دلیل اصلی مخالفت سونی با بازی میان پلتفرمی پول است - گیمفا
دلیل اصلی مخالفت سونی با بازی میان پلتفرمی پول است - گیمفا
دلیل اصلی مخالفت سونی با بازی میان پلتفرمی پول است - گیمفا
دلیل اصلی مخالفت سونی با بازی میان پلتفرمی پول است - گیمفا

دلیل اصلی مخالفت سونی با بازی میان پلتفرمی پول است

truth seeker
۲۰:۳۰ ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
دلیل اصلی مخالفت سونی با بازی میان پلتفرمی پول است - گیمفا

در حالی که برخی سازندگان کنسول‌ها مانند مایکروسافت با ایده‌ی بازی میان پلتفرمی با رویی گشاده برخورد کرده‌اند، شرکت سونی از ابتدا محکم و قاطع با این ایده مخالفت کرده است. حال مدیر سابق بخش سرگرمی‌های آنلاین شرکت سونی، آقای جان اسمدلی (John Smedley) درباره‌ی دلیل مخالفت شرکت سونی توضیح داده است و بیان کرده است که اگر بازی‌بازان فشار لازم را به این شرکت وارد کنند احتمال به وقوع پیوستن این ایده در آینده همچنان وجود دارد.

آقای اسمدلی در اکانت توییتر خود بیان کرده است که ” زمانی که من در سونی مشغول بودم، دلیلی که برای این موضوع در شرکت مطرح می‌شد مسئله‌ی پول بود”. با توجه به اینکه استراتژی شرکت سونی بر پایه‎ی انحصاری سازی اکثر محصولاتش می‌باشد، این جهت‌گیری شرکت در این موضوع منطقی به نظر می‌رسد. ” آن‌ها دوست نداشتند کسی چیزی را برروی ایکس‌باکس خریداری کند و آن را برروی پلی‌استیشن استفاده کند. درست است کمی احمقانه به نظر برسد ولی دلیل آن‌ها این بود”. این‌ها صحبت‌های آقای اسمدلی در تویتر است. با این وجود آقای اسمدلی بیان کرده است که تغییر در سیاست‎های این شرکت یک موضوع کاملا محتمل و ممکن است. البته به گفته‌ی ایشان این تغییر در صورتی به وجود می‌آید که بازی‌بازان فشار لازم را به این شرکت وارد کنند.

در زمانی که بازی‌بازان به بیشتر از یک کنسول دسترسی دارند، منطقی است که آن‌ها به دنبال دسترسی به چنین قابلیتی باشند. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم شرکت سونی به اضافه کردن این قابلیت به کنسول خود تن می‌دهد یا همچنان برروی جلوگیری از دسترسی بازی‌بازان به قابلیت بازی میان پلتفرمی پافشاری می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دلیل اصلی مخالفت سونی با بازی میان پلتفرمی پول است - گیمفا
دلیل اصلی مخالفت سونی با بازی میان پلتفرمی پول است - گیمفا
دلیل اصلی مخالفت سونی با بازی میان پلتفرمی پول است - گیمفا
دلیل اصلی مخالفت سونی با بازی میان پلتفرمی پول است - گیمفا
دلیل اصلی مخالفت سونی با بازی میان پلتفرمی پول است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • حرکت سونی کاملا مسخره کردن طرفداراشه
    همین الان کلی از بازیای انلاین یا مود هاشون متروکست از بین بازیایی که انجام میدم بتل رو عرض میکنم که خیلی ازمود هاش خالی از پلیره و میتونم ده ها بازی دیگه رو بگم
    با هم میتونیم سرورا رو پر کنیم حالا نه با پیسی بازا البته چون با موس مارو له میکنن.
    اینم باید گفت که اگه مایکروسافت دست بالا رو مثل سونی داشت عمرا خودش قبول میکرد و حتی با ویندوز تلفیقی میزد.

    • OLDKRATOS گفت:

      حقیقتی که هرگز تغییر نمیکنه و نخواهد کرد برتریه سونی نسبت به مایکروسافت :yes:

      همه شاهد هستن که چطور ۵ ساله سایه ی عظمت سونی به ایکس باکس تاریکی انداخته و ما چیزی جز چند فریم و پیکسل بیشتر از کنسول آمریکایی ها ندیدیم :no:

    • 2B گفت:

      ebw
      یادبگیر لطفا تحت تاثیر یه حرف زود فاز بر نداری!! خارج از فن بازی که البته خودم رو فن سونی نمیدونم جدی..
      سونی طرفدارش رو نه تنها مسخره نکرده بلکه رضایت کامل اونها و البته بسیاری از گیمراهای واقعی بین اکس باکسفنها رو هم جذب خودش کرده خیلی ها رو سراغ دارم این نسل کنار اکس باکسشون یدونه هم پلی ۴ دارن یه نمونه همین کاپهد هر چند نمک رو میزنه به بدن ولی حتی کبار هم ندیدم بیاد و تعریف کنه مهم هم نیست زیاد ..ساخت بازیهای aaa هزینه خیلی بالایی رو دست ناشر میزاره باید این هزینه ها باید برگرده حالا از طرق مختلف، در غیر اینصورت شما بازیهایی در سطح sod 2 و … رو باید ببینید نه انچارتد نه هورایزون نه گاد اف وار …پس اونم حرفت” مسخره کرده” خیلی جایز نیست در موردش…در مورد انلاین بازی بودن یا افلاین هم حرفت سندیت نداره، سه عنوان مطرح اکس باکس هیلو گیرز فورزا در مقابل لست انچارتد گرن اسپورت حالا در اینده ی نزدیک لست ۲ و ds کوجیما هم اضافه میشه+ کلی بازی مولتی پلتفرم..اون بخش انلاین هم بیشتر برای کسب درامده همینه که اکثر ناشر ها به اون سمت گرایش دارن همینه یه بتل رویال میاد باعث میشه ea اکتی همه … برن به اون سمت فورتنایت میلیونی در بیاره همش برای پوله عزیزکم سیاستها متفاوته این وست هر کسی بگه من این نسل ps4 خریدم و ناراضی بودم حرفش یا از نادانی بوده یا از رو فن بازی بین سه پلتفرم فعلی منهای pc گیبل 😉 بهترین عملکرد کلی رو سونی داشته ..انشالله ماکروسافت هم برگرده …این از این
      همین دیروز بود که اسپنسر اعتراف کرد که قبلا به pc فنها احترام نمیزاشتن… چرا؟ بخاطر پول ،چطور؟ تصورشون بر این بود pc فنها رو بکشونن سمت اکس باکس که با حضور بموقع استیم نتونستن..
      اون دوستی که فورتنایت رو مثال میزنه بدونه فورتنایت بین pc و ps4 تا اونجا که من شنیدم کراس برقراره، تنها اکس مستثنا شده البته من بنا ندارم از انحصار گرایی دفاع کنم چون علاقه ندارم منتها بدونید حضور همشون در این صنعت بخاطر پولته حالا یکی سعی میکنه با مشتری مداری و کسب رضایت اعتبار خودش رو و در نتیجه مشتریهای خودش رو بیشتر کنه مثل راکستار که بعد از ده سال هنوز gta میفروشه چون با کیفیته مثل پروجکت رد مثل سونی که خود اسپنسر که یسری خیلی قبولش دارن بارها تحسین کرده عملکردش رو

      • 2B گفت:

        پس لطفا اب رو بریزید اونجا که میسوزه :blush:

        کاش شرایطی پیش بیاریم که جای تمسخر بحث کنیم راجب بازیها من چند روز پیش تحلیل psnf@cod رو خوندم راجب لست خیلی عالی و جذاب بود البته قول دادن که راجب تریلر ds هم تحلیل کنن که متاسفانه فعلا خبری نیست باو یه مقدار هم بحث حرفه ایی کنید

      • داداش از شروع بحثت زدی جاده خاکی این چه وضعیه
        من گفتم “این حرکت سونی مسخره کردن طرفداراشه” تو زدی تو کار انجصاریای شاهکار سونی که ربطی به موضوع مقاله و کامنت من نداشت. من اگه به سونی ایمان نداشتم خودم ps4 نداشتم که…
        بحثم این بود سونی با قبول نکردن کراس پلی داره میزنه تو ذوق منه طرفدار میخوای بتل بازی کنی پلیر نیست میخوای تایتانفال بزنی جونش بالا میاد تا پلیر پیدا کنه چند وقت پیش doom و اینجاستیس ٢ اپدیت گردم هیچکی نبود حالا میتونی بیای از عملکرد سونی تو بخش های دیگه برام کامنت بزاری
        پ.ن : کراس پلی اونقدر به درامد سونی از طریق طرفداراش ربط نداره طرفدارای واقعی کنسولشونو برای بازی انحصاری خریدن نه این مضخرفات. مثنکه سونی مارو نشناخته.

    • goldberg68.the.beast.graphic.is.HERE گفت:

      اپدیت لطفااا
      وان ایکس مترو رو ۴k نیتیو اجرا کرد
      BRING DA BEAST
      :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :lion: :lion: :lion: :lion: :lion: :lion: :lion:
      https://gamingbolt.com/metro-exodus-dev-xbox-one-x-is-a-beast-games-native-4k-resolution-is-testament-to-that
      مثل اینکه وان ایکس با اپدیت خاصی قویتر از پارسال شد
      مترو !!!
      نیتیو فورکی؟!!!
      C’MON

    • big_cypher گفت:

      الان کی گفته بازیا خالی از پلیرن من خودم بشخصه بکی از بازیای انلاین رایگانو بازی میکنم که اصن شهرتی تو ایران نداره و تو استور سونی هست و برای pc هم هست این بازی دربرابر گیمایی مثل بتلو فورتنایتو اینا اصن حرفی واسه گفتن نداره از نظر شهرت ولی هیچوقت سروراش خالی نبوده

      • خودت میگی بازی رایگان. بازیای رایگان پلیرای خودشو داره و با بازی ۶٠ یا ٣٠ دلاری قابل مقایسه نیست .فورتنایتم یکی از دلایلی که از پابجی خیلی پیشی گرفته رایگان بودنشه. تازه وقتی سیستم مچ میکینگ بر اساس پینگ های نزدیک به هم باشه اوضاع وخیم ترم میشه. همین فیفا قبل اپدیت جام جهانی اصلا ما که پینگمون بده رو با کسی نمینداخت این قضیه درباره ww2 و خیلی بازیا صدق میکنه که از حوصله من خارجه بیشتر توضیح بدم کدوم بازیا.

  • سونی یک بخش بزرگی از مخاطب هاش بازار خود ژاپنه با سلیقه کاملا متفاوت نسبت به غربی ها کلا با شرایط الان مایکروسافت به سود سونی نیست این کار رو انجام بده خصوصا این که سونی فعلا داره هزینه زیادی رو عناوین انحصاری میکنه و جای ریسک و ضرر نداره پس ترجیح میده راحت با ریسک کمتر بچسبه به افزایش فروش به کمک انحصاری های بیش تر و به گفته خودشون انحصاری هایی که هنوز معرفی نشدن.

  • goldberg68.the.beast.graphic.is.HERE گفت:

    خخخخ سونی فنا فکر کردند عاشق چشم ابروشون شده
    بیشترین کمپانی که به فکره پول
    بخداقسم همین کمپانی بود میگفت اول نسل که نمیخواد مایکرو موفق بشه
    و حتی جشن پایکوبی راه انداخته بود
    البته اینو بدونیم اپل بیشتر از سونی دنبال پوله

  • Dad of War گفت:

    من به عنوان یه گیمر قطعا دوست دارم که سونی هم از کراس اور پشتیبانی کنه ولی این کار چه سودی واسه سونی داره که بخواد همچین کاری کنه؟ ضرر هم میکنه اتفاقا

  • از همون موقع که نذاشتن اکانت‌ های دیگه فوتنایت روی PS4 استفاده بشه مشخص بود. این موضوع کاملا به ضرر سونی هست. اگر تعداد عناوینی که به صورت کراس پلی قابل بازی باشن زیاد بشه، دیگه کسی از پلی استیشن برای بازی های آنلاین استفاده نمیکنه و تنها همون عناوین انحصاری تک نفره رو میخرن.
    مایکروسافت و نینتندو با گذشته خیلی فرق دارن. الان مایکروسافت بجای فروش سخت افزار به دنبال درگیر کردن کاربرا با سرویس های مختلفه. نینتندو هم داره به سمت بازی‌ های سرویسی میره.
    تا حالا فکر کردین که چرا سونی همیشه محتوای انحصاری کال یا دستینی رو میخره. برای اینه که لاین آپ خودش به جز بعضی موارد، اصلا محتوای آنلاین ندارند.
    بازی‌های کراس پلی در حال بیشتر شدن هستن و مقابله سونی با این مسئله تنها به خودش ضرر میزنه.

    • fbjg گفت:

      البته ته خبر میگه اگه بازی باز ها فشار وارد کنند ممکنه سونی موافقت کنه
      اگه یه عده از دوستان فن بازی هاشون رو کنار بزارند و کمی واقعیت رو ببینند و فشار وارد کنند حتما سونی کوتاه میاد

    • نکته اینجاست بیشتر گیمرها یک کنسول دارن. از بین ۸۰ میلیونی که PS4 فروخته شاید فوقش ۲۰ میلیون از افرادی که PS4 خریدن کنسول دیگه‌ای هم داشته باشن. حالا مسئله اینجاست که اگه فروش سوییچ و X1 رو جمع بزنی باز به فروش PS4 نمیرسن و اگه سونی این قابلیت کراس پلی رو اضافه نکنه بیشتر پلیرها ترغیب میشن که PS4 بخرن تا کنسول های دیگه. همین مایکروسافت عاشق چشم و ابروی گیمرها نیست که بیاد این قابلیت رو بخاطر راحتی گیمرها بزاره.
      اصلا یک سوال. خیلی بازی ها روی PS4 قابلیت کراس‌پلی دارن مثل فورتنایت یا راکت‌لیگ. حالا اصلا خیلی مهمه واقعا که سونی بیاد این قابلیت رو بزاره تا مثلا شما رو Xbox بازیت رو بخری و سودش بره تو جیب مایکروسافت و روی PS4 بازیش کنی؟

      • ببین تا الان اینطور بود که اگر میخوای با دوستات بازی کنی، باید PS4 بخری. اما الان تعدادی از بازی ها فارق از پلتفرم این امکان رو فراهم میکنن. مثلا من میتونم با برادرم که روی پیسی فورتنایت بازی میکنه، بازی کنم.
        این موضوع با فورتنایت خیلی بیشتر به چشم میاد. الان شما میتونی با تمام پلتفرم‌ ها به جز PS4 بازی کنی. اگه چند وقت دیگه فیفا یا بازی های دیگه هم این امکان رو فراهم کنن، آیا باز هم مجبوری پلی استیشن بخری؟
        الان که آخر نسله اما اگه این موضوع ادامه پیدا کنه برای نسل بعد سونی بد تموم میشه. الان اپیک، مایکروسافت، نینتندو و یسری ناشرای دیگه موافق این کار هستن و تنها سونی مخالفه که خود به خود به عنوان آدم بده دیده میشه.

        • این قابلیت دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره. این نسل نشه قطعا نسل بعد میشه و منم حرفم برای همین نسل هست. از طرفی هم این قابلیت که بازی‌ای رو بخری و بتونی برای همه پلتفرم‌ها بازیش کنی به نظرم علاوه بر ناکارآمد بودن برای شرکت‌ها هم منفعتی نداره.

    • Mikasa گفت:

      سونی تو کل تاریخ گیم دوبار شکست خورد
      یکی لانچ ps3 ( که آخر نسل جبران کرد)
      یکیps vita
      شک نکن راهی براش پیدا میکنه 🙂
      همین الانشم وضع نینتندو خیلی بدتر از سونیه تو آنلاین حداقل ۲ سالی کار داره
      از طرفی سونی اگه کراس پلیو قبول کنه
      خیلیا دلیلی نداره خریدنps4 براشون
      خیلیا برای اینکه بتونن با دوستاشون که اونامps4 داشتن ، بازی کنن ، ps4خریدن
      یکی از دلایل اولیه که فاصلهps4 با ایکس باکس هم زیاد شد همین بود یعنی خریدار میدید همه ی دوستاش ps4 دارن خودشم میرفت ps4‌میگرفت علی رغم اینکه ایکس باکس تو زمینه آنلاین بهتره
      حالا اگه این دلیل برداشته بشه
      از نسل بعد سونی شکست سنگینی از این سمت میخوره
      خیلیا راحت میرن ایکس باکس میگیرن و با دوستاشون بازی میکنن بدون اینکه نیازی بهps4 باشه
      چون سرویسای آنلاین ایکس باکس بهتره
      و سونی رسما اون قشر خریدار که فقط مولتی بازی‌میکنن رو از دست میده
      در نتیجه این سیاست قبول کردنش فقط به ضرر سونیه
      شاید به نفع گیمرا باشه ولی کدوم گیمرا؟ گیمرایی که آنلاین مولتی پلتفرم بازی میکنن
      ولی این عقب موندن سونی در دراز مدت آثار منفیم خواهد داشت مثل کم شدن بودجه برای توسعه انحصاری هایی با هزینه سنگین و سود کمتر مثل دیترویت
      کاهش ریسک پذیری استودیو ها و ساخت صرفا نسخه های جدید یه ip ( دقیقا وضع الان ایکس باکس)
      این نسل سونی جلو بود که تونست کلیipجدید توسعه بده
      اگه نسل بعد شکست بخوره ازین ریسک‌پذیریا خبری نخواهد بود
      پس قبول کردن کراس پلتفرم هم سود داره هم ضرر
      فقط میشه صبر کرد تا دید نتیجه چی میشه

    • metallmind گفت:

      اتفاقا بنظر من برعکس این قضیه صدق میکنه بیشتر کسانی که طرفدار سونی هستن محتویات داستانیو به آنلاین ترجیح میدن و سونی هم بخوبی به این مسئله آگاهی داره برای اینه که تقریبا بیشتر یا حتی شاید بشه گفت همه بازیای انحصاری سونی محتویات قوی داستانی دارن و بشخصه برای کسایی امثال من داستان نقش مهمیو بازی میکنه.
      اما در مورد کراس شاید مثال درستی از نظر بقیه نباشه اما شما شنیدی تا حالا بنز و bmw با مشارکت هم کاریو انجام بدن یا سامسونگ و ال جی یا…… کلی مثال دیگه میتونم بزنم.
      برای من گیمر مهم داشتن بازیای خوب و عالی برای بازی کردنه و تا زمانی که سونی به این خوبی داره نیازهامو تامین میکنه هر تصمیمی که بگیره بعنوان طرفدارش موافقش هستم .

      • فرشاد گفت:

        به شدت با این دوست خوبمون موافقم حقیقتا در دنیای سونی افراد کمی به سمت بازی های مولتی میرن چون هدفشون واقعا بازی کردن بازی های ناب سونی هستش مثلا دنیای هوریزون رو فرض کن آنلاین بخوای با اون جک و جونور ها چندین شخصیت بازی کنی فایده نداره به شخصه امیدوارم هیچوقت سونی کراس پلتفرم رو عملی نکنی چون واقعا از بازی های آنلاین خوشم نمیاد و علاقه ای بهشون ندارم بازی های آنلاین بیشتر به درد فقط چند بازی کردن و تکراری شدن میخورن تنها بازی که در تمام عمر گیمریم اونم به مدت بیشتر از ۱۰ سال بازی کردم دوتا – ورلد آف وارکرفت و خلاصه بازی های بیلیزارد و استراتژیکی بوده چون معتادشونم البته نه من کل دنیا به غیر از اینا دیگه بازی های آنلاین حال نمیدن

  • هیچ وقت نباید این اتفاق بیوفته ps4 با ۸۰ میلیون جمعیت احتیاجی به پلیر های ایکس باکس نداره…..

  • Electro Pop گفت:

    Sony فقط صبر کن Scarlett خوشگله بیاد.

  • amir 2721 گفت:

    به نظر من کراس پلتفرم بین pc و کنسول مسخره ترین چیز ممکنه مثلا فرض کنید تو فورت نایت با یک کاربر pc درگیر بشید خب مطمئنن اون میتونه سریع تر بسازه و ایمینگش هم از یک شخصی که با کنترلر بازی میکنه بهتره و اون کاربر کنسول شانس کمی در برابر کاربر pc داره

  • amir_22 گفت:

    جینگیلیه یوشیدا فینگلیه ps4 :rotfl:

    • Electro Pop گفت:

      من از طرف ایشون از همه ی PS Fan ها معذرت می خوام.

    • Y PS گفت:

      چی شد؟ شما که میگفتی سایت گیمفا مال سونی فن هاست و نظرات ما مایکروفن ها تایید نمیشه؟!
      ببین اونی که بغلش کردی چه به روزتون آورده که فقط تو همچین پستایی برای مسخره کردن زبونتون باز میشه…بدبختا :rotfl:

      • amir_22 گفت:

        والا من با ته سانسور دارم نظر میذارم یعنی اگه همین نظرهای سانسور شدم رو هم تایید نکنن دیگه خیلی …………… بگذریم اونی که بغلش کردم خیلی مخلصش هم هستم تا نسلها هم که مایکرو ایکس باکس بده بیرون میخرمش و روزی هم که خدا نکنه زبونم لال اگه مایکرو از گیم بره کنار اون روز منم از دنیای گیم خداحافظی میکنم و با هیچ پلتفرمی هم بازی نخواهم کرد

  • فرشاد گفت:

    در کل واسه من آفلاین باز که عاشق بازی های ماجراجویی و داستانی طولانی هستم که هر بازی رو آنلاینی خوشم نمیاد خیلی توفیقی نداره بازی آنلاینی که تورو به وجد نیاره بازی نیست

  • vergil2max گفت:

    اینجوری بیشتر به نفع مایکرو تموم میشه تا سونی
    حق با سونی

  • leftovers گفت:

    طرفدارای سونی از بازیای کنسول راضی هستندکه فروشش ۱۰ ساله از ایکس باکس بیشتره ملت به بازی اهمیت میدن نه به این چرتو پرتا

  • عجب. ولی سونی و پلی استیشن مال یه نفر نیست که کلی سهام دار که همه‌ی اونا مخالفن.
    ما که مشکلی نداریم. کسی هم همه دوستاش پلی استیشن دارن مجبور نیست بره ایکس باکس بخره.

  • mahdi.r گفت:

    فقط کشته مرده اون فن های ایکس باکسی هستم که فکر میکنن مایکروسافت واسه عشقی که به طرفداراش داره تو این صنعت فعالیت میکنه
    فرق سونی با مایکروسافت اینه که سونی به طرفداراش احترام میزاره و بهشون چیزی هایی که واقعا میخوان میده که اسمش بازیه نه این قابلیت مسخره که الکی دارن گندش میکنن
    نمیدونم چرا کسی نمیگه که مایکروسافت چرا اینقدر تو این نسل تو عرضه بازی ها بد عمل کرده
    و امسال یه بازی بالا ۷۰ هم نداشت درحالی که سونی تا الان ۲ تا بالای ۹۰ و یه ۸۰ داشته ایشالله با اسپایدر من میشه ۳ تا بالای ۹۰

  • Pazikon گفت:

    من که مشکلی ندارم چون همه دوستام ps4 دارن یکی دوتا هم قبلا اکس باکس داشتن که رفتن ps4 خریدن اخرش

  • Gameresaade گفت:

    دلیل اصلی علاقه ی سونی به پول این است که خیریه تاسیس نکرده است -_-

  • Y PS گفت:

    دلیل اینکه سونی کراس پلی رو قبول نمیکنه اینه که کنسول بیشتری فروخته و نمیخواد اونارو از دست بده…مایکرو و نینتندو که این نسل عقب افتادن برای جبران فروش خودشونو به آب و آتیش میزنن در حالی که مایکروسافت تا چند وقت پیش پیشنهاد سونی برای کراس پلی رو رد می کرد.

  • DeadSpace گفت:

    بهتره که نشه اینجوری، کاملا مخالفم :no:

  • ASSADullah گفت:

    میدونید این مشکل چطور حل میشه.
    کافی که سونی یه بازی آنلاین انحصاری بزنه تمام
    اینجوری هم فروشش بیشتر میشه و هم اون دسته از کاربرای آنلاینی هم راضی میشن 😎

  • zelda.. گفت:

    دقیقن مث پول پرستیش، و عملن کلاه برداریش با پرو.. که تفاوت فاحشی با پی‌اس۴بیس نداره ولی اونقد هایپو افزایش قیمتو اینارو داره..
    .
    د مرد مومن، کسی که کنسولتو خریده ینی اکوسیستم تورو میخاد، ینی چه میترسی کسی که چیزی رو با مایکروسافت میخره بدت میاد با پی‌اس بازیش کنه؟؟
    .
    خودتونو گرفتین بغل؟
    .
    سرورای خیلی ع بازیات همین الان خالیه.. بزا به لایو بپیوندیم شاد شیم

    • Pejman hasani گفت:

      برو xbox بگیر شاد شو.مجبورت نکردن که ps4 بگیری

    • Mikasa گفت:

      یه ‌کمپانی نام ببر پول پرست نباشهD:
      همین پول پرست سه بار پول داده بازیdreams از اول ساخته شده و کنسلش نکرده درحالیکه بقیه راحت بازی کنسل میکنن
      همین پول پرست ۳۵ میلیون دلار خرج بازی دیوید کیج کرده درحالی که ممکن بود فروش خوبی نکنه بعد برو ببین بقیه کمپانیا برای انحصاریاشون چقدر خرج میکنن
      همین پول پرست با اینکه توسعه دلست گاردین ۱۰ سال طول کشید ، بازم کنسلش نکرد
      همین پول پرست اگه نبود نمیتونستین بازی دست دوم بخرین چون ایکس باکس اول نسل میخواست مانع بشه از خریداری مجدد بازی دست دوم

  • Ghost گفت:

    مصلحت اندیشه پول داره که با انحصاری و چیزای دیگه کنسولش رو خوب ساپورت میکنه دیگه :-))

  • A Player گفت:

    تا اونجایی که من شنیدم و خوندم نسل قبل هم مایکروسافت همین کار رو با سونی کرد و الان هم سونی داره همین کار رو میکنه و دست بردار هم نیست.

  • زمانی که یک شرکت انتفاعی تشکیل میشه هدف اصلی سود دهیه. توی بحث پول پرستی سونی بدون شک از مایکروسافت پول پرست تر هست چرا بخاطر سرویس های کلی مایکروسافت مثل Game pass، Play anywhere و حتی زمان عرضه ویندوز ۱۰ (رایگان بودن ویندوز ۱۰ برای کسانی که نسخه اصلی ویندوز ۷ و ۸ رو داشتن در سال ابتدای عرضه). اما بحثی که هست سونی به هیچ عنوان طرفدارانش رو دست کم نمیگیره این رو میشه از بازی های خوبش فهمید. در کل به نظر من که هر سه کنسول مهم نسل فعلی رو دارم از نظر بازی های انحصاری که مهمترین دلیل خرید یک کنسول هست سرگرم کننده ترین بازی ها رو نینتندو داره (زلدا، ماریو و اسپلتون)، تعاملی ترین بازی ها رو مایکروسافت داره (Sea of Thieves، PUBG و سری فورتزا به خصوص هورایزن) و بهترین بازی ها از نظر داستانی و شخصیت پردازی رو هم سونی داره (لیست زیاده). در کل بازی های انحصاری مایکروسافت و نینتندو (به خصوص مایکروسافت) از نظر زمان بازی کردن بیشتر مخاطب های خودشون رو نگه میدارن اما بازی های سونی مخاطب های بیشتری دارن و عملا بعد از تمام کردن کامل بازی کشش اولیه خودشون رو از دست میدن برای مثال بعد از تمام کردن کامل GOW دلیلی برای ادامه بازی وجود نداره و نهایتا ۲ تا ۳ بار بازی رو به اتمام برسانید اما بازی مانند Sea of Thieves یا فورتزا به دلیل تعامل با سایر بازیکنان و فعالیت های بسیار اجازه بازی تا ساعت های بسیاری رو به شما میده

دلیل اصلی مخالفت سونی با بازی میان پلتفرمی پول است - گیمفا