گیمفاوب سایت خبری تحلیلی بازی های ویدئویی
English
ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

فرام‌ سافت‌ور از تفاوت‌های میان Dark Souls و Sekiro: Shadows Die Twice می‌گوید

اخبار بازی ها
فرام‌ سافت‌ور از تفاوت‌های میان Dark Souls و Sekiro: Shadows Die Twice می‌گوید

مدتی پیش و در جریان کنفرانس مطبوعاتی شرکت مایکروسافت در رویداد E3 2018 شاهد نمایش تریلری از بازی جدید استودیو فرام سافت‌ور (FromSoftware) یعنی Sekiro: Shadows Die Twice بودیم. از آن‌جایی که این استودیو قبلاً توسعه‌ی سری بازی‌های Dark Souls را برعهده داشته، بسیاری از افراد نگران تفاوت‌های میان این بازی و مجوعه‌ی Dark Souls هستند.

آقایان رابرت کانکی (Robert Conkey) تهیه‌کننده‌ی Sekiro: Shadows Die Twice و یاسوهیرو کیتائو (Yasuhiro Kitao) از عوامل بازاریابی این عنوان، در مصاحبه با وب‌سایت DualShockers در مورد این بازی و تفاوت‌ها و شباهت‌های آن با سری Souls توضیحاتی ارائه دادند:

اول از همه این‌که مبارزات به صورت کامل بر پایه ذهنیت متفاوتی استوار است. مسیرها کاملا متفاوت‌اند و شما بیشتر به صورت عمودی در نقشه اکتشاف می‌کنید. بنابراین چیزهای بسیاری وجود دارند که ممکن است آن‌ها را پیدا کنید و یا از دست بدهید.

این‌ واقعیت که می‌توانید مخفی شوید باعث عوض شدن کامل الگوی بازی شده است و این موضوع باعث می‌شود که شما بتوانید دشمنان بیشتری را در یک لحظه غافل‌گیر کنید.

داشتن شمشیر در یک دست و ابزارهای مصنوعی در دست دیگر تنوع بیشتری را به بازی اضافه کرده است. استفاده از چیزی که سازندگان آن‌ را ” کمبوهای دست ابزاری” نامیده‌اند به شما اجازه می‌دهد کارهای متفاوت و خاصی انجام دهید. به عنوان مثال اگر از ابزار آتش استفاده کنید و شمشیر خود را به آن بزنید، شمشیر شما آتشی می‌شود و بدین ترتیب می‌توانید دشمنانتان را آتش بزنید.

طبق گفته‌ی آقای کیتائو بزرگ‌ترین تفاوت بازی این است که شما هنگامی که در حال پریدن و استفاده کردن از “قلاب” و آویزان شدن از آن هستید می‌توانید در تمامی جهات حرکت کنید که این موضوع ذهنیت پشت بازی را به صورت جدی تغیر داده است.

تفاوت دیگر این است که در Dark Souls شما می‌توانستید کلاس خود را انتخاب کنید اما در Sekiro: Shadows Die Twice تنها یک کلاس وجود دارد و آن هم کلاس نینجا است. سیستم آمار دیگر وجود نخواهد داشت و بازی برپایه‌ی چیز متفاوتی است که توسعه‌دهندگان فعلا برای ارائه‌ی جزئیات بیشتر از آن آماده نیستند. انتخاب‌های گیم‌پلی که مربوط به شخصیت اصلی می‌شوند از همان ابتدای بازی اعمال نمی‌شوند و به جای آن در طول بازی و بسته به میزان پیشرفت بازی‌باز اعمال خواهند شد. شما می‌توانید چیزی که می‌خواهید را ارتقاء دهید و سبک بازی خود را تعین کنید.

کشتن دشمنان به سطح قدرت شما کمک می‌کند و در بازی تعداد زیادی آیتم جدید، قابلیت‌های دست یافتنی و ارتقاء آیتم‌ وجود دارد.

درمورد شباهت‌های این دو مجموعه نیز مشخص شد که به طور معمول روایت داستان به مانند سری Dark Souls خواهد بود. داستان بیشتر از این‌که توسط سکانس‌ها و میان‌پرده‌ها روایت شود، توسط پیش رفتن در طول بازی و به صورت تجربی روایت خواهد شد؛ حتی اگر شخصیت اصلی دلیل واضح و مشخصی در ابتدای بازی داشته باشد (که باعث می‌شوند ابتدای بازی قابل فهم‌تر باشد).

بازی در دنیایی متصل با محیط‌هایی پیوسته جریان دارد و بازی‌باز در رفتن به مناطق مورد نظر خود حق انتخاب خواهد داشت و مجبور نیست برای رفتن به نقطه‌ای کل نقشه را بپیماید؛ مانند چیزی که در نسخه‌ی اول Dark Souls شاهد آن بودیم. در حقیقت موتور داخلی بازی همانی است که در سری Souls استفاده شده بود.

همچنین مشخص شد که “Sekiro” نام شخصیت اصلی بازی نیست و فقط توصیفی برای معرفی او است. در زبان ژاپنی این عبارت به معنای “گرگ یک دست” می باشد.

همچنین “Shadows Die Twice” نیز در ابتدا بخشی از نام بازی نبود و تنها برچسبی بود که کارگردان بازی آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) از آن برای نام‌گذاری تریلر اول بازی استفاده کرد و از آن جایی که مردم روی این جمله قفل شده و نسبت به آن علاقه نشان دادند به عنوان اصلی بازی اضافه شد.

کلمه‌ی “Shadows” (سایه‌ها) به عنوان نمادی از نینجا به کار می‌رود و “Die Twice” (دوبار بمیر) از مکانیک احیا شدن و این‌ حقیقت که بازی‌بازان در این بازی به دفعات زیادی خواهند مُرد آمده است.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice اوایل سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

12345678910(2 رای, میانگین آرا 10٫00 از 10 )
Loading...
نظرات

  1. Xbox Life گفت:

    واقعا این بازی عالی میشه شک نکنید… بنده که تا الان هشت بار دارک سولز٣ رو تموم کردم و هنوز خسته نشدم… شاهکار میسازه فرام سافتویر… اینم یقیناً شاهکار میشه ولی در مقابلش شاهکار دیگری به نام گوست او سوشیما قرار داره… امیدوارم هر دو شون شاهکار بشن

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 55Thumb up 9Thumb down
  2. Brutal_shooter گفت:

    لست ۲ شاهکاری که با اومدنش همه بازیها رو با خاک یکسان می کنه.لست همه انحصاریهای قبل از تو سوتفاهم بودن.بیا که همه رو نابود کن.چون افراد بیهوده گو زیاد شدن Yes

    27Thumb up 13Thumb down
    • goldberg68 گفت:

      باز گوست اف توشیما یه چیزی باز گاد یچیزی بقیه نه
      لست که کارکترش فقط زنه اونم بچه واس ما خانوم سالار شده
      نه اپن ورد نه ار پی جی هیچ ازادی عملی نداری گیم پلیشم دیدم با چاقو زد گردن مرده تا اخر که بوسید
      بخدا یاوه بود منو تورو خدا قانع کن چیش خوبه اخه نه چیشششش نه چیششششش اهههه بس کنید بابا

      7Thumb up 43Thumb down
      • MESHKI گفت:

        من از این نظر عکس میگیرم بعد انتشار و اومدن نقد ها میبینمت کوچولو

        22Thumb up 1Thumb down
      • tloupII گفت:

        چیش خوب نبود؟
        گرافیک؟
        گیمپلی شامل : مخفی کاری؟ هوش مصنوعی؟ شوتینگ؟سلاح های مختلف ؟ آزادی بین مخفی کاری یا اکشن؟تعامل با محیط؟ سیستم مبارزه از نزدیک؟
        شخصیت دوست داشتنی؟
        اتمسفر بازی؟
        خشونت بازی؟
        (باید چشم و مغز آدم کور باشه نبینه اینارو)
        (و به اینکه شخصیت بازی مونث باشه اشکال بگیره (چی بگم-_-) )
        و معیار خوب بودن بازی رو اپن ورلد بودن و rpg بودن بدونه دیگه …
        حالا یاوه چیه؟!

        2Thumb up 1Thumb down
        • goldberg68 گفت:

          خانوم بدم میاد مردا رو اینطوری بزنه حقیر کنه اونم دختر بچه
          اولا من فقط بازی انلاین میکنم
          دوما افلاینم بخوام بکنم بازی باید مثل اسکاریم و… باشه عاشقش میشم گوست اف توشیما خوبه اخه مخفی کاری چیه بابا اصلا کلم نمیگیره باید مثل گیرز مثل گرز بیوفتم تو جون دشمن

          0Thumb up 4Thumb down
  3. fbjg گفت:

    استاد یجنب که بدجور خماریم . منتظر یه هاردکور خفن هستیم
    ببینیم چی میشه . به امید موفقیت

    13Thumb up 2Thumb down
  4. Dante Son Of Angel گفت:

    چقد شاخه
    البته از میازاکی از این کمتر بر نمیاد

    5Thumb up 2Thumb down
  5. PARSARAD777 گفت:

    هرچقدرم تفاوت باشه باز یک شباهت مهم داره
    هردو رو میازاکی ساخته

    7Thumb up 0Thumb down
  6. vitto corleone گفت:

    حقیقتا مایکروسافت شده بهترین کنفرانس E3 اما نه برای خودش بلکه برای استودیوهای دیگه که بازی مولتی پلتفرم میدن چون منم اگه بازیساز بودم و میخواستم بازی ساخته شدم رو تبلیغ کنم صد در صد تو کنفرانس مایکرو نشونش میدادم چون از لحاظ وسعت و پوشش و کیفیت کنفرانسش حرف نداره ولی از لحاظ انحصاری حالا حالا ها عقبه سونی با چهار انحصاری فروش کنسولش قطعا بالا صد میلیون میشه اونم بازی های دسث استرندینگ و گوست او تو شیما و لست ۲ و اسپایدر من ۴ بازم میگم از لحاظ کیفیت کنفرانس مایکرو بهتر بود همه چیزش مخصوصا ریتم نشون دادن بازی ها که به نفع شرکت‌های دیگست تا مایکرو از لحاظ موفقیت سونی برندس چون نمایش بازی هاش فقط مخصوص عناوین انحصاری خود کنسولشه

    13Thumb up 2Thumb down
  7. mbox گفت:

    بهترین نسخه این بازی نسخه xboxone x خواهد بود.
    دقیقا مثل هر بازی دیگه ای
    Feel The True Power

    4Thumb up 18Thumb down
  8. dimoomid گفت:

    اشتباه بززگی که باعث سرخوردگی شدید گیمرهای دواتیشه فرام سافتور شد حذف مد انلاین اونهم با اون سابقه درخشانی که فرام سافتور در ارائه نوعی منحصر بفرد از بخش انلاین رو داشت ، بود……این کار بشدت عمر و ماندگاری بازی رو کم میکنه…..یه نفر چندبار یه بازی رو تکرار میکنه ؟ صدبار بیشتر ؟ همین الان روزانه صدها ساعت لایو استریم و ویدئو در اینترنت گذاشته میشه از دارک ۳ و ریمستر که تازگیها اومد و همچنین بلادبورن با اینکه دو سه سالی هست که از انتشار دارک ۳ و بیشتر از اون از انتشار بلادبورن گذشته…..همه اینها بخاطر وجود بخش انلاین هست که باعث میشه این ویدئوها و لایوها هنوز جذابیت داشته باشی و صدها ساعت روزانه استریم بشن اونهم عمدتا فقط در مد انلاین بازی…….این کار فرام سافتور یه اشتباه بزرگ بود

    0Thumb up 3Thumb down
عضویت در سایت

Register For This Site

دریافت رمز جدید

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

نام کاربری و یا آدرس ایمیل خود را جهت طی کردن مراحل بازیابی رمز عبور وارد نمایید.
ورود به حساب

جستجو در سایت