نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا
نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا
نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا
نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018

هامون معتقدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

شمارش معکوس. ۵ ، ۴ ، ۳ ، ۲ ، ۱ و … This is Bethesda! بر پرده نقش می‌بندد. بله این Bethesda است. ناشر خوش آوازه و مشهور صنعت گیم که در طول تاریخ بازی‌های ویدئویی عناوین شاهکار زیادی را به بازار عرضه کرده و از آن دست کمپانی‌هایی است که نام آن تضمین‌کننده ارزش بالای بازی است. فقط کافی است نام این عناوین را در ذهن خود مرور کنیم : Elder Scrolls ، Fallout ، Doom ، Dishonored ، Wolfenstein  ، Star Trek و …

 Bethesda همیشه در عناوین RPG و FPS استاد بوده و بازی‌هایش عموماً ، متر و معیاری برای تعیین استانداردهای این سبک بوده‌اند. این کمپانی همیشه سعی کرده به دنبال استودیوهای سازنده‌ خلاق و نابغه رفته و از ساخت عناوینی حمایت کند که چیزهای جدیدی را به صنعت گیم اضافه کنند. همچنین هیچ‌گاه آن‌ها را برای عرضه هر چه سریع‌تر بازی تحت فشار قرار نداده است. شاید همین عوامل است که این ناشر را تبدیل به برندی معتبر در دنیای بازی‌های ویدئویی کرده است. هفته گذشته کنفرانس این کمپانی در E3 2018 برگزار شد و شاهد معرفی شدن عناوین جدید و نمایش‌های گوناگونی از آن‌ها بودیم.

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

بیتسدا ! در نقش‌آفرینی و شوتر بی همتا!

ابتدای کنفرانس با سخنرانی Pete Hines معاون ارشد بخش بین‌الملل شرکت آغاز شد که خب نسبتاً فرد بامزه‌ای هم به نظر می‌رسید. او به عناوینی از Bethesda که در سال گذشته عرضه شده اشاره کرد که خب ظاهراً Wolfenstein 2 محبوب‌ترین آن‌ها بود. او پس از صحبت‌های کوتاهش و صحبت از موفقیت‌های کمپانی حرف زدن در مورد گذشته را تمام کرده و بیان داشت که قرار است در این کنفرانس در مورد آینده و برنامه‌های شرکت صحبت کرد. در این لحظات بود که طرفداران عناوین بزرگ این شرکت از خود پرسیدند آیا قرار است بالاخره پس از سال‌ها انتظار بالاخره Elder Scroll جدید منتشر شود و ساعت‌ها و روزها و ماه‌ها مرا سرگرم کند؟ آیا Fallout  دیگری عرضه خواهد شد تا یک نقش‌آفرینی آخرالزمانی دیگر هم به عناوین عالی این شرکت اضافه شود؟ برخی دیگر گفتند یعنی می‌شود Doom جدیدی عرضه شود و با آهنگ‌های متال و کشتن پی‌درپی و خونینش، به اوج هیجان و لذت برسم؟ عده‌ای دیگر از طرفداران پر و پا قرص این ناشر بزرگ با خود گفتند: می‌شود Wolfenstein جدیدی عرضه شود و یک شوتر ناب و کامل و بی‌نقص دیگر را تجربه کنم ؟ خب احتمالاً همان گونه که می‌دانید پاسخ همه این سؤالات مثبت بود. به علاوه به آن‌ها Rage 2، Starfield ،   و Quake Champions را هم اضافه کنید. چه کنفرانس هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسید. اما آیا محتوای نشان‌داده شده از این عناوین کافی بود؟ در ادامه به بررسی تک تک آن‌ها خواهیم پرداخت.

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

عشق در یک نگاه…

ابتدا با Rage 2 آغاز می‌کنیم. عنوانی که در نسخه اول خود مانند دیگر عناوین Bethesda خیلی موفق ظاهر نشد. اما ماجرا برای نسخه دوم این گونه به نظر نمی‌رسد. از لوگو و نام بازی با تم صورتی و سفید آن گرفته تا آهنگی که از بازی ساخته شده توسط Andrew WK به صورت زنده اجرا شد، به نظر می‌آید که بازی ، لذت‌بخش و جذاب و خوش‌ساخت خواهد بود.

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

پیرهن صورتی هم می‌تونه خشن باشه…

سپس Magnus Nedfors و Tim Willits کارگردانان دو استودیوی سازنده بازی یعنی Avalanche و ID Software  به روی صحنه آمدند. شاید برای شما هم مثل من زیاد پیش آمده باشد که با خود فکر کنید اگر دو شرکت خوب که هر یک درزمینهٔ خاصی تبحر دارند با هم همکاری کنند چه شاهکارهایی می‌تواند شکل بگیرد! شاید همکاری این دو استودیو هم نتیجه طرح چنین سؤالی بوده است. Avalanchای که در Mad Max و Just Cause ثابت کرده در ساخت تجربه اکشن جهان باز با انفجار و ضد و خورد و تنش مهارت بسیاری دارد و ID Softwareای که اصلاً نیازی به تعریف ندارد. شوترهای ناب و عمیق و لذت بخشش الگویی برای تمام بازی‌سازان این سبک خواهند بود. پس از تعریف و تمجید آن‌ها از یکدیگر و بازی‌ Rage 2 و همچنین دل و قلوه دادن به یکدیگر نوبت به نمایش ویدئویی از گیم‌پلی این عنوان رسید. بازی پر است از مناظر زیبا و رنگارنگ و شاد. رنگ‌ها در بازی به صورت اشباع شده وجود دارند تا مناطق بازی زیباتر هم بشوند. جنگل، دشت، ساحل در شب و روز همگی زیبا به نظر می‌رسند. سپس نمایشی از جنگ خودروها نشان داده شد. خودروهای سرعت بسیار بالایی خواهند داشت، اما به علت وسیع بودن جاده‌ها و مناطق بازی رانندگی خیلی سخت نخواهد بود. با تار شدن کناره‌های تصویر در زمان حرکت با سرعت زیاد، حس سرعت بیشتر منتقل خواهد شد. گرافیک آتش و انفجار فوق‌العاده طبیعی در بازی پیاده شده است. اما هیچ‌کدام از این موارد نقطه قوت اصلی بازی نیست. آن چه که بیش از همه جلب توجه می‌کند بخش شوتر بازی در حالت اول شخص و پیاده است. وجود انواع و اقسام سلاح‌ها و نیروهای گوناگون به همراه حرکات و انیمیشن‌های روان و سریع شخصیت‌ها و عکس‌العمل بسیار طبیعی آن‌ها هنگام تیر خوردن همه و همه نوید جذابیت و هیجان خواهند داد. زمان عرضه بازی بهار ۲۰۱۹ اعلام می‌شود و طرفداران شوتر اول شخص و هیجان و هرج و مرج و جنون به قدر کافی هایپ می‌شوند. در کل می‌توان گفت نمایش Rage 2 بسیار خوب صورت گرفته است. برای قضاوت نهایی در مورد بازی باید انتظار بکشیم. اما حتی اگر خود بازی آن قدر عمیق و خوب هم نباشد و داستان آن هم چنگی به دل نزند، از همین حالا با اطمینان می‌توان گفت گیم‌پلی بازی جذاب است.

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

غول بیشتر ترحم برانگیزه تا ترسناک… البته فعلا!

سپس نوبت به نمایشی از عرضه بازی کارتی Elder Scrolls : Legends رسید. عنوانی کارتی با الهام گیری از بازی‌هایی همچون Hearthstone پیش‌تر بر روی گوشی‌های هوشمند عرضه شده بود و توانسته بود فروش قابل قبولی را نیز در پی داشته باشد. تاریخ دقیقی برای عرضه این عنوان عرضه نشد، اما ظاهراً بازی در امسال (سال ۲۰۱۸ میلادی) عرضه خواهد شد.

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

کی حوصله داره اینارو بازی کنه بابا… فقط حکم و تخته نرد!

در مرحله بعدی، Matt Firor کارگردان Elder Scrolls Online به صحنه آمد و از این صحبت کرد که خودش هم Elder Scrolls Online بازی می‌کند (چه افتخاری!) او از بزرگ‌تر شدن و پرمخاطب شدن Elder Scrolls Online  سخن می‌گوید و تا می‎تواند از آن تعریف و تمجید می‌کند. در ادامه هم ویدئویی از Elder Scrolls Online : Summerset به نمایش درمی‌آید و در آن عنوان می‌شود که این عنوان هم‌اکنون برای کنسول‌ها در دسترس علاقه‌مندان هستند. صحنه‌هایی که در ویدئو نشان داده می‌شوند همه و همه می‌خواهند این حس را به بازی‌بازان منتقل کنند که در این عنوان شاهد مکان‌ها و شخصیت‌ها و موجودات جدید و جذاب و متنوعی خواهید بود.

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

پرس شدید ایران روی بازیکنان اسپانیا (High Press)

در ادامه مراسم بدون هیچ مقدمه‌ای Doom Eternal با تیزری کوتاه اما بسیار جذاب، معرفی شد. تیزری ۸۰ ثانیه‌ای که خود جهنم را به صورتی مدرن‌تر و پیشرفته‌تر از عناوین قبلی این فرنچایز اصیل و محبوب به تصویر می‌کشید. پخش یک موسیقی خشن با فضای بی‌نهایت سنگین به همراه مریخ جهنمی که کمی از قرمزی آن کاسته شده است و بیشتر حالت سنگی پیدا کرده تا ماشینی، همگی از ویژگی‌های Doom جدید خواهند بود. تهیه‌کننده این عنوان به طرفداران مژده داده که دشمنان چغر و بدبدن این عنوان دو برابر عنوان قبلی خواهند بود! البته تاریخ مشخصی برای عرضه این عنوان گفته نشد ولی انتظار می‌رود که بازی در سال ۲۰۱۹ برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هشتم عرضه شود.

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

هیجان یعنی: برقارو خاموش کنی و … صدا رو بلند کنی … با متال هد بزنی و … دوم بازی کنی و … حسابی دشمنای بازی رو قلع و قمع کنی و … شب هم از ترس تو تخت خواب جاتو خیس کنی!

بخش بعدی مراسم مربوط به عنوان Quake Champions بود. عنوان Multiplayerای که در حالت Early Access قرار دارد و قرار است به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی منتشر شود. همچنین در این مراسم اعلام شد که این عنوان به مدت یک هفته رایگان خواهد بود. از تریلر این عنوان این گونه برمی‌آید که یک سری بازیکن در یک نقشه رها می‌شوند تا به همدیگر شلیک کنند و بازی چیز دیگری ندارد. اگر هم این طور نباشد لااقل در این تریلر این گونه است! سپس از حالت‌های جدید بازی و بسته‌ الحاقی Mooncrash برای عنوان Prey رونمایی شد. عنوانی که نتوانست به محبوبیتی که انتظار می‌رفت دست یابد و طبیعتاً سودی خیلی زیادی را برای Bethesda به همراه داشته باشد. حال باید منتظر ماند و دید که این بسته الحاقی موفق به انجام این کار خواهد شد یا خیر.  بسته الحاقی Mooncrash، در یک پایگاه مخفی در ماه اتفاق جریان داشته و شامل شخصیت‌های جدید قابل باز کردن، توانایی‌های جدید و Typhon‌های مرگ بار می‌شود.

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

دست کی بالا ؟ من من من من !

دومین سورپرایز بزرگ مراسم پس از Doom Eternal ، عنوانی است که اسم عجیبی برای آن انتخاب شده است. Wolfenstein : Youngblood! بازی به صورت Co-op خواهد بود و دختران بلازکوویچ (شخصیت اصلی عناوین جدید Wolfenstein) کاراکترهای قابل بازی این عنوان خواهند بود.  ویدئویی که برای این عنوان به نمایش در آمد در مورد گیم‌پلی بازی اطلاعات زیادی را ارائه نمی‌کند. اما در پایان آن اعلام خواهد شد که زمان عرضه بازی سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

اورکا اورکا ! کشف کردم فونتشو کجا دیدم!

وقتی تاد هاوارد، طراح، کارگردان و تهیه‌کننده بزرگ صنعت بازی به صحنه آمد، جمعیت یک‌صدا شروع به تشویق او کرد. نیمی از این تشویق به خاطر دستاوردهای دوران حرفه‌ای او و شاید خدماتی است که به صنعت گیم داشته و نیمی هم به شوق معرفی عناوین جدیدی از دو فرنچایز بزرگ و محبوب Bethesda یعنی Elder Scrolls و Fallout! این شوق و شور وقتی بیشتر می‌شود که هاوارد اعلام می‌کند، پس از ۲۵ سال حضور در عرضه گیم امشب، یکی از بهترین . جالب‌ترین شب‌هایی خواهد بود، که تجربه کرده است. نخستین سورپرایز بزرگ تاد هاوارد عنوان Fallout 76 بود. در تیزر منتشرشده والت ۷۶ را مشاهده می‌کنیم و فردی که به ظاهر یکی از ساکنان این والت بوده و ابزار Pip Boy معروف را به دستان خود متصل می‌کند. وقتی صحبت از والت ۷۶ می‌شود، یعنی جنگ هسته‌ای به پایان رسیده است زیرا والت ۷۶ دقیقا به همین منظور طراحی شده و قرار بود که ۲۰ سال پس از پایان جنگ باز شود. موضوعی که به نظر اکنون زمان آن فرا رسیده و تلویزیون نیز به آن اشاره می‌کند: ” در والت ۷۶ آینده‌ی ما آغاز می‌شود.” گفته می‌شود والت ۷۶ داری ۵۰۰ سکنه خواهد بود اما این والت هیچ‌گاه در نسخه‌های قبلی نمایش داده نشد. تیزر بازی حال و هوای همیشگی میان‌پرده‌های ابتدایی بی‌نظیر سری Fallout را با خود به همراه دارد. جنگ و ویرانی و سردی و غم به همراه موسیقی محزونی با ساز پیانو. در ادامه نیز آهنگی در سبک Country پخش خواهد شد که باز هم بسیار زیبا و دلنشین است (آهنگی از جان دنورJohn Denver به نام  Country Roads). در این آهنگ از رفتن به ویرجینیای غربی صحبت می‌شود که اشاره‌ای به مکان احتمالی بازی و والت ۷۶ داشته است)..  در یکی از صحنه‌های قابل‌ توجهی که در تریلر به نمایش درآمد، تصویری از سالن‌های والت را می‌بینیم که برای مراسمی به این منظور برگزارشده است. در این روز قرار است درهای والت باز شده و ساکنان آن، بازسازی جهان بیرون را شروع کنند. تصاویری که از گیم‌پلی بازی به نمایش درمی‌آیند گواه گرافیک بسیار خوبی بازی‌اند. مناطق بازی دیگر کاملاً خشک و خاکی و تا حدودی تکراری نیستند و به نظر در آن تنوع بیشتری به چشم می‌خورد. دشمنان و موجودات عجیب و غریب هم در این ویدئو به چشم می‌خورند و می‌توان تا حدودی در این عنوان انتظار تنوع بیشتری از عناوین قبلی داشت.

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

تنبل همیشه خوابه … جاش توی رختخوابه … به جز تو فال اوت ۷۶ که تنبل باس میشه

به نظر می‌رسد بازی به صورت تیمی (در حالت آفلاین یا آنلاین) بخش اعظمی از گیم‌پلی بازی را در برمی‌گیرد و شاید از این جهت شاهد تحولی عظیم در سری فال آوت باشیم. ساخت و ساز و بخش دفاعی بازی بسیار گسترده خواهد بود و در آن خواهیم توانست به کمک همسایگانمان بر دشمنان بعضاً غول‌آسا و قدرتمند بازی غلبه نماییم.  به عنوان کلام آخر این بخش باید اعتراف کرد که فال آوت ۷۶ به خوبی توانسته شور و شوق فراوانی را در دل طرفداران این عنوان ایجاد کنند و از حالا فروش آن را تضمین نمایند. همچنین در این کنفرانس اعلام شد که Fallout Shelter که پیش‌تر برای اندروید و IOS و PC و XBOX ONE عرضه شده بود، هم‌اکنون برای PS4 و Nintendo Switch نیز عرضه شده است.

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

اوج پوشش گیاهی و رنگ‌های شاد در فال اوت!

اما می‌رسیم به حسن‌ ختام و مهم‌ترین بخش کنفرانس یعنی فرنچایز Elder Scrolls ! ابتدا عنوان Elder Scrolls : Blades برای سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS معرفی شد. این بازی را می‌توان تلفیقی از دیگر عناوین Elder Scrolls و بازی Ninja Fruit دانست. در واقع ضربات شمشیر و یا جادوها توسط لمس صفحه انجام خواهد شد. سپر در بازی نقشی کلیدی خواهد داشت. بازی در گشت و گذار در سیاه‌چاله‌ها و مناطق مختلف و مبارزه با دشمنان خلاصه خواهد شد. مبارزات بسیار تاکتیکی به نظر می‌رسند. میزان موفقیت و جذابیت این عنوان بستگی بسیار زیادی به عمق مبارزات و همچنین سیستم ارتقای شخصیت بازی خواهد داشت. پس از عرضه آن می‌توان بیشتر در مورد این عوامل بحث کرد، اما بازی امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

آقا اگه بعضیا مارو به خاطر حمایت از Dark Souls شماتت نمی کنن با اجازتون روم به دیوار این شبیه دارک سولزه…

Todd Howord در پایان بیان کرد که Bethesda بر روی عنوانی در نسل بعد و تک‌نفره کار می‌کند. این بازی که Starfield  نام دارد، عنوانی است که در فضا جریان داشته و هیچ چیز دیگری از آن نمی‌دانیم! البته تاد هاوارد اضافه می‌کند که این بازی، عنوانی خاص است که سال‌ها بر روی آن فکر و کار شده است. معرفی این بازی پایان ماجرا نیست و قرار است پس از آن، عنوان دیگری نیز عرضه شود که خب طرفداران بارها و بارها خواستار آن شده‌اند. Elder Scrolls VI! در ادامه تیزری از این عنوان به نمایش درمی‌آید که یکی از بی‌کیفیت‌ترین و ضعیف‌ترین تیزرهای E3 2018  است. (شاید ضعیف‌تر از تیزر Starfield). راستش این که این عناوین قرار است ساخته شوند چیز خیلی عجیب و سورپرایز کننده‌ای نیست! آیا اگر اعلام شود GTA VI ساخته خواهد شد، کسی خوشحال می‌شود. خب واضح است که راک استار بهترین نسخه جدید فرنچایز خود را خواهد ساخت. چنین وضعیتی نیز برای Elder Scrolls VI وجود دارد. نمایش یک تیزر ضعیف و بی‌کیفیت که گویا طرفداران بازی آن را خودشان ساخته‌اند و نه سازندگان! بدون این که هیچ اطلاعاتی داده شود یا هیچ تاریخی اعلام گردد چه لطفی خواهد داشت؟ حتی فونت به کار رفته برای نام آن هم قطعاً بعداً تغییر خواهد کرد و فعلاً تنها برای خالی نبودن عریضه طراحی شده است. با احترام تمام به تمام طرفداران Bethesda باید اذعان داشت که این تیزر چیز خاصی برای گفتن نداشت و می‌شد به جای آن تنها اعلام کرد که عنوان ششم این فرنچایز در دست ساخت قرار دارد و یا حداقل تیزری بهتری برای آن ساخته می‌شد.

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

یعنی تیزرش همین عکسه! هیچ فرقی نداره…

به عنوان کلام آخر باید گفت که کنفرانس bethesda جذابیت‌های خاص خود را داشت. به خصوص برای طرفداران Fallout  و Rage 2 ! اما نتوانست به اندازه Sony و Microsoft و ناشرهای غول صنعت بازی‌سازی بدرخشد که البته با توجه به تعداد بازی‌های این ناشرین تا حدودی طبیعی نیز به نظر می‌رسد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا
نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا
نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا
نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا
نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مازیار گفت:

    هامون جان خسته نباشی :yes: بهترین کنفرانسe3امسال برای من همین بود،بشدت منتظرFallout 76(دقیقا نمیدونم تمام آنلاینه ?:-) )و بازیRage 2هستم.

  • OXONE گفت:

    همین که DOOM و Fallout و elder scrolls معرفی شدن گواهی بر اینه که بتسدا میخواد بترکونه !!! :inlove:

  • خسته نباشید تحلیل خوب و منصفانه بود
    تیکهای باحالی اومدین دمتون گرم
    ولی با سولزبورن کبیر شوخی نکنین (مثلا خیلی باحالم)
    امسال شاید خیلیا از سر تعصب که من موندم تعصب برا چی گفتن فلان کنفرانس خوب بود یا فلان بدبود بنظر من همه کنفرانسا تو یه سطح استاندارد بودن ونه بیشتر بازیا همه از قبل پیشبینی شده ولی بازم میگم چندتا آی پی خوبم معرفی شد

  • postman گفت:

    کنفرانس خوب و تر تمیزی بود پر از سورپرایز . اما خب عریضه ی بتزدا گیم استدیوز رو برای هر گونه سورپرایز تا سال ها خالی کرد

  • چرا اسم از ایول ویتین نیاوردی؟!شاهکار یک دهه اخیر سبک ترسناک.این قسمت را میگم!

    شمارش معکوس. ۵ ، ۴ ، ۳ ، ۲ ، ۱ و … This is Bethesda! بر پرده نقش می‌بندد. بله این Bethesda است. ناشر خوش آوازه و مشهور صنعت گیم که در طول تاریخ بازی‌های ویدئویی عناوین شاهکار زیادی را به بازار عرضه کرده و از آن دست کمپانی‌هایی است که نام آن تضمین‌کننده ارزش بالای بازی است. فقط کافی است نام این عناوین را در ذهن خود مرور کنیم : Elder Scrolls ، Fallout ، Doom ، Dishonored ، Wolfenstein ، Star Trek و …

    • amir112 گفت:

      ایول ویتین ۲ خداییش شاهکار یک دهه اخیر سبک ترس بود؟
      کارگردانش ک استاد میکامی نبود. بازی حتی یک ذره ترس هم نداشت . به شخصه بعد از رسیدن به اون فضای باز ک بازی از خطی درومد کلا میخواستم برم بفروشمش.
      ولی هرچقدر با نسخه ی دوم حال نکردم نسخه ی اول واسم عالی بود.
      ترس بازی خیلی خوب بود.
      فقط مشکلش گرافیک فنی و انیمیشنای افتضاح بازی بود.

    • من راستش تجربه نکردمش متاسفانه و شاید حقش بوده که آورده شه اسمش ولی خوبه که شما اسمشو آوردین و ازش دفاع کردین

  • amir112 گفت:

    یه کار مسخره ای ک انجام دادن تو کنفرانس همین معرفی بازی با یه لوگو بود 😐
    حداقل اگه بازی هنوز اماده نیست و اینا یه CGI درست حسابی از فضای بازی درست کنین یکم با اینکه چه چیزی تو انتظارمونه اشنا بشیم.
    نه اینکه با یه لوگو بازی رو معرفی کنی.
    فک کنم Elder Scrolls ک ۳ ۴ سال دیگ بیاد.
    برای من نکته مثبت Doom بود ک راضیم ازش.
    rage هم به نظر عالی میاد ولی کلا به اوالانچ زیاد اعتمادی نیس. همون تجربه جاست کاز و مدمکس ک واسشون هایپ بودم واسم کافیه ک دیگ اعتمادی بهش نکنم

  • Y PS گفت:

    Rage 2 ، Fallout 76 و Elder Scrolls VI بسیار زیبا بودن.
    تاد هاوارد هم که دمش گرم عالی اجرا میکرد :yes:

  • amir_hosine گفت:

    به نظر می‌رسد بازی به صورت تیمی (در حالت آفلاین یا آنلاین) بخش اعظمی از گیم‌پلی بازی را در برمی‌گیرد
    _______________________
    تاد هاواردز توی یکی از مصاحبه ها گفت بازی افلاین نداره و کلا بازی انلاینه ، فقط می تونین بصورت تنها بازی کنین یا با چند نفر دیگه.

  • saeed گفت:

    ممنون از تحلیلتون .
    نمیدونم یمدت فقط حس و حال بازی های موبایل دارم تو کنفرانس ها بازی واسه موبایل میبینم خوشحال میشم .
    Bethesda هم دوتا بازی واسه موبایل داشت اولی که Elder Scrolls : Legends بازی کارتی حوصله ادم سر میره ولی دومی Elder Scrolls : Blades بد نبود.
    از بازیهای معرفی شده با Rage 2 خیل حال کردم بازی Fallout 76 که نیازی به تعریف نداره ولی بیشتر از همه منتظر معرفی Elder Scrolls VI بودم که فقط یه تیزر اومد اسم بازی نشون داد ایطو که معلومه معرفی کاملش موند واسه سال بعد در کل کنفرانس بدی نبود ولی میتونست با معرفی کامل Elder Scrolls VI بهترم بشه

  • :| گفت:

    تاد هاوارد اومد و همه این عناوین که زیر نظرش هست رو معرفی کرد که غیر مبایلی ها حداقل پنجاه ساعت و مبایلی ها حداقل ده ساعت گیم پلی دارند!
    بعد دوتا جوجه گیمر می گن چرا جایزه بازیساز افسانه ای رو به این دادن؟ 😐 😐 😐

  • White Beard گفت:

    عرض ادب و خسته نباشید دارم نسبت به آقای معتقدی امیدوارم همیشه با مقاله‌های خود نظر ما را جلب خود کنید.کنفرانس Bethesda مثل تمامی کنفرانس‌های دیگر،تفاضل و تناقص‌هایی داشت.در ابتدا شاهد نمایش بازی Rage 2 بودیم که از برتری گیم پلی و هیجانات آن نسبت به نسخۀ گذشته دلالت میکرد؛من نسخۀ پیشین این اثر را بازی کرده‌ام ولی هیجانات خاصی در آن به چشم نمی‌خورد؛اما در این نسخه کاملاً میتوان هیجان و شور و شوق گیم‌پلی را احساس کرد.کنترل ماشین‌ها در نسخۀ گذشته خیلی سخت بود ولی در این نسخه با توجه به بزرگی جاده‌ها و همان گونه که در تریلر به نمایش گذاشته شد،رانندگی خیلی راحت‌تر از نسخۀ پیشین خود است.سلاح‌های جدید و تنوع در کاربرد آنها،حس یک بازی اکشن فوق‌العاده را به گیمرها القا میکند.بعد از آن میرسیم به بازی Doom Eternal.این بازی یک اثر پرطرفدار است که همۀ ما با آن آشنایی خوبی داریم.در این نسخه به جنبه‌های محیطی بازی توجۀ زیادی شده است و همانند نسخۀ پیشین خود از آهنگ‌های هیجان انگیز متال فارغ نیست و این ویژگی به بازی جنبۀ هیجانی بالایی میدهد.بعد از Doom نوبت به بازی شاهکاری میرسد،که همۀ گیمرهای جهان با آن آشنایی کامل را دارند و بعضی از آنها (گیمرها) علاقۀ چندانی نسبت به این بازی ندارند«FallOut76».تریلر منتشر شده از آن نشان دهندۀ تغییرات جذابی هستند که در بازی پدید آمده‌اند.جنگیدن در این بازی کاملاً متفاوت‌تر از نسخه‌های گذشته است؛مثلاً هنگامی که شخصیت اصلی با یک اسلحۀ قدیمی به دشمن شلیک کرد،تمامی جزئیات اثر این گلوله روی دشمن نمایان شد و هنگامی که خواست اسلحه را Reload کند،تمامی مراحل را به خوبی نشان میداد.همچنین این نسخه در زمینۀ حملات دشمنان،تغییرات بسیار زیادی را مشمول ‌شده‌است.گرافیک بازی نسبت به نسخه‌های پیشین خود بسیار چشم نواز گردیده است و حالت مردۀ بازی به طورکلی از بین رفته‌است و حالت هیجان انگیز جایگزین آن شده‌است.تنوع رنگ در محیط،بر جنبه‌های هنری گرافیک افزوده است.چهره‌پردازی در این نسخه چندان تغییرات زیادی نکرده ‌است.جنبه‌های واقع‌گرایی در این نسخه،به عنوان یک امر هدفمند،سازماندهی فوق‌العاده‌ای در آن به عمل انجامیده‌ است.تمام بازی‌هایی که در بالا در مورد آنها به طور خلاصه صحبت کردم،جزء بازی‌هایی بودند،که در این کنفرانس توجۀ من را به سوی خود جلب گرداندند.باز هم تشکر میکنم از آقای معتقدی،بابت این مقالۀ کامل و بامعنا و از همۀ کسانی که وقت خود را صرف خواندن این کامنت من میکنند بسیار سپاس گذارم. 😎 :yes:

  • به نظر من کنفرانس پر بازی نبود.من انتظارم از بتزدا بیشتر از اینا بود.قبل e3 میگفتم حتما elder scrolls جدید رو معرفی میکنه.معرفی کرد نه اون معرفی که من فکر میکردم.تنها چیزی که ذره ای احتمالش رو نمیدادم و اصلا انتظارش رو نداشتم rage2 بود.قسمت اولش رو اون زمان که اومده بود بازی کرده بودم شگفت زدم کرده بود.درسته نقص های کوچیکی داشت ولی در کل اون زمان به نظرم میومد که این بازی از زمان خودش جلوتره.نسخه ی دومش هم دست خوب استدیویی سپردن.از اتمسفرش خوشم اومد شبیه mad max بود.ولی در کل کسی اگه بازی نکرده حتما بهش پیشنهاد میکنم.

  • تشکر بخاطر مقاله ولی بنظرم بهترین کنفرانس E3 مال بثتدا بود از فالوت گرفته تا دووم و ولفشتاین
    همین تیزر ۳۰ ثانیه ای الدر اسکرولز ۶ به تنهایی دنیا رو لرزوند
    اگه دنبال کنین interview ها رو یا ویدیو های بررسی طرفدارا رو میبینین همین ۳۰ ثانیه تیزر از اول تا اخرش جزئیاته…همه دارن بررسی میکنن ببینن کجای tamriel قرار داره بازی
    از اون چاله کنار نقشه تا جهت قرار گرفتن دریا و حتی جهتی که نور خورشید داره برخورد میکنه!
    از بهترین سری rpg تاریخ نمیشه کمتر از این انتظار داشت

  • Mohsen7_3_0 گفت:

    ممنون بابت تحلیل کنفرانس امسال bethesda شباهت هایی با کنفرانس ۲۰۱۵ ش داشت.با یک بازی old school شروع و با تاد هاوارد تمام شد. نمایش ۴تا بازی old school با هم که برای طرفدارن این سبک حساب خودشو داشت نکته ی مثبتش بود حالا اگر prey رو در نظر نگیریم
    در مورد rage باید بگم بازی تغییرات مثبت زیادی به خودش دیده ولی کلا گان پلی رو توی بازی عوض کردن گیمپلی هم عوض کردن! البته از گیمپلی بازی میشد همچنان اون حس اشوب و دیوانگی رو توی بازی دید و به نظر میرسه با وجود تغییراتی که دادن فضای بازی هنوز تاریک و خشنه و این خوبه.یکجورایی گان پلی رو منطقی تر کردن و از اون حالت کلاسیک نسخه ی قبل دور شده بود به هر حال اگه تغییرات در جهت بهبود بازی باشه همه رو راضی میکنه هر چند نسخه ی اول هم ویژگی های خودشو داشت…
    مساله بعدی هم doom هست که همون کاری که سازندگان با نسخه ی ۲ کردن رو قراره با Eternal انجام بدن و از تریلر و ساختمان ها و… مشخصه که بیشتر بازی روی زمین جریان داره و به نظرم سازنده برای طراحی شیاطین توی شهر و خیابونا کار سخت تری رو نسبت به نسخه ی اول داره. به خاطر همین قضیه بود که تصمیم گرفتن doom 4 رو کنسل کنن و دوباره بازیو بسازن از اسکرین شاتهای اون بازی کنسل شده میشد دید که فضای بازی چه جوریه.البته با تجربه ای که از نسخه ی ۲۰۱۶ بدست اوردن جای نگرانی نیست ولی فکر میکنم کار به مراتب سخت تری رو در پیش دارن
    معرفی elder scrolls هم مثل این بود که معرفی نشده! به قول شما به هر حال یک زمانی این بازی ساخته میشد! ولیbethesda برای اینکه کنفرانس پر و پیمون به نظر برسه اینکارو کرد به هر حال بعد از سونی بهترین کنفرانس بود به نظرم.

  • 2K.Firaxis گفت:

    آقای معتقدی واقعا انتظار تحلیل قویتری در باب TES 6 از شما داشتم، کلا وقتی دیدم شما نوشتید حتی اسکرول نکردم پایین از همون اولش نشستم و خوندم و البته لذت بردم نثر صریح و روان و زیبا بود مثل همیشه اما از حیث تحلیل من توی حوزه ای که خودم اطلاعاتی دارم دوست دارم با شما و دوستان به اشتراک بزارم! (همونطوری که گاد-کینگ هاوارد گفت برای طرفدار های واقعی نشانه هایی قرار دادیم!!!!!!)

    نکاتی که از تیزر بتزدا برداشت کردم، نظر ۲ منبع حرفه ای و نظر بنده حقیر اگر نظرم رو حساب کنید…

    سوال اول… الدر اسکرولز VI در کجا اتفاق میافته؟

    – نظر اول، منبع کانال معتبر و پرطرفدار Camelworks و فروم Nexus Mods(skyrim)، این اساتید میگن که به احتمال ۹۹ (ممیز ۹۹ بطور متوالی) درصد، بازی توی Hammerfell رقم میخوره، جنوب غربی اسکایریم، جنوب های راک، شرق و شمال سیرودیل، جایی که توی تریلر نشون داده شد اون قلعه مکانی به نام Azra’s Crossing هست که توی The Elder Scrolls Shadow Key داستانش کامل بررسی شد، به طور کلی همین یارو کنترل جادوش رو از دست داد و این گود بزرگ بخاطر اثرات جادو بوجود اومد، از اونجایی که بازی از نظر این اقایون بعد از اسکایریم اتفاق میافته، این مکان به مخروبه تبدیل شده. توی پست های دیگه اگر مرتبط باشه توضیح میدم در مورد Hammerfell

    -نظر دوم، منبع کانال معتبر و مورد علاقه خودم Fudgemuppet, احتمال میده که توی High rock اتفاق بیافته، از زاویه ای که خورشید و دوربین نسبت به زمین قرار دارن و با حذف سواحل شرقی (موروویند، بلک مارش) و وجود نداشتن همچین منطقه ای توی سواحل غربی (همرفل، سیرودیل (آنویل)، ویلن وود) به این نتیجه رسیدیم که احتمالا توی سواحل شمالی باشه، مناطقی که مجاور ساحل شمالی هستن شامل موروویند، اسکایریم و های راک میشه، از اونجایی که نسخه سوم توی موروویند و نسخه پنجم توی اسکایریم بوده، احتمال داره که نسخه ششم توی های راک باشه. که واقعا واقعا واقعا داستان محشری خواهد داشت در اون منطقه.

    -نظر خودم 😎
    فکر میکنم باید با حذف گزینه شروع کنیم،
    این نقشه قاره Tamriel هست: https://forums.elderscrollsonline.com/en/discussion/257625/map-of-tamriel-with-scale
    فکر نمیکنم توی قاره های دیگه مثل Akavir باشه، به دلیل مشکاتی که از باب گیم پلی پیش میاد.
    خب بریم سراغ درس جغرافی! با حذف گزینه، (سلام به دوستان کنکوری)
    Skyrim: مطمعنم که توی اسکایریم نیست، همین نسخه قبل اونجا بوده پس هیچ
    Morrowind:توی نسخه سوم موروویند بودیم، و به علاوه، این قسمت بعد از وقایای TES3 تقریبا به یه چیزی رفته. بخاطر آتشفشان.
    Cyrodill: نسخه چهارم بخش کوچکی از سیرودیل رو نشون داد، اما مهمتر از اون، سیرودیل هیچ منطقه ای نداره که با تریلر جور در بیادش.
    ValenWood: این منطقه بیشتر شامل جنگل های عظیم و پرتراکم میشه، ۱۰۰درصد برخلاف تریلر. میتونید مطمعن باشید
    Sumerset: این جزایر مورد علاقه خودم هستن، خونه ی High Elf ها، اما به سه دلیل اینجا نیست، اولا اینکه این جزایر یه جای آباد و پرجمعیت هستن، مثل بهشت، طبیعتا اونجور نیست توی تریلر، دوما اینکه داستان خاصی برای تعریف وجود نداره توی این جزایر، مخصوصا با محیطی که تیم بتزدا برای تمریل در عصر چهارم تعریف کرده. و سوما اینکه همین چند روز پیش بزرگترین بسته الحاقی الدر اسکرولز انلاین عرضه شده، اگر گفتین کجا رو پوشش میده؟
    Elsweyr و Black Marsh: محیط این مناطق به هیچ وجه با تریلر جور در نمیاد، السور (تلفظ؛ الس ور) یه منطقه استوایی و گرمه، خب این وایب از تریلر مرتعش نمیشه، بلک مارش یه منطقه پر از باتلاق و درخته، به سختی میشه زمین خالی پیدا کرد، که برعکس تریلر.
    در مورد همرفل و های راک هم بالاتر گفتم، جفتش میشه بشه، جفتش عالی، لطفا تایید کنید اقای معتقدی، ببخشید طولانی شد.

    • سلام من اگر چه اسکایریم رو حدود سی ساعت بازی کردم ولی خب تقریبا میشه گفت در قیاس با عظمت این فرنچایز خیلی کم ازش می دونم بنابراین کاملا انتقادتون رو قبول دارم. با تشکر خیلی زیاد بابت اطلاعاتی که دادین امیدوارم دوستان بخونن و آگاه بشن. البته باز هم با تمام این تفاسیر از نظر من و خیلی ها این ویدئوی کوچیک ناقص و ضعیفه. در واقع غیر از مکان بازی چیز دیگری رو نشون نمیده (اگه این طور نیست خوشحال میشم بگین)
      در آخر هم خیلی ممنون بابت کامنتتون 🙂

      • 2K.Firaxis گفت:

        مطمعنا کسی نمیبینه چونکه الان رو صفحه سوم سایته این مقاله :laugh:
        اره چیزای دیگه ای میشه فهمید ازش، مثلا تم داستان بازی رو میشه با متوجه شدن منطقه + سبک موسیقی فهمید
        گستردگی جهان، نوع رفتار npc ها و خیلی چیزای دیگه به این بستگی داره که بازی کجا اتفاق میافته، حتما روی یه پست جدیدتر توضیح میدم، مخصوصا اگر لطف کنید یه پست مخصوص تحلیل این بازی بزارید
        خیلی ممنون که جواب دادید!

نسخه های جدید، IPهای همیشگی | تحلیل کنفرانس Bethesda در E3 2018 - گیمفا