زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا
زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا
زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا
زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا

زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2

حسین غزالی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا

نمایش The Crew 2 در مراسم E3 سال گذشته، بدون شک بسیاری را هیجان زده و منتظر کرده بود. اگر نسخه اول این عنوان را تجربه کرده باشید، از همان دقایق اول تریلر، می‌توانستیم دریابیم که این بازی، تا چه اندازه قرار است نسبت به نسخه ابتدایی خودش متفاوت باشد. همان ابتدا، فهمیدیم که ماجرا، از تعقیب و گریزهای خیابانی هم فراتر رفته و قرار است یک آرکید زیبا باشد. یک ریسینگ زیبا که کلی محتوای باحال و سرگرم کننده را تنها در یک بازی برای ما فراهم کند. لا‌به‌لای این هیجان‌زدگی‌ها اما، یک ترس همیشه مانند سایه‌‌ای وحشتناک دنبالمان می‌کرد! آن هم این بود که یوبی‌سافت نتواند از پس اینهمه تنوع بربیاید! اما نیازی نیست آنقدرها هم بدبین باشیم، The Crew 2 می‌تواند به سادگی سرگرمتان کند. با من، حسین غزالی، نقد و بررسی دست‌پخت جدید یوبی‌سافت و البته گیمفا همراه باشید.

زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا

The Crew 2

یوبی‌سافت، شاید پس از ماجراهایی که برای خودش درست کرد، همیشه مجبور است تا موجی که هرچند این روزها شدتش کمتر شده، اما هنوز هم وجود دارد را با خودش به دوش بکشد؛ همیشه و پس از هر بازی! انتقادهایی که حتی بعضی از آنها، منطقی هم نیستند اما هنوز هم می‌خواهند ضربه بزنند. نمی‌توان منکر این شد که اشتباه و یا اتفاقی نیفتاده است؛ اما نباید آنقدر ظالم بود، که هر دو چشم را، بر روی نکات مثبت یک بازی بست. ما نمی‌توانیم، آنقدر حق به جانب باشیم که پیشرفت‌های سازندگان را در AC: Origin نادیده بگیریم؛ یا آنکه از زیبایی‌های بصری بازی‌هایش صحبت نکنیم. بیایید همگی عینک به رنگ رزمان را بگذاریم و به استقبال The Crew 2 برویم. هرچقدر هم که از سری فورزا لذت بردیم، و هراندازه هم که با GT خاطره داریم!

زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا

یک نقشه بی‌نظیر، به وسعت ایالات متحده که حتی اگر تمام زیبایی‌هایش را حذف کنیم، حداقل می‌تواند برای زمان قابل توجهی، مسیر بازی و خستگی را از یکدیگر جدا کند.

خب بگذارید از نکات خوب بازی شروع کنیم. خیر سرمان با عینک خوش‌بینی آمده بودیم. بله! نقشه بازی یکی از بهترین نکات بازی و زیباترین آنهاست. فقط کافی است تا کمی در آن پیش بروید تا واقعاً احساس کنید خیابان‌های موجود در ایالات متحده را برایتان خالی کرده‌اند و جارو کشیده‌اند تا فقط گاز بدهید. اما خب بعضی همین خالی بودن نقشه از همه چیز خیلی آزاردهنده ظاهر می‌شود؛ و البته این همان مشکلی است که در نسخه اول نیز با آن سروکار داشتیم؛ یک سری شهر مرده که هیچ ترافیک خاصی ندارند. شماره اول بازی، با مشکلاتی نظیر فضاسازی و داستان و فیزیک ضعیف به میدان آمده بود، اما اینبار با دیدن نقشه، دوباره قرار است تا خیره نورپردازی کم‌نظیر یوبی‌سافت بشویم؛ موردی که کمپانی فرانسوی همیشه در آن خوب بوده و عالی عمل کرده. نقشه بازی، آنقدر وسیع است که حتی اگر بخواهیم زیبایی‌های مناطق مختلف را درنظر نگیریم، حداقل کاری که برایمان می‌کند این است که می‌تواند بازی را از خسته کننده بودن نجات بدهد یا اینکه حداقل رسیدن آن را به تعویق بیندازد. (دلیلش را پایین‌تر متوجه می‌شویم!) خوشبختانه، با توجه به تنوع شرایط آب و هوایی آمریکا نیز، همه چیز به خوبی از آب در آمده. حتی اگر گاهی، در آفتابی‌ و گرم‌ترین شهرهای کشور هم برف ببارد! زیبایی کار آنجا چشم‌نوازتر می‌شود که می‌بینیم، در مناطق مختلف، حیوانات مختلفی نیز وجود دارند. سازندگان، عملاً یک حیات‌وحش در بازی قرار داده‌اند که انصافاً جای تحسین دارد. از مناطق کوهستانی و کرکس‌ها گرفته تا باتلاق و تمساح‌ها، خیلی خوب، به هر چه زیباتر شدن بازی کمک کرده‌اند. حتی در شرایط مختلف، همانگونه که انتظار می‌رفت شیوه کنترل وسایل نقلیه متفاوت است و با اضافه شدن آب و هوای زنده که واقعاً نیاز است، سعی در هرچه طبیعی‌تر بودن اتفاقات بازی صورت گرفته. طراحی هنری، صحنه‌های زیبایی را هنگام تجربه خلق می‌کند و این نقشه بزرگ، اصلاً دوست ندارد تا شما را از سر جایتان بلند کند. اکنون و در نسخه دوم، تمرکز ویژه‌ای بر طراحی‌ها صورت گرفته و همانند فضاسازی، شاهد ماشین‌های باورپذیرتری هستیم. طراحی داخلی ماشین‌ها نیز قابل قبول و زیبا شده و البته باید این را در نظر گرفت که سازندگان، اصلاً هیچ سروصدایی هم در این باره نکردند. در یک جمله، انعکاس نور روی بدنه ماشین‌ها، آب، و حتی آسفالت واقعاً زیبا نشان می‌دهد!

زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا

طراحی شهرها، جاده‌ها و مناطق مهم، بسیار خوب و قابل قبول است و البته دیگر شاهد تغییرات غیرمنطقی آب و هوا هم نیستیم.

شاید بخش داستانی نسخه اول، یکی از نکات منفی وحشتناک در بازی بود. متاسفانه باید بگویم که هم اکنون هم توجه چندانی به داستان نشده! در مجموع شاهد چندین کات‌سین و چند دیالوگ هستیم و البته طراحی چهره مرده و بسیار ناامید کننده! که خب، گویا فقط برای پیش بردن چند مسابقه در بازی قرار داده شدند. خب! مشکلی ندارد که! می‌رویم و از یک بخش آنلاین عالی لذت می‌بریم. اما خبر بد این است که بخش PVP بازی هنوز باز نشده و تنها کاری هم که می‌توان فعلاً انجام داد، مسابقه با هوش مصنوعی و جا به جا کردن رکوردها، به علاوه بازی محدود با دوستان است (co-op). این درست که جا به جا کردن رکوردها سرگرم کننده است و البته مسابقه با هوش مصنوعی در درجات سختی بالا لذت بخش، اما به جِد می‌توانم بگویم که در حین بازی، به شدت در بازی احساس کمبود می‌کردم! نه بخاطر کم بودن تعداد ماشین‌ها و موتورها، هواپیماها و قایق‌ها! نه! از اینکه نمی‌دانستیم واقعاً باید با این همه ماشین و وسایل نقلیه بی‌نظیر بدون یک بخش رقابتی آنلاین چه کنیم! در جهانی به این بزرگی، و با اینهمه وسیله نقلیه خوب و زیبا، قطعاً وجود کمبودهایی نظیر نبود رقابت‌های آنلاین عالی و یا حتی یک بخش داستانی زیبا به شدت احساس می‌شود. (حتی اگر بازهم سازندگان در این زمینه ادعایی نداشته باشند.) هوش مصنوعی حتی، در بسیاری از لحظات قابل پیش‌بینی می‌شود و همین مورد، به بدنه بازی ضربه زده. حتی با وجود اینکه بخش co-op بازی به خودیِ خود می‌تواند تا مدتی، سرگرم کننده باشد، اما بازهم بدون شک اگر یوبی‌سافت، قبل از انتشار عنوانش، در بخش آنلاین و چندنفره بازی تجدید نظر می‌کرد و شاهد وجود یک پکیج کامل و عالی از همان روز انتشار بودیم، تجربه The Crew 2 بسیار باکیفیت‌تر از قبل می‌شد.

زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا

هنگام تجربه The Crew 2، لحظه‌های زیبایی را تجربه خواهید کرد!

بگذارید وارد مبحث اصلی نیز بشویم و گیم‌پلی را به چالش بکشیم! بازی در مجموع دارای چهار کلاس مختلف برای مسابقه است که شامل مسابقات داخل و خارج از پیست، نمایشی و خیابانی می‌شود. هر کدام از این کلاس‌ها البته، جذابیت خودشان را دارند و زیبا هستند. مخصوصاً مسابقات خارج از جاده که برای من، به همراه فضای زیبای اطراف بسیار لذت بخش بود. بر خلاف شماره قبل، کنترل ماشین‌ها که یکی از مشکلات اساسی بوده حالا، بهبود یافته و حالا تفاوت در کنترل ماشین‌ها هستیم.  حالا می‌توان به صورت طبیعی حتی سنگینی بعضی ماشین‌های خاص را حس کرد! اما خب، اصلا جالب نیست که باقی وسایل نقلیه بازی، نمی‌توانند به اندازه ماشین‌ها تجربه خوبی به ما بدهند. کنترل وسایل هوایی و البته قایق‌ها، به طور کامل فاقد چالش هستند و تجربه‌ای شبیه به کنترل آنها در بازی‌هایی که خارج از ژانر هستند را به نمایش می‌گذارند و واقعاً جای زیادی برای پیشرفت وجود داشت. همین مورد باعث می‌شود تا باقی وسایل، فقط برای ساعات اولیه جذاب باشند و پس از آن، تنها بخواهید از ماشین‌ها استفاده کنید. اما خب جدا از تنوع وسایل نقلیه، مسابقات هم تنوع بسیار بالایی دارند. هر چهار کلاس بازی، به خودیِ خود چندین حالت مسابقه دیگر نیز دارند. مثلاً مسابقاتی که مسیری طولانی مثل نیویورک تا سانفرانسیسکو را طی می‌کنند. اما خب از همین مسابقات خوب هم فقط سه یا چهار عدد در کل نقشه وجود دارد. (اما خب نیازی نیست نگران آنقدرها هم  مسابقات باشید!) برای پایان مسابقاتی که در نقشه وجود دارند، حدود ۳۰ الا ۳۵ ساعت زمان نیاز است که البته می‌توانست بیشتر از این حرف‌ها باشد! آن هم برای عنوانی که “جهان‌باز” به حساب می‌آید و نقشه‌ای به وسعت یک کشور کامل با کلی محیط بی‌نظیر دارد.

لوت‌باکس‌ها هم البته بازگشته‌اند! بله! همان لوت‌باکس‌هایی که حسابی در Star Wars: BF 2 سروصدا به پا کردند. حالا در The Crew 2 برگشته‌اند تا دوباره سعادت دیدارشان را داشته باشیم. اما اگر صادق باشیم، آنها رسما کار خیلی خاصی نمی‌کنند. آنها تفاوت خیلی خاصی در حالت کلی ایجاد نمی‌کنند و تنها می‌توانید به ظاهر بسنده کنید! یکی از اتفاقات خوب در بازی نیز Fast Travel است که البته انصافاً با توجه به بزرگی نقشه نیازمان می‌شود و رانندگی‌هم به هر حال در مسافت‌های طولانی آزاردهنده می‌شود و نیاز به اینچنین قابلیتی است. همه اینها هم به کنار، حالت Photo Mod در این یک بازی هم که شده، حسابی گل کاشته و پر جزئیات و بسیار زیبا است! مطمئناً در طول بازی، کلی لحظات جالب خواهید داشت که عکس گرفتن از آنها، آن هم با Photo Mod بی‌نظیر و غنی بازی یک نعمت است! گویا که خود شمایید که دارید برای بازی، پوستر تبلیغاتی می‌سازید!در زمینه صداگذاری وسایل نقلیه هم سازندگان سنگ تمام گذاشتند و شاهد بهترین صداها برای انواع شرایط آب و هوایی و برخوردها هستیم. یعنی یکی از بخش‌هایی که در آن یوبی‌سافت واقعاً تلاش کرده هم همین صداگذاری است. صدای حرکت ماشین‌ها در آب، در باتلاق‌ها، در جاده‌های کوهستانی و شهری و برخوردهای مختلف همگی و همگی در باکیفیت‌ترین حالت خود قرار داشتند. هر اتومبیل هم به‌نوعی خصوصیات خودش را در صدا و انواع و اقسام بازخوردهای صوتی دارد که نکته قابل توجهی است.

زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا

با استفاده از Photo Mod می‌توان تصاویر فوق‌العاده‌ای را به ثبت رساند.

بازی، هیچگونه لودینگ طولانی مدتی ندارد و این موضوع با توجه به نقشه فوق‌العاده وسیع بازی، حرکتی بسیار درخور توجه است. حالا، حتی برای انتقال به دورترین فواصل ممکن هم نیازی به لودینگ‌های خسته کننده نداریم. خوشبختانه، تمامی بخش‌های نقشه هم از همان ابتدا آزاد و باز هستند و حتی بازی، به صورت رایگان امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد! شما حتی می‌توانید ماشین‌های مورد علاقه‌تان برای خرید را امتحان کنید! اما خب علی‌رغم همه اینها، ماشین‌ها و وسایل دیگر رایگان نیستند و برای خرید ماشین نیاز به دنبال کننده و جمع آوری امتیاز دارید. مورد دیگر هم انیمیشن‌ها برخورد و صدالبته، واکنش خودروها و دیگر وسایل به این برخوردهاست! این مورد اگرچه از لحاظ بازخورد صوتی باکیفیت است ولی انیمیشن‌های قابل قبولی ندارد و این واکنش‌ها اصلاً و ابداً رضایت بخش نیستند و واقعاً آن احساس لازم را به ما نمی‌دهند.

زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا

بازی مورد نظر ما، هرچند خوابیده‌است، و ما نمی‌توانیم تمام زیبایی‌هایش را ببینیم، اما همین الان هم رسالتش را انجام داده و بخاطر این کار، شایسته تقدیر است.

The Crew 2، یک عنوان با پتانسیل فوق‌العاده بالاست. یک عنوان که توانایی‌های منحصر به فرد خودش را دارد و با تمام ایرادات جزئی، همانگونه که از ابتدای مقاله گفتیم، می‌تواند به سادگی آب خوردن سرگرمتان کند. بگذارید با یک جمله دیگر، جمله قبلی خودم را محکم‌تر بر روی دیوار گیمفا میخ کنم. بخش co-op بازی، یکی از جذاب‌ترین خصوصیات The Crew 2، و حتی یکی از بهترین تجربه‌های چند وقت اخیر من بود! حتی با مشکلات بازی، حتی اگر لوت‌باکس‌ها کارشان را انجام ندهند و انیمیشن‌های برخورد آن احساس لازم را منتقل نکنند، نقشه بی‌نظیر بازی، هوش از سر همه می‌برد. فقط، تنها چیزی که هنوز هم حسرتش را می‌خورم، نبود PVP در پکیج آنلاین بازی است و واقعاً آرزو می‌کنم با این پتانسیل بالای بازی، از همان روز اول وجود داشت و توانایی تجربه‌اش را داشتم. اما باور کنید، گاهی به‌نظر این کمپانی دوست دارد تا به سطح متوسط از کیفیت بازی‌هایش بسنده کند و در بسیاری از مواقع، حتی باوجود این‌که راه حل مناسب را می‌داند، از رسیدگی به آن خودداری کند. در هر صورت، باوجود همۀ این مشکل‌ها، این بازی از آن دست آثاری است که کاملاً فاقد شخصیت نیستند و می‌شود آن‌ها را با کمی چشم‌پوشی در کتابخانه بازی‌ها قرار داد.

زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا
زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا
زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا
زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا
زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • عالی بود
    با این نقد به فکر خرید بازی افتادم

  • Paprika گفت:

    بازیش میتونست بهتر باشه ولی خب الانم نمیشه گفت افتضاحه ارزش بازی ۱۰۰% داره
    و اینم اضافه کنم به عنوان یک بازی فان طرفش برید نه شبیه ساز و …
    چون در زمینه شبیه ساز فورزا ۳ و پروچکت کارز خیلی عملکرد بهتری دارند (اگرچه این Project Cars با فرمون فقط حال میده و با کیبورد ۳ ساعت فقط دور خودت میچرخی 😀 )
    ———————-
    نقد هم عالی بود

  • Im Joel گفت:

    تمام چیزی که من از یهدرینگ میخوام تو ویژگی های مثبت این بازی هست
    ولی خوب نمیخرمش چون پول ندارمم ،،،،۴۵۰۰۰۰ تومانه قیمتش 😯

  • BASET گفت:

    نسبت به فروزا ۳ خیلی چرت بود از خریدم پشیمون شدم 🙁
    شبیه سازی ماشینش خیلی شبیه بازی need for spped playback بود .

  • ali 110 gamer گفت:

    معلوم نیس یوبیسافت چ مشکلی داره !
    اکثر بازی هاش با یه خورده تغییرات جزئی و ارتقای کیفیت میتونن یه بازی عالی یا حتی شاهکار بشن ولی مثل اینکه دوست نداره بازی رو بدون مشکل بده بیرون !!!!

    • Paprika گفت:

      عالی حرفتو باید با طلا نوشت (: زدی تو خال

    • Reza031_ گفت:

      خیالت راحت داداش ، یادمه نسخه اول بازی ک اومد فوووووق العاده ایراد داشت ، بعد ۲ سال تقریبا چیزی نزدیک ۲۰ گیگ آپدیت اضافه شد ۳ DLC به بازی اومد و کل بازی از نو ساخته شد! خودم ب شخصه وقتی این نسخه ی دوم رو بازی کردن اصلا انتظار نداشتم انقدر همین اول کاری بازی کاملی باشه! خیلی چیزا هست به بازی باید اضافه شه فری مود چنلج باید اضافه شه کاپس و ماشینای پلیس باید اضافه شه ک یکی از لذت بهش ترین چیزا توی نسخه ی اول بود! PVP و یسری ایونت باید هرماه بذارن ک همین کار توی نسخه ی اول میشد و همه باهم رقابت میکردن و خیلی این ایونتا جذاب بودن! خود یوبی سافت گفته قراره هرماه دیسپلین یا همون ولیچ و مسابقه های جدید به بازی بیاره و هرماه بخشای جدیدی ب بازی اضاف شه! امیدوارم همینطور عالی پیش بره :-))

    • postman گفت:

      مشکلشون کمبود بودجه و وجود ددلاین واسه اتمام پروژه هست . مثل استدیو های فرست پارتی سونی یا مایکروسافت نیست که بهشون بگن بیا بشین بازیو بساز هر جا پول خواستی بگو ممدو میفرستم واست کارت به کارت کنه تا هر وقتم طول کشید کشید ایراد نداره . بهشون میگن این کارت بانکی رو بگیر . اندازه پول داخلش حق داری خرج کنی تا فلان روز هم باید اماده نمایشش کنی و فلان روز هم عرضه . فشار که پشت تیم باشه نا خودآگاه اذیت میشن و نمیتونن بهترین عملکرد رو داشته باشن . حالا اینا که من گفتم یکم شوخی خواستم بکنم ولی قطعا محدودیت خیلی بیشتری نسبت به امثال ناتی داگ یا راکستار یا ۳۴۳ دارن این استدیو ها .

  • Omid40411 گفت:

    توصیه می کنم اگر pc پلیر یا ایکس باکس پلیر هستید اگر فورزا هورابزن ندارید این رو نخرید اگر دارید این رو بخرید و ps4 پلیر ها هم فعلا این تنها انتخابشون هست

  • r_313 گفت:

    من از همون اول به این بازی امیدوار بودم. چی میشد ما که ps4 داریم هم شاهد یه بازی با بیشتر از ۳۰۰ تا ماشین با مپ زیبا و هندلینگ جذاب و واقع گرایانه تر داشته باشیم به جای یه بازی که زورش میاد تعداد ماشیناشو بیشتر از ۱۰۰ تا کنه و صدا گذاری مضخرف داره و فکر می کنه برا ایجاد تنوع باید مپ بیابونی به خورد ملت بده و همینطور گیمپلی فوق تخیلی داره.
    گیمپلی این بازی سیمولیت تر از نید فور اسپیده و این مورد خیلی خوبه. با این که هنوزم کار داره گیمپلیش. حتی وقتی آدم رو زمین یخ زده و پر از برف دستی می کشه همش یه ذره ماشین لیز می خوره. به هر حال بهتر از نید فور اسپیده اما بازم به پای فورتزا هورایزن نمیرسه. صدا گذاری که معرکست و در حد فورتزا هورایزن هست. گرافیک که نمیدونم این یوبیسافت پیش خودش چه فکری کرده که بازی ریسینگو با گرافیک فانتزی ساخته. بزرگترین نگرانی من تعداد ماشینا هست که خیلی برام مهمه. تو یه ویدئو تعداد ماشینا رو شمردم و دیدم ۱۹۳ تاست. البته من یه چیز شنیدم خیلی تعجب کردم. یه یوتوبر ایرانی می گفت تعداد ماشینای کرو می خوره تعداد ماشینای فورتزا هورایزن ۳ رو. یعنی تعداد ماشیناش بیشتر از ۱۹۳ تاست؟ اگه کسی میدونه به من بگه تعدادش چند تاست. تصادف ها هم منم موافقم که خشک و بی روحند.

  • kurd گفت:

    دوستان سایتیو سراغ ندارید نسخه اشتراکی بفروشه؟

  • حسین جان ممنون از نقدت شدیدا به فکر فرو رفتم که بگیرم 😀
    من از یه طرف Forza Horizon 3 رو تونستم چند ساعت بازی کنم و دیوونم کرد از بس خوب بود و فک می کنم اگه اینو با این مبلغ گزاف بخرم (البته با دوستم با هم که شاید بشه ۲۰۰) ضدحال می خورم
    از طرفی شدیدا دوست دارم یه ریسینگ آرکید خوب داشته باشم
    دوستان اگه تجربه کردین هر دوتای این عناوین رو راهنماییم کنین ممنون میشم

    • Good Hunter گفت:

      هامون جان سلام خدمتت
      آقا هنوز نقد بسیار ریزبینانه و زیبات از دیترویت رو دارم و میخونم باهاش خیلیارو زخمی میکنم 🙂

      بنظرم اون نظر بالایی من رو بد نیست نگاه بندازی با این یکی که دو جای دیگه تو همین گیمفا گفتم :

      بچه ها دوستان فن ریسینگ
      این متن و تو دو پست دیگه گذاشتم لازم دونستم باز هم اینجا نیز بذارم
      برای من بشخصه متاکریتیک بخصوص در مورد بازیهای ریسینگ کوچکترین ارزشی نداره چه بالاش چه پایینش از Test Drive Inlimited و Split Second بگیر تا Payback و این Crew 2 بخصوص Drive Club من با درایو کلاب زندگی کردم انقدر غرق بازیش بودم که پلتشم کردم نفهمیدم بنظرم این گیم از موسیقی متن و صداگذاری و بویژه گرافیک و آب و هوای بخصوص بارونی و شب یه جیز خارق العاده و شگفت انگیز بود و واقعا حیف شد

      من همین ابتدای تجربه این عنوان البته زرنگی کردم و قبل از عید Crew 2 Gold Edition رو بیش خرید کردم برای PC البته و چندین اسکرین شات در موقعیت های مختلف گرفتم که میتونید تو کیفیت اصلی همرو یکجا ازین لینک دانلود کنید

      http://s9.picofile.com/file/8330311984/Crew_2_Gold_Edition_Pre_order.rar.html

      یا این ویدیو که گیمپلی خودم هست نورپردازی بازیو نشون میده ۱۰۸۰ هم میتونید دانلود کنید
      https://www.aparat.com/v/Gbfkd

      به طور کلی بازیو با توجه به بیشینه موفق و تجربه یوبیسافت در ریسینگ های جهان باز مثل درایور و کرو ۱ میشه خوب و ارزشمند محسوب کرد چرا ؟

      نقاط قوت بازی
      + گیمپلی بشدت مشابه درایور و البته سلیقه ایه اما خوبه
      + بزرگتر از Crew 1 با این تفاوت که محیط ها بشدت بویا تر و واضح تر و نورپرردازی بشدت پیشرفت رو بخودش دیده
      + گیمپلی و بازی خسته کننده نیست چون تنوع مسابقات و مناظر و آب و بشدت بالاس
      + بنظر من یکی دیگه از نقاط قوتش ماشین های خوب و باکیفیتش هست مثلا تو این محیط وسیع و بویا رانندگی ماشین هایی مثل Zonda F – Veneno – Mucielago – huracan – ferrari f12 – ferrari laferrari – porsche 918Spider – Ford gt 2017 – koenigsegg Agera R & regera – mcalern f1 & mp4 و خیلی از خوبای دیگه بشینی بری صفاسیتی

      ضعف ها
      متاسفانه یوبیسافت رو آدم بخواد از ضعف های بازیاش بگه خندش میگیره
      – سرور سرور سرور 🙂 نبود بخش مولتی یه طرف ارور ها و انداختن بیرون های متوالی حداقل برای من یه طرف دیگه و کامل نبودن بازی. قشنگ معلومه حل حلی بازیو دادن بیزون عین سگ ولی دارن روش کار میکنن و این رفتار یوبیسافت براش تبدیل به عادت شده متاسفانه CREW 1 و DIVISION و FOR HONOR کم بودن اینم دقیقا همونطور
      – آینه های داخل کابین درست مثل سری قبل تار هستن و بهشون برداخته نشده و در نوع خودش عجیبه
      – وجود باگ های مختلف که البته نسبت به Crew 1 و مشکلات بهینه نبودن بازی اصلا در حد crew 1 نیست و خیلی بهتره
      در کل اگر از فنای بازی های ریسینگ هستین و از درایور و Crew 1 خاطره دارید و NFS آنطور که باید و شاید ارضاتون نکرده (بشخضه خیلی از NFS Payback لذت بردم ولی عدم وجود اتومبیل های فراری خیلی زد تو ذوقم) این بازی میتونه تا ۱۰مهر که Forza H4 میاد راضی و سرگرم نگهتون داره و بخاطر نوآوری هایی که داره تجربه خوبی میشه قطعا

      البته فاکتور بسیار مهم قیمت غیر مظقی برای یک گیم در حال حاضر هم در نظر بگیرید و فقظ اگر ریسینگ خونتون کم شده برید سراغش چون با سیل بازیای بینظیری که تو راهن شاید ارزشش رو نداشته باشه انقدر هزینش کنین و از طرفی تمام آنلاینم هست و برای تجربش حتما باید تهیش کنید و PC Gamer ها مثل خیلی از بازیای دیگه یا حتی هکی بازای کنسول بلی۴ هم نمیتونن روش حساب کنن برای مجانی بازی کردن در هر صورت سبک سنگینیش با خودتومه اما نه خیلی بینظیره که بگیره فکت بچسبه نه اونقدر بده که بیخیالش بشید راحت

    • مرسی هامون عزیز! دیگه دوست گلم Good Hunter همه توضیحات رو دادن. خیلی ببخشید من دیر رسیدم.

  • Good Hunter گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید به حسین جان که تو دل ما جا دارن و یه نقد و تحلیل متوسط هم ازشون ندیدیم پشت سر هم عالی …

    بازی رو پیش خرید کردم ورژن گلد البته برای پیسی و واقعا سرگرم کننده و جذابه بخصوص که نوآوری و المان های جالب و تازه ای رو نسبت به ریسینگ های دیگه حتی نسخه اولش ارائه کرده و مدل سازی خوب و ماشین ها درکنار فراوانی خوبشون و گاراژ خوش ساخت برای شخصیسازی و دیدن ماشین و موتور و … که دارید با تمام جزئیات .‌‌..

    البته ضعف های خنده داری داره که با اینکه من اصلا اهل گیر دادن الکی به هیچ گیمی نیستم و فقط سعی میکنم نیمه پر لیوان و ببینم بازم آزارم میده

    _ ارور های متوالی اتصال به سرور تو منوی اول با کد های ۰_۱ و ۰_۲ و ۰_۳۴ و …

    _ عین کرو۱ در کنال تعجب داخل کابین خودرو ها به آینه ها توجه نشده

    _ چهره و شخصیت سازی حتی پردازی بازی انقدر ضعیفه که حتی اسکرین شات میخوام بگیرم قیافه یارو داخل ماشین نباید بیوفته وایلا خراب میشه بیروح و بیکیفیت و انگار کاملا جدائه از گیمپلی …

    البته این ضعفا واقعا قابل حله اگر خود یوبی همت کنه و بازی فوق العاده جذاب ترو بهتری میتونه باشه واقعا کرو۲ پتانسیل خیلی بالایی رو داشت و داره و خواهد داشت …

    ولی گیمپلی و مسابقات اتقدر متنوع و قشنگ و جذابن که نمیتونم بازی نکنم حتی اگر خیلی اتصال به سرور اذیتم کنه و کار داشته باشم بازم یه مسابقه هوایی میزم و هایپر کار و … واقعا لذت بخشه

    موفق و سرزنده باشید

    • دستت درد نکنه
      واقعا توضیحاتت کامل بود و عکسا و ویدئو هم عالی بود :yes: دمت گرم

    • سلام عزیز دل و دوست خوبم! آقا خیلی مشتاق بودم! خیلی خیلی زیاد که دوباره کامنتای خوب شما رو ببینم و لذت ببرم! باور کنید کیف می کنم! ای کاش همیشه بتونم بخونم نظراتتون رو. خیلی هم لطف کردید که بازم توی این پست کامنت گذاشتید برای بنده و همیشه شرمنده می کنید. بله دقیقا همینطوره و دیگه شما بهتر از من همه چیو گفتید و چیزی نموند. اون تار بودن آیینه هم اگر زیاد روش حساس نبود اوکیه. واقعا مشکلات بازی رو میشه کنار زد. خیلی سرگرم کنندست.
      بازم تشکر می کنم و ارادتمندم.
      مرسی

  • ali sina گفت:

    مرسی بابت نقد
    واقعا این مکانیزم تغییر حالت از ماشین و هواپیما و قایق بسیار خلاقانه است خیلی خوب کار شده :yes: :yes:

  • Senatorbigy گفت:

    مرسی بابت نقد زیباتون :yes: بازی به نظر باحال میاد ولی از اونجایی با این پولمون یع پفک هم نمیتونیم بخریم شاد باشید با بازی هایی که داشتید :yes:

  • erfan9 گفت:

    من واقعا نمی دونم مشکل منتقدا با این بازی چیه
    بابا مامانشون تو فورزا و نید فور اسپید کار میکردن احتمالا که چشمشون ریسنگ سومی رو نمی بینه
    واقعا این بازی مشکل خاصی نداره و به معنای واقعی کلمه سرگرم کنندس و این یعنی رسالتشو انجام داده
    اخه طراحی بد چهره شد نقطه ضعف؟!

  • Sinser گفت:

    Photo mode و نقشه ی وسیع داشتیم وقتی مد نبود
    #forza

زیبای خفته | نقد و بررسی بازی The Crew 2 - گیمفا