ایمی هنیگ درحال تشکیل استودیویی مستقل است
تعطیلی استودیو ویسرال گیمز (Visceral Games) در سال گذشته جدا از حرف و حدیثهای زیادی که برای الکترونیک آرتس (Electronic Arts) بهوجود آورد و لطمههایی که به اعتبار او وارد کرد، به لحاظ سرمایهی انسانی نیز این شرکت را دچار زیانهای جبران ناپذیری کرده و باعث خروج توسعهدهندگان درجه یک ویسرال گیمز مانند امی هنیگ (Amy Hennig) از این شرکت شده است.
اگر با خانم ایمی هنیگ آشنایی ندارید، او نویسنده و کارگردان نسخههای اول تا سوم مجموعهی Uncharted است که در سال ۲۰۱۴ استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) را به مقصد ویسرال گیمز برای ساخت نسخهای جدید از مجموعهی Star Wars ترک کرد؛ اما این بازی به سرانجام نرسید و الکترونیک آرتس در حرکتی مبهوتکننده علاوه بر لغو پروژهی این بازی، استودیو ویسرال گیمز را نیز تعطیل کرده و اعضای این استودیو را به دیگر استودیوهای خود فراخواند.
حال اما بهتازگی خانم هنیگ در جریان کنفرانس Gamelab که در شهر بارسلونا برگزار میشود، مصاحبهای با وبسایت Eurogamer داشته که طی آن خبر از ترک الکتروینک آرتس در ماه ژانویه و تصمیم برای تاسیس استودیوی مستقل خود داده است:
من بهطور فنی و منطقی از ماه ژانویه با الکترونیک آرتس کار نکردهام. بله این یک مسئله است و بهاندازهی کافی برای آنها سخت بود اما مردم بهطور مکرر میپرسند که “آیا ایمی درحال کار با شما است؟” و جوابی که میشنوند این است که “بسیار خوب، ما درحال مذاکره هستیم . . .” این یک پاسخ مبهم است.
من درکنار تمام آن افراد بودهام که شامل دوستان تیم اجرایی نیز میشود. اما این موضوع آن را زشت میکرد چراکه احساس میکردم هیچگاه فرصت این را بهدست نمیآورم که خروجم از الکترونیک آرتس را اعلام کنم بنابراین باید در نقطهای قال قضیه را میکندم اما همچنان چیزی برای اعلام کردن نداشتم. اینطور بهنظر میآید که به خانه رفتهام! اما من همهی این کارها را انجام میدهم و برروی چیزهای متنوعی کار میکنم.
من امیدوارم که بتوانم بعضی از افراد را وارد کار کنم؛ دوست دارم شرکتی کوچک با شش الی هشت نفر یا نهایتاً پانزده نفر داشته باشم و پروژههای بیشتری مانند بازیهای واقعیت مجازی انجام دهم. من درحال مشاوره با برخی از شرکتهای واقعیت مجازی هستم و تحقیقات بسیاری انجام میدهم چراکه بهقدری به انجام این [بازیها] نپرداختهام که خودم را درونشان غرق کنم.
برروی هیچ پروژهی Star Wars دیگری کار نمیکنم. کسی نمیداند که چه چیزی در آیندهی من قرار دارد اما آن پروژه درحال حاضر کنار گذاشته شده است. استودیوی ونکوور (Vancouver) درحال کار برروی چیزی کاملاً متفاوت است. میدانید، وقتی که قرار است بازی بیشتر جهانباز باشد بازی متفاوتی با آنی که ما بررویش کار میکردیم خواهد بود. همه کاری که ما درحال انجام آن بودیم را دوست داشتند و من دوست دارم به هر نحوی شاهد احیای آن باشم، اما اوضاع پیچیده شده است.
صحبتهای خانم هنیگ صادقانه و صمیمانه بهنظر میرسند و ما نیز برای ایشان آرزوی موفقیت میکنیم و امیدواریم در آیندهای نزدیک شاهد درخشش ایشان در صنعت بازیهای ویدئویی باشیم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
مگه میشه سازنده بازی جریان ساز و شاهکار Uncharted 2 Among thieves گیم بد بسازه؟؟؟
با تمام احترامی که براش قائلم ولی دختر است دیگر! اشتباهش رفتن از ناتی داگ بود و اشتباه بزرگترش پیوستن به ea امیدوارم بتونه در آینده ایده هاشو تو استدیوی خودش محقق کنه و یه مجموعه مثل آنچارتد خلق کنه(خدا کنه سونی خودشو و استدیوی جدیدشو ساپورت کنه)
عباس جان به نظرم احتمالا دلیل مهمی وجود داشته که چند تا از افراد تاثیر گذار این استودیو طی این چند سال از ناتی داگ خارج شدن
همونطور که میدونی مسائلی هست که پشت پرده اتفاق میوفته و ما ازشون مطلع نمیشیم
حرف شما کاملا درسته آقای نصرتی و قطعا دلایل خودشو داشته واسه خروج از ناتی داگ ولی پیوستن به ea فقط دلایل مادی داشته همونطور که استدیوی مستقلش رو هم قراره واسه ساخت بازی های واقعیت مجازی به کار بگیره یعنی یه جورایی مزه ی پول رفته زیر دندونش و دیگه خبری از اون امی هنیگ آنچارتد ۲ نخواهد بود.
از دو تا شرکت واقعا متنفرم یکی EA یکیم Activision .
کو.نآمی رم بیفضا !! :yes:
منم اون گوشه میشینم
از جعبه سافت 😀
این بنده خدا اصلا تلسم شده.دست به هر کاری میزنه کنسل میشه.واقعا حیف این زن.استعداد فوق العاده ای داره.امیدوارم هر چه زودتر به اهدافش برسه.
من هنوز این استودیو مستقلو ساختن رو درک نکردم. خیلی از افراد گنده از استودیو های خفن جدا میشن بعد یه استودیو دور خودشون جمع میکنن ولی هیچوقت به موفقیت های قبلی نمیرسن. درسته امی فرد بزرگیه ولی واقعا بزرگترین دلیل پیشرفتش همون تیم قویی بود ک کنارش بودن. یا حتی شینجی میکامی ک هیچوقت نتونست به موفقیت های رزیدنت ایول ۴ برسه . کلیف و …. هم ک… .
امیدوارم بروس نزنه به سرش ک همچین حرکتی بزنه.
داداش
بروس گفت که بخاطر استراحت برای مدتی از ناتی داگ خارج میشه
پس احتمال برگشتنش به ناتی داگ هنوز هم هست
اره فک نمیکنم سونی همچین مهره ای رو راحت از دست بده
دوست عزیز بروس استرلی بعد از ساخت آنچارتد ۴ برای یک سال رفتن واسه استراحت و بعد از یکسال، به صورت رسمی از ناتی داگ جدا شدند
میکامی تو شرایط خیلی خوبیه و تو اوج هست
روز به روز هم استدیوش بهتر و قوی تر میشه
خانم امی هنینگ با تمام احترامی که واست قائلم باید بگم تو نمیتونی یه مجموعه رو ۳۰ سال تمام روی شاهکار نگه داری و همیشه بهتر از قبل باشی و وقتی از استدیوت جدا شدی بازم موفق باشی و خواستنی تر . تو هیدئو کوجیما نیستی
کوجیما هم تو این استودیوی جدید خیلی از افراد خودشو برده ک بتونه راحت تر بازی بسازه و چیزی ک میخواد رو به تصویر بکشه. مطمئنا کوجیما هم تو یه استودیوی جدید با افراد جدید و متوسط باشه فک نکنم بتونه اونقدر ک باید بازی شاخ بسازه. وقتی افکار غول داشته باشی ولی کسی نباشه ک بتونی باهاش اونو تو بازی ارائه بازی صددرصد خیلی موفق نمیشه. کوجیما الان یه غولی به نام سونی پشتشه.
نکته ای بس ظریف و زیبا بود که از توجه بهش غافل شدم
کوجیما هم میکامی نیست که دوجین ip تو کارنامه داشته باشه با کلی شخصیت و داستان!
تو استودیو ناتی داگ هرچی که خواست بدست اورد و اومد بیرون که شاید تو ea پیشرفت جدیدی انجام بده نمیدونست همه جا ناتی داگ و سونی نیست و چیزی که مهمه براشون پوله
کمپانی هایی مثل EA فقط دنبال پول هستن چون سیاست سرمایه داری که بر سر این شرکت های امریکایی و اروپایی حاکمه مجبورشون میکنه خلاقیت و هنر یک شخص رو نادیده بگیرن و فقط به عنوانی منبعی برای پول سازی بهش نگاه کنن
یکی از بهترین های صنعت گیم ایمی هنیگ و جز افراد کلیدی ناتی داگ بود :yes: واقعا چرا