بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا
بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا
بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا
بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018

سعید آقابابایی
۰۹:۳۸ ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

از کجا شروع کنم؟… ببینید.. بگذارید این طور بگویم که برخی مواقع هست که یک شرکت، یک تیم فوتبال یا هر شخصیت حقیقی و حقوقی دیگری آن قدر در زمینه کار خود موفق عمل کرده است و یا مثلا صعودش قطعی شده است که در یک فرصت دیگری که در اختیارش قرار دارد، لازم نیست و نیازی ندارد که در آن هر چه دارد و ندارد را رو کند و اصطلاحا تمام زورش را بزند و به آن فرصت در قالب آخرین فرصتی که دارد نگاه کند و خود را به زمین و زمان بزند. در واقع وقتی در طول یک دوره یک کمپانی موفقیتش را در زمینه کارش که در بحث ما می شود فروش کنسول ها در یک نسل، تثبیت کرده است، دیگر قطعا به یک نمایشگاه E3  و کنفرانس مطبوعاتی اش به عنوان فرصتی که در آن محکوم است به این که تمام دارایی و دار و ندارش را رو کند و همه زورش را بزند، نگاه نمی کند و مثل همیشه تنها قصد می کند که یک مراسم خیلی بزرگ و جذاب به سان همیشه برای طرفدارانش ترتیب دهد و روند معمولش را طی کند. کاری که در نمایشگاه E3 2018 نیز شرکت سونی مثل همیشه انجام داد و یک نمایش بی نظیر و زیبا از برخی از بزرگترین عناوین “تماما انحصاری” خود را برای طرفدارانش نمایش داد که اتفاقا همین نمایش ها مثل ویدئوی Death Stranding و Ghost of tsushima و Spiderman و البته شاهکار The Last of Us 2 تقریبا بهترین نمایش های نمایشگاه امسال بودند. در این مطلب قصد داریم تا به مانند سایر کنفرانس‌های برگزار شده در نمایشگاه E3 امسال که تحلیل و بررسی آن‌ها خدمت شما ارائه گردیده، به بررسی و واکاوی اتفاقات رخ داده در کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2018 بپردازیم و نگاهی کلی به آن‌چه که در این کنفرانس مطبوعاتی گذشت داشته باشیم.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

سونی همان کنفرانسی را برگزار کرد که باید برگذار می کرد و همان بازی هایی را نمایش داد که تشنه دیدن گیم پلی آن ها برای اولین بار بودیم و به زیبایی هر چه تمام تر هم در بین آنها یک سری سورپرایز های فوق العاده و جذاب مثل رزیدنت اویل ۲ و نی اوه ۲ و کنترل و.. را قرار داده بود تا باز هم مثل تمام چند سال اخیر کنفرانسی فوق العاده و جذاب را برگذار نماید و جای حرفی باقی نگذارد.

بد نیست تا در ابتدا مانند همیشه مروری بر روند کنفرانس سونی از آغاز داشته باشیم و اتفاقات آن را یکی یکی با توضیحات و تحلیل هایی کوتاه با هم مرور کنیم تا در انتها به تحلیلی در قالب جمع بندی این کنفرانس و کیفیت کلی آن بپردازیم. مراسم با آمدن شاون لیدن که به عنوان رئیس استودیوهای جهانی سونی تبدیل به نقش اول و مرد اول مراسم های سونی شده است، آغاز شد و پس از تعارفات همیشگی و خوش آمد گویی وی اذعان می دارد که امسال آنها می خواهند طرفدارانشان را به سفری عمیق تر از برخی بازی های کلیدی سونی ببرند و به ما نشان دهند که در این بازی ها چه خبر است. کاری که در انتهای نمایش و زمانی که کنفرانس را مرور می کردیم کاملا انجام شد و دقیقا موضوع اصلی این کنفرانس سونی همین بود، یعنی “پرداختن به چند عنوان خیلی بزرگ و مورد انتظار انحصاری به صورت عمیق تر”. باز هم مانند سال قبل مراسم با یک موسیقی در ابتدا  روند خود را آغاز می کند و این بار یک نابغه بزرگ موسیقی به نام گوستاو سانتائولالا سازنده موسیقی شاهکار The Last of Us و The Last of Us 2 که یکی از زیباترین ساندترک های تاریخ بازی ها را خلق کرده است روی صحنه حضور یافت و موسیقی بی نظیری را از بازی The Last of Us 2 برای ما نواخت که به معنای واقعی لذت بردیم و یکی از بهترین بخش های کنفرانس سونی نیز همین اجرای زنده موسیقی بود.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

نمایشی که مخلوطی بود از عشق و Romance و جنجال و هیجان محض و مخفی کاری و خشم و بی رحمی و مبارزات نفس گیر.

سپس وقتی که حسابی غرق در حال و هوای The Last of Us شده بودیم، رفتیم به داخل نمایش زیبای بازی The Last of Us 2 و چهره “بزرگتر شده” و “از حالت بچگی خارج شده” الی محبوبمان.نمایش لست او اس به معنای واقعی کلمه بی نظیر و از نظر من و خیلی های دیگر بهترین نمایش کل مراسم ای ۳ امسال بود که به زیباترین و عمیق ترین شکل ممکن ما را با گیم پلی و بخش هایی از داستان این بازی آشنا کرد. در این نمایش برای اولین بار شاهد گیم پلی بازی بودیم که به مانند سایر بخش های بازی بسیار واقعی، باکیفیت و البته خشن به نظر می رسید و در بازی کنترل الی را که انگار تبدیل به یک ماشین کشتار شده است به دست می گیریم. همچنین بخش هایی از داستان بازی و شخصیت الی و گرایش های او نیز برای ما مشخص شد که البته بسیار هم جنجالی بود ولی همین جنجالی بودن هم به جذابیت موضوع چندین برابر اضافه کرده است.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

یعنی بدجوری قاط زده الی ها!!! بدجوری!! شاید جوئل هم فرار کرده که دم دستش نباشه بزنه تو خواب با تبر نصفش کنه!!

همیشه دوست داشتیم بدانیم که دلیل این قدر عصبانی و خشن بودن الی در این نسخه چه چیزی هست و به نظر می رسد که حالا تا حدودی دلیل این موضوع را می دانیم، زیرا که دستبندی که در بخش سینماتیک نمایش بازی بر دست شخصیتی هست که الی با او رابطه عاشقانه دارد، در بخش گیم پلی می بینیم که بر دست الی بسته شده و ممکن است که کشته شدن کسی که الی عاشقش بوده دلیل این همه خشم و بی رحم شدن الی در بازی یاشد و همچنان هم دوست داریم بدانیم که ایا جوئل نیز نقشی در این داستان خواهد داشت یا خیر؟نمایش لست او اس ۲ به حدی عالی کارگردانی شده بود که هر بیننده ای را محو خود می کرد. نمایشی که مخلوطی بود از عشق و Romance و جنجال و هیجان محض و مخفی کاری و خشم و بی رحمی و مبارزات نفس گیر. این نمایش همه چیز داشت و بدون شک تا همیشه یکی از بهترین نمایش های تاریخ مراسم ای ۳ به شمار خواهد آمد.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

عنوانی که این قدر انحصاری های سونی زیاد هستند دیگر غیر از یک ویدئوی کوتاه فرصت نشد که به آن هم در مراسم سونی پرداخته شود!!

سپس شاهد صحبت های سید شومن و شاون لیدن در مورد اهداف استودیوهای جهانی سونی بودیم که واقعا روند کاری این استودیوهای فرست پارتی در نسل هشتم با مدیریت شاون لیدن برای ما طرفداران بی نظیر بوده و کلی بازی انحصاری تک نفره با بهترین داستان ها و کیفیت ممکن، بیشتر از هر زمان دیگری برای ما آماده کرده و می کنند و خواهند کرد تا همواره پلی استیشن بهترین محل برای تجربه بزرگترین انحصاری های تاریخ بازی ها باشد که هیچ جای دیگری غیر از پلی استیشن امکان تجربه آن ها را نخواهید داشت و انحصاری کامل هستند. سپس نمایشی از چند نقشه محبوب بازی کال او دیوتی بلک اوپس بودیم که ریمستر شده اند و قرار ایست به عنوان جدید سری بیایند و در یک خبر خیلی عالی برای دارندگان پلاس اعلام شد که آنها علاوه بر بازی های رایگان این ماهشان می توانند از هم اکنون عنوان بلک اوپس ۳ را نیز رایگان دانلود نمایند و از آن لذت ببرند که خبر خیلی جذابی بود. همچنین ویدئوهایی کوتاه از بازی هایی مثل Tetris Effect و بازی انحصاری Days Gone را مشاهده کردیم. عنوانی که اینقدر انحصاری های سونی زیاد هستند دیگر فرصت نشد که به آن هم در مراسم سونی پرداخته شود!! سپس در ادامه ویدئوهایی از عناوین Twin Mirror و Ghost Giant (برای وی آر) و Beat Saber (برای وی آر) و بسته الحاقی جدید دستینی ۲  پخش شدند.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

به همین سادگی.. به همین زیبایی.. به همین خفنی…

دوباره به یک موسیقی زنده رفتیم که شخصی با لباس ژاپنی در حال نواختن نوایی غمناک بود و در پس زمینه هم تصویری بسیار جذاب از یک دشت زیبا وجود داشت. حدس می زدیم که با توجه به لباس نوازنده، باید شاهد نمایش گوست او سوشیما باشیم که خوشبختانه همینطور شد و باز هم یکی از برترین نمایش های ای ۳ ۲۰۱۸ برای ما رقم خورد. بازی گوست او سوشیما که یک ای پی جدی برای سونی محسوب می شود یک عنوان اکشن ماجرایی جهان ازاد با مبارزات هک اند اسلش و المان هایی از نقش آفرینی هست که بازیباز را به دوره زمانی ژاپن فئودال می برد. در نمایشی که از این بازی در کنفرانس سونی مشاهده کردیم دنیای بازی به معنای واقعی کلمه مانند یک تابلوی نقاشی بی نهایت زیبا به همراه یک موسیقی متن فوق العاده بود که هر بیننده ای را به تحسین وا می داشت و گاهی این حس به مخاطب دست می داد که “آیا با این گرافیکی که داریم می بینیم این واقعا گیم پلی بازی است” و البته پاسخ مثبت بود. مبارزات بازی از خشونت بالایی برخوردار بوده و از نظر استایل مقداری شبیه به مبارزات سری اساسینز کرید به نظر می رسند که بر پایه ضد حمله به موقع و زدن ضربات مرگبار به دشمنان بود که شاهد بویدم شخصیت اصلی بازی که یک سامورایی قدرتمند هست، چندین مبارز مغول رو به جذاب ترین شکل ممکن به خاک و خون کشید.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

در نمایشی که از این بازی در کنفرانس سونی مشاهده کردیم دنیای بازی به معنای واقعی کلمه مانند یک تابلوی نقاشی بی نهایت زیبا به همراه یک موسیقی متن فوق العاده بود که هر بیننده ای را به تحسین وا می داشت و گاهی این حس به مخاطب دست می داد که “آیا با این گرافیکی که داریم می بینیم این واقعا گیم پلی بازی است” و البته پاسخ مثبت بود.

 راستش من و شاید خیلی از بازیبازهای دیگر اصلا انتظار چنین نمایش شگفت انگیزی را از بازی گوست او سوشیما نداشتیم و با این که حدس می زدیم که شاهد یک نمایش زیبا از این عنوان باشیم ولی واقعا نه تا این حد که ویدئوی گیم پلی بازی و هر چیزی که در آن مشاهده کردیم یکی از چند نمایش برتر کل نمایشگاه ای ۳ باشد، ولی این اتفاق افتاد و بازی جدید استودیو ساکرپانچ که خالقین سری اینفیموس هستند با نمایشی خیره کننده و سرشار از زیبایی از هر نظر، چشم های ناظرین و حاضرین کنفرانس سونی را به خود خیره کرد و نوید عنوانی را داد که این پتانسیل را دارد که در سطح یک شاهکار انحصاری برای سونی بدرخشد. هنوز سونی اطلاعاتی را در مورد زمان انتشار گوست او سوشیما در اختیار ما قرار نداده است ولی بدون شک بعد از نمایشی که در ای ۳ از این بازی شاهد بودیم، گوست او سوشیما تبدیل به یکی از مورد انتظارترین بازی ها برای دارندگان و علاقمندان پلی اسیتشن ۴  شده  است.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

راستش من و شاید خیلی از بازیبازهای دیگر اصلا انتظار چنین نمایش شگفت انگیزی را از بازی گوست او سوشیما نداشتیم و با این که حدس می زدیم که شاهد یک نمایش زیبا از این عنوان باشیم ولی واقعا نه تا این حد که ویدئوی گیم پلی بازی و هر چیزی که در آن مشاهده کردیم یکی از چند نمایش برتر کل نمایشگاه ای ۳ باشد

نمایش بعدی از یک عنوان مولتی پلتفرم جدید و هیجان انگیز است که مخصوصا برای طرفداران سونی خیلی جذاب بود زیرا که سازنده آن استودیو رمدی و سم لیک هستند که برای اولین بار به سمت پلتفرم پلی استیشن نیز آمده اند و قصد دارند تا عنوان CONTROL که بازی جدید آنهاست را برای پلی استیشن ۴ نیز عرضه نمایند. نمایش این بازی بسیار جذاب و زیبا بود و تا حدودی نیز شبیه به بازی کوانتوم بریک به نظر می رسید که البته با توجه به یکی بودن سازنده، زیاد هم عجیب نبود.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

فکر کنم در این بازی دعوا سر کنترل تلویزیونه!!!

سپس بلافاصله فضای صحنه تاریک می شود و به یک سورپرایز بی نظیر دیگر می رسیم. وای خدای من… بازسازی کامل و نسل هشتمی رزیدنت اویل ۲ با کلی تغییرات و بهبودها از همه نظر!! وقتی این موضوع را فهمیدیم و چهره لیان اس کندی محبوب را مشاهده کردیم همه ما و حاضرین در سالن را شور و شوق عجیبی فرا گرفت و قضیه وقتی بهتر شد که دیدیم نام رزیدنت اویل ۲ به نمایش در اومد و صحنه هایی فوق العاده از این بازی را مشاهده کردیم. در نمایش بازی شاهد بودیم که کنترل بازی و نوع زوایای دوربین آن کاملا تغیر کرده اند و به حالت دوربین روی شانه در عناوین بعدی این سری در آمده اند. همچنین مشخص شد که این بازی در واقع با استفاده از انجین گرفیکی نسخه هفتم سری ساخته شده و قرار هست تا در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر شود که واقعا صبر کردن تا آن زمان برای ما طرفداران و دوست داران این فرنچایز کار خیلی سختی خواهد بود. سونی با نمایش دو بازی مولتی پلتفرم CONTROL و رزیدنت اویل ۲، هم غیر از عناوین انحصاری اش به بازی های مولتی پلتفرم بزرگ پرداخت و هم پشت سر هم دو سورپرایز را برای ما رو کرد تا بسیار شگفت زده و خوشحال شویم زیرا کسی از وجود این دو عنوان در شکل و قالبی که دیدم خبر نداشت و مثلا فکر نمی کردیم که بازی رزیدنت اویل ۲ قرار است کاملا متفاوت از نسخه اول ریمیک شود و دقیقا تبدیل به یک عنوان نسل هشتمی کامل گردد که این موضوع را در کنفرانس سونی متوجه شدیم.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

فکر نمی کردیم که بازی رزیدنت اویل ۲ قرار است کاملا متفاوت از نسخه اول ریمیک شده و دقیقا تبدیل به یک عنوان نسل هشتمی کامل شود که این موضوع را در کنفرانس سونی متوجه شدیم. ولی خودمونیم ول نمی کنن این زامبی ها لیان بدبخت رو…

سپس نمایشی از یک بازی جدید به نام Trover saves the Universe را شاهد بودیم که در نوع خود جالب به نظر می رسید. بعد از آن هم رفتیم به سراغ یکی از مورد انتظارترین عناوین نسل هشتم که سال هاست منتظرش هستیم یعنی کینگدام هارتز ۳ که در کنفرانس مایکروسافت دنیای Frozen را معرفی کرد و در کنفرانس سونی نیز شاهد معرفی و نمایش گیم پلی از دنیای دزدان دریایی کارائیب در آن بودیم که فوق العاده جذاب به نظر می رسید.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

یعنی اینقدر این جک اسپارو روی مخ منه که خدا میدونه !!!

بعد از آن بود که رفتیم به سراغ یکی دیگر از برترین و مورد انتظارترین عناوین نسل هشتم یعنی بازی انحصاری جدید استاد کویجما برای پلی استیشن ۴ با نام Death Stranding که خیلی منتظر نمایشش بودیم. از زمان  معرفی بازی Death Stranding تا به امروز، شاهد  نمایش های گوناگونی  از این بازی  بودیم که در هر کدام آنها چند سوال جواب داده شدند و البته به حدی مرموز و جذاب بودند که دو برابر سوالات پاسخ داده شده، سوالات جدید ایجاد کردند!! Death Stranding یک بازی کاملا خاص است که از تمامی نمایش ها آن معلوم است که هیچ عنوانی را تا کنون شبیه آن ندیده ایم. بسیاری از ما منتظر بودیم تا سرانجام نمایشی از گیم پلی دث استرندینگ را هم در نمایشگاه ای ۳ سال جاری شاهد باشیم که این اتفاق در کنفرانس سونی رخ داد و یک نمایش بی نظیر و شگفت انگیز را از بازی مشاهده کردیم که البته باز هم بسیار مرموز بود و کلی سوال جدید برای ما ایجاد کزد و مشخص شد که دو بازیگر جدید به نام های لیا سیدوکس و لیندسی واگنر هم در بازی حضور خواهند داشت. بعد از نمایش بخش هایی از گیم پلی این عنوان در کنفرانس سونی، حالا منتظر هستیم تا بتوانیم نمایش هایی را از بخش مبارزات این عنوان هم شاهد باشیم (جالب است که برخی کاربران به خاطر نمایش برخی صحنه های راه رفتن شخصیت اصلی با کلی وسیله که روی دوشش بود،  به مزاح از آن به عنوان یک شبیه ساز باربری یاد کرده بودند که در نوع خودش جالب است)، زیرا در انتهای تریلر بازی مشاهده کردیم که شخصیت اصلی بازی چیزی مثل سلاح را برداشت که از آن استفاده کند و در اینجا ویدئوی نمایش بازی به پایان رسید.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

چه بازیگری هم اضافه شد به بازی.. مخصوصا وقتی موهاش آبی بود اصلا نقش آفرینی کرده بود ها!!! هنر بازیگری رو به رخ کشیده بود!!

 گرافیک بازی نیز در نمایش گیم پلی آن و مخصوصا در بخش جزییات صورت شخصیت ها فوق العاده به نظر می رسید و البته اطلاع دارید که Death Stranding با انجین قدرتمند دسیما که شاهکاری مثل هورایزن زیرو داون را خلق کرده است در حال ساخت است و بی شک این موضوع سبب می شود تا دیدن گرافیک خیره کننده بازی برای ما زیاد عجیب نباشد و البته حضور استاد کوجیما هم که همواره بازی هایش جزو برترین های نسل خود از لحاظ گرافیکی بوده اند، مزید بر علت است تا Death Stranding یکی از بهترین های نسل ۸ در حوزه گرافیکی باشد. Death Stranding یکی از مورد انتظارترین عناوین صنعت بازی های رایانه ای به حساب می آید که با نمایش خیره کننده و جذاب و البته مرموزش در ای ۳ ۲۰۱۸ باز هم تمامی صنعت بازی را برای هر چه بیشتر فهمیدن در مورد آن تشنه تر کرد. از نقش نوزادان عجیب در محفطه های خاص  گرفته گرفته تا رشته هایی مثل بند ناف که به انسان ها و حتی تانک ها وصل است و چند شخصیت نامعلوم که در آسمان قرار دارند و موجوداتی مرگبار که دیده نمی شوند و فقط رد دست های آن ها به صورت یک مایع سیاه رنگ روی زمین باقی می ماند و کلی رمز و رازهای دیگر، همه و همه سبب شده اند تا بسیار در مورد این بازی کنجکاو باشیم. تاریخ انتشار  Death Stranding هنوز مشخص نیست ولی کوجیما در اظهار نظری جالب گفته است که این بازی تا قبل از المپیک ۲۰۲۰ توکیو منتشر خواهد شد که بیشتر احتمال این می رود که شاهد عرضه  Death Stranding در سال ۲۰۱۹ باشیم.  

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

جالب است که برخی کاربران به خاطر نمایش برخی صحنه های راه رفتن شخصیت اصلی با کلی وسیله که روی دوشش بود،  به مزاح از آن به عنوان یک شبیه ساز باربری یاد کرده بودند که در نوع خودش جالب است.حالا منتظر هستیم تا بتوانیم نمایش هایی را از بخش مبارزات این عنوان هم شاهد باشیم زیرا در انتهای تریلر بازی مشاهده کردیم که شخصیت اصلی بازی چیزی مثل سلاح را برداشت که از آن استفاده کند و در اینجا ویدئوی نمایش بازی به پایان رسید.

بعد از این نمایش جذاب باز هم یک سورپرایز بی نظیر دیگر در راه بود و آن هم چیزی نبود جز معرفی نسخه دوم شاهکار Nioh که ناگهانی و با یک تریلر کوتاه ولی جذاب معرفی شد و نکته جالبش هم اینجا بود که به نظر می رسد در این نسخه شخصیت اصلی خودش هم به نوعی یک هیولاست و می تواند تبدیل به یک Oni مخوف شود که خیلی خیلی موضوع جذابیست.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

گرافیک بازی نیز در نمایش گیم پلی آن و مخصوصا در بخش جزییات صورت شخصیت ها فوق العاده و شگفت انگیز به نظر می رسد

هننوز داشتیم از معرفی Nioh 2 ذوق می کردیم که سونی امان نداد و ما را برد انداخت وسط نمایش گیم پلی هیجان انگیز انحصاری بزرگ و مورد انتظارش یعنی عنوان جدید اسپایدرمن و بک نمایش زیبا و جذاب از این بازی ابرقهرمانی پلی استیشن ۴ را شاهد بودیم. در ویدئویی که از گیم پلی این عنوان در نمایشگاه ای ۳ و کنفرانس سونی به نمایش در آمد شاهد المان های جهان آزاد بسیار وسیع، تار تنیدن بین ساختمان ها بر اساس فیزیک فوق العاده بازی و  کلی مبارزات جذاب با دشمنان مختلف و فنون بسیار متنوع و زیبا بودیم و البته آزادی عمل بالا در بازی نیز کاملا به چشم می آمد. همچینن برخی از مخوف ترین دشمنان اسپایدی را هم در این نمایش مشاهده کردیم که قطعا باعث شده طرفداران این شخصیت به وجد بیایند. عنوان زیبای اسپایدرمن از زمان معرفی تا به امروز در تمام مراسم سونی نمایش های جذابی داشته و در ای ۳ امسال نیز یک ویدئوی عالی از گیم پلی این بازی را شاهد بودیم که فوق العاده زیبا بود و به نظر می رسد که سازندگان بازی و سونی قصد دارند تا کاری که راک استدی با شخصیت بتمن انجام داد و یک سری فوق العاده باکیفیت را خلق کرد، آن ها با شخصیت اسپایدرمن از مارول همین کار را انجام دهند و بهترین بازی های این شخصیت در دنیای بازی های رایانه ای را خلق نمایند.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

به نظر می رسد در Nioh 2 شخصیت اصلی خودش هم به نوعی یک هیولاست و می تواند تبدیل به یک Oni مخوف شود که خیلی خیلی موضوع جذابیست.

این بازی که توسط استودیو خوشنام اینسامنیاک گیمز در حال ساخت است قرار است تا در تاریخ هفتم دسامیر ۲۰۱۸ برای پلی استیشن ۴ منتشر شده و به انتظار طرفداران پایان دهد. در ادامه نماش هایی را هم از بخش هایی از بازی دریمز شاهد بودیم که هر چه بیشتر از آن می بینیم بیشتر گیج می شویم و باید صبر کنیم تا ببینیم بالاخره تکلیف این بازی چه خواهد شد. علاوه بر یکی دو نمایش کوتاهی که از بازی های وی ار در این مراسم دیدیم، در انتها مشخص شد که سونی به وی ار نیز بی توجه نبوده و برای ساخت یک عنوان جدید برای پلی استیشن وی آر به سراغ یکی از بزرگترین و خوشنام ترین سازندگان بازی در دنیا رفته، یعنی خالقین سری شاهکار سولز و بلادبورن در استودیو فرام سافتور که قرار است عنوانی جدید با نام Desacine که توسط فرام سافتور برای پلی استیشن وی ار در دست ساخت است و بسیار مشتاقیم تا در مراسم اینده سونی نمایشی از گیم پلی این عنوان جاه طلبانه وی ار را مشاهده نماییم. در واقع نمایش این عنوان و نام سازنده آن نشان از این دارد که سونی قصد دارد جدی تر از همیشه به پلی استیشن وی ار بپردازد و بازی های بزرگ AAA توسط سازندگان بزرگ برای آن منتشر نماید تا دلیلی باشد برای خریدن این پلتفرم جذاب.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

یعنی شاخ در میارید از زیبایی این بازی!! پیامش اینه!!

در نهایت و بعد از بررسی و تحلیل کوتاه بخش های مختلف کنفرانس سونی در ای ۳ سال ۲۰۱۸ باید بگوییم چه بخواهیم چه نخواهیم در ایران و در تمام دنیا بعد از نمایشگاه E3 همه می آیند و شروع به مقایسه دو کنفرانس سونی و مایرکوسافت می کند زیرا اینها دو رقیب مستقیم و صاحب کنسول هستند (نیندو بحثش جداست) و عملکردشان در E3 مورد مقایسه قرار می گیرد. تا به امروز در نسل هشتم از لحاظ فروش کنسول ها سونی با فروش حدودا ۷۵ میلیون دستگاه پلی استیشن ۴ حتی از دو برابر فروش رقیب خود نیز بالاتر قرار گرفته است و همین دلیلی بود برای این که مایکروسافت در مراسم امسال یک نمایش و کنفرانس رویایی ترتیب دهد و کلی بازی جدید و جذاب را پشت سر هم معرفی کند و واقعا هم کنفرانس معرکه ای را برگزار کرد و از آنجایی که کلی از بازی های جدید معرفی شده، مولتی پلتفرم بودن حتی طرفداران سونی نیز از دیدن آن لذت بردند و طرفداران مایکروسافت هم که کلی با معرفی هیلو و گیرز او وار و فورزای جدید کیف کردند. در واقع مایکروسافت این کار را کرد چون محکوم به انجام آن بود و بالاخره باید از جایی برای جبران شکست عظیم در زمینه فروش کنسول در نسل هشتم را جبران کند که در نمایشگاه امسال واقعا نشان داد استارت این کار را به صورت قدرتمندی زده است.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

هننوز داشتیم از معرفی Nioh 2 ذوق می کردیم که سونی امان نداد و ما را برد انداخت وسط نمایش گیم پلی هیجان انگیز انحصاری بزرگ و مورد انتظارش یعنی عنوان جدید اسپایدرمن

در سوی دیگر اما سونی چندان نیازی به این کار نداشت و تنها میخواست که طرفدارانش را با بازی های انحصاری جدیدش سیراب کند و برای اولین بار به آنها گیم پلی برخی از مورد انتظارترین بازی های تاریخ پلی استیشن را نشان دهد. در واقع سونی در مراسم امسالش به صورت پشت سر هم و رگباری بازی های مختلف مولتی پلتفرم و نیمه انحصاری و… را معرفی نکرد (کاری که مایکروسافت انجام داد و انصافا هم عالی انجام داد و با جذابیتی که داشت یکی از بهترین نمایش های تاریخ کنفرانس های مایکروسافت رقم خورد) بلکه تمرکزش را گذاشت روی نمایش های طولانی تر از ۴ انحصاری اصلی و مورد انتظارش که در واقع مهم ترین بازی ها نیز هستند. برای اولین بار گیم پلی Death Stranding را دیدیم. برای اولین بار گیم پلی  Ghost of Tsushima را شاهد بودیم. برای اولین بار گیم پلی The Last of Us 2 را مشاهده کردیم و چه چیزی از این ها جذاب تر ممکن است که ۳ تا از مورد انتظارترین بازی های نسل هشتم را که همگی هم “تماما انحصاری” هستند را برای اولین بار شاهد گیم پلیشان باشیم. همچنین در زمینه بازی  مولتی پلتفرم نیز شاید بهترین لحظه کنفرانس سونی وقتی بود که چهره لیان اس کندی محبوب را مشاهده کردیم و فهمیدیم که شاهکار رزیدنت اویل ۲ دارد به طور کامل در قالب یک بازی نسل هشتمی با تغییرات دوربین و تبدیل شدن به یک بازی کاملا نسل هشتمی، بازسازی می شود. سونی همان کنفرانسی را برگزار کرد که باید برگذار می کرد و همان بازی هایی را نمایش داد که تشنه دیدن گیم پلی آن ها برای اولین بار بودیم و به زیبایی هر چه تمام تر هم در بین آنها یک سری سورپرایز های فوق العاده و جذاب مثل رزیدنت اویل ۲ و نی اوه ۲ و کنترل و.. را قرار داده بود تا باز هم مثل تمام چند سال اخیر کنفرانسی فوق العاده و جذاب را برگذار نماید و جای حرفی باقی نگذارد.

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

واقعا با نمکه این اسپایدی عزیزمون!!

در انتها نیز باید بگوییم بهتر از هر تحلیل و توضیحی، لیست نمایش های یک کنفرانس هستند که حرف می زنند و جا دارد تا در انتها توجه شما را به لیستی از اتفاقات و نمایش های کنفرانس سونی در ای ۳ امسال جلب کنم که خود این لیست دیگر هیج جایی برای توضیح بیشتر و.. باقی نمی گذارد.

  • اجرای موسیقی زنده شاهکار The Last of Us 2 توسط یکی از بزرگترین نوابغ موسیقی دنیا گوستاوو سانتائولالا
  • نمایشی بی نظیر از یکی از بزرگترین بازی های تاریخ یعنی The Last of Us 2. نمایشی که مخلوطی بود از عشق و Romance و جنجال و هیجان محض و مخفی کاری و خشم و بی رحمی و مبارزات نفس گیر (نمایش گیم پلی برای اولین بار – بازی تماما انحصاری)
  • ویدئوهایی خیلی کوتاه از بازی هایی مثل کال او دیوتی بلک اوپس ۴ و Tetris Effect و بازی انحصاری Days Gone و Twin Mirror و Ghost Giant (برای وی آر) و Beat Saber (برای وی آر) و بسته الحاقی جدید دستینی ۲  (اعلام رایگان شدن بلک اوپس ۳ برای پلاس)
  • نمایشی بی نظیر در سطح برترین نمایش های کل مراسم ای ۳ با اجرای زنده موسیقی از بازی Ghost of Tsushima که با این که حدس می زدیم که شاهد یک نمایش زیبا از این عنوان باشیم ولی واقعا نه تا این حد که ویدئوی گیم پلی بازی و هر چیزی که در آن مشاهده کردیم یکی از چند نمایش برتر کل نمایشگاه ای ۳ امسال باشد (نمایش گیم پلی برای اولین بار – بازی تماما انحصاری)
  • نمایش معرفی بازی CONTROL، یک عنوان مولتی پلتفرم جدید و هیجان انگیز مخصوصا برای طرفداران سونی زیرا که سازنده آن استودیو رمدی و سم لیک هستند که برای اولین بار به سمت پلتفرم پلی استیشن نیز آمده اند (سورپرایز – مولتی پلتفرم)
  • نمایش معرفی فوق العاده زیبا و هیجان انگیز نسخه بازسازی شده رزیدنت اویل ۲ در قالب یک بازی کاملا جدید و نسل هشتمی با تغییر تمام المان های بازی مثل گیم پلی و دوربین و … (سورپرایز – مولتی پلتفرم)
  • نمایشی از یک بازی جدید کوچک به نام Trover saves the Universe
  • نمایش بسیار جذاب و زیبا از عنوان مورد انتظار Kingdom Hearts III و معرفی دنیای دزدان دریایی کارائیب (مولتی پلتفرم)
  • نمایشی خیره کننده از یکی از مورد انتظارترین عناوین نسل هشتم و بازی جدید استاد کوجیما با نام Death Stranding که واقعا نمایشی شگفت انگیز بود. و مشخص شد که دو بازیگر جدید به نام های لیا سیدوکس و لیندسی واگنر هم در بازی حضور خواهند داشت (نمایش گیم پلی برای اولین بار – بازی تماما انحصاری)
  • معرفی نسخه دوم شاهکار Nioh (سورپرایز – احتمالا باز هم انحصاری کنسولی؟)
  • نمایش گیم پلی طولانی و بسیار جذاب عنوان انحصاری جدید اسپایدرمن (بازی تماما انحصاری)
  • نمایشی از گیم پلی دریمز و صحبت هایی با اعضای مدیا ملکول (تماما انحصاری)
  • معرفی عنوانی AAA جدید با نام Desacine که توسط فرام سافتور برای پلی استیشن وی ار در دست ساخت است که نام سازنده نشان از این دارد که سونی قصد دارد جدی تر از همیشه به پلی استیشن وی ار بپردازد و بازی های بزرگ AAA توسط سازندگان بزرگ برای آن منتشر نماید. (سورپرایز – پلی استیشن وی آر – تماما انحصاری)
بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

بهتر از هر تحلیل و توضیحی، لیست نمایش های یک کنفرانس هستند که حرف می زنند

با این مقاله، پرونده مقالات تحلیل کنفرانس های مراسم E3 2018 نیز بسته می شود و امیدوار هستیم که از پوشش خبری و تحلیلی که برای این مراسم و کنفرانس ها ترتیب داده شده بود رضایت کافی را داشته باشید و اطلاعات و اخبار و تحلیل‌های مورد نیاز خود در مورد این نمایشگاه را به راحتی در گیمفا کسب کرده باشید. از این که در مراسم امسال نیز همراه ما بودید و مطالب را دنبال کردید از شما کمال تشکر را دارم و امیدوار هستم که به مانند طرفداران سونی و دیگر شرکت‌ها در مراسم E3 امسال، لبخند رضایت از پوشش گیمفا در نمایشگاه E3 2018 بر لبان شما نیز نقش بسته باشد که همین لبخند شما، بدون تردید گیمفا را فاتح E3 امسال می‌کند.

با تشکر از همگی شما گیمفایی های عزیز.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا
بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا
بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا
بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا
بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • کنفرانس که شروع شد چشمم به سالن نمایش افتاد گفتم اینا باز به چیزی تو مغزشون میگذره الکی نیست 😀

    بعد دیدم بوم بله سالن نمایش همون سالنی هست که الی توش نمایش داره 😀 😀 😀

    این نشون میده همیشه برای نمایش هاش سونی یه نوآوری داره 😀

    • تشکر فراوان از جناب آقابابایی بابت تحلیل زیباشون
      خب نمایش چهار انحصاری سونی در بهترین حالت خودش قرار داشت و هرکدوم از اون چهار تا بهترین نمایش های E3 امسال رو داشتند.
      نمایش لست با اون قضیه حاشیه ساز شروع و با گرافیک و نورپردازی خیره کننده در جنگل ادامه یافت و بعد از اون از یک گیم پلی معرکه اطمینان حاصل کردیم. در کل بهترین نمایش کل کنفرانس ها برای لست ۲ بود از نظر من.
      نمایش گوست او سوشیما خیلی فراتر از انتظار من بود. همون ابتدای نمایش که طبیعت زیبای سوشیما رو دیدم متوجه شدم قراره با چه عنوانی در آینده روبه رو بشیم.
      نمایش دث استرندینگ خوب طبق معمول نامفهوم بود اما حداقل برای من زیبا بود. گرافیک زیبای دوردست ها هنگام صخره نوردی و گرافیک چهره ها نظر من رو خیلی جلب کرد.
      نمایش اسپایدی که بی نظیر بود. اون آنتاگونیست های اسپایدی(اسکورپیون و الکترو و مستر نگاتیو و راینو و والچر) همشون جوری طراحی شده بودند که هم به کامیک های اسپایدر من وابسته باشند و هم در یک بازی ویدئویی فوق العاده به نظر برسند. گیم پلی هم که هممون شاهد بودیم خیلی عالی بود.
      با این چیز ها همین چهار تا نمایش برای برتری کنفرانس سونی کافی هست.
      البته پروژه رمدی و رزیدنت ۲ و nioh 2 هم زیبا بودند ولی چیزی که بیشتر به چشم اومد نمایش های خیره کننده چهار انحصاری سونی بود

    • allfreegamer گفت:

      کنفرانس خیلی خوبی بود

  • الحق والنصاف سونی و پلی استیشن سلاطین صنعت گیمند 😎 😎 😎

  • Mehdi Nita گفت:

    خیلی خوب بود دمشون گرم یه گیم پلی از لست ۲ نشون دادن که باعث شد هایپم چند برابر بشه… در کل سونی همیشه عالی بوده و هست… جدا از این کنفرانس خیلی دوس دارم یه گیم پلی از sekiro ببینم.. مشتاقانه منتظرشم و اینکه بعد از این عنوان استاد برمیگرده سراغ سری سولز بیشتر خوشحالم کرد… دو تا عنوان رو خیلی دوس دارم سونی معرفی کنه…
    BloodBorne 2
    Horizon Zero Dawn 2

  • Samuel Drake گفت:

    Just 4 The Players :cute:
    مرسی از آقای آقابابایی بابت تحلیل خوبشون

  • scar گفت:

    ازماه ها قبل از e3 منتظر دیدن نمایش گیم پلی محبوب قلبها the last of us part ll بودم….و باید بگم بهترین نمایش e3 بود….یعنی کل e3 یه طرف اون هم یه طرف

  • DAYS GONE گفت:

    پشمهایم را چه کسی برده است 😮

  • من حاضرم قسم بخورم که ps4 هم دارم هرکی باور نمیکنه بیاد تلگرام عکسم باهاش میفرستم
    ناتی داگ استاد نابود کردن خاطره هاست شاید یوبی سافت و اکتیویژن کال اف دیوی و اساسین رو خراب کرده باشن ولی نسخه های بعدی اونا شخصیت هاش فرق می‌کرد و نسخه های خوب دست نخورده میموند ولی دراکمن با این بازی که شخصیت هاش مثل قبله تمام خاطره هایی که من داشتم رو پاک کرده اون موقع دلمون واسه واسه الی میسوخت چون یه بچه بی گناه بود ولی الان که لز. ب. ین شده آدم دوست داره کتک بخوره و بمیره تازه اصلا الی حتی اگه اینجوری هم نبود باز جای جوءل رو نمی گرفت چون جوءل قابل درک بود و هرکسی باهاش همذات‌پنداری می کرد ولی آخه چند نفر تو دنیا هستن که ps4 دارن و بازی زامبی محور دوست دارن و دخترن و لز. بین؟ بیخود نیست خود دراکمن گفت تعداد زیادی از طرفدارای نسخه قبل از این شماره متنفر می شن واقعا ناراحت کننده هست که چنین شاهکاری به این وضع دچار شده البته گیم پلی فوق العاده بود و حرفی برای گفتن باقی نمیزاره

    یه تشکر هم از جناب اقابابایی که کنفرانس رو کامل بررسی کردن و همچنین شرمنده اگه نظرم خیلی به پست ربطی نداشت

    • postman گفت:

      انگار هر کی استریته باید کاراکترش هم استریت باشه . خب پس چرا الی پسر نیست ؟ چرا مسلمون نیست ؟ اصلا چرا ایرانی نیست ؟ برای چی نباید وقایع بازی تو ایران جریان داشته باشه ؟ اصلا چرا اسمشون الی و جول هست ؟ باید اشرف و اصغر بودن 😐

    • god of war گفت:

      چی می گی تو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      کدوم نابود کردن خاطره
      ناتی داگ سنطان زنده کردن خاطره هست
      اینو با انچاردت ۴ فهمیدم
      شخصیت نیتن فوقالاده بود و قشنگ منو برد به انچاردت ۱
      گیمفا لطفا نزار اینا الکی نظر بدن

      • دوست عزیز چه بخوای چه نخوای ناتی داگ کاراشتباهی انجام داده
        من خودم ناتی داگ رو بیشتر از تو دوست داشتم ولی باید قبول کنی لست ۲ اصلا بخوبی نسخه اول نمیشه

        • joel گفت:

          باید قبول کنیم که به خاطر یه بوس این نسخه از قبلیش ضعیف تره ?:-) توتوتوتو. چرا به خاطر گیم پلی به شدت عالی ،درگیر کننده و صد البته درگیرکنندش بهتر از نسخه قبل نباشه ?:-) چرابه خاطر داستان خیلی تیره تر از نسخه قبلش بهتر نباشه ?:-) اصلا دوست عزیز بهتر نیست به دراکمن و ناتی داگ تا موقع عرضه شدن بازی فرصت بدیم و این گونه نظر های کاملا چرت و تو خالی که بدون ذره ای فکر کردن هستش رو نگیم. به نظرم ناتی داگ و نیل که تا قبل E3 بهش پیشون و پسوند استاد میدادین لیاقت این فرصت رو دارن ?:-)

    • lordhossein گفت:

      برادر شاید کم کم الی توی بازی به این موضوع پی ببره چون کسی نبوده که بزرگش کنه خیلی چیز ها رو نمیدونه توی لفت بیهایند هم معلوم بود فقط میخواد بوسیدن رو تجربه کنه که اون کارو انجام داد اتفاقا این موضوع که شما بهش اشاره کردی و همچنین خشونت بیش از حدش باعث دلسوزی بیشتری میشه واسه الی

    • Mehdi Nita گفت:

      حالا من بر عکس شما از این که الی این نوع گرایش رو داره خیلی خوشم اومده چون باعث میشه شخصیت الی خاص تر و از همه مهمتر توی خط داستانی باعث تنوع بروز احساسات باشیم…
      دنیای گیم همینه هر چقدر خاص تر قشنگ تر…

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. بسیار ممنونم که مطالعه فرمودید مقاله رو و نظرتون رو با ما هم در میون گذاشتید. قطعا نظرتون بسیار عزیز و محترم هست برام هر چند اگر موافق هم نباشم باهاش.

    • ShahinSky گفت:

      بهتر که اینجوریه
      الی تو زمستان ۱۴ سالگیش مرد شد ظاهرش دختره اما یه پا مرده اون به مرد و زن پا نمیده بلکه خانومارو تور میکنه و خودشو زیر دست هر مردی نمیندازه پس بگیر منظور کارگردان از این کار چی بوده انقدر خودتو اذیت نکن

  • ممنون سعید جان مثل همیشه عالی بود.
    یه سوال بی ربط دارم ممنون میشم جواب بدی
    بازی life is strangeهمون قبلیه نسخه فیزیکی داره یا نه چون هیچ جا پیداش نکردم

    • سلام خدمت شما محمد جان. یک دنیا ممنونم. لطف دارید.
      بله فیزیکی که داره و اتفاقا هم نسیخه معمولی داره و هم نسخه لیمیتد ادیشن فیزیکی که با سی دی ساندترک و دفترچه بازی و .. هست که من داشتمش ولی چون بازی رایگان شد برام و دیجیتالی گرفتمش دیگه اون رو رد کردم رفت که دو نسخه از یه بازی رو نداشته باشم.

  • White Beard گفت:

    تشکر می‌کنم از آقای سعیدآقابابایی بابت مقالۀ عالی و ارزشمندی که ارائه فرمودند.همانگونه که انتظار میرفت،کنفرانس سونی با اجرای نمایشی از گیم‌پلی The Last Of Us2 آغاز گردید.در ابتدا شاهد صحنه‌هایی از یک پارتی بودیم،که بعضی از اعمالی که در آن پارتی مورد نمایش قرار گرفت،توجۀ بسیاری از گیمر ها را به سوی خود جلب کرد و حتّی بعضی از آنها (گیمرها) از این بازی به شدت،ناامید شدند.بعد از این صحنه نوبت می‌رسد،به اصل گیم‌پلی؛همانطور که از مشاهدۀ تریلر دریافتیم،بوته‌ها در این بازی،به نوعی نقش مهمی را در مخفی‌کاری دارند و متناسب با ارتفاع آن میتوان خود را پوشش داد و از دید دشمن،فرار کرد؛البته همۀ گیم‌پلی بازی به صورت مخفی‌کاری نیست و در بعضی از جاها باید،مستقیماً با دشمن روبه‌رو شد و جنگید.جزئیات مبارزه به صورت خیلی ریزبینانه کار شده است و حتّی کوچکترین قطرات خون نیز به‌صورت یکی از جزئیات اصلی بازی در نظر گرفته شده‌است.هوش مصنوعی دشمنان بسیار بالا رفته‌است،به گونه‌ای که در مواقع حساس حتّی ریزترین مکانها نیز،مانند زیر ماشین‌ها و یا پشت ویترین‌های مغاز‌ه‌ها را میگردند.گرافیک بازی نسبت به نسخۀ پیشین خود بسیار تغییر کرده‌است.به حرکت در آمدن علف‌ها به‌دلیل وزش باد،نمایش اثرات ضربه‌های وارده به دشمن،نشان دادن قطره‌های خون همراه باجزئیات و تکان خوردن لباس بدون اینکه باگ داشته‌باشد و …؛از تغییرات گرافیکی هستند،که در این نسخه،نسبت به نسخۀ پیشین خود احساس میشود.بعد از این بازی،نوبت میرسد،به بازیGhost of Tsushima .این بازی،حس یک سامورایی را به گیمر‌ها منتقل می‌کند؛استفاده از شمشیر در این بازی به نحوی است که تمام جزئیات ضربه نشان داده میشود.این بازی دارای گیم‌پلی فوق‌العاده راحت و روانی است و همین دلیل،موجب شده است،که استفاده از شمشیر بسیار راحت‌تر گردد.گرافیک بازی،نسبتاً بالا است و تنوع رنگ و وجود آلاینده‌های جذاب مانند:رنگ قرمز برگ درختان و ریزبافت‌های موجود در دستۀ شمشیر؛موجب افزایش جذابیت گرافیکی بازی میگردد.اما در برخی جاها،راه رفتن غیرطبیعی به‌نظر میرسد.در مورد چهره پردازی نیز،میتوان گفت،که به بهترین شیوه و نحو،کار شده‌است.صدا گذاری محیط نیز،متناسب با حرکت‌های موجود در طبیعت و حرکت شخص و بازخورد‌های آن بسیار عالی کار شده است.حالا نوبت میرسد،به بازی Death Stranding.بسیاری در مورد تریلر نمایش داده شده درE3 ،بسیار زود قضاوت کردند و با دادن نام‌های مختلف به این بازی مانند:شبیه‌ساز کولبری و یا شبیه‌ساز باربری؛این بازی را مسخرگی گرفته بودند.اما طی خبر‌هایی که کوجیما به ما میدهد،بیشتر ما را به سوی تجربۀ این بازی میکشاند.چندان گیم‌پلی جذابی از آن به نمایش در نیامد،ولی چنان که مشاهده کردیم،دارای گرافیک بالایی است.برای اینکه بیشتر با این بازی آشنا شوید،من موشکافی دوست عزیزمان (PSFAN@COD) را به شما معرفی میکنم.
    https://gamefa.com/477217/kojima-on-death-stranding-i-want-to-make-it-count/
    بار دیگر از سعید آقابابایی بابت این مقالۀ کامل و همۀ دوستانی که این کامنت من را خواندن،تشکر میکنم. 😎

  • postman گفت:

    حقیقتا نباید تریلر لست ۲ رو اول کار نشون میدادن . بقیه مراسم دیگه به چشمم نیومد . حجم کاری که نیل دراکمن و تیمش روش داشتن بدون شک دوبرابر گاد بوده و این مغز من رو ذوب میکنه

  • Mikasa گفت:

    تریلر دلست که بهترین تریلر e3 بود به نظرم
    گوست آف سوشیما قطعا شاهکار میشه با توجه به چیزایی که دیدم
    بعد از نمایش دلست ، بهترین نمایش بود
    از نظر هنریم برترین نمایش به نظرم! بازی نیست که! تابلوی نقاشیه
    دث استرندینگ که چیزی نفهمیدم
    اسپایدیم خوب مثل همیشه
    اینe3 بهترین نمایش هارو سونی داشت
    و انحصاریاش بیشترین بازدیدو در مقایسه با سایر انحصاریا داشتن که موفقیت بزرگیه

  • White noiz گفت:

    از بازی های دیگر انتظار داشتم زیبا باشند
    ولی گوست او تسوشیما زیباییش منو شوکه کرد
    :sidefrown:
    مرموز ترین بازی ای که دیدم همین بازی کوجیماس
    کوجیما خودشم مرموزه

  • amin گفت:

    سلام اقا سعید،خیلی منتظر مقاله ی سونی بودیم که خداروشکر خیلی خوب و پر و پیمون مثل خود کنفرانس نوشته شد و ارزش انتظار رو داشت خسته نباشید :inlove: گیف ها و کپشن ها که عالی اصلا 😀
    من بیشتر از همه منتظر د لست اف اس بودم و واقعا هیچی در موردش نمیشه گفت به معنای دقیق کلمه فوق العاده بود چه بازیگری اشلی جانسن و شانون وودوارد و چه گیم پلی فوق العاده ای که فکر کنم استاندارد های گیم رو جا به جا کرد،فقط به اون انیمیشن جاخالی دادن ها و پرت کردن اون بطری شیشه ای دقت کنید،چقدر روون و عالی بود و اون خشونت بازی و صحنه ی اخر که صورت الی خونی شده بود :inlove: من اخر گیم پلی به این نتیجه رسیدم که الی نوه ی کریتوسه 😀
    ایشالله که قبل از اینکه دلار بشه ۱۵ هزار تومن بازی منتشر بشه وگرنه که باید رو یوتیوب و توئیچ بازی رو تجربه کرد 😐

  • با سلام
    آقای آقابابایی اون گوست اف تزوشیما هست, نه گوست اف سوشیما .

  • حصین گفت:

    روزامون سخته ولی با وجود سلاطین گیم دنیامون شیرین…

  • god of war گفت:

    این کنفرانس فوقالاده بود
    به نظرم همه ی گیمر ها باید از سونی ممنون باشند
    واقعا از بازی تعریف جدیدی ارائه داده که توی هیچ شرکتی نمی بینیم
    واقعا وقتی ک بیشتر یا تقریبا همه ی شرکت ها دنبال پول هستند و بازی هایی می سازند ک اصلا جالب نیست
    سونی داره ابر شاهکار هایی مثل خدای جنگ اخرین ما دیترویت و….. تولید می کنه
    واقعا صنعت بازی ب این شرکت مدیون هست
    به نظرم سونی گیم رو متحول کرده و امید ک بقیه ی شرکت ها و کمپانی ها ازش درس بگیرن

  • Ba Yek گفت:

    بنظر من که جالب نبود بخصوص که سونی الان هیچ شوتری نداره. واقعا هیچ سورپرایز ی نداشت و تو E3 قطعا ضعیف ترین کنفرانس مال سونی بود.

  • کنفرانس عالی بود ولی ما هنوز تشنه ی blood هستیم 🙁
    داداش سعید دمت گرم بابت این مقاله عالی بود واقعا سونی با اینکه سوپرایز هاش از دفعه قبلی کمتر بود (که طبیعیه) ولی ترکوند واقعا …
    TLOU که حرفی برای گفتن نمیزاره کسی که از هنر چیزی بدونه صحنه ی اولو ول میکنه میچسبه به بقیه ی بازی ببینه چه شاهکاری خلق شده و کم کم منتشر …یسری منتها دنبال بهونه هستن گیر دادن به صحنه اول بازی !
    فکر کنم بعد این دیگه میرید یراست سراغ راهنمای DS3
    در کل مقاله ی خوبی بود …Death standing هم که اصلا حرفی نمیزاره یسری میگن شبیه ساز راه رفتن :-/ ولی بازی خیلی خیلی نکته ریز و مخفی داشت که یکم دیگه داره رو مخ میره این کوجیما با این تریلر ها و نمایش گیم پلی …
    اسپایدی هم که اخرش خدای هایپ بود. ..
    کاشکی blood 2 معرفی شه …
    در پناه حق یاعلی

  • lordhossein گفت:

    با تشکر فراوان از شما این کنفرانس واقعا بهترین کنفرانس امسال بود از نمایش لست ۲ و الی عزیز من بگیرین تا گوست اف توشیما که در کنار سری اساسین یه بازی تاریخی محشر واسه من دث استرندینگم که مخمو دوباره گیرینتاژ کرد اسپایدی هم که از بچگی عاشقش بودم مگه میشه واسش منتظر نبود ولی سوپرایزی که داشت داشتم روانی میشدم مگه میشه یکی از بهترین بازی های عمر من رزیدنت اویل ۲ با کیفیت نسل ۸ “؟: آقا سعید یه سوال بکنم نظر شما درباره اساسین کرید اودیسی چیه ؟

    • سلام و عرض ادب خدمت شما حسین جان. خیلی متشکرم از این که نظرتون رو با ما در میون گذاشتید و خوشحالم که مثل هم هست نظرمون.
      در مورد ادیسی باید بگم حسین جان یکی از بهترین و شیرین ترین سورپرایزهای من در نمایشگاه ای ۳ امسال و یکی از زیباترین نمایش هایی که دیدم همین تریلر ادیسی بود و مخصوصا این که وقتی فهمیدم بازی نقش افرینی شده واقعا یه ذوق و شوق عجیبی بهم دست داد و راستش رو بخوای حس میکنم که تجربه این نسخه میره در کنار بهترین تجربه های کل این سری برام قرار میگیره یعنی در سطح بلک فلگ و نسخه دوم. شاید هم حتی بیشتر چون در سبک محبوب من هست.

  • سلام سعید داداش خسته نباشی، مرسی از مقاله پُر و پیموون داداش، فقط خانم لیا چون فرانسوی هستن یه سری کلمات طبیعتاً تلفظ نمیشه توی نام فامیلیشون، میشه: لیا سِدوو

  • s.a.m گفت:

    سلام خدمت آقای بابایی عزیز
    خسته نباشید
    آقا اولا تشکر میکنم ازتون برای تحلیل کنفرانس
    بهترین نمایش سونی برام نمایش لست بود ، فوق العاده بود
    دوم اینکه یه سوال دارم ازتون
    آیا ما هم میتونیم درخواست بدیم برای موضوعات مقاله هایی که شما مینویسید
    یعنی مثلا من خودم یه مقاله رو پیشنهاد بدم و شما بنویسید برامون
    یا موضوعات دست خود شما هستش؟؟
    اگه امکانش هست لطف کنید بهم بگین چون یه مقاله ای هست خیلی دوست دارم تو سایت باشه خواستم پیشنهاد بدم اونو برامون بنویسیدش.
    در ضمن خیلی با معرفتید که همه نظرات رو میخونید و تک تک جواب میدین.
    هر کسی این کارو نمیکنه.
    واقعا دمتون گرم آقا سعید عزیز

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. سلامت باشید انشالله. بسیار بسیار متشکرم از لطف و محبتتون. باعث افتخار من هست که نظرات پر از لطف و محبت شما رو پاسخ بدم و واقعا ازتون متشکرم که اینقدر لطف دارید به من.
      شما صاحبان اصلی سایت و دلیل موفقیت گیمفا هستید و معلومه که می توندی مقاله درخواستی داشته باشید لااقل تا وقتی که من هستم. تا الان هم کلی مقاله درخواستی و ویدئوی درخواستی و . رو برای کاربرای عزیزمون قرار دادیم. قطعا وقتی که فرصت فراهم بشه مقالات درخواستی رو براتون می نویسیم.
      در نهایت هم یک دنیا ممنونم ازتون به خاطر این همه بزرگواری.

  • Nightwolf گفت:

    واسه من جذاب ترین اتفاق این کنفرانس معرفی شدن نیوه ۲ بود. بدون شک نیوه ۱ یکی از بهترین rpg ها و یکی از بهترین های ۲۰۱۷ بود و یکی از جذاب ترین شخصیت ها رو داشت. با اون باس فایت های حماسی و سیستم قطع اعضای بدن. اگه نسبت به یکش پیشرفت داشته باشه میتونه یکی از بهترین بازی ها بشه. و ریمیک رزیدنت اویل ۲ هم که دیگه… ما همون موقع ps1 بعضی جاهاش کابوس شبمون میشد الان خدا بهمون رحم کنه. ولی تریلر لست ۲ با اینکه فوق العاده بود ولی یکم نا امیدم کرد چون باز هم joel توش نبود.
    در کل مثل سال های قبل بی نظیر بود. هر سال یه چیز جدید. امسال واقعا سه چیز خیلی جذاب بود. گیمپلی ghost و spiderman و لست. غافل گیری هایی مثل control و nioh 2 و resident evil و جالب تر از همه اینکه dreams مثل یه میان پرده بین معرفی بازی ها میومد و میرفت.
    واقعا خسته نباشید اقا سعید. واقعا که درست مثل سال های قبل و شاید هم بهتر با تحلیل ها و بررسی های کنفرانس ها دل مارو شاد کردین.
    اگه جسارت نباشه دوست داشتم بدونم نمایش مورد علاقه شما تو کنفرانس سونی چی بود؟

    • سلام عرض می کنم خدمت شما مجتبی جان. بسیار متشکرم از این که وقت عزیزتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه فرمودید و نظرتون رو هم با ما درمیون گذاشتید و باعث افتخارم هست که رضایت داشتید. سلامت باشید انشالله.
      راستش اگر فقط توی کنفرانس سونی بگم اول نمایش گوست اوشیما بود چون شگفت زده م کرد واقعا و همچین انتظاری تا این سطح رو نداشتم ازش. بعدش لست او اس ۲ بود و بعداش هم معرفی نی اوه ۲ که واقعا خوشحالم کرد مخصوصا این که این بار خود شخصیت اصلی هم میتونه ONI بشه انگار. از رزیدنت اویل ۲ هم که یکی از بهترین بازی های تاریخه نمیشه گذشت.

  • خسته نباشید جناب آقابابایی مثل همیشه پرمحتوا و عالی
    همه بازیهای معرفی شده عالی بودن ولی جای بلاد بورن دو خالی بود ت این حماسه انحصاریا

  • moeenpnc گفت:

    دریک جمله (e3 امسال عالی بود ) :yes:

  • Y PS گفت:

    نمایش گیمپلی انحصاری های شاهکار یعنی:
    Dreams :inlove:
    Days Gone :inlove:
    Spiderman :inlove:
    Ghost of Tsushima :inlove:
    Death Stranding :inlove:
    The Last Of Us II :inlove:
    سورپرایز nioh 2 و Control
    تریلر فوق العاده Resident Evil 2 remake
    For the Players 😎

  • 2K.Firaxis گفت:

    سونی واقعا عالی بود، محتوای انحصاری جدید هم برای destiny 2 میدن، جالبه این بسته گسترش دهنده جدیدش
    من از e3 امسال خیلی راضی هستم، مخصوصا از بتزدا، دمشون گرم، مایکرو به نظرم نمایشش بعد از اون همه هایپ میتونست بهتر باشه، نمیگم که بد بود البته، هورایزن ۴ هم تاج سلطنت بازی های ریسینگ این نسل رو میگیره قطعا، به نوعی پشیمونم کرد که crew 2 رو خریدم، اما یوبی هم ناامید نکرد حقیقتا.
    بزرگترین ناامیدیم PCGaming Show بود که نمیدونم چرا امسال اینقد امیدوار بودم بهش، واقعا حتی ارزش نگاه کردن هم نداشت، لرد گیبن نمیدونم کی میخواد باز با دمپایی بیاد روی صحنه اما ما هنوز منتظریم
    سونی هم مثل همیشه دیگه عادت کردیم نمایش های عالیش، قشنگ این نسل داره اکس باکس رو صاف میکنه و دو سه سال اول که ضعیف بود رو جبران کرده کاملا،
    تشکر از اقا سعید عزیز بابت مقاله!
    اگر میشه تحلیل بعضی تریلر ها هم بصورت جداگونه بزارید توی سایت، مثلا TES VI (AKA SKYRIM 2 :rotfl: :rotfl: ) و همین Death Stranding, یا DMC V و Shadows die twice.

  • behzadandgame گفت:

    گیم پلی لست ۲ عالی بود
    اما در مورد days gone با گیم پلی هایی که دیدم از نظر گرافیکی بازی خوبی هست ولی از نظر گیم پلی به شدت ضعف داره امیدوارم تو این هشت ماه یه فکری به حالش بکنن
    در مورد death stranding هم مثل همیشه آقای کوجیما چیزی نشون می ده به جای اینکه آدم بفهمه چی به چیه سوالاتش بیشتر می شه ولی در کل امیدوارم با توجه به قیمت حدود ۶۰ دلاریش (حدود ۴۵۰ تومن) ارزش خرید داشته باشه
    گوست او سوشیماهم به نظرم واسه ps4 دانگرید میشه گرافیکش باورنکردنیه واسه این نسل

  • sam094 گفت:

    شاون لیدن خیلی ادم باحالیه :yes:
    کنفرانس هم مثل همیشه عالی بود :yes:
    بدون شک نمایش لست بهترین نمایش e3 امسال بود :yes:

  • مورد اول
    یعنی هر کسی غیر کوجیما همچین کاری میکرد شروع می‌کردید فهش عالم رو دادن
    بعد از این همه وقت اومده یچیز میگه به اسم سایلنلت تریلر یعنییی چی آخه ؟
    این توهینه یه توهین بزرگ طرف نیومده اصلا حرف بزنه هیچی نگفته اما چون کوجیماس همه به به میکنن
    مورد دوم سونی هیچ تاریخی نگفت هییییچ تاریخی مخصوصاً از last
    مورد سوم مسلما تو مسله گیم سونی و پلی استیشن موفق تر از مایکروسافت و ایکس باکس بودن
    اما امسال مایکرو خیلی بهتر بود و نشون داد میخواد رقابت بکنه و این مسأله فقط به نفع همه گیمر هاست
    اگر از the last of us part 2 بگذریم سونی در حد سونی نبود
    مخصوصااااااااا مسخره بازی کوجیما کسی تونست بمن بگه سایلنلت تریلر از کجا اومده و بعد این همه وقت نشون دادن اساس کشی یعنی چی ؟

    • Mikasa گفت:

      بازی کوجیما ک بالاخره میاد و شاهکار میشه غمت بابت چیه ؟ دیرو زود داره ولی سوخت و سوز نداره
      کوجیما هم بهش گیر نمیدن چون جزو ۵ سازنده ی بزرگ برتر تاریخه و همیشه خودشو اثبات کرده
      دلست هم سازنده گفت تا وقتی به گلد شدن بازی نزدیک نشیم تاریخ اعلام نمیکنیم
      عیبی هم نداره سونی دوتا بازیAAA تو همین چند ماه میده یکی spiderman یکی days gone و برنامه ش شلوغه
      دلست هم میره سال بعد
      تریلر گوست آف سوشیما هم هنری ترین تریلر کلe3 بود و بازیش بی نهایت گرافیکی
      تریلر اسپایدیم‌عالی بود یوتیوبر هایی که بازیش کردن همه کلی از بازی تعریف کردن
      در بین انحصاریام بازدید انحصاریای سونی از بقیه بیشتر بود
      برای مثال تلو پربازدید ترین بازی انحصاری کل e3 شد
      اتفاقا عملکردش بد نبود
      سونی علاوه بر e3 , کنفرانس پاریس و psx رو هم داره و انحصاری معرفی نشده داره

      • همین دیگه
        کافیه اسم کوجیما بیاد فقط
        تعصب چشمو کور می‌کنه
        همین کارو یکی دیگه میکرد
        هرچی بهش بلد بودید میدادید
        فقط بگو سایلنت تریلر یعنی چی
        و بعد این همه سال چه معنیه
        بدون تعصب به اسم جواب بده

        • Mikasa گفت:

          “همین کارو یکی دیگه میکرد”
          مشکل اینجاست کوجیما یکی دیگه نیست
          یکی دیگه بود شک داشتیم بازیش شاهکار میشه یا نه
          در مورد کوجیما مطمنیم بازیش شاهکار میشه و از الان متای بالای ۹۳ براش رزرو شده
          کوجیما جزو برترین بازیسازای تاریخه و به کارش شکی نیست
          تو دلت میخواد غر بزن ولی من صبر میکنم و مطمنم این بازی جزو بهترین های تاریخ گیم میشه مثل متال گیر
          تعصب سر چیزی معنا داره که اثبات نشدست
          اسم کوجیما به تنهایی امضا برای شاهکار بودنه
          و من باکی ندارم برای یه بازی شاهکار دو سال صبر کنم

          • همین دیگه همین
            خودت جواب خودتو دادی
            چیزی که تو ما ایرانیا موج میزنه
            ((تعصب))
            منم نگفتم کوجیما بده
            گفتم این کار بد بود
            و چون روش تعصب دارید میگید به به
            منم همینو گفتم نگفتم کوجیما بده
            امید وارم متوجه منظورم شده باشی

    • ShahinSky گفت:

      سازنده های لست اف اس ۱ و ۲ انصافا خیلی سرترن از کوجیما
      چون چیزی که اونا تو نسل قبل و حالا دارن میسازن جلوتره، نمیدونم چجوری کوجیما استاده که با دیدن گیم پلی لست ۱ فکش افتاد یا همه میگن گیم پلیه لست انقدر که خوبه واقعی نیست اما بعد از سه سال ما تازه فهمیدیم دریل تو بازی انقدر طبیعیه که بعد از راه رفتن زیاد پاهاش زخم میشه! این کجاش جذابیت داره :/
      بازیه کوجیما تا الان که باب دلم نبوده اما صددرصد شاهکار میشه شکی توش نیست خیلی چیزارو نشون ندادن

  • rank 1 گفت:

    کامنتارو که میخونم یا چند ماه پیش که گاد داشت میومد میوفتم بهتر نیست صبر کنیم بعد قضاوت بعد گیمم سلیقه ای هست هر کی هر چی دوست داره بازی میکنه

  • منتظر تحلیل این کنفرانس از طرف شما بودم…خسته نباشی سعیدجان…فقط میتونم بگم lost of us 2 و دیگر هیچ!!…البته ghost of tsushima هم خیلی زیبا بود هم مناظرش که فقط باید بشینی نگاشون کنی و هم گیم پلیش که متفاوته خیلی ی جورایی نبرد های سامورایی هارو به صورت حرفه ای پیاده سازی کرده که باید تو مبارزات تمرکز بیشتری داشته باشی…در کل راضی بودم از کنفرانس یعنی شما نگا کنید که چهارتا بازی که کنفرانس روشون سوار چه ابهتی داشتن که کلاس کنفرانس سونی رو بردن بالا…موفق باشید

  • Fenrir گفت:

    حسن ختامی قدرتمند برای نسل هشت

    با کنفرانس E3 2018 سونی رونمایی کاملی از آخرین انحصاریهای باکیفیت خودش به نمایش گذاشت تا یکبار دیگه ثابت کنه‌ که بهترین محل برای تجربه بازی های انحصاری باکیفیت Playstation هست.
    البته ناگفته نمونه که به تازگی یوشیدا تایید کرد که انحصاری های دیگه ای هم برای ps4 در راه هستن اما به نظر میاد این نسل با The last of us 2 و Death stranding پایان میپذیره.
    در زمانی که شرکت هایی مثل اکتیویژن بخش های داستانی بازیها رو حذف کرد و شرکتی مثل EA بازیهای داستان محور رو بی اهمیت دونست این سونی بود که با ساخت شاهکارهایی مثل God of War , Uncharted , Horizon و… بازیهای داستان محور رو نجات داد.
    سونی بود که ۳ سال متوالی که بازیهاش نامزد بهترین بازی سال شدن.
    ۲۰۱۷ : Horizon Zero dawn
    ۲۰۱۶ : Uncharted 4
    ۲۰۱۵: Bloodborne
    و این روند با God of War و Last of us در آینده‌ هم ادامه خواهد داشت.
    و همینطور سونی بود که از ابتدای نسل ۸ هر ساله بازیهایی با متای بالای ۹۰ تولید کرد تا نشون بده که هنوز هم با وجود سختگیری منتقدان میشه به این نمرات دست پیدا کرد.
    ۲۰۱۸ – God of War : 94 Shadow of Colossus : 91
    ۲۰۱۷ – Persona 5 : 93
    ۲۰۱۶ – Uncharted 4 : 93
    ۲۰۱۵ – Bloodborne : 92
    ۲۰۱۴ – The Last of us Remastered : 95
    حتی اگه با این الگو بیشتر به قبل بریم بازم هر سال همیشه انحصاری با متای بالای ۹۰ وجود داشته.
    و سونی بود که هرساله با لاین آپ های قدرتمند خودش همه سلایق رو پوشش داد و وقتی که بقیه شرکتها با وعده های خودشون بازیهایی با متای زرد منتشر میکردن بازیهای سونی به موفقیت های چشمگیری رسیدن و قدرتمند ظاهر شدن.
    سونی با بازیهایی مثل Ghost of Tsushima بازار ژاپن ، Spiderman بازار آمریکا‌ و The Last of us و Death Stranding بازار جهانی رو هدف گرفته و به زودی فروش ps4 به ۱۰۰ میلیون دستگاه میرسه.
    نسل هشت سونی با گوش دادن به خواسته ی کاربران و محیا کردن بهترینها یکبار دیگه مثل نسل های گذشته قدرت خودش رو ثابت کرد و همچنان به فرمانروایی ادامه خواهد داد و در نهایت نسل ۹ با قدرت PS5 و درخشش عناوینی مثل God of War 2 , Bloodborne 2 و Horizon zero dawn 2 دوره ی جدید فرمانروایی با شروعی طوفانی آغاز میشه.
    Best Place to play

  • نمایش سونی به نظرم خیلی خوب بود. عالی نبود چون Death Stranding عملا نمایش خاصی نداشت و بعد از ۲ سال هیچ چیز خاصی برای ارائه نداشت (نه داستان بازی، نه گیمپلی بازی و نه تاریخ ریلیز) کلا کوجیما مسخرمون کرده بود با این تریلر. Ghost of Tsushima عالی بود عااااااااااااااللللللللللللللللیییییی (حتما پیش خرید میکنم). اسپایدر من مطمعنا بازی خوبی هست به شرطی که مراحل فرعی خوبی داشته باشه. و در آخر TLoU که نمایشش خارالقلاده بود، بینهایت زیبا و در کل اگر گیمپلی و هوش مصنوعی و گرافیک TLoU همینی باشه که دیدیم ( با توجه به ناتی داگ هست) یک جهش بزرگ در صنعت گیم و بخصوص هوش مصنوعی خواهیم دید چیزی که با بازی F.E.A.R دیدیم.
    در کل کنفرانس خوب بود ولی عالی نبود و من از هیدئو کوجیما بیشتر انتظار داشتم تا یه سایلنت تریلر :no:
    از جناب آقا بابایی هم تشکر میکنم بابت تحلیل خوبشون

  • ShahinSky گفت:

    پلی استیشن بعد از چهار نسل به همچین درجه ای رسیده که بازیاش از فیلم جلو زدن بنظر منکه اصلا رقیب نداره

  • DanTe 1368 گفت:

    خلاصش کنم زنده باد گیم و هرچی توش نقش داره 😉

  • Sister گفت:

    خیلی منتظر tlou 2 هستم
    Ps4 با دلست معنا میگیره

  • Ali گفت:

    نکات + نمایش سونی:
    گیم پلی tlou p2
    گیم پلی GoT
    نمایش های spiderman و DS و…
    ایده های جدید برای ایجاد تنوع در نمایش

    نکات منفی نمایش سونی:
    پرزنت و اجرای ضعیف کنفرانس
    عدم پخش گیم پلی درست و حسابی از DS
    حواشی مربوط به الی !!
    نبود سوپرایز در نمایش

    نمره کلی ۱۸

بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا
بزرگ، درخشان، جذاب… همان همیشگی!| تحلیل و بررسی کنفرانس سونی در E3 2018 - گیمفا