فیل اسپنسر: می‌خواهم تمام ۲ میلیارد بازی‌باز جهان به بازی از طریق استریم کردن بپردازند - گیمفا
فیل اسپنسر: می‌خواهم تمام ۲ میلیارد بازی‌باز جهان به بازی از طریق استریم کردن بپردازند - گیمفا
فیل اسپنسر: می‌خواهم تمام ۲ میلیارد بازی‌باز جهان به بازی از طریق استریم کردن بپردازند - گیمفا
فیل اسپنسر: می‌خواهم تمام ۲ میلیارد بازی‌باز جهان به بازی از طریق استریم کردن بپردازند - گیمفا

فیل اسپنسر: می‌خواهم تمام ۲ میلیارد بازی‌باز جهان به بازی از طریق استریم کردن بپردازند

امیرحسین نصرتی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
فیل اسپنسر: می‌خواهم تمام ۲ میلیارد بازی‌باز جهان به بازی از طریق استریم کردن بپردازند - گیمفا

سال‌های زیادی است که مدام درحال شنیدن جمله‌ی احتمالاً ناخوشایند “نسل بعدی، آخرین نسل حضور کنسول‌ها است” هستیم که توسط بسیاری از تحلیلگران و صاحب نظران عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی بیان می‌شود. اما هرچه بیشتر می‌گذرد و هرچه تکنولوژی بیشتر پیشرفت می‌کند ما نیز کم‌کم به امکان صحت این جمله در آینده بیشتر اعتقاد پیدا می‌کنیم؛ به عنوان مثال چندی پیش و در E3 2018 شاهد این بودیم که الکترونیک آرتس (Electronic Arts) از سرویس استریم جدید خود رونمایی کرد و این موضوعات زمانی جدی‌تر می‌شوند که در خبری می‌شنویم مایکروسافت نیز به آینده‌ی بدون حضور کنسول‌ها ابراز علاقه می‌کند.

به‌تازگی فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت در مصاحبه با The Guardian صحبت‌هایی درباره‌ی آینده‌ی کنسول‌ها و اتفاقاتی که دوست دارد برای توسعه‌دهندگان بیافتد به‌میان آورده است. با این‌که او چهار پیش سال کار خود را با هدایت ایکس‌باکس از نقطه‌ی “وسیله‌ای برای جلو بردن نسل” به “برنامه‌ی اول بازی‌باز” شروع کرد، اعتقاد دارد که مجبور کردن بازی‌بازان به خرید سخت‌افزار جدید باعث ایجاد محدودیت برای توسعه‌دهندگان می‌شود چراکه آن‌ها مجبور هستند تا بازی خود را برای سیستم‌های مختلفی بسازند و این عمل باعث از دست دادن گستره‌ی مخاطبان زیادی می‌شود.

می‌خواهم شاهد این باشم که توسعه‌دهندگانی که با آن‌ها در ارتباط هستم بتوانند به تمام ۲ میلیارد نفری که بازی می‌کنند دست یابند و مجبور نباشند تبدیل به استودیویی شوند که به جای این‌که برروی یک بازی تک‌نفره‌ی داستان محور تمرکز کنند، سه بازی مختلف را باهم ترکیب کنند و مطابقت دهند؛ چراکه این تنها راهی است که به کمک آن می‌توان به بستری بزرگ‌تر دست یافت. هدف ما آوردن بازی‌های باکیفیت به تمام دستگاه‌های روی کره‌ی زمین است.

سخنان اسپنسر جالب و قابل توجه است اما آینده‌ای که او سعی در ترسیم آن دارد به‌نظر دست‌کم تا پایان نسل بعدی توسط مایکروسافت محقق نخواهد شد چراکه چندی پیش و در رویداد E3 2018 فیل اسپنسر به صورت علنی در دست ساخت بودن کنسول بعدی ایکس‌باکس را تائید کرد.

نظر شما درباره‌ی سخنان فیل اسپنسر و دیدگاهی که نسبت به آینده‌ی نسل‌های کنسولی دارد چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: می‌خواهم تمام ۲ میلیارد بازی‌باز جهان به بازی از طریق استریم کردن بپردازند - گیمفا
فیل اسپنسر: می‌خواهم تمام ۲ میلیارد بازی‌باز جهان به بازی از طریق استریم کردن بپردازند - گیمفا
فیل اسپنسر: می‌خواهم تمام ۲ میلیارد بازی‌باز جهان به بازی از طریق استریم کردن بپردازند - گیمفا
فیل اسپنسر: می‌خواهم تمام ۲ میلیارد بازی‌باز جهان به بازی از طریق استریم کردن بپردازند - گیمفا
فیل اسپنسر: می‌خواهم تمام ۲ میلیارد بازی‌باز جهان به بازی از طریق استریم کردن بپردازند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Last Of Us گفت:

    من میخوام مثل ادبیات آدم منطقی و غیر متعصب سایت صحبت کنم. پس تائید کنید
    مشتی محکمی بر دهان یاوه گویان که فکر میکنند رایز گرافیکش از اردر بیشتره
    آقای گلدبرگ که صحبت تا شب از ایکس باکس میری بالا و از رو نمیری
    یک نظر سنجی که ۴تا فیک مثل تو رفتن تو یک فروم رو میگی منبع؟
    اینو چی میگی؟
    If we’ve said it once, we’ll say it again – Ready At Dawn Studios’ The Order: 1886 is an amazing looking game. It’s perhaps the best looking console game available now and for sure one of the best looking games of all time
    منبع:
    https://gamingbolt.com/the-order-1886-deconstructing-the-graphics-technology-retail-version-compared-to-older-builds
    :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:
    بابا تو ۴تا بازی جدید به طرفدارات بده ۳۰ میلیون رو راضی کن نمیخواد لقمه گنده تر از دهنت برداری ۲ میلیارد رو راضی کنی :rotfl:

    • allfreegamer گفت:

      به شخصه اگه بازیها یه روزی بطور کل آنلاین بشه و بازی آفلاین ساخته نشه و کنسول جدیدی نباشه من با صنعت گیم خدا حافظی خواهم کرد و فقط نسل های قبلی رو تجربه میکنم

    • PSFAN@COD گفت:

      شما رو ریپلای دارم می کنم چون شما داری بحث گرافیک رو شروع می کنی ولی طرف صحبتم همه هستید.
      مسئله به شدت ناراحت کننده که توی سایت از زمان معرفی وان ایکس دیده شده این هست که فن های این کنسول و بعضا فن های سونی چندضلعی و وضوح بیشتر که همراه باشه با رزولوشن بالاتر و ابعاد بزرگ تر را تنها ملاک های گرافیک بیشتر می دانند!
      از این ناراحت کننده تر این که سازنده این مثلا گرافیک برتر چون سونی یا مایکرو هست پس کل بازی های رقیب با گیمپلی هاشون رو باید ریخت دور و و باید اون کنسول رو خرید چون به قول فن ها ش گرافیک اون بازی بیشتره اونم به دلیل بالایی که گفته شد.
      میخوام نظر شخصی خودم را در این باره بگم.اون چیزی که شما می بینید و این که چقدر تصویر بازی واقع گرایانه است،تنها یک فاکتور و معیار برای بررسی گرافیک بازی هست.چندین فاکتور دیگه در کنارش قرار می گیره تا گرافیک بازی رو شکل بده.
      گرافیک یعنی ترسیم و نگارش.توی یه بازی ویدیویی شاید واقع گرایانه بودن تصویر باعث لذت بخش تر شدن تجربه شما بشه و بگید “واو!این فیلمه یا گیم؟؟!!!!” اما اگر همون بازی در طراحی مناظر و رنگ آمیزی محیط خودش نقص داشته باشه و نتونه محیط خوبی ایجاد کنه عین این می مونه که شما دارید یه فیلم خسته کننده نگاه می کنید
      به مناظر زیبای ویچر ۳ دقت کنید.اگر مانیتور شما حتی ۱۶کی هم باشد تصویر درخت ها در دوردست واقعا با وضوح بالا دیده می شوند؟قطعا خیر ولی باز هم منظره مورد نظر به شما حس خوبی می دهد مثل تصویر زیر
      http://www.gamesheim.com/wp-content/uploads/witcher-3-xbox-one-x-view.jpg
      به آسمان آبی،درختان سبز و انبوه و پر شاخ و برگ و طراحی محیط و جاده های دور دست ها نگاه کنید.تکسچر هر کدوم از این موارد در این فاصله دور اصلا خودش را نمایش نمی دهد ولی زیباترین منظره ممکن را به شما می دهد.
      https://image-cdn.hypb.st/https%3A%2F%2Fhypebeast.com%2Fimage%2F2018%2F06%2Fghost-of-tsushima-gameplay-trailer-twtr.jpg?w=960&q=90&fit=max
      در تصویر بالا هیچ تکسچری در حد و اندازه های بازی هایی مثل رایز و اردر نیست ولی انعکاس زیبای نور در برگ های قرمز و نارنجی پاییزی و نورپردازی بازی این صحنه را در ذهن مخاطب حک می کند.
      شما در این صحنه ها به تکسچر ها نگاه کردید؟به این که مثلا اون برگ چقدر به واقعیت نزدیک هست؟قطعا خیر.چیزی که باعث زیبایی تصویر شد طراحی و گرافیک هنری بازی بوده است.(لطفا تریلر اصلی بازی را نگاه کنید)
      شما فرض کنید می خواهید یک منزل را دیزاین و طراحی کنید.
      به شما بهترین ابزار و تجهیزات را می دهند.اگر نبوغ هنری و خلاقیت نداشته باشید محال است بتوانید اجزا را متناسب با هم قرار دهید.بعد ها نتیجه کار شما طوری می شود که هر جزئی از محیط در نوع خودش بی نظیر است ولی زیبایی به منظره منزل نمی دهد چون در تناسب با محیط نیست!
      فکر می کنم حالا متوجه منظور من بشوید.گرافیک در دو بحث بررسی می شود.گرافیک فنی و گرافیک هنری.گرافیک فنی همون تکسچر هست و واقعیت گرایی تصویر که بعضی ها فکر می کنند تنها عنصر موثر در گرافیک بازی است،عنصر دوم که خیلی مهم هست یعنی همون گرافیک هنری یعنی شما چطور مواردی را که در قسمت اول یعنی گرافیک فنی ساخته اید کنار هم قرار می دهید و منظره مورد نظر را می سازید.
      حالا واقعا می توان به این مطلب اشراف کامل دست یافت که چرا گاد با تسکچر های ضعیف تر از رایز و اردر بهترین گرافیک نسل هشتم هست.این بازی با طراحی بی نظیر محیطش و قرار دادن اجزای محیط به شکل خیره کننده و فراموش نشدنی محیط هایی را خلق کرده که به صد تا محیط نیمه کوچک ولی نزدیک به واقعیت دو بازی نامبرده ارزش دارد.
      انتخاب کنید:محیط کوچک و تکسچر های واقع گرایانه و طراحی بد محیط ، محیط بزرگ و تکسچر ضعیف تر و طراحی بی نظیر محیط
      اگر قرار بود همه چیز تکسچر باشد گاد و انچارتد ۴ امکان گرفتن لقب بهترین گرافیک نسل هشتم را با وجود رایز و اردر هرگز نداشتند.
      معنای گرافیک به راستی چیست؟غیر از ترسیم و نگارش هست؟غیر از این هست که باید محیط زیبا طراحی کنید؟آیا محیط زیبا فقط یک محیط شبیه ساز واقعیت هست؟نمی توان با اندکی خلاقیت و نبوغ هنری تصویر غیر واقعی ولی زیبا خلق کرد که در ذهن مخاطب باقی بماند؟چرا وقتی حرف گرافیک می زنیم همه ذهن ها سمت این می رود که باید چهره اشخاص با فیلم و واقعیت مو نزند؟
      حالا اگر شما نبوغ و خلاقیت و استعداد هنری ندارید و فقط به واقعیت نزدیک بودن را ملاک برتری گرافیکی می دانید که فبها،برید خوش باشید با رزولوشن ۴ کی و ۸ کی
      اما اگر اندکی با حرف من موافق هستید دیدگاه خود را لطفا عوض کنید
      اگر قرار باشد گیم را برای گرافیک و نزدیک به واقعیت بودن بازی کنیم،فیلم ۴ کی بهتر نیست؟گیم برای گیمپلی باید بازی شود نه گرافیک،گیم باید داستان داشته باشد،داستانی که در ذهن انسان خودش را تا ابد جای دهد،حتی قرار است تمام انلاین باشد و داستانی نداشته باشد،باز هم دلیلی نمی بینم ملاک اول گرافیک باشد،لازم است گیمپلی بازی خوب باشد.
      لطفا بین بازی ویدیویی و فیلم سینمایی تفاوت قائل شوید.
      پ.ن:گیمر های ما چی بودند و چی شدند،یه زمانی وقتی دو تا فن سونی و مایکرو با هم بحث می کردند شروع می کردن شاهکارای کنسولشون را نه در بحث گرافیک بلکه توی داستان و گیمپلی میریختن روی دایره،حالا وضع طوری شده باید فن مایکرو بیاد از تنها داشته کنسولش یعنی پیکسل بیشتر دفاع کنه،واقعا ناراحت کننده است.
      رایز و اردر گرافیک دارن ولی چه فایده؟
      گرافیک این دو تا مفت هم نمی ارزه،گیم باید گیمپلی خوب داشته باشه،اگر قرار بود گرافیک بازی را موفق کنه الان…
      اصلا اهمیت نمیدم این کامنت طرفداری از سونی هست یا مایکرو،دارم از کل فلسفه گیمینگ که توی وبسایت گیمفا خلاصش کردید توی اسکرین شات از دو تا بازی شکست خورده اردر و رایز دفاع می کنم.
      اصلا گرافیک تلو از همه بازیای مایکرو پایین تر.من موندم بعضی از فنای مایکرو گیم رو برای گرافیک می خرند؟یعنی اون هیجان و استرس تریلر تلو هیچ ارزشی نداره براتون که فقط حرف از گرافیک می زنید؟
      چشم ها را باید شست،طور دیگر باید دید…

      • احسنت
        این کامنت شما رو اگر کسی بدون تعصب بخونه طرز فکرش در مورد گرافیک و ملاک یک بازی شاهکار تغییر میکنه.
        اما خب متاسفانه برخی از تفکر و دید بی طرفانه پرهیز میکنند و به جهالت خودشون ادامه میدند.
        گرافیک در نگاه اول یعنی طراحی هنری که در شاهکار هایی مانند زلدا و سولزبورن و گاد و ویچر به وضوح قابل مشاهده هست.
        گرافیک تنها به معنای کیفیت تکسچر ها نیست.
        از این قضیه که گذر کنیم یک بازی برای شاهکار شدن تحت هیچ شرایطی به یک گرافیک خفن احتیاج نداره. ( منظور از گرافیک در اینجا رزولوشن و کیفیت تکسچر ها هست نه طراحی هنری) بلکه مهم ترین ملاک برای شاهکار شدن در ابتدا داستان و شیوه روایت و زیر مجموعه های آن(از قبیل شخصیت پردازی) و سپس طراحی هنری یا همان منظور اصلی از گرافیک و در مقام های بعدی گیم پلی که نقش بسیار مهمی هم در موفقیت یک بازی ایفا میکند قرار دارد. سپس موسیقی و صدا گذاری شخصیت ها و محیط.
        ای کاش عده ایی متوجه این موضوع و صد البته مفهوم اصلی گیم و اولویت های یک شاهکار بشوند
        :yes: :yes: :yes:

      • Last Of Us گفت:

        من نیز صدای شمارو شنیدم
        و اگر دقت کنی و همه شاهدن من همیشه گفتم گیم پلی و داستان مهمه و بازی های مثل شول نایت با گرافیک پیکسلی بهترین بازی های عمرم بودن یا کشاورز پلی ۱ با اون گرافیک پایینش و….
        این عکس ها رو هم در جواب یاوه گویان گذاشتم
        بسیار زیبا توضیح دادی و عالی دمت گرم
        به عنوان یک طومار نویس با طومارت حال کردم
        البته شایان ذکر است که هم اردر قشنگ بود هم رایز و جفتشون حقشون خورده شد به نظر من
        تازه تو گرافیک فقط تکسچر و مدل ها نیستند
        بحث نورپردازی هم هستش. بحث رندرینگ هستش. بحث ریگینگ و انیمیشن کاراکتر ها هستش. بحث پارتیکل ها هستش و….. که همه در کنار هم میشن گرافیک یک بازی و گیم پلیش
        داستان هم که نباشه که هیچی. انگری بردز هم گیم پلیش قشنگه ولی کسی یادش میمونه همچین بازی ای رو؟ نه ولی داستان هایی مثل لست بایوشاک تا آخر عمربا آدم میان حتی اگر دو از جون آلزایمر بگیری
        ولی عده ای گیر ۴کی و پیکسل بیشتر و چاشنی بازی گرافیک هستند که خوب اگر اینا از نسل ماها شروع به بازی کرده بودن درک بهتری از بازی کردن داشتن

      • Pejman hasani گفت:

        داداش خدا و پیغمبراش هم نمیتونن این دسته از افراد رو قانع کنن حالا هر چه قدر که دوس داری دلیل منطقی براشون بیار

        • goldberg68.the.beast.graphic.is.HERE گفت:

          pscode fan @
          اولا تو اون عکس ویتچر وان ایکس گرافیکی تر بود
          نمیدونم چطور دیدی حالا
          تازه رفتی با مولتی پلفرم مقایسه کردی
          دومااااا همه بازیای سونی دانگرید دارند حالا اگه بازی نهایی اون گرافیکو داشت من اسممو عوض میکنم
          والا ۹۰ درصد بازیای سونی دانگرید بود ما که بخیل نیستیم انشالله بهتر بده اصلا

          • PSFAN@COD گفت:

            متاسفم نه برای تو،برای خودم که این همه نوشتم ولی اصل مطلب به تو منتقل نشد،ازت معذرت میخوام.
            اون عکس ویچر روی ایکس باکس وان هست،از عمد اون عکس رو آوردم تا کسی فکر نکند این کامنت را چون فن پلی می نویسد پس قصد حمایت از سونی دارد
            فقط دعوتت می کنم دوباره بخونیم و اگه کسی حوصله داره بیاد برات توضیح بده مفهوم این مطلب چی بود
            موفق باشی

        • allfreegamer گفت:

          حالا منم دیلایلی قانع کننده برای انتخاب xbox one برا تون میارم یک ۶۰۰ تمن ارزون تره دو بازیها رو میشه بصورت آفلاین با ۱۵۰ تمن روی هارد ریخت سه ریسینگ انحصاری ۴ پشتیبانی از نسل قبل پنج امکانات اینترنتی و گیم پس حالا چرا خودتون قانع نمیشید پس اینجا به نتیجه میرسیم هم ps4 هم xbox one برتری های خواص خودشونو دارند

      • jecond smile گفت:

        دیدم زید نوشتی لایک کردم ولی حال خوندن نداشتم 😀

      • Reason گفت:

        کامنتت خیلی زیبا بود بنظرم به صورت یه پست باید در سایت قرار بگیره!

      • Y PS گفت:

        چقدر قشنگ نوشتی داداش
        اون از کامنت قبلی در مورد نوآوری های لست ۲ اینم از این…سونی فن ها به داشتن دوستی مثل شما افتخار میکنن :yes:

      • saeed_nl70 گفت:

        گاد با تکسچر های ضعیف؟ خوبی؟
        برا ما میای از گرافیک هنری و فنی میگی؟
        بعد میفرمایی اگه با انجینی که کانتر رو ساختن بیان یه گرافیک هنری خوب بدن یعنی بهتره؟
        انجین و مهندسیشو گرافیک فنی گاد آف وار رو شست قشنگ انداخت کنار خشک بشه!!! ده بار هم تکرار کرد که ضعیفن..باشه اونا ضعیف رایز بازیه پنج سال پیش قوی!
        با این معادله ای که فرمودی بازیه inside از همه اینا بالاتر قرار میگیره!

    • devilgodes گفت:

      خب الان گرافیک اردر بهتر بود تو برنده شدی ما شکست خوردیم
      چنددرصد سهام سونی بت رسید ؟
      سرویسمون کردی با این مطالب نا مربوط سر هر پست

    • ali.xbox گفت:

      سلام اولا با بازی های داستان محور مخالف نیستم ولی بازی های انلاین هم هیجان بیشتری دارن هم تو یادها میموننن مثلا همین جام جهانی رو ببین گل ایران به مراکش یا دها گل دیگه تااخر تو یاد همه میمونه انلاین هم همینه دوستان لحظات نابی که هر وقت مچ جدیدی شروع میشه میتونی حسش کنی ولی بازی های داستانی هیجانش همون دقایق اوله و بعضی ها نمیخوان قبول کنن من خودم گاد اف وار رو تموم کردم و لذت هم بردم ولی هرچی بود تموم شد رفت هرچند خاطراتش تو ذهنت بیاد ولی انلاین خاطراتش تو هر مچ موندگارن که میدونی با استریم کردن لشدتشو با بقیه شریک میشی حالا برو داستانتو مرور کن

  • God of gears گفت:

    استریم کردن بازی های تازه ساخت یعنی مرگ هنر و خلاقیت در صنعت گیم
    دیگه کسی چند سال وقت نمیزاره رووی بازیش و همه برای اینکه خرجشون بتونن در بیارن مجبورن به سمت مولتی شدن برن مثل بازی های کم کیفیت سی اف تیوز و sod
    Ea. مایکرو با این کارشون گند میزنن به صنعت گیم

  • Hunter Dreams گفت:

    خرج اینترنت بازی بازانه ایرانیم میدی ؟؟؟ :-))

  • amir2hashmati گفت:

    اسپنسر جان شما همیشه عزیز دل ما بودی و خواهی بود بزرگ مایی ولی با این حرفت مخالفم اساسی من ببخش 😉

  • تصور دنیای گیم بدون کنسول که به نوعی تبدیل به نماد این صنعت شده برام سخته چه از سمت سونی چه مایکروسافت قطعا اشتباه بعضیا نمیتونن بدون کنسول سر کنن این حقیقت که دنیای گیم به شدت وابستگی داره به کنسول ها. فت فیل هم شب میخواب صبح یک تصمیم جدید میگیره نه به تبل کنسول نسل های بعد زدن و اطمینان بخشیدن نه به این تکنیک های حذف کنسول. یک روز دیدی گفت دارندگان ایکس باکس از این پس دیگه کنسول شما تحت حمایت ما نیس برین هر طور صلاح میدونین باهاش حال کنین چون نون الان تو استریم من و مایکرو هم زدیم تو این خط.

  • Last Of Us گفت:

    دوباره توسنتم مشت محکمی بر یاوه گویان بزنم ( طبق ادبیات اون بنده خدای منطقی پس نباید مشکلی باشه که تائید نشه درسته؟
    :rose: :rose: :rose: :rose:

    مقایسه گرن توریسمو و فورتزا ۷ که بعضی ها فکر میکنند فورتزا گرافیکش بالاتر هستش حتی با اون ۴کی
    از دیجیتال فاندری جون . فقط کافیه خودتون برید یوتیوب و ببینید
    :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:
    عکس اول به کیفیت چمن و کچلی چمن و همینطور سائیده شدن رنگ کنار جاده نگاه کنید و کیفیت نورپردازی و درخت ها
    عکس دوم به کیفیت جزئیات چراغ ها نگاه کنید
    عکس سوم به شیدر فلزی رینگ نگاه کنید چقدر واقعیه
    عکس چهارم حتی قفل در رو هم درست کردن. تو خود جی تی ای قفل در رو ساختن؟
    عکس پنجم به شاخ و برگ درختان و انعکاسشون نگاه کنید که کار رو واقعی تر و طبیعی تر کرده
    دیگه امیدوارم با این مقایسه ها شاهد ۴تا کامنت غیر منطقی در مورد سربودن فورتزا اونم به خاطر ۴تا ماشین و پیست بیشتر نباشیم. هرچی گرافیک و جزئیات بازی بالاتر باشه صحنه سنگین تر میشه و از اون طرف حجم بازی میره بالا
    و شما نمیتنونی کلی ماشین یا آب و هوای داینامیک رو اضافه کنی. گلدبرگ جای تو و هم کنسولی هات بودم چند ماه از غارم در نمیومدم
    این عکسارو هم سونی فنای عزیز سیو کنید که بعدا این موجود اگر اومد حرف زد بکنید تو چشمش بلکه از رو بره
    این همه باید بیاید از سونی با منبع دفاع کنی آخرش ما بشیم غیر منطقی سایت و یک سری مولتی اکانت بیان از سوزش زیراب بزنن :rotfl: البته سن کم اقتضا میکنه اینجور چیزا
    http://uupload.ir/files/yap_untitled-1.jpg
    http://uupload.ir/files/hp2r_untitled-2.jpg
    http://uupload.ir/files/k2q6_untitled-3.jpg
    http://uupload.ir/files/k3t0_untitled-4.jpg

    http://uupload.ir/files/0nd_untitled-5.jpg

    • General raam گفت:

      عشقم مشت نبود و سیلى بود 😐 تقلیدم بلد نیستى 🙂 بعدشم از عکس پروفایلت معلومه کى سیلى میخوره :clap:

    • goldberg68 گفت:

      علی چرا خودت اپلود میکنی ؟؟؟؟
      معلومه داری دست کاری میکنی
      خخخخ اصلا چرا فورزا رو تو شب با گرن تو روز مقایسه میکنی ؟ بعد میگی نورپردازی بهتره خب چون روزه !
      خسته نباشی دلاور
      گفتم اگه میتونی تو یک تایم روز مقایسه کن اونم تصویر از عقب باشه
      گشتم_نبود_نگرد_نیست#

      • JJSTYLE36 گفت:

        اینو انقد کپی میکنم تا یه ادعای دیگه از خودت در کنی و جواب اینو بدی گیمر گرافیکی
        حالا من ی سوال دارم…چرا سال ۲۰۱۲ فارکرای ۳ با گرافیک خوف گوتی نشد ولی dishonored با گرافیک سل شید شد گوتی؟چرا واکینگ دد شد گوتی بهترین بازی دانلودی؟ چرا امسال آنچارتد گوتی نشد(از فاز حق خوری بیایم بیرون مساله مقایسه گرافیکه) ولی overwatch با گرافیک کارتونی گوتی شد؟ چرا گیرز ۴ و هیلو ۵ شدن ۸۴ با گرافیک خوف و ب قول تو گاد با گرافیک “پایین تر”(ب قول خودت) شد ۹۵؟ آها فهمیدم…چون گرافیک معیار خوبی بازی نیست…چون پرستیدن پیکسل و فریم ریت (درحالی ک شما ها این مشکل رو تو وان معمولی انکار میکردین) فقط ازت یه گیمر مصنوعی میسازه چون چشمت رو چیز های بزرگتر میبندی(مثه موزیسین هایی ک گوش هاشون رو با شنیدن آهنگ هایی ک بار موسیقیایی ندارن ضعیف میکنن(این مثال رو واسه این زدم ک ب خودت نگیری ک بهت توهین کردم …هرچند بهونه همیشه برات هست))

        • goldberg68.the.beast.graphic.is.HERE گفت:

          عزیزم راجع به گرافیک حرف میزنم
          بعد عزیز تو شوتر انلاین و ریسینگ مایکرو تو متا بالاتره
          چرا ناراحت میشی

          • JJSTYLE36 گفت:

            منم دارم میگم شماهایی ک همیشه سنگ گرافیک رو به سینه میزنین چیز های دیگع هم هست…من نمیخوام به کسی توهین کنم ولی با شماها فقط باید با زبون خودتون صحبت کرد واسه همین میگم ک متاسفانه چیز دیگه ایی ندارین ک باهاش پز بدین…واسه همین گیر میدین به تعداد سطح تیز روی گوشه های شخصیت ها ک شاید لست ب اندازه بازی های مایکرو گرافیک نداشته باشه(شاید) ولی در حالت معمولی هم در سطح بالا و عالی قرار داره
            در مورد آنلاین ها…مقاله دو سه هفته پیش گیمفا در مقایسه آنلاین و آفلاین رو بخون و ببین در طول تاریخ چنتا بازی آنلاین اسطوره شدن؟یعنی واقعا فک کردی واسه ناتی مشکله مثه اکتی کل بازی رو بر منای آنلاین بودن قرار بده؟
            در مورد ریسنیگ من کی به مایکرو گیر دادم؟حتی تو پست فورزا به علی پاور هم گیر دادم
            ناراحت میشم چون از حماقت و رفتار های بچگانه بدم میاد…ناراحتم چون نمیتونین مثه دوتا آدم بالغ باهم حرف بزنین …منی ک با کلی حرف و احساسات میام تو کامنت ها دوس دارم بتونم آزادانه و بدون ترس از نقد و تهمت تعصب نظر بدم…ناراحتم چون با اینکه از کنفرانس مایکر لذت بردم مجبور شدم جلو شماها نقدش کنم و ناراحتم چون سر لست امثال تو لذتشو برام کم کردن و ناراحتم ک مسولین هم هیچکار نمیکنن

        • Aiden گفت:

          چرا سال ۲۰۱۲ فارکرای ۳ با گرافیک خوف گوتی نشد ولی dishonored با گرافیک سل شید شد گوتی؟
          اشتباهات رو اصلاح میکنم:
          فارکرای ۳ بعد از مراسم vga منتشر شد به خاطر همین اصلا تو مراسم شرکت نکرد
          واکینگ دد گوتی مراسم vga رو گرفت و بیگ وینر هم شد.

    • Gears of war گفت:

      آره گرافیک گرن بیشتره :yes:
      حالا برو همون گرن رو بازی کن ببین ده دقیقه بیشتر میتونی تحملش کنی 😎

  • Hmmm گفت:

    معایب استریم کردن برای ما گیمرای ایرانی با سرعت اینترنی که داریم بیشتر از مزایاشه!
    در ضمن بازیای انحصاری جدا از کیفیت بالایی که دارن باعث میشن یه رقابتی بین استدیو ها و کمپانی های بازی سازی بوجود بیاد که خودش باعث پیشرفت و بهتر شدن بازی ها میشه!

  • General raam گفت:

    فدات شم رئیس خوشتیپ :inlove: هرچى شما بگى همونه :yes: :heart:
    BIG BOSS

  • TheSantader گفت:

    من:میخوام فیل اسپنسر و اعضای مایکروسافت را با اینترنت ایران آشنا کنم.

  • Cell گفت:

    رویای شیرینی هست عمو فیل :laugh: :rotfl:

  • Last Of Us گفت:

    عشقم اسپنسر تو جواب همین ۳۰ میلیون که کنسولت رو خریدن بده ۴تا بازی جدید بشون بده
    نمیخواد بری سراغ ۲ میلیارد :pain:

  • N.S.A گفت:

    در نهایت این هدفیه که تمام سازندگان در ذهنشون دارند اینکه در آینده نزدیک گیمرها بدون نیاز به سخت افزار خاصی بتونند همون لحظه که بازی رو می‌خرند بازی کنند و البته استریم کردن یک بازی ۴k نیاز به اینترنت فوق العاده قوی با پینگ پایین می خواد البته استریم کردن بازی ها با دیش های مخابراتی ماهواره ای الان هم شدنی هست ولی متاسفانه اینجا ایرانه و با این سبک پیشرفت باید با صنعت گیم خداحافظی کنیم

  • farshadx گفت:

    اصلآ از این کار خوشم نمیاد
    به نظرم این اهداف رو دنبال میکنه این سیاست
    ۱-بازیهارو دیگه نمیشه به هیچ عنوان کرکی بازی کرد
    ۲-هزینه های ساخت کنسول ندارن
    ۳-هزینه های پشیبانی از کنسول دیگه ندارن
    ۴-برای بازیکردن احتمالآ یه اکانت پولی نیازه به جز پولی که واسه بازی میگیره
    به نظرم که خوب نیست
    اینترنت قوی میخواد!!
    حالا اگه اینترنت قطع شد چی؟!
    اگه ما نخواستیم اینترنت بگیریم یا شارژ کنیم چی؟!
    به نظرم اینجوری ماکرو فقط کمک میکنه به استیم(چون فکر میکنم سونی هم با ماکرو هم عقیده است بازیهای نسل قبلش رو همین الآ استریم میکنه واسه pc)

  • Roman گفت:

    فیلی جون راضی به زحمت نیستیم تو به آی پی هات گند نزنی بزرگ ترین کارو کردی

  • وای که چقدر فیل اسپنسر حرف میزنه! تو‌ رو‌ خدا بس کن!

  • Y PS گفت:

    این ۴۰ میلیون رو راضی نگه دار ۲ میلیارد پیش کش!

    • Last Of Us گفت:

      ۳۰ میلیون
      آمار رسمی نیومده که ۴۰ میلیون ( در اصل ۳۹٫۱ ) میلیون فروخته
      فیل یک بازیش رو ۴نفر بازی میکنند میاد آمار ناهاری که پلیراش موقع بازی خوردن رو میده
      بعد به نظرت اگر ۳۹٫۱ میلیون کنسول فروخته بود الان تو بوق و کرنا نکرده بود ؟

  • itisK گفت:

    شتر در خواب بیند پنبه دانه…

  • Amirooo گفت:

    از دست دست اندرکاران این سایت دلگیرم که هر چی کامنت اسپم و بی ربط که مال ۲ ۳ تا کاربر و هیچ ربطی به هیچ کدوم از پستها نداره و هدفشون فقط به گند کشیدن این سایت تایید میکنند.کسانی که خودم علنا دیدم در بخش نظرات سایتهای گیم دیگه به گیمفا و ادمیناش و کاربراش توهین میکنند.فقط متاسفم :no:

    • داداش منم از وقتی دیدم حرفم رو گویا نمی بینند یا توجه نمیکنن دیگه نمیگم … گیمفا اون گیمفای قدیم نیست هر اسپمی میاد رو تایید میکنه بالاخره خوبه موضوع شلوغ باشه دیگه لاقل من اینطور میبینم چون دلیلی نداره این حجم از اسپم تایید بشن … چه بسا که خود ادمین ها هم (عموما خبر گذار ها نه همشون بعضیا از دوستای خوب خودمونن ) در این اسپم ها شرکت میکنن …داشتم با یه زومجی فن بحث میکردم (من خودم هم زومجی رو میبینم هم گیمفا اما چندین ساله گیمفا مقصد اصلیمه )یه چیزی که گفت این بود که بخش نظرات گیمفا …. هست و دهن من درجا بسته شد چون واقعا راست میگفت … حالا ما هرچقدرم بگیم آقا تایید نکنید … اصلا اگر خیلی خسته کنندس این کار لاقل توی پست های خبر نظرات رو ببندن بهتره … قدیمیا سایت قطعا موافقن با نظرم اما یسری کم سن و سال نمیتونن از بحث های مسخره و به نظر خودشون جذاب دست بکشن …
      منم یه ۱ ماهی میشه تصمیم گرفتم کمتر نظر بدم و “شاید ” چون پست های داداش سعید حداقل نظراتش همیشه بیشتر مربوط به مقاله و پست بوده نظر دادم اونم به لطف همت دیدن نظراته که بی ربطا رو تایید نمیکنه …
      من باشم از دم مثل زومجی همه ی این افراد رو بن میکنم ..
      شرمنده بابت اسپم اما در جواب به داداش امیر بود …
      قضاوت نمیکنم اما شاید فکر میکنن یا فکر میشه که بقیه تعداد نظرات رو میبنن اما اشتباهه خیلیا که عضو همین گیمفا نیستن مثل همون سایتا که اشاره کردی کامل بخش نظرات رو میخونن و تو سایتایی مثل زومجی گاها دیدم که خیلی راجعش بحث میکنن و تازه میگن و میخندن به گیمفا و عموما کاربراش که خود ما هم جزوشونیم …
      ——————————————-
      فیل اسپنسر زیاد حرف میزنه اما در کل این استریم کردن به نفع هیچکس ( تو ایران ) نیست چون نت ایران بعضی وقتا به زور یه صفحه رو بالا میاره تازه اگر نزنن کلا همه چیو شیلتر کنن 😀

  • Cair3x گفت:

    دمت گرم داداش پس اون اینترنت مام جور کن …

  • این بابا هنوز چهل میلیون مخاطب نداره،اومده از دو میلیارد حرف میزنه

  • Mohamady گفت:

    اصلا این حرفاش ربطی به شکستش به سونی نداره ها یا اصلا ربطی به نصف کمتر فروختن کنسولش نداره

فیل اسپنسر: می‌خواهم تمام ۲ میلیارد بازی‌باز جهان به بازی از طریق استریم کردن بپردازند - گیمفا
فیل اسپنسر: می‌خواهم تمام ۲ میلیارد بازی‌باز جهان به بازی از طریق استریم کردن بپردازند - گیمفا