با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا
با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا
با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا
با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا

با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3

مهدی رحیمی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا

باز هم ای تری، و باز هم شروع لحظات هیجان انگیز و لذت بخش که شامل معرفی بازی‌های جدید، نشان دادن اطلاعات و تریلرهای بیشتر از بازی‌های از پیش معرفی شده، و تا حد زیادی، لحظات نه چندان خنده‌دار برای تلاش برای بامزه بودن سازندگان بازی است. این را می‌توان خلاصه‌ای از کنفرانس امسال یوبیسافت در ای تری دانست. با تحلیل کنفرانس یوبیسافت در ای تری ۲۰۱۸ با گیمفا همراه باشید.

هر بار، امید. هر بار، هایپ. هر بار، هیجان بسیار بالا برای تجربه‌ی یک بازی جدید یا نسخه‌ی جدید یک مجموعه‌ی مورد علاقه. شاید شیرین‌ترین لحظات برای یک گیمر، وقتی باشد که می‌فهمد بالاخره یک بازی که مدت‌هاست انتظارش را می‌کشیده، آماده‌ی انتشار است. یا این‌که یک بازی که مطمئن نبوده حتی ساخته می‌شود، با انتشار یک تریلر معرفی شود و البته، اخبار جالب دیگر در خصوص بازی‌ها که همه و همه این رویداد را به یکی از جذاب‌ترین رویداد‌های گیمینگ دنیا در هر سال تبدیل کرده است. بر طبق سنت هر ساله، امسال نیز یوبیسافت کنفرانسی مربوط به بازی‌های خودش ارائه داد که با ارائه‌ی تریلری از بازی مورد انتظار بیاند گود اند اویل دو، که به نوعی یک پیش درآمد بر بازی اول به حساب می‌آید، شروع کرد، و با نمایشی خیره‌کننده از نسخه‌ی جدید اساسینز کرید به آن خاتمه داد.

با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا

بر طبق سنت هر ساله، امسال نیز یوبیسافت کنفرانسی مربوط به بازی‌های خودش ارائه داد که با ارائه‌ی تریلری از بازی مورد انتظار بیاند گود اند اویل دو، که به نوعی یک پیش درآمد بر بازی اول به حساب می‌آید، شروع کرد، و با نمایشی خیره‌کننده از نسخه‌ی جدید اساسینز کرید به آن خاتمه داد.

در ابتدا، نسخه‌ی دوم بازی بیاند گود اند اویل همراه با انتشار تریلری پخش شد. در این تریلر، شاهد حمله‌ی یک سفینه‌ی عظیم‌الجثه به سفینه‌ی شخصیت‌های اصلی شدیم و در انتها، یک نمای خیلی جالب و شیطانی را از جید جوان دیدیم که بسیار خشمگین به نظر می‌رسید. پس از آن، دو نفر از دست اندرکاران بر روی سن آمدند و شروع به صحبت در مورد جهان بازی کردند که گویا قرار است بسیار بزرگ باشد و البته، لذت زیادی را برای بازیبازان رقم بزند. پس از آن، در اقدامی کمی عجیب، جوزف گوردون لویت، بازیگر نسبتا شناخته‌ شده‌ی هالیوود، و همچنین یکی از موسسان شرکت هیت رکورد، بر روی صحنه آمد و شروع به توضیح در مورد کار خود در این بازی کرد. اولا، نکته‌ای که باید بدانید تاکید نسبتا زیاد سازندگان بازی بر روی بسیار بسیار بزرگ بودن جهان بازی و این که چگونه می‌توانید دنیای بازی را یکپارچه کاوش کنید. مورد بعدی، این بود که گفته شد برای ساخت این دنیای بسیار بزرگ، از جامعه‌ی هنری علاقه‌مند نیز دعوت می‌شود تا به تیم سازنده در ساخت بای کمک کنند و این فرصتی به بازیبازان و هنرمندان علاقه مند در سراسر جهان می‌دهد تا با استفاده از خلاقیت خود، نقشی هر چند کوچک در ساخت و کامل کردن این دنیا داشته باشند. اینجا، جوزف وارد می‌شود و با خوشحالی و مسرت تمام، اعلام می‌کند که به کمک شرکت او، فایل‌های گرفته شده از طرف بازیبازان پردازش می‌شوند و این‌گونه نیست که به طور از ده موزیک فرستاده شده، بهترین آن‌‌ها انتخاب شود و بقیه دور ریخته شوند. هر چند، توضیح دقیقی در مورد نحوه‌ی انتخاب موارد مختلفی که بازیبازان در آن کمک می‌کنند و این‌که چگونه این کمک‌ها انتخاب می‌شوند یا این‌که هر کدام از این کمک ها به چه مقدار در بازی تاثیر دارند، داده نشد، اما آدرس سایت هیت رکورد برای علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته شد که برای اطلاعات بیشتر می‌توان به آن مراجعه کرد. در کل، ایده‌ی جهان بزرگ، مخصوصا پس از فاحعه‌ی نو منز اسکای، دیگر چندان جذابیتی از خود نشان نمی‌دهد. اشتباه نکنید، حهان بزرگ در یک بازی برای گشت و گذار در آن عالی است. اما این مهم وقتی عملی می‌شود که این جهان بزرگ، پر از جزییات ریز و درشت باشد که گشتن در آن و قدم زدن در کنار جاده‌ها یا خیابان‌های آن، به امری لذت بخش بدل شود. اگر جهان به شدت بزرگ باشد، اما چیزی برای جست و جو نباشد یا لذت کافی از گشتن در آن به بازی‌باز دست ندهد، پس می‌توان گفت شرکت سازنده‌ی بازی انرژِی خود را در جای اشتباهی صرف کرده است. همه می‌دانند که یک برکه‌ی کوچک ولی عمیق، هزاران بار بهتر از یک دریای با عمق یک متر است. در اینجا، بحث کمک گرفتن از بازیبازان نیز هست که اگر درست انجام شود، نه تنها باعث جذابتر شدن بازی خواهد شد، بلکه پتانسیل این را دارد که عصر جدیدی از بازیسازی را رقم بزند که در آن، علاقه‌مندان و طرفداران از هر جای دنیا می‌توانند در ساخت بازی مورد علاقه‌شان کمک کنند. از آن طرف، اگر اشتباه انجام شود، نتیجه‌ یک اشوب درهم و برهم است که سر و تهش معلوم نیست و هر کدام از ساخته‌ها، از یک جا سر در می‌آورند که نباید آنجا باشند. در کل، امید است این بازی بتواند موفق ظاهر شود، ولی، باید حواسش باشد در دام مشکلات گفته شده و مشکلاتی که شاید بعدا سر راهش پیش بیاید، نیفتد.

با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا

همانطور که میدانیم، یویسافت در ارائه‌ی تریلرهای خیره کننده همیشه عالی عمل کرده است و این کنفرانس نیز از این قانون مستثنی نیست.

پس از آن، جاستین کروگر، تهیه کننده‌ی مربوط به بخش جامعه‌ی بازیبازان رینبو سیکس سیج، بر روی صحنه‌ آمد و از موفقیت‌های این بازی و البته تورنمنت‌هایی که به زودی قرار است در سراسر جهان مربوط به این بازی برگزار شوند، سخن گفت. و از آخر، از ساخت و پخش یک مستند بازی در مورد تیم قهرمانی رینبو سیکس سیج خبر داد که در اگوست سال جاری پخش می‌شود و با نام یک ذهنیت دیگر، شناخته می‌شود.

پس از آن، شاید به بدترین یا خجالت‌آورترین بخش کنفرانس می‌رسیم، که شاید به خودی خود بد نباشد، اما در کل، روش اجرا و پیاده‌سازی نادرستی داشت. آنتی ایلوسو، کارگردان نسخه‌ی جدید ترایالز، بر روی یک موتور کراس به داخل سالن کنفرانس آمد و پس از یک زمین خوردن عمدی و شکست میز جلوی خودش، از جای خود بلند شد و اعلام کرد که ترایالز، یک بازی در مورد زمین خوردن و دوباره بلند شدن است. با این‌که پیامی که می‌خواست در مورد خودش و بازی‌اش به مردم بفرستد، کاملا درست و قابل تقدیر است، اما نحوه‌ی پیاده سازی آن، می‌توانست بهتر باشد. در هر صورت، بازی معرفی شد و پس از آن، برد هیل، یکی از یوتیوبرها که کانالی به نام دانشگاه ترایالز در یوتیوب دارد، به روی صحنه آمد و اعلام کرد که به عنوان کسی که برای مدت زیادی است دارد بازی‌های مجموعه‌ی ترایالز را بازی می‌کند، همراه با نوزده نفر دیگر که همه‌ی آن‌ها به عنوان نخبه‌های بازی‌های ترایالز شناخته‌ می‌شدند، برای دو سال گذشته، در ساخت این بازی با ایلوسو همکاری داشته‌اند. در آخر نیز، یک بتای محدود در ادامه‌ی سال جاری برای بازی معرفی شد که هیجان انگیز به نظر می‌رسد. در کل، فلسفه‌ی از جامعه‌ی بازیبازان کمک بگیر تا بازی‌ات را بسازی، در این دیده می‌شود. البته، در اینجا، کمک گرفتن از جامعه‌ی بازیبازان، در حد کنترل شده‌تری اتفاق افتاده است و به نظر می‌رسد این روش نسبت به روش اول، کمی بهتر باشد و نتیجه‌ی بهتری در محصول نهایی مشاهده شود.

با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا

در اینجا، کمک گرفتن از جامعه‌ی بازیبازان، در حد کنترل شده‌تری اتفاق افتاده است و به نظر می‌رسد این روش نسبت به روش اول، کمی بهتر باشد و نتیجه‌ی بهتری در محصول نهایی مشاهده شود.

در قسمت بعدی، ما با یک سورپرایز مواجه شدیم. جولیان گرایتی، کارگردان بازی دیویژن دو بر روی صحنه‌ آمد و بازی را با انتشار یک تریلر، معرفی کرد. در اینجا، پس از معرفی کردن، شروع به توضیح دادن در مورد دنیای بازی و البته گیم‌پلی بازی کرد که در مواقعی، بسیار جذاب به نظر می‌رسیدند. در اینجا گفته شد که کارهای شما نیز بر روی دنیای بازی تاثیر شگرفی می‌گذارند و تک تک اعمال شما، مهمند. پس از آن، گفته شد که با پایان بازی، شما باید یکی از سه تخصص موجود در بازی را انتخاب کنید تا در بخش آنلاین، از آن تخصص استفاده کنید. و البته، هر تخصص سلاح مخصوص به خود و روش جنگیدن منحصر به فردی دارد و این باعث جذابتر شدن رقابت‌های آنلاین می‌شود. همچنین، نکته‌ای که جولیان به شدت روی آن تاکید داشت، پشتیبانی مداوم از بازی و ادامه‌ی پشتیبانی برای سال‌های متمالی پس از انتشار بازی بود. حتی گفته شد که سه دی ال سی کاملا رایگان، برای سال پس از عرضه‌ی بازی نیز در نظر گرفته شده است. گویا شرکت‌های بازیسازی بالاخره متوجه شده‌اند که فقط با هایپ و فروش یک بازی، نمی‌توانند موفقیت خودشان را تضمین کنند و حتی اگر برای پول هم شده، باید به بازی‌ای که می‌سازنند اهمیت دهند. حداقل خوب است که بدانیم موضوعی مانند قضایایی که در ابتدای عرضه‌ی فور هانر پیش آمد، تکرار نخواهد شد.

بعد از آن، یک موسیقی زنده از بازی ماریو ربیدز کینگدام: دونکی کانگ ادونچر اجرا شد و بعد از آن، نوبت به معرفی بازی اسکول اند بونز رسید که به شخصه، برای من جذابترین بخش کنفرانس بود. درست است که از آخرین بازی که یک بازی دزد دریایی درست حسابی داشتیم مدتی می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد این بازی ارزش این مدت صبر کردن را داشته باشد. بازی در اقیانوس هند اتفاق می‌افتد و کمی پس از پایان دوره‌ی طلایی عصر دزدان دریایی است. زمانی که دیگر شما به تنهایی نمی‌توانید زنده بمانید و باید به دیگران و دوستانتان نیز تکیه کنید. البته، دزد دریایی همیشه یک دزد می‌ماند و حتی این امکان دارد که در میانه‌ی مبارزه بر علیه شما برگردد. مکانیک‌های گیم‌پلی، گسترده و جذاب به نظر می‌رسند. به طور مثال، شما می‌توانید توپ‌های دوربرد را برای کشتی خود خریداری کنید، اما باید در نظر داشته باشید که آسیب این توپ‌ها کم است. با می‌توانید توپ‌های کوتاه‌برد، ولی به شدت مخرب انتخاب کنید. مورد بعدی، دنیای پویای بازی است که مثالی از آن نیز در کنفرانس نشان داده شد. شما در حال تعقیب یک کشتی هستید که می‌بینید آن کشتی از کنار یک قلعه‌ی بسیار مستحکم عبور می‌کند. هیچ شکی در ذهن شما نیست که این قلعه، اگر از کنار آن رد شوید، بدون هیچ تردیدی، توانایی نابود کردن کشتی شما را دارد، پس، با استفاده از تعدادی پرچم‌های قلابی، خود را به عنوان یک دوست جا می‌زنید تا به آرامی از کنار قلعه عبور کنید. پس از عبور از قلعه، می‌بینید که طعمه‌تان به سمت یک جزیره می‌رود، و به خاطر این که بتوانید به طعمه شبیخون بزنید، از پشت جزیره دور می‌زنید تا بتوانید او را غافلگیر کنید.  شما با موفقیت کشتی را نابود می‌کنید و غنائم خود را برمیدارید. اما حالا، یک کشتی بسیار پر قدرت از پرتغال به شما حمله می‌کند و برای دفاع از غنائم خود که تازه به دست آورده‌اید، مجبورید از خود دفاع کنید. شما به دزدان دریایی در آن نزدیکی درخواست کمک می‌دهید و آن‌ها نیز کمک شما را قبول می‌کنند. پس از یک نبرد نفس گیر، شما پیروز می‌شوید. اما ممکن است حالا دزدان دریایی که به کمکتان آمده‌اند شروع به حمله‌ به شما کنند. گرافیک بازی بسیار چشم‌نواز و زیباست و به نظر می‌رسد با یک عنوان قوی طرف باشیم که قرار است بسیار هم لذت بخش ظاهر شود.

با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا

شما می‌توانید توپ‌های دوربرد را برای کشتی خود خریداری کنید، اما باید در نظر داشته باشید که آسیب این توپ‌ها کم است. با می‌توانید توپ‌های کوتاه‌برد، ولی به شدت مخرب انتخاب کنید.

پس از آن، یک بازی وی آر و ترسناک به نام ترنسفرنس که در مورد کاوش ذهن یک فرد بود، معرفی شد و تاریخ پخش آن نیز پاییز سال جاری معرفی شد. پس از آن، تریلری از بازی استارلینک، بتل فور اتلس پخش شد که محیط‌های مختلف بازی، و جهان آن را نشان می‌داد. البته، شباهت عجیبی نیز از لحاظ گرافیکی در این عنوان و عنوان نو منز اسکای به چشم می‌خورد. شما برای نجات دنیا، به همراهانی نیز نیاز دارید که بر اساس اتفاقات مختلف کنار شما جمع می‌شوند. در اتفاقی نسبتا جالب، اقای گیلموت، یکی از موسسان و سی ای اوی شرکت یوبیسافت بر روی صحنه آمد و از آقای میاموتو، که در کنار حضار نشسته بود، تقدیر کرد. شخصیت استارفاکس، که از شخصیت‌های زیرمجموعه‌ی شرکت نینتندو است نیز در بازی استارلینک حضور دارد و به همین دلیل، آقای گیلموت از آقای میاموتو تشکر ویژه‌ای داشت و همچنین به رسم یادبود، مجسمه‌ای از سفینه‌ی استارفاکس به او هدیه داد که البته  با خوشحالی زایدالوصفی که همه‌ی ما با آن آقای میاموتو را میشناسیم، مواجه شد. در آخر، اعلام شد که شخصیت استارفاکس، به طور انحصاری فقط در پلتفرم سوییچ قابل بازی است و توضیحاتی در مورد بازی داده شد.

با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا

شخصیت استارفاکس، که از شخصیت‌های زیرمجموعه‌ی شرکت نینتندو است نیز در بازی استارلینک حضور دارد.

پس از آن، یک بسته‌ی الحاقی جدید همراه با چهار کاراکتر قابل بازی، برای بازی فورهانر معرفی شد که البته زیاد هیجان انگیز نبود، ولی یا به عنوان یک حرکت بازاریابی، یا به عنوان نشانه‌ای از پشیمانی یوبیسافت، یا شاید هم هردو، عنوان شد که نسخه‌ی پایه‌ی بازی فورهانر، در یوپلی به صورت رایگان عرضه شده و تا آخر همایش ای تری، به صورت رایگان باقی خواهد ماند. بازی بعدی نیز، کرو دو بود که مربوط به مسابقات مختلف با انواع مختلف ماشین، موتور، هواپیما و موتور می‌شود که بازی جذابی به نظر می‌رسد.

در آخر، به مهمترین بخش کنفرانس، یا بهتر بگویم، بازی‌ای که اکثرا منتظرش بودیم، اساسینز جدید می‌رسد. شعبه‌ی کوبک یوبیسافت، در سه سال گذشته در حال توسعه‌ی عنوان اساسینز کرید اودیسی بوده‌اند و نکات جالبی نیز از بازی، علاوه بر نمایش یک تریلر و مقداری گیم‌پلی از بازی عنوان شد. یکی از نکات جالب، اینست که می‌توانید چه به عنوان زن و چه به عنوان مرد، بازی را به اتمام برسانید و تفاوتی بین این دو نفر وجود نخواهد داشت. البته، باید بین دو شخصیت از پیش تعیین شده یکی را انتخاب کنید، اما جالب است که این انتخاب به بازی اضافه شده است. نکته‌ی بعدی، اضافه شدن المان های نقش آفرینی مانند انتخاب دیالوگ و درخت ارتقا به بازی است. که باز هم به نظر می‌رسد یوبیسافت در تلاش برای جذابتر کردن تجربه‌ی بازی خود برای هواداران است. پس از آن، مقداری گیم‌پلی از بازی نشان داده شد که شامل یک صحنه‌ی مبارزه نیز می‌شد و به نظر می‌رسید ضربات نیز از حس سنگینی خوبی برخوردارند و برخورد را به درستی منتقل می‌کنند. در کل، بازی به نظر می‌رسد که بسیار جذاب باشد. همراه با یک نیزه‌ی شکسته که گویا نقش مهمی نیز در داستان دارد، گویا باید مانند دفعه‌ی قبل، انتظار یک نسخه‌ی جذاب دیگر از سری بازی‌های محبوب اساسینز را بکشیم.

با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا

کته‌ی بعدی، اضافه شدن المان های نقش آفرینی مانند انتخاب دیالوگ و درخت ارتقا به بازی است. که باز هم به نظر می‌رسد یوبیسافت در تلاش برای جذابتر کردن تجربه‌ی بازی خود برای هواداران است.

در کل، اگر بخواهیم یک دید کلی به کنفرانس امسال یوبیسافت داشته باشیم، می‌توان گفت آن‌ها از اشتباهات خود درس گرفته‌اند و سعی کرده‌اند تا جایی که می‌توانند، سعی و تلاش خود را بر روی باکیفیت کردن بازی‌های خود بگذارند. در چند بازی، کمک گرفتن از بازیبازان بسیار به چشم می‌خورد که برای ساخت و کامل کردن بازی، از آن‌ها کمک گرفته شده است. این مهم، اگر به درستی اجرا شود، می‌تواند فرصت خوبی باشد تا یک بازی بسیار منحصر به فرد عرضخ شود و به طبع، از این به بعد بازی‌های بیشتر مانند این ببینیم. در کنفرانس، بر روی انتخاب‌های شما در بازی نیز تاکید بسیاری شد و سازندگان در بازی‌های مختلف، می‌خواستند به شما اطمینان دهند که انتخاب‌های شما در بازی اهمیت دارند. در کل، به نظر می‌رسد یوبیسافت در حال یادگیری و تلاش برای جبران اشتباهات گذشته‌ی خود است و این را با ارائه‌ی یک کنفرانس خوب، تا حدی اثبات کرده است و بینندگان به را به اندازه‌ی کافی از کنفرانس خود راضی نگه داشته است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا
با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا
با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا
با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا
با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • postman گفت:

    کنفرانس امسال یوبیسافت از نظر سورپرایز یکی از بدترین هاش بود ولی خب از نظر محتوا واقعا راضی کننده بود . هم بالاخره صحنه های هر چند کمی از BGE2 نشون دادن . هم تریلر از دیویژن ۲ . هم نمایش مفصل اودیسه . هم استارلینک و نمایش جذاب اسکال اند بونز . فقط کافی بود اسپلینترسل رو معرفی میکردن تا جزو بهترین کنفرانسا بشه

  • کنفرانسش متوسط بود ولی در مقابل کنفرانس سونی و ماکروسافت واقعا سطحش خیلی پایین تر بود.سوپرایز خاصی هم که نداشت!!!!

  • Reza ss گفت:

    مزخرف ترین کنفرانسی بود ک دیدم
    مردمو احمق فرض کرده
    با اون as مزخرفش ک شبیه دل ال سی اورجینز بود.

  • PC and PS4 گفت:

    خشک ترین کنفرانس
    نه پرنس بود
    نه اسپلینتر سلی ….
    همش ip های تکراری و خسته کننده…

  • واقعا از ubisoft خیلی خیلی بیشتر از اینا انتظار داشتم.هر سال که e3 شروع میشد توجهی به هیچ کنفرانسی نداشتم و فقط انتظار کنفرانس ubisoft رو میکشیدم.ولی امسال که داشتم نگاه میکردم واقعا ماسیدم.هر سال گل سرسبد کنفرانس ها بود و بهترین نمایش رو داشت.ولی امسال…. وقتی تموم شد کنفرانس امسال من باورم نمیشد همش منتظر بودم ببینم واقعا تموم شده یا من فکر میکنم تموم شده.همش نگاه میکردم میگفتم شاید الان یه چیز دیگه معرفی کنه

  • یوبی سافت از زمان انتشار واچ داگز یک کلا نا امیدم کرد که هیچ کلی هم زده شدم ازش… اساسین هم که اینجور، فارکرای هم که اونجور، اسپلینتر هم که رونمایی نکرد،من دوساله هیچ یک از بازی های یوبی رو بازی نکردم… برو گم شو یوبی…

  • MR-FRYE گفت:

    به نظر من سم فیشر دیگه پیر شده،واس همون معرفی نمیکنند، تو گوست ریکن قشنگ معلومه 🙁

  • DanTe 1368 گفت:

    فعلا که عجیب منتظر کراش باندیکوت دوست داشتنی هستم…چون تنها خبر خوبی برام هست..البته یه مقدار بازی رو رو پی اس ۴ رفتم واقعا عالی بود و حالا منتظر نسخه ی پی سی هستم…

  • White Beard گفت:

    با عرض سلام وخسته نباشید به آقای رحیمی بابت این تحلیل عالی.من دربارۀ این کنفرانس،همانند همۀ کنفرانس‌های دیگر خواستار آنم که با کمی ریزبینی کامنت خود را با شما به اشترک بگذارم.اول کنفرانس با نمایشی از رقص شروع شد،که در نظر بعضی‌ها این کار ناپسند آمد.اولین نمایش،نمایش تریلری بود از بازی Trial Rising که قبل از اجرای آن Antti ilvessuo کارگردان این اثر،با موتوری از پشت جمعیت وارد شد و پس از، دست دادن با تماشاچیان،به روی صحنه آمد و کاری جالب را به نمایش گذاشت؛آن هم این بود،که با سرعت خود را به میزی کوبید،که به صورت نمایشی در آنجا گذاشته شده‌بود.بعد از بلند شدن،هدف کار خود را اینگونه بیان داشت:در بازی Trial Rising همیشه مثل این صحنه می‌افتید و باید باز هم بلند بشید و به تلاش دوباره اتکا کنید.بعد از این همه اتفاقات به تعریف و تمجید در مورد این بازی پرداخت و تریلری نمایشی از آن را نشان دادند.در اول نمایش شاهد جذابیت گیم‌پلی بودیم و پی بردیم،که بازی کردن این اثر به‌ همین راحتی‌ها هم نیست؛زیرا موانع بسیاری در مراحل مختلف بازی وجود دارد،که کار را برای گیمر سخت‌تر میگرداند.بعد از این بازی،نوبت به The Division 2 رسید.همانگونه که در تریلر مشاهده کردیم؛این نسخه هم همانند نسخۀ پیشین خود،دارای گرافیک بالا و چشم نوازی است.در این نسخه سلاح‌های متعددی به بازی افزوده شده‌است،که هر کدام کارایی های بسیار متفاوتی دارند.همچنین در این نسخه،بر روی تکسچرهای بازی کار بسیار زیادی انجام گرفته‌است.حالا میرسیم به بخش اصلی این کنفرانس،یعنی معرفی بازی Assassins Creed Odyssey.از تریلر نمایشی آن،چنان برمی‌آید،که رنگ و بوی Assassins Creed به صورت کلی در آن حذف شده‌است و تبدیل به یک بازی جدید مثل Ryse Son of Rome شده‌است.وجود کشتی‌های مربوط به آن زمان،از فضیلت‌های این بازی است.در این بازی امکان انتخاب دو شخصیت به نام های:Alexios(مذکر) و Kassandra(مؤنث) وجود دارد.چهره پردازی در این نسخه از بازی،تغییر چندانی نسبت به نسخه‌های پیشین،نداشته‌است.گرافیک این نسخه،با نسخۀ پیشین خود(Origins) از بعضی لحاظ برابر است ولی وجود رنگ‌های متنوع در محیط بازی،از جنبه‌های جذابی است که در گرافیک بازی نقش بسته است.جنگیدن در این نسخه،دشوار تر از جنگیدن در نسخه‌های پیشین است؛زیرا دشمنان قوی‌تر شده‌اند و بر هوش مصنوعی آنها،بسیار کار شده‌است.آتشی شدن اسلحه‌ها یکی دیگر از تغییرات متعددی است،که بازی را از مسیر اصلی خود دور کرده‌است و این کار به نوعی،از رواج جادو را در بازی حکایت میکند.جنگیدن،بیشتر با اسلحه‌هایی همچون شمشیر و تیروکمان انجام میگیرد و استفاده از Blade و مخفی‌کاری در این نسخه،به کمترین حد خود رسیده است و همین مشکلات بود،که بازی را از مسیر اصلی خود منحرف ساخت.در پایان باید ابراز داشت،که یوبی سافت در E3 امسال به طور باور نکردنی،همۀ فن‌های خود را نا امید ساخت.ممنون از اینکه وقت خود را صرف مطالعۀ کامنت من کردید و بار دیگر از آقای رحیمی بابت این تحلیل تشکر عرض مینمایم. 😎

  • Sony_ps گفت:

    من میخوام یه موضوعی رو مطرح کنم،
    ببخشید که ربطی به موضوع این مقاله نداره
    در مورد اون مدیر محترم گیمفا که گفته بودن بی احترامی و اینا نکنید و احترام همو داشته باشید:

    ببینید قربان من چند ساله که به سایت گیمفا سر میزنم و مقاله هاشو میخونم + نظرات

    تنها و تنها دلیلی که باعث شد عضو بشم این بود که بعضی از فن های ایکس باکس به قدری در مورد سونی حرف چرت میزنن به قدری حرفای مزخرفی در مورد انحصاری های ناب ما میزنن

    که من اصلا تصمیم گرفتم بیام سایت نه برای نظر دادن در مورد مقاله ، بلکه اومدم فقط دهن یاوه گویانی که از روی سوزش حرف مفت میزننو ببندم
    ببخشید که نتونستم جلوی خودمو بگیرم ،

    از الان به بعد دیگه نه اسم جعبه ای چیزی از من میشنوید نه بی احترامی ، ولی قسم میخورم بیام ببینم یه مشت ماکروفن و پیسی فن با تعصب تمام دارن کاری میکنن که باعث از چشم انداختن و کوچک جلوه دادن انحصاری های Ps4 میشه به والله دیگه جلوی خودمو نمیگیرم .
    الان به گیمر های تمامی پلیفرم های غیر سونی پرچم سفید نشون میدم خدا قوت

    • دیگه زیادی این قضیه رو گنده کردی
      بازی که بزرگ باشه مثل گاد اف وار با حرف های چند نفر کوچک نمیشه فقط با جواب دادن بهشون سطح آدم پایین میاد
      من خودم پی سی فنم اما عاشق بازی‌ای سونی مخصوصا گاد اف وار و انچارتد و هورایزون هستم و اصلا دوست ندارم کسی به بازی مورد علاقم بگه غول کشی یا ربات کشی ولی بهشون جواب نمیدم چون خودشون هم میدونن حرفاشون بدرد خودشون میخوره و چرندیات هست

      • shadowwarior گفت:

        منکه یه pc فنم هم ازین چرت و پرتای سونی و مایکرو فنا خسته شدم مخصوصا این مایکروییها که هشتگ اپ اسکیلو قوطیو اینا میزنن حالم بهم میخوره واقعا ارزش این سایت با این عظمت و اینهمه نویسنده خوب در صورتی که جلوی این کامنتها گرفته نشه شدیدا پایین میاد _ بهترین روش اینه که مدیریت سایت این نظراتو تایید نکنه و اگرم تایید کردن کاربرا اصلا هیچ توجهی نکنن و جوابشونو ندن

  • ShahinSky گفت:

    نمایش اسسین کرید خوب نبود
    بنظر کپی اروجین بود با محیط جدید،
    به هرحال اسسینو نمیشه بازی نکرد اما ارویجین با شخصیت خوبش از هر دو شخصیت اسسین جدید بهتره

  • کنفرانس که واقعا نا امید کننده بود در واقع میشه گفت بررسی شما از خود کنفرانس جذاب تر بود

با همراهی شما، بازی میسازیم | تحلیل کنفرانس یوبیسافت در E3 - گیمفا