شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا
شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا
شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا
شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا

شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077

مهدی رحیمی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا

پس از پنج سال طولانی، بالاخره تریلر جدیدی از بازی به شدت مورد انتظار سایبرپناک ۲۰۷۷ منتشر شده است. با تحلیل و بررسی این تریلر با گیمفا همراه باشید.

در سال ۲۰۱۳، هنوز استودیوی سی دی پراچکت رد، آنقدرها که باید، شناخته شده نبود. پس از اولین بازی آن‌ها که ویچر نام داشت، بازی بعدی آن‌ها به نام ویچر دو، قاتلین شاه‌ها، در سال ۲۰۱۱ برای پلتفرم‌های کامپیوترهای شخصی و اکس باکس و لینوکس منتشر شد که موفق شد تجربه‌ای بسیار جذاب تحویل مخاطبان دهد. با این‌که بازی ویچر دو به هیچوجه کامل و شاهکار نبود، اما به شدت عالی ظاهر شد و انتظارات ما را از این شرکت، بالا برد. پس از آن، در سال ۲۰۱۳، یک تریلر بسیار کوتاه از بازی بعدی این شرکت منتشر شد. بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ نام داشت و اقتباسی از روی یک بازی تخته‌ای به نام سایبرپانک بود. همه‌ی هواداران منتظر و هیجان زده بودند تا ببینند این شرکت که تا به حال فقط دو بازی آن هم با حال و هوای قرون وسطایی منتشر کرده است، قرار است چگونه بازی‌ای در مورد آینده‌ی دنیا و جهانی پر از آندرویدها و داستان‌های مربوط به آن‌ها منتشر کند. هر چند، گویا اینقدر زود منتشر کردن این تریلر، یک ترفند تبلیغاتی بوده، چون پس از آن تریلرهای بازی ویچر سه، شروع به پخش شدن کردند و ویچر سه، در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و لقب پرافتخارترین بازی تاریخ از لحاظ تعداد جایزه برده را به نام خود ثبت کرد و برای بسیاری، به بهترین بازی زندگی‌شان بدل شد. بازی به قدری عالی کار شده بود، که انتظارات از شرکت سی دی پراجکت رد به شدت بالا رفت و در این زمان، همه‌ی هواداران چیزی کمتر از یک شاهکار به تمام معنا، از آن‌ها قبول نمی‌کنند. حال پس از گذشت پنج سال، دومین تریلر بازی سایبرپانک معرفی شده و نکات پنهان و آشکار زیادی نیز در آن وجود دارد. درست است که فاصله‌ی زیادی بین این دو تریلر افتاده است، اما همین عطش ما را برای دیدن اطلاعاتی تازه از بازی، هر چند کوچک، بسیار زیاد کرده است.

شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا

پس از گذشت پنج سال، دومین تریلر بازی سایبرپانک معرفی شده و نکات پنهان و آشکار زیادی نیز در آن وجود دارد. درست است که فاصله‌ی زیادی بین این دو تریلر افتاده است، اما همین عطش ما را برای دیدن اطلاعاتی تازه از بازی، هر چند کوچک، بسیار زیاد کرده است.

تریلر با صدای شخصیت اصلی، که وی نامیده می‌شود، شروع می‌شود. در اولین سکانس تریلر، ما یک نقشه از شهر نایت سیتی، جایی که بازی در آن اتفاق می‌افتد می‌بینیم. گویا می‌توانیم با قطار در اکثر جاهای شهر سفر کنیم و این شاید به عنوان مکانیزم سفر سریع در بازی عمل کند. وست بروک، واتسون، مرکز شهر، سانتو دومینگو و هی وود، از جاهای مشخص بر روی نقشه هستند. حواستان به بخش هی وود باشد. اگر بازی تخته‌ای سایبرپانک را بازی کرده باشید، این بخش برای شما آشناست. هی وود، یک منطقه‌ی صنعتی مربوط به شرکت اسلحه‌سازی آراساکا است که البته بعدا باز هم نکاتی در مورد این شرکت خواهیم گفت. بخش‌های دیگری نیز در صحنه‌های آغازین تریلر نشان داده می‌شوند، و وی همانگونه که از جای خود بلند می‌شود و به سمت درب خروجی می‌رود، از نرخ بالای جرم و جنایت در شهرش و فقر بسیار شدید می‌گوید که این شهر را به بدترین شهر برای زندگی کردن در آمریکا بدل کرده است. جایی که اولین بار شهر را می‌بینیم، به طور سریعی، نام شرکت آراساکا خودنمایی می‌کند. گویا تریلر از همین اول می‌خواهد به ما بفهماند که این شرکت نقش مهمی در باز یو داستان آن ایفا می‌کند. وی ادامه می‌دهد، که نمی‌تواند این آمار و ارقام را رد کند، اما هنوز هم با وجود این همه مشکل، همه می‌خواهند در این شهر زندگی کنند. این شهر یک قول برای همه‌ی مردم دارد، ممکن است این قول یک دروغ، یا یک توهم باشد، اما این قول همانجاست. درست در یک گوشه، که باعث می‌شود ادامه بدهید. در اینجا، ما بار دیگر نگاهی به یکی از شخصیت‌های شرکت می‌کنیم که گویا کنار آندروید دستیارش نشسته و دارد از یک فرد مصاحبه‌ی استخدامی می‌گیرد یا در مورد مسائل شرکت با او صحبت می‌کند. این باعث می‌شود بفهمیم تکنولوژی آندرویدها تا چه حد در زندگی مردم نفوذ کرده است و در همه‌ی سطوح، از آن‌ها استفاده می‌شود. پس از آن، یک زن را می‌بینیم که در کنار محافظت بادیگاردهایش، از یک ماشین پرنده پیاده می‌شود و البته در دور دست، یک خانه‌ی عشق می‌بینیم که مطمئنا، نشان از روابط عاشقانه‌ی معروف بازی‌های سی دی پراجکت رد است. این زن نیز شخص مهمی به نظر می‌رسد و نشان دادن آن چند سکانس بعد از نشان دادن افراد فقیر، نشان‌دهنده‌ی شکاف شدید بین طبقات اقتصادی این شهر است که در آن افراد یا خیلی ثروتمند هستند یا در فقر دست و پا می‌زنند. پس از آن، درست در لحظه‌ای که آهنگ در تریلر اوج می‌گیرد، نگاه ما برای اولین بار به شخص بی‌نامی میافتد که دو بار در طول تریلر ظاهر می‌شود و به ظاهر شخص مهمی است. این شخص گویا گیج شده، و با حالتی بهت زده به اطرافش نگاه می‌کند. ویژگی بدنی خاصی هم به جز صلیب بر روی گردنش که البته کمی شبیه نشان گرگ در بازی ویچر سه هست، ندارد. با توجه به خطوط بر روی صورتش، این شخص می‌تواند یک آندروید باشد و بنا بر رفتارهای ما، شاید آنتاگونیست اصلی بازی، یا یک کمک و رفیق برای وی باشد. پس از آن، ما یک صحنه مربوط به کتک خوردن یک نفر توسط دو زن را مشاهده می‌کنیم و گویا قرار است این بازی هیچ‌گونه سانسوری در محتوای خشونت خود نداشته باشد و این خبر خوبی برای دوست‌داران سبک سایبرپانک است. چون همانطور که می‌دانید، این سبک به طور گسست ناپذیری با خشونت و جو تاریک تلفیق شده و این دو را بدون هم نمی‌‌توان تصور نمود.

شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا

نگاه ما برای اولین بار به شخص بی‌نامی میافتد که دو بار در طول تریلر ظاهر می‌شود و به ظاهر شخص مهمی است. این شخص گویا گیج شده، و با حالتی بهت زده به اطرافش نگاه می‌کند. ویژگی بدنی خاصی هم به جز صلیب بر روی گردنش که البته کمی شبیه نشان گرگ در بازی ویچر سه هست، ندارد. با توجه به خطوط بر روی صورتش، این شخص می‌تواند یک آندروید باشد و بنا بر رفتارهای ما، شاید آنتاگونیست اصلی بازی، یا یک کمک و رفیق برای وی باشد.

سکانس بعدی، مربوط به یک مرد در یک لباس کابوی مانند است که بر یک میز بیلیارد تکیه داده و سرش رو به پایین است. بعد از آن سراغ یک مبارز می‌رویم که با یک روبات مبارزه و تمرین می‌کند. نکته‌ی جالب در مورد این روبات، سیمی است که به سرش وصل شده و بعدا به این نکته برمیگردیم. بعد از آن سراغ یک راننده‌ی تاکسی هیجان زده می‌رویم که سه فرد با صورت سفید که به احتمال زیاد آندروید هستند و تا دندان نیز مسلح هستند، به مقصدشان می‌رساند. روسای شرکتی که در طبقات بالای ساختمانی نشسته‌اند و بی‌دغدغه از اتفاقاتی که زیرپایشان می‌افتد، مشغول خوش‌گذرانی هستند. بار دیگر تصویر به شخصیت اصلی و ماشین زیبا و با ابهتش برمی‌گردد و در این‌جا وی عنوان می‌کند که این شهر رویاهاست، و او رویاپرداز بزرگی است. گویا قرار است به دنبال شهرت و پول باشیم و در طول بازی نیز، همین هدف را دنبال می‌کنیم. برای بار سوم، شرکت آراساکا را می‌بینیم، و بدون شک، برایمان اثبات شد که این شرکت نقش مهمی در بازی دارد. التبه، شرکت‌های دیگری نیز در بازی تخته‌ای سایبرپانک وجود دارند، و شاید آن‌ها را نیز در بازی ببینیم. در سکانس بعدی، یک گروه خلفکار غیرقانونی را می‌بینیم که گویا موفق شده‌اند روباتی چهارپا بسازند که البته، قرار نیست برای کارهای خوب از آن استفاده شود. روبات می‌ایستد، و بعد از آن، یک زن و یک مرد را می‌بینیم که گویا در حومه‌ی شهر اقامت دارند و یک سلاح دست ساز به سمت کسی نشانه می‌روند. البته، این سلاح دست‌ساز، چیز دیگری نیز به ما می‌گوید و آن این است که مردم، هر کدام با توانایی‌های خودشان، روبات‌ها و تکنولوژِی های متفاوتی می‌سازند. در صحنه‌ی بعدی، همان مردی که قبلتر اشاره شد، حضور دارد و در حال خوردن غذایش در آرامش است که گویا دو نفر با تفنگ او را تهدید می‌کنند و صورت عصبانی او، نشان می‌دهد که خبر خوبی در انتظار آن دو نفر نیست. نکته‌ی جالب، چشمان این فرد است که گویا روشن‌تر از اولین باری که او را دیدیم به نظر می‌رسد. آیا این به این معنی است که او هک شده است؟

شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا

یک گروه خلفکار غیرقانونی را می‌بینیم که گویا موفق شده‌اند روباتی چهارپا بسازند که البته، قرار نیست برای کارهای خوب از آن استفاده شود.

در صحنه‌ی بعدی، یکی دیگر از رازهای تریلر، یعنی مردان آبی پوش را می‌بینیم. این‌ها، در حال نجات دادن شخصی هستند و گویا به قلبش، شوک الکتریکی می‌دهند.البته، تا به اینجای کار، مشکلی نیست، اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که در چند سکانس بعد، چند نفر که به نظر می‌رسد آندروید باشند را، به نحو بی رحمانه‌ای به رگبار می‌بندند. رباتی که چند لحظه پیش حرفش بود را به خاطر دارید؟ همانی که سیمی به سرش وصل شده بود؟ در صحنه‌ی بعدی، مردی را به طور مشابه می‌بینیم که گویا در یک سفر تفریحی در بالای جو زمین و در فضا، در حال سیر و سیاحت هستند و سیمی نیز به سرش وصل است. ناگهان، مرد شروع به داد زدن می‌کند و آتش از دهنش به بیرون می‌زند. البته، این نشانی قطعی بر آندروید بودن این فرد است، اما مردی دیگر نیز نشان داده می‌شود که در حال لبخند زدن به مرد اولی و رضایت از مشاهده‌ی نابود شدن اوست. آیا این یک رقابت بین شرکت‌هاست؟ چرا شخصی باید نقشه‌ی ترور یک فرد مهم یا یک رقیب را بکشد و سپس همراه با او سوار بر هواپیما شود؟ یا فقط این یک اتفاق بوده و مرد ربطی به این ماجرا ندارد ولی فقط از شانسی که نصیبش شده لذت می‎برد؟ در صحنه‌ی بعدی، یک مرد بلوند در حال مشاهده‌ی اخبار است و گویا مردم، شورش کرده اند. در بالای صفحه این جمله به چشم می‌خورد که افراد زیادی پس از شورش اپریل که مربوط به مبارزه بر علیه شرکت‌ها بود، کشته شدند. گویا مردم نیز زیاد از روند فعلی قضایا راضی نیستند و آن‌ها هم می‌خواهند هر چه سریعتر این شرکت‌های بزرگ، نابود شوند. در صحنه‌ی بعدی، ک به عقیده‌ی بنده مهمترین صحنه‌ی تریلر است، در یک ملاقات مربوط به شرکت آراکا هستیم و یکی از افراد این شرکت، سیمی به سر دارد و بله، درست حدس زدید، این فرد نیز شروع به داد زدن می‌کند و نابود می‌شود. اما دقیقا بعد از این سکانس، زنی را می‌بینیم که سیم را از گردنش در می‌آورد و به صفحه‌ی تلویزیون، که در حال نشان دادن همان مرد در حال نابود شدن است، خیره می‌شود. گویا این شخص، مستقیما شروع به حمله به افراد کرده و با توجه به این‌که تک تک اتفاقات مربوط به پخش تریلر بازی در کنفرانس مایکروسافت به ما می‌گویند هک نقش مهمی در بازی دارد، پس بعید نیست که فکر کنیم این شخص با قابلیت‌های هک کردن خود، شروع به شکار اعضای رده‌ بالای شرکت آراساکا کرده است.

شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا

ماشین شخصیت اصلی که به شدت جذاب به نظر می‌رسد و امیدواریم رانندگی با آن نیز به مانند قیافه‌اش، باحال باشد.

بعد از آن، یک زن با شکل و شمایل بسیار شبیه به وی، می‌بینیم. همان کت، همان نشان و همان یقه، این احتمال را به ما می‌دهد که بازی به طور غیرمستقیم دارد به این موضوع اشاره می‌کند که شما می‌توانید جنسیت کاراکتر خود را انتخاب کنید. البته، این امکان نیز هست که این یک شخصیت واقعی در بازی و به نوعی به وی مرتبط باشد، باید صبر کرد و دید. در صحنه‌ی بعدی، همان شخصیت‌های آبی پوش، به یک ساختمان به طور ناگهانی حمله می‌کنند و آن‌جا را به رگبار می‌بندند. در این‌جا یک شخصیت تانک مانند نیز داریم که بدون توجه به گلوله‌هایی که به او می‌خورد، رو به جلو می‌رود و شروع به شلیک مقابل می‌کند. در آخر، وی تفنگ خود را آماده می‌کند، سوار بر ماشینش می‌شود و به راه می‌افتد. البته، در میانه‌ی راه یک ون به تعیقب او می‌پردازد و تریلر تمام می‌شود.

تریلر با وجود این‌که سوال‌های اندکی را پاسخ می‌داد، اما تعداد بسیار زیادی سوال بیشتر به وجود آورد و ما را هر چه بیشتر منتظر اطلاعات مربوط به بازی گذاشت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا
شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا
شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا
شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا
شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا
شهر رویاها، شهر شب | تحلیل تریلر جدید بازی Cyberpunk 2077 - گیمفا