معرفی زودهنگام The Elder Scrolls: VI و Starfield برای اطمینانبخشی به هواداران بود
درجریان کنفرانس مطبوعاتی بتسدا (Bethesda) در رویداد E3 2018 شاهد سنتشکنی عجیب این شرکت بودیم؛ دو بازی The Elder Scrolls: VI و Starfield درحالی معرفی شدند که در مراحل ابتدایی توسعهی خود بهسر میبرند و برخلاف سنت همیشگی بتسدا این دو بازی سالها با زمان انتشار خود فاصله دارند و حتی ممکن است برای کنسولهای نسل نهم منتشر شوند.
این اتفاق تعجب بسیاری را برانگیخته و افراد زیادی وجود دارند که خواهان دانستن دلیل وقوع آن هستند. بهتازگی آقای تاد هاوارد (Todd Howard) کارگردان عنوان The Elder Scrols V: Skyrim در مصاحبه با وبسایت Eurogamer به این سوال پاسخ داده و دلیل این معرفیهای زودهنگام را “اطمینانبخشی به هواداران” عنوان کرده است:
بر سر [این موضوع] بحث بود. “آیا باید این کار را انجام دهیم؟” دو چیز دررابطه با این موضوع در سرمان بود. اول اینکه به E3 میرویم و Fallout جدید را معرفی میکنیم که با روال معمول ما بسیار متفاوت است و سپس یک بازی Elder Scrolls نشانتان میدهیم که [آن هم] با روال معمول ما بسیار متفاوت است. اگر ما این کارها را نمیکردیم هوادارانمان میگفتند “آیا هنوز هم کارهایی که عاشقشان هستیم را انجام میدهید؟”
درحال حاضر بهصورت عمومی گفتیم که “ما میخواهیم The Elder Scrolls: VI را بسازیم اما فعلا باید روی این پروژههای دیگر کار کنیم. . .” و سپس احساس کردیم که باید صحبتهای E3 را در جایی مانند اینجا [Gamelab] هم بازگو کنیم تا هوادارانمان بدانند که این بازی در چه اولویتی قرار دارد. آنها نمیدانند [انتشار این بازی] چند سال طول میکشد. ما ایدههایی داریم که البته همهی آنها مثبت نیستند ولی به هر صورت “میخواهیم کارهایی انجام دهیم.”
بهتر است بگویم که در حال ساخت آن هستیم. این زندگی را کمی برای ما آسانتر میکند. [اگر چیزی نگوییم] آنها ناامید میشوند و میپرسند “از Starfield چه خبر؟” و “The Elder Scrolls: VI چه شد؟” اما این همچنان هیجاناگیز است! ما هیجانزده هستیم و میخواهیم آن را با همه به اشتراک بگذاریم.
اما نکتهی منفی اینجا است که آیا ما از کاری که درحال انجام آن هستیم منحرف میشویم؟ ولی مردم این را میفهمند. اجازه دهید از پیشصادق باشیم. این کاری است که داریم انجامش میدهیم و در این زمان و این اولویت قرار دارد.
صحبتهای آقای هاوارد بهخوبی دلیل سنتشکنی غیرمنتظرهی بتسدا را مشخص میکنند و کاملا منطقی است که شرکتی بازیهای خود را از پیش معرفی کند و خیال هواداران از تولید بازی را راحت کند؛ مانند کاری که سونی سالها است برای بازیهای خود انجام میدهد. به هر صورت عدهای از هواداران موافق این موضوع نیستند و ترجیح میدهند مدت کمتری از زمان معرفی یک عنوان تا انتشار آن را منتظر بمانند. شما جزو کدام دسته از افراد هستید؟ دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
مطمعناً موند واسه نسل بعد …
حتی اگر ساخت بازی پنج سال طول بکشه باز هم مهم نیست ، مهم اینه که skyrim بسیار عالی بود پس انتظار میره که یک نسخه عالی تر از skyrim منتشر کنند | صبر می کنیم… :dazed: :dazed:
سری اسکایریم و فال اوت و… درسته بازی های خیلی خوبی هستن ولی گرافیک آنچنانی ندارن که بگی مثلا فقط رو کنسولا نسل ۹ یا یه pc با تنظیمات شاخ میخوان حالا اگه باز witcher 4 بود یه چیزی چون ویچر ۳ هم خودش گرافیکش از زمان عرضه اش جلو تر بود در کل منظورم اینه بازی های بتزدا خوب بهینه میشن و روی اکثر پلتفرم ها میان
با حرفت کاملا موافقم :yes:
احتمالا یکی از اهداف بتسدا (که خیلی هم ارادت داریم) اینه که این دوتا بازی رو به عنوان میان نسلی عرضه کنه، مثه کاری که راک استار با gtav کرد و با این کار سود بیشتری به دست بیاره.
عزیزم اول اینکه ((اسکایریم)) سری نیست که شما میگی سری اسکایریم و دوما اینکه اگر میبینید فال اوت ۴ موقع عرضه زیاد گرافیک جذابی نداشت دلیلش این هست که از موتور Creation استفاده میکنه که موتور قدیمی BGS هست، توی فال اوت ۷۶ به اینطرف از موتور جدیدشون اسنفاده میکنن، سوما اینکه شما اگر Morrowind رو با بازی های هم دوره خودش مقایسه کنی (deus ex, gta iii) میبینی با اینکه از همشون بزرگتره، گرافیکشم بهتر نباشه بدتر هم نیست، هم چنین در مورد نسخه Oblivion, که حدود ۲۲هزار کیلومتر مربع وسعت مپشه، اسکایریم هم زمانی که اومد فکر میکنم فقط یه Red Dead ازش بهتر بود، اسکایریم با اون بزرگی و وسعتش گرافیک خیلی قابل قبولی هم داشت، درضمن اینم باید یادت باشه این موتور اجازه میداد ماد ساز ها توی دستکاری تکسچر ها و بافت ها و … دستشون خیلی باز باشه، الان ماد هایی برای فال اوت هست که یه gtx 1080 برای استفاده ازشون پیشنهاد شده
سابقه نداشته بین دو نسخه از الدر اسکرالز بیش از ۵ سال فاصله بیوفته اما این نسل هشتم نسل عجیبی بود.باور نکردنیه که احتمالا حتی این بازی برای نسل هشتم ممکنه عرضه نشه.به نظرم استارفیلد هزینه و وقت تمرکز زیادی از بتسدا گرفته که اینطوری تاریخ انتشار مرسوم بقیه عناوینش رو تحت تاثیر قرار داده.اگه در بین حال الدر اسکرالز بعدی ۲۰۲۱ هم عرضه بشه فاصلش با اسکایریم میشه ۱۰ سال!!!فک کنم اگه به جای فالوت ۷۶ تمرکز رو روی VI میذاشتن نهایتا تا ۲۰۱۹ شاهد عرضش بودیم…
بنظرم حق داشتن اینقدر زود معرفی کنن چون واقعا همه مدام اعتراض میکردن به بتسدا.اگه اعتراض ها اینقدر گسترده نمیشد مطمئن باشید شیش ماه آخر تموم شدن ساخت بازی میومدن بازی رو معرفی میکردن و یه گیم پلی فوق العاده ازش نشون میدادن
باز خداروشکر امسال fallout 76 میاد تا ثکی دو سال سرگرم ام میکنه چون مولتی پلیره ولی عایا این عنوان ارزش خرید داره؟(fallout 76) ?:-)
خیلی هم عالی fallout 4 از بهترین تجربه های نسل هشت بود برام البته فقط ۱۰۰ گیگ ماد ریختم روش :rotfl: انتظار برای اینم خیلی سخته :reallypissed: