سم لیک یکی از ستایشگران کوجیما و بازیهایش است
سم لیک (Sam Lake)، نویسنده و کارگردان بازیهایی نظیر Alan Wake و Quantum Break و بازی در دست ساخت Control، احساس همبستگی نزدکی با هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) دارد. او یکی از ستایشگران کوجیما و بازیهایش با داستانهای منحصر به فردشان است.
لیک در این باره در گفتگو با وبسایت گیماسپات اظهار داشت:
من عاشق این هستم که [در این صنعت] کارشناسانی (Auteur) نظیر [هیدئو کوجیما] داریم و میتوانیم به چشماندازهای خود اعتماد کنیم و به جلو پیش رویم. من احساس میکنم کوجیما بسیار با استعداد است. من هنوز نمیدانم [Death Stranding] درباره چیست، اما واقعاً علاقه دارم که ببینم او چه در نظر دارد. بیشتر از اینکه چشماندازهایی خلاقانه و قدرتمند و فرصتهایی برای افراد خلاقی جهت بیان خود و عقایدشان را شاهد باشیم، مزیت بیشتر [حضور چنین افرادی] برای تمام بازیهای این صنعت است. این فرصت ویژهای برای الهام گرفتن و تلاش برای ارائه چیزهای جدید است.
در صنعت سینما، تئوری Auteur بیشتر به کارگردانانی اشاره دارد که کنترل تمام ویژگیهای یک کار تمام شده را بر عهده دارند و معمولاً منظور همان توسعه سبکی قابل تشخیص و اتصال موضوعات مختلف است. این تئوری قطعاً برای کوجیما و لیک نیز صدق میکند که ساختههایشان بیشتر به مانند یک فیلم است تا بازی. البته بر خلاف کارهای دیوید کیج (David Cage)، این دو کارگردان به گیمپلی بازیهای خود بیشتر توجه میکنند.
سبک داستانهای لیک بیشتر بیان داستانهایی رویامانند همراه با عناصر فراطبیعی است و کوجیما نیز داستانهایی غمانگیز روایت میکند که Metal Gear Solid یکی از شاخصترین آنهاست. بازی جدید کوجیما، همانطور که لیک نیز به آن اشاره داشت، Death Stranding نام دارد. با اینکه تاکنون سه تریلر از این بازی منتشر شده اما علاقهمندان آن بیشتر گیج و مبهوت شدهاند تا اینکه اطلاعات جدیدی از این بازی مرموز بدست آورند.
بازی Death Stranding هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما برای کنسول پلیاستیشن ۴ در دست ساخت و توسعه قرار دارد. از سوی دیگر، بازی Control، ساخته جدید سم لیک نیز برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد و از این نشانی میتوانید تریلر معرفی آن را مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
آیا هنوز هم به قدرت استاد کوجیمای کبیر شک دارید ؟؟؟
با اون بلایی که سر Metal Gear Solid در آورد، بله شک دارم.
استاد هیچ بلایی سر سری متالگیر نیاورد , بلکه اون کونامی پول پرست احمق با حذف کردن بخش سوم داستان و محدود کردن بودجه و … سری متالگیر رو به گند کشوند 🙁
طرف ۵تا متال گیریی که ساخته متا بالای ۹۰ گرفته،بعد یه سری مخصوصا ایرانیا میان میگن الکی گندش کردن
چرا بهش میگید استاد،خب استاده دیگه،کسی که سری متال گیر سالید رو بازی کرده باشه میدونه استاده
همون متال گیر ۲ و ۳ بر گنده بودنش کافیه،حالا ۴ و ۵ هیچی
استاد قطعا شاهکار ساخته!
.
من موندم وقتی راحت میگیم گرز اف وار (gears of war) چرا به متال گر (metal gear) میگیم متال گیر؟ چیه یارو جایزه بگیر بوده اسمشو گذاشتن متال گیر؟ :rotfl: :rotfl: (این فقط یه شوخیه دوستان، من خودم یکی از طرفدارای سرسخت سری متال گر هستم)
کوجیما بی نظیره
اوج خلاقیت ایشون رو من توی مبارزه اسنیک با باس در نسخه سوم می دونم
یکی این یکی هم PSYCHO MANTIS 😯
یکی دیگه هم صحنه ای که رایدن در متال ۴ بدون دست با دشمنا میجنگه و برای سالید اسنیک خودش را پوشش می کنه
یکی از باحال ترین صحنه های متال گر ۴ این بود
اون دختر کوچیکه (اسمشو یادم نیست) برای اسنیک تخم مرغ سوخته میاره اسنیک میگه “اگه جنگ منو نکشت این تخم مرغه منو میکشه” :yes: :rotfl: :rotfl:
یه سری هستن به اسم طرفدار که دعوای xbox
و ps بین گیمرا بخاطر بچه بازی اونا شکل گرفته اگه کوجیما برا xbox انحصاری میزد تو نمی گفتی که خداست
چیزایی که لایق تحسین هستن نیازی به مسخره کردن ندارن
تنها عناوینی که از کوجیما منو جذب کرد سری متال گیر بود… یعنی جزو بهترین عناوین مخفی کاری با ازادی عمل بسیاربالا بود… یادم نمیره که یه دیتگاهی بود برمیداشتم نا مرئی میشدم ای کیف میداد… ولی متاسفانه این عنوان نه تنها منو جذب خودش نکرد بلکه ازش نفرت دارم… باو اخه یعنی چی فقط رمز و راز خسته شدیم دیگه یه گیم پلی.درست درمون نمیده طرفدارا ببینن اصلا بازی چی هست… یکی نیست بگه اخه بیچاره بازیت بعد دوسال منتشر میشه بعد پنج سال فراموش میشه اخه چرا اینقدر داری خودتو ج.ر میدی
متال گیر بعد از پنج سال فراموش شد آیا?نه عزیز شاهکارهایه بزرگ همیشه تو ذهن مخاطب باقی میمونن,در مورد اینکه از این بازیم خوشت نیومد به احتمال بسیار بخاطره انحصاری بودنشه
ببینم ، واسه این بیشتر منتظر موندیم یا سایبر پانک که آنقدر ازش چیزی نگفتن که، من یادمه اصلا گفتم کنسل شده، ۶ سال ، تقریباً هییییچی
اگه تو E3 اصلا هیچ تریلری نشون نمیداد، صدای خیلیا توی کلشون مونده بود و هیچی نمیتونستن بگن، چون هیچی از بازی ندیده بودن، ولی خیلیا به خورده فکر نمیکنن که کوجیما کلی از تغییر اساسی در گیم پلی بازی گفته، بعد بعضیا میان و به مسخره میگن: خب ، شبیه ساز راه رفتنه
من جای کوجیما بودم، گیمرایی که صبر ندارن رو میذاشتم برن و با اساسین های جدید حال کنم که فقط یه چیز سریع رو میخوان بدن بیرون و وقتی روی عمق، نمیذارن
و هیچ تریلری نشون نمیدادم
و برای اون گیمرایی که برای یه بازی فوقالعاده مثل بازی خفنی که تریلرش تو E3 امسال ، ترکوند ، برای اون گیمرای صبور فقط بازیکن رو میسازم
تا وقتی بازی نیومده واسه خودت تجزیه تحلیل نکن همون متالگیر هنر کوجیمارو نشون میده دث استرندینگ هم واسه ما اثبات شدست :yes:
این بازی فرق داره با هرچی که تا الان اومده
انقدر ماجرا داره که بعد از دو سال تازه قسمتی ازگیم پلی نشون دادن
مشخص بود احتمالا هم اکشن با سلاح قدیمی و جدید داره چیزای ترسناکم داره خیلی ام همه چیش طبیعیه
من که هیچکدوم از بازیای کوجیمارو بازی نکردم میدونم این بابا فقط شاهکار میسازه
من نمیدونم چطوری کوجیما با این ایده های خفن تو فیلم سازی موفق نبوده
داداش کوجیما به نظرم نمیتونه فیلم سینمایی بسازه چون ایده هاش خیلی پیچیدست و این پیچیدگی رو بسیار سخته تو ۲ ساعت روایت کرد اما ایده هاش باب سریال چند فصلیه
ما هم ستایش گر کارهای شما دو نفر هستیم
کسی هم هست مگه کوجیما رو ستایش نکنه؟
آره چندتا جوجه مایکرو فن :-X
اسم سم لیک رو آوردید ولی به مکس پین اشاره نکرده اید؟؟؟ بهترین ساخته سم لیک و رمدی همچنان مکس پین است… کاش یه مکس پین دیگه از این استودیو ببینیم…. چه شود :inlove: :inlove: :inlove:
دادا منم مث خودت منتظر یه مکس دیگم ولی به نظر راکی نمیخواد ۴ رو بده 🙁 🙁 🙁
آخر نفهمیدیم این بازی چیه
واقعا کوجیما تو ۲ تا چیز استادِ
* ساخت بازی شاهکار
* دِق دادن بازی بازا
اره واقعا 🙁
ادم افسوس میخوره این افراد رو میبینه که گیمرن :struggle:
دیگه همتون هم اسمش رو میدونید :-))
اره خودتی دیگه دلقک مسخره :shy:
نشناختمت یه لحظه 😉
این اکانتتم لو دادی
چند بار دیگه هم با این اکانت متلک انداخته بودی 😀 :rotfl:
وقتی شما به فن های سونی و بازیاشون میگی غول کشی و اپ اسکیل،به نظرم بهتره اول از همه خودت این رفتار بازیساز ها رو الگو قرار بدی
جالبه چنین حرفیو داریم از شما میشنویم،زمانی رفتارها اصلاح میشه که فن بوی ها لطف کنن دیگه بازی نکنن
تا زمانیکه این افراد در صنعت بازی سازی هستن، بازی های داستان محور هیچوقت فراموش نمیشن و همیشه خواهند درخشید.
حیف مکس پین از سم لیک جدا شد : (
تو خودت شایسته ستایشی مرد
نبوغ کوجیما واقعا هم جای ستایش داره،ایشون جزو اولین اشخاصی بودن که بازی ها رو به یه سطح دیگه ای بردن،سطحی که هر گیمری رو در خودش ذوب میکنه
به شخصه خیلی خاطرات زیبایی رو به لطف بازیهای کوجیما دارم.اشک ریختم،خندیدم،به فکر فرو رفتم و مهمتر از همه لذت بردم
خود کوجیما هم شبا وایمیسته جلو آینه خودشو ستایش میکنه، سم لیک که سهله
کاش دیوید کیج هم از این دو نفر یاد میگرفت رو گیم پلی بازی هاش بیشتر کار میکرد
کوجیما+میکامی+میازاکی یک مثلث طلایی :inlove: :inlove: