برای ساخت عنوان Anthem از ۲۰ تا ۳۰ ایده مختلف استفاده شده است
ساخت عنوان بعدی استودیو بایوور (BioWare) در سبک co-op و اکشن نقشآفرینی، فرایندی طولانی و مرموزانه را طی کرده است. توسعه بازی که در اصل با عنوان Codename Dylan شناخته میشد، سال ۲۰۱۲ شروع شد و سالها به صورت یک راز باقی ماند. حال چگونه Anthem به جایگاه فعلی رسیده است؟ فرایند اولیه ساخت بازی به چه شیوه بوده است؟ کیسی هادسون (Casey Hudson) مدیرکل بایوور، در مصاحبهای جدید با Game Informer به این سوالات پاسخ داده است.
در ادامه صحبتهای او را میخوانیم:
ما افرادی را از تمام بخشهای بایوور در اختیار داشتیم و تمام تیم ایدههایی را در ذهن داشتند. در شروع کار ما ۲۰ تا ۳۰ ایده مختلف را در نظر داشتیم. در واقع هرکس از چیزی الهام میگرفت و با خود میگفت “هی، من فکر میکنم میدونم که شرایط باید چطور باشه”. و او این ایده را یادداشت میکرد و ما هم تمام آن را درنظر میگرفتیم. این واقعا جالب است؛ چرا که شما یک سیستم ارزشمند تشکیل دادهاید که از طریق آن میتوانید پی ببرید که از چه چیزی خوشتان آمده و چه چیزی احساسی خوشایند به شما منتقل میکند. در ادامه شما شروع میکنید به گفتن این که “ما بخشی از این ایده را قبول داریم ولی بقیه آن به جایی نمیرسد؛ اما بخشی از ایدهای دیگر نیز مناسب به نظر میرسد و این دو ایده در کنار هم به نظر عالی میرسند”. این فرایندی بود که ما برای یافتن ایده اصلی بازی در پیش گرفتیم.
هادسون در طول توسعه Anthem، بایوور را برای چند سالی ترک کرد. اما آن طور که خودش میگوید این دور بودن از پروژه ساخت بازی، اتفاق مثبتی بوده است:
شروع کردن یک آیپی جدید و بعد دور بودن از آن برای چند سال و انجام دادن کاری دیگر، سپس بازگشت به پروژه و دیدن این که تیم تا چه مرحلهای پیش رفته است، تجربهی فوقالعادهای بود. این اتفاق خیلی خوبی بود؛ چرا که زمانی که من استودیو را ترک کردم، ما در مرحله اولیه ساخت یک آیپی جدید بودیم که در این مرحله ایدههای بسیار زیادی وجود دارد. پروژه در این مرحله میتواند اهداف مختلفی را دربر داشته باشد. در ادامه باید تلاش کرد که روند توسعه بازی را تا حدی که لازم است محدود کرد. من فکر میکنم که تیم به خوبی از عهده محدود کردن روند توسعه به مسیری بسیار ویژه برآمدند.
آنها این کار بسیار خوب انجام دادند و آن این بود که: یک جهان علمی تخیلی شگفتانگیز را تصور کنید که خدایانی که آن را خلق کردهاند، قبل از به اتمام رسیدن کارشان از بین رفتهاند. اما آنها ابزارهای خود را به جای گذاشتهاند. ابزارهایی که توانایی شکل دادن به این جهان را دارند و بنابراین این موضوع باعث ایجاد یک دنیای بینظم و پر از هرج و مرج شده است. جهانی که هنوز به کامل شدن و منظم شدن آن زمان باقی مانده است و قدرت آن نیز در دستان بازیباز قرار دارد. این موضوع به ما امکان میدهد که داستان را به شیوه دلخواه خود پیش ببریم و علاوه بر آن گیمپلی و تجربه موردنظر خود را ارائه دهیم.
طبق این گفتهها میتوان به این نتیجه رسید که بایوور برای ساخت این بازی از تفکرات زیادی بهره برده است. آن طور که هادسون میگوید این بزرگترین پروژه استودیو محسوب میشود که شامل جهانی غنی، بزرگ و خاطرهساز است. بیایید امیدوار باشیم که تفکرات بلندپروازانه آنها به ثمر بنشیند. بازی Anthem در تاریخ جمعه ۳ اسفند ماه ۱۳۹۷ (۲۲ فوریه ۲۰۱۹ میلادی) برای پلتفرمهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. دارندگان سرویس Origin Access Premier قادر خواهند بود که بازی را یک هفته زودتر و در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۷ (۱۵ فوریه ۲۰۱۹ میلادی) تجربه کنند.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
همه اینایی ک گفت درست دم ایده سازان و ایداه پردازاشم گرم ولی خدا نکنه دستم به اونیکه ایده تمام انلاین کردن بازی را گفت نرسه…که… :vampire:
عالی :rotfl:
به نظر من زیاد جالب نمیشه
نمیدونم چرا حس خوبی بش ندارم هروقت اسمش میاد یاد مس افکت اندرومدا میافتم
امیدوارم به اون بلا دچار نشه
Destiny EA edition