الکترونیک آرتس: زمانی که شما محصولی از ما میخرید باید کاملا ارزشش را داشته باشد
اخیرا اظهارات تازهای از سوی الکترونیک آرتز مطرح شده که به این موضوع اشاره دارد که هر محصولی که از طرف آنها برای مصرف کنندگان عرضه میشود باید کاملا ارزش واقعی خود را داشته باشد طوری که قرار نباشد کاربران برای یک محصول متوسط یا ضعیف، قیمت گزافی پرداخت کنند.
پس ار عرضه عنوان Star Wars Battlefront 2 و بحثها و مشکلاتی که لوت باکسها و پرداختهای درون برنامهای آن به وجود آوردند، نه تنها شهرت الکترونیک آرتس خدشه دار شد بلکه این شرکت پا را فراتر از این هم گذاشت؛ به نوعی که توجه دولتهای کشورهای مختلف را هم به خود جلب کرد چرا که برخی از آنها این لوت باکسها و پرداختهای درون برنامهای را نوعی قمار و شرط بندی میدانستند و با عرضه این بازی در کشور خود دچار مشکل شدند و علناً این قانون زیر پا گذاشته شد. اخیرا اما صحبتهای تازهای از سوی الکترونیک آرتس در این زمینه مطرح شده و به سیاستهای آینده این شرکت در خصوص این موضوعات پرداخته شده است که در ادامه با هم آنها را بررسی خواهیم کرد.
در طی برگزاری رویداد E3 2018 مشخص شد که هر دو بازی بزرگ پیش روی الکترونیک آرتس یعنی Battlefield V و Anthem هر دو به نوعی از پرداختهای درون برنامهای غیر ضروری بهرهمند خواهند بود. که این موضوع اظهارات مدیر بخش طراحی الکترونیک آرتس یعنی پاتریک سادرلند (Patrick Soderlund) را که در ماه آوریل گفته شده بود، تایید میکرد. علاوه بر آن سادرلند در مصاحبهای تازه که با GamesIndustry انجام داده اظهار کرده که این سیاست جدید در سراسر کشور استفاده خواهد شد. وی در این زمینه افزود:
شما باید به این موضوع با زاویه دید منصفانه نگاه کنید. فقط یک چیز منصفانه است. زمانی که محصولی از ما میخرید، باید کاملا ارزش بهایی که میپردازید را داشته باشد.
این را سادرلند گفت و در ادامه اظهار کرد که با تجربهای که آنها از گذشته به دست آوردند، یک چهارچوب کلی و یک قاعده کلی به دست آوردند که به آنها آموزش میدهد که نمیتوانند درون بازی یک اقتصاد و بنگاه سود آور برای خودشان افتتاح کنند و به کسب درآمد بپردازند. وی در این زمینه گفت:
فکر میکنم کاملا آشکار و بدیهی است که ما Battlefront II را در مسیر درستی قرار ندادیم. با توجه به این موضوع ما دو گزینه داشتیم. هم میتوانستیم گوشهای بنشینیم و طوری وانمود کنیم که همه چیز کاملا خوب و درست است و هیچ چیز بد و مشکل سازی وجود ندارد، یا این که به این موضوع اقرار کنیم که در مسیر درستی قرار نگرفتیم که در این صورت میتوانیم همه چیز را درست کنیم و خود را در مسیر صحیح قرار دهیم تا به دنیا نشان دهیم که چطور میتوانیم از پس مسائل سخت بر بیایم. این راهی است که ما انتخاب کردیم.
اشتباه کردن و مرتکب خطا شدن هیچ وقت غیر قابل جبران نبوده است. کار بزرگ این است که از این اشتباهات درس گرفته شود و دیگر چنین چیزهایی تکرار نشود؛ دقیقا مثل راهی که الکترونیک آترس در پیش گرفته تا برای جبران خطاهای گذشته خود انجام دهد.
به هر حال این که الکترونیک آرتس یاد گرفته که کاربران برای دسترسی به امکانات هیجان انگیز در بازیها علاقهای به خرج کردن پول ندارند، خودش یک درس بزرگ است. اما سوال اصلی این جا است که آیا واقعا الکترونیک آرتس از این مسائل درس گرفته و دیگر چنین خطاهایی را تکرار نخواهد کرد یا این که فقط موضوعی مقطعی است که با گذشت چند ماه به دست فراموشی سپرده خواهد شد و به گونهای دیگر در بازیهای آن به کار گرفته خواهد شد؟ باید منتظر باشیم و ببینیم در پروژههای بعدی این شرکت چه اتفاقی رخ خواهد داد و ما با نوع جدیدی از پرداختهای درون برنامهای رو به رو خواهیم شد یا خیر.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
مسئله اینجاس ک در خیلی از اوقات نداره
با این قیمت دلار ۸ تومنی
الان هیچ بازی ای ارزش خریدن نداره
اما متاسفانه هیچ یک از عناوین شما نه تنها ارزشی ندارند بلکه ریختن پول در جوب بهتر از خرید بازی یوبی سافت و ای ای هست 😉 😉 😉
نه بابا :rotfl: :rotfl:
الکترونیک آرتس: زمانی که شما محصولی از ما میخرید باید کاملا ارزشش را داشته باشد !
از نشانه های قیامت
به قول شیرازیا : میره کاکو
الکی میگه((پنجعلی))
کمپانی محبوب من چقد به فکر گیمراست :heart:
همین که بچه پرو بازی در نمیارن و میگن سر battlefront 2 اشتباه کردیم باز خودش غنیمته !
البته این حرف ها تحت تاثیر انتقادای زیادی هست که از این بازی شد
کاش جامعه گیمرا یه همچیت داستانی رو سر کالاف اکتیویژن و اساسین یوبی سافت پیاده کنن بلکه فرجی بشه !
البته این حرفارو هر سال گفتیم ولی باز می بینیم این بازیا در صدر جدول فروش هستن
یه جورایی مثل ایران خودمونه که خودمون میکشیم میگیم آقا مثلا پراید نخرید ولی باز دوستان رو تو صف خرید می بینیم!!
اینو به خودت بگو
بازی هات که ۵۹ دلاره و هزار تا سیزن پس ۱۹ دلاری داره با پرداخت های درون برنامه ای(لعنت به اونی که پرداخت درون برنامه ای رو اولین بار ابداع کرد) بعد میگی محصولی که میخری باید ارزششو داشته باشه.
تازه یادش افتاده باید اینجوری باشه.
این حرف رو کمپانی ای میزنه که برای dlc بازی هاش dlc منتشر می کنه 😐
ea چند وقت پیش برای dlc Cats & Dogs بازی Sims 4 یک dlc دیگه به اسم My First Pet Stuff منتشر کرد. :-|این طور که از اسمش بر میاد ، احتمالا بازم dlc می خواد منتشر کنه
قیمت کل dlc های بازی حدودا ۴۰۰ دلار شده 😐