اطلاعات زیادی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد - گیمفا
اطلاعات زیادی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد - گیمفا
اطلاعات زیادی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد - گیمفا
اطلاعات زیادی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد - گیمفا

اطلاعات زیادی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد

هادی اسماعیل‌زاده
۱۹:۳۰ ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اطلاعات زیادی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد - گیمفا

یوبی‌سافت در مراسم E3 2018، به صورت رسمی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey پرده برداشت و تاکنون طرفداران، واکنش‌های نسبتا مثبتی به این عنوان نقش‌آفرینی که در عصر یونان باستان جریان دارد، نشان داده‌اند. با این وجود هنوز سوالات بسیاری پیرامون این عنوان وجود دارد که پاسخی برای آن‌ها داده نشده چرا که یوبی‌سافت در رابطه با این بازی اطلاعات چندان زیادی منتشر نکرده است؛ به طوری که می‌توان آن‌ها برای نمایش عنوان Assassin’s Creed Origins قبل از انتشار، بسیار مشتاق‌تر از نمایش این بازی به نظر می‌رسیدند.

البته این اواخر جزئیاتی از داستان بازی و ارتباط آن با نسخه‌های قبل و نیز اطلاعاتی در مورد نقشه و سیستم پیشرفت شخصیت بازی منتشر شد؛ ولی حال به لطف Reddit AMA، خوشبختانه به برخی از سوالات ما در مورد Assassin’s Creed Odyssey جواب داده شده است. Reddit AMA مصاحبه‌ای با کارگردان اجرایی Assassin’s Creed Odyssey، آقای جاناتان دومونت (Jonathan Dumont) ترتیب داده است؛ وی پیش از این وظیفه طراحی جهان Assassin’s Creed Syndicate را برعهده داشته است. او در بسیاری از زمینه‌ها اطلاعاتی ارائه داده است؛ از داستان بازی و انتخاب‌های بازی‌باز گرفته تا بخش زمان حال بازی، پایان‌ها، روابط عاطفی و …، که در ادامه بخشی از صحبت‌های جالب او را باهم می‌خوانیم.

جزئیاتی از تحقیقات صورت گرفته برای ساخت بازی:

ما در درجه اول به کشور یونان سفر کردیم تا با توپوگرافی خاص آن آشنا شده و فرهنگ این کشور را درک کنیم. تحقیقات باستان‌شناسی و آثار نویسندگان باستان و نیز نویسندگان معاصری که در زمینه آن دوره تاریخی یادداشت‌هایی داشته‌اند را مطالعه کردیم. ما همچنین استفانی آنه روآتا (Stephanie-Anne Ruatta)، که تاریخ‌شناس متخصص یونان باستان می‌باشد را استخدام کردیم. او در زمینه بازسازی یونان باستان و اینکه تصمیماتی که اتخاذ می‌کنیم تا حد امکان مطابق با وقایع تاریخی باشد به ما کمک می‌کند.

جزئیاتی از داستان بازی:

در AC Odyssey، بازیکنان در جریان جنگ‌های پلوپونز به ملاقات یونان باستان می‌روند و با شخصیت‌های تاریخی همچون سقراط و بقراط دیدار خواهند کرد. اما از دیدگاه داستان اصلی سری، ما می‌خواستیم داستان تمدن نخستین (First Civ) و نحوه ساخت artifactها توسط آنان را روایت کنیم که در نهایت به پیدایش داستان آساسین‌ها و تمپلارها می‌انجامد و در واقع این داستان قبل از پیدایش انجمن برادری جریان دارد. همچنین AC Odyssey دنباله‌ای از داستان زمان حال را ارائه خواهد داد که در آن درنقش لیلا (Layla) بازی کرده و حوادث بعد از Origins را دنبال خواهید کرد.

بخش زمان حال بازی اجباری است:

ممنون که این سوال را مطرح کردید چون باید این مسئله را روشن کنم. بخش زمان حال اختیاری نیست و همه در طول تجربه بازی، بخش زمان حال را نیز تجربه خواهند کرد. از آنجایی داستان بازی به صورت غیرخطی و برپایه انتخاب‌های بازی‌بازان جریان دارد، موقعیت‌هایی پیش خواهد آمد تا شما بنا به خواسته خود بتوانید زمان بیشتری را نیز در زمان حال سپری کنید.

یک نسخه “معیار” برای داستان وجود دارد که بازیگر آن Kassandra است:

بله، یک داستان معیار وجود دارد که به صورت رمان‌گونه روایت خواهد شد و داستان Kassandra و سرگذشت او را بازگو خواهد کرد. اما شما خود می‌توانید مسیرتان در بازی را انتخاب کنید و هیچ معیار درست و یا غلطی وجود ندارد.

بازی چندین پایان خواهد داشت:

بله. بسته به انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید، پایان بازی نیز تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. در این مورد زیاد حرف نمیزنم تا بازی‌بازان خود آن را تجربه کنند. بسته به اعمال و انتخاب‌های شما، پایان‌های مختلفی در انتظارتان خواهد بود که این موضوع در مراحل و ماموریت‌های بازی نیز صدق می‌کند.

داستان Odyssey را نویسنده Assassin’s Creed IV: Freedom Cry نوشته است:

این یک کار تیمی و حاصل تلاش ملیسا مک‌کوبری (Melissa MacCoubrey) و خودم بوده است.

آیا این بازی محتویاتی بیشتر از عنوان Origins خواهد داشت؟

بله.

تمرکز بر روی دریانوردی کمتر از عنوان Black Flag می‌باشد، ولی حداقل شاهد موجوداتی همچون کوسه‌ها خواهیم بود:

کشتی و دریانوردی جایگاهی مهم در بازی ما خواهد داشت؛ اما در مقایسه با عنوان Black Flag، المان‌های اصلی کمتری برای تجربه کردن وجود دارد. گیم‌پلی این بخش متفاوت با Black Flag خواهد بود چرا که ما یک رویکرد بازتر و در دسترس‌تری را در پیش گرفته‌ایم که از تمرکز بر جنبه سرگرم‌کنندگی بازی ناشی می‌شود. بسته به دوره تاریخی که در آن قرار داریم خبری از توپ‌ها نخواهد بود و به جای آن از تیرها، نیزه‌ها و تاکید بیشتر روی شکافتن و کوبیدن کشتی‌ها استفاده شده است. هیچ حسی بهتر از آن نیست که یک کشتی را از وسط بشکافیم و شاهد خوده شدن خدمه آن‌ها توسط کوسه‌ها باشیم! البته برای بازیکنانی که خواهان عمق بیشتری هستند، یک سیستم پیشرفت و به خدمت گرفتن خدمه کشتی وجود خواهد داشت.

می‌توانید سگ‌ها و دیگر موجودات پشمالو را نوازش کنید:

شما می‌توانید حیوانات زیادی را نوازش کرده و آن‌ها را رام کنید. ولی خبری از گربه‌ها نخواهد بود (به جز گربه‌های بزرگ :))

مسائل عاطفی تا چه حد پیش خواهد رفت؟

بستگی به این دارد که تا چه حد در مسائل رومانتیک خوب هستید؛ اگر چه عاشقان واقعی لباس‌هایشان را درنمی‌آورند!

Assassin’s Creed Odyssey قرار است ۵ اکتبر سال جاری میلادی (۱۳ مهر ۹۷) بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، اکس باکس وان و پلی‌استیشن ۴ منتشر شود. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از این عنوان هستید می‌توانید تحلیل و بررسی نمایش این بازی در رویداد E3 2018 که توسط محمد آریامقدم به رشته‌ی تحریر درآمده است را از این نشانی مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اطلاعات زیادی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد - گیمفا
اطلاعات زیادی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد - گیمفا
اطلاعات زیادی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد - گیمفا
اطلاعات زیادی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد - گیمفا
اطلاعات زیادی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • postman گفت:

    بازی جذاب و قشنگیه ولی تحت هیچ شرایطی یه اساسین حسابش نمیکنم . ایشالا یه اساسین ناب و خالص رو با تیم اساسین یونیتی سال بعد تجربه میکنیم

    • M2Cian گفت:

      من یونیتی و اوریجینز رو بازی نکردم به نظرتون در مقایسه با نسخه های دیگه ارزش بازی کردن رو دارن ؟

    • این مشکلی که همه دارن این داره چگونه گی تشکیل اساسین ها و تمپلار هارو می گه و مشخص خیلیییی چیزایی که تو اساسین ها دیدیم تو این نسخه نبینیم مثل هود و… چون قرار دلیل پیدایشش و چگونگی پیدایشش بیان بشه مثل نسخه ی قبلی که دلیل قطع شدن انگشت دست بیان کرد یا نماد انجمن درمورد اساسین سال بعدم این یه سگانس بعدی تو یونان و احتمالا در زمانی یا قبل این دو نسخه یا همزمان با این دو نسخه باشه پس بازم شاهد اینیم که یرسی بگن این اساسین نیست این جنگ زئوس و یه گاداف وار همون حرف هایی که روز رونمایی از گیم پلی گاد گفتن این تبر دار دوربین فرق کرده این اصلا گاد نیست

      • postman گفت:

        جوابت درباره گاد آو وار خود بازیه . شخصیت بازی جدید کی بود ؟ همون کریتوس بینهایت قوی همیشگی . بازی توی چه جور اتمسفری بود ؟ همون تم اساطیری فقط منطقه عوض شد و اسطوره ها . چه المان هایی از گاد های قبل رو داشت ؟ اکشن های پر زد و خورد و همون خشونت همیشگی سری . فینیشر ها گواه بر این موضوع بود . هر چیزی که جزیی از هویت سری بود رو نگه داشتن . اما اودیسه چی ؟ اسم بازی اساسینز کرید هست . قطعا هم یه بازی عالی هست و از نمایش هاش معلومه . سوال من اینه . اگر تریلر رو بدون اسم بازی بهت نشون بدن راهی جز استایل گرافیکی شبیهش به اوریجینز داشتی که بگی داری تریلر یه اساسینز کرید رو تماشا میکنی ؟ ولی تریلر های گاد رو به هر کی نشون بدی بازم میگه دارم تریلر گاد آو وار رو میبینم حتی اگر اسم بازی رو اخر تریلر به نمایش نذاری . هویت بازی یعنی این . حالا هدف یوبیسافت احتمالا این بوده که اگر به عنوان ای پی جدید بسازتش کار بیهوده ای کرده چون فقط احتمالا یه نسخه ازش ساخته میشه . پس جزو همون سری اساسینز کرید حسابش کرده . تا حدی منطقیه تصمیمشون . به امید موفقیتش

  • plumto گفت:

    آیا این بازی محتویاتی بیشتر از عنوان Origins خواهد داشت؟ بله برای سرکیسه کردن قسمتی از بازیرو به عنوان دی ال سی میفروشیم

  • shadowwarior گفت:

    اگر چه عاشقان واقعی لباس‌هایشان را درنمی‌آورند!

    این جمله فوق العاده زیبا بود :inlove:

  • Souls_borne گفت:

    اهههههه خزتر و مزخرف تر و چرت تر از این عنوان نیست هر روز گیمفا رو وا میکنیم یه خبر ازش میبینیم؟ یه دی ال سی انقدر خبر نباید در موردش گذاشته شه :-X :-X :-X :-X :-X

    • دوست عزیز وظیفه ما اینه که صرف نظر از سلیقه و دیدگاه شخصی خودمون اخبارِ روز دنیای گیم رو در گیمفا پوشش بدیم. اینکه شما از بازی خوشتون نیومده دلیل نمیشه کلا بازی رو بایکوت کنیم و خبری ازش نذاریم چرا که هستند کسانی که این بازی براشون خیلی جذاب بوده و طبیعتا از اخبار و اطلاعات جدید در مورد بازی استقبال میکنند

    • Winter1868 گفت:

      فقط منتظر اینم بلادبورن ۲ معرفی بشه هر خبری میاد ازش بیام زیرش نفرت پراکنی کنم
      با این که من خیلی نسخه اول رو دوست داشتم

      • Souls_borne گفت:

        تو اصلا آدمی که من بخوام زیر پست بلادبورن ۲ بخوام جوابتو بدم؟ یه بلادبورن نسل هشت رو سه سال پیش کرد بهترین نسل نسخه دوش بیاد که هیچی غوغا دوما هزار بار بلادبورن رو رفتم بازم برم به صدتا اشغالی که یوبی سافت میسازه میارزه صدتا که نه همه عناوین یوبی سافت از اول تا آخر سوما زیر پست بلادبورن ۲ تو نفس نمیتونی بکشی چون اون موقع فقط من نیستم که ق.ه.و.ه.ا.ی کنمت یه سونی فنایی هستن قشنگ از خجالتت در میان :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

      • Winter1868 گفت:

        قشنگ ادب و بچه بودنت رو نشون بده ها
        بچه نبودی میفهمیدی من مقایسه نکردم بچه جون
        چند سالته؟ ۵ که به یوبیسافت میگی درپیت؟
        میازاکی نبود یوبی سافت شاهکار میساخت. الان هم که اومده بازم بازیاش مخاطب های مازوخیسم خودشون رو دارن
        ولی بازی های یوبیسافت رو همه دوست دارن
        میگم از بلادبورن خوشم میاد، ولی فقظ به خاطر همین نفرت پراکنی های تو که جرم هم هست برای بلادبورن ۲ من هم همین کار رو میکنم
        کسی مقایسه نکرد
        بعد به من میگه بی شعور
        یه نگاه تو آینه بنداز

        • Souls_borne گفت:

          بچه کسیه که بازی یوبی سافت میخره اینو بفهم نفهم یوبی سافت تو ا.ح.م.ق رو کیسه پول میبینه برو ببین چنتا نسخه از این اودیسی زده سیزن پس دیلاکس التیمیت هزار تا کوفت و زهرمار انقدر هم مازوخیست مازوخیست نکن سن تو که تابلو است چقدره که واسه عناوین چیپ ترین شرکت بازی سازی انقدر سر و دست میشکونی همین کارت سن بچیگت رو قشنگ تابلو میکنه عزیزم بعدشم توروقران من قلبم میگیره انقدر میخندونی منو عناوین یوبی سافت رو همه دوست دارن :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

          • Winter1868 گفت:

            ببین پسر، چرا عقیده اتو تحمیل میکنی؟
            من که میگم بلادبورن عالیه خلافش نگفتم هرگز
            چیپ ترین شرکت بازی سازی؟
            فهمیدم واقعا ۴ سالته
            من برای یک عنوانش سر و دست میشکنم اون هم اساسین عه
            چون برای من مثل بلادبورنه برای تو(مقایسه نکردم باز موجی نشی یه وقت)
            والا تو یه نفر فقط از یوبیسافت بدت میاد
            تو خارج همه عاشق یوبیسافت ان
            راستی نفرت پراکنی جرم عه سعی کن تکرارش نکنی
            آفرین

  • Ghost گفت:

    بذار برسه عرقش خشک شه بعد هایپ کن یوبی جون !

  • xbox fan boy گفت:

    نمیدونم این شرکت منفور(یوبیسافت) چرا ورشکست نمیشه؟!مضخرف ترین و تکراری ترین بازی های دنیا مال همین شرکت منفوره :-))

    • Paprika گفت:

      هه همین شرکت منفور که میگی بازی هاش از محبوبیت خاصی برخورداره !
      یوبی سافت واقعا تو این ۲ سال بازی هایی موفق و پرطرفداری داده از فروش فارکرای ۵ تا پشتیبانی عالی رینبو و فورآنر…
      درسته با معرفی نکردن نسخه جدید اسپلینتر سل نا امیدمون کرد اما در اینکه بازی هاش عالی و خوب هستند هیچ شکی نیست

    • PC and PS4 گفت:

      :rotfl: :rotfl:
      توی نوب نمیخواد چیزی بگی ….
      اگه این یوبیسافت نبود صنعت گیم وجود نداشت….
      چرا ؟؟
      خو معلومه
      شرکتی که هرسال چندین بازی خفن میده بیرون ……
      صرفه نظر از بعضی چیزا
      واقعا عالی کار کرده
      هدفشم سرگرم کردن گیمر هاست
      اما اگه یوبیسافت نبود
      تا حالا باید چندین سال منتظر بازی های شرکت هایی باشیم که بیشتر از ۳ سال وقت صرف بازی ساختن میکنن.
      و تا اون موقع چیزی از گیم نمیموند….
      اما خدا رو شکر یوبیسافت هست
      که هر سال بازی بده و ما رو سرگرم کنه تا شرکت های دیگه ای که ذکر کردم بالا بتونن بازی هاشونو آماده کنن

    • وای خدا مگه یوبیسافت یبازی داره؟
      تازه یوبی سافت همیشه کارش عالی بوده درسته ی جاهایی اشکال داشته تو کارش ولی دلیل نمیشه برشکست بشه
      یوبی سافت کمپانی بسیار عضیم و محبوبیه
      این بازی اساسینو که زد درسته بعضی مردم ناراضین از جمله منم راضی نیستم ولی مطمئنم موفق میشه خیلی هم به فروش میره میدم میخان داستانو بفهمن.

    • sarfaraz گفت:

      اهه الن تویی خوبی کجایی چ خبرا راستی به غیر از بیاند بازم با دیوید بازی میسازی یا ن ما منتظریماااا

    • Hamed777 گفت:

      اصن ارزش نداره جوابتو بدم
      همین یوبیسافتی که میبینی سری یک تا سه ی پرنس ش شرف داره به ۱۰۰ تا بازی نسل جدید.
      فورآنر ش هم شاهکار بود هر کی میگه فور آنر بده چرت و پرت محض گفته
      رینبو ش هم با این که چند سال از عرضه ش میگذره هنوز جزو شلوغ ترین سرور هاست از نظر کاربر
      دقیقا کجای بازی هاش تکراریه؟؟؟
      قبول دارم odyssey شبیه origins عه
      منم از اتفاقی که داره واسه اساسین میوفته ناراضی م
      ولی فقط همین یدونه بازیه
      تو قطعا هیچی از اساسین نمیدونی و سری های قبلی ش رو بازی نکردی
      وگرنه همچین حرفی نمیزدی

  • الادار گفت:

    من تو بازی آلکسیوس رو به کاساندرا ترجیح میدم.بنظرم این نسخه حتی نسبت به اورجینز بهتر هم میشه.

  • h00man گفت:

    اطلاعاتی از بازی که هیچی… خوده بازیم منتشر بشه فک نکنم کسی مشتاق اومدنش باشه :-/ … اساسین کریدم شده عین سریال پایتخت هر سال یه نسخه ازش میاد
    این فرقه ادما کشام دیگه از همه جای دنیا سر دراوردن …تنها جایی که نرفتن برره اس :sarcasm:

  • achilles گفت:

    از دوران یونان فوق العاده خوشم میاد و برای ساخت بازیها پتانسیل زیادی داره
    اما جای اساسین در یونان و مصر نیس اگر هم بود نه به این سبک
    بازی رو خیلی فانتزی و غیر طبیعی کردن شبیه ویتچر شده(البته ویتچر بحثش جداس)
    بدترین تغییری که داخل بازی ایجاد کردن سیستم مبارزاتشه
    بهترین سیستم مبارزات برای ac3 بود بعد از اون دیگه افت کرد

  • moj45taba گفت:

    امسال پولم رو نگه میدارم برا red dead 2 ولی حتما این بازیو میگیرم حالا هر چی هم بقیه بخوان بگن این بازی اساسین نیست

  • این انتقاد عجیبی که می شه از لباس و نبودن بعصی چیزایی که تو سری قبل بودن برام عجیب خوب این خیلییی قبل تر قرار داستان چگونگی تشکیل اساسین ها تمپلار ها بگه و خیلییی چیزایی که تو اساسین های قدیمی دیدیم تو این نسخه نیست و دلیل استفاده ازشون یا چگونه گی ساخته شدنشونو بگه مثل نماد اساسین ها یا این که چرا انگشتشون قطع می کنن که تو نسخه قبلی داستانشو گفت یا این که چرا مخفی شدن و…
    حالا این که این بازی خوب نمره بگیره یا نه من نمی دونم باید دید تیم یوبی چه می کنه ولی خوب یادم بعد معرفی گاد خیلیا گفتن این گاد نیست دوربینش عوض شده تبر داره اصلا گاد بود اون بلیداش و… حتی تاروز اخرم بعصیا می گفتن اره منتقدا نظراتشون منفیه و…ولی اخرش چی شد
    سری بعدی این بازی تو یونان احتمالا و یا قبل تر از این نسخه یا همزمان اونجام خیلی چیزا نیست و دلایل پیدا شدنشو می گه اونجام جتما می خوایم بگیم این اساسین نیست این گاد اساسین به مخفی کاری و قاتل بودنش وگرنه بلگ فلگ اساسین نبود یه دزد دریای بود فقط لباس اساسین هارو می پوشید سیندیکیتم یه بزن بهادر قلدر بود
    این بازی مخفی کاریش کمتر شده اینجوری که معلوم که این نکتهدمنفیش به نظر من ولی با توجه به این که داستان برای قبل تشکیل اساسین ها تمپلار هاس تو متنم هست پس نبود خیلی چیزها منطقی البته به نظر من

    • Winter1868 گفت:

      البته یک شاخه از مهارت ها به مهارت های Assassin اختصاص داده شده و بیشترشون هم مخفی کاری هست
      میشه گفت از اریجینز بهتر شده مخفی کاریش
      ولی قبول کن، تو هم ببینی یه زره یا لباس ناشناس تو بوته ها وایساده کنجکاو میشی بری ببینی چیه

  • مازیار گفت:

    امیدوارم در جنگ‌های پلوپونز به تمسخر ایرانیا نپردازه(بهترین نسخه اسیسین برای من نسخه۱و رولیشن بود)

اطلاعات زیادی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد - گیمفا