کرک داون هم اوج موفقیتش تخریب پذیری ابری خواهد بود خودتم میدونی اینو . کوآنتوم بریک هم برای طرفداری رمدی که خودم جزوشون هستم عالی و توپه ولی چیزی نشد که دهن منتقدا و افرادی که طرفدار نیستن رو ببنده . الن ویک کوش ؟ کجاس ؟ رایزم که تنها هنرش گرافیکش بود . دریای دزدان هم داره پیشرفت میکنه و وضعیتش خوبه فکر کنم . پروژه جدید سانتا مونیکا منظورت استدیوی تازه تاسیس initiative هست ؟ اگر اره خب باید بگم اول باید اولین بازیشون ساخته بشه تا بشه نظر داد دربارشون . و اما دایینگ لایت ۲ . خودت چجوری روت شد بنویسیش ؟ میخوای سایبر و دی ام سی ۵ هم بنویس داداش تعارف نکن . ریکور رو بازی نکردم و نمیتونم نظری بدم دربارش ولی حداقل در “ظاهر” بازی موفقی نشد متاسفانه هر چند واسه من جذابه . و اما میرسیم به مهم ترین جای لیست . نینجا تئوری . یه مثال میزنم و امیدوارم این اتفاق واسشون نیوفته و موفق باشن . ردی ات دون استدیوی سازنده اوردر تیمشون کوچیک بود و شاهکارای گاد آو وار رو روی پی اس پی ساخت . همون استدیو بزرگ شد و اومد و اوردر ساخت . امیدوارم این اتفاق واسه نینجا تئوری نیوفته فقط . اگر موفق شدن دوباره ، دیگه بهشون کامل ایمان میارم . و اما عبارت آخر که دیگه آدم میخواد با مخ بره تو دیوار . و هزاران بازی دیگه… ؟ داداش از اول نسل بچینی کنار هم مجموع سه کنسول اصلی روی هم شاید ۱۰۰ تا بازی شاهکار داشته باشن . شاااید .

    • Souls_borne گفت:

      پروژه جدید سانتا مونیکا 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 داداش ساقیت احیانا ساقی تتلو نیست 😐 😐 😐 😐

    • Souls_borne گفت:

      :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: امل رو نگا کن :rotfl:

    • Hala madrid گفت:

      سوزش یعنی بخاطر کمبود انحصاری بدردبخور مولتی پلتفرم ها رو هم انحصاری حساب کنی.چی من متوجه نشدم میشه یه بار دیگه بگین.آها عملا انحصاری رو هم حساب کردن؟!!آخی ناراحت شدم

    • Alish71 گفت:

      ممنونم ک موجبات خنده و شادی ما رو فرآهم میکنی داینگ لایت هم انحصاری کردی

    • Hasan.n گفت:

      خب یه زحمت بکش نمرات این بازیا که اسم بردی رو بنویس ببینم چندتاشون متا بالای ۹۰ دارین :rotfl: کلا یکی اونم فورزا بقیه که بنداز سطل اشغال 😉

    • Hoower گفت:

      Hided 😐
      There is no such word in English if you can understand 😐 😐

  • teimor گفت:

    انصافا هم در عمل اینو ثابت کردن آقای لیدن و یوشیدا. منظورم اینه که هیچ گونه محدودیتی برای استودیوهای خودشون نمیزارن و اجازه میدن با خیال راحت ایده هاشون رو پیاده سازی کنن. نسخه ی آخر گاد او وار و اعتماد به دیوید کیج و بارلاگ از همین دیدگاه نشات گرفت. علاوه بر این سونی زمان کافی هم به استودیوهاش میده تا یه بازی بهینه بدن و عملا بهترین ورژن بازی رو منتشر میکنه. همین قدر خوبه که چهار نسل هست که پلی استیشن دارم و تا تهش هم با پلی استیشن میمونم.
    ممنون بابت خبر و ترجمه تون آقای نصرتی عزیز

  • JJSTYLE36 گفت:

    اولین…بهترین… :inlove:
    make.believe

  • Cuphead گفت:

    پس الان فلسفه Days gone و Order و Knack و GTS و اینا چیه ؟! اینا نه اولینن نه بهترینن ! بایدی هم ندارن
    چقدر جدیدا حرف میزنن بجای این کارا یه تغییر اسم PSN اضافه کنن

    • teimor گفت:

      cup head
      اگه به حرف زدن باشه که فیل اسپنسر و رفقاش سلطان حرف زدن هستن. آهان الان تغییر اسم psn شد ضعف دیگه آره؟ چیز دیگه ای پیدا نکردین؟
      بعد دیزگان مگه اومده که داری اینارو میگی؟؟ دیزگان هم میخواد یه تجربه ی واقع گرایانه باشه. اوردر هم مشکل گیم پلی داشت بیشتر. knack هم یه پروژه ی کوچیک ه نیاز به دقت و سرمایه‌ی زیاد نداشت.
      ای خدااا تو کل نسل یه دونه متای بالای نود داشتن دارن به سونی گیر میدن. سونی اگه بگه انحصاری های ما بهترین هستن کاملن قابل قبوله ثابت هم کرده اما فیل و رفقا اینو گفتن ته خنده بود

    • JJSTYLE36 گفت:

      فلسفه order (۱ بازی ما)فلسفه تمام انحصاری های شماس…فلسفه knack و یاکوزا بازارگرمیه ن تاپ بودن…اینکه بابات اشتباهی برات بجا ps4 ایکس باکس گرفته دلیل نمیشه عقده هاتو زیر پست سونی و با دروغ هایی ک زایده ذهن آشفته و بچگونته آلوده کنی
      قرار نیس چون شما نیاز به اکانت های متعدد داری و ثبات شخصیتی نداری قابلیت تغییر اسم رو اضافه کنن
      تایید لطفا

    • JJSTYLE36 گفت:

      تو ب درجه ایی از سوزش رسیدی ک حتی پست هم نمیخونی چون مدیر عامل گفته در “اکثر” مواقع…به این میگن واقع بینی…نه مثه بعضی مدیرا وقتی در کمبود قرار داری همون حرف خودتو بزنی و به مشتری ها دروغ بگی

    • Last Of Us گفت:

      نکته خنده دار اینه اون زمان که ایکس باکس بازی انحصاری نداشت و داشت با تریلر کرک دان ۳ و … دست و پا میزد
      آقای آرون برگ اومدن گفتن ما بزرگترین انحصاری ها رو داریم
      حالا که سونی این همه شاهکار تو نسل ۹ با این گرافیک و گیم پلی و خلاقیت و نمره بالای ۹۰ و نامزد و برنده جوایز داده این حرفها رو میزنه
      تو اومدی از سوزش گیر میدی؟
      برید نارگیل بچینید بابا شمارو چه به کنسول بالای ۱۸ سال

    • Souls_borne گفت:

      داداش اوردر که از رایز شما خیلی بهتره و سال ۲۰۱۵ بهترین گرافیک فنی شد گرن توریسمو چون آنلاین بود و محتوای کمی داشت متاش تازه شد۷۶ بازیهای شما از ۷۰ برن بالا ینی گوتی شدن :rotfl: :rotfl: :rotfl: کنک هم که کلا دو ماه ماه تبلیغ شد و کسی انتظاری نداشت دیز گان هنوز نیومده پس در جهنم رو ببند برو بالا درخت نارگیل بچین بعدشم برو تو لونت :rotfl:

  • Amirooo گفت:

    “ما اینجا نیستیم تا بازی‌هایی بسازیم که سهم ناشران دیگر از بازار را بدزدد؛ چراکه ما یک پلتفرم‌ را مدیریت می‌کنیم و این یعنی نباید تکه‌ای از کلوچه را بدزدیم بلکه باید باعث رشد تمام آن [بازار] شویم. ”
    واقعا این جمله نشان میده که مدیران ارشد سونی از چه درجه ای از فهم بازار و سواد مدیریتی و رقابتی بالایی برخوردارن.واقعا مدیر خوب بودن و مدیر خوب داشتن هم یک نعمت.

  • HsH گفت:

    این حرفاش کاملا درسته.نمونش نحوه ساخت و محتوای بازیاش .هیچ شرکتی اندازه سونی و استودیوهاش به داستان و سینگل پلیر نمیپردازن.لوت باکس تو بازیاش نمیبینی.و انحصاری تمام انلاین نمیسازه.البته این به دلیل اینکه یوشیدا دست استودیوهاشو باز گذاشته تا رویاهاشون رو بسازن و فقط پول بهشون تزریق میکنه نه مثل بعضیا که باید بازی انلاین با کلی لوت باکس براشون بسازن وگرنه بازیای سینگل رو کنسل میکنن.واقعا چندتا شرکت هست که حاظر بشه به بازیایی مثل دیترویت و هیوی رین بودجه های زیادی بده و اونارو AAA بسازه؟از این رفتار سونی خیلی حال میکنم.به ایده های دیوانه کننده خیلی بها میده مثل گاد و هورایزن

  • xexes گفت:

    ای کاش توی گاد اف وار به جای ماموریت های فرعی روی ماموریت های اصلی بیشتر کار میکرن یا به جای مبارزه با اون ۸ تا والکری های تکراری باس های متنوع تر میزاشتن خیلی خیلی بهتر میشد یاد گاد اف وار ۳ بخیر

    • Hasan.n گفت:

      داشم خود کوری بارلوگ هم گفت ما خیلی باس واسه بازی داشتیم ولی وقت نداشتیم چون ۲۰ نفر طراح باس بودن و هر باس بیشتر ۱ سال طول میکشه به خاطر همین نشد ما مجبور به حذفشون شدیم ولی تو نسخه بعد جبران میشه. در ضمن نبود باس تو بازی به نظرم خیلی منطقی تره تا اینکه زیاد باشن . شما با گاد ۳ مقایسه نکن این نسخه بحث انتقام نبود اما گاد ۳ سر انتقام بود و به داستان میخورد

  • LordMercy گفت:

    حالا که همه دارید در مورد GoW 2018 حرف میزنید، بگذارید منم یه نطقی کنم 😀 😀

    بازی جدید دقیقاً میخواد چی رو نشون بده؟ کریتوس یه شخصیت کاملاً انسان ه؟ خوب مرد حسابی، این رو تو GoW 1 م نشون دادن

    بازی یه تجربه ی سینماتیک ه؟ خوب این که تو GoW 1 پیاده شد و تازه، تو GoW 1 وسط دست و پا نبود و حوصله ت رو سر نمیبرد… آخه من چند بار میتونم این بازی رو تکرار کنم؟ Unskippable Cut-scenes? این رو کجا ی دلم بگذارم

    بازی تبدیل شده به یه RPG … کریتوس سبیل گذاشته! مدل اولیه ی بازی (Greenlight Demo) رو ببینید و چهره ی درست کریتوس و پسر ش رو نظاره کنید: دو تا آدم از یه فرهنگ دیگه که پا به یه دنیای ناشناخته و خشن گذاشتن… این در مقابل یه دنیای کارتونی ه که پسر کریتوس تو ش شبیه یه مشتری ثابت Hot Topic ه با خالکوبی… بعد این پسره نمیتونه یه گوزن رو بکشه

    ترول ا رو م که دیدید دیگه… کاملاً RPG وار … معما ا ی داخل بازی م که آخرت سختی ن… مثلاً معمّا ا ی صندوق ا رو یادتون هست سه تا حرف داشتن؟ این اصلاً سخت نیست که… معمای سخت تو GoW 1 بود و وقتی میفهمیدی چطور حل میشن سه سوت اجرا میکردی… معما ا ی GoW 2018 درجا حل میشن، فقط دو ساعت باید بشینی اجرا شون کنی

    گیمپلی بازی م که به هیچ وجه ممکن به درد یه بازی Hack and Slash نمیخوره… خیلی ا به کامبت نسخه های قبل به خاطر ساده و سطحی بودن ایراد میگرفتن؛ نمیدونستن سطح صفر هم وجود داره

    بازی حتی ۶۰ فریم هم نیست! دوربین رو سریع میچرخونی حالت بد میشه….

    کسایی م که از این بازی حمایت میکردن یا تبلیغ (از بین اعضای Press و Journalist ا) اکثراً بازی ا ی قبلی رو تجربه نکرده بودن

    من با God of War II که کارگردان ش همین بارلاگ بود مشکل داشتم… حس میکردم این آدم مفهوم این بازی رو درست درک نکرده…. حالا با GoW 2018 قشنگ برام روشن شد که بارلاگ و تیم داستان نویسی احترامی برای این شخصیت خفن تو بازی ا ی ویدیویی قائل نیستن و به خودشون اجازه دادن همچین حرف ا یی رو راجع به شخصیت این مرد بزنن و با کپی کردن بازی ا ی دیگه ( GoW 1 اومد فقط از DMC کش رفت حالا 😛 بالاخره یه چیز خوبی شد) و ضعف در اجرای همون ایده ا یه همچین چیزی رو دادن بیرون که صد در صد مطابق میل سونی فن ا ی TLoU پرست ه

    بهتون گفته بودم از TLoU یا Uncharted زیاد خوشم نمیاد چون «بازی» نیستن؟ 😀 😀

    • شاون لیدن ( رییس بخش آمری... گفت:

      تو نظر گوهربارتو واسه خودت نگه دار حرف نزنی کسی نمیگه لالی . از این کسایی که میان خودشونو روشن فکر نشون بدن . تو کلا بازی نکنی بهتره هم خودتو راحت می کنی هم ما هم نظرات رو نمی خونیم . شرط میبندم اصلا بازیش نکردی که میگی مبارزاتش سادست چون یکی از کامل ترین و بهترین سیستم مبارزات رو داره

  • Last Of Us گفت:

    امیر جون من یادمه اون ویدئو که گفتی رو چک کردم تا پارت مثلا ۷ بود بقیه اش نبود
    بعد اینکه اگر لطف کنی با توجه به چیزایی که فهمیدی یک مقاله بنویسی با هشدار خطر اسپویل و داستان گاد رو کامل توضیح بدی در کنارش تئوری های خودت و دوستان خیلی جالب میشه
    البته اگر حال و وقتش رو داری

  • Senatorbigy گفت:

    واقعا این نسل سونی ابر محشر شاهکار بود واقعا اون از انحصاری ها و اون هم از مولتی پلتفرم ها :inlove: great gen

  • Pazikon گفت:

    اینایی که گفت منو یاد فلسفه ژاپنی کایزن انداخت بهبود و نوآوری مستمر از مدیریت تا پایینترین رده
    مهم نیست شما کجای این ساختار سازمانی قرار دارید باید به طور پیوسته به بهبود و نوآوری و بهینه سازی در کاری که انجام میدید فکر کنید تا در سازمان پذیرفته بشید و همونطور که سازمان پیشرفت میکنه شما هم پیشرفت کنید و کل مجموعه سازمان به فرایندی به نام “تولید ناب” دست پیدا کنه
    سونی و کلا شرکت های ژاپنی تو کار “مهندسی ارزش” همیشه برتر از بقیه شرکت ها و کشورها بودن

شاون لیدن: فلسفه‌ی عناوین فرست پارتی ما سه عبارت اولین، بهترین و باید است - گیمفا