گیمفاوب سایت خبری تحلیلی بازی های ویدئویی
English
ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

یوبی‌سافت از دلایل موفقیت خود در زمینه عناوین سرویس محور می‌گوید

یوبی‌سافت از دلایل موفقیت خود در زمینه عناوین سرویس محور می‌گوید

در حالی که بازی‌های سرویس محور (GaaS) این روزها با استقبال زیادی از طرف بازی‌بازان مواجه نمی‌شوند، با این وجود به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت (Ubisoft) در این زمینه توانسته است بسیار خوب عمل کند. این شرکت توانسته است به لطف پشتیبانی بعد از انتشار قابل قبول از چندین عنوان کلیدی خود، درآمد خوبی را به دست آورد.

عناوینی همچون Tom Clancy’s The Division، The Crew، Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands، Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege و For Honor همگی جزو عناوینی هستند که بعد از انتشار با به‌روزرسان‌های فنی و محتوایی توسط سازندگان خود به طرز قابل توجهی بهبود یافته‌اند. لارنک دیتک (Laurent Detoc)، رئیس شعبه آمریکای شمالی یوبی‌سافت در جریان رویداد E3 2018 و در گفتگویی با GamesBeat در مورد مدل GaaS به کار رفته توسط یوبی‌سافت صحبت کرده است و این که چطور این موضوع باعث رشد جامعه بازی‌بازان در طول زمان شده است:

The Division 2 داستان بسیار خوبی دارد که از نسخه اول بازی به یادگار مانده است. در ابتدا نسخه اول بازی به شدت برنامه‌ریزی شده بود و محتویاتی زیادی نیز ارائه کرد، ولی کم کم این روند سرعت کمتری به خود گرفت. در نهایت این موضوع باعث شد که فقط چند ماه پس از انتشار، تنها ۳۰ درصد از بازی‌بازان، بازخوردی مثبت نسبت به بازی داشته باشند. من با انتشار بهینه‌ساز ۱٫۴ که تلاش می‌کرد بخشی از این مشکلات را حل کند، رویکردی ۱۸ ماهه را در نظر گرفتم. بهینه‌ساز ۱٫۸ بخش دیگری از این رویکرد بود. در نتیجه‌ی تلاش‌های ما و انتشار این بهینه‌سازها و به‌روزرسان‌های مختلف، حال ۸۰ درصد از بازی‌بازان، بازخوردی مثبت نسبت به بازی دارند.

این موضوع در گذشته اتفاق نیفتاده است، چرا که در گذشته ناشرین در برخورد با چنین موقعیت‌هایی چنین رویکردی را در پیش نمی‌گرفتند و تلاشی برای حفظ بازی انجام نمی‌دادند. نیازی هم به اینکار نبود چرا که بازی به مرحله نهایی خود رسیده و منتشر می‌شد و المان‌های زنده (آنلاین) در بازی وجود نداشت. اما حال که بازی‌ها چنین المان‌هایی دارند، عاقلانه‌ترین کار برای حفظ آن‌ها این است که مدام بر روی آن‌ها کار کرده و کیفیت آن‌ها را بهبود بخشیم. در این صورت می‌توانیم برای ساخت بازی بعدی نیز قدم برداریم.

در مورد The Division، ما گیم‌پلی را بهبود بخشیدیم؛ در مورد Rainbow Six: Siege، محتویاتی جدید را به بازی اضافه کردیم و در مورد Ghost Recon: Wildlands، ما بعد از شش ماه حالت PvP را به بازی اضافه کردیم. اگر چنین مواردی را به تجربه کلی بازی اضافه کنید، خواهید دید که بعدها مردم درباره آن صحبت خواهند کرد. مردم بعد از یک سال و نیم از عرضه The Division  همچنان می‌گویند که این بازی یکی از بهترین تجربه‌های آنان بوده و این صحبت‌ها باعث خواهد شد که افراد بیشتری نیز جذب بازی شوند. در واقع بسیاری از افراد، بعد از انتشار بهینه‌ساز ۱٫۴، بازی را خریداری کردند، چرا که آن‌ها می‌دیدند که شرایط بازی بهتر شده است. وقتی شما به درصد رضایت از بازی و رشد آن از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد نگاه می‌کنید، به این نتیجه می‌رسید که بسیاری از افراد بعد از بهتر شدن عملکرد بازی، جذب آن شدند. حال در عنوان The Division 2 نیز ما به دنبال یک جامعه بسیار راضی و خوشحال هستیم و آن‌ها نیز به دنبال تجربه یک بازی موفق هستند.

این روند قطعا ادامه خواهد داشت. بازی‌ها پایان نمی‌یابند. آن‌ها مسیر خود را ادامه می‌دهند. ما باید اطمینان بیابیم که بازی‌ها متوقف نمی‌شوند و اگر مردم متوجه این موضوع شوند، این بازی‌ها را رها نخواهند کرد.

عنوان The Division 2 قرار است ۱۵ مارس ۲۰۱۹ (۲۴ اسفند ۹۷) بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و اکس باکس وان منتشر شود.

دیتک به طور رسمی به کمبودهایی که نسخه اول The Division در زمان انتشار داشت اعتراف کرد؛ کمبودهایی که بعدها با ارائه محتویاتی جدید نسبتا رفع شد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا یوبی‌سافت توانست در این زمینه موفق عمل کند؟

12345678910(8 رای, میانگین آرا 9٫75 از 10 )
Loading...
نظرات

  1. Returnthealadar گفت:

    Ghost Recon Wildlands واقعا عالی بود.من که کیف کردم.بقیه اگه دوست نداشتن رو نمی‌دونم.ولی من واقعا لذت بردم .چون گیم پلی خوبی داشت و شوتینگ بازی به معنای واقعی کلمه عالی بود.شلیک تیرها و هندلینگ اسلحه ها واقعی بنظر نیومد .برعکس برخی بازیها که تفنگ توی دستش مثل اسباب بازی فرت فرت تیر شلیک می‌کنه و هیجانی نداره.

    29Thumb up 3Thumb down
  2. postman گفت:

    دیویژن ۲ همه ی اون چیزی هست که قرار بود دیویژن ۱ از اول عرضه بشه و نشد . امیدوارم بتونه جاشو پر کنه . بدون شک اگر بیشتر روی قسمت اول کار میشد و با مشکلات کمتر عرضه میشد حتی نیازی به نسخه ی دوم نداشت و میتونست مثل رینبو فقط آپدیت های گسترده واسش بیاد . امیدوارم اتفاق مشابهی با واچ داگز ۳ بیوفته و با یه بازی که تمام نواقص دو نسخه ی قبل (مخصوصا رانندگی فراتر از فاجعه قسمت اول و داستان نه چندان جذاب قسمت دوم ) رو رفع کنه و یه شاهکار تمام عیار ازش بیاد . پتانسیلی که واچ داگز داره هیچی کم از اساسینز کرید نداره و تازه شاید هم بیشتر باشه فقط وقت گذاری زیاد میخواد . امیدوارم سال ۲۰۲۰ قسمت سومش بیاد تا با فاصله ی مناسب و وقت کافی عرضه بشه و شاهکار بشه

    16Thumb up 0Thumb down
  3. shinada_hanzo گفت:

    فعلا که رو سیج خیلی مانور میدن و پرطرفدار ترین بازیشون اونه.ولی لامصب خیلی اعتیاد اوره

    22Thumb up 2Thumb down
  4. Aradkeshvari گفت:

    عناوین سرویس محور یعنی چی؟عناوینی که با عرضه سالانه مارو سرویس میکنن میگن؟!!

    21Thumb up 2Thumb down
  5. SAYED گفت:

    والا یوبی باید رو سرور های بازی هاش هم یه موفقیتی به دست بیاره Thinking

    13Thumb up 1Thumb down
  6. mahan11 گفت:

    نمیدونم چرا افت کردن یوبی اینقدر ناراحتم میکنه شاید به خاطر این گیم هاش هستش که باهاشون زندگی کردم
    شرکت هایی مثل یوبی و راکستار همیشه با pc بودند امیدوارم همیشه پایدار موفق باشند

    2Thumb up 12Thumb down
  7. Souls_borne گفت:

    یوبی سافت و موفقیت؟ چه کلمات پارادوکسی Neutral Neutral Neutral Neutral Neutral Neutral

    10Thumb up 15Thumb down
    • Pejman hasani گفت:

      Assassins creed 2 بد بود؟؟
      Farcry 3 بد بود؟؟
      همینطور که میبینی یوبی هم میتونه شاهکار بده

      3Thumb up 0Thumb down
      • Winter1868 گفت:

        این متعصب با یوبی سافت مشکل داره ولش کن

        1Thumb up 0Thumb down
      • Souls_borne گفت:

        داداش گل آقای پژمان حسنی خودت داری میگی اساسین ۲ و فارکرای ۳ من میگم اسپیلنتر سل بلک لیست ۲۰۱۳ که اتفاقا از این دو عنوان هم جدیدتره ینی دیرتر اومده واقعا بازی قشنگی بود بحث من این بود نسل هشت یوبی سافت گیمرا هارو دو شکل میدید:ا.س.ک.ل و کیسه پول ببین عناوینش تا حالا جزو نامزد های بهترین بازی سال هم بودند ؟ نه چون اصلا وقت نمی‌ذاره اصلا تلاش نمیکنه سر سری میخواد بسازه یه چیزی پول بگیره همه بازیاش رو نگاه کن هزار تا ادیشن و کوفت و زهرمار داره آخه ینی چی مگه طلب داری از گیمرا انقدر ادیشن میزنی اونم چی با ادیشن های بی محتوا اگر محتوا داشت یه چیزی مشکل اینه اونم نداره Neutral Neutral Neutral

        0Thumb up 0Thumb down
  8. Mr.World wide گفت:

    من که بهترین بازی ای که از یوبی سافت دیدم بازی child of light بود . داستان گیرا . محیط بازی عالی.گیم پلی خوب .گشت و گذار در محیط فوق العاده.

    5Thumb up 4Thumb down
  9. PC FAN گفت:

    Tom Clancys: H.A.W.Xهم خوب بود نمیدونم چرا زیاد بهش توجه نشد Question

    7Thumb up 1Thumb down
عضویت در سایت

Register For This Site

دریافت رمز جدید

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

نام کاربری و یا آدرس ایمیل خود را جهت طی کردن مراحل بازیابی رمز عبور وارد نمایید.
ورود به حساب

جستجو در سایت