میازاکی: Déraciné اشتراکاتی با عناوین Bloodborne و Dark Souls III دارد
عنوان Déraciné ساخته استودیو فرام سافتوار (From Software) سومین رونمایی بزرگ این استودیو در مراسم E3 2018 بود و به همراه دو عنوان دیگر این شرکت امسال منتشر خواهد شد (به همراه عنوان Metal Wolf Chaos XD). بر خلاف عناوین پیشین این استودیو، Déraciné یک عنوان واقعیت مجازی است که به شدت بر روی المانهای به دور از خشونت تمرکز دارد. این عنوان داستان روحی را روایت میکند که تلاش دارد تا بین دانشآموزان یک مدرسه خستهکننده، مقبولیتی به دست آورد.
هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) کارگردان عناوینی همچون Bloodborne و Dark Souls III، در مصاحبهی اخیر خود با PlayStation Blog در مورد روند توسعه Déraciné توضیحاتی ارائه داده است به خصوص در مورد دلیل اتخاذ این تصمیم که چرا بازی واقعیت مجازی است. در ادامه صحبتهای او را میخوانیم:
اول از همه ما به عنوان یک توسعه دهنده میدانستیم که به دلیل اتفاقاتی که در زمینه واقعیت مجازی درحال رخ دادن است باید در این حوزه سرعت بیشتری بگیریم. ما برای یافتن موقعیتی تلاش میکردیم تا در این حوزه روی یک پروژه کار کنیم…
میازاکی در مورد این که چرا Déraciné چیزی بیشتر از یک عنوان ماجرایی است و از تمایل آن به بازیهای اکشن میگوید:
بعد از اتمام کار عناوینی همچون Bloodborne و Dark Souls III، ما مشخصا به دنبال این بودیم که کار بعدی خود را انتخاب کنیم؛ اما همزمان نگاهی هم به عناوین گذشته خود داشتیم. در واقع ما قبل از آن که اعتبار خود را از عناوین اکشن اخیر به دست آوریم، عناوین ماجرایی بسیاری تولید کردهایم که از جمله آن میتوان به Echo Night اشاره کرد.
ما نمیخواستیم که به عقب برگردیم اما در عین حال میدانستیم که در زمینه عناوین ماجرایی سابقه خوبی داریم. بنابراین این به فرصتی برای یک سری گفتگوهای درونی در مورد این که چه کارهایی را میتوانیم با این ژانر انجام دهیم، تبدیل شد؛ و در عین حال مسئله واقعیت مجازی را نیز در نظر داشتیم و این دو ایده به خوبی مورد استفاده قرار گرفتند.
Déraciné در عین حال که فضایی بسیار آرامتر دارد، مشترکاتی با عناوینی همچون Bloodborne و Dark Souls دارد که بیشتر این اشتراکات به نحوه روایت داستان و رمز و رازهای بازی برمیگردد:
روشی که ما داستان را روایت میکنیم، نزدیک به روایت داستان قدم به قدم است. مسئله دیگر آرامش و سکوتی است که حال و هوایی مخصوص به خود را ایجاد میکند که این حال و هوا منحصر به بازیهای فرام سافتوار است. همچنین یک احساس زیباییشناختی وجود دارد که در عناوین ما مشترک است؛ حتی اگر روش بیان این زیبایی بسیار متفاوت باشد. اینجا نیز یک احساس رازگونه وجود دارد که مختص به این بازی است اما شاید به روشی مشابه با عناوین دیگر ما، به نمایش درآید.
Déraciné برای انتشار در اواخر سال جاری میلادی برنامهریزی شده است و به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ویآر منتشر خواهد شد. این بازی با همکاری استودیو SIE Japan ساخته خواهد شد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
freepcgamesr.blogspot.com
عناوین خلاقانه نزد سونی است و بس 😎
عناوین غول بازی نزد سونی است ولی.
منظور از اشتراکات قطعا غول های بی شاخ و دم و هیولاهای تخیلی هستن.
عاشق بازیهای ژاپنی به خصوص اثار اقای میازاکی هستم واقعا منتظر بازی جدیدشون به نام Deracine هستم تا بتونم با PS VRام به تجربش بپردازم
فکر کنم تکنولوژی واقعیت مجازی هم یواش یواش داره جایگاه واقعیتش رو پیدا می کنه ولی اوجش احتمالا تو نسل بعد باشه . فقط دوست دارم ی مومنی پیدا بشه جنگ ستارگانو واقعیت مجازیشو بسازه. چه شودنقشیجدایو تو
این همه طرفداران دو اتشه فرام سافتور و سری سولزبورن چپ و راست دارن از دارک سولز و بلادبورن میپرسن….بطوریکه حضرات فرام سافتور حتی خود میازاکی باید بیان و مدام بوجود یا عدم وجود شباهت بازیهای جدیدشون به دارک سولز و بلادبورن توضیح بدن……خب لعنت به تو میازاکی چرا بعد از اینهمه انتظار وعطش طرفداران حتی نیم نگاهی هم به بلادبورن یا دارک سولز ننداختی؟ بعد میای بازی sekieo رو معرفی میکنه که هیچکدوم از المانهای دنیای سولزبورن داخلش نیست…..نینجا بازی و شباهت به ساموراییها و فضای ژاپنی و نبودن شخصیت سازی و عدم وجود پی وی پی و هرگونه مولتی پلیر و یه اب سردی بود بر روی طرفداران….اینهم که یه بازی خاص برای وی ار هست…..خیلی استودیوها و ناشرین ارزو دارن که به صد قدمی موقعیت فرام سافتور نزدیک بشن تا چنین فرانچایزهای محبوبی بدست بیارن و شاحب چنین محبوبیتی بشن بعد میازاکی به این راحتی و علیرغم اینهمه اصرار و درخواست مبنی بر ادامه دارک سولز و بلادبورن به راحتی به این دو عنوان که زندگی برخی گیمرها رو میسازه بی اهمیتی میکنه…..کسی منکر جذابیت sekiro نیست ولی اخه فضای ژاپنی اونهم از فرام سافتور ؟ شرکتی که بخاطر اثار گوتیک و مدیوال کلاسیکش معروفه ؟ خب علاقمندان به اینجور فضاهای ژاپنی کلی بازی در اختیار دارن و در ضمن ghost of tsushima و nioh هم در راهه……japanese invasion
aslane aslan nioh ro ba sekiro moghayese nkn aziz…man motmaenam dar hadde ds mishe in onvane sekiro